De Krim onder Oekraïns bestuur, hoe stel je dat jezelf voor? Ik ben wel benieuwd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
"Iets toegeven", een flink stuk van je grondgebied, wat ook nog eens strategisch belangrijk is, afstaan is wel meer dan iets toegeven.
Een fatsoenlijke deal is volgens mij niet mogelijk zonder dat De Krim weer onder Oekraïens bestuur komt...
Fransen en Spanjaarden onder andere, maar volgens mij is dat maar een klein aantal.quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:15 schreef Happel het volgende:
[..]
[..]
Wie zijn die Europeanen die meevechten bij het almachtige rebellenleger?
Onder wat moet ik die scharen? Vrijheidsstrijders, communisten, nationalisten?quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:53 schreef SadPanda het volgende:
Fransen en Spanjaarden onder andere, maar volgens mij is dat maar een klein aantal.
Verschild per persoon.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:54 schreef Happel het volgende:
[..]
Onder wat moet ik die scharen? Vrijheidsstrijders, communisten, nationalisten?
In de gemiddelde kleuterklasquote:Op vrijdag 12 september 2014 03:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.dewaarheid.nu/sep01/De_Russen_komen.htm
[..]
Dat lukte best redelijk vanaf 1991, al kan ik me wel voorstellen dat men nu moet gaan praten over het sneller beëindigen van de pacht van de haven voor de Russische Zwarte Zeevloot.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De Krim onder Oekraïns bestuur, hoe stel je dat jezelf voor? Ik ben wel benieuwd.
4 Fransen, de Europeanen vechten mee.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Verschild per persoon.
http://en.ria.ru/intervie(...)ench-Volunteers.html
In Rusland is er geen eten, pensioen, werk etc. en zijn er geen westerse producten en kunnen er geen betalingen gedaan worden naar Europa of ontvangen worden uit Europa. Ivan klaagt dat zijn vrouw al 3 weken is opgesloten nadat ze ging protesteren tegen de Russische bezetting van Oekraine.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:57 schreef Schurkenstaat het volgende:
Men dweept hier nogal met economische verschillen tussen de EU en Rusland, wat vanuit de getoonde statistieken in het voordeel van de EU is.
Maar de vraag is wie er het meest te verliezen heeft en welk volk daar het sterkst op reageert.
die kunnen ze van de gasrekening aftrekkenquote:Op vrijdag 12 september 2014 10:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat lukte best redelijk vanaf 1991, al kan ik me wel voorstellen dat men nu moet gaan praten over het sneller beëindigen van de pacht van de haven voor de Russische Zwarte Zeevloot.
Ik zou dan in de deal zetten dat Rusland een éénmalige flinke schadevergoeding betaalt voor de Krim, en dat daarmee de kous af is. Dat zou een realistisch voorstel kunnen zijn. Als tegenprestatie voor het behouden van de Krim, dienen de Russen dan op te donderen uit oost-Oekraïne.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat lukte best redelijk vanaf 1991, al kan ik me wel voorstellen dat men nu moet gaan praten over het sneller beëindigen van de pacht van de haven voor de Russische Zwarte Zeevloot.
Ligt er aan hoe hoog die schadevergoeding is. Maar dan nog is het een vrij bizar voorstel en vanuit Oekraïens en westers oogpunt eigenlijk onacceptabel. Die agressie belonen is gewoon niet erg slimquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zou dan in de deal zetten dat Rusland een éénmalige flinke schadevergoeding betaalt voor de Krim, en dat daarmee de kous af is. Dat zou een realistisch voorstel kunnen zijn. Als tegenprestatie voor het behouden van de Krim, dienen de Russen dan op te donderen uit oost-Oekraïne.
Europeanen verliezen relatief minder. Russen lijden makkelijker. De eerste reageren sterker historisch gezien, maar of dat nog opgaat moet ik nog zien.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:57 schreef Schurkenstaat het volgende:
Men dweept hier nogal met economische verschillen tussen de EU en Rusland, wat vanuit de getoonde statistieken in het voordeel van de EU is.
Maar de vraag is wie er het meest te verliezen heeft en welk volk daar het sterkst op reageert.
Als ik door de Russen niet meer met de auto kan, dan zijn zware bommen op Rusland toegestaan.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
4 Fransen, de Europeanen vechten mee.
[..]
In Rusland is er geen eten, pensioen, werk etc. en zijn er geen westerse producten en kunnen er geen betalingen gedaan worden naar Europa of ontvangen worden uit Europa. Ivan klaagt dat zijn vrouw al 3 weken is opgesloten nadat ze ging protesteren tegen de Russische bezetting van Oekraine.
In Nederland moet Evelien een uur later beginnen als Vrijetijdsmanager, omdat Ster en Jan-Joost nu met de fiets naar school gebracht moeten worden, omdat er maar 1 oplaadpaal is voor de elektrische auto's, uitverkocht... pfft hoe durven ze. Voordeel is wel dat ze langs het uitdeelpunt van gratis groente en fruit komt en niet om hoeft te rijden naar de supermarkt.
Als je de Rus kent, weet je dat hij er geen barst om geeft. Als je de Westerling kent, weet je dat hij ontploft wanneer hij een tientje per maand inlevert. Sterker nog: de Rus is bereid te betalen, voor zaken die het landsbelang dienen. Het EU-belang is een utopie -het bestaat simpelweg niet.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:14 schreef waht het volgende:
[..]
Europeanen verliezen relatief minder. Russen lijden makkelijker. De eerste reageren sterker historisch gezien, maar of dat nog opgaat moet ik nog zien.
Grof gezegd.
Is dat niet vooral wat je hoopt?quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:17 schreef Schurkenstaat het volgende:
Het is mijn inschatting dat de EU de grote verliezer is van de "eigen" (lees: volledig op regie van de VS) maatregelen. Met afstand.
Mwah, dat idee over de Europeaan is meer een karikatuur. De feiten qua publieke uitgaven spreken voor zich, dit is vanuit EU-opzicht veel en veel groter dan in Rusland.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:17 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Als je de Rus kent, weet je dat hij er geen barst om geeft. Als je de Westerling kent, weet je dat hij ontploft wanneer hij een tientje per maand inlevert. Sterker nog: de Rus is bereid te betalen, voor zaken die het landsbelang dienen. Het EU-belang is een utopie -het bestaat simpelweg niet.
Het is mijn inschatting dat de EU de grote verliezer is van de "eigen" (lees: volledig op regie van de VS) maatregelen. Met afstand.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:19 schreef theunderdog het volgende:
Schurkenstaan heeft denk ik wel gelijk in de zin dat de Russen veel meer gewent zijn dan de Europeanen.
De Krim krijgen ze echt nooit meer terug.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een constatering. Ik ben genoeg op de hoogte van Rusland om ze te op dit gebied te kunnen doorgronden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:19 schreef theunderdog het volgende:
Schurkenstaan heeft denk ik wel gelijk in de zin dat de Russen veel meer gewent zijn dan de Europeanen.
Zal best, maar wat is het effect daarvan? En is het relevant?quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:19 schreef theunderdog het volgende:
Let maar eens op wanneer de Europese middenklasse de rekening krijgt gepresenteerd van deze roekeloze lastercampagne.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:21 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah, dat idee over de Europeaan is meer een karikatuur. De feiten qua publieke uitgaven spreken voor zich, dit is vanuit EU-opzicht veel en veel groter dan in Rusland.
Alsof die zich interesseren voor de korte termijn problemen van deze maatregelen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:23 schreef waht het volgende:
[..]
Zal best, maar wat is het effect daarvan? En is het relevant?
De sancties zijn gericht op de elite rond Poetin, daar zitten geen normale Russen.
Maar wel een die over lijkt te lopen van zelfhaat.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:18 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Opmerkelijke suggestie. Ik ben immers een Europeaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |