Jij niet nee.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:26 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb het woord Marokkaan nog nooit als scheldwoord gehoord
Klopt. Maar de Marokkaan wordt hier zolangzamerhand toch echt wel gezien als een nog veel lagere levensvorm hoor.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:41 schreef timmmmm het volgende:
Het schijnt dat vooral in Rotterdam de term 'jood' vaak gebezigd wordt
Niet in Rotterdam hoorquote:Op donderdag 18 september 2014 19:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Klopt. Maar de Marokkaan wordt hier zolangzamerhand toch echt wel gezien als een nog veel lagere levensvorm hoor.
Hangt denk ik een beetje af van de kringen waarin je verkeert. Niet elke Rotterdammer heeft iets met voetbal, ook al doen ze bijna wel allemaal alsof.quote:
Nou ja, eerlijk is eerlijk, joden hebben toch een betere reputatie dan marokkanen.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of überhaupt anywhere. Maar goed, laat hem lekker in zijn waan.
quote:Op donderdag 18 september 2014 19:50 schreef Eyip het volgende:
Marokkaan als scheldwoord komt door Wilders. Jood wordt natuurlijk nergens benoemt in het artikel, want islam.
Jammer weer...
Lezen henkiequote:Ook over het woord jood is Delver duidelijk. "We zien dat het antisemitisme weer terug is in Nederland. Dit is voornamelijk zo in het voortgezet onderwijs."
Bij Joden denkt men aan gierige mensen die over lijken gaan om geld te verdienen. Daarom wordt het als scheldwoord gebruikt gek. Maar de reputatie van Joden is verder inderdaad beter dan Marokkanen. Doet verder niets af aan hetgeen ik daarnet zei trouwens.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, eerlijk is eerlijk, joden hebben toch een betere reputatie dan marokkanen.
Bij joden denkt men aan graaierige haakneuzen die schathemeltje rijk zijn omdat ze Dagober Duck in het kwadraat zijn. Bij marokkanen denkt men aan met bont getooide scooterterroristen.
Dagobert Duck in het kwadraat dusquote:Op donderdag 18 september 2014 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij Joden denkt men aan gierige mensen die over lijken gaan om geld te verdienen.
Waarschijnlijk hebben ze dan geen plausibele verklaring voor het waaromquote:Op donderdag 18 september 2014 19:52 schreef Eyip het volgende:
[..]
Waar staat de oorzaak dan?? Dat bedoel ik.
Dat bedoel ik. Wel gauw de vinger wijzen naar Wilders. Dat is de meest logische verklaring.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze dan geen plausibele verklaring voor het waarom
Als het begonnen is op dezelfde tijd als Wilders al die stampij begon te maken, is dat wel héél toevallig hè? Plausibele theorie dusquote:Op donderdag 18 september 2014 19:54 schreef Eyip het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wel gauw de vinger wijzen naar Wilders. Dat is de meest logische verklaring.
Vast niet weten hoe mohammed aan zijn einde is gekomen en de rest van koran hadith geneuzel....
Jij weet het vast beter dan de experts jaquote:Op donderdag 18 september 2014 19:57 schreef hpeopjes het volgende:
Wilders heeft er natuurlijk helemaal niks mee te maken. Maar laat de linksen lekker in die waan, Wilders de schuld geven gaat toch helemaal niks oplossen.
quote:Op donderdag 18 september 2014 19:54 schreef Eyip het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wel gauw de vinger wijzen naar Wilders. Dat is de meest logische verklaring.
Vast niet weten hoe mohammed aan zijn einde is gekomen en de rest van koran hadith geneuzel....
Gewoon een feitelijke constatering dus, politiekcorrecte wegkijker die je er bent!quote:"We zien dat vanaf groep 6 op de basisschool kinderen Marokkaan vaker zijn gaan gebruiken sinds Geert Wilders daarover is begonnen."
Dat snap ik. Dan nog vind ik het niet gepast om met tering of tyfus te schelden, net zoals ik dat van kanker vind. Vind het beetje selectieve verontwaardigingquote:Op donderdag 18 september 2014 18:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Omdat tering en tyfus niet echt issues meer zijn in de huidige Nederlandse maatschappij terwijl ongeveer 1/3 persoonlijk of vrij direct te maken krijgt met kanker.
Vooropgesteld: ik vind het erg verkeerd dat kinderen taal als "Kutmarokkaan" krijgen aangeleerd. Ik vind het ook verwerpelijk dat Wilders oproept tot "minder, minder, minder".quote:Op donderdag 18 september 2014 19:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals kaaskop bedoel je? En homo? En Jood? Ik heb het woord Marokkaan nog nooit als scheldwoord gehoord, dus het zal allemaal wel loslopen. En mij zal de reputatie van Marokkanen, die jij kennelijk als extreem negatief beschouwd (over vooroordelen gesproken), verder een worst wezen.
Verder is het artikel vrij helder:
[..]
Ik ken persoonlijk geen voetbalsupporters..?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, al die oermarokkaanse voetbal supporters ook altijd. Back to reality dude, back to reality.
Kwajongen dat je bent.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:15 schreef TLC het volgende:
In mijn tijd riepen ze nog ; schobbejak ! vlegel ! bruut ! boef ! daar zal ik je ouders wis en warachtig over mededelen !![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt, voor de verandering, gelijk.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, al die oermarokkaanse voetbal supporters ook altijd. Back to reality dude, back to reality.
Waar het vandaan komt staat vrij duidelijk in het artikel. Heb het zelfs nog geciteerd voor je in mijn vorige post. Verder vind ik het helemaal niet erg dat dergelijke woorden gebruikt worden. Behalve dan dat het erop lijkt dat de kinderen niet fatsoenlijk zijn opgevoed. Ik als individu ervaar geen negatieve gevolgen van de reputatie van Marokkanen in het algemeen. Maat ook dat komt omdat ik louter met fatsoenlijke hoogopgeleide succesvolle en tolerante mensen omga. Wat een gemiddelde tokkie vindt zql mij dus idd een worst wezen.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vooropgesteld: ik vind het erg verkeerd dat kinderen taal als "Kutmarokkaan" krijgen aangeleerd. Ik vind het ook verwerpelijk dat Wilders oproept tot "minder, minder, minder".
Maar het moet toch ergens vandaan komen, dat mensen zulke taal bezigen? Of denk je dat ze lukraak voor die woorden kozen? Dat ze alle nationaliteit op het Rad van Avontuur hebben gezet en dat het metertje toevallig bij Marokkaan bleef staan?
Maar ik begrijp dat je vindt dat de reputatie van Marokkanen in Nederland prima is en dat er niks aan schort?
Ik vroeg naar jouw kijk op de zaak. Je komt niet verder dan terugverwijzen naar het artikel, waarin iets staat over Wilders. Teleurstellend voor iemand die zich als hoogopgeleid profileert. Ik had toch net wat meer reflectie- en analytisch vermogen verwacht.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:27 schreef Mutant01 het volgende:
Waar het vandaan komt staat vrij duidelijk in het artikel. Heb het zelfs nog geciteerd voor je in mijn vorige post. Verder vind ik het helemaal niet erg dat dergelijke woorden gebruikt worden. Behalve dan dat het erop lijkt dat de kinderen niet fatsoenlijk zijn opgevoed. Ik als individu ervaar geen negatieve gevolgen van de reputatie van Marokkanen in het algemeen. Maat ook dat komt omdat ik louter met fatsoenlijke hoogopgeleide succesvolle en tolerante mensen omga. Wat een gemiddelde tokkie vindt zql mij dus idd een worst wezen.
Volgens de redenering van Elflettering zullen homo's het er ook wel zelf naar gemaakt hebben dat homo een scheldwoord is.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:27 schreef Mutant01 het volgende:
Waar het vandaan komt staat vrij duidelijk in het artikel. Heb het zelfs nog geciteerd voor je in mijn vorige post.
Alleen bij tokkies en minder begaafdenquote:Op woensdag 17 september 2014 17:18 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Kanker is ook geen scheldwoord meer, maar gewoon toegevoegd aan het dagelijks vocabulaire waarschijnlijk.
Dat antwoord heb ik eerder dit topic al gegeven. Maar mocht je je vervelen, dan heb je vast tijd om hier uiteen te zetten welke problemen homo's in de Nederlandse samenleving veroorzaken. En dan mag je meteen even een vergelijking trekken met de problemen die Marokkanen veroorzaken en de negatieve reputatie die deze groep mensen heeft opgebouwd.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens de redenering van Elflettering zullen homo's het er ook wel zelf naar gemaakt hebben dat homo een scheldwoord is.
Moreel verval.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat antwoord heb ik eerder dit topic al gegeven. Maar mocht je je vervelen, dan heb je vast tijd om hier uiteen te zetten welke problemen homo's in de Nederlandse samenleving veroorzaken.
Vertel. Buurten die homo-overlast hebben? Mensen die door homo's de buurt worden gepest? Homo's die 5 keer zo crimineel zijn als hetero's?quote:
En dat klopt niet?quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens de redenering van Elflettering zullen homo's het er ook wel zelf naar gemaakt hebben dat homo een scheldwoord is.
Wat een homoquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel. Maar Elfletterig houdt homo's de hand boven het hoofd.
De homoparade is natuurlijk gewoon een duidelijk teken van moreel verval. Daar kunnen we het wel over eens zijn met z'n allen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vertel. Buurten die homo-overlast hebben? Mensen die door homo's de buurt worden gepest? Homo's die 5 keer zo crimineel zijn als hetero's?
Hollanders zijn gierig en zeiken veelquote:Op vrijdag 19 september 2014 09:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moet je niet zoveel bier drinken (wat je bij de goedkope aldi hebt gekocht)quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hollanders zijn gierig en zeiken veel
Ik houd niemand de handen boven het hoofd. Waarom ik denk dat "homo" in het lijstje staat, heb ik hier al toegelicht: NWS / 'Marokkaan' veelgebruikt scheldwoord bij kinderenquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel. Maar Elfletterig houdt homo's de hand boven het hoofd.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
Homo's zouden wel de buurt willen terroriseren. Ze beseffen echter dat wanneer ze dat doen, ze gewoon gigantisch in elkaar worden geramd.
Macho-culturen zijn inderdaad wel een probleem. Al zorgt de ene macho-cultuur voor grotere problemen dan de andere. Enig idee hoe dat komt? Of ben je ook op dat punt weer visieloos, zoals zo vaak?quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat verklaart ook z'n aversie jegens de macho-culturen.
Homo's die de buurt wegpesten ook.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Macho-culturen zijn inderdaad wel een probleem.
Een machocultuur is onder meer aanwezig onder Antilliaanse en Marokkaanse jongeren. Dan heb je meteen twee groepen te pakken die torenhoog scoren in de foute lijstjes, zoals criminaliteit en vroegtijdig schooluitval.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Homo's die de buurt wegpesten ook.
quote:Op woensdag 17 september 2014 16:47 schreef RetRy32 het volgende:
Ja ik hoor ook heel vaak kleine kinderen discrimineren.
Zowel negers als blanken, krijgen ze van huis mee.
In deze tijd horen kinderen niet opgevoed te worden door ouders, maar in groepen door professionals.
Waarbij kinderen die niet goed functioneren ingeslapen worden om toekomstige complicaties te voorkomen.
Homo's vormen een probleem vanwege het feit dat ze bestaan. Snap dat dan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een machocultuur is onder meer aanwezig onder Antilliaanse en Marokkaanse jongeren. Dan heb je meteen twee groepen te pakken die torenhoog scoren in de foute lijstjes, zoals criminaliteit en vroegtijdig schooluitval.
Ik neem aan dat je wel wat cijfers paraat hebt over de mate waarin homo's een probleem vormen.
Ah ok, dat zal het zijn. Gek dat ik politici daar nooit over hoor. Ook de media verzwijgen het vakkundig. Misschien moet je er maar eens een stevig stuk over schrijven in het regionale sufferdje.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Homo's vormen een probleem vanwege het feit dat ze bestaan. Snap dat dan.
Ik vind dat dus ook gek. Alleen de SGP en in mindere mate de CU durven het probleem te benoemen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah ok, dat zal het zijn. Gek dat ik politici daar nooit over hoor.
De SGP is ook de enige die kamervragen stelt over zorgverzekeraars die niet de genezing van homoseksualiteit dekken. Zoals Pro-Life dat wel doet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat dus ook gek. Alleen de SGP en in mindere mate de CU durven het probleem te benoemen.
Volgens mij worden de problemen met Marokkanen hier vaak zat besproken. Sterker, jij hebt het over niets anders.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:47 schreef Elfletterig het volgende:
En zo heeft de afdeling Wereldvreemd de zaak weer afgeleid van de werkelijke problemen.
Wel een beetje naïef om te denken dat dit komt door de wereldvreemdheid. We worden riant betaald door de Marokkaanse ambassade om de bevolking af te leiden van de werkelijke problemen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:47 schreef Elfletterig het volgende:
En zo heeft de afdeling Wereldvreemd de zaak weer afgeleid van de werkelijke problemen.
Ik vroeg eerder al uit cijfers waaruit de omvang van het vermeende probleem blijkt. Die cijfers heb ik nog niet gezien.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij worden de problemen met Marokkanen hier vaak zat besproken. Sterker, jij hebt het over niets anders.
Het homoprobleem raakt daardoor ondergesneeuwd.
Dat is toch helemaal niet nodig? Er zijn toch geen problemen met Marokkanen in Nederland? Hun imago en reputatie is geweldig. Dat is ook waarom "Marokkaan" een scheldwoord is.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel een beetje naïef om te denken dat dit komt door de wereldvreemdheid. We worden riant betaald door de Marokkaanse ambassade om de bevolking af te leiden van de werkelijke problemen.
Heeft niks met moslimangst te maken. Je snapt echt veel niet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:53 schreef sp3c het volgende:
het werkelijke probleem hier is pesten niet elfletterg en zijn moslimangst
Ik vraag me allang niks meer af. Het zijn steevast dezelfde, flauwe, voorspelbare reacties. Mensen die wegkijken voor problemen. Maar ja, sp3c raakt van de leg als ik figuren als Xa1pt te vaak voor struisvogel uitscheld. Dubieus als ik ben, zal ik dat maar nalaten.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begin mij af te vragen wie wie nou precies aan het trollen is.
Weet niet hoor, maar de aanleiding is dat kinderen elkaar blijkbaar uitschelden voor Marokkaan en jood en als ik vervolgens een kijkje kom nemen in het topic, dan ben jij alweer je vertrouwde stokpaardjes aan het berijden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vraag me allang niks meer af. Het zijn steevast dezelfde, flauwe, voorspelbare reacties. Mensen die wegkijken voor problemen. Maar ja, sp3c raakt van de leg als ik figuren als Xa1pt te vaak voor struisvogel uitscheld. Dubieus als ik ben, zal ik dat maar nalaten.
Topic is trouwens effectief verneukt inmiddels. Kan net zo goed op slot.
het heeft idd niets met je moslimangst te maken, er zijn topics zat voor je prive oorlogjes met andere usersquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heeft niks met moslimangst te maken. Je snapt echt veel niet.
Het gaat hier om Marokkanen. Die staan in het lijstje als populair scheldwoord, niet "moslims".
begin nu alstjeblieft niet weer gelijk te huilen zegquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vraag me allang niks meer af. Het zijn steevast dezelfde, flauwe, voorspelbare reacties. Mensen die wegkijken voor problemen. Maar ja, sp3c raakt van de leg als ik figuren als Xa1pt te vaak voor struisvogel uitscheld. Dubieus als ik ben, zal ik dat maar nalaten.
Topic is trouwens effectief verneukt inmiddels. Kan net zo goed op slot.
Het spijt me dat ik het zeg, maar als jij jezelf journalist noemt - ik weet het, je vindt het vervelend als ik erover begin - gedraag je dan ook eens zo. Lees de OP nog eens. In dat artikel staat:quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar de aanleiding is dat kinderen elkaar blijkbaar uitschelden voor Marokkaan en jood en als ik vervolgens een kijkje kom nemen in het topic, dan ben jij alweer je vertrouwde stokpaardjes aan het berijden.
Wie is dan het topic aan het verneuken?
Desondanks zijn types als Xa1pt en jij met een anale fixatie bezig. Dat terwijl zelfs de onderzoekers het vooral opmerkelijk vinden dat "Marokkaan" zo hoog scoort. Iets dat we ook terugzien in de titel van dit topic.quote:Volgens NAMM-directeur Bamber Delver is het de eerste keer dat onderzoek naar de top tien van scheldwoorden wordt gedaan. "Het verbaast ons niets dat homo bovenaan staat, want die term wordt al jaren gebruikt. Waar wij benieuwd naar zijn is welke andere woorden ook worden gebruikt." "Het woord Marokkaan is veel interessanter", aldus Delver.
Wie is er dan het topic aan het verneuken?quote:Homo's vormen een probleem vanwege het feit dat ze bestaan. Snap dat dan.
topic is verkracht vanaf deze bizarre reactiequote:Op vrijdag 19 september 2014 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vroeg naar jouw kijk op de zaak. Je komt niet verder dan terugverwijzen naar het artikel, waarin iets staat over Wilders. Teleurstellend voor iemand die zich als hoogopgeleid profileert. Ik had toch net wat meer reflectie- en analytisch vermogen verwacht.
Trouwens: wat vervelend voor je zeg, deel uitmaken van een bevolkingsgroep die door Wilders zomaar, zonder enige reden wordt bekritiseerd en in een kwaad daglicht gesteld. Als je als politici zaken benoemt, heb je wat dit onderwerp betreft, bloed aan je handen.
Het is ook zo onredelijk. Marokkanen doen het geweldig en zijn een fantastische aanvulling op de Nederlandse samenleving. De kranten staan vol met goede voorbeelden. Daar waar Wilders zomaar moppert, zijn andere politici en opinieleiders in koor lovend over de uitstekende verdiensten van Marokkanen. We lezen en horen de ene lofzang na de andere; niemand die ooit de wenkbrauwen fronst.
En toen ging de wekker.
Ik heb in NWS-feedback al gezegd wat ik van je mod-vermogens vind. Het is niet erg, echt niet. Na jarenlang modden ontstaat op een gegeven moment een zekere beroepsblindheid.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
topic is verkracht vanaf deze bizarre reactie
just sayin ...
zolang er nog niets modbaars gebeurt heeft het allemaal niet zoveel met mijn mod vermogens te makenquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb in NWS-feedback al gezegd wat ik van je mod-vermogens vind. Het is niet erg, echt niet. Na jarenlang modden ontstaat op een gegeven moment een zekere beroepsblindheid.
Het is net als met minister Opstelten. Nog steeds in functie, maar niemand snapt 'm nog en het lijkt iedereen beter dat -ie met pensioen gaat.
Wat een sneu mannetje ben je eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb in NWS-feedback al gezegd wat ik van je mod-vermogens vind. Het is niet erg, echt niet. Na jarenlang modden ontstaat op een gegeven moment een zekere beroepsblindheid.
Het is net als met minister Opstelten. Nog steeds in functie, maar niemand snapt 'm nog en het lijkt iedereen beter dat -ie met pensioen gaat.
Kun je niet gewoon beter op zoek gaan naar iemand die je een keer een goede knuffel geeft. De frustratie en triestheid druipen namelijk van je posts af. Je hebt volgens mij gewoon een beetje liefde nodig.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zie mijn reactie aan KoosVogels, lees de OP. Probeer het nog eens, je kunt het.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:31 schreef sp3c het volgende:
zolang er nog niets modbaars gebeurt heeft het allemaal niet zoveel met mijn mod vermogens te maken
gewoon een constatering ... een antwoord op een vraag die jij stelde
Komend uit jouw mond is dat een compliment.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:33 schreef Xa1pt het volgende:
Wat een sneu mannetje ben je eigenlijk.
Aldus iemand die eerder in dit topic nog zei: "Homo's vormen een probleem vanwege het feit dat ze bestaan." Zoals vaker, geldt ook nu weer: verbeter de wereld, begin bij jezelf.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
Kun je niet gewoon beter op zoek gaan naar iemand die je een keer een goede knuffel geeft. De frustratie en triestheid druipen namelijk van je posts af. Je hebt volgens mij gewoon een beetje liefde nodig.
Als jij dat soort overduidelijke troll-opmerkingen serieus neemt, dan vraag ik mij af wie hier nou eigenlijk wereldvreemd is.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:41 schreef Elfletterig het volgende:
Aldus iemand die eerder in dit topic nog zei: "Homo's vormen een probleem vanwege het feit dat ze bestaan." Zoals vaker, geldt ook nu weer: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Verder kom ik hier niet voor liefde, maar voor inhoudelijke discussies over nieuws. Maar dat is een tamelijk zinloos streven. De één is nog wereldvreemder dan de ander.
lees het zelf eens terug, objectief als je het kuntquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zie mijn reactie aan KoosVogels, lees de OP. Probeer het nog eens, je kunt het.
[..]
Ik weet dat het troll-opmerkingen zijn, maar ik probeer desondanks een inhoudelijke discussie te bereiken. Heel gek op een discussieforum, ik weet het.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij dat soort overduidelijke troll-opmerkingen serieus neemt, dan vraag ik mij af wie hier nou eigenlijk wereldvreemd is.
Inhoudelijk mijn reet. Je hebt gewoon weer een aanleiding gevonden om je vertrouwde stokpaardjes te berijden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet dat het troll-opmerkingen zijn, maar ik probeer desondanks een inhoudelijke discussie te bereiken. Heel gek op een discussieforum, ik weet het.
Heel goed! Zie, je kunt het wel, inhoudelijk reageren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inhoudelijk mijn reet. Je hebt gewoon weer een aanleiding gevonden om je vertrouwde stokpaardjes te berijden.
En draagt schertsend claimen dat het Marokkanenprobleem wordt gebagatelliseerd precies bij aan een inhoudelijke discussie? Hoe durf je zoiets trouwens nog te beweren? Het gaat al 10 jaar over niets anders dan Marokkanen en de problematiek die sommige van hen veroorzaken.
En als het niet over jonge kut-Marokkaantjes gaat, dan zijn moslims wel het onderwerp van gesprek. En veel Marokkanen zijn toevallig ook nog eens moslim.
Je kunt je lol dus op.
En dat die maatregelen alleen bij Marokkanen doen of?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heel goed! Zie, je kunt het wel, inhoudelijk reageren.![]()
En nu? Wat is volgens jou de oplossing? Het er gewoon niet meer over hebben? Vingers in de oren en keihard la,la,la roepen? Hopen dat het vanzelf beter wordt? De vrijwel dagelijkse berichten in de media aangrijpen om het poco-vingertje te heffen en de media in kwestie te veroordelen, in plaats van daders, straattuig?
Of zullen we toch eens een keer de vinger op de zere plek moeten leggen en problemen concreet aanpakken? Persoonlijk denk ik in de richting van (her)opvoedingscursussen, strengere straffen met een tuchtschool-achtig karakter of in uiterste gevallen het afnemen van de Nederlandse nationaliteit met daarbij een enkeltje Rabat.
Een veelgehoorde opmerking is dat een paar rotte appels het voor de rest verpesten. Als dat is hoe de verhoudingen liggen, kan niemand er toch iets op tegen hebben dat die paar rotte appels worden verwijderd of worden aangepakt? Dan is dat toch gewoon in het belang van de groep als geheel en de beeldvorming rond die groep?
Het is niet erg (juist goed) om die discussie te voeren, maar wat idioot is, is dat jij in dit topic opnieuw loopt te verkondigen dat problemen worden gebagatelliseerd en dat 'het niet gezegd mag worden'. Man, het gaat al jaren nergens anders over en die zere plek is inmiddels ontstoken, zo vaak is de vinger erop gelegd.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heel goed! Zie, je kunt het wel, inhoudelijk reageren.![]()
En nu? Wat is volgens jou de oplossing? Het er gewoon niet meer over hebben? Vingers in de oren en keihard la,la,la roepen? Hopen dat het vanzelf beter wordt? De vrijwel dagelijkse berichten in de media aangrijpen om het poco-vingertje te heffen en de media in kwestie te veroordelen, in plaats van daders, straattuig?
Of zullen we toch eens een keer de vinger op de zere plek moeten leggen en problemen concreet aanpakken? Persoonlijk denk ik in de richting van (her)opvoedingscursussen, strengere straffen met een tuchtschool-achtig karakter of in uiterste gevallen het afnemen van de Nederlandse nationaliteit met daarbij een enkeltje Rabat.
Een veelgehoorde opmerking is dat een paar rotte appels het voor de rest verpesten. Als dat is hoe de verhoudingen liggen, kan niemand er toch iets op tegen hebben dat die paar rotte appels worden verwijderd of worden aangepakt? Dan is dat toch gewoon in het belang van de groep als geheel en de beeldvorming rond die groep?
Ik geef het toe: "de vinger op de zere plek leggen" is niet bijster origineel. Het gebeurt inderdaad al jaren. Maar het is en blijft nodig zolang mensen problemen relativeren of wegwimpelen. Juist het niet-aanpakken daarvan vergroot de ellende. Problemen wél aanpakken verkleint de ellende en dus ook de negatieve beeldvorming rondom de groep in kwestie. Het is direct in het belang van alle goedwillende Marokkanen - ik weet heus wel dat die er ook zijn - dat problemen worden aangepakt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
Anno 2014 het nog over de "vinger op de zere plek leggen" hebben.Je zoekt gewoon een rechtvaardiging om weer lekker te kunnen kankeren op de door jou zo bejubelde bevolkingsgroep. Zoals je altijd doet wanneer het over moslims of Marokkanen gaat. En nee, dat soort gezeik is niet in het belang van de gehele groep zoals Rutte al terecht naar Wilders opmerkte. Je doet namelijk zo'n beetje hetzelfde als Wilders.
Waarom interesseer je je uberhaubt zo voor dit onderwerp ?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik geef het toe: "de vinger op de zere plek leggen" is niet bijster origineel. Het gebeurt inderdaad al jaren. Maar het is en blijft nodig zolang mensen problemen relativeren of wegwimpelen. Juist het niet-aanpakken daarvan vergroot de ellende. Problemen wél aanpakken verkleint de ellende en dus ook de negatieve beeldvorming rondom de groep in kwestie. Het is direct in het belang van alle goedwillende Marokkanen - ik weet heus wel dat die er ook zijn - dat problemen worden aangepakt.
Ik heb herhaaldelijk krachtig afstand genomen van Wilders, zeker ook wat betreft zijn "minder, minder, minder"-opmerking. Je kunt mensen niet vanwege hun afkomst het land uit sturen. Je kunt mensen wél vanwege aanhoudend wangedrag of staatsgevaarlijk gedrag het land uit sturen. Het is mij er ook niet om te doen dat we in dit land "minder Marokkanen" krijgen. Dat is geen doel op zich. Het is er mij om te doen dat we de levensgrote integratie- en gedragsproblemen binnen deze groep effectief oplossen, zodat Marokkanen (als totaalplaatje) beter integreren in de Nederlandse samenleving.
En daar hoort dus ook bestrijding van discriminatie door autochtonen bij. Bijvoorbeeld dat jongens vanwege hun Noord-Afrikaanse uiterlijk de toegang tot uitgaansgelegenheden wordt ontzegd. Of, zoals recent gebeurde, de jongen die in een sollicitatie werd afgewezen omdat hij neger was. Dat soort discriminatie moet evengoed krachtig worden bestreden en daar heb ik me hier op dit forum ook herhaaldelijk voor uitgesproken.
Nee, waar bepleit ik dat?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:54 schreef Gramulanion het volgende:
En dat die maatregelen alleen bij Marokkanen doen of?
Omdat ik het één van de meest zorgwekkende tendensen in onze samenleving vind, heel simpel. Wangedrag en crimineel gedrag blijft steeds vaker zonder consequenties. Daders komen weg met geen straf of lichte, totaal niet effectieve straffen. Het knaagt aan het gevoel van rechtvaardigheid en nog belangrijker: het verslechtert de veiligheid.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom interesseer je je uberhaubt zo voor dit onderwerp ?
Wat ik doe, is pleiten voor een gerichte aanpak van problemen. Als een blanke jongen van 15 zich misdraagt en het blijkt dat hij aso-ouders heeft die hem niet opvoeden, cq. niet de baas kunnen, dan mag daar net zo goed worden ingegrepen. Maar de realiteit is dat Marokkanen bij dit soort problemen ruimschoots zijn oververtegenwoordigd. Kortom: get real.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Grappig; eerst zeggen dat dit niet alleen voor Marokkanen geldt, en daarna weer een heel betoog over jawel; Marokkanen.
Noobs? Op straat?quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:45 schreef Resonancer het volgende:
Noobs, hoor ik veel. Fuck, shit, bitch ook. Internationaal schelden.
Wanneer zijn die Marokkanen Nederlanders dan? Ik word er een beetje moe van dat mensen met een Marokkaanse afkomst constant als Marokkaan worden gezien. De meeste van die gasten die zich niet aan de wet houden zijn hier geboren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat ik doe, is pleiten voor een gerichte aanpak van problemen. Als een blanke jongen van 15 zich misdraagt en het blijkt dat hij aso-ouders heeft die hem niet opvoeden, cq. niet de baas kunnen, dan mag daar net zo goed worden ingegrepen. Maar de realiteit is dat Marokkanen bij dit soort problemen ruimschoots zijn oververtegenwoordigd. Kortom: get real.
Beetje vreemd scheldwoord. Klinkt irl ook een beetje laf.quote:
Een bepaalde groep Marokkanen gedraagt zich zo. In alles zijn ze Marokkaans. Zie het voorbeeld van de 14-jarige jongen die door de Haagse politie hardhandig werd aangehouden. Wat heeft die Marokkaanse ambassadeur daar bij te zoeken dan? En waarom spreekt de vader van die jongen, wellicht al wel 30-40 jaar in Nederland, nog steeds geen Nederlands?quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Wanneer zijn die Marokkanen Nederlanders dan? Ik word er een beetje moe van dat mensen met een Marokkaanse afkomst constant als Marokkaan worden gezien. De meeste van die gasten die zich niet aan de wet houden zijn hier geboren.
Het probleem wordt niet minder groot door het er niet over te hebben. Taferelen zoals we deze zomer hebben kunnen zien maken duidelijk hoe groot het probleem is. Het is geen obsessie, het is wél één van de grootste maatschappelijke problemen in Nederland. Vergeef me dat ik problemen graag aangepakt wil zien.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Door elke keer het onderscheid te maken tussen een 'blanke jongen' en een Marokkaan creëren we groepen en dat gaat zeker niets oplossen.
Sowieso denk ik door het in elke post het over Marokkanen te hebben je het probleem alleen maar groter maakt dan dat het daadwerkelijk is. Het lijkt wel een obsessie van je.
Dus omdat zijn vader geen Nederlands spreekt en de ambassadeur zich ermee gaat bemoeien is die jongen geen Nederlander?quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een bepaalde groep Marokkanen gedraagt zich zo. In alles zijn ze Marokkaans. Zie het voorbeeld van de 14-jarige jongen die door de Haagse politie hardhandig werd aangehouden. Wat heeft die Marokkaanse ambassadeur daar bij te zoeken dan? En waarom spreekt de vader van die jongen, wellicht al wel 30-40 jaar in Nederland, nog steeds geen Nederlands?
[..]
Het probleem wordt niet minder groot door het er niet over te hebben. Taferelen zoals we deze zomer hebben kunnen zien maken duidelijk hoe groot het probleem is. Het is geen obsessie, het is wél één van de grootste maatschappelijke problemen in Nederland. Vergeef me dat ik problemen graag aangepakt wil zien.
quote:Op woensdag 17 september 2014 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ironisch is het wel. Marokkaan, vergezeld van drie scheldwoorden die Marokkanen zelf het liefst in de mond nemen.
Dat Marokkanen nu zelf ook in dat illustere rijtje staan, zegt best veel. Maar dat ligt allemaal aan de die nare, verdomde, racistische Nederlanders. Het is niet zo dat Marokkanen dit over zichzelf hebben afgeroepen met hun gedrag. Niks daarvan.
Van mensen die in Nederland (komen) wonen, verwacht ik - zeker als hun verblijf permanent is - dat ze de taal leren. Er is geen enkel excuus denkbaar voor tientallen jaren in Nederland wonen en niet de taal spreken. Ik maak mij daar wel druk. Taal is een wezenlijk onderdeel van integratie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus omdat zijn vader geen Nederlands spreekt en de ambassadeur zich ermee gaat bemoeien is die jongen geen Nederlander?
Ik persoonlijk kan mij daar nooit druk om maken. Woon in Den Haag. Kom vrijwel dagelijks met mensen in contact die geen Nederlands spreken. Proberen we het in het Engels en anders gebarentaal ofzo.
Het is maar net waar je je allemaal druk om kan maken heb ik het idee.
Nou, het is niet echt vreemd, online hoor je het om de haverklap, alleen op straat heb ik het nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje vreemd scheldwoord. Klinkt irl ook een beetje laf.
Dat laatste stuk is echt onzin. Die jongen staat daar te kijken. Dat is typisch Marokkaans gedrag ?quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mensen die in Nederland (komen) wonen, verwacht ik - zeker als hun verblijf permanent is - dat ze de taal leren. Er is geen enkel excuus denkbaar voor tientallen jaren in Nederland wonen en niet de taal spreken. Ik maak mij daar wel druk. Taal is een wezenlijk onderdeel van integratie.
Ik heb buitenlandse vrienden die in Nederland zijn komen wonen. Die spreken inmiddels de taal vrij aardig. Dat is knap, maar zo moet het dus ook.
De jongen in kwestie gedraagt zich als Marokkaan. Daarmee bedoel ik dat de woede zich per definitie tegen de politie keert, dan hij met de snufferd vooraan staat, terwijl de politie gewoon z'n werk doet en afkomt op een melding van kindermishandeling. Het is wij tegen zij. Dat zie je aan alles. De haat tegen alles dat Nederlands is of dat staat voor Nederland is diep geworteld.
Jij kijkt weg, ik benoem. Want er moet daar een heleboel veranderen in die wijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |