quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:46 schreef Arnold_fan het volgende:
Nee, vooral niets doen zodat honderdduizenden op de vlucht slaan en hierna hier asiel komen vragen en krijgen. Misselijkmakende partij.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:49 schreef SiGNe het volgende:
Nederland staat elke keer al voorop bij dit soort acties, andere landen mogen het ook weleens opknappen.
Heb je eigenlijk gekeken, waarom ze er tegen zijn? Of is het woord SP genoeg om je rode waas en dit soort automatische reacties te triggeren?quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:46 schreef Arnold_fan het volgende:
Nee, vooral niets doen zodat honderdduizenden op de vlucht slaan en hierna hier asiel komen vragen en krijgen. Misselijkmakende partij.
Je snapt ook, dat met het kapotschieten van IS het probleem niet opgelost is? Dan staat gewoon de volgende organisatie op en die heeft meer steun van de mensen die per ongeluk meegebombardeerd zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:53 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mijn informatie staat meestal Team America World Police voorop bij dit soort dingen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er weldenkende mensen zijn die NIET vinden dat IS zsm kapot geschoten moet worden trouwens
Het gaat nog lang onrustig zijn in die regio jaquote:Op zaterdag 27 september 2014 16:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je snapt ook, dat met het kapotschieten van IS het probleem niet opgelost is? Dan staat gewoon de volgende organisatie op en die heeft meer steun van de mensen die per ongeluk meegebombardeerd zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerika staat voorop inderdaad, Engeland ook trouwens maar het schoothondje is Nederland, zo getrained dat we er niet eens meer een beloning voor hoeven te krijgen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:53 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mijn informatie staat meestal Team America World Police voorop bij dit soort dingen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er weldenkende mensen zijn die NIET vinden dat IS zsm kapot geschoten moet worden trouwens
En ze gaven wapens aan de "rebellen", alleen bleken die van IS te zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:01 schreef Loohcs het volgende:
Ik heb ook geen oplossing, maar een jaar geleden waren ze (USA) bijna Assad gaan bombarderen, en nu zijn ze 'm (indirect?) aan 't helpen.
Aangezien van van Bommel bekend is dat het een sympathisant is van de terroristische organisatie hamas, is dit natuurlijk ook niet zo'n verrassend standpunt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:39 schreef Reconquista. het volgende:
SP-Kamerlid Harry van Bommel kreeg veel bijval voor zijn standpunt.
ik ben geen SP-fan, maar heb bv wel enorme twijfels bij die militaire inzet in Syrie en Irakquote:Op zaterdag 27 september 2014 16:53 schreef quinoahipster het volgende:
Waarom moet het westen zich bemoeien met IS dan? Volgens mij heeft IS buurlanden als Saoedi-Arabië, Turkije, Israel. Ik snap niet dat niemand oppert dat het midden-oosten zijn eigen problemen maar moet oplossen. Het is onze zaak niet.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:53 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Assad is nooit een bedreiging geweest voor Europa, in welk opzicht dan ook. Zelfde geldt voor Oost-Congo en Zuid-Soedan. IS is dat wel omdat het Westerlingen vermoord en een uitvalsbasis kan vormen voor aanslagen in Europa. Jouw logica en die van de SP kloppen daarom niet.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:39 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Waarom moet het westen zich bemoeien met IS dan? Volgens mij heeft IS buurlanden als Saoedi-Arabië, Turkije, Israel. Ik snap niet dat niemand oppert dat het midden-oosten zijn eigen problemen maar moet oplossen. Het is onze zaak niet.
En waarom nu wel tegen IS vechten en vorig jaar niet tegen Assad, na de aanvallen met chemische wapens. Assad heeft veel meer doden op zijn naam staan dan IS.
En waarom niet ingrijpen in Oost-Congo en Zuid-Soedan? We kunnen wel politieman spelen in elk werelddeel.
Ik steun de PvdD en de SP in dit standpunt. Ik stem libertarische partij maar ben het hier toch echt met de SP eens....
lees je mee Hexagon?quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:39 schreef Reconquista. het volgende:
AMERSFOORT (ANP) - De weerstand van de SP tegen militaire acties tegen Islamitische Staat (IS) in Irak of Syrië wordt breed gedragen binnen de partij. Ook willen de SP’ers geen wapenleveranties aan Koerden of andere partijen in Irak.
Dat bleek zaterdag tijdens de partijraad in Amersfoort, waar de Tweede Kamerfractie en lokale afdelingshoofden elkaar bijpraten. SP-Kamerlid Harry van Bommel kreeg veel bijval voor zijn standpunt. De SP en de Partij voor de Dieren zijn de enige fracties in de Kamer die tegen militair ingrijpen zijn.
Het kabinet besloot deze week mee te doen met de internationale actie tegen IS in Irak. Volgende week praat de Kamer erover.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)S-is-breed-1609153W/
quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:38 schreef Hexagon het volgende:
Nee, draagvlak betekent dat een ruime meerderheid van de bevolking het zou zien zitten. Dat is simpelweg niet zo.
[..]
Leg mij eens uit hoe dergelijke amateuristische groepjes moderne westerse legers omver gaan werpen?
IS heeft tot nu toe maar een paar westerlingen vermoord. De oorlog in Oekraine heeft meer westerse levens geëist dan IS....(vanwege de MH17 ramp).quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:53 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Assad is nooit een bedreiging geweest voor Europa, in welk opzicht dan ook. Zelfde geldt voor Oost-Congo en Zuid-Soedan. IS is dat wel omdat het Westerlingen vermoord en een uitvalsbasis kan vormen voor aanslagen in Europa. Jouw logica en die van de SP kloppen daarom niet.
Ik ben altijd een groot voorstander van optie 1 geweest.quote:Op zondag 28 september 2014 10:18 schreef Cockwhale het volgende:
Lastige kwestie. Wapens leveren aan rebellen heeft nooit iets goeds opgeleverd in het Midden-Oosten. Op dit moment blijft het dweilen met de kraan open.
Er zijn eigenlijk maar twee opties, en dat is 1) de regio van het Midden-Oosten volledig zichzelf laten inrichten zonder enkele bemoeienis of 2) een permanente en totale overname, oftewel middeleeuwse taferelen waarbij een complete heropvoeding onder dwang en dreiging plaatsvindt.
De derde optie is wat wij nu doen, en politiek-economische levert dat het meeste voordeel op. Wie in het westen heeft er nou werkelijk last van IS op dit moment? Tegelijkertijd weten we nog steeds de vruchten te kapen uit het oosten. Ethisch niet de beste oplossing, politiek-economisch wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onschuldige burgers afmaken kunnen we niet over onze kant laten gaan. We moeten ingrijpen, pure genocide dit.
En als je nou tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak in 2003 was, spoor je dan ook niet?quote:Op zondag 28 september 2014 16:00 schreef the85mc het volgende:
Als je tegen ingrijpen bent spoor je niet naar mijn idee. Je kunt die lui niet hun gang laten gaan daar.
Zeg ik dat ik voor een oorlog in Irak was? Ik geloof het niet.quote:Op zondag 28 september 2014 16:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
En als je nou tegen de oorlogen in Afghanistan en Irak in 2003 was, spoor je dan ook niet?
Want als ik daarop terugkijk dan vraag ik mij hardop af of het resultaat nu zoveel beter is geweest dan niets doen.
En dat zei ik ook niet. Het was een vraag.quote:Op zondag 28 september 2014 16:21 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zeg ik dat ik voor een oorlog in Irak was? Ik geloof het niet.
We hadden niet Irak binnen moeten vallen, Afghanistan ook niet. Dat zijn/waren oorlogen die je niet kunt winnen.quote:Op zondag 28 september 2014 16:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
En dat zei ik ook niet. Het was een vraag.Het antwoord daarop is dus kennelijk 'nee'.
En dan is mijn vervolgvraag: wat maakt deze situatie nu anders? Ook toen werden wij tot tranen toe geroerd door beelden van de misdaden van Saddam. Ook toen was 'als je niet voor ingrijpen bent spoor je niet' een veel gehoorde uitspraak.
En net als in 2003 denk ik dat we er niet gaan komen met alleen wat bommen gooien. Op die manier wordt het probleem alleen maar groter.
Dit zegt alles wel.quote:De SP en de Partij voor de Dieren zijn de enige fracties in de Kamer die tegen militair ingrijpen zijn.
Indertijd ging het anders ook continu over 'moslimterrorisme'. Dat was de hele aanleiding voor die acties, niet direct de manier waarop Saddam omging met de bevolking. (Hoewel dat er natuurlijk wel bij werd gehaald.)quote:Op zondag 28 september 2014 16:29 schreef the85mc het volgende:
[..]
We hadden niet Irak binnen moeten vallen, Afghanistan ook niet. Dat zijn/waren oorlogen die je niet kunt winnen.
Ik vind dit anders, hier zit een extremistische geloofsovertuiging achter itt Irak/Afghanistan.
Dat laatste zou me al een hele verbetering lijken. Want of dat terecht is of niet, dit komt nu over als een westerse oorlog tegen de Islam. En daar maak je eenvoudig geen vrienden mee.quote:Op zondag 28 september 2014 16:29 schreef the85mc het volgende:
Een kleine groep extremisten die naar mijn idee genocide pleegt. Om die groep te stoppen moet je ingrijpen, en eigenlijk zou het initiatief in te grijpen uit de arabische wereld moeten komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |