God is soms wel onderdrukker...hij heeft ons jammer genoeg niet gelijk geschapen ene is blind andere doofquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:33 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Sommige zijn iets minder dan anderen. Net als in de natuur. Waarom moet je respect hebben voor zwakkeren? Hebben we dat nu wel?
god?quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:35 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
God is soms wel onderdrukker...hij heeft ons jammer genoeg niet gelijk geschapen ene is blind andere doof
Als je nu kijkt : nederland
we zorgen niet meer voor onze ouderen die wo2 hebben meegemaakt en nederland hebben gebouwd...ze zitten eenzaam in bejaardenhuis
ja die bestaatquote:
Helaas wel. Als het aan mij zou liggen zouden alle kerken branden met alle gelovigen er in.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:37 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
je hebt hier vrijheid van godsdienst
die arme kerkgangers zijn toch in minderheid....waar maak je je zorgen overquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:38 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Helaas wel. Als het aan mij zou liggen zouden alle kerken branden met alle gelovigen er in.
Wat maakt dat uit. Zelfs minderheden moet je aanpakken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:39 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
die arme kerkgangers zijn toch in minderheid....waar maak je je zorgen over
owww.....ik heb ze lief.....netjes elke zondag met pak en rokjes naar de kerk ...en preken preken lol...beter dan doden tochquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit. Zelfs minderheden moet je aanpakken.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:41 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
owww.....ik heb ze lief.....netjes elke zondag met pak en rokjes naar de kerk ...en preken preken lol...beter dan doden toch
Als Schotland onafhankelijk was geworden vast wel, maar als de Schotten in dat referendum mogen meestemmen, dan kan ik me het niet voorstellen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:18 schreef Individual het volgende:
Wanneer komt het referendum voor de EU Mr Cameron? Daar zullen ze ws wel stemmen voor onafhankelijkheid.
Ik weet niet of jij ooit naar die kant van de noordzee bent geweest maar na 10+ vakanties die kant op moet ik toch echt zeggen dat het leeuwen deel van de dames er helaas niet zo uit ziet...quote:vrijdag 19 september 2014 06:45 schreef TitanicLover het volgende:[/b]
perfect:
schotse meisje met schotse kleding en whiskey
[ afbeelding ]
De anti EU sentimenten zijn hoog in de UK. Al decennia. Dat is geen 50/50 verhaal.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Als Schotland onafhankelijk was geworden vast wel, maar als de Schotten in dat referendum mogen meestemmen, dan kan ik me het niet voorstellen.
Wel bijzonder dat ze meer hechten aan hun gevoel van ooit een wereldrijk te zijn geweest dan aan de welvaart die Europese samenwerking ze oplevertquote:Op vrijdag 19 september 2014 09:35 schreef Individual het volgende:
[..]
De anti EU sentimenten zijn hoog in de UK. Al decennia. Dat is geen 50/50 verhaal.
Widmann SRL is een Italiaans bedrijf. Er zijn zeker hele mooie Schotse vrouwen, maar er zijn ook veel van de obese in spandex met vlekken er op variant.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:33 schreef Frag_adder het volgende:
Ik weet niet of jij ooit naar die kant van de noordzee bent geweest maar na 10+ vakanties die kant op moet ik toch echt zeggen dat het leeuwen deel van de dames er helaas niet zo uit ziet...
Engeland is koppig als politieke beweging, niet de mensen. Ik was jaren geleden voor een week in Londen, prachtig stad. Ze luisteren niet naar EU.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:33 schreef Frag_adder het volgende:
Aan de ene kant fijn dat Schotland gewoon bij Groot Brittanie blijft, aan de andere kant was ik eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor gevolgen dit zou hebben, zou schotland de euro krijgen, zouden ze echt rijker worden van zo iets etc.
[..]
Ik weet niet of jij ooit naar die kant van de noordzee bent geweest maar na 10+ vakanties die kant op moet ik toch echt zeggen dat het leeuwen deel van de dames er helaas niet zo uit ziet...
Haha ik ken je pro-EU positie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat ze meer hechten aan hun gevoel van ooit een wereldrijk te zijn geweest dan aan de welvaart die Europese samenwerking ze oplevert
Het is ook niet voor niets dat zo'n beetje alles wat nog een beetje geld verdient voor het VK voor de Europese samenwerking isquote:Op vrijdag 19 september 2014 09:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha ik ken je pro-EU positie.
I WANT MY MONEY BACK!!!quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat ze meer hechten aan hun gevoel van ooit een wereldrijk te zijn geweest dan aan de welvaart die Europese samenwerking ze oplevert
Ik vraag me af hoeveel mensen daarvan in het stemhokje echt voor uittreding zouden stemmen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:35 schreef Individual het volgende:
[..]
De anti EU sentimenten zijn hoog in de UK. Al decennia. Dat is geen 50/50 verhaal.
Iets minder schreeuwen.quote:
Zo'n referendum kan echt alle kanten op. Veel mensen staan wantrouwig tegen de EU, maar of dat ook echt tot een stem voor uittreding leidt hangt vermoedelijk sterk van de omstandigheden af.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen daarvan in het stemhokje echt voor uittreding zouden stemmen.
Aan de andere kant zou de opkomst wel eens laag kunnen zijn, wat de eurosceptici zou kunnen helpen. Gok ik.
De Britten zijn (veel) meer anti-EU dan de Nederlanders en de Nederlanders stemden al ruim 60% tegen en dat was zelfs voor 2008. Het moet wel bindend zijn natuurlijk anders gaat de populaire stem de prullenbak in zoals in NL.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen daarvan in het stemhokje echt voor uittreding zouden stemmen.
Aan de andere kant zou de opkomst wel eens laag kunnen zijn, wat de eurosceptici zou kunnen helpen. Gok ik.
Het Nederlandse referendum ging niet over de EU maar over een bepaald verdrag.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:52 schreef Individual het volgende:
[..]
De Britten zijn (veel) meer anti-EU dan de Nederlanders en de Nederlanders stemden al ruim 60% tegen en dat was zelfs voor 2008. Het moet wel bindend zijn natuurlijk anders gaat de populaire stem de prullenbak in zoals in NL.
Zo rationeel wordt er natuurlijk niet gekeken. Het zijn geen Duitsers.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was geen "in or out"-referendum. Het ging slechts over een verdragswijziging en bovendien was het niet bindend. Het was dus voor veel mensen een mooie gelegenheid om eens lekker met een "nee" de regering "een poepie te laten ruiken" zonder bang te hoeven zijn voor al te ingrijpende consequenties.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:52 schreef Individual het volgende:
[..]
De Britten zijn (veel) meer anti-EU dan de Nederlanders en de Nederlanders stemden al ruim 60% tegen en dat was zelfs voor 2008. Het moet wel bindend zijn natuurlijk anders gaat de populaire stem de prullenbak in zoals in NL.
Niemand begreep wat voor verdrag het was incl de voor-politici dus mensen stemden tegen omdat ze tegen de EU waren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het Nederlandse referendum ging niet over de EU maar over een bepaald verdrag.
De waarde die men nu nog aan dat slecht opgestelde referendum probeert te hangen is echt bizar
Zou doenquote:Op vrijdag 19 september 2014 06:45 schreef TitanicLover het volgende:
perfect:
schotse meisje met schotse kleding en whiskey
[ afbeelding ]
Aan de andere kant, de Schotten waren niet ver van een keuze voor onafhankelijkheid, met gelijksoortige ingrijpende consequenties. En dat was nog een beproefde en gewaardeerde unie met een lange symbolische historie, niet het technocratische project Europese Unie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was geen "in or out"-referendum. Het ging slechts over een verdragswijziging en bovendien was het niet bindend. Het was dus voor veel mensen een mooie gelegenheid om eens lekker met een "nee" de regering "een poepie te laten ruiken" zonder bang te hoeven zijn voor al te ingrijpende consequenties.
Fuck democratie, mensen zijn dom.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was geen "in or out"-referendum. Het ging slechts over een verdragswijziging en bovendien was het niet bindend. Het was dus voor veel mensen een mooie gelegenheid om eens lekker met een "nee" de regering "een poepie te laten ruiken" zonder bang te hoeven zijn voor al te ingrijpende consequenties.
Of omdat ze tegen de Euro waren of tegen het toen zittende en zeer impopulaire kabinet Balkenende.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Niemand begreep wat voor verdrag het was incl de voor-politici dus mensen stemden tegen omdat ze tegen de EU waren.
Zelf ben ik niet tegen het concept van de EU, maar tegen de belabberde uitvoering.
Maurice de Hond heeft dat onderzocht. Dit zijn de van toepassing zijnde redenen:quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Fuck democratie, mensen zijn dom.
Democratie is prima, referenda over ingewikkelde concepten hebben minder nut.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Fuck democratie, mensen zijn dom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |