FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Kennis opgelicht?
alwaysonholdzondag 21 september 2014 @ 16:22
Hallo Fokkertjes,

Kennis van me had een proefpakketje besteld gratis van dit product.

Na een maand is hij vervolgens zonder akkoord te geven 80 euro afgeschreven en weer een nieuw pakket besteld zonder zijn akkoord. Heeft het zelf nooit besteld.

Internet staat vol met klachten, hoe nu verder?

Dit lijkt wel oplichting.

Google staat er vol mee, rekening storneren? Schijnt dat ze dan dreigen met incasso bureau's enz..

[ Bericht 25% gewijzigd door Five_Horizons op 22-09-2014 16:14:05 ]
Leandrazondag 21 september 2014 @ 16:23
Je bestelt een "gratis" product en geeft daarbij je rekeningnummer op?
deadprezzondag 21 september 2014 @ 16:24
Een kennis, ja vast. :')
alwaysonholdzondag 21 september 2014 @ 16:24
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:23 schreef Leandra het volgende:
Je bestelt een "gratis" product en geeft daarbij je rekeningnummer op?
hij bestelde het ja, en waren verzend kosten...
alwaysonholdzondag 21 september 2014 @ 16:25
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2014 16:24 schreef deadprez het volgende:
Een kennis, ja vast. :')
ja, hij zit niet op Fok...denk vraag het eens.
Leandrazondag 21 september 2014 @ 16:26
Heeft hij de andere verpakkingen wel teruggestuurd

Schrijf je in bij onze VIP-Club en ontvang de beste kortingen! Het Xprobeerpakket bevat 30 capsules X die je gratis mag proberen, je betaalt alleen de verzend- en verpakkingskosten van ¤4,99. Bevalt het je? Dan kun je de twee X verpakkingen met daarin 60 capsules per verpakking openen. Voor deze 2 verpakkingen met daarin 60 capsules per verpakking betaal je slechts ¤ 79,99; een besparing van ¤ 20,-. Bevalt de capsules je niet? Dan kun je de twee Xverpakkingen met daarin 60 capsules per verpakking terugsturen en ben je een (gratis) ervaring rijker. In dat geval ontvangen wij twee Xi verpakkingen met daarin 60 capsules per verpakking graag ongeopend binnen 14 dagen retour. Als wij de twee X verpakkingen met daarin 60 capsules per verpakking niet retour ontvangen, gaan wij ervan uit dat onze suppelement je bevalt en word je automatisch lid van onze VIP club. Als lid van de VIP club, betaal je ¤ 79,99 per 2 maanden voor twee X verpakkingen met daarin 60 capsules per verpakking tot wederopzegging. Met het akkoord gaan met onze (actie) voorwaarden geeft u tot wederopzegging toestemming de bedragen voor geleverde goederen automatisch van uw rekening af te schrijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Five_Horizons op 22-09-2014 16:15:01 ]
Leandrazondag 21 september 2014 @ 16:27
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:24 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

hij bestelde het ja, en waren verzend kosten...
Ja, voor die eerste 30 capsules.... die andere 120 die hij ook gekregen heeft had hij terug moeten sturen.
alwaysonholdzondag 21 september 2014 @ 16:28
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:26 schreef Leandra het volgende:
Heeft hij de andere verpakkingen wel Xeruggestuurd[/url]?


Hij heeft het pakketje niet terug gestuurd nee, maar met de wet koop op afstand via internet mogen dit soort praktijken toch niet meer wat dit soort bedrijven doen?

[ Bericht 52% gewijzigd door Five_Horizons op 22-09-2014 16:15:30 ]
Leandrazondag 21 september 2014 @ 16:35
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:28 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Hij heeft het pakketje niet terug gestuurd nee, maar met de wet koop op afstand via internet mogen dit soort praktijken toch niet meer wat dit soort bedrijven doen?
Hij bestelt dus iets waarvan hij weet dat het in rekening gebracht zal worden als hij het houdt, en toch is hij verontwaardigd dat het in rekening wordt gebracht als hij het houdt?
Wespensteekzondag 21 september 2014 @ 16:37
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef alwaysonhold het volgende:
is hij vervolgens zonder akkoord
Zoals ik het lees heeft hij wel akkoord gegeven en is lid van deze vip-club geworden.
alwaysonholdzondag 21 september 2014 @ 16:41
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij bestelt dus iets waarvan hij weet dat het in rekening gebracht zal worden als hij het houdt, en toch is hij verontwaardigd dat het in rekening wordt gebracht als hij het houdt?
Dat punt begrijp ik, maar mag dit wel. Als ik dit allemaal lees niet http://www.consumentenbon(...)is/kopen-op-afstand/
Wespensteekzondag 21 september 2014 @ 16:42
Hier meer info:
https://www.consuwijzer.nl/thema/proefpakket-en-vervolgzendingen
Leandrazondag 21 september 2014 @ 16:43
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:41 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Dat punt begrijp ik, maar mag dit wel. Als ik dit allemaal lees niet http://www.consumentenbon(...)is/kopen-op-afstand/
Als ik dat lees dan denk ik dat ze bij de eerste regel de termijn al verdubbeld hebben....
Wespensteekzondag 21 september 2014 @ 16:43
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:41 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Dat punt begrijp ik, maar mag dit wel. Als ik dit allemaal lees niet http://www.consumentenbon(...)is/kopen-op-afstand/
Waarom dan niet?
alwaysonholdzondag 21 september 2014 @ 16:45
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik dat lees dan denk ik dat ze bij de eerste regel de termijn al verdubbeld hebben....
Als ik het goed begrijp kan hij het pakket gewoon terug sturen en zijn rekening storneren, heeft het 2de pakket pas 1 dag. Wel natuurlijk het bedrijf informeren.
Wespensteekzondag 21 september 2014 @ 16:53
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:45 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp kan hij het pakket gewoon terug sturen en zijn rekening storneren, heeft het 2de pakket pas 1 dag. Wel natuurlijk het bedrijf informeren.
Zoals ik het lees heeft hij een abonnement genomen en dat geaccepteerd en moet hij nu zijn maandelijkse lidmaatschap betalen. Dat lidmaatschap had hij binnen 14 dagen moeten beëindigen en dat heeft hij niet gedaan.

quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:26 schreef Leandra het volgende:
word je automatisch lid van onze VIP club. Als lid van de VIP club, betaal je ¤ 79,99 per 2 maanden voor twee xxxxxxxxxxxxxxxxx verpakkingen met daarin 60 capsules per verpakking tot wederopzegging.


[ Bericht 1% gewijzigd door Wespensteek op 23-09-2014 10:51:01 ]
hottentotzondag 21 september 2014 @ 17:05
Mensen die niet lezen moeten niet zeuren.
Jaimy_Lucazondag 21 september 2014 @ 17:13
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:28 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Hij heeft het pakketje niet terug gestuurd nee, maar met de wet koop op afstand via internet mogen dit soort praktijken toch niet meer wat dit soort bedrijven doen?
Jawel, dat mogen ze. Het staat namelijk heel duidelijk in de voorwaarden, maar mensen lezen dat nooit. En dat weet dit bedrijf. Ze hoeven de klagers alleen maar te wijzen op de voorwaarden en te zeggen: u bent er zelf mee akkoord gegaan. Heel slim - en smerig - truukje.
hottentotzondag 21 september 2014 @ 17:52
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 17:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Jawel, dat mogen ze. Het staat namelijk heel duidelijk in de voorwaarden, maar mensen lezen dat nooit. En dat weet dit bedrijf. Ze hoeven de klagers alleen maar te wijzen op de voorwaarden en te zeggen: u bent er zelf mee akkoord gegaan. Heel slim - en smerig - truukje.
Waarom smerig?

Het staat zelfs overduidelijk en onmisbaar op de site.

Mensen die hierover klagen weigeren zelf om te weten wat ze aan het doen zijn.
Fredzondag 21 september 2014 @ 18:07
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef alwaysonhold het volgende:
Kennis van me had een proefpakketje besteld gratis van dit product. Zie x

Na een maand is hij vervolgens zonder akkoord te geven 80 euro afgeschreven en weer een nieuw pakket besteld zonder zijn akkoord. Heeft het zelf nooit besteld.

Internet staat vol met klachten, hoe nu verder?
Het abonnement opzeggen en je kennis heeft nu een dure les gehad in het lezen van de voorwaarden vóórdat hij op de knop bestellen klikt.

quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:28 schreef alwaysonhold het volgende:
Hij heeft het pakketje niet terug gestuurd nee, maar met de wet koop op afstand via internet mogen dit soort praktijken toch niet meer wat dit soort bedrijven doen?
Abonnementen zijn uitgesloten van de wet koop op afstand.

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 22-09-2014 16:15:53 ]
BloedendeVaginazondag 21 september 2014 @ 18:25
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef alwaysonhold het volgende:
Hallo Fokkertjes,

Kennis van me had een proefpakketje besteld gratis van dit product. Zie x

Na een maand is hij vervolgens zonder akkoord te geven 80 euro afgeschreven en weer een nieuw pakket besteld zonder zijn akkoord. Heeft het zelf nooit besteld.

Internet staat vol met klachten, hoe nu verder?

Dit lijkt wel oplichting. x

Google staat er vol mee, rekening storneren? Schijnt dat ze dan dreigen met incasso bureau's enz..
Inderdaad storneren en aangeven dat deze kennis nooit een proefpakket besteld heeft. Incassobureau? Zelfde verhaal en anders wens je hen succes voor de rechter.
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:24 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

hij bestelde het ja, en waren verzend kosten...
Oh, wacht. Hij heeft het dus wel besteld en vervolgens de kleine lettertjes niet gelezen. De kleine lettertjes die dus zeggen dat na de eenmalige gratis proefbestelling waarschijnlijk maandelijks een pakket zou volgen a X euro per maand.

Tja, dan hang je wel..

[ Bericht 8% gewijzigd door Five_Horizons op 22-09-2014 16:16:08 ]
alwaysonholdzondag 21 september 2014 @ 21:53
Dus storneren raden jullie niet aan?
Wespensteekzondag 21 september 2014 @ 21:56
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 21:53 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus storneren raden jullie niet aan?
Eerst opzeggen, aan betalen ga je niet ontkomen tenzij die anderen meewerken. Storneren kan natuurlijk maar de kans op een aanmaning is groot, dan ook de spullen terugsturen natuurlijk.
Holenbeerzondag 21 september 2014 @ 22:05
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het zijn niet ééns kleine lettertje.

x
Niet klein, maar tegenwoordig haakt een groot deel van de mensen al af als ze meer dan 3 regels moeten lezen en begrijpen

[ Bericht 9% gewijzigd door Five_Horizons op 22-09-2014 16:16:21 ]
Jaimy_Lucazondag 21 september 2014 @ 22:08
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Waarom smerig?

Het staat zelfs overduidelijk en onmisbaar op de site.

Mensen die hierover klagen weigeren zelf om te weten wat ze aan het doen zijn.
Smerig omdat ze bij het bedrijf weten dat mensen bijna nooit de (gehele) voorwaarden lezen. Dus ergens is het gewoon oplichting.
Leandrazondag 21 september 2014 @ 22:09
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:05 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Niet klein, maar tegenwoordig haakt een groot deel van de mensen al af als ze meer dan 3 regels moeten lezen en begrijpen
De tekst neemt de halve pagina in beslag, en het is niet echt moeilijk de belangrijkste voorwaarden er uit te halen.
hottentotzondag 21 september 2014 @ 22:11
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 22:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Smerig omdat ze bij het bedrijf weten dat mensen bijna nooit de (gehele) voorwaarden lezen. Dus ergens is het gewoon oplichting.
_O-

Het is één tekstblokje die dit duidelijk verteld, als je al te lui bent om dat te lezen, dan kun je beter je internet connectie dichtgooien.
Holenbeerzondag 21 september 2014 @ 22:13
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 22:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

De tekst neemt de halve pagina in beslag, en het is niet echt moeilijk de belangrijkste voorwaarden er uit te halen.
precies, het staat op de bestelpagina en begint al in de 2e regel met de uitleg wat je moet doen om het wel of niet een abonnementvariant te laten worden
Jaimy_Lucazondag 21 september 2014 @ 22:26
Wat raar dat er dan toch zoveel mensen zijn die het duidelijk niet hebben gelezen en nu dus lid zijn...
hottentotzondag 21 september 2014 @ 22:46
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 22:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat raar dat er dan toch zoveel mensen zijn die het duidelijk niet hebben gelezen en nu dus lid zijn...
Getal was van te voren wel te voorspellen.

Zal ongeveer gelijk staan aan de hoeveelheid mensen die te lui zijn om ook maar enige inspanning te leveren om in te zien waar ze mee bezig zijn.

Dit getal zal tevens redelijk gelijk opgaan met de hoeveelheid mensen met down syndrome waarbij nog geen diagnose is geweest.
alwaysonholdzondag 21 september 2014 @ 23:25
Hier gaan duizenden euro's in om, dat is wel duidelijk. Ontzettend veel klachten op het internet.
Wespensteekzondag 21 september 2014 @ 23:35
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:25 schreef alwaysonhold het volgende:
Hier gaan duizenden euro's in om, dat is wel duidelijk. Ontzettend veel klachten op het internet.
Kun je nagaan hoe dom veel consumenten zijn, lezen de site niet goed en zoeken niet op internet naar klachten over zo'n bedrijf. Zo houdt men zelf deze bedrijven in stand.
bijdehandmaandag 22 september 2014 @ 00:11
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe dom veel consumenten zijn, lezen de site niet goed en zoeken niet op internet naar klachten over zo'n bedrijf. Zo houdt men zelf deze bedrijven in stand.
Dit.
m.w.maandag 22 september 2014 @ 07:36
Ik vind dit topic ruk en het verdient een close. Je maakt wel een bedrijf zwart dat naar mijn mening eerlijk bezig is, en je zelfs een gratis proefperiode aanbiedt. Je kunt het smerig vinden maar ze gooien je nog net niet dood met de voorwaarden. Daarnaast is iets gratis krijgen voor mij en de meeste fok!kers toch nog eens een reden de voorwaarden extra goed door te lezen.
Leandramaandag 22 september 2014 @ 08:55
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:25 schreef alwaysonhold het volgende:
Hier gaan duizenden euro's in om, dat is wel duidelijk. Ontzettend veel klachten op het internet.
En om te bewijzen hoeveel klachten er zijn link je naar een klacht op klacht.nl, waar mensen nog een klacht aanmaken omdat ze om 20.05 voor een dichte deur stonden bij een bedrijf dat om 20.00 uur dicht gaat?
Shadowkid053maandag 22 september 2014 @ 09:26
Verander TT even in "Kennis te dom om de voorwaarden te lezen en zit nu vast aan een eerlijk contract, wat nu?"
Jaimy_Lucamaandag 22 september 2014 @ 11:05
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe dom veel consumenten zijn, lezen de site niet goed en zoeken niet op internet naar klachten over zo'n bedrijf. Zo houdt men zelf deze bedrijven in stand.
Dit dus. Ondanks dat het volgens sommige hier duidelijk te lezen zou moeten zijn.
Leandramaandag 22 september 2014 @ 13:49
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dit dus. Ondanks dat het volgens sommige hier duidelijk te lezen zou moeten zijn.
Heb je die site zelf bekeken of roep je maar gewoon wat omdat je denkt dat het kleine lettertjes zijn?

Echt.... het enige wat je ze kunt verwijten is dat ze wat vaker een alinea hadden mogen inbouwen, of de volgende zin op een nieuwe regel hadden moeten beginnen, maar je kunt in dit geval echt niet weten dat je het niet kon weten of dat het te moeilijk was om te begrijpen.
Tenminste niet met een gemiddeld IQ of hoger.
hugecoollmaandag 22 september 2014 @ 13:57
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het zijn niet ééns kleine lettertjes.

x
Veel duidelijker dan dat gaat het niet worden :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Five_Horizons op 22-09-2014 16:16:41 ]
hugecoollmaandag 22 september 2014 @ 13:58
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je die site zelf bekeken of roep je maar gewoon wat omdat je denkt dat het kleine lettertjes zijn?

Echt.... het enige wat je ze kunt verwijten is dat ze wat vaker een alinea hadden mogen inbouwen, of de volgende zin op een nieuwe regel hadden moeten beginnen, maar je kunt in dit geval echt niet weten dat je het niet kon weten of dat het te moeilijk was om te begrijpen.
Tenminste niet met een gemiddeld IQ of hoger.
Het verhaal in het kort
c6f529ae46ee42af5438beb77d8d0652.png
Da's toch 'leesbaar' en voor iedereen wel te begrijpen :P
Cat-astrophemaandag 22 september 2014 @ 13:59
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef alwaysonhold het volgende:
xn dreigen met incasso bureau's enz..
If it sounds to good to be true....

Kennis heeft geleerd de voorwaarden eerst goed door te elzen voordat hij iets gratis bestelt. het had prima gratis kunnen blijven, als hij die andere verpakkingen op tijd had teruggestuurd.

[ Bericht 36% gewijzigd door Five_Horizons op 22-09-2014 16:16:53 ]
Het_fijtjemaandag 22 september 2014 @ 14:50
man, man. Ze dreigen met een incassobureau....
Laat je toch niet in de maling nemen, waarom dreigen ze met een incassobureau? Omdat ze jouw bezwaar niet willen horen, laat staan beantwoorden. Zij willen gewoon jouw geld, en het interesseert hun geen reet of dat nu rechtmatig of onrechtmatig is. Daarom dreigen dat soort mensen, en bedrijven, gelijk met incassobureau, deurwaarders en de rechter in de hoop dat jij alsnog ten onrechte betaald.

Het is gewoon afpersing middels bedreiging. Helaas heb je wel de pech dat meeste rechters de burger vaak in het ongelijk stelt, ten voordele van bedrijven en overheid. Als burger heb je wettelijk wel rechten, alleen je krijgt ze niet.

Maar daar kan je niets tegen doen. Want deze corrupte wijze van Rechtspraak word door Politie, justitie en overheidsinstanties beschermd. De Rechter kan zo corrupt zijn en frauderen wat hij wil. Als je daarover klaagt zegt iedereen nee dat is niet zo. Ook als is het feitelijk wel zo. Maar goed door de massale ontkenning kom jij niet heen. Je hebt wel gelijk, maar je gaat nooit gelijk krijgen.

Stuur het pakketje terug en storneer de betaling. Dan kost het je misschien 80 of 160 Euro, maar mag het een dure les voor je zijn. Burgerrechten zijn alleen theorieën op papier van wetboeken. In de praktijk ben je gewoon als burger degene met het kleinste belang en altijd de lul. Dat is tegenwoordig rechtvaardig in ogen van Rechters. Een stel blinde oude lullen.

Dus betaal nu maar gewoon, want je hebt wel gelijk, maar dat ga je nooit behalen. Het is slikken of stikken voor je TS. Sorry, Nederland is nu eenmaal een dictatuur onder de valselijke vlag van democratie.
Dromermaandag 22 september 2014 @ 14:54
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:50 schreef Het_fijtje het volgende:
Dus betaal nu maar gewoon, want je hebt wel gelijk, maar dat ga je nooit behalen. Het is slikken of stikken voor je TS. Sorry, Nederland is nu eenmaal een dictatuur onder de valselijke vlag van democratie.
_O-
Cat-astrophemaandag 22 september 2014 @ 14:56
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:50 schreef Het_fijtje het volgende:
man, man. Ze dreigen met een incassobureau....
Laat je toch niet in de maling nemen, waarom dreigen ze met een incassobureau? Omdat ze jouw bezwaar niet willen horen, laat staan beantwoorden. Zij willen gewoon jouw geld, en het interesseert hun geen reet of dat nu rechtmatig of onrechtmatig is. Daarom dreigen dat soort mensen, en bedrijven, gelijk met incassobureau, deurwaarders en de rechter in de hoop dat jij alsnog ten onrechte betaald.

Het is gewoon afpersing middels bedreiging. Helaas heb je wel de pech dat meeste rechters de burger vaak in het ongelijk stelt, ten voordele van bedrijven en overheid. Als burger heb je wettelijk wel rechten, alleen je krijgt ze niet.

Maar daar kan je niets tegen doen. Want deze corrupte wijze van Rechtspraak word door Politie, justitie en overheidsinstanties beschermd. De Rechter kan zo corrupt zijn en frauderen wat hij wil. Als je daarover klaagt zegt iedereen nee dat is niet zo. Ook als is het feitelijk wel zo. Maar goed door de massale ontkenning kom jij niet heen. Je hebt wel gelijk, maar je gaat nooit gelijk krijgen.

Stuur het pakketje terug en storneer de betaling. Dan kost het je misschien 80 of 160 Euro, maar mag het een dure les voor je zijn. Burgerrechten zijn alleen theorieën op papier van wetboeken. In de praktijk ben je gewoon als burger degene met het kleinste belang en altijd de lul. Dat is tegenwoordig rechtvaardig in ogen van Rechters. Een stel blinde oude lullen.

Dus betaal nu maar gewoon, want je hebt wel gelijk, maar dat ga je nooit behalen. Het is slikken of stikken voor je TS. Sorry, Nederland is nu eenmaal een dictatuur onder de valselijke vlag van democratie.
Uhm... nee? _O-
Leandramaandag 22 september 2014 @ 14:58
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het verhaal in het kort
[ afbeelding ]
Da's toch 'leesbaar' en voor iedereen wel te begrijpen :P
Misschien hadden ze automatisch even naar vanDale.nl moeten linken....
Hoewel de omschrijving daar ook niet echt gaat helpen voor de mensen die de voorwaarden al niet begrijpen.

SPOILER
au·to·ma·tisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 werkend zonder ingrijpen van de mens: automatisch wapen vuurwapen dat zichzelf na elk schot laadt
2 zonder na te denken; werktuiglijk

Huh wat? Komme ze men bedrijguh met een vuurwaapen?
Weltschmerzmaandag 22 september 2014 @ 15:16
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:57 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Veel duidelijker dan dat gaat het niet worden :P
Iets duidelijker kan het wel. Ze schrijven namelijk dat ze het graag binnen 14 dagen terugontvangen. Dat is een begrijpelijke voorkeur voor een dergelijke termijn, maar het duidt op niet meer dan een voorkeur. Het lijkt me althans sterk dat het graag slaat op hun voorkeur om de verzonder producten terug te ontvangen. Duidelijker ben je als zegt dat het moet, anders...

Anders gaan ze ervan uit dat... Prima, maar dat suggereert dat er zou kunnen blijken van het tegendeel. Ook weer niet heel duidelijk dus. Ook staat er "bevalt het je?" Indien het een kuur is van 1 capsule per dag is dat gratis pakket daarmee voor één maand, en is er wat voor te zeggen dat de retourtermijn pas na de 1e maand begint te lopen. Dan pas weet je immers of het eerste pakket je bevalt.

Ik zou het terugsturen met de mededeling dat je nooit lid hebt willen worden van de VIP-club en dat het je het hebt teruggestuurd toen het gratis pakket niet bleek te bevallen.
Jaimy_Lucamaandag 22 september 2014 @ 16:06
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je die site zelf bekeken of roep je maar gewoon wat omdat je denkt dat het kleine lettertjes zijn?

Echt.... het enige wat je ze kunt verwijten is dat ze wat vaker een alinea hadden mogen inbouwen, of de volgende zin op een nieuwe regel hadden moeten beginnen, maar je kunt in dit geval echt niet weten dat je het niet kon weten of dat het te moeilijk was om te begrijpen.
Tenminste niet met een gemiddeld IQ of hoger.
Ik heb nergens gezegd dat het vast kleine lettertjes zijn. En nee ik had de site nog niet bekeken.
Leandramaandag 22 september 2014 @ 17:03
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 16:06 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het vast kleine lettertjes zijn. En nee ik had de site nog niet bekeken.
Nee, ik heb ook nergens gezegd dat jij dat gezegd hebt... ik heb gezegd dat je dat denkt, zonder de site te hebben bekeken.
Maar dat is dus inderdaad het geval, ongenuanceerd je mening spuien zonder even de moeite nemen op een van de linkjes te klikken.
Jaimy_Lucamaandag 22 september 2014 @ 17:15
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik heb ook nergens gezegd dat jij dat gezegd hebt... ik heb gezegd dat je dat denkt, zonder de site te hebben bekeken.
Maar dat is dus inderdaad het geval, ongenuanceerd je mening spuien zonder even de moeite nemen op een van de linkjes te klikken.
Ik dacht ook niet dat het vast kleine lettertjes zouden zijn. Ik blijf bij mijn mening dat het bedrijf heel goed weet dat veel mensen zo'n stuk tekst maar half/snel lezen en dan bestellen. Pas onderaan het stuk tekst staat letterlijk hoe het zit. Dat je dus lid bent en 80 euro betaalt als je hetgeen niet terugstuurt.
IntensiveGarymaandag 22 september 2014 @ 17:24
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik dacht ook niet dat het vast kleine lettertjes zouden zijn. Ik blijf bij mijn mening dat het bedrijf heel goed weet dat veel mensen zo'n stuk tekst maar half/snel lezen en dan bestellen. Pas onderaan het stuk tekst staat letterlijk hoe het zit. Dat je dus lid bent en 80 euro betaalt als je hetgeen niet terugstuurt.
Dus? Hier is niets onbehoorlijks gebeurd. Gewoon even lezen voor je je betaalinfo inklopt. Mensen die hier instinken verdienen niet beter dan compleet te worden uitgekleed.
muhahahamaandag 22 september 2014 @ 17:26
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:50 schreef Het_fijtje het volgende:
man, man. Ze dreigen met een incassobureau....
Laat je toch niet in de maling nemen, waarom dreigen ze met een incassobureau? Omdat ze jouw bezwaar niet willen horen, laat staan beantwoorden. Zij willen gewoon jouw geld, en het interesseert hun geen reet of dat nu rechtmatig of onrechtmatig is. Daarom dreigen dat soort mensen, en bedrijven, gelijk met incassobureau, deurwaarders en de rechter in de hoop dat jij alsnog ten onrechte betaald.

Het is gewoon afpersing middels bedreiging. Helaas heb je wel de pech dat meeste rechters de burger vaak in het ongelijk stelt, ten voordele van bedrijven en overheid. Als burger heb je wettelijk wel rechten, alleen je krijgt ze niet.

Maar daar kan je niets tegen doen. Want deze corrupte wijze van Rechtspraak word door Politie, justitie en overheidsinstanties beschermd. De Rechter kan zo corrupt zijn en frauderen wat hij wil. Als je daarover klaagt zegt iedereen nee dat is niet zo. Ook als is het feitelijk wel zo. Maar goed door de massale ontkenning kom jij niet heen. Je hebt wel gelijk, maar je gaat nooit gelijk krijgen.

Stuur het pakketje terug en storneer de betaling. Dan kost het je misschien 80 of 160 Euro, maar mag het een dure les voor je zijn. Burgerrechten zijn alleen theorieën op papier van wetboeken. In de praktijk ben je gewoon als burger degene met het kleinste belang en altijd de lul. Dat is tegenwoordig rechtvaardig in ogen van Rechters. Een stel blinde oude lullen.

Dus betaal nu maar gewoon, want je hebt wel gelijk, maar dat ga je nooit behalen. Het is slikken of stikken voor je TS. Sorry, Nederland is nu eenmaal een dictatuur onder de valselijke vlag van democratie.
Moest gniffelen om deze onzin.
Parzivalmaandag 22 september 2014 @ 17:34
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:26 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Moest gniffelen om deze onzin.
ik ook.

In de meeste gevallen dreigt de incasso idd.. en die zullen heel ver gaan.. en idd elke week/maand hogere kosten voor in rekening brengen.. en uitendelijk wellicht voor een rechter gooien.. wat die beslist.. is altijd 50-50.. maar veelal worden de incasso kosten vernietigd en moet je alsnog je 60 euro betalen..
hottentotmaandag 22 september 2014 @ 18:03
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:34 schreef Parzival het volgende:

[..]

ik ook.

In de meeste gevallen dreigt de incasso idd.. en die zullen heel ver gaan.. en idd elke week/maand hogere kosten voor in rekening brengen.. en uitendelijk wellicht voor een rechter gooien.. wat die beslist.. is altijd 50-50.. maar veelal worden de incasso kosten vernietigd en moet je alsnog je 60 euro betalen..
En de kosten van de rechtszaak zijn voor...
BloedendeVaginamaandag 22 september 2014 @ 18:17
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dus? Hier is niets onbehoorlijks gebeurd. Gewoon even lezen voor je je betaalinfo inklopt. Mensen die hier instinken verdienen niet beter dan compleet te worden uitgekleed.
En het plaatje dat dat aantoon hoe dergelijke bedrijven werken:
SPOILER
c6f529ae46ee42af5438beb77d8d0652.png
IntensiveGarymaandag 22 september 2014 @ 18:33
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:17 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

En het plaatje dat dat aantoon hoe dergelijke bedrijven werken:
SPOILER
Een plaatje dat volkomen duidelijk is als je geen mongool bent.
BloedendeVaginamaandag 22 september 2014 @ 18:41
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:33 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Een plaatje dat volkomen duidelijk is als je geen mongool bent.
Wel verboden plaatje, want je zou zomaar de naam van het bedrijf uit het product kunnen halen.
(Plaatje is eerder gepost geweest, notabene door een moderator, maar is later verwijdert want censuur/angst voor reactie bedrijf/anders..
IntensiveGarymaandag 22 september 2014 @ 18:44
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:41 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Wel verboden plaatje, want je zou zomaar de naam van het bedrijf uit het product kunnen halen.
(Plaatje is eerder gepost geweest, notabene door een moderator, maar is later verwijdert want censuur/angst voor reactie bedrijf/anders..
Wat probeer je nou te zeggen? Je eerste post in dit topic sloeg al als kut op Dirk en de posts erna worden niet veel beter. Het is heel simpel: negen van de tien van dit soort 'aanbiedingen' zijn instinkertjes voor een of ander abonnement. Als je de laatste pakweg veertig jaar één keer een aflevering van een consumentenprogramma hebt gezien, dan weet je genoeg. Zelfs dat is al niet eens nodig. Grammetje gezond verstand doet ook al wonderen.
hottentotmaandag 22 september 2014 @ 18:45
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:41 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Wel verboden plaatje, want je zou zomaar de naam van het bedrijf uit het product kunnen halen.
(Plaatje is eerder gepost geweest, notabene door een moderator, maar is later verwijdert want censuur/angst voor reactie bedrijf/anders..
Gast...

Zie je het verschil echt niet tussen bashen op een bedrijf wegens niet controleerbare fraude of een topic waaruit blijkt dat een bedrijf correct handelt en de TS terecht afgebrand word.

Als alles maar toegestaan word dan kan iedere slager hier een topic gaan openen dat zijn concurrent stront aan zijn handen heeft en maden in het vlees.

Dat snap je toch zelf ook wel of heb je het stront van de slager in je ogen gekregen. Daarbij maakt het voor de impact van een topic wel degelijk verschil of het om een mediamarkt gaat of om de slagerij bij jou om de hoek waarbij het topic nog jarenlang hoog in de zoek resultaten te vinden zal zijn.
BloedendeVaginamaandag 22 september 2014 @ 18:51
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Gast...

Zie je het verschil tussen bashen op een bedrijf wegens niet controleerbare fraude of een topic waaruit blijkt dat een bedrijf correct handelt en de TS terecht afgebrand word.

Als alles maar toegestaan word dan kan iedere slager hier een topic gaan openen dat zijn concurrent stront aan zijn handen heeft en maden in het vlees.

Dat snap je toch zelf ook wel. Daarbij maakt het voor de impact van een topic wel degelijk verschil of het om een mediamarkt gaat of om de slagerij bij jou om de hoek.
Dude.. ik zie in deze draad niet in waarom de naam van het bedrijf verwijderd moet worden. Overduidelijk zit topicstarter fout.. dat bewees dit overduidelijke plaatje ook. Maar omdat de naam van het bedrijf op het product staat, -en Fok! kennelijk bang is voor een reactie van het bedrijf- moest ook dit overduidelijke plaatje dat aan duidelijkheid niets overlaat, weg. Ofwel: topic lost het probleem zelf op. Weg laster/smaad/whatever ;) Toch verwijderen, want anders wordt een bedrijf misschien wel boos. Ofzo.

Topicstarter is gewoon een domme idioot geweest door bij dit soort bedrijven te bestellen en moet verder kijken dan ze neus lang is :6

En relevante posts, hoeven niet gecensureerd te worden.
Leandramaandag 22 september 2014 @ 18:52
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:41 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Wel verboden plaatje, want je zou zomaar de naam van het bedrijf uit het product kunnen halen.
(Plaatje is eerder gepost geweest, notabene door een moderator, maar is later verwijdert want censuur/angst voor reactie bedrijf/anders..
Het staat er nog gewoon?
hottentotmaandag 22 september 2014 @ 18:54
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 18:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het staat er nog gewoon?
Hij is pissig en gefrustreerd omdat hij elders zijn zin niet krijgt, en gaat daarom hier ook zitten huilen.

Beetje als een klein kind wat geen koekje krijgt.
BloedendeVaginamaandag 22 september 2014 @ 18:58
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 18:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het staat er nog gewoon?
:o

Ik zou toch zweren dat ik 'm eerder niet meer terug zag, maar zie m nu ook weer :X

Ik zat kennelijk fout met mn ''vverwijderde post'.. Mijn fout, en durf ik ook gewoon toe te geven ook. Toetsenbordheld dat ik ben :/ want ik zie 'm nu ook weer.
BloedendeVaginamaandag 22 september 2014 @ 19:00
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hij is pissig en gefrustreerd omdat hij elders zijn zin niet krijgt, en gaat daarom hier ook zitten huilen.

Beetje als een klein kind wat geen koekje krijgt.
Nee hoor. Ik hoef mn zin niet te hebben. Huilen doe ik evenmin.. maar als ik iets krom vind, mag ik dat best uiten. Evenzo vind ik het fijn dat jij het niet altijd met me eens bent. Of een willekeurige ander.. ruimte voor discussie moet er blijven. Immer.

SPOILER
maar ik snap niet waarom de naam van het bedrijf uit de openingspost moet en nergens genoemd mag worden.. ook niet nadat duidelijk is geworden dat TS fout zit in deze. En nee, dat zeg ik niet met tranen.
Sjeenmaandag 22 september 2014 @ 19:05
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:51 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Dude.. ik zie in deze draad niet in waarom de naam van het bedrijf verwijderd moet worden. Overduidelijk zit topicstarter fout.. dat bewees dit overduidelijke plaatje ook. Maar omdat de naam van het bedrijf op het product staat, -en Fok! kennelijk bang is voor een reactie van het bedrijf- moest ook dit overduidelijke plaatje dat aan duidelijkheid niets overlaat, weg. Ofwel: topic lost het probleem zelf op. Weg laster/smaad/whatever ;) Toch verwijderen, want anders wordt een bedrijf misschien wel boos. Ofzo.

Topicstarter is gewoon een domme idioot geweest door bij dit soort bedrijven te bestellen en moet verder kijken dan ze neus lang is :6

En relevante posts, hoeven niet gecensureerd te worden.
FOK! is niet bang voor bedrijven... We hebben in WGR gewoon niet de behoefte om Kassa/Radar te spelen. Hier kun je om raad vragen over hoe je iets aan zou kunnen pakken op het vlak van werk, geldzaken en recht.

En anders kun je gerust terecht in KLB.

Maar hee, dit had ik je al eens (een keer of wat) eerder uitgelegd :*
BloedendeVaginamaandag 22 september 2014 @ 19:10
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 19:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

FOK! is niet bang voor bedrijven... We hebben in WGR gewoon niet de behoefte om Kassa/Radar te spelen. Hier kun je om raad vragen over hoe je iets aan zou kunnen pakken op het vlak van werk, geldzaken en recht.

En anders kun je gerust terecht in KLB.

Maar hee, dit had ik je al eens (een keer of wat) eerder uitgelegd :*
Mij? Kan ik me niet herinneren. Wanneer is dat geweest?
Maar dan moet je het ook wel consequent aanpakken en bij elk topic verbieden de naam van de winkel/het bedrijf te noemen.
Sjeenmaandag 22 september 2014 @ 19:13
Voor zover mij bekend zijn we daar aardig consequent in...
hottentotmaandag 22 september 2014 @ 19:44
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:00 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik hoef mn zin niet te hebben. Huilen doe ik evenmin.. maar als ik iets krom vind, mag ik dat best uiten. Evenzo vind ik het fijn dat jij het niet altijd met me eens bent. Of een willekeurige ander.. ruimte voor discussie moet er blijven. Immer.

SPOILER
maar ik snap niet waarom de naam van het bedrijf uit de openingspost moet en nergens genoemd mag worden.. ook niet nadat duidelijk is geworden dat TS fout zit in deze. En nee, dat zeg ik niet met tranen.
Nou, vooruit dan. Back on topic en weer vriendjes zijn :)
Stornerenmaandag 22 september 2014 @ 20:19
Hallo allemaal :W
hottentotmaandag 22 september 2014 @ 20:51
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 20:19 schreef Storneren het volgende:
Hallo allemaal :W
:s) Hoi.
alwaysonholddinsdag 23 september 2014 @ 01:35
Kennis van me gaat bedrag storneren, ben benieuwd.
Wijnbodinsdag 23 september 2014 @ 04:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 01:35 schreef alwaysonhold het volgende:
Kennis van me gaat bedrag storneren, ben benieuwd.
Slim :')
Stornerendinsdag 23 september 2014 @ 06:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 01:35 schreef alwaysonhold het volgende:
Kennis van me gaat bedrag storneren, ben benieuwd.
Vergeet niet gelijk een incassoblokkade. Of je moet van ping-pong houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Storneren op 23-09-2014 08:08:58 ]
Leandradinsdag 23 september 2014 @ 07:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 01:35 schreef alwaysonhold het volgende:
Kennis van me gaat bedrag storneren, ben benieuwd.
En hij heeft alles wat hij meer ontvangen heeft dan het proefpakket al teruggestuurd?
Stornerendinsdag 23 september 2014 @ 10:45
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 07:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

En hij heeft alles wat hij meer ontvangen heeft dan het proefpakket al teruggestuurd?
Waarom? Wat ongevraagd wordt toegezonden mag je houden.
Markdinsdag 23 september 2014 @ 11:15
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:45 schreef Storneren het volgende:

[..]

Waarom? Wat ongevraagd wordt toegezonden mag je houden.
Het is niet ongevraagd
Stornerendinsdag 23 september 2014 @ 11:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:15 schreef Mark het volgende:

[..]

Het is niet ongevraagd
Ik lees het. My bad.
alwaysonholddinsdag 23 september 2014 @ 13:15
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 07:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

En hij heeft alles wat hij meer ontvangen heeft dan het proefpakket al teruggestuurd?
yep
alwaysonholddinsdag 23 september 2014 @ 13:16
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 06:47 schreef Storneren het volgende:

[..]

Vergeet niet gelijk een incassoblokkade. Of je moet van ping-pong houden.
Geen ervaring mee, lees ook geweldige ervaringen over het incasso bureau. Not :')
hottentotdinsdag 23 september 2014 @ 17:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:15 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

yep
Waarom zou hij ongevraagd zijn wettige eigendommen naar een bedrijf toesturen?
Wat moeten zij ermee?
Wespensteekdinsdag 23 september 2014 @ 17:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Waarom zou hij ongevraagd zijn wettige eigendommen naar een bedrijf toesturen?
Wat moeten zij ermee?
Een cadeautje is toch leuk.
hottentotdinsdag 23 september 2014 @ 17:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een cadeautje is toch leuk.
Klopt helemaal.

Maar zelf krijg ik liever iets waar ik niet al een loods vol van heb :)

Vind het maar een rare wanhopige actie.
Wespensteekdinsdag 23 september 2014 @ 17:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:43 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

Maar zelf krijg ik liever iets waar ik niet al een loods vol van heb :)

Vind het maar een rare wanhopige actie.
Ach je kunt het altijd proberen, het kost hooguit wat meer geld.
alwaysonholddinsdag 23 september 2014 @ 17:48
Keep you guys updated!
alwaysonholddinsdag 23 september 2014 @ 19:46
Kennis had net opgebeld, kreeg ze gewoon niet te pakken. Tot 9 uur bereikbaar staat op de site, yeah right.
Jaimy_Lucadinsdag 23 september 2014 @ 19:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:46 schreef alwaysonhold het volgende:
Kennis had net opgebeld, kreeg ze gewoon niet te pakken. Tot 9 uur bereikbaar staat op de site, yeah right.
Dat kan kloppen. 9 uur is namelijk 9:00 's morgens.
alwaysonholdwoensdag 24 september 2014 @ 22:09
Update. Kennis vanochtend ze te pakken gekregen en ze zeggen dat ze pakketje niet hebben terug gekregen en dat ze een incasso bureau gaan inschakelen.

Dit verhaal krijgt een staartje.
bijdehandwoensdag 24 september 2014 @ 22:26
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:09 schreef alwaysonhold het volgende:
Update. Kennis vanochtend ze te pakken gekregen en ze zeggen dat ze pakketje niet hebben terug gekregen en dat ze een incasso bureau gaan inschakelen.

Dit verhaal krijgt een staartje.
Spannend! O+
BloedendeVaginawoensdag 24 september 2014 @ 22:53
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:09 schreef alwaysonhold het volgende:
Update. Kennis vanochtend ze te pakken gekregen en ze zeggen dat ze pakketje niet hebben terug gekregen en dat ze een incasso bureau gaan inschakelen.

Dit verhaal krijgt een staartje.
Dat was te verwachten. Is volgens mij een redelijk gebruikte methode bij dit soort bedrijven.
En hetzelfde wordt ook door klanten van incassobureaus veelvuldig aangevoerd.
CeliaHodeswoensdag 24 september 2014 @ 23:04
Heeft hij geen track &trace gekregen zodat hij kan zien waar het pakketje is?
alwaysonholdwoensdag 24 september 2014 @ 23:06
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:04 schreef CeliaHodes het volgende:
Heeft hij geen track &trace gekregen zodat hij kan zien waar het pakketje is?
Nope.
hottentotwoensdag 24 september 2014 @ 23:08
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:06 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Nope.
Tja, het was om te beginnen al een domme actie om dit spontaan terug te sturen, maar dan ook nog zonder bewijs versturen dan vraag je ook gewoon om problemen.

Lijkt mij het punt waarop je moet beseffen dat je hebt verloren en beter de rekening kunt betalen om verdere verhogingen te voorkomen. Zelf zie ik niet hoe je hier nog je gelijk gaat halen.
CeliaHodeswoensdag 24 september 2014 @ 23:17
Best dom ja.
Het was al een hopeloze zaak, en dat is nu nog erger geworden.
Betalen en abonnement opzeggen dus.
BloedendeVaginadonderdag 25 september 2014 @ 00:02
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:17 schreef CeliaHodes het volgende:
Best dom ja.
Het was al een hopeloze zaak, en dat is nu nog erger geworden.
Betalen en abonnement opzeggen dus.
Of keer op keer betwisten bij het inkassobureau. Uiteindelijk zullen ze het wel een keertje bij zich neerleggen.
KoeInDeKontdonderdag 25 september 2014 @ 00:39
Denken dat alles maar gratis is. :')
bijdehanddonderdag 25 september 2014 @ 00:51
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 00:02 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Of keer op keer betwisten bij het inkassobureau. Uiteindelijk zullen ze het wel een keertje bij zich neerleggen.

Tot aan de rechter gaan ze dan, hopelijk O+
Ridocardonderdag 25 september 2014 @ 01:39
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 00:39 schreef KoeInDeKont het volgende:
Denken dat alles maar gratis is. :')
Dit. Tevens: denken dat bedrijven het beste met je voor hebben.

Ooit, heel lang geleden, vertelde een economieleraar mij dat een bedrijf, elk bedrijf, zonder uitzondering altijd winst wilt maken. Een ondernemer stelt zichzelf altijd boven alle andere zaken, ook al lijkt het alsof jij, als klant, misschien voordeel kan behalen.
Onderschat nooit het pragmatisme van een ondernemer.
Tchockdonderdag 25 september 2014 @ 01:54
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 01:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit. Tevens: denken dat bedrijven het beste met je voor hebben.

Ooit, heel lang geleden, vertelde een economieleraar mij dat een bedrijf, elk bedrijf, zonder uitzondering altijd winst wilt maken. Een ondernemer stelt zichzelf altijd boven alle andere zaken, ook al lijkt het alsof jij, als klant, misschien voordeel kan behalen.
Onderschat nooit het pragmatisme van een ondernemer.
Best raar dat je daar een economieleraar voor nodig hebt. Afgezien van wat stichtingen is elk bedrijf opgericht met als doel winst maken. Anders is het geen bedrijf.
Ridocardonderdag 25 september 2014 @ 03:10
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 01:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Best raar dat je daar een economieleraar voor nodig hebt. Afgezien van wat stichtingen is elk bedrijf opgericht met als doel winst maken. Anders is het geen bedrijf.
Ik was twaalf. Ik mag aannemen dat je op die leeftijd nog een lichtelijk naïef wereldbeeld hebt. Bij sommigen duurt het zelfs wat langer (getuige dit topic).
Poolbaldonderdag 25 september 2014 @ 03:23
Maar.. hij is nu wel lid van een echte VIP-club, das ook wat waard ^O^

Uiteindelijk vind ik dit soort bedrijfjes wel degelijk misleidend. Natuurlijk moet je goed de voorwaarden lezen, enz enz, en dat doen alle mensen hier natuurlijk altijd heeeeel netjes. Maar dit soort bedrijven preyen op de zwakkeren in onze samenleving. Ouderen, mensen met een laag IQ, pubers... die trappen hier in en hoppa E80,- voor wat waardeloze pillen. Het doet me denken aan de belspelletjes, de tarotkaartleggers en gewoon nog heel veel bedrijven die sneaky mensen abonnementen/automatische incasso's aansmeren. Allemaal legaal, maar wel vies en ik ben er van overtuigd dat het grootste deel van de mensen spijt hebben van hun 'aankoop'.

Dat alle bedrijven de consument misbruiken ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg transacties op onze markten (internet, winkels, enz) waar zowel de consument als de verkoper helemaal tevreden zijn.
Leandradonderdag 25 september 2014 @ 07:49
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:15 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

yep
Wanneer heeft hij het teruggestuurd en waarom heeft hij geen track & trace code?
Markdonderdag 25 september 2014 @ 11:10
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wanneer heeft hij het teruggestuurd en waarom heeft hij geen track & trace code?
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat hij er aan begonnen is: domheid
Holenbeerdonderdag 25 september 2014 @ 17:56
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 03:23 schreef Poolbal het volgende:
Maar.. hij is nu wel lid van een echte VIP-club, das ook wat waard ^O^

Uiteindelijk vind ik dit soort bedrijfjes wel degelijk misleidend. Natuurlijk moet je goed de voorwaarden lezen, enz enz, en dat doen alle mensen hier natuurlijk altijd heeeeel netjes. Maar dit soort bedrijven preyen op de zwakkeren in onze samenleving. Ouderen, mensen met een laag IQ, pubers... die trappen hier in en hoppa E80,- voor wat waardeloze pillen. Het doet me denken aan de belspelletjes, de tarotkaartleggers en gewoon nog heel veel bedrijven die sneaky mensen abonnementen/automatische incasso's aansmeren. Allemaal legaal, maar wel vies en ik ben er van overtuigd dat het grootste deel van de mensen spijt hebben van hun 'aankoop'.

Dat alle bedrijven de consument misbruiken ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg transacties op onze markten (internet, winkels, enz) waar zowel de consument als de verkoper helemaal tevreden zijn.
tja, sommige mensen vragen er nou eenmaal om om genaaid te worden. Als er geen lampje gaat branden wanneer je 150 (!) capsules als proefpakket krijgt, zal je met veel dingen in het leven problemen krijgen. Dat is 2,5 maand en een bedrijf gaat heus niet voor zo'n lange periode gratis producten weggeven.
Wat dat betreft is dit ook nog wel een schappelijke, want 80 euro leergeld is niet zo erg schokkend. Je kan het verder (als ik de voorwaarden mag geloven) per 2 maanden opzeggen dus als TS slim is en direct opzegt, is het ergste wat hem is overkomen dat hij 84,95 kwijt is. Even zuur, maar te overzien.
Poolbaldonderdag 25 september 2014 @ 20:48
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:56 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

tja, sommige mensen vragen er nou eenmaal om om genaaid te worden. Als er geen lampje gaat branden wanneer je 150 (!) capsules als proefpakket krijgt, zal je met veel dingen in het leven problemen krijgen. Dat is 2,5 maand en een bedrijf gaat heus niet voor zo'n lange periode gratis producten weggeven.
Wat dat betreft is dit ook nog wel een schappelijke, want 80 euro leergeld is niet zo erg schokkend. Je kan het verder (als ik de voorwaarden mag geloven) per 2 maanden opzeggen dus als TS slim is en direct opzegt, is het ergste wat hem is overkomen dat hij 84,95 kwijt is. Even zuur, maar te overzien.
Tsja, het is maar de vraag wanneer het 'logisch' wordt dat dit niet zo maar gratis wordt weggeven... uiteindelijk zijn bijvoorbeeld ook reisorganisaties op de vingers getikt voor het adverteren met onrealistische/misleidende prijzen. Of een website die zegt dat er nog maar één kamer beschikbaar is. ln beide gevallen kan de consument nog helemaal zelf beslissen of hij de transactie maakt - en toch werd het als misleidend beschouwd.

Hier staat in de kleine letters (het is trouwens nog maar de vraag of dat rechtsgeldig is! je kan niet zomaar van alles in de kleine letters zetten en zeggen "ja had je maar moeten lezen") dat je je abonneert, terwijl het in eerste instantie toch echt erop lijkt dat je een proefverpakking krijgt.

En voor sommige mensen is 80 euro helaas niet te overzien, dat is voor hen wat ze per week kunnen uitgeven.
Poolbaldonderdag 25 september 2014 @ 20:51
https://www.consuwijzer.nl/thema/algemene-voorwaarden

uit bovenstaande link:

Wat mag er niet in de algemene voorwaarden staan?
In de algemene voorwaarden mogen geen onredelijke bepalingen staan. Maar wat is onredelijk? Dat is voor elke situatie anders. Een bepaling kan onredelijk zijn wanneer deze niet gunstig is voor u, maar wel voor de verkoper. Hieronder geven we een voorbeeld. In het voorbeeld ziet u dat u op verschillende momenten de algemene voorwaarden nodig kunt hebben.
-----

op het cursieve deel zal TS zn vriend zn gelijk moeten zien te halen...
Holenbeerdonderdag 25 september 2014 @ 21:00
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:48 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Tsja, het is maar de vraag wanneer het 'logisch' wordt dat dit niet zo maar gratis wordt weggeven... uiteindelijk zijn bijvoorbeeld ook reisorganisaties op de vingers getikt voor het adverteren met onrealistische/misleidende prijzen. Of een website die zegt dat er nog maar één kamer beschikbaar is. ln beide gevallen kan de consument nog helemaal zelf beslissen of hij de transactie maakt - en toch werd het als misleidend beschouwd.

Hier staat in de kleine letters (het is trouwens nog maar de vraag of dat rechtsgeldig is! je kan niet zomaar van alles in de kleine letters zetten en zeggen "ja had je maar moeten lezen") dat je je abonneert, terwijl het in eerste instantie toch echt erop lijkt dat je een proefverpakking krijgt.

En voor sommige mensen is 80 euro helaas niet te overzien, dat is voor hen wat ze per week kunnen uitgeven.
Zo klein waren de letters anders niet. TS hoefde niet eerst hele lappen tekst door, maar alleen even lezen op de bestelpagina. Daar stonden de voorwaarden en het begon al op de 2e regel.

Daarnaast is je vergelijking met reizen leuk, maar iedereen ging zoeken naar het addertje onder het gras omdat zo goedkoop reizen niet mogelijk is in hun beleving, en terecht. Ts had voldoende tijd om zelfs na de bestelling wat kritischer na te denken of het wel logisch is.

Tevens vind ik het ook niet onredelijk. Ze roepen de klant tot actie op om het stop te zetten, maar daarentegen verstrekken ze wel veel proefproducten tegen een spotprijs.
Tchockdonderdag 25 september 2014 @ 21:00
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:51 schreef Poolbal het volgende:
https://www.consuwijzer.nl/thema/algemene-voorwaarden

uit bovenstaande link:

Wat mag er niet in de algemene voorwaarden staan?
In de algemene voorwaarden mogen geen onredelijke bepalingen staan. Maar wat is onredelijk? Dat is voor elke situatie anders. Een bepaling kan onredelijk zijn wanneer deze niet gunstig is voor u, maar wel voor de verkoper. Hieronder geven we een voorbeeld. In het voorbeeld ziet u dat u op verschillende momenten de algemene voorwaarden nodig kunt hebben.
-----

op het cursieve deel zal TS zn vriend zn gelijk moeten zien te halen...
Er is een zwarte lijst van bepalingen die onredelijk zijn in algemene voorwaarden en een grijze lijst van bepalingen die dat kúnnen zijn. Ik verklap je vast dat dit niet onredelijk is. :P
Poolbaldonderdag 25 september 2014 @ 21:19
Tsja ik vind het toch te agressieve marketing die er op gericht is om mensen erin te luizen. Als mensen blij zijn met hun proefproduct (dat soort pillen kosten trouwens geen fuck om te maken, volgens mij gaan ze 80x over de kop) kunnen ze zelf hun abonnement aanzetten, toch? (waarom zou dat automatisch moeten gaan... ik weet het antwoord: omdat je zo onoplettende mensen even E80 afhandig maakt)

Dat zou een normale gang van zaken zijn. Onlangs heb ik 2 weken Volkskrant op proef gehad, werd automatisch stop gezet maar daarna wordt je wel gebeld door een verkoper om het abonnement af te sluiten (en waarbij je nog kan zeggen dat het je niet beviel dus niet koopt). Dat vind ik netjes, dan heb je tenminste nog een bewust moment waarin je kan besluiten. Hier wordt stilzwijgend iets gestart.

En dit is dan nog redelijk op te merken, al is aan de hoeveelheid klachten te zien dat er blijkbaar genoeg mensen zijn die het niet zo interpreteerden. Maar je kan een glijdende schaal maken waarbij het steeds minder duidelijk wordt, en waarbij zelfs redelijk alerte consumenten er in trappen.

Mensen hadden het kunnen weten, maar ik vind dit schadelijke en te agressieve verkooptrucs gericht op het er in luizen van mensen.
Poolbaldonderdag 25 september 2014 @ 21:21
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is een zwarte lijst van bepalingen die onredelijk zijn in algemene voorwaarden en een grijze lijst van bepalingen die dat kúnnen zijn. Ik verklap je vast dat dit niet onredelijk is. :P
heb je een linkje, voor mijn eigen consumentenveiligheid wil ik die een x gelezen hebben.
Poolbaldonderdag 25 september 2014 @ 21:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:46 schreef alwaysonhold het volgende:
Kennis had net opgebeld, kreeg ze gewoon niet te pakken. Tot 9 uur bereikbaar staat op de site, yeah right.
Dit is ook vrij typisch voor zulke bedrijven... heb dan tenminste het fatsoen om uit te leggen dat het jammer jammer vette pech is je hebt zelf akkoord gegeven is.

Maar dat hebben ze niet, want dit is gewoon een malafide bedrijf.
Poolbaldonderdag 25 september 2014 @ 21:40
MKcPN.jpg

In de opmaak suggereren ze dat je alleen het proefpakket neemt. Eerst heb je de infopagina met de suggestie dat er 2 pakketten zijn (proefpakket, en het pakket waarbij je automatisch iedere 2 maanden zendingen krijgt), en daarna de bestelpagina waarbij je pakket 1 lijkt te nemen ("Uw keuze" (pakket 1)).

In de tekst wordt inderdaad na een tijdje expliciet gemeld dat als je niet terugstuurt dat je dan akkoord gaat met de aankoop. In het eerste deel laten ze dat handig onbenoemd.

Het enige dat je ze misschien nog op kan pakken is als ze direct na zending van het tweede pakket geld afschrijven. Ze zullen toch echt eerst 14 dagen moeten afwachten voordat je stilzwijgend akkoord bent gegaan.

Ik ga ook zo'n bedrijfje beginnen. Even een product verzinnen dat waarschijnlijk lekker ligt bij zwakke doelgroepen, een websiteje optuigen en een nauwelijks bereikbare klantenservice en met nauwelijks wat moeite verdien je iedere maand een leuk bedragje (wel zorgen dat je onvindbaar bent omdat je zomaar op een dag een knuppel in je nek van iemand uit je VIP-club kan verwachten).
alwaysonholddonderdag 25 september 2014 @ 22:13
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:40 schreef Poolbal het volgende:
[ afbeelding ]

In de opmaak suggereren ze dat je alleen het proefpakket neemt. Eerst heb je de infopagina met de suggestie dat er 2 pakketten zijn (proefpakket, en het pakket waarbij je automatisch iedere 2 maanden zendingen krijgt), en daarna de bestelpagina waarbij je pakket 1 lijkt te nemen ("Uw keuze" (pakket 1)).

In de tekst wordt inderdaad na een tijdje expliciet gemeld dat als je niet terugstuurt dat je dan akkoord gaat met de aankoop. In het eerste deel laten ze dat handig onbenoemd.

Het enige dat je ze misschien nog op kan pakken is als ze direct na zending van het tweede pakket geld afschrijven. Ze zullen toch echt eerst 14 dagen moeten afwachten voordat je stilzwijgend akkoord bent gegaan.

Ik ga ook zo'n bedrijfje beginnen. Even een product verzinnen dat waarschijnlijk lekker ligt bij zwakke doelgroepen, een websiteje optuigen en een nauwelijks bereikbare klantenservice en met nauwelijks wat moeite verdien je iedere maand een leuk bedragje (wel zorgen dat je onvindbaar bent omdat je zomaar op een dag een knuppel in je nek van iemand uit je VIP-club kan verwachten).
Juist, toch een kleine vorm van oplichting.
alwaysonholddonderdag 25 september 2014 @ 22:16
Update 25-9. Bioshape Pharma had kennis van me zelf opgebeld ( hoe ze aan zijn nummer komen, weet hij niet want nergens ingevuld) dat ze met spoed een incasso bureau gaan inschakelen en dat de boete is verhoogd na 100 euro.

Mag dit zomaar?
Leandradonderdag 25 september 2014 @ 22:19
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Update 25-9. Bioshape Pharma had kennis van me zelf opgebeld ( hoe ze aan zijn nummer komen, weet hij niet want nergens ingevuld) dat ze met spoed een incasso bureau gaan inschakelen en dat de boete is verhoogd na 100 euro.

Mag dit zomaar?
Welke boete?
Wanneer heeft hij het teruggestuurd?
alwaysonholddonderdag 25 september 2014 @ 22:20
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welke boete?
Wanneer heeft hij het teruggestuurd?
Afgelopen week vrijdag. 6 dagen geleden
alwaysonholddonderdag 25 september 2014 @ 22:26
Kijk ook het aantal klachten, en ze beantwoorden niks. Tsja http://www.klacht.nl/bioshape-pharma/
Wespensteekdonderdag 25 september 2014 @ 22:30
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:26 schreef alwaysonhold het volgende:
Kijk ook het aantal klachten, en ze beantwoorden niks. Tsja hxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Er zijn aardig wat opgelost. Blijft een net bedrijf, dat het zich richt op domme klanten is hun goed recht.
Tchockdonderdag 25 september 2014 @ 22:32
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:21 schreef Poolbal het volgende:

[..]

heb je een linkje, voor mijn eigen consumentenveiligheid wil ik die een x gelezen hebben.
Artikel 6:264 en 6:265 Burgerlijk wetboek, uit mijn hoofd.
Tchockdonderdag 25 september 2014 @ 22:33
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:13 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Juist, toch een kleine vorm van oplichting.
Net zoals de ECI mensen oplicht ja. Je vriend maakt gewoon een fout en jij wil dat niet toegeven :')
Leandradonderdag 25 september 2014 @ 22:58
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:20 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Afgelopen week vrijdag. 6 dagen geleden
Oh, deze post klopte dus niet?
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:28 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Hij heeft het pakketje niet terug gestuurd nee, maar met de wet koop op afstand via internet mogen dit soort praktijken toch niet meer wat dit soort bedrijven doen?
Wespensteekdonderdag 25 september 2014 @ 23:02
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, deze post klopte dus niet?

[..]

Volgens mij gaat dat over de tweede zending.
Cat-astrophedonderdag 25 september 2014 @ 23:02
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, deze post klopte dus niet?

[..]

Tuurlijk niet. Waarom zou iemand advies komen vragen en daarvoor de juiste feiten presenteren?
Leandradonderdag 25 september 2014 @ 23:05
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat over de tweede zending.
Nee, dat ging al over de eerst "gewone" zending van 120 capsules, dus niet die 30 capsules uit het proefpakket.
Leandradonderdag 25 september 2014 @ 23:08
Het wordt nog mooier:
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:45 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp kan hij het pakket gewoon terug sturen en zijn rekening storneren, heeft het 2de pakket pas 1 dag. Wel natuurlijk het bedrijf informeren.
Maar het is vrijdag al teruggestuurd.... Wow!
alwaysonholdvrijdag 26 september 2014 @ 00:11
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:08 schreef Leandra het volgende:
Het wordt nog mooier:

[..]

Maar het is vrijdag al teruggestuurd.... Wow!
Ja volgens mijn kennis wel. Maar hij weet het zelf ook al niet meer. We wachten af ;)
Wespensteekvrijdag 26 september 2014 @ 00:15
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:11 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Ja volgens mijn kennis wel. Maar hij weet het zelf ook al niet meer. We wachten af ;)
Ahh, je geeft gewoon aan dat de pillen geheugen verlies hebben veroorzaakt en eist schade vergoeding.
Leandravrijdag 26 september 2014 @ 00:20
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:11 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Ja volgens mijn kennis wel. Maar hij weet het zelf ook al niet meer. We wachten af ;)
Hij heeft vrijdag al pillen teruggestuurd die hij zondag nog maar een dag had? Bijzonder.
BloedendeVaginavrijdag 26 september 2014 @ 00:33
Het gaat echt niet om topicstarter hoor. Echt niet!
Rolfieovrijdag 26 september 2014 @ 09:54
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Update 25-9. Bioshape Pharma had kennis van me zelf opgebeld ( hoe ze aan zijn nummer komen, weet hij niet want nergens ingevuld) dat ze met spoed een incasso bureau gaan inschakelen en dat de boete is verhoogd na 100 euro.

Mag dit zomaar
Je hebt een overeenkomst, waarin jij in gebreke bent. Dus ja dat mogen ze gewoon doen.
hottentotvrijdag 26 september 2014 @ 17:59
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:40 schreef Poolbal het volgende:
[ afbeelding ]

In de opmaak suggereren ze dat je alleen het proefpakket neemt. Eerst heb je de infopagina met de suggestie dat er 2 pakketten zijn (proefpakket, en het pakket waarbij je automatisch iedere 2 maanden zendingen krijgt), en daarna de bestelpagina waarbij je pakket 1 lijkt te nemen ("Uw keuze" (pakket 1)).

In de tekst wordt inderdaad na een tijdje expliciet gemeld dat als je niet terugstuurt dat je dan akkoord gaat met de aankoop. In het eerste deel laten ze dat handig onbenoemd.

Het enige dat je ze misschien nog op kan pakken is als ze direct na zending van het tweede pakket geld afschrijven. Ze zullen toch echt eerst 14 dagen moeten afwachten voordat je stilzwijgend akkoord bent gegaan.
Wat een ongelofelijke hoop bij elkaar gezochte bullshit.

Overduidelijk staat er "om de twee maanden een automatische vervolgzending"

Wie dat niet begrijpt moet gewoon regelen dat iemand anders al zijn geldzaken regelt en zijn internet opzeggen.
hottentotvrijdag 26 september 2014 @ 18:05
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:19 schreef Poolbal het volgende:

Mensen hadden het kunnen weten, maar ik vind dit schadelijke en te agressieve verkooptrucs gericht op het er in luizen van mensen.
Volgens mij vooral gericht op mensen die prima weten wat ze doen en een goedkoop pakketje willen hebben, maar daarna vergeten of te lui zijn om op tijd op te zeggen. Net zoals de ECI.
En met een dergelijk verdienmodel is helemaal niets mis want het is namelijk overduidelijk hoe dit werkt.

Mensen die dit echt niet begrijpen ben ik in het echte leven nog niet tegengekomen. Ik betwijfel ook of ze niet te dom zijn om zonder begeleiding buiten de deur te komen.
hottentotvrijdag 26 september 2014 @ 18:06
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:11 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Ja volgens mijn kennis wel. Maar hij weet het zelf ook al niet meer. We wachten af ;)
Veel plezier met je pillen TS.
Poolbalzaterdag 27 september 2014 @ 03:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

Volgens mij vooral gericht op mensen die prima weten wat ze doen en een goedkoop pakketje willen hebben, maar daarna vergeten of te lui zijn om op tijd op te zeggen. Net zoals de ECI.
En met een dergelijk verdienmodel is helemaal niets mis want het is namelijk overduidelijk hoe dit werkt.

Mensen die dit echt niet begrijpen ben ik in het echte leven nog niet tegengekomen. Ik betwijfel ook of ze niet te dom zijn om zonder begeleiding buiten de deur te komen.
Kijk...
1) waarschijnlijk ben je redelijk hoog opgeleid
2) en ben je jong (onder 35 jaar)

Op een dag zal je oud worden en kinderen krijgen. Mogelijk zal jouw kind net niet hetzelfde niveau halen als jij en in marketing trucjes trappen die, als hij/zij andere tegenslag in het leven heeft, heel vervelend kunnen zijn.

Daarnaast wordt jij oud, en intussen ontwikkelt de marketing zich door. Zij ontwikkelen met de nieuwe technologieën marketingtrucken die jij niet helemaal snapt. En van je pensioen dat net genoeg is om jou en je vrouw te onderhouden wordt plots 20% afgeschreven (!!) terwijl je dacht alleen een gratis iets te krijgen...

Snap je nu een beetje waarom zwakkere doelgroepen beschermt moeten worden tegen zulke berdijven?

[ Bericht 2% gewijzigd door Poolbal op 27-09-2014 04:22:42 ]
Poolbalzaterdag 27 september 2014 @ 04:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

Volgens mij vooral gericht op mensen die prima weten wat ze doen en een goedkoop pakketje willen hebben, maar daarna vergeten of te lui zijn om op tijd op te zeggen. Net zoals de ECI.
En met een dergelijk verdienmodel is helemaal niets mis want het is namelijk overduidelijk hoe dit werkt.

Mensen die dit echt niet begrijpen ben ik in het echte leven nog niet tegengekomen. Ik betwijfel ook of ze niet te dom zijn om zonder begeleiding buiten de deur te komen.
In redelijk wat gevallen is het niet vergeten of te lui. In redelijk wat gevallen is het het gevale dat mensen ECHT HET IDEE HEBBEN DAT ZE EEN PROEFVERPAKKING KRIJGEN. Heb je ooit op het station een gratis blikjes cola/kauwgum/ontbijdrankje/enzovoort gehad?

En dan loop je verder en krijg je nog een blikje cola. CHILL! Thank you

En dan loop je het station uit en dan vraagt men om ¤20,-. Hoezo? Tsja het stond op het eerste karretje toen je het eerste blikje in ontvangst nam: indien u nog een blikje wilt dan kost u dat ¤20,-

Je had het kunnen lezen... je nam het tweede blikje ook aan... dat is dan 20 euro, ¤25 als je het per bankgiro wil overmaken. Voel jij je dan niet genaaid? Omdat je net ff bij dat eerste blikje niet goed het affiche op het karretje las?
Poolbalzaterdag 27 september 2014 @ 04:10
En een algemene vraag: stel je zit niet allen voor 2 maanden a 80 eurootjes vast, maar je zit 6 maanden a 240 euro vast. of 12 maanden a 480 euro vast. Alleen omdat je even niet goed las.

Waar ligt de grens?
Poolbalzaterdag 27 september 2014 @ 04:20
Koop nu Poolbalshape(tm) , Dactylodelphipillen die gegarandeerd per pil 60 minuten aan uw levensduur toevoegen! Niet goed geld terug*. De eerste batch van 30 pillen krijgt u gratis, met nog eens 60 pillen. Stuur de laatste ongeopend terug binnen 14 dagen en u ontloopt het contract van 30 pillen voor 100 euro per week. MAAR U BENT TOCH NIET GEK? wie wil niet langer leven?

* Joop Rummegens: "ik stierf door mijn terminale ziekte kort na het innemen van de pilllen, desondanks gaf Poolbalshape(tm) mijn familie het volledige bedrag terug, zonder vragen. Ik kan het iedereen aanraden."
alwaysonholdzaterdag 27 september 2014 @ 09:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 04:02 schreef Poolbal het volgende:

[..]

In redelijk wat gevallen is het niet vergeten of te lui. In redelijk wat gevallen is het het gevale dat mensen ECHT HET IDEE HEBBEN DAT ZE EEN PROEFVERPAKKING KRIJGEN. Heb je ooit op het station een gratis blikjes cola/kauwgum/ontbijdrankje/enzovoort gehad?

En dan loop je verder en krijg je nog een blikje cola. CHILL! Thank you

En dan loop je het station uit en dan vraagt men om ¤20,-. Hoezo? Tsja het stond op het eerste karretje toen je het eerste blikje in ontvangst nam: indien u nog een blikje wilt dan kost u dat ¤20,-

Je had het kunnen lezen... je nam het tweede blikje ook aan... dat is dan 20 euro, ¤25 als je het per bankgiro wil overmaken. Voel jij je dan niet genaaid? Omdat je net ff bij dat eerste blikje niet goed het affiche op het karretje las?
Goed voorbeeld.
Basp1zaterdag 27 september 2014 @ 10:33
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:09 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Goed voorbeeld.
nee niet goed je hoeft namelijk niets zelf te doen in dat voorbeeld. Bij die domme pillen die "je kennis" besteld heeft zitten handelingen bij waardoor de leverancier er wel vanuit mag gaan dat je handelingsbekwaam bent.
Rolfieozaterdag 27 september 2014 @ 12:09
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:09 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Goed voorbeeld.
Helemaal juist niet. Immers je krijgt iets aangeboden in dit voorbeeld.

Je "kennis" gaan een overeenkomst aan, waarin duidelijk vermeld is wat je krijgt en waarmee je akkoord gaat. Dat dit nu net de valkuis is, is een 2de. Maar het mag gewoon volgens de wet. Immers het is duidelijk vermeld. Dat de meeste mensen het niet goed lezen, is dom gezegd hun probleem.
Tchockzaterdag 27 september 2014 @ 12:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 04:02 schreef Poolbal het volgende:

[..]

In redelijk wat gevallen is het niet vergeten of te lui. In redelijk wat gevallen is het het gevale dat mensen ECHT HET IDEE HEBBEN DAT ZE EEN PROEFVERPAKKING KRIJGEN. Heb je ooit op het station een gratis blikjes cola/kauwgum/ontbijdrankje/enzovoort gehad?

En dan loop je verder en krijg je nog een blikje cola. CHILL! Thank you

En dan loop je het station uit en dan vraagt men om ¤20,-. Hoezo? Tsja het stond op het eerste karretje toen je het eerste blikje in ontvangst nam: indien u nog een blikje wilt dan kost u dat ¤20,-

Je had het kunnen lezen... je nam het tweede blikje ook aan... dat is dan 20 euro, ¤25 als je het per bankgiro wil overmaken. Voel jij je dan niet genaaid? Omdat je net ff bij dat eerste blikje niet goed het affiche op het karretje las?
Slecht voorbeeld. In dit geval is het niet zo dat mensen iets krijgen, ze moeten er zelf om vragen en gegevens invullen. Bovendien is de tekst waar de voorwaarden in staan geen kleine lettertjes of verstopt. Sterker nog, het staat prominent op de site, en op zo'n manier dat je het moet lezen voor je bestelt.

Tsja. Als je er dan nóg "in trapt"... Dan kun je net zo goed zeggen dat de AH mensen oplicht omdat ze bij de kassa ineens geld vragen voor iets wat ze je gratis laten pakken.
hottentotzaterdag 27 september 2014 @ 12:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 03:54 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Kijk...
1) waarschijnlijk ben je redelijk hoog opgeleid
2) en ben je jong (onder 35 jaar)

Op een dag zal je oud worden en kinderen krijgen. Mogelijk zal jouw kind net niet hetzelfde niveau halen als jij en in marketing trucjes trappen die, als hij/zij andere tegenslag in het leven heeft, heel vervelend kunnen zijn.

Daarnaast wordt jij oud, en intussen ontwikkelt de marketing zich door. Zij ontwikkelen met de nieuwe technologieën marketingtrucken die jij niet helemaal snapt. En van je pensioen dat net genoeg is om jou en je vrouw te onderhouden wordt plots 20% afgeschreven (!!) terwijl je dacht alleen een gratis iets te krijgen...

Snap je nu een beetje waarom zwakkere doelgroepen beschermt moeten worden tegen zulke berdijven?
1. Gemiddeld.
2. 42

Als het bedrijf dit in de kleine lettertjes had weggestopt zou ik je gelijk geven. In dit geval staat het zo overduidelijk aangegeven dat het alleen fout gaat als mensen er bewust voor kiezen om zich helemaal niet te informeren.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit is zo duidelijk en simpel aangegeven dat het voor mij in het straatje valt van: Abonneer u nu op de krant, 1e drie maanden voor 10,- Dat snapt ook iedereen.
NuckChorriszaterdag 27 september 2014 @ 22:20
Ik bn advocat en wil voor klein bedrag jou hleppen alleen rekeningnummer nodig gr gr