Dat zou lekker zijn.. Een vergunning is een verlening van toestemming maar geen complete overname van verantwoordelijkheden hoor.quote:Op maandag 29 september 2014 09:23 schreef caspervc het volgende:
[..]
Gemeente is alleen altijd eindverantwoordelijk. Die heeft de vergunning afgegeven
Dat is toch ook prima? Je bent bij een vergunningplichtig evenement en je kunt erop vertrouwen dat het veilig is. Dat is veel efficienter en veiliger dan wanneer iedereen zelf moet uitkijken uit de gevaren die mensen creeeren omdat als ze geld kunnen verdienen toch denken het zo'n vaart wel niet zal lopen.quote:Op maandag 29 september 2014 09:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
De overheid is hier zelf mede schuldig aan door de enorme betutteling in dit land. Het is echt compleet idioot hoeveel regeltjes en wetten er zijn voor zelfs de kleinste details. De mensen die hiermee opgevoed worden denken dan vanzelf bij alle situaties dat het wel veilig zal zijn.
Een onveilige situatie kan toch niet in Nederland??
Precies!quote:Op maandag 29 september 2014 09:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik denk dat je gelijk hebt, de chauffeur wilde de truck haaks omtrekken, wat normaal gesproken geen probleem is. maar nu (door te veel grip, of te wienig gas) lukte dit niet.
Dat er bepaalde regels zijn is goed natuurlijk maar je mist mijn punt. Nederland slaat compleet door met regeltjes voor ALLES. Veel meer dan andere landen. Betutteling heet dat.quote:Op maandag 29 september 2014 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is toch ook prima? Je bent bij een vergunningplichtig evenement en je kunt erop vertrouwen dat het veilig is. Dat is veel efficienter en veiliger dan wanneer iedereen zelf moet uitkijken uit de gevaren die mensen creeeren omdat als ze geld kunnen verdienen toch denken het zo'n vaart wel niet zal lopen.
Kun je deze analyse ook nog onderbouwen met iets anders dan je onderbuik? Of grijp je dit alleen maar aan om van wal te steken over volkomen begrijpelijke regelgeving?quote:Op maandag 29 september 2014 09:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat er bepaalde regels zijn is goed natuurlijk maar je mist mijn punt. Nederland slaat compleet door met regeltjes voor ALLES. Veel meer dan andere landen. Betutteling heet dat.
Mensen die in zo'n samenleving opgroeien leren steeds minder zelf nadenken over de risico's en vertrouwen blindelings op de overheid die toch wel alles goed regelt.
Je wordt in zelfs de kleinste zaken voor alles beschermd waardoor je niet je eigen lessen leert (door schade en schande wordt men wijs, maar niet in NL).
lijkt mij wel.quote:Op maandag 29 september 2014 09:55 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is het dus 100% de schuld van de bestuurder.
Ook Enschede ligt niet in de Achterhoekquote:Op maandag 29 september 2014 10:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ze zijn in de Achterhoek ook goed gek, het had al veel eerder fout kunnen gaan, auto's laten scheuren op een stuk asfalt met een drankhek er vlak voor:
Lijkt mij wel of iets technisch dat de gaspedaal blijft hangen maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.quote:Op maandag 29 september 2014 09:55 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is het dus 100% de schuld van de bestuurder.
Ooggetuigen hebben gesproken over een slangetje waar vloeistof uit kwam, dus tja, zoals ik al, speculeren heeft niet echt veel zinquote:Op maandag 29 september 2014 10:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Lijkt mij wel of iets technisch dat de gaspedaal blijft hangen maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Als er nou een goed voorbeeld is van het feit dat we juist te weinig regels kennen dan is het het drama van gisteren wel.quote:Op maandag 29 september 2014 09:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat er bepaalde regels zijn is goed natuurlijk maar je mist mijn punt. Nederland slaat compleet door met regeltjes voor ALLES. Veel meer dan andere landen. Betutteling heet dat.
Mensen die in zo'n samenleving opgroeien leren steeds minder zelf nadenken over de risico's en vertrouwen blindelings op de overheid die toch wel alles goed regelt.
Je wordt in zelfs de kleinste zaken voor alles beschermd waardoor je niet je eigen lessen leert (door schade en schande wordt men wijs, maar niet in NL).
Jawel, want door speculeren kan je juist erachter komen wat er precies gebeurt is.quote:Op maandag 29 september 2014 10:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ooggetuigen hebben gesproken over een slangetje waar vloeistof uit kwam, dus tja, zoals ik al, speculeren heeft niet echt veel zin
Speculeren zonder dat je onderzoeksresultaten hebt en metingen hebt gedaan en op de plek aanwezig was, is redelijk zinloosquote:Op maandag 29 september 2014 10:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jawel, want door speculeren kan je juist erachter komen wat er precies gebeurt is.
Het is niet de achterhoek. plus de stunters zelf komen niet uit die regio.quote:Op maandag 29 september 2014 10:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ze zijn in de Achterhoek ook goed gek, het had al veel eerder fout kunnen gaan, auto's laten scheuren op een stuk asfalt met een drankhek er vlak voor:
Ja.. Dat werd opgenomen op een circuit.quote:Op maandag 29 september 2014 10:09 schreef Parzival het volgende:
waar zijn die goeie tijden van de achteruitrijrace.. en de caravanrace.. toen hadden we ook geen dranghekken.. zijn daar trouwens ooit doden bij gevallen? t werd wel uitgezonden op TV enzo
Ja, het onderzoeksteam, als ze klaar zijn met hun onderzoek. Hoop ik tenminstequote:Op maandag 29 september 2014 10:20 schreef Paul het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom hij nou doorgasteIemand die dat weet
Omdat zijn schoonmoeder in het publiek stond....quote:Op maandag 29 september 2014 10:20 schreef Paul het volgende:
Geen ideequote:Op maandag 29 september 2014 10:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Omdat zijn schoonmoeder in het publiek stond....
Jeez, wat denk je zelf?
Je hoort op de filmpjes duidelijk dat de omroeper (en de chauffeur) erg ontevreden zijn met het karige applaus.quote:Op maandag 29 september 2014 10:20 schreef Paul het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |