Nou niet dus want bij Pauw hebben ze de hele uitzending een vrouw met oortjes in naar haar tablet laten staren voor de uitslag en die was nee.quote:
twitter:sn0ut twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 01:33:03Clear yes vote in the 'no section' http://t.co/YjWifYMaq5 reageer retweet
Gehuil. Alles lag op dat moment door elkaar en werd later pas gesorteerdquote:Op vrijdag 19 september 2014 02:52 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]twitter:sn0ut twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 01:33:03Clear yes vote in the 'no section' http://t.co/YjWifYMaq5 reageer retweet
twitter:YesDundee twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 01:50:50To clarify, ballot papers have not yet been sorted into Yes/No and are just resting on table where No will go once sorted. No need to worry. reageer retweet
Natuurlijk, maar Spanje gaat ze tegenwerken als een onafhankelijk Schotland de EU in wil en op deze manier werkt Schotland Spanje tegen. Als ze onafhankelijkheid krijgen, dan gaat de hel los barsten in Barcelona en Bilbao ivm oneerlijkheid gemengd met regionalisme.quote:Op vrijdag 19 september 2014 02:51 schreef komrad het volgende:
De schotten bepalen zelf of ze er recht op hebben
Ah, heel goedquote:Op vrijdag 19 september 2014 02:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gehuil. Alles lag op dat moment door elkaar en werd later pas gesorteerdtwitter:YesDundee twitterde op vrijdag 19-09-2014 om 01:50:50To clarify, ballot papers have not yet been sorted into Yes/No and are just resting on table where No will go once sorted. No need to worry. reageer retweet
quote:Op vrijdag 19 september 2014 02:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou niet dus want bij Pauw hebben ze de hele uitzending een vrouw met oortjes in naar haar tablet laten staren voor de uitslag en die was nee.
Proost.
En heel weinig stemmen in totaal.quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:04 schreef komrad het volgende:
Gaat maar om 8000 stemmen verschil natuurlijk
spannendquote:Op vrijdag 19 september 2014 03:07 schreef remlof het volgende:
[..]
En heel weinig stemmen in totaal.
ik denk 50/50quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:06 schreef o.us2.0 het volgende:
Ben benieuwd wat de grote steden gaan doen.
Catalonië, Andalusië, België (tweesplitsing?), Holland, Friesland... #Referendumtijdquote:Op vrijdag 19 september 2014 02:50 schreef o.us2.0 het volgende:
Als er regio's zijn die eerder recht hebben op onafhankelijkheid dan Schotland zijn het Baskenland, Catalonië en Quebec. Schotland moet juist blij zijn dat ze in het VK zitten.
Kom net pas binnenwandelen, deze discussie is wsl al 10x gevoerd.
De enige uit dat rijtje waarbij de meerderheid politiek en fysiek strijdt voor onafhankelijkheid zijn Baskenland en Catalonië.quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Catalonië, Andalusië, België (tweesplitsing?), Holland, Friesland... #Referendumtijd
Leuke nacht tv in ieder gevalquote:Op vrijdag 19 september 2014 05:00 schreef Tijn het volgende:
49.1% vs 50.9% - echt bizar dat het zo close is!
grotere regio's voor YES?quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:00 schreef Tijn het volgende:
49.1% vs 50.9% - echt bizar dat het zo close is!
De NO-voters zijn makke schapen die bang zijn voor verandering.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:04 schreef Trebo het volgende:
Ik heb wel het idee dat de 'yes'-voters dit impulsief doen. Er gaat nog al even wat veranderen dan heh..
Dat is ook weer waar.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:05 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
De NO-voters zijn makke schapen die bang zijn voor verandering.
William Wallace heeft het ooit eens geprobeerdquote:Op vrijdag 19 september 2014 05:06 schreef Hoplahopla het volgende:
Heb sowieso nooit begrepen hoe Schotland geen onafhankelijke staat kan zijn...
BBCquote:
Zullen dat ook doen met die barbaren uit Holland?quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:15 schreef LelijKnap het volgende:
Meest debiele verkiezing ooit dit. Halvegare schapenneukers in rokjes. Uit de EU houden met YES, binnenvallen en bezetten.
Het is geen verkiezing.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:15 schreef LelijKnap het volgende:
Meest debiele verkiezing ooit dit. Halvegare schapenneukers in rokjes. Uit de EU houden met YES, binnenvallen en bezetten.
?quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:16 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Zullen dat ook doen met die barbaren uit Holland?
Keuzen: een boven het ander verkiezen: verkiezing.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is geen verkiezing.
Ja, daar sta je dan met je grote mond.
Ik ben bang van wel.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:18 schreef TLC het volgende:
Dit gaat toch een grote overwinning voor NO worden
11/32 declared.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:18 schreef TLC het volgende:
Dit gaat toch een grote overwinning voor NO worden
Het Schotse volk binnen Schotland plus de buitenlanders die daar wonen (quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:18 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel.
Een groot verlies voor het Schotse volk.
Als je gewoon een paar generaties stopt met je schotse dit schotste dat dan is er geen schotste dit en dat meer. Waarom zo een fan van segmentatie?quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:18 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel.
Een groot verlies voor het Schotse volk.
Omdat dat de enige manier is om stabiliteit te krijgen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als je gewoon een paar generaties stop met je schotse dit schotste dat dan is er geen schotste dit en dat meer. Waarom zo een fan van segmentatie?
Waarom zekerheid inruilen voor onzekerheid ? Terwijl het leven in Schotland bij lange laan niet slecht isquote:Op vrijdag 19 september 2014 05:21 schreef Tijn het volgende:
Het verschil loopt alleen maar op
[ afbeelding ]
En nu Falkirk ook al "no"
Omdat dat saai is.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:23 schreef TLC het volgende:
[..]
Waarom zekerheid inruilen voor onzekerheid ? Terwijl het leven in Schotland bij lange laan niet slecht is
Ik zou anders ook wel Friesland, Brabant en Holland af willen scheiden van Nederland...quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:23 schreef TLC het volgende:
[..]
Waarom zekerheid inruilen voor onzekerheid ? Terwijl het leven in Schotland bij lange laan niet slecht is
Waarom?quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:25 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik zou anders ook wel Friesland, Brabant en Holland af willen scheiden van Nederland...![]()
Ik grap maar wat.quote:
Ja, Labour saboteert de onafhankelijkheid van Schotland door vanuit Londen te roepen dat ze erbij moeten blijvenquote:
Volgzame stemmers... Blijkbaar is het moeilijk om voor jezelf te denken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, Labour saboteert de onafhankelijkheid van Schotland door vanuit Londen te roepen dat ze erbij moeten blijven
Er komen nog wat flinke knallers. 100k lijkt nu een groot verschil, maar als Glasgow of Edinburgh komen, is dat opeens een schijntje.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:31 schreef Hoplahopla het volgende:
Dit gaat hem niet worden als het zo door gaat.
Enig idee hoe de verdeling daar is?quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen nog wat flinke knallers. 100k lijkt nu een groot verschil, maar als Glasgow of Edinburgh komen, is dat opeens een schijntje.
Ik heb geen idee. Maar Aberdeen kwam net langs en dat is ook een flinke, maar die gingen ook voor "no"quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:32 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Enig idee hoe de verdeling daar is?
Maar de tendens is nu wel erg duidelijk dat slechts 1 district maar YES heeft gestemd, wellicht zal yes daar ook winnen maar ik denk niet in die marge dat het voor ze genoeg zal zijnquote:Op vrijdag 19 september 2014 05:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen nog wat flinke knallers. 100k lijkt nu een groot verschil, maar als Glasgow of Edinburgh komen, is dat opeens een schijntje.
Nee, het is wel een hele grote stroom "no", hequote:Op vrijdag 19 september 2014 05:35 schreef TLC het volgende:
[..]
Maar de tendens is nu wel erg duidelijk dat slechts 1 distract maar YES heeft gestemd, wellicht zal yes daar ook winnen maar ik denk niet in die marge dat het voor ze genoeg zal zijn
Spannend is het wel.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:39 schreef Tijn het volgende:
De helft van het aantal districten zijn nu binnen, maar slechts een kwart van de stemmen.
Dat kan interessant worden met zoveel inwoners.quote:
Ja. Ze komen een beetje geagiteerd over...quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook laat voor de mensen van de BBC
Wat let je om naar een dictatoriaal land te verhuizen ? niemand die je tegen houdt hoorquote:
quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:00 schreef TLC het volgende:
[..]
Wat let je om naar een dictatoriaal land te verhuizen ? niemand die je tegen houdt hoor
In China zijn 1 300 000 000 mensen die met half dictatuur leven.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:00 schreef TLC het volgende:
[..]
Wat let je om naar een dictatoriaal land te verhuizen ? niemand die je tegen houdt hoor
Minder vrijheid leidt tot meer persoonlijke groei.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:03 schreef TitanicLover het volgende:
Er moet een betere politieke systeem ontstaan waarbij iedereen zijn zin krijgt.
Te veel vrijheid=slechtquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:04 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Minder vrijheid leidt tot meer persoonlijke groei.
Itt tot hier kun je daar geen kritiek hebben op de regering, zonder dat je dan thuis opgehaald wordt, geen rechtszaak krijgt, met een gammel vrachtwagen naar een afgelegen weiland in de middle-of-nowhere wordt gebracht, dat je op je knieen daar mag zitten en een agent dan van achter een pistool tegen je hoofd afdrukt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:02 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
In China zijn 1 300 000 000 mensen die met half dictatuur leven.
is natuurlijk slecht ik keur politieke systeem van china niet goedquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:07 schreef TLC het volgende:
[..]
Itt tot hier kun je daar geen kritiek hebben op de regering, zonder dat je dan thuis opgehaald wordt, geen rechtszaak krijgt, met een gammel vrachtwagen naar een afgelegen weiland in de middle-of-nowhere wordt gebracht, dat je op je knieen daar mag zitten en een agent dan van achter een pistool tegen je hoofd afdrukt.
De organen halen ze er in het mortuarium uit voor handel.
Een slecht werkende democratie is nog altijd beter dan helemaal geen democratiequote:Op vrijdag 19 september 2014 06:08 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
is natuurlijk slecht ik keur politieke systeem van china niet goed
maar zeg niet dat democratie goed is
Gelijk krijg je.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Een slecht werkende democratie is nog altijd beter dan helemaal geen democratie
De stand is 46% voor en 54% tegen met het grootste deel van de stemmen geteld. Dat komt niet meer goed voor het "yes"-kamp.quote:
Of ze onafhankelijk worden of niet, het heeft geen nut.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
De stand is 46% voor en 54% tegen met het grootste deel van de stemmen geteld. Dat komt niet meer goed voor het "yes"-kamp.
waarom jammer?>quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:24 schreef Anonymousz het volgende:
Jammer maar was wel te verwachten
als schotland onafhankelijk wil worden, wil je dat ook friesland onafhankelijk word?quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:24 schreef Anonymousz het volgende:
Jammer maar was wel te verwachten
dat is ook met Walesquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:18 schreef TitanicLover het volgende:
Je ziet wel op bovenstaande kaart dat schotland gescheiden is van Engeland...als je de kaart goed leest dan merk je dat er water er tussen in zit
Meer grenzen! Raciale segregatie!quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:26 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
als schotland onafhankelijk wil worden, wil je dat ook friesland onafhankelijk word?
denk het niet, we moeten niet steeds voor grenzen zorgen in de wereld maar grenzen vernietigen...tenminste zo denk ik er over en jij?
ow nee wacht ik ben even abuis. Zit er wel aan vastquote:
ik vind van niet.....wij zijn als mensheid een ras...met rode bloed en een hart en kopquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:28 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Meer grenzen! Raciale segregatie!
quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:30 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
ik vind van niet.....wij zijn als mensheid een ras...met rode bloed en een hart en kop
ja als je onder komt stukje denk ik...maar vooral nietquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:30 schreef franklop het volgende:
[..]
ow nee wacht ik ben even abuis. Zit er wel aan vast
ja zoiets...we zijn allemaal uniek en moeten elkaar respecterenquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:31 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Alle mensen als één beschouwen...
Sommige zijn iets minder dan anderen. Net als in de natuur. Waarom moet je respect hebben voor zwakkeren? Hebben we dat nu wel?quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:32 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
ja zoiets...we zijn allemaal uniek en moeten elkaar respecteren
God is soms wel onderdrukker...hij heeft ons jammer genoeg niet gelijk geschapen ene is blind andere doofquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:33 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Sommige zijn iets minder dan anderen. Net als in de natuur. Waarom moet je respect hebben voor zwakkeren? Hebben we dat nu wel?
god?quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:35 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
God is soms wel onderdrukker...hij heeft ons jammer genoeg niet gelijk geschapen ene is blind andere doof
Als je nu kijkt : nederland
we zorgen niet meer voor onze ouderen die wo2 hebben meegemaakt en nederland hebben gebouwd...ze zitten eenzaam in bejaardenhuis
ja die bestaatquote:
Helaas wel. Als het aan mij zou liggen zouden alle kerken branden met alle gelovigen er in.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:37 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
je hebt hier vrijheid van godsdienst
die arme kerkgangers zijn toch in minderheid....waar maak je je zorgen overquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:38 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Helaas wel. Als het aan mij zou liggen zouden alle kerken branden met alle gelovigen er in.
Wat maakt dat uit. Zelfs minderheden moet je aanpakken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:39 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
die arme kerkgangers zijn toch in minderheid....waar maak je je zorgen over
owww.....ik heb ze lief.....netjes elke zondag met pak en rokjes naar de kerk ...en preken preken lol...beter dan doden tochquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit. Zelfs minderheden moet je aanpakken.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:41 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
owww.....ik heb ze lief.....netjes elke zondag met pak en rokjes naar de kerk ...en preken preken lol...beter dan doden toch
Als Schotland onafhankelijk was geworden vast wel, maar als de Schotten in dat referendum mogen meestemmen, dan kan ik me het niet voorstellen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:18 schreef Individual het volgende:
Wanneer komt het referendum voor de EU Mr Cameron? Daar zullen ze ws wel stemmen voor onafhankelijkheid.
Ik weet niet of jij ooit naar die kant van de noordzee bent geweest maar na 10+ vakanties die kant op moet ik toch echt zeggen dat het leeuwen deel van de dames er helaas niet zo uit ziet...quote:vrijdag 19 september 2014 06:45 schreef TitanicLover het volgende:[/b]
perfect:
schotse meisje met schotse kleding en whiskey
[ afbeelding ]
De anti EU sentimenten zijn hoog in de UK. Al decennia. Dat is geen 50/50 verhaal.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Als Schotland onafhankelijk was geworden vast wel, maar als de Schotten in dat referendum mogen meestemmen, dan kan ik me het niet voorstellen.
Wel bijzonder dat ze meer hechten aan hun gevoel van ooit een wereldrijk te zijn geweest dan aan de welvaart die Europese samenwerking ze oplevertquote:Op vrijdag 19 september 2014 09:35 schreef Individual het volgende:
[..]
De anti EU sentimenten zijn hoog in de UK. Al decennia. Dat is geen 50/50 verhaal.
Widmann SRL is een Italiaans bedrijf. Er zijn zeker hele mooie Schotse vrouwen, maar er zijn ook veel van de obese in spandex met vlekken er op variant.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:33 schreef Frag_adder het volgende:
Ik weet niet of jij ooit naar die kant van de noordzee bent geweest maar na 10+ vakanties die kant op moet ik toch echt zeggen dat het leeuwen deel van de dames er helaas niet zo uit ziet...
Engeland is koppig als politieke beweging, niet de mensen. Ik was jaren geleden voor een week in Londen, prachtig stad. Ze luisteren niet naar EU.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:33 schreef Frag_adder het volgende:
Aan de ene kant fijn dat Schotland gewoon bij Groot Brittanie blijft, aan de andere kant was ik eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor gevolgen dit zou hebben, zou schotland de euro krijgen, zouden ze echt rijker worden van zo iets etc.
[..]
Ik weet niet of jij ooit naar die kant van de noordzee bent geweest maar na 10+ vakanties die kant op moet ik toch echt zeggen dat het leeuwen deel van de dames er helaas niet zo uit ziet...
Haha ik ken je pro-EU positie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat ze meer hechten aan hun gevoel van ooit een wereldrijk te zijn geweest dan aan de welvaart die Europese samenwerking ze oplevert
Het is ook niet voor niets dat zo'n beetje alles wat nog een beetje geld verdient voor het VK voor de Europese samenwerking isquote:Op vrijdag 19 september 2014 09:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha ik ken je pro-EU positie.
I WANT MY MONEY BACK!!!quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat ze meer hechten aan hun gevoel van ooit een wereldrijk te zijn geweest dan aan de welvaart die Europese samenwerking ze oplevert
Ik vraag me af hoeveel mensen daarvan in het stemhokje echt voor uittreding zouden stemmen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:35 schreef Individual het volgende:
[..]
De anti EU sentimenten zijn hoog in de UK. Al decennia. Dat is geen 50/50 verhaal.
Iets minder schreeuwen.quote:
Zo'n referendum kan echt alle kanten op. Veel mensen staan wantrouwig tegen de EU, maar of dat ook echt tot een stem voor uittreding leidt hangt vermoedelijk sterk van de omstandigheden af.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen daarvan in het stemhokje echt voor uittreding zouden stemmen.
Aan de andere kant zou de opkomst wel eens laag kunnen zijn, wat de eurosceptici zou kunnen helpen. Gok ik.
De Britten zijn (veel) meer anti-EU dan de Nederlanders en de Nederlanders stemden al ruim 60% tegen en dat was zelfs voor 2008. Het moet wel bindend zijn natuurlijk anders gaat de populaire stem de prullenbak in zoals in NL.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen daarvan in het stemhokje echt voor uittreding zouden stemmen.
Aan de andere kant zou de opkomst wel eens laag kunnen zijn, wat de eurosceptici zou kunnen helpen. Gok ik.
Het Nederlandse referendum ging niet over de EU maar over een bepaald verdrag.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:52 schreef Individual het volgende:
[..]
De Britten zijn (veel) meer anti-EU dan de Nederlanders en de Nederlanders stemden al ruim 60% tegen en dat was zelfs voor 2008. Het moet wel bindend zijn natuurlijk anders gaat de populaire stem de prullenbak in zoals in NL.
Zo rationeel wordt er natuurlijk niet gekeken. Het zijn geen Duitsers.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was geen "in or out"-referendum. Het ging slechts over een verdragswijziging en bovendien was het niet bindend. Het was dus voor veel mensen een mooie gelegenheid om eens lekker met een "nee" de regering "een poepie te laten ruiken" zonder bang te hoeven zijn voor al te ingrijpende consequenties.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:52 schreef Individual het volgende:
[..]
De Britten zijn (veel) meer anti-EU dan de Nederlanders en de Nederlanders stemden al ruim 60% tegen en dat was zelfs voor 2008. Het moet wel bindend zijn natuurlijk anders gaat de populaire stem de prullenbak in zoals in NL.
Niemand begreep wat voor verdrag het was incl de voor-politici dus mensen stemden tegen omdat ze tegen de EU waren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het Nederlandse referendum ging niet over de EU maar over een bepaald verdrag.
De waarde die men nu nog aan dat slecht opgestelde referendum probeert te hangen is echt bizar
Zou doenquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:45 schreef TitanicLover het volgende:
perfect:
schotse meisje met schotse kleding en whiskey
[ afbeelding ]
Aan de andere kant, de Schotten waren niet ver van een keuze voor onafhankelijkheid, met gelijksoortige ingrijpende consequenties. En dat was nog een beproefde en gewaardeerde unie met een lange symbolische historie, niet het technocratische project Europese Unie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was geen "in or out"-referendum. Het ging slechts over een verdragswijziging en bovendien was het niet bindend. Het was dus voor veel mensen een mooie gelegenheid om eens lekker met een "nee" de regering "een poepie te laten ruiken" zonder bang te hoeven zijn voor al te ingrijpende consequenties.
Fuck democratie, mensen zijn dom.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was geen "in or out"-referendum. Het ging slechts over een verdragswijziging en bovendien was het niet bindend. Het was dus voor veel mensen een mooie gelegenheid om eens lekker met een "nee" de regering "een poepie te laten ruiken" zonder bang te hoeven zijn voor al te ingrijpende consequenties.
Of omdat ze tegen de Euro waren of tegen het toen zittende en zeer impopulaire kabinet Balkenende.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Niemand begreep wat voor verdrag het was incl de voor-politici dus mensen stemden tegen omdat ze tegen de EU waren.
Zelf ben ik niet tegen het concept van de EU, maar tegen de belabberde uitvoering.
Maurice de Hond heeft dat onderzocht. Dit zijn de van toepassing zijnde redenen:quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Fuck democratie, mensen zijn dom.
Democratie is prima, referenda over ingewikkelde concepten hebben minder nut.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Hier geldt ook weer dat als je als een klein kind wordt behandeld dat je je ook gaat gedragen als een klein kind. Dat Europese grondwet referendum was de eerste keer dat kiezers iets werd gevraagd over de EU nadat we door een eurofiele elite de euro in zijn geloodst (btw op een te lage koers met veel koopkracht verlies tot gevolg). Logisch dat iedereen dan met de voeten stemt als je na een voldongen feit je eindelijk eens ergens over mag uitspreken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Maurice de Hond heeft dat onderzocht. Dit zijn de van toepassing zijnde redenen:
- Ik stem voor, want de verdragswijziging is een verbetering t.o.v. de huidige situatie
- Ik stem tegen, want de verdragswijziging is een verslechtering t.o.v. de huidige situatie
Beide konden op ongeveer 40% steun rekenen.
De doorslag gaven allerlei kulargumenten. Bijvoorbeeld:
- Ik stem tegen, want Turkije moet niet in de EU
- Ik stem tegen, want Balkenende is een zak hooi
- Ik stem tegen, want de euro is kut
- Ik stem voor, want ik ben een EU-geilert.
...
Dit blijft natuurlijk gelul. Ons parlement heeft keer op keer bewust ingestemd wanneer er keuzes werden gemaakt om eventueel soevereiniteit over te dragen aan 'Brussel'.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier geldt ook weer dat als je als een klein kind wordt behandeld dat je je ook gaat gedragen als een klein kind. Dat Europese grondwet referendum was de eerste keer dat kiezers iets werd gevraagd over de EU nadat we door een eurofiele elite de euro in zijn geloodst (btw op een te lage koers met veel koopkracht verlies tot gevolg). Logisch dat iedereen dan met de voeten stemt als je na een voldongen feit je eindelijk eens ergens over mag uitspreken.
We hebben deze discussie al eens eerder gehad. Bij een zo slecht functionerend democratisch proces kun je eigenlijk alleen nog maar zand in de machine gooien. En dat heeft een meerderheid dus gedaan.
Uiteraard. Zeker omdat het referendum én niet bindend was én het eigenlijk om niet zo veel ging - de verdragswijziging was nou ook weer niet zo verschrikkelijk ingrijpend.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier geldt ook weer dat als je als een klein kind wordt behandeld dat je je ook gaat gedragen als een klein kind. Dat Europese grondwet referendum was de eerste keer dat kiezers iets werd gevraagd over de EU nadat we door een eurofiele elite de euro in zijn geloodst (btw op een te lage koers met veel koopkracht verlies tot gevolg). Logisch dat iedereen dan met de voeten stemt als je na een voldongen feit je eindelijk eens ergens over mag uitspreken.
Meer autonomie voor Engeland! Eindelijk zijn we van die bemoeizuchtige linkse Schotten afquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:12 schreef Individual het volgende:
Dit hele verhaal zal toch leiden tot meer autonomie en dat is niet slecht.
Links of rechts, de publieke voorzieningen zijn toch al lang naar de klote geholpen daar?quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Meer autonomie voor Engeland! Eindelijk zijn we van die bemoeizuchtige linkse Schotten af
Het is ook wel grappig dat op de BBC de discussie nu ook vooral gaat over de komende hervormingen in Engeland.
Dit gaat nog mooie politiek worden trouwens, met Labour als grote verliezer. En Lib Dem waren gedecimeerd maar als ze nu die staatskundige vernieuwing goed weten te doen dan kunnen ze dat misschien ombuigen.
Meer autonomie van alle landen in de UK en dat was sowieso al aan de gang.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Meer autonomie voor Engeland! Eindelijk zijn we van die bemoeizuchtige linkse Schotten af
Het is ook wel grappig dat op de BBC de discussie nu ook vooral gaat over de komende hervormingen in Engeland.
De NHS bestaat nog, nochtansquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Links of rechts, de publieke voorzieningen zijn toch al lang naar de klote geholpen daar?
Ik denk ook niet dat de UK zichzelf uit de EU gaat stemmen. Als puntje bij paaltje komt dan zijn mensen toch weer bang voor de verandering, net zoals bij het Schotse referendum.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Uiteraard. Zeker omdat het referendum én niet bindend was én het eigenlijk om niet zo veel ging - de verdragswijziging was nou ook weer niet zo verschrikkelijk ingrijpend.
Maar in geval van zo'n referendum als nu in Schotland, of als Cameron straks een echt bindend in-or-out-referendum houdt, dan denk ik dat de mensen in de stemhokjes zich ook volwassener gedragen als ze in het stemhokje staan.
Welnee. Ik betaal geen cent aan mijn gezondheidszorg. En jij?quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Links of rechts, de publieke voorzieningen zijn toch al lang naar de klote geholpen daar?
Allergisch voor caps-lock.quote:
Dan krijg je er ook weinig voor. 3e wereld ziekenhuizen..quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welnee. Ik betaal geen cent aan mijn gezondheidszorg. En jij?
Is dit niet vooral wat jij wilt zien? Zowel dat zogenaamde steeds meer gecentraliseerde bestuur als die zogenaamde vervreemding?quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat de UK zichzelf uit de EU gaat stemmen. Als puntje bij paaltje komt dan zijn mensen toch weer bang voor de verandering, net zoals bij het Schotse referendum.
Maar als de EU de UK binnenboord willen houden is het verstandig om wat concessies te gaan doen aan Cameron. Sowieso denk ik dat in heel Europa de meeste mensen vinden dat de EU teveel macht krijgt dus om het volk niet nog verder van zich te vervreemden (want vervreemd is het, blijkt ook wel uit de vorige Europese verkiezingen) zal de euro elite hun superstaat idee moeten opgeven.
Het is eigenlijk ook absurd dat de EU toestreeft naar een steeds meer gecentraliseerd bestuur terwijl de trend onder de bevolking juist is naar decentralisatie. Zie alleen al de diverse afscheidingsbewegingen.
Stelt ook erg weinig voor.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je kunt je zelf bijverzekeren als je iets beters wilt. Dan kost het je geld net als in Nederland.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan krijg je er ook weinig voor. 3e wereld ziekenhuizen..
En terechtquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:44 schreef Igen het volgende:
Nigel Farage draait het nu vooral in de richting dat Engeland meer te zeggen moet krijgen en dat de Schotse parlementariërs zich per direct niet meer met Engelse aangelegenheden zouden mogen bemoeien.
Dat heeft volgens mij ook deels te maken met EU-beleid. Er is zo'n ideaal van een "Europa van de regio's" en de EU heeft dus ook allerlei beleid om regionale talen en culturen te beschermen, maar ook om grensoverschrijdend contact tussen regio's te bevorderen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook absurd dat de EU toestreeft naar een steeds meer gecentraliseerd bestuur terwijl de trend onder de bevolking juist is naar decentralisatie. Zie alleen al de diverse afscheidingsbewegingen.
Maar om die macht dan over te dragen aan Brussel is al helemaal geen alternatief. Nog verder van huis.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:07 schreef Igen het volgende:
Schotland en Catalonië zullen bijv. ongetwijfeld niet erop zitten te wachten, dat Westminster en Madrid méér over hun te zeggen krijgen als gevolg van euroscepsis.
Ligt er aan wat die macht die overgedragen wordt precies is. Betwijfel of de Schotten of Catalanen erg zitten te wachten op het moeten opstellen van eigen productnormen voor auto's of wasdrogers. Want dat is waar die 'macht' in de praktijk vaak om draait. En zeker de Schotten kunnen wel erg profiteren van Europese middelen voor achterstandsgebieden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Maar om die macht dan over te dragen aan Brussel is al helemaal geen alternatief. Nog verder van huis.
De CE normen zijn een positief iets. Laat de EU zich concentreren op dat soort dingen, dingen met toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat die macht die overgedragen wordt precies is. Betwijfel of de Schotten of Catalanen erg zitten te wachten op het moeten opstellen van eigen productnormen voor auto's of wasdrogers. Want dat is waar die 'macht' in de praktijk vaak om draait. En zeker de Schotten kunnen wel erg profiteren van Europese middelen voor achterstandsgebieden.
Ik heb het over het terugdraaien van het Europese idee. Als je tegen de Catalanen zou zeggen dat macht van Brussel terug naar Madrid gaat, dat er geen EU-steun voor behoud van de Catalaanse taal meer is, dat er geen EU-steun voor uitwisseling tussen Catalonië en Languedoc meer is maar in plaats daarvan Madrid weer vrijuit een verspaansings-beleid in Catalonië kan gaan voeren, dan denk ik niet dat dat op veel sympathie kan rekenen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Maar om die macht dan over te dragen aan Brussel is al helemaal geen alternatief. Nog verder van huis.
Welk deel van de macht naar zich toe trekken door Brussel zou zo'n regio nog meer gaan merken dan? Voor hen dient Brussel vooral als grote pinautomaat voor subsidies.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:25 schreef Individual het volgende:
[..]
De CE normen zijn een positief iets. Laat de EU zich concentreren op dat soort dingen, dingen met toegevoegde waarde.
niet lullig bedoeld maar in jouw situatie ben je aan het parasiteren op de Engelse belastingbetaler natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gratis een MRSA. Het moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:31 schreef komrad het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld maar in jouw situatie ben je aan het parasiteren op de Engelse belastingbetaler natuurlijk.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Gratis een MRSA. Het moet niet gekker worden.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Gratis een MRSA. Het moet niet gekker worden.
Hoezo? Ik heb jarenlang National Insurance premie betaald. Per saldo ben ik nog altijd netto betaler. Dit nog los van het feit dat ik geld het land binnen breng en hier uitgeef. Ik ben een dikke plus voor de economie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:31 schreef komrad het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld maar in jouw situatie ben je aan het parasiteren op de Engelse belastingbetaler natuurlijk.
Arme Engelsen, niemand wil meer vriendjes met ze zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:55 schreef SeLang het volgende:
De neergang is gestopt!
[ afbeelding ]
laat ik het zo zeggen, je werkt niet dus betaalt relatief weinig belasting (mn btw?) en dat is zeer waarschijnlijk onvoldoende om de voorzieningen die de staat wil onderhouden te financieren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb jarenlang National Insurance premie betaald. Per saldo ben ik nog altijd netto betaler. Dit nog los van het feit dat ik geld het land binnen breng en hier uitgeef. Ik ben een dikke plus voor de economie.
Wat leuk, je kan precies zien hoeveel iemand in het verleden aan belasting betaald heeft?quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:31 schreef komrad het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen, je werkt niet dus betaalt relatief weinig belasting (mn btw?) en dat is zeer waarschijnlijk onvoldoende om de voorzieningen die de staat wil onderhouden te financieren.
Maar ik gok dat veel van die voorzieningen je gestolen kunnen worden
En verder: het is niet veroordelend bedoeld
Selang is vrij open over zijn situatie op het forumquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:32 schreef waht het volgende:
[..]
Wat leuk, je kan precies zien hoeveel iemand in het verleden aan belasting betaald heeft?
Mooi man.
quote:Catalonië beslist over onafhankelijkheidsreferendum
Het regionale parlement van Catalonië gaat vrijdag een besluit nemen over een mogelijk referendum waarin inwoners van de regio kunnen bepalen of ze vóór of tegen onafhankelijkheid zijn.
Catalonië wil 9 november een referendum houden. Vrijdagmiddag wordt gedebatteerd over het mogelijke referendum.
Madrid heeft de volksstemming al illegaal genoemd en de Spaanse premier Mariano Rajoy zegt "er alles aan te doen" om het referendum tegen te houden. Volgens hem is het niet toegestaan een referendum te houden waar niet heel Spanje aan meedoet.
Het referendum zou echter niet bindend zijn: de uitkomst kan niet direct leiden tot echte onafhankelijkheid. De leider van Catalonië, Artur Mas, zegt dat de uitkomst hem echter wel een mandaat kan geven om de kwestie in de politiek op de agenda te zetten.
Het rijke Catalonië is goed voor ongeveer een vijfde van de economie en een zesde van de bevolking van Spanje. De Spaanse krant El Pais heeft eind 2013 al een opiniepeiling gehouden. Daaruit bleek dat 46 procent van de Catalanen vóór onafhankelijkheid is, tegenover 42 procent die bij Spanje wil blijven.
Schotland
Campagneleiders van de onafhankelijkeheidsbeweging verwachten niet dat de uitkomst van Schotland om bij Groot-Brittannië te blijven vrijdag, invloed heeft op het Catalaanse referendum. "Het belangrijkste punt voor ons echter is dat de Schotten een mogelijkheid hebben om te stemmen en samen te beslissen over hun toekomst. We zijn jaloers op hun referendum", zegt een van de leiders tegenover The Guardian.
hahaahaquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:48 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant
En dit:
Voters aged 16-17: YES: 71%; NO: 29%
Voters aged 65+: YES: 27%; NO: 73%
Oude mensen zijn conservatiever en nemen veel minder graag risico, dus hoe ouder de stemmers hoe kleiner de kans dat ze voor verandering stemmen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:56 schreef Individual het volgende:
Het was te verwachten dat de jongeren meer YES zouden stemmen. Zal die trend zich doorzetten of komt het verstand met de jaren?
De laatste aflevering van QT vond ik ook mooi met die oude highlander die heel passioneel was over NO.
Als ze over 10-20 jaar weer een referendum houden is er nog minder olie over ook.
Ouderen hebben gewoon meer te verliezen. Opgebouwde pensioenen die minder waard worden, huizen die in waarde kunnen dalen, baan verliezen is voor een 55-plusser is ook een groter probleem dan voor een jong iemand. Natuurlijk zijn er ook kansen, maar de risico afweging is erg asymmetrisch als je veel te verliezen hebtquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:56 schreef Individual het volgende:
Het was te verwachten dat de jongeren meer YES zouden stemmen. Zal die trend zich doorzetten of komt het verstand met de jaren?
Uit de cijfers blijkt niet dat de mensen op het laatst hebben beslist om nee te stemmen. Maar dat voornamelijk de nee stemmers (na de poll dat ja voor staat) vooral komen opdagen uit paniek en daarmee wordt de hoge opkomst verklaart in tegen gebiedenquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:48 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant
En dit:
Voters aged 16-17: YES: 71%; NO: 29%
Voters aged 65+: YES: 27%; NO: 73%
Ik denk eerder dat met name de middenklasse en hoger onder de "No" stemmers niet echt blij zijn. Want die gaan straks dus (veel) meer belasting betalen als Schotland bevoegdheden daartoe krijgt. Die hadden veel liever de status quo behouden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:22 schreef Individual het volgende:
De Schotten winnen sowieso. Als Schot had ik Yes tegen de poll-onderzoekers gezegd en NO in het stemhokje om Westminster wakker te schudden voor nog meer concessies,
Het is nog weinig concreter dan "meer macht voor het Schotse Parlement"quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
Wat zijn de concessies die beloofd zijn eigenlijk?
O.a. dat Schotland zelf meer bevoegdheden tot belastingheffen krijgt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
Wat zijn de concessies die beloofd zijn eigenlijk?
Je gaat daarbij ervan uit dat het in het belang van de Schotten is, dat Schotland een verliesgevende regio is waar men niet leeft van nuttig werk maar van apathisch alleen maar links stemmen en subsidie binnenharken. Ik vind dat een rare aanname.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
O.a. dat Schotland zelf meer bevoegdheden tot belastingheffen krijgt.
Note: dit is op zichzelf al een vorm van in je eigen voet geschoten, immers als Schotland een groter % zelf gaat heffen dan wordt het deel uit Westminster (dat de Schotten subsidieert zoals je weet) procentueel kleiner en daarmee ook de subsidie, als die überhaupt kan blijven bestaan na de wijzigingen die UK wide gaan komen. Dus om dat te compenseren zal de Schotse regering de middenklasse verder moeten uitpersen.
die waren bang dat hun pensioenen in rook zouden opgaanquote:Op vrijdag 19 september 2014 14:07 schreef Igen het volgende:
Het omslagpunt lag bij 55 jaar en de pensioenen waren de op-een-na belangrijkste reden om 'nee' te stemmen. Interessant.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar ik heb het over de Barnett formula die ervoor zorgt dat Schotland meer public spending mag doen dan de rest. Als Schotland een groter percentage van de taxpoet zelf gaat heffen dan wordt het deel dat via die Barnett formula gaat relatief kleiner, want minder transfers vanuit Westminster. Dat verschil zullen ze bij de middenklasse moeten gaan ophalen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Je gaat daarbij ervan uit dat het in het belang van de Schotten is, dat Schotland een verliesgevende regio is waar men niet leeft van nuttig werk maar van apathisch alleen maar links stemmen en subsidie binnenharken. Ik vind dat een rare aanname.
Ik ken niet alle ins en outs van het VK, maar zo op het eerste gezicht lijkt in de eerste plaats het economisch beleid sowieso vooral op de activiteiten in Londen gericht te zijn, en in de tweede plaats lijkt me dat zo'n subsidie die Schotland uit Westminster krijgt ook voor een crowding-out van nuttige economische activiteiten zorgt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar ik heb het over de Barnett formula die ervoor zorgt dat Schotland meer public spending mag doen dan de rest. Als Schotland een groter percentage van de taxpoet zelf gaat heffen dan wordt het deel dat via die Barnett formula gaat relatief kleiner, want minder transfers vanuit Westminster. Dat verschil zullen ze bij de middenklasse moeten gaan ophalen.
En als je naar een meer federaal achtig iets toegaat (waar het nu op lijkt) dan blijft die Barnett formula sowieso niet houdbaar want het is eigenlijk oneerlijk tov van rest.
Jaja, maar ik wou alleen zeggen dat het financiële plaatje voor veel Schotten weleens een tegenvaller kan gaan worden omdat ze gewoon meer belasting moeten gaan betalen. Dat is volgens mij het uiteindelijke resultaat van dit alles.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ken niet alle ins en outs van het VK, maar zo op het eerste gezicht lijkt in de eerste plaats het economisch beleid sowieso vooral op de activiteiten in Londen gericht te zijn, en in de tweede plaats lijkt me dat zo'n subsidie die Schotland uit Westminster krijgt ook voor een crowding-out van nuttige economische activiteiten zorgt.
En ik betwijfel of je dat als iets positiefs voor Schotland uit moet leggen.
Een mod was het met je eens, dat dit aangepast is.quote:
Ik wil het wel terug veranderen hoor. Staat een beetje slordig alleen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 17:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Een mod was het met je eens, dat dit aangepast is.![]()
Die vrouw bij Pauw heeft trouwens gelijk gekregen, het is nee geworden.
Ze hebben in Borgen al een keer een aflevering over meer autonomie in Groenland gehad.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:16 schreef komrad het volgende:
Eigenlijk leent het referendum met voorbereiding en nasleep zich fantastisch voor een serie in de trend van borgen
Omdat er geefbare BrEeZah-meisjes tussen zittenquote:Op vrijdag 19 september 2014 19:44 schreef heite het volgende:
Waarom mochten 16- en 17-jarigen eigenlijk stemmen?
Geefbare meisjes, in Schotland? Neh.quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Omdat er geefbare BrEeZah-meisjes tussen zitten
Ironisch genoeg is dit voor de Engelsen juist een goede aansporing om de Schotten er op termijn uit te schoppen. Wat heb je aan al die burgers (via politici) die privilleges krijgen in vergelijking met de anderen binnen die unie?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:22 schreef Individual het volgende:
Cameron: meer bevoegdheden voor Schotten
De Schotten winnen sowieso. Als Schot had ik Yes tegen de poll-onderzoekers gezegd en NO in het stemhokje om Westminster wakker te schudden voor nog meer concessies,
Interessant... Zou me overigens niets verbazen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:27 schreef martijnde3de het volgende:
Kijk dit eens:
http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter
De mensen die nu jong zijn zijn over 10 jaar wat verstandiger als het goed is.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Over tien jaar weer een referendum en dan winnen de nu enigzins jongere pro-onafhankelijkheid stemmende Schotten als er niks mocht veranderen.
Net als met Farage zijn kliek in de UK (vs. de gevestigde orde) en Wilders zijn kliek en de SP in Nederland (Frits Wester die wel heel erg opzichtig Rutte beschermde tegen Roemerquote:Op zaterdag 20 september 2014 07:37 schreef Cockwhale het volgende:
Ik had overigens het idee dat in de media de ja-stemmers alleen werden getoond als een stel brullende apen met spandoeken en de nee-stemmers meer tijd kregen om hun argumenten en redelijkheid aan te tonen.
Wat zijn 'de media' zoal? Ik kreeg dit beeld niet in bv de Guardian of Economist.quote:Op zaterdag 20 september 2014 07:37 schreef Cockwhale het volgende:
Ik had overigens het idee dat in de media de ja-stemmers alleen werden getoond als een stel brullende apen met spandoeken en de nee-stemmers meer tijd kregen om hun argumenten en redelijkheid aan te tonen.
Ja, zo werkt dat schijnbaar. De NOS was ook nog even naar Londen getogen om daar mensen uit de financiele sector te vragen hoe verstandig de gemaakte keuze wel niet was. Dat is net zoiets als de vos vragen of alle kippen in het kippenhok moeten blijven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 07:37 schreef Cockwhale het volgende:
Kun je dat uitleggen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dat schijnbaar. De NOS was ook nog even naar Londen getogen om daar mensen uit de financiele sector te vragen hoe verstandig de gemaakte keuze wel niet was. Dat is net zoiets als de vos vragen of alle kippen in het kippenhok moeten blijven.
Of hoe Roemer de afgelopen dagen is kapot gemaakt terwijl andere politici de cijfers ook niet of onvolledig hadden. Komt nog eens bij dat het CPB uit gaat van controversiele aannames, die nog eens verder werden vernauwd door de tijdsdruk.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Net als met Farage zijn kliek in de UK (vs. de gevestigde orde) en Wilders zijn kliek en de SP in Nederland (Frits Wester die wel heel erg opzichtig Rutte beschermde tegen Roemer). Zo gaat dat, de gevestigde orde heeft meer de media op zijn hand.
Als 34% het hoogste is lijkt me een referendum onzinnig.quote:Op zondag 21 september 2014 09:44 schreef SeLang het volgende:
Het wordt tijd voor een referendum
[ afbeelding ]
http://blogs.reuters.com/(...)rom-the-u-s-but-why/
Interessant wordt het pas als het VK per referendum uit de EU stapt, want ik denk niet dat Schotland daar in mee zou willen gaan. Als Labour de volgende VK verkiezingen echter wint dan denk ik niet dat onafhankelijkheid er nog inzit, aangezien een deel van de yes-stemmers het vooral om sociaal-economische zaken ging. Kans daarop is wel redelijk groot dus ik denk dat het VK een vrij kalme toekomst tegemoet gaat ondanks alle heisa over dit referendum en UKIP.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Over tien jaar weer een referendum en dan winnen de nu enigzins jongere pro-onafhankelijkheid stemmende Schotten als er niks mocht veranderen.
Hoe zouden onze Groningers en Friezen stemmen?quote:Op zondag 21 september 2014 09:44 schreef SeLang het volgende:
Het wordt tijd voor een referendum
[ afbeelding ]
http://blogs.reuters.com/(...)rom-the-u-s-but-why/
Het lijkt wel een gemiddelde te zijn van meerdere staten, dus in individuele staten kan het hoger liggen.quote:Op zondag 21 september 2014 10:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Als 34% het hoogste is lijkt me een referendum onzinnig.
Cascadia zou logischer zijn, kunnen Texas en Alberta ook fijn samen een unie aangaan.. Dat is toch al het Texas van Canada en met Harper aan het roer heb ik er wel vertrouwen in.quote:Op zondag 21 september 2014 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe zouden onze Groningers en Friezen stemmen?
Zou het trouwens geen realistische optie zijn dat een aantal noordelijke staten van de USA in de toekomst een onderdeel van Canada worden? Het biedt best veel voordelen.
Het verschil is natuurlijk wel dat het Verenigd Koninkrijk prima zonder Schotland zou kunnen, maar dat Spanje zonder Catalonië van ziek naar doodziek zou gaan. En dat in Westminster geen heimelijke Franco-groupies aan de macht zijn.quote:
En dat Londen de gok veel makkelijker kon wagen om een referendum toe te staan aangezien de Nee stemmers in de meerderheid waren.quote:Op maandag 22 september 2014 09:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk wel dat het Verenigd Koninkrijk prima zonder Schotland zou kunnen, maar dat Spanje zonder Catalonië van ziek naar doodziek zou gaan. En dat in Westminster geen heimelijke Franco-groupies aan de macht zijn.
Dat lijkt me ook, waarom zouden ze het niet doen?quote:Op maandag 22 september 2014 11:25 schreef Breekfast het volgende:
Als Catalonie over onafhankelijkheid mag stemmen zullen ze denk ik zeker wel in meerderheid voor onafhankelijkheid stemmen.
Ze hebben ook nog een sterk bedrijfsleven.quote:Op maandag 22 september 2014 14:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook, waarom zouden ze het niet doen?
Ze hebben toch al een geheel eigen cultuur en een eigen taal, ze zouden ook nog eens welvarender worden. FC Barcelona zou dan trouwens wel een probleem hebben, de begroting zou dan op termijn dalen naar maximaal 50 miljoen Euro. Einde topvoetbal daar.
De uitzendrechten worden immers verdeeld op basis van de reclame-inkomsten die weer 1 op 1 afhangen van het aantal kijkers in die markt en dus het aantal inwoners van het land.
Barca in de Primera División de Cataluña. Zal een spannende league worden..quote:Op maandag 22 september 2014 14:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook, waarom zouden ze het niet doen?
Ze hebben toch al een geheel eigen cultuur en een eigen taal, ze zouden ook nog eens welvarender worden. FC Barcelona zou dan trouwens wel een probleem hebben, de begroting zou dan op termijn dalen naar maximaal 50 miljoen Euro. Einde topvoetbal daar.
De uitzendrechten worden immers verdeeld op basis van de reclame-inkomsten die weer 1 op 1 afhangen van het aantal kijkers in die markt en dus het aantal inwoners van het land.
Niet sterk genoeg om jaarlijks meer dan 60 miljoen Euro op te halen voor hun cluppie. Catalonië heeft 1/3de van de inwoners van Nederland en in Nederland halen de topclubs zo'n bedrag op, de conclusie lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 22 september 2014 17:01 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog een sterk bedrijfsleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |