nee, types als Wilders hebben de islam onderzocht en weten wat de regels zijn van de islam. Totaal in tegenstelling tot types als jij, die echt geen ene FOK van Islam weten.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:08 schreef Hexagon het volgende:
De islam is voor meerdere interpretaties vatbaar dus de IS heeft daar zijn eigen draai aan gegeven.Het zijn vooral types als Wilders die voor moslims menen te moeten bepalen hoe ze hun geloof moeten belijden.
Het zijn vooral types als Wilders Hexagon die voor moslims menen te moeten bepalen hoe ze hun geloof moeten belijden.quote:De meeste moslims in NL zijn echter gewoon saaie, bang voor hun schoonmoeder zijnde, Opel rijdende burgermannen die bij studio sport in slaap vallen.

Reageer je alweer niet inhoudelijk op mijn reactie/vragen, maar toch het gore lef hebben om anderen te beschuldigen van het hebben van een (islam)fobie.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bedoel je dat stelletje schobbejakken met wat zesderangs wapens zonder enige professionaliteit?
Die vernietig je als westerse macht toch in een week als het er echt op aan komt? Geen idee hoe iemand kan denken dat die opgewassen zijn tegen de NAVO legers.
[..]
Om een shariastaat te stichten moet er voldoende draagvlak voor zijn. Dat is er niet.
[..]
Tja ik denk dat je de macht van shariagekkies nogal overschat. Oorlogen worden doorgaans gewonnen door degenen met het meeste geld, en dat zijn wij. Er bestaat ook niet zoiets ls "de islam". Dat is ook een verbrokkeld geheel van allerlei stromingen.

Niet echt, want de Qu'ran, of hoe de Nederlandse vertaling ook is, is het letterlijke woord van Allah. Dat mafkezen daar iets anders van maken is een verhaal apart en heeft geen anus met religie te maken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:08 schreef Hexagon het volgende:
De islam is voor meerdere interpretaties vatbaar dus de IS heeft daar zijn eigen draai aan gegeven.

Als ze zouden proberen om bijvoorbeeld Turkije binnen te vallen, dat een NAVO lid is, denk ik dat er snel wat zwaarder geschut tegen wordt ingezet. En het is dat we oo enige oog hebben voor de humanitaire kant van het verhaal. Maar je denkt toch niet dat de IS ver komt tegen kernmachten?quote:Op zaterdag 27 september 2014 06:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wanneer komt het er echt op aan dan, want al die islamitische terroristen bestaan nog steeds. Het worden er ook steeds meer. Dus wat een illusie dat een westerse macht dat kan vernietigen, laat staan binnen een week.
En daarom gooien we er ook wat bommen op.quote:En "dat stelletje schobbejakken" vermoorden wel ongestoord de niet-moslims.
Nee, draagvlak betekent dat een ruime meerderheid van de bevolking het zou zien zitten. Dat is simpelweg niet zo.quote:Ojawel hoor.
Leg mij eens uit hoe dergelijke amateuristische groepjes moderne westerse legers omver gaan werpen?quote:Hoogmoed komt voor de val.

Wilders heeft in de studeerkamer een interpretatie gemaakt van de Islam en beweert dat de ware moslims precies diezelfde interpretatie zou moeten hebben. In feite doe hij dus even hard mee.quote:Op zaterdag 27 september 2014 06:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
nee, types als Wilders hebben de islam onderzocht en weten wat de regels zijn van de islam. Totaal in tegenstelling tot types als jij, die echt geen ene FOK van Islam weten.
[..]
Het zijn vooral types als Wilders Hexagon die voor moslims menen te moeten bepalen hoe ze hun geloof moeten belijden.

Zoals ik al zei: je weet geen ene FOK van de Islam.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wilders heeft in de studeerkamer een interpretatie gemaakt van de Islam en beweert dat de ware moslims precies diezelfde interpretatie zou moeten hebben. In feite doe hij dus even hard mee.

Er zijn er zat die van dat geloof zijn en snappen het ook niet, kennis van me woonde samen met een meid, niet getrouwd dus.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: je weet geen ene FOK van de Islam.

IS alleen niet nee, maar IS is niet alleen. En hoe wil je een kernbom gooien op guerrilla-achtige strijders? Ze zitten gewoon overal verstopt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:38 schreef Hexagon het volgende:
Als ze zouden proberen om bijvoorbeeld Turkije binnen te vallen, dat een NAVO lid is, denk ik dat er snel wat zwaarder geschut tegen wordt ingezet. En het is dat we oo enige oog hebben voor de humanitaire kant van het verhaal. Maar je denkt toch niet dat de IS ver komt tegen kernmachten?
En daarom komen er ook steeds meer 'schobbejakken' in plaats van minderquote:En daarom gooien we er ook wat bommen op.
Nee, draagvlak is wanneer genoeg militante moslims de wapens pakken en de meerderheid van de bevolking daarmee weten te onderdrukken. Check your history!quote:Nee, draagvlak betekent dat een ruime meerderheid van de bevolking het zou zien zitten. Dat is simpelweg niet zo.
Zijn ze nu al mee bezig, Paard van Troje stijl.quote:Leg mij eens uit hoe dergelijke amateuristische groepjes moderne westerse legers omver gaan werpen?

Ze zullen toch tevoorschijn moeten komen om iets te kunnen uitrichten.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
IS alleen niet nee, maar IS is niet alleen. En hoe wil je een kernbom gooien op guerrilla-achtige strijders? Ze zitten gewoon overal verstopt.
Dan gooien we er nog meer bommen op.quote:En daarom komen er ook steeds meer 'schobbejakken' in plaats van minder
Dan zullen ze dus een staatsgreep moeten plegen op hier een dictatuur te stichten. En ze zullen zodoende het leger, de politie, de geheime dienst maar ook de pers/media en het internet onder hun controle moeten krijgen. Ik zie gewoon niet hoe zo'n groep amateurs dat voor elkaar gaat boksen.quote:Nee, draagvlak is wanneer genoeg militante moslims de wapens pakken en de meerderheid van de bevolking daarmee weten te onderdrukken. Check your history!
Genoeg militante moslims hebben we wel binnen 20 jaar ofzo.
Zijn ze nu al mee bezig, Paard van Troje stijl.

Ik weet er in ieder geval voldoende van om te weten dat een geloof als de islam voor meerdere interpretaties vatbaar is.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: je weet geen ene FOK van de Islam.

Toch wordt er al geadviseerd om in NL niet gekleed te gaan in militaire kleding of douanekleding! Ook islamofobie volgens jou?quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Ze zullen toch tevoorschijn moeten komen om iets te kunnen uitrichten.
been there, done that.. en nu hebben we IS als resultaat?quote:Dan gooien we er nog meer bommen op.
Alleen omdat jij het niet snapt, betekent niet dat het onmogelijk is.quote:Dan zullen ze dus een staatsgreep moeten plegen op hier een dictatuur te stichten. En ze zullen zodoende het leger, de politie, de geheime dienst maar ook de pers/media en het internet onder hun controle moeten krijgen. Ik zie gewoon niet hoe zo'n groep amateurs dat voor elkaar gaat boksen.
Toch groeit het aantal aanhangers van de sharia, lopen ze nu al in hun eigen shariawijken in bijvoorbeeld the UK en zijn ze bang in Den Haag voor de Islamitische Jodenhaters. Het gaat gewoon allemaal heel langzaam, beetje bij beetje, totdat het omslagpunt komt. precies zoals dat in landen is gebeurd zoals Libanon.quote:Zeker niet in een land waar nagenoeg niemand op een bewind van de lui zit te wachten. Je kunt geen land beheersen waar iedereen je bij voorbaat al uitkotst.
Hangt ervan af hoeveel feiten je negeert.quote:Als je gewoon feitelijk de zaken bekijkt is er geen enkele reden om aan te nemen dat hier ooit een moslimdictatuur wordt gesticht.

Dus, wat is je punt?quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:27 schreef Hexagon het volgende:
Ik weet er in ieder geval voldoende van om te weten dat een geloof als de islam voor meerdere interpretaties vatbaar is.
Ik? Ik heb nog nooit beweerd dat IS "de ware Islam" aanhangt.quote:Dat Geert en jij de interpretaties van de IS aanhangen als "de ware Islam" maakt dat nog niet tot de waarheid.

Een aanslag plegen is niet een heel land omver werpen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Toch wordt er al geadviseerd om in NL niet gekleed te gaan in militaire kleding of douanekleding! Ook islamofobie volgens jou?
Maar er gaat geen lapje branden dat 'het machtige westen' superbang is voor een stelletje... "schobbejakken"?
Leg het dan eens uit. Hoe gaan shariagekkies hier precies de macht overnemen in een land waar ze geen draagvlak hebben? Hoe gaan ze het leger, de politie, de media en al dat nog meer onder controle krijgen?quote:Alleen omdat jij het niet snapt, betekent niet dat het onmogelijk is.
We zijn hier niet in Libanon en verder blijft die sharia een margeverschijnsel. Zelfs al zouden alle moslims de sharia aanhangen dan nog heb je iets van 6% van de bevolking.quote:Toch groeit het aantal aanhangers van de sharia, lopen ze nu al in hun eigen shariawijken in bijvoorbeeld the UK en zijn ze bang in Den Haag voor de Islamitische Jodenhaters. Het gaat gewoon allemaal heel langzaam, beetje bij beetje, totdat het omslagpunt komt. precies zoals dat in landen is gebeurd zoals Libanon.
Ook dat gaat niet gebeuren. Zelfs met de meest gechargeerde berekeningen kom je net aan 50%.quote:Hangt ervan af hoeveel feiten je negeert.
Feit is, is dat het aantal moslims sterker toeneemt dan het aantal niet-moslims. Wanneer het aantal moslims groter is dan het aantal niet-moslims, wordt het aftellen. Want er is altijd een percentage moslims die de wapens zullen pakken en niet door de rest van de moslims zal worden tegengehouden, en al helemaal niet door de niet-moslims.
De IS heeft van jou al gewonnen lijkt het inderdaad. Compleet bezeten van angst en geen enkel vertrouwen in onze macht.quote:Ja misschien dat een Wilders het probeert, maar er zijn nu al te veel landverraders, dus de moslims hebben sowieso al gewonnen. De vraag is alleen wanneer.

Mijn punt is dat de ene moslim de andere niet is en het zodoende onzin is te spreken van een eenduidige groep.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus, wat is je punt?
[..]
Ik? Ik heb nog nooit beweerd dat IS "de ware Islam" aanhangt.
En andersom maakt het trouwens ook niet tot de waarheid (dat "de ware Islam" wordt aangehangen door andere moslims die wel/niet bij IS horen).

Klopt. Feit is dat het Westen doodsbang is. Waarvoor eigenlijk? het Westen is toch zo machtig?quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:44 schreef Hexagon het volgende:
Een aanslag plegen is niet een heel land omver werpen.
Met wapens.quote:Leg het dan eens uit. Hoe gaan shariagekkies hier precies de macht overnemen in een land waar ze geen draagvlak hebben? Hoe gaan ze het leger, de politie, de media en al dat nog meer onder controle krijgen?
Wishfull thinking. En dan nog...hoeveel % van de bevolking is genoeg om een coup te plegen?quote:We zijn hier niet in Libanon en verder blijft die sharia een margeverschijnsel. Zelfs al zouden alle moslims de sharia aanhangen dan nog heb je iets van 6% van de bevolking.
Ook dat gaat niet gebeuren? Goh, dat zeiden ze ook in landen zoals Libanon.quote:Ook dat gaat niet gebeuren. Zelfs met de meest gechargeerde berekeningen kom je net aan 50%.
Rot toch op met je angst man alleen omdat je de kennis niet hebt om mij te begrijpen. Bovendien kan ik jou compleet bezeten van sprookjes noemen! En IS heeft niet gewonnen, moslims hebben gewonnen. En vertrouwen in onze macht is een hele andere discussie. Beetje Godwin, maar hoe snel heeft NL zich ook alweer overgegeven aan de Duisters? Denk je dat NL echt in deze tijd een macht zal hebben, die nergens bang voor is? Zelfs nu is onze macht doodsbang dat alle militaire maar beter in burgerkleding kunnen rondlopen.quote:De IS heeft van jou al gewonnen lijkt het inderdaad. Compleet bezeten van angst en geen enkel vertrouwen in onze macht.

Nogmaals laat je hierbij zien dat je geen ene FOK weet van Islam.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de ene moslim de andere niet is en het zodoende onzin is te spreken van een eenduidige groep.

Je geeft me gelijk, alleen je hebt het zelf nog niet door?quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er zijn er zat die van dat geloof zijn en snappen het ook niet, kennis van me woonde samen met een meid, niet getrouwd dus.
Die kwam altijd ik heb ramadan, ik zei ben je moslim, je weet toch dat je dan niet neuken mag als je niet getrouwd bent!
Sitl zei hij dadelijk hoord alla!

quote:Op zondag 21 september 2014 10:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
- Pure bangmakerij? Goh dat is lekker kort door de bocht! Wat de FOK is volgens jou het motief van iemand om "pure bangmakerij" te verkondigen?
Nog steeds geen antwoord. (ook niet op andere vragen, maar dit vind ik nu even de belangrijkste).quote:

Dan nog kun je aan risicoreductie doen. Het feit dat er misschien wel eens een bommetje af kan gaan betekent niet dat de regering bang is dat er een staatsgreep van shariagekkies komt.quote:Op zondag 28 september 2014 11:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Klopt. Feit is dat het Westen doodsbang is. Waarvoor eigenlijk? het Westen is toch zo machtig?
Met wat gare machinegeweren uit de koude oorlog, zelfmaakbommetjes en pickup trucks zouden ze sterker zijn dan de politie en het leger bij elkaar? Hoe krijg je zoiets bedacht?quote:Met wapens.
Nog een keertje. Nederland is geen Libanon. Het is dus volkomen onzinnig om die vergelijking te trekken. Er is hier simpelweg geen draagvlak voor een shariastaat en dat komt er ook niet als je die berekeningen bekijkt.quote:Wishfull thinking. En dan nog...hoeveel % van de bevolking is genoeg om een coup te plegen?
Overigens wel lekker makkelijk om de lessen van Libanon ea landen weg te wuiven.
Ook dat gaat niet gebeuren? Goh, dat zeiden ze ook in landen zoals Libanon.
Ja, wat de IS is te vergelijken met de oorlogsmachine van de Nazi's.quote:Rot toch op met je angst man alleen omdat je de kennis niet hebt om mij te begrijpen. Bovendien kan ik jou compleet bezeten van sprookjes noemen! En IS heeft niet gewonnen, moslims hebben gewonnen. En vertrouwen in onze macht is een hele andere discussie. Beetje Godwin, maar hoe snel heeft NL zich ook alweer overgegeven aan de Duisters? Denk je dat NL echt in deze tijd een macht zal hebben, die nergens bang voor is? Zelfs nu is onze macht doodsbang dat alle militaire maar beter in burgerkleding kunnen rondlopen.

Nou en, daarmee win je niet van een vijand met veel meer geld, manschappen, vrienden en veel sterkere wapens.quote:En dan mis je nog iets essentieels: namelijk de shariagekkie is bereid om tot het uiterste te gaan, koppen af te hakken, zichzelf op te blazen, etc. Onze macht werkt van 9 tot 5!

Nou leg het me eens uit.quote:Op zondag 28 september 2014 11:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nogmaals laat je hierbij zien dat je geen ene FOK weet van Islam.

Pure bangmakerij is in mijn ogen als mensen anderen allerlei angst aanpraten voor dingen die gewoon niet realistisch zijn. Zoals bijvoorbeeld een shariamacht die hier een dictatuur zou gaan stichten. Als je nuchter kijkt naar hoe de zaken liggen is dat gewoon geen realistisch scenario.quote:Op zondag 28 september 2014 11:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Nog steeds geen antwoord. (ook niet op andere vragen, maar dit vind ik nu even de belangrijkste).

Pure bangmakerij is in mijn ogen als mensen anderen allerlei angst aanpraten voor dingen die gewoon niet realistisch zijn. Zoals bijvoorbeeld dat een shariamacht die hier geen dictatuur zou gaan stichten. Als je nuchter kijkt naar hoe de zaken liggen is dat gewoon geen realistisch scenario.quote:Op zondag 28 september 2014 12:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Pure bangmakerij is in mijn ogen als mensen anderen allerlei angst aanpraten voor dingen die gewoon niet realistisch zijn. Zoals bijvoorbeeld een shariamacht die hier een dictatuur zou gaan stichten. Als je nuchter kijkt naar hoe de zaken liggen is dat gewoon geen realistisch scenario.

Ik geef je wel meer als gelijk hoor, maar zou nog wel wat kunnen aanvullen.quote:Op zondag 28 september 2014 11:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je geeft me gelijk, alleen je hebt het zelf nog niet door?

Oh, dán pas.quote:Op zondag 28 september 2014 12:18 schreef john2406 het volgende:
Ik geef je wel meer als gelijk hoor, maar zou nog wel wat kunnen aanvullen.
Wat ik eigenlijk niet durf, stel je voor ik heb dadeljk iemand voor de deur staan en vraag me wat ik tik.
Daarom probeer ik ook overal ik vind ertussen te murmen.
En dan is het hele zinsverband weg, en haast niet meer te begrijpen!

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |