Ik denk dat het team van winter dit niet gedaan had.quote:Op maandag 29 september 2014 10:46 schreef Greys het volgende:
niet ook door andere teams al jaren wordt gedaan. En nu het ineens fout gaat, is het dit ene team dat de gebeten hond is. Vraag me oprecht af in hoeverre andere teams dit niet WEL ook hadden gedaan als ze er mee konden verdienen.
Men zoekt gewoon een zondebok. Als die Mario écht een prutser was geweest, dan was hij inderdaad niet zomaar ingehuurd. Dikke pech en misschien verwijtbaar gedrag, maar ik verbaas me vooral over dat dit gewoon op een parkeerterreintje georganiseerd mag worden met publiek er met hun neus bovenop. Dat was hier in de stad laatst ook, ik kan het niet zo goed begrijpen. Maar die tijden zullen nu wel voorbij zijn. Dit hoort gewoon in een stadion, of op een weiland met sloten er om heen die als buffer dienen.quote:Op maandag 29 september 2014 10:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja precies, als die auto over die wrakken heen reed en daar kantelde (wat ook wel eens gebeurt) dan was dát team dus ineens de gebeten hond geweest. Ik ken die teams niet, ken er ook niemand van, maar ik vind dat sommige andere teams nu wel heel snel klaarstaan om 'die ene' ineens te veroordelen als 'dat was toch altijd al kut'. Want als dat zo was, had de gemeente ze misschien ook niet moeten inhuren...
Helemaal eens. Het is raar en lastig, ik 'vind' ook van alles over dat het niet zo georganiseerd en gedaan had mogen worden, maar ik heb geen flauw idee wiens schuld het nou écht is. Van iedereen en van niemand, zeg maar...quote:Op maandag 29 september 2014 11:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Men zoekt gewoon een zondebok. Als die Mario écht een prutser was geweest, dan was hij inderdaad niet zomaar ingehuurd. Dikke pech en misschien verwijtbaar gedrag, maar ik verbaas me vooral over dat dit gewoon op een parkeerterreintje georganiseerd mag worden met publiek er met hun neus bovenop. Dat was hier in de stad laatst ook, ik kan het niet zo goed begrijpen. Maar die tijden zullen nu wel voorbij zijn. Dit hoort gewoon in een stadion, of op een weiland met sloten er om heen die als buffer dienen.
Een hoop partijen hadden de ogen in de zak zitten. Bestuurder, organisatoren, gemeente: allemaal hadden ze dit kunnen voorkomen als een iemand maar zijn gezonde verstand had gebruikt.quote:Op maandag 29 september 2014 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het is raar en lastig, ik 'vind' ook van alles over dat het niet zo georganiseerd en gedaan had mogen worden, maar ik heb geen flauw idee wiens schuld het nou écht is. Van iedereen en van niemand, zeg maar...
Dat wordt het onderzoek afwachten. Kun je het de coureur verwijten dat hij een fout maakt als het publiek op 10 meter afstand staat? Want die afstanden betekenen eigenlijk dat de foutmarge vrijwel nihil is. Had de coureur dan moeten zeggen dat hij er niet aan begint? Of had de organisator beter moeten weten?quote:Op maandag 29 september 2014 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het is raar en lastig, ik 'vind' ook van alles over dat het niet zo georganiseerd en gedaan had mogen worden, maar ik heb geen flauw idee wiens schuld het nou écht is. Van iedereen en van niemand, zeg maar...
Vooral in deze tijd, waar die speculaties achteraf nog een keer ingezet worden als argument, zelfs als de onderzoeksresultaten al hebben uitgewezen dat de feiten anders zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 10:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Speculeren zonder dat je onderzoeksresultaten hebt en metingen hebt gedaan en op de plek aanwezig was, is redelijk zinloos
Bestuurder, organisatoren, gemeente, chauffeur, team, publiek dat daar ging staan en nog steeds stond nadat hij al vlák langs het publiek een paar rondjes had gereden. Nogmaals ik geef geen enkele schuld aan dat publiek of wie ook, maar ik snap inderdaad niet dat er nérgens bij al die partijen een lampje is gaan brandenquote:Op maandag 29 september 2014 11:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een hoop partijen hadden de ogen in de zak zitten. Bestuurder, organisatoren, gemeente: allemaal hadden ze dit kunnen voorkomen als een iemand maar zijn gezonde verstand had gebruikt.![]()
Ja. Je moet er niet aan denken wat er nu bij die slachtoffers thuis gebeurt en gevoeld wordtquote:Gatver, wat een teringzooi. Zo onnodig dit.
Op sommige punten wel, maar niet op alle. Het bekt wel lekker 'al die regeltjes', maar het gaat er juist om dat noodzakelijke regels overblijven.quote:Op maandag 29 september 2014 09:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat er bepaalde regels zijn is goed natuurlijk maar je mist mijn punt. Nederland slaat compleet door met regeltjes voor ALLES. Veel meer dan andere landen. Betutteling heet dat.
Ik kan prima zelf nadenken en ik vind dat een overheid bij een vergunningplichtig evenement moet zorgen voor de veiligheid, omdat die dat beter kan dan mensen met andere belangen. Ik vind het ook prettig dat er evenementen georganiseerd kunnen worden en dat je daarbij achter een hek kunt gaan staan in de wetenschap dat het daar veilig is. Het voordeel van een lesje geleerd krijgen door een monstertruck op je hoofd ontgaat mij.quote:Mensen die in zo'n samenleving opgroeien leren steeds minder zelf nadenken over de risico's en vertrouwen blindelings op de overheid die toch wel alles goed regelt.
Je wordt in zelfs de kleinste zaken voor alles beschermd waardoor je niet je eigen lessen leert (door schade en schande wordt men wijs, maar niet in NL).
De trend in bestuurlijk Nederland is ook dat de ambtenaar die zeurt over iets als veiligheid nogal onder druk komt te staan omdat lokale overheden veel mogelijk moeten maken.quote:Op maandag 29 september 2014 10:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als er nou een goed voorbeeld is van het feit dat we juist te weinig regels kennen dan is het het drama van gisteren wel.![]()
Regels ontslaan je trouwens niet van het gebruik van je gezonde verstand. Mensen zijn geen willoze wezens zonder denkvermogen.
Achterhoek in je broekje.quote:Op maandag 29 september 2014 11:17 schreef Loekie1 het volgende:
Als je het zo bekijkt op die filmpjes zijn ze wat mij betreft echt achterlijk in de achterhoek.
Misschien moet je eens ophouden met je domme Achterhoek-gebash, ten eerste omdat het sowieso irritant is, ten tweede omdat je kennelijk geen flauw idee hebt wat wel of geen Achterhoek is.quote:
Er zijn hier dus gewoon een aantal mensen met het ruimtelijk inzicht van een garnaal, die allemaal los van elkaar hebben besloten dat dit veilig was. Dat is best knap.quote:Op maandag 29 september 2014 11:22 schreef Loekie1 het volgende:
HAAKSBERGEN – “Als we niet aan de veiligheidseisen hadden kunnen voldoen, dan hadden we het niet georganiseerd”. Dat zegt een aangeslagen voorzitter Geerlof Kanis.
http://www.tubantia.nl/re(...)iet-gedaan-1.4554823
Met een beetje verstand in z'n kanis had ie zelf kunnen bedenken dat dit niet veilig is. Echt niet te geloven.
Ten derde omdat niemand op dit moment op gebash zit te wachten.quote:Op maandag 29 september 2014 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je eens ophouden met je domme Achterhoek-gebash, ten eerste omdat het sowieso irritant is, ten tweede omdat je kennelijk geen flauw idee hebt wat wel of geen Achterhoek is.
Niemand zit sowieso op Loekie te wachten.quote:Op maandag 29 september 2014 11:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Ten derde omdat niemand op dit moment op gebash zit te wachten.
quote:Op maandag 29 september 2014 11:25 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Er zijn hier dus gewoon een aantal mensen met het ruimtelijk inzicht van een garnaal, die allemaal los van elkaar hebben besloten dat dit veilig was. Dat is best knap.
Nou dat is dus het gekke inderdaad. Dat bij allllllllll die betrokken en eerder genoemde partijen dus nergens een waarschuwingslampje is gaan branden.quote:Op maandag 29 september 2014 11:25 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Er zijn hier dus gewoon een aantal mensen met het ruimtelijk inzicht van een garnaal, die allemaal los van elkaar hebben besloten dat dit veilig was. Dat is best knap.
Maar daar is de afstand dan toch voor waarop het publiek minimaal moet zitten.quote:Op maandag 29 september 2014 11:30 schreef Greys het volgende:
Als hij op die stapel autowrakken was gekanteld had hij misschien ook zo het publiek in gerold. Dus zelfs nog zonder dat 'wel of geen mensen in de uitrij-richting'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |