Ja dat is waar inderdaad hij dacht wat hun kunnen dat kan ik ook.quote:Op maandag 29 september 2014 10:13 schreef Loekie1 het volgende:
Winter zegt de bestuurder van de monstertruck te kennen. ,,Mario Doornink runt een schoonmaakbedrijf in Vijfhuizen. Hij was medewerker bij een stuntteam, tot hij een paar jaar geleden dacht: ,Dat kan ik ook.' En dit is dan het eindresultaat.''
Winter vertegenwoordigt de derde generatie van een familiebedrijf dat 45 jaar geleden door zijn grootvader is opgestart. Hij heeft het vak met de paplepel ingegoten gekregen. ,,Stuntrijder kun je niet op later leeftijd worden. Als mensen die hun vak niet verstaan dit gaan doen, wordt het levensgevaarlijk. Schoenmaker hou je bij je leest'', zegt Winter. Hij vreest dat dit drama een rampzalig effect heeft op het imago van stuntteams. ,,Dit is een catastrofe voor ons. Dit soort mensen maakt het voor ons kapot. Op 16 oktober zou ik zelf een show in Haaksbergen verzorgen. Dat kan ik nu wel vergeten.''
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)mateur-11726233.html
http://www.noordhollandsd(...)/article10178431.ecequote:Al vier jaar zijn ze nu bezig met stuntshows. Oprichter Mario vertelt: ,,Ongeveer twintig jaar geleden kwam ik in België in aanraking met een stuntteam, een jaar later werkte ik er. Sindsdien is de fascinatie voor stunten en crossen nooit verdwenen.” Eigenlijk is het voor Mario vooral een hobby. ,,Doordeweeks was ik ramen met mijn schoonmaakbedrijf, in het weekend stunt ik. Dit is voor ons gewoon spelen, we zijn net kleine kinderen.”
HAAKSBERGEN Mario Doornink uit Vijfhuizen, de leider van het Eurol Stuntteam, is niet betrokken bij het monstertruckongeluk in Haaksbergen. Dat zegt zijn vrouw tegen RTV NH.quote:
quote:Op maandag 29 september 2014 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hoort op de filmpjes duidelijk dat de omroeper (en de chauffeur) erg ontevreden zijn met het karige applaus.
Gelukkig heeft deze man z'n prioriteiten op orde.quote:Op maandag 29 september 2014 10:13 schreef Loekie1 het volgende:
,,Dit is een catastrofe voor ons. Dit soort mensen maakt het voor ons kapot. Op 16 oktober zou ik zelf een show in Haaksbergen verzorgen. Dat kan ik nu wel vergeten.''
Een doorgewinterde stuntrijder had dit natuurlijk nooit kunnen overkomen....quote:Op maandag 29 september 2014 10:13 schreef Loekie1 het volgende:
Winter zegt de bestuurder van de monstertruck te kennen. ,,Mario Doornink runt een schoonmaakbedrijf in Vijfhuizen. Hij was medewerker bij een stuntteam, tot hij een paar jaar geleden dacht: ,Dat kan ik ook.' En dit is dan het eindresultaat.''
Winter vertegenwoordigt de derde generatie van een familiebedrijf dat 45 jaar geleden door zijn grootvader is opgestart. Hij heeft het vak met de paplepel ingegoten gekregen. ,,Stuntrijder kun je niet op later leeftijd worden. Als mensen die hun vak niet verstaan dit gaan doen, wordt het levensgevaarlijk. Schoenmaker hou je bij je leest'', zegt Winter. Hij vreest dat dit drama een rampzalig effect heeft op het imago van stuntteams. ,,Dit is een catastrofe voor ons. Dit soort mensen maakt het voor ons kapot. Op 16 oktober zou ik zelf een show in Haaksbergen verzorgen. Dat kan ik nu wel vergeten.''
Ik zou zeggen, google eens op betutteling in Nederland, krijg je hele lijsten te zien.quote:Op maandag 29 september 2014 09:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Kun je deze analyse ook nog onderbouwen met iets anders dan je onderbuik? Of grijp je dit alleen maar aan om van wal te steken over volkomen begrijpelijke regelgeving?
Met andere woorden: kom maar met bewijzen dat wij collectief als kippen zonder koppen rondlopen omdat de overheid wat regels heeft bedacht.
Misschien een gekke vraag, maar waarom word jij zowel door de politie als door 100% NL gebeld als je er zelf op dat moment niet aanwezig was? Of bellen ze gewoon de hele Haaksbergense telefoongids af op goed 'geluk'?quote:Op maandag 29 september 2014 09:35 schreef Troel het volgende:
Op het gemeentehuis is het inmiddels alweer een drukte van belang. Vanmorgen werd ik gebeld door 100% NL met de vraag of ik een en ander kon vertellen. Het voelt nog steeds heel erg dubbel om zo in de schijnwerpers te staan
Dat soort regels worden eerder opgesteld om te zorgen dat gemeenten niet om de haverklap worden aangeklaagd omdat pa en ma geen zin hebben om op te letten en kindlief te corrigeren als hij zo stom is om hoofd vooruit uit een klimrek te kletteren.quote:Op maandag 29 september 2014 10:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, google eens op betutteling in Nederland, krijg je hele lijsten te zien.
Als ik alleen al denk aan speeltuinen hier in de buurt die bijna moeten sluiten omdat sommige toestellen niet voldoen aan wéér nieuwe regeltjes etc. (gewoon een voorbeeldje dat te binnen schiet)
Van kinds af aan leer je niet meer van je fouten omdat die niet meer gemaakt mogen worden. Vroeger viel je van zo'n toestel op je hoofd en dacht je; Oei toch even beter opletten volgende keer. Nu vallen kinderen niet meer omdat er ooit ergens in een freak ongeluk een kindje is gestikt in een toestel (tragisch natuurlijk, maar dan wordt meteen paniekerig allerlei nieuwe regels verzonnen).
Maar goed, ik voel alweer eenaankomen in je voorspelbare reactie.
Hij is een professional en hij heeft gelijk over het team.quote:Op maandag 29 september 2014 10:27 schreef penny-wise het volgende:
Een doorgewinterde stuntrijder had dit natuurlijk nooit kunnen overkomen....
Beetje slap om die bestuurder als amateur te bestempelen en dan te veroordelen....
Beste stuurlui staan aan wal....
Het is inderdaad wel een beetje zo van "dit stuntteam is een pauper team en wij zijn veel beter, kom allemaal naar onze shows".quote:Op maandag 29 september 2014 10:27 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Een doorgewinterde stuntrijder had dit natuurlijk nooit kunnen overkomen....
Beetje slap om die bestuurder als amateur te bestempelen en dan te veroordelen....
Beste stuurlui staan aan wal....
Gewoon wraak inderdaad. Ze moesten harder klappen.quote:Op maandag 29 september 2014 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hoort op de filmpjes duidelijk dat de omroeper (en de chauffeur) erg ontevreden zijn met het karige applaus.
Mijn collegaatje stond daar op het moment dat het gebeurde. Zij is de eigenaar van een lokaal medium in Haaksbergen. Ik ben daar ook verslaggever. Zij appte mij, ik tweette het berichtquote:Op maandag 29 september 2014 10:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag, maar waarom word jij zowel door de politie als door 100% NL gebeld als je er zelf op dat moment niet aanwezig was? Of bellen ze gewoon de hele Haaksbergense telefoongids af op goed 'geluk'?
In hoeverre heeft hij gelijk over het team? Wie bepaalt dat je nóóit in een aantal jaren een goede stuntrijder kunt worden als je het pas op iets latere leeftijd officieel gaat doen?quote:Op maandag 29 september 2014 10:33 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hij is een professional en hij heeft gelijk over het team.
Ah oké, dat maakt het al iets meer duidelijk, dank! Ik was al bang dat zoiets als 100% NL gewoon de telefoongids erbij had gepakt, leek me al belachelijk.quote:Op maandag 29 september 2014 10:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn collegaatje stond daar op het moment dat het gebeurde. Zij is de eigenaar van een lokaal medium in Haaksbergen. Ik ben daar ook verslaggever. Zij appte mij, ik tweette het berichtIk ben er op dat moment dus niet bij geweest, maar ben vervolgens wel naar gemeentehuis gegaan en heb daar alle persconferenties en dergelijke meegemaakt als verslaggever en heb met verschillende omstanders en slachtoffers gesproken. Ik heb 's middags met de stuntman gesproken en in de ochtend nog met de organisator, ook over veiligheid. Ik kon 100%NL de meest recente informatie geven en de politie wilde mijn beelden die ik eerder die dag geschoten had hebben, ook vanwege de vergunning en dergelijke
Dat is nu bewijslast, dat kan ze beter niet delen..quote:Op maandag 29 september 2014 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oké, dat maakt het al iets meer duidelijk, dank! Ik was al bang dat zoiets als 100% NL gewoon de telefoongids erbij had gepakt, leek me al belachelijk.
Toen je de stuntman sprak was dat vóór het ongeluk, neem ik aan. Zei hij niets over de locatie? En wat zei hij wel?
Wat Maniack zegt misschienw elquote:Op maandag 29 september 2014 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oké, dat maakt het al iets meer duidelijk, dank! Ik was al bang dat zoiets als 100% NL gewoon de telefoongids erbij had gepakt, leek me al belachelijk.
Toen je de stuntman sprak was dat vóór het ongeluk, neem ik aan. Zei hij niets over de locatie? En wat zei hij wel?
Een goede stuntrijder was gewoon niet gaan rijden natuurlijk met zulke afstanden.quote:Op maandag 29 september 2014 10:38 schreef Greys het volgende:
[..]
In hoeverre heeft hij gelijk over het team? Wie bepaalt dat je nóóit in een aantal jaren een goede stuntrijder kunt worden als je het pas op iets latere leeftijd officieel gaat doen?
quote:Op maandag 29 september 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:
Een stel schoonmakers... die in het weekend een beetje wil spelen... net als kinderen...
Dat eerste lijkt me inderdaad ook wel. Alleen heb ik dus echt geen idee (en ik denk de meesten hier niet) of dat overal in Nederland en andere landen bij zulke kleine demo's niet ook door andere teams al jaren wordt gedaan. En nu het ineens fout gaat, is het dit ene team dat de gebeten hond is. Vraag me oprecht af in hoeverre andere teams dit niet WEL ook hadden gedaan als ze er mee konden verdienen.quote:Op maandag 29 september 2014 10:44 schreef Moppert het volgende:
[..]
Een goede stuntrijder was gewoon niet gaan rijden natuurlijk met zulke afstanden.
En in een aantal jaren leren daar zeg ik niets over maar hoe ze te werk gingen is absurd.
Als je de shows van winter kent is het echt een mega verschil in aanpak.
Echt veel en veel veiliger en de uitrij routes zijn enorm veilig etc.
Ik heb het met de stuntman niet over veiligheid an sich gehad, alleen over hoe hij zou gaan rijden. Met in mijn achterhoofd wel veiligheid, maar vooral hoe het het mooist op film te krijgen.quote:Op maandag 29 september 2014 10:45 schreef Greys het volgende:
Je stond daar toch als verslaggever? Dan heb je het neem ik aan al ergens gedeeld gisteren in de media wat hij zei? Linkje is genoeg dan toch?
Ik ben laatst bij een show geweest waar nog minder ruimte was. Alleen het verschil was, daar was het een langwerpige baan en het publiek stond langs de baan in het midden, niet in het gebied waar de truck op af reed en ging keren.quote:Op maandag 29 september 2014 10:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat eerste lijkt me inderdaad ook wel. Alleen heb ik dus echt geen idee (en ik denk de meesten hier niet) of dat overal in Nederland en andere landen bij zulke kleine demo's niet ook door andere teams al jaren wordt gedaan. En nu het ineens fout gaat, is het dit ene team dat de gebeten hond is. Vraag me oprecht af in hoeverre andere teams dit niet WEL ook hadden gedaan als ze er mee konden verdienen.
Ja precies, als die auto over die wrakken heen reed en daar kantelde (wat ook wel eens gebeurt) dan was dát team dus ineens de gebeten hond geweest. Ik ken die teams niet, ken er ook niemand van, maar ik vind dat sommige andere teams nu wel heel snel klaarstaan om 'die ene' ineens te veroordelen als 'dat was toch altijd al kut'. Want als dat zo was, had de gemeente ze misschien ook niet moeten inhuren...quote:Op maandag 29 september 2014 10:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ben laatst bij een show geweest waar nog minder ruimte was. Alleen het verschil was, daar was het een langwerpige baan en het publiek stond langs de baan in het midden, niet in het gebied waar de truck op af reed en ging keren.
Het zou wel fout kunnen gaan als de wagen omrolde terwijl hij over de auto's reed, dan rolde hij misschien zo over het publiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |