abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 september 2014 @ 11:35:42 #276
163650 Greys
pi_145013260
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:33 schreef Moppert het volgende:

[..]

Maar daar is de afstand dan toch voor waarop het publiek minimaal moet zitten.
Ik vraag me af of de afstand tussen die wrakken en dat dranghekje dan voldoende was geweest. Als je ziet hoe groot zo'n truck is, die 10 meter haalt hij bij 1x geheel omrollen volgens mij makkelijk, vooral als het met een stuiter gaat.

EDIT: ik schrijf steeds drankhek :(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 29 september 2014 @ 11:36:19 #277
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_145013277
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou dat is dus het gekke inderdaad. Dat bij allllllllll die betrokken en eerder genoemde partijen dus nergens een waarschuwingslampje is gaan branden.

Als hij op die stapel autowrakken was gekanteld had hij misschien ook zo het publiek in gerold. Dus zelfs nog zonder dat 'wel of geen mensen in de uitrij-richting'.
Dit maak je ook eigenlijk maar zelden mee (althans bij professionele evenementenorganisaties), want de verschillende scernario's van wat er fout zou kunnen gaan gaan langs zoveel verschillende mensen en instanties (die er als het goed is verstand van hebben) dat de meest voor de hand liggende risico's goed afgedekt worden.

Kijk als er nou een onderdeel van die auto was gesprongen en honderden meters verder op iemand z'n hoofd was geland, ja dat is gewoon pech, maar zo'n truck die omvalt of niet binnen x meter kan remmen is een vrij realistisch gevaar natuurlijk.
  maandag 29 september 2014 @ 11:36:31 #278
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145013282
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:35 schreef Greys het volgende:
Ik vraag me af of de afstand tussen die wrakken en dat dranghekje dan voldoende was geweest. Als je ziet hoe groot zo'n truck is, die 10 meter haalt hij bij 1x geheel omrollen volgens mij makkelijk, vooral als het met een stuiter gaat.

Oh ja dat was in deze situatie ook gewoon onvoldoende.
Alles was gewoon onvoldoende.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 29 september 2014 @ 11:37:13 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_145013308
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:33 schreef Mystikvm het volgende:
De gemeente bestaat uit leken, en de organisatie en de coureurs "doen 't al joaren zo, geet altied goed!". Echt kritische noten zullen niet gekraakt worden in dorpshuis "Ons Huus" bij de organisatie van dit evenement onder genot van een kopje koffie met droge cake.
Hier is de cake niet droog en het dorpshuis heet niet zo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145013312
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:35 schreef Greys het volgende:

[..]

EDIT: ik schrijf steeds drankhek :(
Vroeger bij ons in het dorp werd dit altijd georganiseerd in een weiland, en de sloten waren de buffer. Verder doe je dit in stadions, waar het publiek hoger zit. Als het dan nog mis gaat, is het echt overmacht.

Nou ja, als het kalf verdronken is enzo, maar ik denk niet dat dit nog een voor gaat komen zo.
pi_145013396
quote:
16s.gif Op maandag 29 september 2014 11:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier is de cake niet droog en het dorpshuis heet niet zo
Ik heb geen waardeoordelen over Twente, het illustreert hooguit de gemoedelijkheid in dat soort dorpjes. Het had net zo goed Nijbroek op de Veluwe kunnen zijn, of Toldijk in de Achterhoek. Maar waarschijnlijk is er niet echt sprake van kritische zelfreflectie geweest bij het organiseren. Het is nog nooit verkeerd gegaan, en dat is in die kringen niet echt een reden om zaken te heroverwegen.
pi_145013438
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Vroeger bij ons in het dorp werd dit altijd georganiseerd in een weiland, en de sloten waren de buffer. Verder doe je dit in stadions, waar het publiek hoger zit. Als het dan nog mis gaat, is het echt overmacht.

Nou ja, als het kalf verdronken is enzo, maar ik denk niet dat dit nog een voor gaat komen zo.
Het kalf verdronk vorig jaar al in Mexico dus nu geldt meer dat wie niet wil leren...
  maandag 29 september 2014 @ 11:41:34 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_145013474
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb geen waardeoordelen over Twente, het illustreert hooguit de gemoedelijkheid in dat soort dorpjes. Het had net zo goed Nijbroek op de Veluwe kunnen zijn, of Toldijk in de Achterhoek. Maar waarschijnlijk is er niet echt sprake van kritische zelfreflectie geweest bij het organiseren. Het is nog nooit verkeerd gegaan, en dat is in die kringen niet echt een reden om zaken te heroverwegen.
Vorig jaar zijn er maatregelen genomen tijdens hetzelfde evenement omdat de stunt door het weer onveilig zou zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145013731
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 11:41 schreef Troel het volgende:

[..]

Vorig jaar zijn er maatregelen genomen tijdens hetzelfde evenement omdat de stunt door het weer onveilig zou zijn.
Maar de afstand tot het publiek is blijkbaar nooit een punt van zorg geweest.

Achteraf is altijd makkelijk praten, maar ik vraag mij af hoe deze afstanden goedgekeurd kunnen worden. Wat ligt er aan die besluiten ten grondslag? Dat het altijd goed is gegaan? Of dat zo'n truck nog makkelijk te corrigeren is als de stunt fout loopt?
  maandag 29 september 2014 @ 11:51:13 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_145013812
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar de afstand tot het publiek is blijkbaar nooit een punt van zorg geweest.

Achteraf is altijd makkelijk praten, maar ik vraag mij af hoe deze afstanden goedgekeurd kunnen worden. Wat ligt er aan die besluiten ten grondslag? Dat het altijd goed is gegaan? Of dat zo'n truck nog makkelijk te corrigeren is als de stunt fout loopt?
Kanis geeft zelf aan dat er door het stuntteam is aangegeven hoeveel ruimte er nodig was, dat dat inclusief een veiligheidsmarge was en dat ze daar nog meer ruimte hebben gepakt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 29 september 2014 @ 11:51:57 #286
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_145013834
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 11:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Kanis geeft zelf aan dat er door het stuntteam is aangegeven hoeveel ruimte er nodig was, dat dat inclusief een veiligheidsmarge was en dat ze daar nog meer ruimte hebben gepakt
Een veiligheidsmarge + extra ruimte? :') Hebben ze per ongeluk in centimeters in plaats van meters gerekend ofzo...
  maandag 29 september 2014 @ 12:34:44 #287
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_145015205
Dat dit soort voertuigen op dergelijke druk bezochte pleintjes mogen rondrijden verbaast mij enorm :o dacht dat dit enkel voorbehouden was aan Gelredome-achtige locaties :{

Als je erover nadenkt echt levensgevaarlijk en dat blijkt nu wel weer. Triest voor de mensen die er bij omgekomen zijn en de nabestaanden.
  maandag 29 september 2014 @ 12:39:55 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_145015345
Inmiddels is bij TC Tubantia de volgende naam bekend gemaakt:

http://www.tubantia.nl/re(...)t&utm_medium=twitter

Hier ook meer informatie over het meisje waar hier al meerdere keren om gevraagd werd. Nog steeds heeft de gemeente Haaksbergen geen namen bekend gemaakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 29 september 2014 @ 12:44:40 #289
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_145015493
Volgens dit artikel zou de omroeper vlak voor het ongeluk gezegd hebben "Het is allemaal wel erg krap, maar we gaan het wel proberen''. Dat is bijna niet te geloven. :')
pi_145015500
,,Het is allemaal wel erg krap, maar we gaan het wel proberen,'' riep de speaker enkele minuten voor het fatale ongeluk in Haaksbergen, dat zondag minstens drie mensen het leven kostte.
http://www.telegraaf.nl/w(...)d_stuntshows___.html :|W
pi_145015602
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 12:39 schreef Troel het volgende:

Hier ook meer informatie over het meisje waar hier al meerdere keren om gevraagd werd. Nog steeds heeft de gemeente Haaksbergen geen namen bekend gemaakt.
HAAKSBERGEN - Ilonka Tanke en anderen leggen maandagmorgen bloemen en een grote knuffelbeer om hun medeleven te betuigen. Ze zijn de overburen van de familie Hadders, waarvan het zoontje Tim van 5 jaar is omgekomen bij het drama met de monstertruck.

De buren vallen elkaar in de armen. Het verdriet is groot. Hun buurjongetje Tim heeft de dood gevonden en zijn 8-jarige zusje Marit is in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis in Groningen gebracht.

,,Tim was helemaal gek van auto’s. Hij speelde er altijd mee. We hebben geen woorden voor wat er is gebeurd. Het is heel erg. En het komt heel dichtbij. Het zijn mijn overburen,’’ vertelt de aangeslagen buurvrouw.

Tim en Marit Hadders zijn leerlingen van de Ariënsschool waar maandagochtend over het ongeluk is gesproken. Ook op andere basisscholen wordt aandacht aan het drama besteed.

De Montessorischool nodigde ouders uit op de koffie. Kinderen van de hoogste jaargroepen maken een herinneringsdocument dat morgen op het plein bij supermarkt Jumbo waar het ongeluk gebeurde, wordt gelegd.
pi_145015795
quote:

'En het komt heel dichtbij'
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 september 2014 @ 12:55:34 #293
163650 Greys
pi_145015851
quote:

Oh jezus, die ouders... zoontje overleden en dochtertje (waarschijnlijk die met de paardenstaart met roze elastiekje idd?) dus gewond. Twee kindjes uit één gezin. Mijn hemel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 september 2014 @ 12:56:27 #294
163650 Greys
pi_145015876
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:44 schreef beantherio het volgende:
Volgens dit artikel zou de omroeper vlak voor het ongeluk gezegd hebben "Het is allemaal wel erg krap, maar we gaan het wel proberen''. Dat is bijna niet te geloven. :')
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:45 schreef Loekie1 het volgende:
,,Het is allemaal wel erg krap, maar we gaan het wel proberen,'' riep de speaker enkele minuten voor het fatale ongeluk in Haaksbergen, dat zondag minstens drie mensen het leven kostte.
http://www.telegraaf.nl/w(...)d_stuntshows___.html :|W
Mjah, Telegraaf. Dus ik wacht nog even met dát geloven...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport maandag 29 september 2014 @ 12:56:47 #295
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145015889
Het komt nu wel heel dichtbij... dat cliche mogen ze wel eens opheffen. Ik krijg dan altijd het gevoel alsof het minder erg is als het het neefje van dezelfde familie is :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_145015934
quote:
quote:
Het komt heel dichtbij.
:')

edit: oh zie nu dat ik niet de eerste ben die het wel gehad heeft met deze quotes :)
pi_145015943
quote:
2s.gif Op zondag 28 september 2014 23:22 schreef Evertjan het volgende:

[..]

was een ervaren rijder zegt men
Waarom remde hij niet? In het filmpje leek alsof dat hij juist sneller reed voordat hij de publiek inging.
pi_145015985
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 10:26 schreef Caland het volgende:

[..]

Je hoort op de filmpjes duidelijk dat de omroeper (en de chauffeur) erg ontevreden zijn met het karige applaus.
De bestuurder liet eerst zijn monsterauto brullen als een dolle losgebroken stier.
  Redactie Sport maandag 29 september 2014 @ 12:59:57 #299
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145015994
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:58 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Waarom remde hij niet? In het filmpje leek alsof dat hij juist sneller reed voordat hij de publiek inging.
verkeerde pedaaltje :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 29 september 2014 @ 13:09:30 #300
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_145016320
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 11:41 schreef Troel het volgende:

[..]

Was dat ook met hetzelfde stunt team?
Het is zo lullig allemaal achteraf, Stunteam met een slechte reputatie, Organisatie die denkt dat zou wel goed komen, Gemeenten die veel te makkelijke die vergunning uitschrijft.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')