abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144919281
Goedemorgen,

Op 12 augustus j.l. twitterde een ambtenaar, die werkte bij het Nationaal Cyber Security Center met zaken die rechtstreeks te maken hebben met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, het volgende:

De vraag is of deze ambtenaar maar wat roept of dat zij door haar werk wellicht toegang had tot bepaalde informatie.

Ik heb me weleens afgevraagd waarom de Taliban nooit Israël heeft aangevallen. Zoals jullie weten is de Taliban in de jaren '80 in het leven geroepen door de Verenigde Staten om te strijden tegen de Sovjet-Unie. Na de aanslagen op het WTC in 2001 werd de Taliban plotseling de grote vijand van het Westen. Men werd bang gemaakt en overheidscontrole werd aangescherpt onder het mom van veiligheid.

Nu hebben we ISIS, tegenwoordig ook wel IS genoemd. Hoe kan een relatief kleine terreurgroep aan zoveel geld komen en hoe komen ze aan zulke geavanceerde wapens? De laatste berichten zeggen dat IS een olieveld heeft bezet waar ze ruim 2 miljoen dollar per dag mee verdienen. Hoe komen een stel opstandelingen aan olie-installaties? Mensen nemen alles maar klakkeloos aan van de massamedia en ze stellen geen kritische vragen.

In werkelijkheid is ISIS/IS opgericht door Israël en de Verenigde Staten. Het hoofd van IS, Al-Baghdadi, is in werkelijkheid Simon Elliot, een geheim agent van Mossad, de geheime dienst van Israël: http://www.veteranstoday.(...)-isil-leader-mossad/.

Doel? Chaos creëren, burgers bang maken door te zeggen dat er tegenwoordig overal weer aanslagen kunnen worden gepleegd en onder het mom van veiligheid de overheidscontrole op burgers nog verder aanscherpen. De VS, Israël en overige bondgenoten zijn langzaam toe aan het werken naar een nieuwe wereldorde: een wereldregering waarbij de VS een centrale rol zal spelen. Obama had het in een speech in juli al voorzichtig over deze nieuwe orde: "People are anxious (...) the old order isn't holding". Tevens voegde hij er recent aan toe dat de VS en haar bondgenoten de wereldorde bewaken.

Zouden dit soort dingen besproken worden op Bilderberg-conferenties, waar geen media bij aanwezig mag zijn en waar wij geen inkijk in krijgen? Is het wenselijk dat democratisch gekozen volksvertegenwoordigers geheime bijeenkomsten houden met andere politici, invloedrijke mensen uit het zakenleven en met machtige families als de Rockefellers?

Klacht: IS is in het leven geroepen door de VS en Israël. Overheden maken burgers, net als na de aanslagen op 9/11, bang dat er grote risico's zijn en onder het mom van veiligheid kan er flink getornd worden aan burgerrechten en kunnen de mensen achter de schermen langzaam toewerken naar de "nieuwe orde".

Laat je niet opjagen en neem niet alles wat tot je komt via de massamedia klakkeloos aan, zonder zelf kritisch over de inhoud na te denken.
Copthorne 2.0
pi_144919302
* HeatWave stuurt weer door naar de AIVD.

:W.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:26:20 #3
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_144919316
Zwart maken of niet, IS moet gewoon kapot.
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:26:33 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144919325
Ja, want IS(IS) is vanuit het niets ontstaan
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:27:05 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144919329
Durf je trouwens niet in BNW te posten?
pi_144919397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:25 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb me weleens afgevraagd waarom de Taliban nooit Israël heeft aangevallen.
:')
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_144919414
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:27 schreef hugecooll het volgende:
Durf je trouwens niet in BNW te posten?
Ik kom nooit op dat subforum, bovendien is dat een subforum voor allerlei complottheorieën en speculaties en het staat vast dat het hoofd van IS(IS) in werkelijkheid een agent van Mossad is.

Aangezien dit een oprechte klacht is vond ik deze OP beter op KLB passen.
Copthorne 2.0
pi_144919604
quote:
Dat was weer een goed moment om te stoppen met lezen. :W
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_144919638
quote:
Hoe komen een stel opstandelingen aan olie-installaties?
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:39:34 #10
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_144919719
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:29 schreef Copthorne het volgende:

[..]

en het staat vast dat het hoofd van IS(IS) in werkelijkheid een agent van Mossad is.
Oja joh? Vertel ons meer! Het liefst met bewijzen natuurlijk ^O^
pi_144919754
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:39 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]

Oja joh? Vertel ons meer! Het liefst met bewijzen natuurlijk ^O^
Er staat een link bij. :* Daar kun je eventueel op klikken.
Copthorne 2.0
pi_144919888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De Taliban steunt officieel de Palestijnen, maar de Taliban is Israël nooit binnengevallen.

Tevens goed om te stoppen met lezen, je niet verder te verdiepen en je kop in het zand te steken. Goed bezig, knul.
Copthorne 2.0
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:46:47 #13
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_144919956
Who cares, moslims killen is het voornaamste doel van de kruisvaarders
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_144920112
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:46 schreef corehype het volgende:
Waar ze overigens wel gelijk hebben. Opgeruimd staat netjes.
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:56:58 #15
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_144920307
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:44 schreef Copthorne het volgende:

[..]

De Taliban steunt officieel de Palestijnen, maar de Taliban is Israël nooit binnengevallen.

Tevens goed om te stoppen met lezen, je niet verder te verdiepen en je kop in het zand te steken. Goed bezig, knul.
In welk ander land dan Pakistan en Afghanistan is de Taliban dan actief geweest?
Ik denk niet dat ze door Iran, Irak en Jordanië heen mochten om Israël binnen te vallen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_144920359
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:44 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Wel eens op de kaart gekeken? Weet je waar de Taliban huis hield? Weet je waar Israël ligt? Weet je aan wie de Taliban nou eigenlijk zo'n schurft hekel hadden? Wat was het voornaamste doel van de Taliban?

Tevens:

Massa media bla bla bla, hoe kom jij aan die informatie over Assad agenten? Ik neem aan dat je die man persoonlijk geïnterviewd hebt?
pi_144920500
Ik heb wel eens gedacht dat het voor Israël wel héél convenient was, dat ISIS ontstond vlak na Operation Protective Edge.. Ja iemand moet aantonen hoe kut die moslims wel niet zijn he. Palestijnen zijn ook moslims. Ergo, palestijnen zijn pigfucking monsters die het licht in de ogen niet waard zijn. Aldus Israël.

Israël is machtiger dan veel mensen denken, ik ben er nu een research paper over aan het schrijven dus ik doe hier veel onderzoek naar. Vind het ontzettend interessant en zie ook steeds meer verbanden die niet zo voor de hand liggen.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:05:10 #18
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_144920572
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:46 schreef corehype het volgende:
Ik denk overigens dat kruisvaarders meer satanisch ingesteld zijn dan wel christelijk.
pi_144920833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:58 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wel eens op de kaart gekeken? Weet je waar de Taliban huis hield? Weet je waar Israël ligt? Weet je aan wie de Taliban nou eigenlijk zo'n schurft hekel hadden? Wat was het voornaamste doel van de Taliban?

Tevens:

Massa media bla bla bla, hoe kom jij aan die informatie over Assad agenten? Ik neem aan dat je die man persoonlijk geïnterviewd hebt?
Aanhangers van IS kunnen nu zogenaamd door heel Europa en de VS aanslagen plegen (er lopen al militairen op straat in New York) en dan zou de Taliban geen aanhangers in Israël kunnen hebben?

Ik neem inderdaad niet alles van de massamedia over. Recent kwam nog naar voren dat de NOS had zitten knoeien met beelden van Poetin. Ze hadden getoond hoe een Britse journalist een vraag stelde aan Poetin en in het volgende shot zag je Poetin weglopen. De rauwe beelden lieten echter zien dat Poetin de journalist keurig minutenlang antwoord gaf.

En dat IS-leider Abu Bakr al-Baghdadi in werkelijkheid een Mossad-agent is, is anderen opgevallen.

Helaas heb ik hierover niks teruggelezen of teruggezien bij de massamedia. Het past ook niet in het plaatje dat al maanden door hen van de situatie wordt geschetst.
Copthorne 2.0
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:18:47 #20
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_144920971
Er is blijkbaar naast IS nog andere terreur groep aan het werk, de Khorasan:
quote:
Het verschil in gevaar tussen het zelfverklaarde kalifaat en Khorasan is dat ISIS op een relatief latente manier gevaarlijk is: al-Baghdadi, de leider van IS, wil zijn rijkdom gebruiken om zijn grondtroepen te betalen en zo gebieden te veroveren in het Midden-Oosten. Khorasan daarentegen zou effectief bereid zijn om op een grootschalige internationale schaal te opereren.
quote:
Wat nog meer zorgen baart is dat Khorasan rekruten opleidt die in het bezit zijn van Amerikaanse en Europese paspoorten. In dat opzicht is de Al Qaeda-afgeleide organisatie een acuter en groter gevaar voor de VS en Europa dan ISIS op dit moment.
http://www.beurs.com/2014(...)kere-vijand-op/55632
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:19:00 #21
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_144920977
quote:
Hey, hoe is het met je love? :)
En altijd het laatste woord.
pi_144921760
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:13 schreef Copthorne het volgende:

Helaas heb ik hierover niks teruggelezen of teruggezien bij de massamedia. Het past ook niet in het plaatje dat al maanden door hen van de situatie wordt geschetst.
En die waardeloze plaatjes zijn je enige bewijs?
pi_144921778
Interessante post, en dat zonder sarcasme. Van mij mag u meer komen met dit soort artikelen. Heeft u misschien een link naar goede bronmateriaal(wel in het Nederlands natuurlijk)?
pi_144921814
Hoi Lange Frans :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:53:41 #25
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_144921923
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:56 schreef DiRadical het volgende:

[..]

In welk ander land dan Pakistan en Afghanistan is de Taliban dan actief geweest?
Ik denk niet dat ze door Iran, Irak en Jordanië heen mochten om Israël binnen te vallen.
Wat boeit Israel eigenlijk voor NL-ers :?

Wat boeite het dat dat achterlijk oord met napalm wordt weggevaagd

O ja, een rondje lopen om buitenlanders als zolderautisten naar buiten gaan natuurlijk :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_144921937
quote:

[..]

Aanhangers van IS kunnen nu zogenaamd door heel Europa en de VS aanslagen plegen (er lopen al militairen op straat in New York) en dan zou de Taliban geen aanhangers in Israël kunnen hebben?

Ik neem inderdaad niet alles van de massamedia over. Recent kwam nog naar voren dat de NOS had zitten knoeien met beelden van Poetin. Ze hadden getoond hoe een Britse journalist een vraag stelde aan Poetin en in het volgende shot zag je Poetin weglopen. De rauwe beelden lieten echter zien dat Poetin de journalist keurig minutenlang antwoord gaf.

En dat IS-leider Abu Bakr al-Baghdadi in werkelijkheid een Mossad-agent is, is anderen opgevallen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Plaatjes van Facebook en militairen in New York, je hebt mij overtuigd.
pi_144922081
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

En die waardeloze plaatjes zijn je enige bewijs?
Waarom "waardeloos"?
Copthorne 2.0
pi_144922163
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:01 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Waarom "waardeloos"?
Omdat je aan de hand van deze foto's nu niet kunt stellen dat het om dezelfde persoon zou gaan.
pi_144922204
lolwhut :')
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_144922216
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Omdat je aan de hand van deze foto's nu niet kunt stellen dat het om dezelfde persoon zou gaan.
Hij lijkt er anders verdacht veel op. Bovendien lijkt me dat dit gegeven in combinatie met andere feiten en omstandigheden (onder meer genoemd in de OP) voldoende aanleiding geeft om aan de situatie te twijfelen en om onderzoek te doen.
Copthorne 2.0
pi_144922422
Copthorne 2.0
pi_144922471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:08 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Hij lijkt er anders verdacht veel op.
De enige overeenkomst is dat je kunt zien dat ze beiden uit het midden-oosten komen.

quote:
Bovendien lijkt me dat dit gegeven in combinatie met andere feiten en omstandigheden (onder meer genoemd in de OP) voldoende aanleiding geeft om aan de situatie te twijfelen en om onderzoek te doen.
Als dat plaatje al niet klopt zou ik voorzichtig zijn met die andere berichten "feiten" te gaan noemen.
pi_144922475
Joh ga je lekker bezig houden met de volgende wedstrijd van Chelsea ofzo. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:16 schreef Copthorne het volgende:
De angstcarrousel draait op volle toeren.
Nou, op Twitter gaat het he-le-maal los zeker?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_144922573
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:16 schreef Copthorne het volgende:
Militairen op straat, voorheen waren dat Tsjetsjeense toestanden.
pi_144922632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:18 schreef Chewie het volgende:
De enige overeenkomst is dat je kunt zien dat ze beiden uit het midden-oosten komen.
Het is gewoon dezelfde man. Precies hetzelfde gelaat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:18 schreef Chewie het volgende:
Als dat plaatje al niet klopt zou ik voorzichtig zijn met die andere berichten "feiten" te gaan noemen.
Dat van de Bilderberg-conferenties is gewoon waar. Daar doen de deelnemers niet geheimzinnig over. Ze mogen de inhoud echter niet delen en dat doen ze dan ook niet. Tevens is de Taliban door de VS in het leven geroepen. Ook dat is een feit dat vaststaat, maar dat veel mensen alweer vergeten zijn.

Ik snap deze houding niet zo goed. Alles wat tot je komt via het journaal en via kranten en officiële nieuwsbronnen voor waar aannemen en de critici bekritiseren en plotseling keihard, sluitend bewijs eisen, terwijl je dit bewijs niet verlangt als bijvoorbeeld de NOS of een politicus ergens mee komt.
Copthorne 2.0
pi_144922659
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:22 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Je kunt wel de hele dag bij iedere bewering je favoriete smiley plaatsen, maar bij jou in het dorp staan al jaren militairen bij de ingang van de supermarkt begrijp ik?
Copthorne 2.0
pi_144922728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:24 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Je kunt wel de hele dag bij iedere bewering je favoriete smiley plaatsen, maar bij jou in het dorp staan al jaren militairen bij de ingang van de supermarkt begrijp ik?
In de Parijse metro lopen al sinds jaar en dag militairen. Eveneens op straat bij de grote toeristische locaties.
In New York hebben ze dan wellicht officieel geen inzet van militairen maar het wapenarsenaal van de NYP overtreft die van de Nederlandse krijgsmacht. Al met al is het dus redelijk oud nieuws dat nu naar voren gebracht wordt door die hufters van een massamedia journalisten.
pi_144922768
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:23 schreef Copthorne het volgende:
Ze mogen de inhoud echter niet delen en dat doen ze dan ook niet.
Nette mensen dus.
pi_144922775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:27 schreef voederbietel het volgende:

[..]

In de Parijse metro lopen al sinds jaar en dag militairen. Eveneens op straat bij de grote toeristische locaties.
In New York hebben ze dan wellicht officieel geen inzet van militairen maar het wapenarsenaal van de NYP overtreft die van de Nederlandse krijgsmacht. Al met al is het dus redelijk oud nieuws dat nu naar voren gebracht wordt door die hufters van een massamedia journalisten.
In New York ben ik nog nooit geweest en in Parijs voor het laatst in 2005, maar in Nederland en ook in Londen liepen er voorheen geen gewapende militairen. Zou jij het wenselijk vinden als dat in de nabije toekomst wel gebeurt?
Copthorne 2.0
pi_144922780
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:30 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Nette mensen dus.
Ik vind het vrij ondemocratisch.
Copthorne 2.0
pi_144922789
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:30 schreef Copthorne het volgende:

[..]

In New York ben ik nog nooit geweest en in Parijs voor het laatst in 2005, maar in Nederland en ook in London liepen er voorheen geen gewapende militairen. Zou jij het wenselijk vinden als dat in de nabije toekomst wel gebeurt?
Tweet er anders ff over.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_144922820
quote:

[..]

Ik vind het vrij ondemocratisch.
Het zijn dan ook niet mensen die daar als volksvertegenwoordigers komen.
pi_144922855
Ik had er een hard hoofd in, maar nu lees ik toch dat de hoofdverdachte USA zelf is? Daar kan ik met mijn hoofd echt niet bij. Waarom probeert de CIA het hoofd boven het water te houden met dit soort onzin? Als dit zo doorgaat dan groeien deze geruchten ze boven het hoofd en kunnen ze er niks meer tegen doen. Ik hoop dat alle slachtoffers het hoofd boven water kunnen houden omdat hulp onderweg is, maar ik heb er een zwaar hoofd in. Het gaat hoofdzakelijk gewoon weer eens over geld, bah :r
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_144922867
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:32 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Het zijn dan ook niet mensen die daar als volksvertegenwoordigers komen.
Er komen politici die wel degelijk democratisch gekozen zijn.
Copthorne 2.0
pi_144922872
quote:

[..]

In New York ben ik nog nooit geweest en in Parijs voor het laatst in 2005, maar in Nederland en ook in Londen liepen er voorheen geen gewapende militairen. Zou jij het wenselijk vinden als dat in de nabije toekomst wel gebeurt?
Dus eigenlijk zijn zowel NY als Parijs totaal geen ondersteuning voor je verhalen? In Londen kan ik me voorstellen dat ze daar wat nerveuzig zijn na die aanslagen op die bussen en een regering die de leiding over een peuterspeelzaal eigenlijk nog niet aan kan.

Maar waar in Nederland lopen er dan gewapende militairen? Ik neem tenminste aan dat je die oproep van de PVV niet zo serieus neemt dat je de militairtjes al op straat ziet? Zover ik weet heeft de PVV namelijk niet de bevoegdheid zulke beslissingen te nemen, maar wellicht is daar op die Bilderberg-conferenties anders over besloten.
pi_144922894
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:34 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Er komen politici die wel degelijk democratisch gekozen zijn.
Een politici hoeft toch ook niet te delen in welke standjes 'ie z'n partner allemaal neukt? Die mensen zijn daar op persoonlijke titel, niet als vertegenwoordiger.
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:36:16 #47
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144922928
quote:

[..]

Ik kom nooit op dat subforum, bovendien is dat een subforum voor allerlei complottheorieën en speculaties en het staat vast dat het hoofd van IS(IS) in werkelijkheid een agent van Mossad is.

BNW lijkt me toch de beste plaats voor jouw theorieën. Het probleem met dit soort theorieën is dat het de aandacht afleidt van de echte problemen.
reset
pi_144923003
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:35 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Een politici hoeft toch ook niet te delen in welke standjes 'ie z'n partner allemaal neukt? Die mensen zijn daar op persoonlijke titel, niet als vertegenwoordiger.
Hoe wenselijk is het dat die politici samenkomen met mensen uit het bedrijfsleven en met machtige families en dat er geen enkele controle van buitenaf is op wat daar besproken wordt?

Een bijeenkomst van zo'n omvang en met zulke mensen vergelijken met een familiebijeenkomst of met vrijetijdsbesteding raakt mijns inziens kant noch wal.
Copthorne 2.0
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:38:32 #49
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_144923008
Typisch dat zelfs hier de joden de schuld van krijgen.
leuk
pi_144923037
quote:

[..]

Je bent een idioot.
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:40:27 #51
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_144923055
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:36 schreef Individual het volgende:

[..]

BNW lijkt me toch de beste plaats voor jouw theorieën. Het probleem met dit soort theorieën is dat het de aandacht afleidt van de echte problemen.
De prijs van het bier?
pi_144923060
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:38 schreef Raap het volgende:
Typisch dat zelfs hier de joden de schuld van krijgen.
Israël en VS =/= joden.
Copthorne 2.0
pi_144923100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:38 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Hoe wenselijk is het dat die politici samenkomen met mensen uit het bedrijfsleven en met machtige families en dat er geen enkele controle van buitenaf is op wat daar besproken wordt?
Kan wel degelijk nuttig zijn. Politiek en bedrijfsleven is lang zo gescheiden niet, men kan daar wel moeilijk over gaan doen, maar uiteindelijk is de wereld zo dat het draait om geld. Een politicus die een beslissing neemt waardoor een multinational de benen neemt zal niet lang politicus zijn, een directeur die zijn bedrijf een investering laat doen op de vooravond van een politieke hervorming, zal niet lang directeur zijn. Beetje afstemming op elkaar is niet zo raar dus.

Of het wenselijk is dat dat achter gesloten deuren gebeurd, ik lig er niet zo snel wakker om; in Den Haag gebeurd er in de wandelgangen ook meer dan in de Tweede Kamer.
pi_144923173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:41 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Kan wel degelijk nuttig zijn. Politiek en bedrijfsleven is lang zo gescheiden niet, men kan daar wel moeilijk over gaan doen, maar uiteindelijk is de wereld zo dat het draait om geld. Een politicus die een beslissing neemt waardoor een multinational de benen neemt zal niet lang politicus zijn, een directeur die zijn bedrijf een investering laat doen op de vooravond van een politieke hervorming, zal niet lang directeur zijn. Beetje afstemming op elkaar is niet zo raar dus.

Of het wenselijk is dat dat achter gesloten deuren gebeurd, ik lig er niet zo snel wakker om; in Den Haag gebeurd er in de wandelgangen ook meer dan in de Tweede Kamer.
Dan kunnen wij ons als burgers wel afvragen welke belangen er gediend worden door de politici. Welke belangen er voorop staan. En hoe democratisch onze rechtsstaat en die van bondgenoten is, als veel besluiten buiten het oog van het grote publiek worden genomen.
Copthorne 2.0
pi_144923312
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:44 schreef Copthorne het volgende:
als veel besluiten buiten het oog van het grote publiek worden genomen.
Bron?
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:51:03 #56
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_144923328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:50 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Bron?
je zei het net zelf
pi_144923350
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:50 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Bron?
Je zei zelf dat ook in Den Haag in de wandelgangen meer gebeurt dan in de Tweede Kamer.
Copthorne 2.0
pi_144923446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:23 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Het is gewoon dezelfde man. Precies hetzelfde gelaat.
Duidelijk niet

[..]

quote:
Dat van de Bilderberg-conferenties is gewoon waar. Daar doen de deelnemers niet geheimzinnig over. Ze mogen de inhoud echter niet delen en dat doen ze dan ook niet. Tevens is de Taliban door de VS in het leven geroepen. Ook dat is een feit dat vaststaat, maar dat veel mensen alweer vergeten zijn.
Nee hoor niet vergeten maar blijkbaar ben jij niet zo goed op de hoogte van de situatie in Afghanistan in de jaren 80/90

quote:
Ik snap deze houding niet zo goed. Alles wat tot je komt via het journaal en via kranten en officiële nieuwsbronnen voor waar aannemen en de critici bekritiseren en plotseling keihard, sluitend bewijs eisen, terwijl je dit bewijs niet verlangt als bijvoorbeeld de NOS of een politicus ergens mee komt.
Ik snap jouw houding niet om voor mij te gaan denken. Ben je simpel ofzo? Waar geef ik aan dat ik de officiele nieuwsbronnen per definitie voor waar aan neem?
pi_144923527
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:56 schreef Chewie het volgende:
Duidelijk niet
Dan zou ik even mijn ogen laten testen als ik jou was.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:56 schreef Chewie het volgende:
Ik snap jouw houding niet om voor mij te gaan denken. Ben je simpel ofzo? Waar geef ik aan dat ik de officiele nieuwsbronnen per definitie voor waar aan neem?
Ik denk helemaal niet voor jou. Jij eist echter meer bewijs van mij blijkbaar, terwijl je het verhaal zoals dat tot ons komt via bijvoorbeeld de NOS wel oké vindt. Dat is tenminste wat ik opmaak uit jouw berichten. Correct me if I'm wrong.
Copthorne 2.0
pi_144923534
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:52 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Je zei zelf dat ook in Den Haag in de wandelgangen meer gebeurt dan in de Tweede Kamer.
Overleg ja, besluitvorming is iets anders, en dat gebeurt, op een paar instellingen na, altijd openbaar.
pi_144923571
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:00 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dan zou ik even mijn ogen laten testen als ik jou was.
Advies van iemand die niet kan lezen en denken, daar hecht ik niet zoveel waarde aan

[..]

quote:
Ik denk helemaal niet voor jou. Jij eist echter meer bewijs van mij blijkbaar, terwijl je het verhaal zoals dat tot ons komt via bijvoorbeeld de NOS wel oké vindt. Dat is tenminste wat ik opmaak uit jouw berichten. Correct me if I'm wrong.
Blijf je nu denken voor mij? Ik eis geen bewijs van je, ik stel alleen dat dit plaatje totaal niks zegt.
pi_144923612
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:01 schreef Chewie het volgende:
Advies van iemand die niet kan lezen en denken, daar hecht ik niet zoveel waarde aan
Waarom je zo persoonlijk moet worden snap ik niet. Ook eerder al met "Ben je simpel ofzo?"

Het feit dat ik een andere mening heb en anders over dingen denk dan jij wil niet zeggen dat ik niet kan lezen en denken. Sorry, hier ga ik niet aan meedoen.
Copthorne 2.0
pi_144923630
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:03 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Waarom je zo persoonlijk moet worden snap ik niet. Ook eerder al met "Ben je simpel ofzo?"

Het feit dat ik een andere mening heb en anders over dingen denk dan jij wil niet zeggen dat ik niet kan lezen en denken. Sorry, hier ga ik niet aan meedoen.
Dan moet je niet voor anderen gaan denken of conclussies trekken voor anderen. Dat is namelijk nogal persoonlijk.
pi_144923659
Dit topic is een zionistisch complot.
pi_144923814
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan moet je niet voor anderen gaan denken of conclussies trekken voor anderen. Dat is namelijk nogal persoonlijk.
Dat doe ik niet. Ik ga in op wat je beweert. Maar als iemand iets beweert dat niet waar is, dan kun je dat toch aangeven zonder direct opmerkingen te maken over iemands geestelijke gesteldheid?
Copthorne 2.0
  vrijdag 26 september 2014 @ 14:29:58 #66
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_144924216
quote:
Goedemorgen,

Op 12 augustus j.l. twitterde een ambtenaar, die werkte bij het Nationaal Cyber Security Center met zaken die rechtstreeks te maken hebben met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, het volgende:

[ afbeelding ]

De vraag is of deze ambtenaar maar wat roept of dat zij door haar werk wellicht toegang had tot bepaalde informatie.

Ik heb me weleens afgevraagd waarom de Taliban nooit Israël heeft aangevallen. Zoals jullie weten is de Taliban in de jaren '80 in het leven geroepen door de Verenigde Staten om te strijden tegen de Sovjet-Unie. Na de aanslagen op het WTC in 2001 werd de Taliban plotseling de grote vijand van het Westen. Men werd bang gemaakt en overheidscontrole werd aangescherpt onder het mom van veiligheid.

Nu hebben we ISIS, tegenwoordig ook wel IS genoemd. Hoe kan een relatief kleine terreurgroep aan zoveel geld komen en hoe komen ze aan zulke geavanceerde wapens? De laatste berichten zeggen dat IS een olieveld heeft bezet waar ze ruim 2 miljoen dollar per dag mee verdienen. Hoe komen een stel opstandelingen aan olie-installaties? Mensen nemen alles maar klakkeloos aan van de massamedia en ze stellen geen kritische vragen.

In werkelijkheid is ISIS/IS opgericht door Israël en de Verenigde Staten. Het hoofd van IS, Al-Baghdadi, is in werkelijkheid Simon Elliot, een geheim agent van Mossad, de geheime dienst van Israël: http://www.veteranstoday.(...)-isil-leader-mossad/.

Doel? Chaos creëren, burgers bang maken door te zeggen dat er tegenwoordig overal weer aanslagen kunnen worden gepleegd en onder het mom van veiligheid de overheidscontrole op burgers nog verder aanscherpen. De VS, Israël en overige bondgenoten zijn langzaam toe aan het werken naar een nieuwe wereldorde: een wereldregering waarbij de VS een centrale rol zal spelen. Obama had het in een speech in juli al voorzichtig over deze nieuwe orde: "People are anxious (...) the old order isn't holding". Tevens voegde hij er recent aan toe dat de VS en haar bondgenoten de wereldorde bewaken.

Zouden dit soort dingen besproken worden op Bilderberg-conferenties, waar geen media bij aanwezig mag zijn en waar wij geen inkijk in krijgen? Is het wenselijk dat democratisch gekozen volksvertegenwoordigers geheime bijeenkomsten houden met andere politici, invloedrijke mensen uit het zakenleven en met machtige families als de Rockefellers?

Klacht: IS is in het leven geroepen door de VS en Israël. Overheden maken burgers, net als na de aanslagen op 9/11, bang dat er grote risico's zijn en onder het mom van veiligheid kan er flink getornd worden aan burgerrechten en kunnen de mensen achter de schermen langzaam toewerken naar de "nieuwe orde".

Laat je niet opjagen en neem niet alles wat tot je komt via de massamedia klakkeloos aan, zonder zelf kritisch over de inhoud na te denken.
Uitstekende post en eindelijk weer een KLB-draad met inhoud. _O_

Bedankt voor de energie die je in deze draad hebt gestoken.
  vrijdag 26 september 2014 @ 14:32:13 #67
pi_144924261
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:05 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat kruisvaarders meer satanisch ingesteld zijn dan wel christelijk.
In de regel zit hier weinig verschil tussen helaas. ;(
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:19:46 #68
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_144925759

Weet je gelijk waar ze al het geld vandaan hebben
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:37:17 #69
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_144926331
Oh mijn god je bent echt het orakel dat de wereld nodig heeft
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:38:28 #70
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_144926369
Heeft er al iemand gezegd dat de Taliban ook door de VS gesteund is in de Sovjet-Afghanistanoorlog :) ???!!!
pi_144926415
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:37 schreef TwentyFourr het volgende:
Oh mijn god je bent echt het orakel dat de wereld nodig heeft
Doe je UI eens even heel snel normaal hee.
pi_144926425
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:38 schreef TwentyFourr het volgende:
Heeft er al iemand gezegd dat de Taliban ook door de VS gesteund is in de Sovjet-Afghanistanoorlog :) ???!!!
Taliban=FBI/CIA/NSA
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:41:19 #73
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_144926436
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

In de regel zit hier weinig verschil tussen helaas. ;(
Zolang je je daar maar bewust van bent.
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:41:22 #74
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_144926437
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:40 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Doe je UI eens even heel snel normaal hee.
Beetje respect voor Otto, mijn jongen
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:42:18 #75
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_144926462
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:40 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Taliban=FBI/CIA/NSA
Je mist hier de link met Israel te plaatsen, ga terug naar af.
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:43:28 #76
pi_144926500
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:41 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Zolang je je daar maar bewust van bent.
Daar ben ik me pijnlijk van bewust. :{
pi_144926556
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:42 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Je mist hier de link met Israel te plaatsen, ga terug naar af.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat alle federale Amerikaanse instellingen in handen zijn van zionisten.
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:47:03 #78
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_144926589
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:45 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Het lijkt me niet meer dan logisch dat alle federale Amerikaanse instellingen in handen zijn van zionisten.

Bron?
pi_144926598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:03 schreef Chocovloek het volgende:
Ik heb wel eens gedacht dat het voor Israël wel héél convenient was, dat ISIS ontstond vlak na Operation Protective Edge.. Ja iemand moet aantonen hoe kut die moslims wel niet zijn he. Palestijnen zijn ook moslims. Ergo, palestijnen zijn pigfucking monsters die het licht in de ogen niet waard zijn. Aldus Israël.

Israël is machtiger dan veel mensen denken, ik ben er nu een research paper over aan het schrijven dus ik doe hier veel onderzoek naar. Vind het ontzettend interessant en zie ook steeds meer verbanden die niet zo voor de hand liggen.
Tof. Gebruik je toevallig ook Norman Finkelstein als een van je bronnen? Zowel zijn persoonlijke situatie als zijn gedachtegoed is goed om te lezen.
Dit, dus.
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:48:13 #80
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_144926619
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Daar ben ik me pijnlijk van bewust. :{
Het zij zo.
pi_144926678
Het is ook wel weer een absurde complottheorie.

Stel nu dat het werkelijk zo is dat IS een uitvinding is van Israel/VS, hoe dom zijn die moslims die zich vrijwillig aanmelden om mee te vechten met IS dan wel niet?
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:51:08 #82
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_144926693
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Tof. Gebruik je toevallig ook Norman Finkelstein als een van je bronnen? Zowel zijn persoonlijke situatie als zijn gedachtegoed is goed om te lezen.
Norman Finkelstein :r

Gesponsord door olie-dollars een beetje ongefundeerd schreeuwen over en marginaliseren van de holocaust :') een vijand van zowel Israel als de vrije samenleving
pi_144926723
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:47 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron?

Zoom in op de stoel waarop die kerel zit:

pi_144926766
De hele wereld is een hoax
Open jullie ogen
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:54:27 #85
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_144926770
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zoom in op de stoel waarop die kerel zit:

[ afbeelding ]
Overtuigend bewijs, ik weet zeker dat het niet anders kan dan dat dit in combinatie met de research paper van de andere user tot een internationale strafzaak gaat leiden.
pi_144926864
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:54 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Overtuigend bewijs, ik weet zeker dat het niet anders kan dan dat dit in combinatie met de research paper van de andere user tot een internationale strafzaak gaat leiden.
Bovendien is Obama ook een Mossad agent:

(Zie ook de 51 sterren!!! op deze foto niet te zien, massamedia foto maar ik heb de raw foto.)

Boom, Obama en de uiteindelijke baas van Mossad op één foto. Obama=Mossad.
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:59:17 #87
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144926882
israël wil het land hebben dat hen beloofd is door God:
Jozua 1:4 Jullie gebied zal zich uitstrekken van de woestijn tot aan de Libanon, en van de grote rivier, de Eufraat, met het land van de Hethieten, tot aan de Grote Zee in het westen.

zou een beetje averechts werken als israël het zelf veroverde, dus laten ze het IS doen.
pi_144926931
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:58 schreef voederbietel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Zie ook de 51 sterren!!! op deze foto niet te zien, massamedia foto maar ik heb de raw foto.)

Wilders zit dan ook in het complot waarschijnlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 26 september 2014 @ 16:03:02 #89
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_144926975
Voederbietel, post eens een foto van je aluhoedje
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  vrijdag 26 september 2014 @ 16:03:05 #90
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_144926977
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:58 schreef voederbietel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het net sluit zich, de zweetdruppels vallen en de politie is onderweg. Een climax, dat ik dat op deze vrijdag mag meemaken.
pi_144926994
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wilders zit dan ook in het complot waarschijnlijk.

Ik bedoel maar, zo'n muts op z'n kop én een haatbaard.
pi_144927006
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:03 schreef Biefstuk het volgende:
Voederbietel, post eens een foto van je aluhoedje
Ha, sheeple.
  vrijdag 26 september 2014 @ 16:05:50 #93
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144927038
hier ook met zo'n muts, van z'n eigen twitter account.

of is dat een bril? :D
pi_144927044
Het enge vind ik dat mensen zoals TS of die ambtenaar dit soort dingen echt voor waarheid aannemen. Mensen die niet op hun achterhoofd zijn gevallen. Mensen die hoger opgeleid zijn. Die je verstandig genoeg mag achten om een bron op waarde te kunnen schatten. Maar blijkbaar is een facebook post die doorlinkt naar een Niburu-achtige site al voldoende om anderen te verwijten achter massamedia aan te lopen. God-ver-dom-me zeg.
  vrijdag 26 september 2014 @ 16:06:18 #95
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_144927048
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:04 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ha, sheeple.
pi_144927174
quote:

Ik heb me weleens afgevraagd waarom de Taliban nooit Israël heeft aangevallen. Zoals jullie weten is de Taliban in de jaren '80 in het leven geroepen door de Verenigde Staten om te strijden tegen de Sovjet-Unie.
Israël staat op nummer 1 qua profilingstechnieken en luchthavenbewaking, ze zouden vrijwel zeker opgemerkt worden.

De Taliban is niet door de VS in het leven geroepen, mujahideenstrijders =/= Taliban. De Taliban vindt zijn oorsprong in Saudie-Arabië en Pakistan, met name deze laatste heeft ervoor gezorgd dat zij aan de macht konden komen, en tegenwoordig nog steeds macht hebben, Pakistan is er kennelijk bij gebaat dat er onrust en chaos is in Afghanistan.

De rest van je betoog zit vol redeneerfouten, veronderstellingen, vage beweringen zonder enigszins goede onderbouwingen of bewijzen. Om maar niet te spreken over de confirmation bias die je hoogstwaarschijnlijk zal hebben bij het bepalen van je visie in deze.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_144927293
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:03 schreef Chocovloek het volgende:

Post hoc ergo propter hoc, klassieke drogreden, probeer aub ook te falsificeren ipv naar bevestigende bronnen en materiaal te zoeken.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_144927555
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:51 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Norman Finkelstein :r

Gesponsord door olie-dollars een beetje ongefundeerd schreeuwen over en marginaliseren van de holocaust :') een vijand van zowel Israel als de vrije samenleving
Mooie is dat ie juist tegen het autistische aan álles met checkbare bronnen onderbouwt.
Dit, dus.
pi_144930126
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:15 schreef primakov het volgende:

[..]

Post hoc ergo propter hoc, klassieke drogreden, probeer aub ook te falsificeren ipv naar bevestigende bronnen en materiaal te zoeken.
Dat zit wel snor schat ;)
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
pi_144931189
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Uitstekende post en eindelijk weer een KLB-draad met inhoud. _O_

Bedankt voor de energie die je in deze draad hebt gestoken.
Dank. Ik ben blij dat je de OP waardeert. :)

Ik wil bepaalde zaken onderzoeken en ik steek graag moeite in een post om een discussie los te krijgen.
Copthorne 2.0
pi_144931241
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:50 schreef Chewie het volgende:
Het is ook wel weer een absurde complottheorie.

Stel nu dat het werkelijk zo is dat IS een uitvinding is van Israel/VS, hoe dom zijn die moslims die zich vrijwillig aanmelden om mee te vechten met IS dan wel niet?
Die laten zich, net als wij, opjutten. Zij doen in feite niks anders dan de bondgenoten van de VS/Israël: vechten in Syrië en Irak.

Verdeel en heers. Een tactiek die de oude Romeinen al met succes gebruikten.
Copthorne 2.0
pi_144931345
protocols of the elders of zion is wel wat voor jou denk ik
pi_144931705
"Neem niet alles klakkeloos aan!" - Iemand die alles klakkeloos van het internet aannam.
"PeterRudolphDeVries2016 is als mens een 10, als inspiratie voor een generatie een 11."
- PeterRudolphDeVries2016
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:48:05 #104
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144931738
Terechte klacht, ISIS is een complot om het As van Verzet (Syrië, Iran, Irak en Hezbollah) uit te schakelen.
Anti-Turkije
pi_144931843
En dan vind ts het raar dat niemand hem serieus neemt :')
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_144932018
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:51 schreef .sfinx het volgende:
En dan vind ts het raar dat niemand hem serieus neemt :')
Als je goed leest zie je dat er eerder vandaag gewoon is gediscussieerd met wederzijds respect. Als je het niveau van overal huil-lach-smiley's posten bent ontstegen kun je misschien een keertje meedoen met een discussie. :)
Copthorne 2.0
pi_144932050
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:55 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Als je goed leest zie je dat er eerder vandaag gewoon is gediscussieerd met wederzijds respect. Als je het niveau van overal huil-lach-smiley's posten bent ontstegen kun je misschien een keertje meedoen met een discussie. :)
jonge dit ga ik niet eens lezen allemaal, hier heb ik geen discussie voor nodig om te bewijzen dat het gewoon pure onzin is
pi_144932070
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:56 schreef .sfinx het volgende:

[..]

jonge dit ga ik niet eens lezen allemaal, hier heb ik geen discussie voor nodig om te bewijzen dat het gewoon pure onzin is
Ook goed, knul. Fijne avond.
Copthorne 2.0
pi_144932103
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:56 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ook goed, knul. Fijne avond.
Fijne avond :)
pi_144932890
quote:
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:55:55 #111
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144934123
Mensen die denken dat de VS achter IS zit :')
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:47:07 #112
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_144941879
pfff al die bullshit conspiracy theorieën zijn gewoon te belachelijk voor woorden

''De Amerikaanse regering heeft Kennedy vermoord'' :')
''De CIA zit achter 9/11'' :')
''IS is opgericht door de VS en Israël'' :') :') :') :') :')
pi_144943933
Ja en Bin Laden was zeker ex CIA? :')
pi_144944462
Soms vraag ik me echt af wie nou achterlijker zijn de mensen die gewoon het nieuws volgen of de complot denkers die alles maar aannemen wat een of andere blogger plaatst met vage fotos zonder duidelijke bron. Pak al die iluminati videos op youtube dat zijn allemaal slecht inelkaar gezette videos zonder duidelijke bron.
pi_144944523
En Amerika is altijd maar slecht en de burgers worden steeds meer "gecontroleerd" want dat is wat "ze" willen. Paranoïde heet dat.
pi_144945189
Goed topic
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_144948433
Voor zover ik het weet, wordt de IS door een groot deel van de islamitische bevolking uitgekotst en overal bestempeld als een terreurorganisatie. Het heeft verder niets met het geloof te maken, aangezien ze onschuldige mensen doden en allerlei gruweldaden verrichten..

De theorie waar ts het over heeft, zou best weleens waar kunnen zijn. Als het puur gebaseerd was op een islamitische staat, zouden ze hun medegelovigen niet doden
en bedreigen.. er is meer aan de hand en er zitten hier andere dingen achter..
pi_144948514
Wat een gelul, al die oorlogen in Irak en Afghanistan kosten miljarden en ik heb niet de indruk dat de opbrengsten bijzonder groot zijn.
pi_144949274
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:36 schreef getfitbysmith het volgende:
Ja en Bin Laden was zeker ex CIA? :')
Niet geloven dat Bin Laden werd getrained door CIA :')

zaterdag 27 september 2014 @ 09:53:02 #120
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_144949341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 07:55 schreef NoInspiration het volgende:
Als het puur gebaseerd was op een islamitische staat, zouden ze hun medegelovigen niet doden
en bedreigen..
Nee, dat doen gelovigen inderdaad nooit.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_144949487
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lol, hij lijkt er een beetje op, maar dat is niet dezelfde persoon hoor. zn ogen zijn anders.

TS, klagen over mensen die alles maar klakkeloos aannemen, en jij neemt dit verhaaltje klakkeloos aan.

om maar eens wat te noemen; de VS steunde de taliban, en als de taliban (alquaida) het WTC neerhaald, betekend dat dus dat de VS het neerhalen van het WTC steunt.
je ziet niets mis in deze redenatie? is dat een bewijs, of zit er een enorm gat van andere mogelijke verklaringen? lol...
consperacy theory is een grote gatenkaas.
uiteraard moet je kritisch naar media kijken, maar als je dan vervolgens niet kritisch naar alternatieve media kijkt, dan houdt het op.

[ Bericht 18% gewijzigd door pokkerdepok op 27-09-2014 10:16:19 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:11:55 #122
235357 TitusPullo
pi_144949564
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef Copthorne het volgende:

Verdeel en heers. Een tactiek die de oude Romeinen al met succes gebruikten.
Dit is ook zo'n geweldig diepzinnige uitspraak.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:54:59 #123
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_144950151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:47 schreef Fanest het volgende:
pfff al die bullshit conspiracy theorieën zijn gewoon te belachelijk voor woorden

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:47 schreef Fanest het volgende:

Hoezo belachelijk? Er is niks belachelijks aan het feit dat de CIA Bin Laden financierde tegen de Russen bv? En sowieso leven we niet in een wereld van simpliciteit, als je serieus denkt dat wereldpolitiek verloopt zoals in CoD dan ben jij degene die achter de feiten aanloopt.

Je onderschat écht waar mensen toe in staat zijn.

Gefeliciteerd, jij bent een goed exemplaar van een gehoorzame en gehersenspoelde burger. :')
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:08:30 #124
235357 TitusPullo
pi_144950339
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:54 schreef RodeNek het volgende:

[..]

[..]

Hoezo belachelijk? Er is niks belachelijks aan het feit dat de CIA Bin Laden financierde tegen de Russen bv? En sowieso leven we niet in een wereld van simpliciteit, als je serieus denkt dat wereldpolitiek verloopt zoals in CoD dan ben jij degene die achter de feiten aanloopt.

Gefeliciteerd, jij bent een goed exemplaar van een gehoorzame en gehersenspoelde burger. :')
Gefeliciteerd, je bestrijdt hem op grond van een uitspraak die hij nooit gedaan heeft. Jij bent klaar voor BNW.
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:14:31 #125
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_144950425
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:08 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je bestrijdt hem op grond van een uitspraak die hij nooit gedaan heeft. Jij bent klaar voor BNW.
Ik doel o p 9-11
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:18:01 #126
235357 TitusPullo
pi_144950465
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:14 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Ik doel o p 9-11
Dat is je reinste onzin. Bovendien toont dat niet aan dat hij niet beseft waartoe mensen in staat zijn.
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:41:41 #127
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_144950833
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:18 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat is je reinste onzin. Bovendien toont dat niet aan dat hij niet beseft waartoe mensen in staat zijn.
En het is je reinste onzin omdat wat...? JIJ het zegt?

Altijd die semi-intellectuelen weer (lees: hbo).

zaterdag 27 september 2014 @ 11:44:16 #128
235357 TitusPullo
pi_144950879
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:41 schreef RodeNek het volgende:

[..]

En het is je reinste onzin omdat wat...? JIJ het zegt?

Altijd die semi-intellectuelen weer (lees: hbo).

Man, je lult uit je communistische nek.
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:52:40 #129
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_144951037
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:44 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Man, je lult uit je communistische nek.

Oogkleppen af misschien
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:59:10 #130
235357 TitusPullo
pi_144951163
Om te zien dat het een voor de Amerikanen zinloos complot zou zijn geweest?
pi_144955346
Yasmina Haifi, de reden waarom postnatale abortus goedgekeurd moet worden.

Tevens, conspiracy gekkies :')

Als men iets in de schoenen van zionisten begint te schuiven dan kan je al ruiken waar deze shit naar toe gaat :')
pi_144955419
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:52 schreef GhpH het volgende:
Ts, de reden waarom postnatale abortus goedgekeurd moet worden.

Als men iets in de schoenen van zionisten begint te schuiven dan kan je al ruiken waar deze shit naar toe gaat :')
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:06:17 #133
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144955709
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:52 schreef GhpH het volgende:
Yasmina Haifi, de reden waarom postnatale abortus goedgekeurd moet worden.

niet weten dat alle problemen in het midden-oosten door dat zionistische tuig komt. Waarom denk je dat de taliban israel niet aanviel? :')
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:08:24 #134
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_144955769
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:54 schreef RodeNek het volgende:

[..]

[..]

Ik onderschat niet waar mensen aan toe zijn; ik denk slechts dat veel conspiracy theorieën totaal niet logisch zijn. Daarnaast vind ik het irritant wanneer mensen mij verwijten 'alles te geloven wat in het nieuws gezegd wordt'.

Het ironische aan deze uitspraak, is dat de bronnen die in het algemene nieuws gebruikt worden meestal een stuk betrouwbaar, duidelijker en aannemelijker zijn dan de secundaire 'bronnen' van de een of andere random blogger of columnist met wat fantasie. Waarom weet ik niet, maar veel mensen geloven dat soort grapjassen wel terwijl ze de bronnen van bijvoorbeeld de NOS allemaal propaganda en leugens vinden.
pi_144962487
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:06 schreef haan33 het volgende:

[..]

niet weten dat alle problemen in het midden-oosten door dat zionistische tuig komt. Waarom denk je dat de taliban israel niet aanviel? :')
:') Jij hebt sowieso al geen recht op discussie door je gebrek aan intelligentie.
pi_144975140
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:08 schreef Fanest het volgende:

[..]

Ik onderschat niet waar mensen aan toe zijn; ik denk slechts dat veel conspiracy theorieën totaal niet logisch zijn. Daarnaast vind ik het irritant wanneer mensen mij verwijten 'alles te geloven wat in het nieuws gezegd wordt'.

Het ironische aan deze uitspraak, is dat de bronnen die in het algemene nieuws gebruikt worden meestal een stuk betrouwbaar, duidelijker en aannemelijker zijn dan de secundaire 'bronnen' van de een of andere random blogger of columnist met wat fantasie. Waarom weet ik niet, maar veel mensen geloven dat soort grapjassen wel terwijl ze de bronnen van bijvoorbeeld de NOS allemaal propaganda en leugens vinden.
Helemaal mee eens. De complotdenkers zijn eigenlijk zelf schapen want zonder na te denken nemen ze alles maar aan wat verdacht klinkt.
  zondag 28 september 2014 @ 08:57:38 #137
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144975173
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:40 schreef GhpH het volgende:

[..]

:') Jij hebt sowieso al geen recht op discussie door je gebrek aan intelligentie.
grappig dat je dat zegt tegen iemand die bovengemiddeld intelligent is met een iq van 122
'The Don Mega'
  zondag 28 september 2014 @ 09:23:44 #138
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144975347
Conspiracy theorieën... Iets wat volstrekt onwaarschijnlijk is aannemelijker achten dan iets wat veel meer voor de hand ligt... Logisch :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_144977714
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 08:57 schreef haan33 het volgende:

[..]

grappig dat je dat zegt tegen iemand die bovengemiddeld intelligent is met een iq van 122
Jij vast en zeker man :')
Daarom was je ook tomatenplukker. Doe je nu schoffelen?
pi_144977832
Maar ja. Dat copthorne gelooft in verhaaltjes die slecht samenhangen heb ik wel gemerkt in de religieuze topics van spongeboss.
pi_144977935
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 08:52 schreef Tomansss het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De complotdenkers zijn eigenlijk zelf schapen want zonder na te denken nemen ze alles maar aan wat verdacht klinkt.
Vind het grappig hoe ze telkens hetzelfde zeggen.

"De zionisten..." (geen conspiracy is compleet zonder zionisten.)

"De westerse media" nee hun linkje van een gammele site is genoeg bewijs en vanzelfsprekend :')

Etc...
  zondag 28 september 2014 @ 12:12:32 #142
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144977947
En de VS zit achter IS en neemt zo het risico op aanslagen in de VS of ander coalitie-land.....?
En iedereen die er achter zit is niet bang dat zoiets uitlekt.....?

Ken helaas ook iemand die zo'n alu-hoedje op heeft. Haat gewoon de VS en neemt alles klakkeloos aan om het slechte van de VS te laten zien....
pi_144977953
En hoe komt Edward Snowden bij dezelfde onzin vraag ik mr af http://m.liveleak.com/view?i=76b_1406255768
pi_144977965
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! :)
.
  zondag 28 september 2014 @ 12:24:03 #145
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144978178
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 12:13 schreef Ambition het volgende:
En hoe komt Edward Snowden bij dezelfde onzin vraag ik mr af http://m.liveleak.com/view?i=76b_1406255768
Op een andere site staat dat er helemaal geen bewijs is dat die uitspraken en documenten door Snowden zijn vrijgegeven....
  zondag 28 september 2014 @ 13:29:39 #146
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_144979749
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 12:13 schreef Ambition het volgende:
En die bullshit dan wel geloven :')

De link die je geeft bevat twee links naar andere nieuwsites met soortgelijke artikelen die betrouwbaar noch logisch zijn. En die twee websites bevatten al helemaal geen enkele bron, gewoon een stuk tekst zonder enige verwijzing.
pi_144981919
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:29 schreef Fanest het volgende:

[..]

En die bullshit dan wel geloven :')

De link die je geeft bevat twee links naar andere nieuwsites met soortgelijke artikelen die betrouwbaar noch logisch zijn. En die twee websites bevatten al helemaal geen enkele bron, gewoon een stuk tekst zonder enige verwijzing.
Ach, je weet toch niet wat je moet geloven. Vraag me wel af hoe een stelletje sand people militaire tactieken kan toepassen en weten hoe ze tanks en blackhawks moeten besturen.

Feit blijft dat dit wel de schuld van de VS is, verwacht dat je met je tunnelvisie er weinig van zal begrijpen. De Sunni minderheid (Saddam) was lang aan de macht. En als Uncle Sam langskomt voor de olie of de regio verder te destabliseren zijn ze er blijkbaar niet van bewust dat de Shia meerderheid de Sunni's gaan onderdrukken. Combineer dat met de miljarden aan wapens en meuk die de VS geleverd heeft aan Irak en je krijgt geheid weer een leger van geweldadig verzet. Tevens hebben ze het leger onvoldoende getrained want leg mij eens uit waarom een getrained leger waar miljarden in is gestoken binnen enkele dagen zoveel terrein weet te verliezen?

En nu moeten ze weer het zooitje zogenaamd opruimen, en ze worden nu beschoten door hun eigen wapens. Of zie ik het nou helemaal fout :')
pi_144983364
Haten op IS :')
  zondag 28 september 2014 @ 17:32:30 #149
235357 TitusPullo
pi_144987530
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 14:58 schreef Ambition het volgende:

[..]

Ach, je weet toch niet wat je moet geloven. Vraag me wel af hoe een stelletje sand people militaire tactieken kan toepassen en weten hoe ze tanks en blackhawks moeten besturen.
Dus omdat iemand afkomstig is uit een woestijnachtig gebied is het verwonderlijk wanneer hij een militaire tactiek weet toe te passen? Dergelijk onverholen racisme zie je wel vaker bij complotdenkers. "Je denkt toch niet dat negentien Arabieren dit voor elkaar kunnen krijgen?"
  zondag 28 september 2014 @ 21:08:30 #150
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_144997142
quote:
Vraag me wel af hoe een stelletje sand people militaire tactieken kan toepassen en weten hoe ze tanks en blackhawks moeten besturen.
1) IS is goed georganiseerd en bestaat uit ervaren vechters waarvan de meesten waarschijnlijk ook in het leger hebben gediend. Zo kunnen ze vaardigheden overbrengen aan nieuwelingen.

2) Tanks zijn niet bepaald moeilijk te besturen.

3) Voor zover ik weet gebruikt IS geen gevechtshelikopters.
  zondag 28 september 2014 @ 21:13:58 #151
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_144997417
Dit topic leeft nog :')
pi_145000281
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 21:13 schreef TwentyFourr het volgende:
Dit topic leeft nog :')
Er zit ook gewoon een goede basis op de eerste pagina, dan krijg je vanzelf wel discussie.
pi_145000298
Of het nu wel of niet een conspiracy is, het onder de aandacht brengen er van doet niemand iets.
Zo interessant is het nu ook weer niet.
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
pi_145006349
quote:

[..]

Feit blijft dat dit wel de schuld van de VS is, verwacht dat je met je tunnelvisie er weinig van zal begrijpen. De Sunni minderheid (Saddam) was lang aan de macht. En als Uncle Sam langskomt voor de olie of de regio verder te destabliseren zijn ze er blijkbaar niet van bewust dat de Shia meerderheid de Sunni's gaan onderdrukken. Combineer dat met de miljarden aan wapens en meuk die de VS geleverd heeft aan Irak en je krijgt geheid weer een leger van geweldadig verzet. Tevens hebben ze het leger onvoldoende getrained want leg mij eens uit waarom een getrained leger waar miljarden in is gestoken binnen enkele dagen zoveel terrein weet te verliezen?

En nu moeten ze weer het zooitje zogenaamd opruimen, en ze worden nu beschoten door hun eigen wapens. Of zie ik het nou helemaal fout :')
Je argument bestaat dus volledig uit onwetenheid en dus zoek je allemaal losse stukjes om die samen tot een geheel maken :')

Bewijzen of niets graag.
pi_145006384
Ambition is geen Nederlander maar een IS-strijder die betaald wordt om de VS en Israël zwart te maken!
pi_145007763
quote:
15s.gif Op zondag 28 september 2014 17:32 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dus omdat iemand afkomstig is uit een woestijnachtig gebied is het verwonderlijk wanneer hij een militaire tactiek weet toe te passen? Dergelijk onverholen racisme zie je wel vaker bij complotdenkers. "Je denkt toch niet dat negentien Arabieren dit voor elkaar kunnen krijgen?"
:') Hier ga ik dus niet eens inhoudelijk op reageren.

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:08 schreef Fanest het volgende:

[..]

1) IS is goed georganiseerd en bestaat uit ervaren vechters waarvan de meesten waarschijnlijk ook in het leger hebben gediend. Zo kunnen ze vaardigheden overbrengen aan nieuwelingen.

2) Tanks zijn niet bepaald moeilijk te besturen.

3) Voor zover ik weet gebruikt IS geen gevechtshelikopters.
1. IS blijft een semi-guerilla groepering waar de meerderheid bestaat uit Soennitische Syriërs of Soennieten van de omringende landen. Over het algemeen (Bekijk maar eens de volledige uitzending van Vice) zijn het een stel ongeorganiseerde loyalisten die niet bang zijn om te sterven. Om het even te verduidelijken, aangezien je blijkbaar niet capabel genoeg bent om verder te lezen; de VS hebben een slordige 25 miljard euro gepompt in het trainen, bewapenen, en het huisvesten van het leger in Irak. Bron: http://www.globalsecurity(...)arning-from-iraq.pdf
Al zou je een strijdkracht hebben die persoonlijk getrained is door Mossad, hoe kan dit?

2. Besturen zal meevallen, effectief gebruiken in een veldslag zal wat moeilijker worden, zonder de vereiste training.

3. Sla google er maar op na, heb even geen zin om dit voor je te gaan opzoeken ;)
pi_145015521
Zelden zo'n onzin gelezen :N
  maandag 29 september 2014 @ 13:55:58 #158
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_145017835
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 02:11 schreef Ambition het volgende:

[..]

:') Hier ga ik dus niet eens inhoudelijk op reageren.

[..]

1. IS blijft een semi-guerilla groepering waar de meerderheid bestaat uit Soennitische Syriërs of Soennieten van de omringende landen. Over het algemeen (Bekijk maar eens de volledige uitzending van Vice) zijn het een stel ongeorganiseerde loyalisten die niet bang zijn om te sterven. Om het even te verduidelijken, aangezien je blijkbaar niet capabel genoeg bent om verder te lezen; de VS hebben een slordige 25 miljard euro gepompt in het trainen, bewapenen, en het huisvesten van het leger in Irak. Bron: http://www.globalsecurity(...)arning-from-iraq.pdf
Al zou je een strijdkracht hebben die persoonlijk getrained is door Mossad, hoe kan dit?

2. Besturen zal meevallen, effectief gebruiken in een veldslag zal wat moeilijker worden, zonder de vereiste training.

3. Sla google er maar op na, heb even geen zin om dit voor je te gaan opzoeken ;)
1) Ik zie niet echt in waarom IS dan geen georganiseerde groep is, dat de meerderheid uit Soennitische Syriërs bestaat zegt helemaal niks; semi-guerilla is de naam die jij eraan geeft. Overigens, niet bang zijn om te sterven is van harte welkom in iedere strijdmacht. IS is best goed georganiseerd, in de Vice mini-serie zie je hoe de administratie verloopt and hoe burgers worden gecontroleeerd of zij de regels wel volgen. Op het nogal wanhopige ad hominem argument ga ik maar even niet in.

2) Geen idee of IS daadwerkelijk tanks gebruikt, zal me niks verbazen.

3) Heb even gezocht maar kon niks vinden over het gebruik van helikopters door IS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')