quote:Op zondag 28 september 2014 18:40 schreef blup het volgende:
[..]
Meisje met die paardenstaart zal wel niet meer zijn.![]()
RijstNatie niet kennen.quote:
Ik ben helemaal niet van trucks en auto's, maar ik ben een van die (kennelijk oerdomme?) mensen die er op vertrouwt dat een organisatie weet wat ze doen. Dus als ik daar was geweest, en het interessant had gevonden, dan had ik daar gewoon kunnen staan. In het midden gelaten of het nou wel of niet de fout van de organisatie was, die slachtoffers kunnen er echt niks aan doen en moeten we lekker met rust laten.quote:Op zondag 28 september 2014 19:49 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ik had sowieso niet op dat punt gestaan.
Het was zo druk waar moesten ze heen dan?quote:Op zondag 28 september 2014 19:39 schreef RijstNatie het volgende:
mensen reageren ook gewoon traag als dikke stront.
ik had zeker al weggesprongen als ik dat ding op me af zie komen.
Dat zei mijn broertje ook al. Zou wel een hele domme fout zijn van de chauffeur.quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
De truck geeft na de stunt extra gas lijkt wel, meestal hebben zij zand als ondergrond tijdens dit soort shows, door extra gas te geven wou hij de bocht driften denk ik maar dat werkt niet op een stenen ondergrond.
Achter een hek.... ja dat hek stopt ook echt die truck..quote:Op zondag 28 september 2014 19:53 schreef Eix het volgende:
Vingertje wijzen of niet. Ik vind dit onvoorstelbaar.
Er worden in dit land jaarlijks honderden miljoenen euro's uitgegeven aan verkeersveiligheid. Waarbij een groot deel van het geld wordt besteed om 1) fouten van bestuurders te voorkomen (voorspelbaarheid, scheiden verkeersstromen), 2) bij fouten voldoende correctiemogelijkheden in het ontwerp te borgen en zodoende alsnog een ongeval te voorkomen (zoals vlucht- en redresseerstroken), en 3) als het toch mis gaat ervoor zorg te dragen dat de gevolgen geminimaliseerd worden. Denk dan aan geleiderails, obstakelvrije bermen, enzovoort. En bij bijvoorbeeld wegwerkzaamheden moet een aannemer aan talloze eisen voldoen alvorens men veilig langs het rijdend verkeer aan het werk kan.
Dat dan een of andere kermisboer het idee krijgt dat het een verstandig idee is om met wagens van 1500pk rakelings langs het publiek te racen. Dat is ronduit onvoorstelbaar in mijn beleving. En ondanks niet geheel toepasbaar zijn die standaard verkeersveiligheidstopeisen natuurlijk ook hier bruikbaar. Zorg dragen voor voldoende afstand tussen publiek en truck en een voertuigkerende barrier voor als het toch mis gaat lijkt mij niet teveel gevraagd. Maar goed, de organisatie laat al direct veel zelfreflecterend vermogen zien.
[..]
Het was niet onveilig. Want: zo gebeurt het altijd...
jezusquote:Op zondag 28 september 2014 18:38 schreef trucker3 het volgende:
Deze filmer zat er bovenop en heeft mazzel gehad:
UGHH zo'n hek staat er dan ook niet om de mensen voor de truck te beschermen, maar de truck voor de mensen; zodat er geen kinderen of honden of wat dan ook onverwachts het parcours op rennen. Daarnaast leek het in een van de filmpjes wel juist alsof het hek een van de slachtoffers weg sloeg, in plaats van dat deze verpletterd werd door het wiel. Maar dat is speculatie.quote:Op zondag 28 september 2014 20:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Achter een hek.... ja dat hek stopt ook echt die truck..
Dat hek maakt schade mss alleen maar groter.
Zo dom zal die chauffeur heus niet zijn, ik ga er van uit dat het een professional is.quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
De truck geeft na de stunt extra gas lijkt wel, meestal hebben zij zand als ondergrond tijdens dit soort shows, door extra gas te geven wou hij de bocht driften denk ik maar dat werkt niet op een stenen ondergrond.
Het werkstuk van een van Remco's schoolgenootjes in groep 4, of het werk van een echte NOS journalistequote:Remko Hoestee (14 jaar) stond vooraan in het publiek bij de autoshow in Haaksbergen waar een monstertruck het publiek inreed. Zijn ouders Suzanne en Erwin hadden een afspraak en lieten hem achter bij het evenement. Want Remco is net als vader Erwin verzot op het grote materieel.
Vader Erwin heeft een racecombine en deed eerder die middag mee aan het evenement. En toen kwam ineens even na 16.00 uur dat telefoontje. "Jullie moeten onmiddellijk naar het plein komen, er is iets verschrikkelijks gebeurd. Maar het gaat goed met Remco."
Op het nippertje
Moeder Suzanne vertelt: "Je hart staat stil. Ik ben er naartoe gerend." Remco zal nog vaak vertellen wat hij zijn moeder beschreef. Hoe de truck een draai maakte en op hem afkwam en hoe hij door een kennis van zijn ouders op het nippertje werd weggetrokken.
Hij heeft geluk gehad. Maar wat hij zag, raakt hij niet snel meer kwijt. "Een kindje dat dood was en allemaal gewonden."
Vader Erwin start de motor van zijn racecombine. Hij wil weg van het plein. Moeder Suzanne en Remco lopen naar huis. Ze heeft een arm om hem heengeslagen.
Uit schrik handel je naar je automatismen, dan krijg je dit. Combinatie van waarschijnlijk.quote:Op zondag 28 september 2014 20:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Zo dom zal die chauffeur heus niet zijn, ik ga er van uit dat het een professional is.
Denk eerder een technisch mankement, dat het gas bleef hangen bijvoorbeeld.
Misschien kunnen ze je hulp wel gebruiken, blijkbaar ben je een expert op afstand.quote:Op zondag 28 september 2014 20:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Uit schrik handel je naar je automatismen, dan krijg je dit. Combinatie van waarschijnlijk.
Wat lees ik hier eigenlijk?quote:Op zondag 28 september 2014 20:08 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Het werkstuk van een van Remco's schoolgenootjes in groep 4, of het werk van een echte NOS journaliste
volgens mij is dit team juist altijd op asfalt of stenen ondergrond bezig. dit is geen monster jam he?quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ze kunnen me altijd bellenquote:Op zondag 28 september 2014 20:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze je hulp wel gebruiken, blijkbaar ben je een expert op afstand.
Dat lijkt mij ook niet en hoop maar dat het een prof is, maar jouw redenering zou ook goed kunnen.quote:Op zondag 28 september 2014 20:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Zo dom zal die chauffeur heus niet zijn, ik ga er van uit dat het een professional is.
Denk eerder een technisch mankement, dat het gas bleef hangen bijvoorbeeld.
Jij weet niet wat een vader is?quote:Op zondag 28 september 2014 20:10 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Wat lees ik hier eigenlijk?![]()
Combine?
Vader?
Het enigste waar zij geschokt om zijn, zijn mogelijk tegenvallende bezoekersaantallen op hun eigen evenement.quote:
Dit was een demo. Geen wedstrijd. Kinderen vinden dat vooral prachtig.quote:Op zondag 28 september 2014 20:38 schreef LXIV het volgende:
Domme sport. Ga liever van de natuur genieten op een mooie dag zoals deze. Waarom moet alles uit de VS klakkeloos overgenomen worden en hier ingevoerd? De sportiviteit of meerwaarde van deze sport kan ik ook absoluut niet inzien. Sloopauto's met grote wielen eronder, die dan over andere sloopauto's heenrijden. Waarom? Is dit cool omdat het uit de VS komt?
Hopelijk komt er een categoraal verbod op dit soort onzin.
idd we gaan alles verbiedenquote:Op zondag 28 september 2014 20:38 schreef LXIV het volgende:
Domme sport. Ga liever van de natuur genieten op een mooie dag zoals deze. Waarom moet alles uit de VS klakkeloos overgenomen worden en hier ingevoerd? De sportiviteit of meerwaarde van deze sport kan ik ook absoluut niet inzien. Sloopauto's met grote wielen eronder, die dan over andere sloopauto's heenrijden. Waarom? Is dit cool omdat het uit de VS komt?
Dat hangt er vanaf hoe je die kinderen opvoedt. Als je ze mee naar buiten neemt de natuur in vinden ze dat ook prachtig. Als je met ze gaat fietsen vinden ze dat ook prachtig. Je hoeft van je kinderen toch geen tokkies te maken.quote:Op zondag 28 september 2014 20:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit was een demo. Geen wedstrijd. Kinderen vinden dat vooral prachtig.
Een keer met je kinderen naar zo'n evenement maakt meteen tokkies van ze...quote:Op zondag 28 september 2014 20:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe je die kinderen opvoedt. Als je ze mee naar buiten neemt de natuur in vinden ze dat ook prachtig. Als je met ze gaat fietsen vinden ze dat ook prachtig. Je hoeft van je kinderen toch geen tokkies te maken.
Er zit nog ruimte tussen alles verbieden en alles toestaan.quote:
Jullie kunnen nu wel deze man gaan aanvallen, maar hij heeft gelijk. Er zijn dit weekend weer tientallen doden. Door dit stomme ongeval, andere ongevallen waarbij drank in het spel was en schietpartijen. Van alle niet-natuurlijke doden zijn er 0 door toedoen van ISIS.quote:
Het zijn ongetwijfeld altijd dezelfde mensen die naar dit soort evenementen gaan. Of het nu motorrijden, kermis of monstertruckralley is. Gewoon een bepaald slag volk. Van één keerjte worden het geen tokkies, dat geloof ik ook niet. Maar het is gewoon een ultieme pauper'sport'quote:Op zondag 28 september 2014 20:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een keer met je kinderen naar zo'n evenement maakt meteen tokkies van ze...
Het was een dorpsevenement waar zo'n beetje heel het dorp op afkomt. Doe niet zo kansloos man.quote:Op zondag 28 september 2014 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn ongetwijfeld altijd dezelfde mensen die naar dit soort evenementen gaan. Of het nu motorrijden, kermis of monstertruckralley is. Gewoon een bepaald slag volk. Van één keerjte worden het geen tokkies, dat geloof ik ook niet. Maar het is gewoon een ultieme pauper'sport'
ook tokkies mogen hun sporten/evenementen hebbenquote:Op zondag 28 september 2014 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn ongetwijfeld altijd dezelfde mensen die naar dit soort evenementen gaan. Of het nu motorrijden, kermis of monstertruckralley is. Gewoon een bepaald slag volk. Van één keerjte worden het geen tokkies, dat geloof ik ook niet. Maar het is gewoon een ultieme pauper'sport'
Dat rekening houden geldt ook voor jou. Houdt ook in dat mensen die quads willen rijden dat ook moeten kunnen.quote:Op zondag 28 september 2014 20:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zit nog ruimte tussen alles verbieden en alles toestaan.
Dit soort onzin vind ik totaal overbodig. Vervuilend en lawaai-veroorzakend. Volledig nutteloos.
Er is hier ook zo'n gast die het leuk vind om op zondag met z'n quad door het bos te rijden. Houdt hij uren vol. En telkens het gas zo ver mogelijk opendraaien. Daarmee verziekt hij het plezier voor tientallen andere gezinnen.
Mag voor mij ook gewoon verboden worden. We wonen in Nederland met miljoenen op een kluitje, dan moet je gewoon rekening houden met elkaar. Voor mensen die dit niet kunnen inzien moeten er dan verboden zijn en boetes. Zo simpel is dat.
Eens.quote:Op zondag 28 september 2014 20:38 schreef LXIV het volgende:
Het slaat wel ergens op. Namelijk om een beest van een truck met 1500pk van duizenden kilo's en waar bij die jumps over autowrakken nogal eens stukken afbreken of anderszins stuk gaan gewoon niet op een klein pleintje te laten rijden met bezoekers achter een dranghekje.quote:Op zondag 28 september 2014 19:16 schreef joers1 het volgende:
wat een waanzinnig domme opmerking is dit!! Alsof jij garanties kan geven op wel/geen doden.
Van een afstandje is het heel makkelijk praten en jezelf een veer in je reet steken, dat dit bij jou nooit was gebeurd slaat echt totaal nergens op.
Dat is onzin. Met gewoon wandelen in een bos stoor je anderen niet. Met het rondcrossen met een quad doe je dat voor tientallen mensen wel.quote:Op zondag 28 september 2014 20:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat rekening houden geldt ook voor jou. Houdt ook in dat mensen die quads willen rijden dat ook moeten kunnen.
Er was kermis, dus dit was gewoon een evenement nog net in het centrum naast de supermarkt.quote:Op zondag 28 september 2014 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het was een dorpsevenement waar zo'n beetje heel het dorp op afkomt. Doe niet zo kansloos man.
Je stoort anderen wel degelijk door alles te willen verbieden wat niet in jouw straatje past.quote:Op zondag 28 september 2014 20:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is onzin. Met gewoon wandelen in een bos stoor je anderen niet. Met het rondcrossen met een quad doe je dat voor tientallen mensen wel.
Het zijn echt altijd van die kut-tokkies die dit soort hobbies hebben (van hun uitkeringen bekostigd ongetwijfeld). Op waterscooters eindeloos heen-en-weer jakkeren, met motoren door het buitengebied toeren (faggots), monstertrucks, met irritante cessna'tjes op mooie dagen te laag overkomen.
Meid, het is allemaal watquote:Op zondag 28 september 2014 20:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is onzin. Met gewoon wandelen in een bos stoor je anderen niet. Met het rondcrossen met een quad doe je dat voor tientallen mensen wel.
Het zijn echt altijd van die kut-tokkies die dit soort hobbies hebben (van hun uitkeringen bekostigd ongetwijfeld). Op waterscooters eindeloos heen-en-weer jakkeren, met motoren door het buitengebied toeren (faggots), monstertrucks, met irritante cessna'tjes op mooie dagen te laag overkomen.
Categoraal verbod op welk soort onzin, populaire shit uit Amerika?quote:Op zondag 28 september 2014 20:38 schreef LXIV het volgende:
Nee, daar heeft het niks mee te maken. Het gaat erom dat iedereen vrij is tot op het moment dat hij met zijn gedrag anderen stoort of schaadt. Als iemand alleen op de wereld is kan hij doen wat hij wil. Maar hoe dichter bevolkt een gebied, hoe meer je moet verbieden. Anders wordt het onleefbaar.quote:Op zondag 28 september 2014 21:07 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je stoort anderen wel degelijk door alles te willen verbieden wat niet in jouw straatje past.
Geerlof Kanis moet eens naar Monster Jam in het Gelredome gaan kijken. Hoe het wel veilig moet.quote:Woordvoerder Geerlof Kanis van de organisatie zegt dat er niets mis was met de veiligheid. 'Het publiek stond op 30 tot 35 meter afstand, achter een hek. Zo gebeurt het altijd'
Noord-Korea lijkt me een mooie plek voor jou.quote:Op zondag 28 september 2014 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, daar heeft het niks mee te maken. Het gaat erom dat iedereen vrij is tot op het moment dat hij met zijn gedrag anderen stoort of schaadt. Als iemand alleen op de wereld is kan hij doen wat hij wil. Maar hoe dichter bevolkt een gebied, hoe meer je moet verbieden. Anders wordt het onleefbaar.
Hij was live in het 20u journaal om z'n straatje schoon te vegen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geerlof Kanis moet eens naar Monster Jam in het Gelredome gaan kijken. Hoe het wel veilig moet.
Godvergete pannenkoek.
Dat het gebeurt is verschrikkelijk voor alle betrokkenen, ook voor de organisatie natuurlijk, maar om dan meteen te roepen dat het gewoon veilig was is wel heel cru.
Zeg dan als je om een reactie gevraagd wordt dat je een en ander gaat (laten) onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Meteen de verdediging inschieten en zeggen dat de veiligheid dik in orde was verdient geen schoonheidsprijs.
En dat is dan nog afgezien van de daadwerkelijke veiligheid, maar meer voor de nabestaanden en alles. Nee die hebben er wat aan meneer Kanis. Dat de veiligheid klaarblijkelijk in orde was.
Je moest een beuk voor je Kanis krijgen. Met je domme uitspraken. Idioot.![]()
![]()
daar is dan de overheid voorquote:Op zondag 28 september 2014 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, daar heeft het niks mee te maken. Het gaat erom dat iedereen vrij is tot op het moment dat hij met zijn gedrag anderen stoort of schaadt. Als iemand alleen op de wereld is kan hij doen wat hij wil. Maar hoe dichter bevolkt een gebied, hoe meer je moet verbieden. Anders wordt het onleefbaar.
Heb ik niet gezien, maar met die reactie van hem die ik las verbaast het me niks,quote:Op zondag 28 september 2014 21:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij was live in het 20u journaal om z'n straatje schoon te vegen.
twitter:NOS twitterde op zondag 28-09-2014 om 21:09:09Burgemeester Haaksbergen: vrees voor meer doden. Onder de 6 zwaargewonden, zijn er een paar in zeer slechte toestand http://t.co/BxoX8FopLR reageer retweet
Hoe heb jij last van mensen die naar een monstertruck evenement gaan?quote:Op zondag 28 september 2014 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is de schuld van satanquote:Op zondag 28 september 2014 21:30 schreef Salvad0R het volgende:
[ afbeelding ]
^ wapen van Haaksbergen
Poeh, blijft toch bizar hoor, wat / hoe verwijtbaar de oorzaak wel of niet isquote:Op zondag 28 september 2014 21:25 schreef Evertjan het volgende:
ondertussen vrezen ze voor meer dodentwitter:NOS twitterde op zondag 28-09-2014 om 21:09:09Burgemeester Haaksbergen: vrees voor meer doden. Onder de 6 zwaargewonden, zijn er een paar in zeer slechte toestand http://t.co/BxoX8FopLR reageer retweet
Wat was er op de achtergrond dan?quote:Op zondag 28 september 2014 22:03 schreef Evertjan het volgende:
nu op Nieuwsuur meer beelden en achtergrond informatie
Het was fijn geweest als er vóóraf ook iemand was geweest die het gezegd had.quote:Op zondag 28 september 2014 22:04 schreef Evertjan het volgende:
altijd wel mooi om te zien dat iedereen achteraf zegt dat het pleintje te klein was
Ik stel een verbod op te kleine pleinen voor.quote:Op zondag 28 september 2014 22:04 schreef Evertjan het volgende:
altijd wel mooi om te zien dat iedereen achteraf zegt dat het pleintje te klein was
idd achteraf kijk je een koe in de kontquote:Op zondag 28 september 2014 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was fijn geweest als er vóóraf ook iemand was geweest die het gezegd had.
Sluikreclame voor die nieuwe serie op SBSquote:Op zondag 28 september 2014 22:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er is er eentje toch niet dood.
http://www.nu.nl/binnenla(...)et-monstertruck.html
Die beeldenquote:Op zondag 28 september 2014 22:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
https://www.facebook.com/(...)56002&type=2&theater
quote:Op zondag 28 september 2014 22:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
https://www.facebook.com/(...)56002&type=2&theater
Benieuwd of ze hem gaan vervolgen.quote:Op zondag 28 september 2014 22:35 schreef Greys het volgende:
Bestuurder monstertruck Haaksbergen vraagt familie met rust te laten
28 september, 21:51
HAAKSBERGEN - Stuntrijder Mario D. verzoekt de media om zijn familie met rust te laten. Dat zegt zijn advocaat Rob Oude Breuil, die zondagavond met D. heeft gesproken. De stuntrijder is in verzekering gesteld. Hij zit nu in het arrestantencomplex in Borne.
D. heeft zijn advocaat ook iets verteld over hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Oude Breuil zegt dat hij daarover niets mag zeggen omdat het onderzoek loopt. Bij de stuntfamilie aan huis staan volgens Oude Breuil cameraploegen. D. heeft de advocaat gevraagd contact met de media op te nemen opdat die ploegen zijn gezin met rust laten.
http://www.tubantia.nl/re(...)t-te-laten-1.4555086
Wel ontzettend kut voor zijn familie dat ze thuis belaagd worden door cameraploegen.quote:Op zondag 28 september 2014 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Benieuwd of ze hem gaan vervolgen.
Dus dat. Daar voor dat huis gaan staan.quote:Op zondag 28 september 2014 22:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Wel ontzettend kut voor zijn familie dat ze thuis belaagd worden door cameraploegen.
Alsof die mensen nu geen ellende genoeg hebben ook.
als er een technisch mankement word gevonden aan de truck kan het moeilijk wordenquote:Op zondag 28 september 2014 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Benieuwd of ze hem gaan vervolgen.
waarom niet als ze gewoon alles netjes op afstand hadden afgezet was er niks aan de hand geweestquote:Op zondag 28 september 2014 22:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja hopelijk doen ze dit soort evenementen in de toekomst niet meer zo.
Nja bedoel ook dat er meer ruimte moet zijn. Hij kon nu naar mijn idee na die auto's geen kant meer op.quote:Op zondag 28 september 2014 22:50 schreef Evertjan het volgende:
[..]
waarom niet als ze gewoon alles netjes op afstand hadden afgezet was er niks aan de hand geweest
En wat wil je daarmee zeggen?quote:Op zondag 28 september 2014 22:58 schreef Mr.Ping het volgende:
De chauffeur staat er goed op!
[ afbeelding ]
Ja laten we vooral alles gaan verbieden wat jij niet mooi of oke vindtquote:Op zondag 28 september 2014 20:38 schreef LXIV het volgende:
O.a. de gemeente had in kunnen grijpen bij het verlenen/weigeren van de evenementenvergunning. Daar heeft helaas iemand écht lopen slapen dit keer. Waarschijnlijk een luie ambtenaar die nog nooit zo'n monstertruck in het echt heeft gezien. Dat zijn wielen van dik 2 meter hoog. Zo korte afstand tot het publiek en een simpel hekje is dus echt niet voldoende. Ben benieuwd of de gemeente aansprakelijk kan worden gesteld nu.quote:Op zondag 28 september 2014 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was fijn geweest als er vóóraf ook iemand was geweest die het gezegd had.
Hmz ja zelfs zonder enige kennis van deze sport of wat het ook is is het duidelijk dat dit veelte klein was opgesteld.quote:Op zondag 28 september 2014 23:08 schreef Greys het volgende:
Internationale veiligheidseisen monstertrucks genegeerd
28 september, 22:42
HAAKSBERGEN - Er bestaan internationale richtlijnen voor de veiligheid van het publiek tijdens monstertruckstunts. Het lijkt er sterk op dat die in Haaksbergen niet in acht zijn genomen. Zo mag er in de rijrichting van de truck absoluut geen publiek staan. In Haaksbergen stond het publiek helemaal rondom het plein: iedere rijrichting was dus in principe fout.
De Monster Truck Racing Association (MTRA) heeft zowel een Amerikaanse als een Europese tak. Beiden hanteren dezelfde internationale veiligheidsregels. Een daarvan heeft specifiek betrekking op de veiligheid van het publiek. Op de website van de MTRA is een tekening te vinden met minimale afmetingen van het speelveld voor de truck, plus een schematische weergave van de rijrichting. Daarbij staat met grote letters: ‘Geen publiek’. Ten overvloede wordt er in de tekst het volgende gemeld: “De te pletten auto’s moeten zo worden geplaatst dat als de Monster Truck erheen rijdt, als hij ze plet en als hij er weer vanaf rijdt, de truck niet is gericht op het publiek!”
Op de website van de MTRA staat een officiële reactie van de vereniging op een ongeluk dat vorig jaar op 5 oktober gebeurde in Chihuahua, Mexico. Op internet zijn filmpjes te vinden van dit ongeluk, waarbij negen doden en tachtig gewonden vielen. De beelden lijken akelig veel op die van Haaksbergen: ook in Mexico ging de Monster Truck over de auto’s heen om vervolgens in het tegenover opgestelde publiek te crashen.
Het commentaar van het MTRA-bestuur was vernietigend: “Wij veroordelen het schandalige veronachtzaming van veiligheid van het publiek door de organisatoren van dit evenement. Hun gedrag is in strijd met, en onwetend van, de talloze veiligheidsmaatregelen die de MTRA in de afgelopen dertig jaar heeft voorgeschreven. Wij hopen dat het verlies aan levens iedereen in de monster truck industrie eraan herinnert aan het levensbelang van deze voorschriften."
http://www.tubantia.nl/re(...)-genegeerd-1.4555197
denk niet dat de ambtenaar uit Haaksbergen dit wistquote:Op zondag 28 september 2014 23:08 schreef Greys het volgende:
HAAKSBERGEN - Er bestaan internationale richtlijnen voor de veiligheid van het publiek tijdens monstertruckstunts. Het lijkt er sterk op dat die in Haaksbergen niet in acht zijn genomen. Zo mag er in de rijrichting van de truck absoluut geen publiek staan. In Haaksbergen stond het publiek helemaal rondom het plein: iedere rijrichting was dus in principe fout.
De Monster Truck Racing Association (MTRA) heeft zowel een Amerikaanse als een Europese tak. Beiden hanteren dezelfde internationale veiligheidsregels. Een daarvan heeft specifiek betrekking op de veiligheid van het publiek. Op de website van de MTRA is een tekening te vinden met minimale afmetingen van het speelveld voor de truck, plus een schematische weergave van de rijrichting. Daarbij staat met grote letters: ‘Geen publiek’. Ten overvloede wordt er in de tekst het volgende gemeld: “De te pletten auto’s moeten zo worden geplaatst dat als de Monster Truck erheen rijdt, als hij ze plet en als hij er weer vanaf rijdt, de truck niet is gericht op het publiek!”
Op de website van de MTRA staat een officiële reactie van de vereniging op een ongeluk dat vorig jaar op 5 oktober gebeurde in Chihuahua, Mexico. Op internet zijn filmpjes te vinden van dit ongeluk, waarbij negen doden en tachtig gewonden vielen. De beelden lijken akelig veel op die van Haaksbergen: ook in Mexico ging de Monster Truck over de auto’s heen om vervolgens in het tegenover opgestelde publiek te crashen.
Het commentaar van het MTRA-bestuur was vernietigend: “Wij veroordelen het schandalige veronachtzaming van veiligheid van het publiek door de organisatoren van dit evenement. Hun gedrag is in strijd met, en onwetend van, de talloze veiligheidsmaatregelen die de MTRA in de afgelopen dertig jaar heeft voorgeschreven. Wij hopen dat het verlies aan levens iedereen in de monster truck industrie eraan herinnert aan het levensbelang van deze voorschriften."
was toch gewoon een troll account?quote:Op zondag 28 september 2014 23:11 schreef Greys het volgende:
AMSTERDAM ONDERZOEKT ECHTHEID TWEETS OVER HAAKSBERGEN VAN OUD-MEDEWERKER
zondag 28 september 2014 | 22:55
Laatst bijgewerkt: 28-9-2014 | 23:02
De gemeente Amsterdam onderzoekt de echtheid van een Twitteraccount van een oud-medewerker, nadat er via dat account schokkende tweets waren verstuurd over het ongeluk in Haaksbergen met een monstertruck.
Via het account @jihad_alariachi werden tweets verstuurd waarin het ongeluk als een straf werd betiteld voor de strijd tegen het Kalifaat. Later op de avond zijn er tweets verwijderd en zijn er ook excuses aangeboden. Bij het account staat dat ze coördinator interculturele communicatie is van de gemeente Amsterdam.
Over de tweets ontstond veel ophef. De gemeente reageerde in de loop van de avond zelf ook: "We onderzoeken of het account @jihad_alariachi echt is of nep. Ze werkt in ieder geval al lange tijd niet meer voor de gemeente Amsterdam." Veel twitteraars denken dat het om een nepaccount gaat.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=199415
Na het filmpje net 1x gezien te hebben (kom net terug van dagje duitsland)... NO SHIT?! Enorme MonsterTruck met rondom honderden mensen. Dat is serieus vragen om problemen. De organisator van het evenement is hier duidelijk een van de personen om aan te wijzen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:08 schreef Greys het volgende:
Nee maar de organisatie had dit wel moeten weten.quote:Op zondag 28 september 2014 23:11 schreef Evertjan het volgende:
[..]
denk niet dat de ambtenaar uit Haaksbergen dit wist
Is kennelijk niet zeker, dit is een bericht van een paar minuten geleden.quote:Op zondag 28 september 2014 23:11 schreef Evertjan het volgende:
[..]
was toch gewoon een troll account?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |