abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 11:49:10 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144688234
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zie mijn reactie aan KoosVogels, lees de OP. Probeer het nog eens, je kunt het.

[..]

lees het zelf eens terug, objectief als je het kunt

voor die wazige rant tegen mutant01 was het een redelijk topic, sindsdien gaat het nergens meer over

lijkt mij gewoon een redelijke feitelijke constatering

iig geen reden om gelijk weer uit je plaat te gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144692627
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij dat soort overduidelijke troll-opmerkingen serieus neemt, dan vraag ik mij af wie hier nou eigenlijk wereldvreemd is.
Ik weet dat het troll-opmerkingen zijn, maar ik probeer desondanks een inhoudelijke discussie te bereiken. Heel gek op een discussieforum, ik weet het.
  Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 14:31:02 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144693124
lijkt er meer op alsof je ruzie hebt met je vriendinnetjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_144693288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet dat het troll-opmerkingen zijn, maar ik probeer desondanks een inhoudelijke discussie te bereiken. Heel gek op een discussieforum, ik weet het.
Inhoudelijk mijn reet. Je hebt gewoon weer een aanleiding gevonden om je vertrouwde stokpaardjes te berijden.

En draagt schertsend claimen dat het Marokkanenprobleem wordt gebagatelliseerd precies bij aan een inhoudelijke discussie? Hoe durf je zoiets trouwens nog te beweren? Het gaat al 10 jaar over niets anders dan Marokkanen en de problematiek die sommige van hen veroorzaken.

En als het niet over jonge kut-Marokkaantjes gaat, dan zijn moslims wel het onderwerp van gesprek. En veel Marokkanen zijn toevallig ook nog eens moslim.

Je kunt je lol dus op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144693674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inhoudelijk mijn reet. Je hebt gewoon weer een aanleiding gevonden om je vertrouwde stokpaardjes te berijden.

En draagt schertsend claimen dat het Marokkanenprobleem wordt gebagatelliseerd precies bij aan een inhoudelijke discussie? Hoe durf je zoiets trouwens nog te beweren? Het gaat al 10 jaar over niets anders dan Marokkanen en de problematiek die sommige van hen veroorzaken.

En als het niet over jonge kut-Marokkaantjes gaat, dan zijn moslims wel het onderwerp van gesprek. En veel Marokkanen zijn toevallig ook nog eens moslim.

Je kunt je lol dus op.
Heel goed! Zie, je kunt het wel, inhoudelijk reageren. ^O^

En nu? Wat is volgens jou de oplossing? Het er gewoon niet meer over hebben? Vingers in de oren en keihard la,la,la roepen? Hopen dat het vanzelf beter wordt? De vrijwel dagelijkse berichten in de media aangrijpen om het poco-vingertje te heffen en de media in kwestie te veroordelen, in plaats van daders, straattuig?

Of zullen we toch eens een keer de vinger op de zere plek moeten leggen en problemen concreet aanpakken? Persoonlijk denk ik in de richting van (her)opvoedingscursussen, strengere straffen met een tuchtschool-achtig karakter of in uiterste gevallen het afnemen van de Nederlandse nationaliteit met daarbij een enkeltje Rabat.

Een veelgehoorde opmerking is dat een paar rotte appels het voor de rest verpesten. Als dat is hoe de verhoudingen liggen, kan niemand er toch iets op tegen hebben dat die paar rotte appels worden verwijderd of worden aangepakt? Dan is dat toch gewoon in het belang van de groep als geheel en de beeldvorming rond die groep?
pi_144693817
Anno 2014 het nog over de "vinger op de zere plek leggen" hebben. :') Je zoekt gewoon een rechtvaardiging om weer lekker te kunnen kankeren op de door jou zo bejubelde bevolkingsgroep. Zoals je altijd doet wanneer het over moslims of Marokkanen gaat. En nee, dat soort gezeik is niet in het belang van de gehele groep zoals Rutte al terecht naar Wilders opmerkte. Je doet namelijk zo'n beetje hetzelfde als Wilders.
pi_144693936
Ach ieder zijn hobby.
pi_144693990
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En nu? Wat is volgens jou de oplossing? Het er gewoon niet meer over hebben? Vingers in de oren en keihard la,la,la roepen? Hopen dat het vanzelf beter wordt? De vrijwel dagelijkse berichten in de media aangrijpen om het poco-vingertje te heffen en de media in kwestie te veroordelen, in plaats van daders, straattuig?

Of zullen we toch eens een keer de vinger op de zere plek moeten leggen en problemen concreet aanpakken? Persoonlijk denk ik in de richting van (her)opvoedingscursussen, strengere straffen met een tuchtschool-achtig karakter of in uiterste gevallen het afnemen van de Nederlandse nationaliteit met daarbij een enkeltje Rabat.

Een veelgehoorde opmerking is dat een paar rotte appels het voor de rest verpesten. Als dat is hoe de verhoudingen liggen, kan niemand er toch iets op tegen hebben dat die paar rotte appels worden verwijderd of worden aangepakt? Dan is dat toch gewoon in het belang van de groep als geheel en de beeldvorming rond die groep?
En dat die maatregelen alleen bij Marokkanen doen of?
pi_144694028
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is niet erg (juist goed) om die discussie te voeren, maar wat idioot is, is dat jij in dit topic opnieuw loopt te verkondigen dat problemen worden gebagatelliseerd en dat 'het niet gezegd mag worden'. Man, het gaat al jaren nergens anders over en die zere plek is inmiddels ontstoken, zo vaak is de vinger erop gelegd.
pi_144694137
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
Anno 2014 het nog over de "vinger op de zere plek leggen" hebben. :') Je zoekt gewoon een rechtvaardiging om weer lekker te kunnen kankeren op de door jou zo bejubelde bevolkingsgroep. Zoals je altijd doet wanneer het over moslims of Marokkanen gaat. En nee, dat soort gezeik is niet in het belang van de gehele groep zoals Rutte al terecht naar Wilders opmerkte. Je doet namelijk zo'n beetje hetzelfde als Wilders.
Ik geef het toe: "de vinger op de zere plek leggen" is niet bijster origineel. Het gebeurt inderdaad al jaren. Maar het is en blijft nodig zolang mensen problemen relativeren of wegwimpelen. Juist het niet-aanpakken daarvan vergroot de ellende. Problemen wél aanpakken verkleint de ellende en dus ook de negatieve beeldvorming rondom de groep in kwestie. Het is direct in het belang van alle goedwillende Marokkanen - ik weet heus wel dat die er ook zijn - dat problemen worden aangepakt.

Ik heb herhaaldelijk krachtig afstand genomen van Wilders, zeker ook wat betreft zijn "minder, minder, minder"-opmerking. Je kunt mensen niet vanwege hun afkomst het land uit sturen. Je kunt mensen wél vanwege aanhoudend wangedrag of staatsgevaarlijk gedrag het land uit sturen. Het is mij er ook niet om te doen dat we in dit land "minder Marokkanen" krijgen. Dat is geen doel op zich. Het is er mij om te doen dat we de levensgrote integratie- en gedragsproblemen binnen deze groep effectief oplossen, zodat Marokkanen (als totaalplaatje) beter integreren in de Nederlandse samenleving.

En daar hoort dus ook bestrijding van discriminatie door autochtonen bij. Bijvoorbeeld dat jongens vanwege hun Noord-Afrikaanse uiterlijk de toegang tot uitgaansgelegenheden wordt ontzegd. Of, zoals recent gebeurde, de jongen die in een sollicitatie werd afgewezen omdat hij neger was. Dat soort discriminatie moet evengoed krachtig worden bestreden en daar heb ik me hier op dit forum ook herhaaldelijk voor uitgesproken.
pi_144694246
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik geef het toe: "de vinger op de zere plek leggen" is niet bijster origineel. Het gebeurt inderdaad al jaren. Maar het is en blijft nodig zolang mensen problemen relativeren of wegwimpelen. Juist het niet-aanpakken daarvan vergroot de ellende. Problemen wél aanpakken verkleint de ellende en dus ook de negatieve beeldvorming rondom de groep in kwestie. Het is direct in het belang van alle goedwillende Marokkanen - ik weet heus wel dat die er ook zijn - dat problemen worden aangepakt.

Ik heb herhaaldelijk krachtig afstand genomen van Wilders, zeker ook wat betreft zijn "minder, minder, minder"-opmerking. Je kunt mensen niet vanwege hun afkomst het land uit sturen. Je kunt mensen wél vanwege aanhoudend wangedrag of staatsgevaarlijk gedrag het land uit sturen. Het is mij er ook niet om te doen dat we in dit land "minder Marokkanen" krijgen. Dat is geen doel op zich. Het is er mij om te doen dat we de levensgrote integratie- en gedragsproblemen binnen deze groep effectief oplossen, zodat Marokkanen (als totaalplaatje) beter integreren in de Nederlandse samenleving.

En daar hoort dus ook bestrijding van discriminatie door autochtonen bij. Bijvoorbeeld dat jongens vanwege hun Noord-Afrikaanse uiterlijk de toegang tot uitgaansgelegenheden wordt ontzegd. Of, zoals recent gebeurde, de jongen die in een sollicitatie werd afgewezen omdat hij neger was. Dat soort discriminatie moet evengoed krachtig worden bestreden en daar heb ik me hier op dit forum ook herhaaldelijk voor uitgesproken.
Waarom interesseer je je uberhaubt zo voor dit onderwerp ?
pi_144694350
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:54 schreef Gramulanion het volgende:
En dat die maatregelen alleen bij Marokkanen doen of?
Nee, waar bepleit ik dat? :? Over de hele linie moet strenger en effectiever worden gestraft dan nu gebeurt. Dat is zo klaar als een klontje. Pak de recidivecijfers er anders maar even bij.

Maar als blijkt dat Marokkaanse jongeren 5 keer zo vaak crimineel zijn dan autochtone jongeren, dan zul je toch ook iets moeten met een gerichte aanpak. En ja, daar komt het grote taboe weer: je zult dan ook op zoek moeten naar de oorzaken van het buitensporige wangedrag. Gebeurt overigens allang hoor; we weten al een boel. Marokkaanse ouders die hun zoons niet de baas kunnen (en dat soms ook helemaal niet willen, want zoonlief is het prinsje), macho-cultuur (eerder dit topic al aangestipt) en tja, ik ontkom er niet aan: religieuze aspecten: zichzelf actief tegen de Nederlandse samenleving en de westerse normen en waarden verzetten. Ook dat blijkt trouwens gewoon uit onderzoeken.

Misschien moeten mensen eens kappen om de vingerwijzers te veroordelen. Ik benoem problemen, ik veroorzaak ze niet en moedig ze ook niet aan. Het is echt heel simpel: we zullen problemen moeten erkennen en benoemen om ze aan te kunnen pakken. Mij wordt vooral dat laatste verweten; dat ik zaken benoem, omdat ik ze aangepakt wil zien. Dat maakt mij een vuile racist, een haatzaaier, een dubieus persoon en weet ik wat nog meer.

Prachtig allemaal, maar lost dat soort gescheld ook maar één probleem op van zich misdragende Marokkaanse jongeren? Het antwoord is nee.
pi_144694520
Grappig; eerst zeggen dat dit niet alleen voor Marokkanen geldt, en daarna weer een heel betoog over jawel; Marokkanen.
pi_144694572
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom interesseer je je uberhaubt zo voor dit onderwerp ?
Omdat ik het één van de meest zorgwekkende tendensen in onze samenleving vind, heel simpel. Wangedrag en crimineel gedrag blijft steeds vaker zonder consequenties. Daders komen weg met geen straf of lichte, totaal niet effectieve straffen. Het knaagt aan het gevoel van rechtvaardigheid en nog belangrijker: het verslechtert de veiligheid.

Verder hecht ik als sociaal-liberaal ingesteld persoon sterk aan onze seculiere samenleving waarin vrijheden maximaal zijn gegarandeerd volgens het principe: jouw vrijheid houdt op waar de mijne wordt aangetast. Maar er zijn groepen in dit land die, vaak vanuit religieus-extremistisch oogpunt, iets compleet anders willen dan dat.

Een samenleving kan alleen écht een samenleving zijn en als zodanig functioneren wanneer er gedeelde waarden zijn. Volgens mij zei Rutte gisteren ook nog zoiets tijdens de Algemene Beschouwingen. Ik ben dat volledig met hem eens. Maar met alleen mooie praatjes komen we er niet. We zullen probleemgedrag (criminaliteit, gewelddadig gedrag, religieus extremisme, haatzaaien, etc.) krachtiger en effectiever moeten aanpakken.

Laat heel duidelijk zijn dat ik absoluut niks heb tegen een normale Nederlandse-Marokkaan die zich normaal gedraagt, geïntegreerd is in de Nederlandse samenleving, zijn (eventuele) religie voor zichzelf houdt en de Nederlandse wetten en regels respecteert. Absoluut niks heb ik daar op tegen, hoe vaak mensen mij ook "racist" noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2014 15:15:50 ]
pi_144694635
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Grappig; eerst zeggen dat dit niet alleen voor Marokkanen geldt, en daarna weer een heel betoog over jawel; Marokkanen.
Wat ik doe, is pleiten voor een gerichte aanpak van problemen. Als een blanke jongen van 15 zich misdraagt en het blijkt dat hij aso-ouders heeft die hem niet opvoeden, cq. niet de baas kunnen, dan mag daar net zo goed worden ingegrepen. Maar de realiteit is dat Marokkanen bij dit soort problemen ruimschoots zijn oververtegenwoordigd. Kortom: get real.
pi_144694642
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:45 schreef Resonancer het volgende:
Noobs, hoor ik veel. Fuck, shit, bitch ook. Internationaal schelden.
Noobs? Op straat?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_144694832
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat ik doe, is pleiten voor een gerichte aanpak van problemen. Als een blanke jongen van 15 zich misdraagt en het blijkt dat hij aso-ouders heeft die hem niet opvoeden, cq. niet de baas kunnen, dan mag daar net zo goed worden ingegrepen. Maar de realiteit is dat Marokkanen bij dit soort problemen ruimschoots zijn oververtegenwoordigd. Kortom: get real.
Wanneer zijn die Marokkanen Nederlanders dan? Ik word er een beetje moe van dat mensen met een Marokkaanse afkomst constant als Marokkaan worden gezien. De meeste van die gasten die zich niet aan de wet houden zijn hier geboren.

Door elke keer het onderscheid te maken tussen een 'blanke jongen' en een Marokkaan creëren we groepen en dat gaat zeker niets oplossen.

Sowieso denk ik door het in elke post het over Marokkanen te hebben je het probleem alleen maar groter maakt dan dat het daadwerkelijk is.

Het lijkt wel een obsessie van je.
pi_144694876
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Noobs? Op straat?
Beetje vreemd scheldwoord. Klinkt irl ook een beetje laf.
pi_144695025
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Wanneer zijn die Marokkanen Nederlanders dan? Ik word er een beetje moe van dat mensen met een Marokkaanse afkomst constant als Marokkaan worden gezien. De meeste van die gasten die zich niet aan de wet houden zijn hier geboren.
Een bepaalde groep Marokkanen gedraagt zich zo. In alles zijn ze Marokkaans. Zie het voorbeeld van de 14-jarige jongen die door de Haagse politie hardhandig werd aangehouden. Wat heeft die Marokkaanse ambassadeur daar bij te zoeken dan? En waarom spreekt de vader van die jongen, wellicht al wel 30-40 jaar in Nederland, nog steeds geen Nederlands?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:

Door elke keer het onderscheid te maken tussen een 'blanke jongen' en een Marokkaan creëren we groepen en dat gaat zeker niets oplossen.

Sowieso denk ik door het in elke post het over Marokkanen te hebben je het probleem alleen maar groter maakt dan dat het daadwerkelijk is. Het lijkt wel een obsessie van je.
Het probleem wordt niet minder groot door het er niet over te hebben. Taferelen zoals we deze zomer hebben kunnen zien maken duidelijk hoe groot het probleem is. Het is geen obsessie, het is wél één van de grootste maatschappelijke problemen in Nederland. Vergeef me dat ik problemen graag aangepakt wil zien.
pi_144695232
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een bepaalde groep Marokkanen gedraagt zich zo. In alles zijn ze Marokkaans. Zie het voorbeeld van de 14-jarige jongen die door de Haagse politie hardhandig werd aangehouden. Wat heeft die Marokkaanse ambassadeur daar bij te zoeken dan? En waarom spreekt de vader van die jongen, wellicht al wel 30-40 jaar in Nederland, nog steeds geen Nederlands?

[..]

Het probleem wordt niet minder groot door het er niet over te hebben. Taferelen zoals we deze zomer hebben kunnen zien maken duidelijk hoe groot het probleem is. Het is geen obsessie, het is wél één van de grootste maatschappelijke problemen in Nederland. Vergeef me dat ik problemen graag aangepakt wil zien.
Dus omdat zijn vader geen Nederlands spreekt en de ambassadeur zich ermee gaat bemoeien is die jongen geen Nederlander?
Ik persoonlijk kan mij daar nooit druk om maken. Woon in Den Haag. Kom vrijwel dagelijks met mensen in contact die geen Nederlands spreken. Proberen we het in het Engels en anders gebarentaal ofzo.

Het is maar net waar je je allemaal druk om kan maken heb ik het idee.
pi_144695281
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ironisch is het wel. Marokkaan, vergezeld van drie scheldwoorden die Marokkanen zelf het liefst in de mond nemen.

Dat Marokkanen nu zelf ook in dat illustere rijtje staan, zegt best veel. Maar dat ligt allemaal aan de die nare, verdomde, racistische Nederlanders. Het is niet zo dat Marokkanen dit over zichzelf hebben afgeroepen met hun gedrag. Niks daarvan.
_O_
pi_144696178
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus omdat zijn vader geen Nederlands spreekt en de ambassadeur zich ermee gaat bemoeien is die jongen geen Nederlander?
Ik persoonlijk kan mij daar nooit druk om maken. Woon in Den Haag. Kom vrijwel dagelijks met mensen in contact die geen Nederlands spreken. Proberen we het in het Engels en anders gebarentaal ofzo.

Het is maar net waar je je allemaal druk om kan maken heb ik het idee.
Van mensen die in Nederland (komen) wonen, verwacht ik - zeker als hun verblijf permanent is - dat ze de taal leren. Er is geen enkel excuus denkbaar voor tientallen jaren in Nederland wonen en niet de taal spreken. Ik maak mij daar wel druk. Taal is een wezenlijk onderdeel van integratie.

Ik heb buitenlandse vrienden die in Nederland zijn komen wonen. Die spreken inmiddels de taal vrij aardig. Dat is knap, maar zo moet het dus ook.

De jongen in kwestie gedraagt zich als Marokkaan. Daarmee bedoel ik dat de woede zich per definitie tegen de politie keert, dan hij met de snufferd vooraan staat, terwijl de politie gewoon z'n werk doet en afkomt op een melding van kindermishandeling. Het is wij tegen zij. Dat zie je aan alles. De haat tegen alles dat Nederlands is of dat staat voor Nederland is diep geworteld.

Jij kijkt weg, ik benoem. Want er moet daar een heleboel veranderen in die wijk.
pi_144696225
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beetje vreemd scheldwoord. Klinkt irl ook een beetje laf.
Nou, het is niet echt vreemd, online hoor je het om de haverklap, alleen op straat heb ik het nog nooit gehoord.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_144696245
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Van mensen die in Nederland (komen) wonen, verwacht ik - zeker als hun verblijf permanent is - dat ze de taal leren. Er is geen enkel excuus denkbaar voor tientallen jaren in Nederland wonen en niet de taal spreken. Ik maak mij daar wel druk. Taal is een wezenlijk onderdeel van integratie.

Ik heb buitenlandse vrienden die in Nederland zijn komen wonen. Die spreken inmiddels de taal vrij aardig. Dat is knap, maar zo moet het dus ook.

De jongen in kwestie gedraagt zich als Marokkaan. Daarmee bedoel ik dat de woede zich per definitie tegen de politie keert, dan hij met de snufferd vooraan staat, terwijl de politie gewoon z'n werk doet en afkomt op een melding van kindermishandeling. Het is wij tegen zij. Dat zie je aan alles. De haat tegen alles dat Nederlands is of dat staat voor Nederland is diep geworteld.

Jij kijkt weg, ik benoem. Want er moet daar een heleboel veranderen in die wijk.
Dat laatste stuk is echt onzin. Die jongen staat daar te kijken. Dat is typisch Marokkaans gedrag ?
pi_144696308
En wij tegen zij ? Zo creëer je idd problemen met deze denkwijze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')