Dus jij denkt dat die taxichauffeurs blijven bestaan?quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:56 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat is de header van wat nieuwsartikelen.
De middenklasse is echter niet weg te denken en de grootste belastingbetaler, in absolute zin. Dus het meest invloedrijk.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:56 schreef Zith het volgende:
@meth
De conclusie die jij uit gemak niet erbij schrijft; namelijk dat het goed gaat met Rusland of dat dit slecht is voor de EU.
De handel die China nu oppakt met Rusland is omdat CHina de tweede keuze was; Europa was winstgevender, die zijn ze nu kwijt, dat is niet positief.
MICEX YTD: 0.7% terwijl de rest van de wereld sterk aan het groeien is. Sinds 2011: S&P+60%, AEX+20%,MICEX-21%.
Ik heb trouwens even MICEX index opgezocht, year to date, misschien doe ik het fout maar ik zie -3.58% terwijl 'het Westen' hard groeit.
[ afbeelding ]
Ik zeg nergens dat het goed gaat met Rusland, de MICEX quote was een reaktie op nintex die beweerde: in Rusland gaat het land gewoon compleet failliet en verdampt de waarde van alles dat los en vast zit.quote:Open: 1,449.63 Day Range: 1,440.23 - 1,464.76 Year To Date: +0.44%
Previous Close: 1,449.63 52-Week Range: 1,182.89 - 1,538.74 1-Year: +4.62%
http://www.bloomberg.com/quote/INDEXCF:IND
Zware tijden voor de dieven. Met meer smokkel kunnen ze misschien wat van het verlies goedmakenquote:Op vrijdag 12 september 2014 10:42 schreef homme7 het volgende:
[..]
zijn toch allemaal gestolen opels en volkswagens
Niettemin blijft wel staan wat wij als Nederland winnen bij de sancties van de EU jegens en Rusland en vice versa.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:31 schreef waht het volgende:
[..]
Complete onzin.
[..]
Blijf het vaak genoeg herhalen, je wil het kennelijk erg graag.
Dat geloof ik best alleen is het veel te kortzichtig om blind te staren op economische effecten op dit moment.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niettemin blijft wel staan wat wij als Nederland winnen bij de sancties van de EU jegens en Rusland en vice versa.
Dat zat er sowieso al aan te komen, ongeacht wat de Europese landen doen. De sancties die de Europese landen op Rusland heffen, brengen dit echter in de stroomversnelling. Wat dat betreft kan je best zeggen dat China (en wellicht ook Amerika) de grote winnaar van dit debacle is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:52 schreef meth1745 het volgende:
Russia's Business With China Poised To Grow As Politics Strain Ties With The West
http://www.forbes.com/sit(...)-ties-with-the-west/
quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:17 schreef Schurkenstaat het volgende:
Het is mijn inschatting dat de EU de grote verliezer is van de "eigen" (lees: volledig op regie van de VS) maatregelen. Met afstand.
De Russen winnen om dat ze beter kunnen lijden. Nou, gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:19 schreef theunderdog het volgende:
Schurkenstaan heeft denk ik wel gelijk in de zin dat de Russen veel meer gewent zijn dan de Europeanen.
Want wat precies hebben wij te winnen als Rusland geopolitiek sterker in haar eigen regio wordt? Ons zullen ze in elk geval nooit aanvallen, want NAVO. Dat Rusland geopolitiek sterker ten opzichte van Oekraïne is geworden, is evident.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Dat geloof ik best alleen is het veel te kortzichtig om blind te staren op economische effecten op dit moment.
Ik kan het wel waarderen als iemand verder dan één stap vooruit denkt, wat zelden gebeurt.
Sowieso is 'winnen' een onzinnige term hier. Niemand zal een acceptabele definitie van winnen kunnen geven.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
De Russen winnen om dat ze beter kunnen lijden. Nou, gefeliciteerd.
Europa heeft al 25 jaar geleden gewonnen. Putin gaat die achterstand niet inhalen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:10 schreef meth1745 het volgende:
Ik herinner me de verwijten aan Putin dat ie een "zero sum thinker" is. Ik ze hier niets anders, mensen die denken dat als de kosten voor Rusland maar hoger liggen dan voor Europa, dat Europa dan gewonnen heeft...
Winnaars: China, Brazilië en wat andere Zuid-Amerikaanse landen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zat er sowieso al aan te komen, ongeacht wat de Europese landen doen. De sancties die de Europese landen op Rusland heffen, brengen dit echter in de stroomversnelling. Wat dat betreft kan je best zeggen dat China (en wellicht ook Amerika) de grote winnaar van dit debacle is.
Wat hebben wij te winnen als Rusland sterker wordt? Geen idee, hangt af van waar wij waarde aan hechten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Want wat precies hebben wij te winnen als Rusland geopolitiek sterker in haar eigen regio wordt? Ons zullen ze in elk geval nooit aanvallen, want NAVO. Dat Rusland geopolitiek sterker ten opzichte van Oekraïne is geworden, is evident.
Ik zeg het al langer: wij laten ons "meezuigen" in de strijd tussen 2 supermachten Amerika en Rusland. Zij wedijveren tegen elkaar voor invloed op het wereldtoneel. Wij niet (daar zijn wij veel te klein voor); wij moeten het van de open handel hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:13 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Winnaars: China, Brazilië en wat andere Zuid-Amerikaanse landen.
De VS hebben hun greep op de EU verstevigd en hun defensie-industrie kan een serie nieuwe orders verwachten. Dat is hun specifieke winst. De verzilvering van het TTIP akkoord is de echte winst, maar dat is vooralsnog niet ondertekend.
Exact, geen idee. Dus nu heffen we handelssancties over en weer zonder precies vast te stellen wat wij als Nederland hierbij te winnen hebben. Rücksichtslos beleid.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef waht het volgende:
[..]
Wat hebben wij te winnen als Rusland sterker wordt? Geen idee, hangt af van waar wij waarde aan hechten.
Rusland is absoluut geen supermacht, dat weet je best.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zeg het al langer: wij laten ons "meezuigen" in de strijd tussen 2 supermachten Amerika en Rusland. Zij wedijveren tegen elkaar voor invloed op het wereldtoneel. Wij niet (daar zijn wij veel te klein voor); wij moeten het van de open handel hebben.
Ik heb het nergens over winnen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
De Russen winnen om dat ze beter kunnen lijden. Nou, gefeliciteerd.
Wij ook niet: laten we daarom handel met elkaar drijven in plaats van elkaar te steken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:16 schreef waht het volgende:
[..]
Rusland is absoluut geen supermacht, dat weet je best.
Nucleair wel hoor.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:16 schreef waht het volgende:
[..]
Rusland is absoluut geen supermacht, dat weet je best.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zeg het al langer: wij laten ons "meezuigen" in de strijd tussen 2 supermachten Amerika en Rusland. Zij wedijveren tegen elkaar voor invloed op het wereldtoneel. Wij niet (daar zijn wij veel te klein voor); wij moeten het van de open handel hebben.
De doelen van Europa zijn duidelijk: een bevriende regering in Kiev, handhaving internationale rechtsorde naar ons idee, en alles wat daaruit vloeit (zoals handel, veiligheid, en zulks). Wat is hier zo moeilijk aan te bedenken?quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact, geen idee. Dus nu heffen we handelssancties over en weer zonder precies vast te stellen wat wij als Nederland hierbij te winnen hebben. Rücksichtslos beleid.
Wij behoren dat de wereldmacht genaamd het westen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wij ook niet: laten we daarom handel met elkaar drijven in plaats van elkaar te steken.
Als China voor een prikje olievelden kan opkopen in Rusland, dan daalt wereldwijd de olieprijs, en hebben we allemaal voordeel, behalve Rusland en het milieu (ideele doelstellingen leggen altijd het loodje in een machtsstrijd).quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:26 schreef meth1745 het volgende:
[..]
MICEX:
Year To Date: +0.71%
1-Year: +4.91%
vandaag: +0.50%
En China kan alles voor een prikje opkopen, krijgt de olievelden in z'n bezit, bouwt een haven in Rusland om meer te kunnen importeren, krijgt de strategische grondstoffen die onze industrie nodig heeft.
De VS bereikt z'n geopolitieke doelstellingen in Europa en wij betalen ervoor. Inmiddels wordt de energie in de VS steeds goedkoper, terwijl Europa nog meer in dure alternatieven gaat investeren.
Het slaafje van de Amerikanen, dat zijn we...
Dat doen we.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wij ook niet: laten we daarom handel met elkaar drijven in plaats van elkaar te steken.
Dat is geen land maar een verzameling losse landen wiens belangen niet 100% met elkaar overeenkomen. Amerika is de heersende supermacht op deze aardbol.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij behoren dat de wereldmacht genaamd het westen.
Dat is slechts een utopie. Omdat de Europeaanse burger dat niet ziet zitten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij behoren dat de wereldmacht genaamd het westen.
De enige supermacht. Rusland is geen supermacht, China, India en Brazilie al helemaal niet. Hilarisch blijft het idee dat China iets kan presteren op militair gebied.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is geen land maar een verzameling losse landen wiens belangen niet 100% met elkaar overeenkomen. Amerika is de heersende supermacht op deze aardbol.
Maar het huwelijk houdt prima stand.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:20 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat is slechts een utopie. Omdat de Europeaanse burger dat niet ziet zitten.
Het Atlantisch verbond is een verstandshuwelijk.
Je hebt het weer specifiek over de doelen van Europa. Europa bestaat niet als entiteit: het is de som van individuele belangen van diverse Europese landen. Wat hebben wij, Nederland, precies te winnen als Rusland in haar eigen regio geopolitiek sterker of zwakker wordt en weegt dit op tegen de handelssancties?quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:18 schreef waht het volgende:
[..]
De doelen van Europa zijn duidelijk: een bevriende regering in Kiev, handhaving internationale rechtsorde naar ons idee, en alles wat daaruit vloeit (zoals handel, veiligheid, en zulks). Wat is hier zo moeilijk aan te bedenken?
Wellicht ben je in BNW meer op je plek met deze onzin.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:47 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
De middenklasse verdwijnt word grotendeels geautomatiseerd en er komen geen nieuwe banen bij.
Lijkt me nou niet dat de regering zich echt wat aantrekt van die middenklasse waar volop op bezuinigd is.
Akkoord.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:21 schreef waht het volgende:
[..]
De enige supermacht. Rusland is geen supermacht, China, India en Brazilie al helemaal niet. Hilarisch blijft het idee dat China iets kan presteren op militair gebied.
Ik nomineer u bij deze voor de naïeveling van het jaar award.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je hebt het weer specifiek over de doelen van Europa. Europa bestaat niet als entiteit: het is de som van individuele belangen van diverse Europese landen. Wat hebben wij, Nederland, precies te winnen als Rusland in haar eigen regio geopolitiek sterker of zwakker wordt en weegt dit op tegen de handelssancties?
Nee, Rusland maakt misbruik van de politieke instabiele situatie in Oekraine en heeft een lapje land gejat en toen schoten zij of vriendjes van hen per ongeluk een vliegtuig uit de lucht. Ze praten dat goed met onzin over historische fouten herstellen en wijzen met het vingertje naar het westen, omdat wij liberale praat- en handelsclubjes in Oekraine geld geven en Putin op zijn vingers tikken als er weer eens een paar homo's in elkaar worden gemept.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De EU is veel meer supermacht dan Rusland.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het optimum wordt bereikt als we met alle landen, dus ook met Oekraïne en Rusland, handel drijven in de sectoren waar wij sterk in zijn. Jij weet ook heel goed dat als wij 1 land links laten liggen wij minder geld aan de export verdienen dan in de ideale situatie.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:19 schreef waht het volgende:
[..]
Dat doen we.
En tevens drijven we handel met andere landen, omdat er voldoende geld te verdienen valt buiten Rusland om.
Zienswijze bewijst helaas keer op keer niets te snappen van de internationale politiek. Bleek ook wel met al die onzin die hij uitkraamde ronde EU-verkiezingen. Veel naïever tref je ze niet.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik nomineer u bij deze voor de naïeveling van het jaar award.
En jij wilt ontkennen dat er gedeelde belangen zijn?quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je hebt het weer specifiek over de doelen van Europa. Europa bestaat niet als entiteit: het is de som van individuele belangen van diverse Europese landen. Wat hebben wij, Nederland, precies te winnen als Rusland in haar eigen regio geopolitiek sterker of zwakker wordt en weegt dit op tegen de handelssancties?
De EU is geen land maar de som van uiteenlopende individuele belangen van 27 landen. De belangen van Estland en Polen (die historisch gezien enige angst voor Rusland hebben) zij anders dan die van Nederland.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De EU is veel meer supermacht dan Rusland.
70 jaar geledenquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:13 schreef Nintex het volgende:
[..]
Europa heeft al 25 jaar geleden gewonnen. Putin gaat die achterstand niet inhalen.
Onzin okéquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht ben je in BNW meer op je plek met deze onzin.
Maar samen vormen die landen wel een supermacht, veel meer dan de Russen. Overigens onderschat je de mate van economische en politieke integratie.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De EU is geen land maar de som van uiteenlopende individuele belangen van 27 landen. De belangen van Estland en Polen (die historisch gezien enige angst voor Rusland hebben) zij anders dan die van Nederland.
Daar heeft inderdaad niemand baat bij maar om dit te belemmeren betalen wij ook een prijs. Kan jij beargumenteren dat de prijs die wij betalen lager is dan de baten die wij "winnen"?quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:26 schreef waht het volgende:
Niemand van de EU heeft baat bij een Rusland dat gezellig wat land verovert in Oekraine.
Ja, de typische middenklassepartijen hebben het over het algemeen gewoon voor het zeggen in Nederland.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:27 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Onzin oké
De middenklasse word goed naar geluisterd.
Ooit van geopolitieke verhoudingen gehoord?quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar heeft inderdaad niemand baat bij maar om dit te belemmeren betalen wij ook een prijs. Kan jij beargumenteren dat de prijs die wij betalen lager is dan de baten die wij "winnen"?
Klopt we laten wat liggen, maar je hebt het puur over economische ontwikkeling en dat is niet de enige prioriteit. Zonder veiligheid is je economie niets waard. Zonder politieke invloed is je economie kwetsbaar. Binnen onze strategie draait het altijd om de afweging van prioriteiten. Soms weegt de een wat meer, dan de ander. Op dit moment weegt het belang economie even wat minder, dat is niet bepaald reden tot paniek.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het optimum wordt bereikt als we met alle landen, dus ook met Oekraïne en Rusland, handel drijven in de sectoren waar wij sterk in zijn. Jij weet ook heel goed dat als wij 1 land links laten liggen wij minder geld aan de export verdienen dan in de ideale situatie.
Samen inderdaad: zeker.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar samen vormen die landen wel een supermacht, veel meer dan de Russen. Overigens onderschat je de mate van economische en politieke integratie.
Je kunt niet altijd redeneren in plussen en minnen. Zo werkt internationale politiek niet. Je kunt niet alles laten afhangen van economische belangen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar heeft inderdaad niemand baat bij maar om dit te belemmeren betalen wij ook een prijs. Kan jij beargumenteren dat de prijs die wij betalen lager is dan de baten die wij "winnen"?
complete onzinquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:28 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt we laten wat liggen, maar je hebt het puur over economische ontwikkeling en dat is niet de enige prioriteit. Zonder veiligheid is je economie niets waard. Zonder politieke invloed is je economie kwetsbaar. Binnen onze strategie draait het altijd om de afweging van prioriteiten. Soms weegt de een wat meer, dan de ander. Op dit moment weegt het belang economie even wat minder, dat is niet bepaald reden tot paniek.
Dank.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik nomineer u bij deze voor de naïeveling van het jaar award.
Dat zou ik best kunnen, in de essentie komt dat neer op belangen voor Nederland die je niet meet in euro's, dat zijn subjectieve waarden waarover je altijd kunt twisten. Zoals hierboven gezegd draait het om een afweging van prioriteiten, simpeler kan ik het niet maken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |