abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144361263
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:37 schreef Pinpoint het volgende:
Echter, boven de lijst staat een zin die begint met "zover wij weten".
Ik ben wat voorzichtig met zomaar iets als feiten neer te gooien.
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:43:18 #202
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144361324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:17 schreef Rubella het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik ga zelf nergens van uit en hang niet de ene of de andere theorie aan. Als je namelijk teveel meegaat in een theorie krijg je last van tunnelvisie en worden andere mogelijkheden moeilijker te aanvaarden. Ik ga uit van de feiten en bekijk wat het meest logisch kan zijn.
Dat is ook mijn instelling. Met nieuwe gegevens ga ik er opnieuw naar kijken.
quote:
Overigens is een leuk filmpje te vinden op youtube die een indruk geeft van de route. De camera setting is beroerd, maar het geeft een indruk.

Dat is een andere locatie Rubella. Er zijn twee wandelroutes met bijna dezelfde naam, raar maar waar ;)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144361472
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:43 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat is ook mijn instelling. Met nieuwe gegevens ga ik er opnieuw naar kijken.

[..]

Dat is een andere locatie Rubella. Er zijn twee wandelroutes met bijna dezelfde naam, raar maar waar ;)
Huh?? Ok, maar wel leuk om een beetje zicht te krijgen op de wandelpaden die er zijn. Want hier hebben wij een gebrek aan. Werkelijke foto's en info van het pad naar Bocas del Torro. Alles komt van het eerste gedeelte waar het nog redelijk goed te lopen is, maar van het pad erachter is weinig (te weinig) bekend.
pi_144361712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:53 schreef Geruisloos het volgende:
Hieronder een schematische weergave van het belschema.

Wat zou het strikte patroon kunnen verklaren?
Hielden ze zich vrijwillig aan dit patroon, of werd dit door externe factoren bepaald?
Waarom 14 uur tussen de eerste noodoproepen en de tweede?

Hoe kan het zijn dat de iPhone op 11 april om 10:51 (na deze 5 dagen niet aangezet te hebben) rondom hetzelfde tijdstip wordt gebruikt als gedurende de eerste 5 dagen na de vermissing? En bovendien exact op hetzelfde moment als op 2 april (10:53) en 5 april (10:50).
IMO kan dit alleen verklaard worden doordat op de eerste plaats de telefoons worden gebruikt door iemand anders dan Kris en Lisanne, en dat deze persoon op deze specifieke tijdstippen de gelegenheid had met de telefoons in de weer te zijn, en op de tweede plaats dat deze persoon zich op deze momenten bevond in een gebied waar geen bereik was.

Aangezien op geen van de dagen ooit na 16:50 een van beide telefoons is aangezet ga ik ervanuit dat deze persoon rond die tijd thuis was (iig in de periode 1-11 april), gewoon in Boquete, en werkt in een gebied waar veelal geen ontvangst is, zoals bv een gids, iemand die vee houdt buiten Boquete of anderszins werkzaam is in moeilijk begaanbaar gebied.
pi_144361775
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:50 schreef Za het volgende:

[..]

IMO kan dit alleen verklaard worden doordat op de eerste plaats de telefoons worden gebruikt door iemand anders dan Kris en Lisanne, en dat deze persoon op deze specifieke tijdstippen de gelegenheid had met de telefoons in de weer te zijn, en op de tweede plaats dat deze persoon zich op deze momenten bevond in een gebied waar geen bereik was.

Aangezien op geen van de dagen ooit na 16:50 een van beide telefoons is aangezet ga ik ervanuit dat deze persoon rond die tijd thuis was (iig in de periode 1-11 april), gewoon in Boquete, en werkt in een gebied waar veelal geen ontvangst is, zoals bv een gids, iemand die vee houdt buiten Boquete of anderszins werkzaam is in moeilijk begaanbaar gebied.
En wat voor belang heeft diegene erbij om de telefoon aan te zetten?
pi_144361810
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat mag, maar van de meeste mensen zie ik niet hele rare dingen passeren.
Dat kan betekenen, dat ze geen tunnelvisie hebben. Of niet heel opvallend.
Maar ook, dat jij 'm al hebt. :Y
-- <br />Pinpoint
pi_144361816
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:46 schreef Rubella het volgende:

[..]

Huh?? Ok, maar wel leuk om een beetje zicht te krijgen op de wandelpaden die er zijn. Want hier hebben wij een gebrek aan. Werkelijke foto's en info van het pad naar Bocas del Torro. Alles komt van het eerste gedeelte waar het nog redelijk goed te lopen is, maar van het pad erachter is weinig (te weinig) bekend.
Dat blog met die oude fransman vond ik wel erg goed. Ik heb de link niet meer. Iemand?

Het door jou net weer geplaatste filmpje is nu denk ik al 50 keer gepost.
pi_144361842
Het is vast komen te staan na DNA onderzoek dat de gevonden resten van Lisanne zijn.

http://elsiglo.com/cronica-roja/hueso-hallado-lisanne/23803168

Even een gare Google vertaling:

De advocaat Enrique Arrocha, Kremers advocaat van de familie, werd op de hoogte gesteld van de nieuwe resultaten

De resultaten van de DNA-analyse uitgevoerd op de resten van de tibia en fibula, gevonden door Romero High boeren in Chiriquí, werden verenigbaar geacht met familie Lisanne Froon te zijn.

Gisteren, de heer Enrique Arrocha, Kremers advocaat van de familie, werd de hoogte van de nieuwe resultaten, waaruit bleek dat de resten waren van Lisanne Froon.
pi_144361926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat blog met die oude fransman vond ik wel erg goed. Ik heb de link niet meer. Iemand?

Het door jou net weer geplaatste filmpje is nu denk ik al 50 keer gepost.
Dat kan. We zijn al 86 topics maal 13 pagina's verder. Een dubbeling is dan een kleine mogelijkheid :) .
pi_144362021
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:51 schreef Halcon het volgende:

En wat voor belang heeft diegene erbij om de telefoon aan te zetten?
Ik kan niet denken vanuit deze persoon, maar wie weet mogelijk geen enkel belang, danwel misschien het idee hebbende door dit te doen de indruk te wekken dat Kris en Lisanne nog in leven waren.
De persoon kan bv van plan zijn geweest losgeld te vragen, geen idee.
pi_144362078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:52 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Dat kan betekenen, dat ze geen tunnelvisie hebben. Of niet heel opvallend.
Maar ook, dat jij 'm al hebt. :Y
Neuh, dat is niet het geval. Ongeval of verdwalen sluit ik niet uit en ik draai niet alles richting een theorie van een misdrijf.
pi_144362082
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:00 schreef Bozoe het volgende:
Als ik mij probeer in te leven in de situatie waarin Kris en Lisanne zaten in het geval van een verdwaling, dan vind ik het apart dat ze alleen 's ochtends en 's middags hebben gebeld. Het lijkt mij dat je overdag aan het lopen bent op zoek naar de bewoonde wereld. In de avond, als je wederom geen hulp hebt weten te vinden dan ga je volgens mij 's avonds en 's nachts 112/911 bellen omdat je verder niets kunt doen op dat moment en de angst alleen maar groter wordt.
Vind ik nou juist heel onlogisch. Voor de nacht zoek je een beschutte plek, met liefst iets boven je hoofd en bescherming tegen de kou. Ze waren heel dun gekleed. Op zo'n plek is de kans op signaal helemaal uitgesloten. Lijkt mij dus logischer om het overdag te proberen, op een open veld of hoger punt.
pi_144362234
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:57 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Vind ik nou juist heel onlogisch. Voor de nacht zoek je een beschutte plek, met liefst iets boven je hoofd en bescherming tegen de kou. Ze waren heel dun gekleed. Op zo'n plen is de kans op signaal helemaal uitgesloten. Lijkt mij dus logischer om het overdag te proberen, op een open veld of hoogeh punt,
Eens. Maar wat moeten ze het koud hebben gehad met alleen een kort broekje en een hemdje in de avond en nacht. Vooral de vroege ochtenden zijn killing.
pi_144362344
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:56 schreef Za het volgende:

[..]

Ik kan niet denken vanuit deze persoon, maar wie weet mogelijk geen enkel belang, danwel misschien het idee hebbende door dit te doen de indruk te wekken dat Kris en Lisanne nog in leven waren.
De persoon kan bv van plan zijn geweest losgeld te vragen, geen idee.
Dan zou hij dat toch wel hebben gevraagd? De indruk wekken dat ze in leven zijn doe je niet door een telefoon aan te zetten in een gebied zonder bereik....
pi_144362346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:56 schreef Za het volgende:

[..]

De persoon kan bv ook van plan zijn geweest losgeld te vragen, geen idee.
Gewoon even een herinnering..

Mijn oudste zoon kreeg ooit zijn eerste digitale camera en was er mee in de wolken.
Na een paar dagen werd ik wakker van woest gebrul in de ochtend. Bleek dat zijn kleine broertje 's nachts zijn kamer op geslopen was en de camera had 'geleend'.. Hij stond echt vol met donkere foto's van de kamer van zijn broertje. _O-

Ik kan me voorstellen dat iemand, zeker een jongere of iemand die geen mobiel of camera heeft (blijkbaar hebben niet al die dorpjes elektriciteit), gefascineerd raakt door die mobieltjes en een camera. Zeker als de tijd dat hij daarmee kan spelen beperkt is.
pi_144362633
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Neuh, dat is niet het geval. Ongeval of verdwalen sluit ik niet uit en ik draai niet alles richting een theorie van een misdrijf.
Maar ik wou het toch even zeggen. ;)
Hoe lang zou het trouwens duren, als je er wel wel tunneldenkt, tot het opvalt? Omringd door BNW'ers?
-- <br />Pinpoint
pi_144362638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:59 schreef Rubella het volgende:

[..]

Eens. Maar wat moeten ze het koud hebben gehad met alleen een kort broekje en een hemdje in de avond en nacht. Vooral de vroege ochtenden zijn killing.
Waar is dit precies op gebaseerd?

Als we WolframAlpha erbij pakken, dan zien we dat de temperatuur niet onder de 20 graden is geweest.

http://www.wolframalpha.c(...)l+1+to+april+11+2014

Ook andere bronnen die ik zo snel even kan vinden geven aan dat het niet kouder dan 20 graden wordt.

Zie: http://www.myweather2.com(...)profile.aspx?month=4

Of was het gebied waarin zij zaten een stuk hoger en dus kouder? Ik laat me graag informeren met bronnen!
pi_144362809
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:06 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Maar ik wou het toch even zeggen. ;)
Hoe lang zou het trouwens duren, als je er wel wel tunneldenkt, tot het opvalt? Omringd door BNW'ers?
Vrij snel denk ik :)
pi_144362839
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:06 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Als we WolframAlpha erbij pakken, dan zien we dat de temperatuur niet onder de 20 graden is geweest.

[ afbeelding ]

Ook andere bronnen die ik zo snel even kan vinden geven aan dat het niet kouder dan 20 graden wordt.

Of was het gebied waarin zij zaten een stuk hoger en dus kouder? Ik laat me graag informeren met bronnen!
Ja het is idd hoe hoger hoe kouder. Op Volcan Baru zijn enkele jaren geleden 2 toeristen omgekomen door onderkoeling, ze waren ook verdwaald. Ik kan de link wel opzoeken maar doe dat dan later, nu ff hond uitlaten :D
pi_144362981
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:10 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja het is idd hoe hoger hoe kouder. Op Volcan Baru zijn enkele jaren geleden 2 toeristen omgekomen door onderkoeling, ze waren ook verdwaald. Ik kan de link wel opzoeken maar doe dat dan later, nu ff hond uitlaten :D
Pas maar op dat je niet verdwaalt.
pi_144363078
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:10 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Volcan Baru is 3.474 meter hoog. Ik neem aan dat de meiden niet zo hoog zaten. Maar hoe hoog zaten ze wel (ten opzichte van Boquete)? Pas dan kan er iets zinnigs gezegd worden over de temperaturen die zij ervaren moeten hebben.
pi_144363082
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah.. Twee weten meer dan één :Y
-- <br />Pinpoint
pi_144363093
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Er is door de eigenaresse van de taalschool gewaarschuwd dat de temperaturen 's nachts behoorlijk kunnen dalen. Klopt ook wel, want het is nevelwoud. Ook de vochtigheid speelt een rol.
Ik kan alleen niet zo snel meer die post vinden of een betrouwbare website :( .
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:16:07 #224
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144363145
quote:

[..]

We hebben een bron: hun camera registreerde temperaturen. Zie link in de OP.
Bij de twee nachtfoto's staat 24C. Dat is prima uit te houden.
pi_144363222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:15 schreef Rubella het volgende:

[..]

Er is door de eigenaresse van de taalschool gewaarschuwd dat de temperaturen 's nachts behoorlijk kunnen dalen. Klopt ook wel, want het is nevelwoud. Ook de vochtigheid speelt een rol.
Van 35 graden naar 20 graden is ook "behoorlijk dalen".

Het lijkt me dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn om de daadwerkelijke temperaturen te achterhalen. Maar zolang we die niet hebben kunnen we niet zeggen of ze het "koud" hebben gehad.
pi_144363331
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:16 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De ellende is dat je gewend bent aan de hoge temperaturen overdag. Ik herinner mij dat ik in de jungle van Suriname lag te rillen van de kou tegen de ochtend en dat waren ook zulke in onze ogen hoge temperaturen. Vergeet verder niet dat ze erg dun gekleed waren en waarschijnlijk ook nog nat geworden van het zweten en de hoge luchtvochtigheid.
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:23:22 #227
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144363573
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:19 schreef Rubella het volgende:

[..]

De ellende is dat je gewend bent aan de hoge temperaturen overdag. Ik herinner mij dat ik in de jungle van Suriname lag te rillen van de kou tegen de ochtend en dat waren ook zulke in onze ogen hoge temperaturen. Vergeet verder niet dat ze erg dun gekleed waren en waarschijnlijk ook nog nat geworden van het zweten en de hoge luchtvochtigheid.
Dat is zeker waar. Na een week in de jungle zat ik te rillen in een bus met airco ;)
Maar er werden in dit topic veel lagere temperaturen genoemd, en die blijken niet te kloppen.
pi_144363608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:19 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar we moeten voorzichtig zijn met uitspraken als "Maar wat moeten ze het koud hebben gehad met alleen een kort broekje en een hemdje in de avond en nacht."

Dit suggereert namelijk een graad of 5-15. Terwijl we zojuist al drie bronnen hebben gezien die aangeven dat het 's nachts rond de 20-25 moet zijn geweest. Hoe dat gevoelsmatig is ervaren op dat moment is lastig te zeggen en hangt af van veel factoren.
pi_144363693
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:52 schreef Ouder1 het volgende:
Gevonden!
http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past
pi_144363874
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:23 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar we moeten voorzichtig zijn met uitspraken als "Maar wat moeten ze het koud hebben gehad met alleen een kort broekje en een hemdje in de avond en nacht."

Dit suggereert namelijk een graad of 5-15. Terwijl we zojuist al drie bronnen hebben gezien die aangeven dat het 's nachts rond de 20-25 moet zijn geweest. Hoe dat gevoelsmatig is ervaren op dat moment is lastig te zeggen en hangt af van veel factoren.
Hier een linkje naar gemiddelden.

http://www.weather-and-cl(...)e-Sunshine-in-Panama

De temperaturen zijn in onze Nederlandse ogen nog prima, maar het verschil tussen dag en nacht temperatuur is gewoon groot.
pi_144363978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De vraag is wat er gevaarlijk is (de kabelbruggen) en waar het onduidelijk wordt (na de oversteken).
Ik heb het steeds over het stuk waar ze dan verdwaald zouden moeten zijn; 3 1/2 lopen na de Mirador, ver voor de rivier dus.
Het kan best zijn dat het pas een heel stuk na de Mirador 'moeilijk' wordt, maar we weten natuurlijk niet hoe ver ze gelopen zijn. Misschien konden of wilden ze om een bepaalde reden niet terug en liepen dus verder (ook nog na de eerste noodoproep).
pi_144364144
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:09 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ik heb hem niet zo heel vaak voorbij zien komen, maar goed, meestal is dit topic alweer zoveel pagina´s verder als ik weer terug kijk. Mijns inziens, met de info die we hebben, kan het de verdwaling zijn, een misdrijf of een combi van (we weten gewoon te weinig, waardoor bijna elk scenario nog mogelijk is).
Uhu, ik hou ook alle opties open hoor. Maar ik blijf tot nu toe het meeste 'aanhanger' van de verdwalingstheorie (eventueel voorafgegaan door een andere gebeurtenis).
pi_144364184
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

nou, tis dat de hond de weg naar huis wist anders.... -O-
pi_144364696
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:17 schreef Geruisloos het volgende:
Van 35 graden naar 20 graden is ook "behoorlijk dalen".
Ja, maar wordt je tegen zo'n daling gewaarschuwd? :?

Ik weet niet hoor, maar ik zie steeds mensen iets zeggen, dat wel bedoeld lijkt om het onwaarschijnlijk te maken, dat je daar iets overkomt als er geen gemene boeven zijn. Niet speciaal dit, en ook niet speciaal jou. Maar alles opgeteld, vliegen er zoveel van dit soort merkwaardige argumenten voorbij, dat er een wens lijkt te zijn om wat die meiden gebeurd is, verdacht te blijven vinden.

EDIT: Dat het daar niet koud was, maakt voor mijn punt niet uit. Waar het me om ging, is dat er iemand iets zegt dat op natuurlijke oorzaken zou kunnen wijzen, en dat als in een reflex, onmiddelijk zo'n opmerking komt. Achteraf niet nodig, maar daarom niet minder vreemd als argument.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pinpoint op 09-09-2014 20:48:29 ]
-- <br />Pinpoint
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:50:08 #235
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144365288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:41 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ja, maar wordt je tegen zo'n daling gewaarschuwd? :?

Ik weet niet hoor, maar ik zie steeds mensen iets zeggen, dat wel bedoeld lijkt om het onwaarschijnlijk te maken, dat je daar iets overkomt als er geen gemene boeven zijn. Niet speciaal dit, en ook niet speciaal jou. Maar alles opgeteld, vliegen er zoveel van dit soort merkwaardige argumenten voorbij, dat er een wens lijkt te zijn om wat die meiden gebeurd is, verdacht te blijven vinden.
Ik reageer even omdat ik net over die temperaturen schreef.
Een nachttemperatuur van 20C zal erg onaangenaam geweest zijn voor de meiden, maar niet schadelijk voor hun gezondheid. Er zijn genoeg andere dingen in die jungle die wel schadelijk of gevaarlijk zijn.
pi_144365672
Ik weet niet of je er van uit kan gaan dat de meiden alleen verstandige dingen deden.
Bijvoorbeeld, als wij met onze paarden een buitenrit gaan maken van 3 of 4 uur, is de vaste afspraak dat we altijd minimaal met 3 personen gaan. Er zijn hier nl in de duinen ook stukken waar geen telefoonsignaal is! (ja echt waar) Zodat als er eentje gewond raakt, er altijd iemand bij kan blijven en de derde persoon hulp kan halen. Ook heb ik standaard minimaal een zakmes en aansteker bij me dan.
Een zakmes om bv repen stof te kunnen snijden bij een ernstige verwonding, heb ik al eens nodig gehad. Of om kleding los te snijden. Om een wandeling te gaan maken van enkele uren in een tropisch woud zonder ook maar iets bij je te hebben, ik zou het niet zo doen. Ik sluit de mogelijkheid dat ze van het pad afgegaan zijn dan ook niet helemaal uit.
pi_144365973
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Een nachttemperatuur van 20C zal erg onaangenaam geweest zijn voor de meiden, maar niet schadelijk voor hun gezondheid. Er zijn genoeg andere dingen in die jungle die wel schadelijk of gevaarlijk zijn.
Dit. En vergeet niet dat dit voor L&K pas de eerste verre reis was. Zij moesten alle informatie uit boekjes en plaatselijke bronnen halen. Als je wat meer bereisd bent, dan weet je wat je ongeveer in een land en op reis kan verwachten en bereid je hierop voor.
pi_144366029
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

OK, maar dat was mijn punt niet. Iemand zei dat er werd gewaarschuwd tegen flinke dalingen. Waarschuwen doe je tegen gevaar. Dat gevaar was er nu niet, en een paar minuten later stond dat op het forum als feit. Maar zonder de temperatuur te weten, werd het die waarschuwing al gerelativeerd. Alsof Panamezen bang zijn voor 20 graden of zo, en dat zo'n waarschuwing dus nietszeggend is. Wat nou als het 10 graden bleek te zijn. En ze zijn van de rotsen gevallen of zo. Misschien heeft dat wel met verkleumen te maken.
-- <br />Pinpoint
pi_144366780
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:02 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

OK, maar dat was mijn punt niet. Iemand zei dat er werd gewaarschuwd tegen flinke dalingen. Waarschuwen doe je tegen gevaar. Dat gevaar was er nu niet, en een paar minuten later stond dat op het forum als feit. Maar zonder de temperatuur te weten, werd het die waarschuwing al gerelativeerd. Alsof Panamezen bang zijn voor 20 graden of zo, en dat zo'n waarschuwing dus nietszeggend is. Wat nou als het 10 graden bleek te zijn. En ze zijn van de rotsen gevallen of zo. Misschien heeft dat wel met verkleumen te maken.
Niet gewaarschuwd, maar Ingrid Lommers maakte zich zorgen als L&K 's nachts daar moesten verblijven. Zij had het erover dat de temperaturen fors konden dalen in de nacht. Dit speelde kort na de verdwijning.
pi_144367471
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik weet niet of je er van uit kan gaan dat de meiden alleen verstandige dingen deden.
Bijvoorbeeld, als wij met onze paarden een buitenrit gaan maken van 3 of 4 uur, is de vaste afspraak dat we altijd minimaal met 3 personen gaan. Er zijn hier nl in de duinen ook stukken waar geen telefoonsignaal is! (ja echt waar) Zodat als er eentje gewond raakt, er altijd iemand bij kan blijven en de derde persoon hulp kan halen. Ook heb ik standaard minimaal een zakmes en aansteker bij me dan.
Een zakmes om bv repen stof te kunnen snijden bij een ernstige verwonding, heb ik al eens nodig gehad. Of om kleding los te snijden. Om een wandeling te gaan maken van enkele uren in een tropisch woud zonder ook maar iets bij je te hebben, ik zou het niet zo doen. Ik sluit de mogelijkheid dat ze van het pad afgegaan zijn dan ook niet helemaal uit.
Beste mensen van BNW. Is het overdreven om wat ik meepik vandaag (ik wou even kijken) surrealistisch te noemen?

De één zegt dat er aanwijzingen zijn voor een misdrijf, en blijkt te bedoelen dat een eventuele natuurlijke oorzaak nog niet opgehelderd is.
De ander acht het mogelijk dat ze van het pad afgegaan zijn. Want jawel, er bestaan misschien mensen die niet alleen verstandige dingen doen. Dat is vast de forum-skepticus hier.

Ik ga gauw terug naar F&L, want de zaak zal hier nu wel snel opgelost zijn, met de van-het-pad-gegaan-theorie.
En dan vind ik er niks meer aan. Nou doei allemaal! w/
-- <br />Pinpoint
pi_144367519
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:16 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

In de Canon specsheet wordt niet over een temperatuurmeting gesproken. Ik vermoed dat deze waardes dan ook de temperatuur van de sensor aangeven.
pi_144367583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:25 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Beste mensen van BNW. Is het overdreven om wat ik meepik vandaag (ik wou even kijken) surrealistisch te noemen?

De één zegt dat er aanwijzingen zijn voor een misdrijf, en blijkt te bedoelen dat een eventuele natuurlijke oorzaak nog niet opgehelderd is.
De ander acht het mogelijk dat ze van het pad afgegaan zijn. Want jawel, er bestaan misschien mensen die niet alleen verstandige dingen doen. Dat is vast de forum-skepticus hier.

Ik ga gauw terug naar F&L, want de zaak zal hier nu wel snel opgelost zijn, met de van-het-pad-gegaan-theorie.
25k posts samengevat in 1 post. _O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144367677
Ik probeer alleen maar uitspraken om te zetten in feiten waar we iets mee kunnen. Iets als "koud" of "sterke daling" zegt niet zoveel namelijk. Iedereen ervaart dat anders. Als we het over meetbare gegevens hebben zoals 10 of 20 graden, dan kunnen we daar meer mee.

Dus als iemand beweert dat de meiden het koud moeten hebben gehad, dan stel ik de vraag: Hoeveel graden was het dan? Niets bijzonders aan en ik probeer ook niets te sturen, alleen maar feiten boven water te krijgen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Geruisloos op 09-09-2014 21:34:29 ]
pi_144367688
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:14 schreef Rubella het volgende:

[..]

Niet gewaarschuwd, maar Ingrid Lommers maakte zich zorgen als L&K 's nachts daar moesten verblijven. Zij had het erover dat de temperaturen fors konden dalen in de nacht. Dit speelde kort na de verdwijning.
OK, maar het ging me hoe er gereageerd werd. Misverstand of niet: de inkt was nog niet droog, of er moest een andere betekenis aan gegeven worden. Niet kloppend, en niet logisch, en overbodig. Waarom die snelle reflex, zonder te weten hoe het zit? Dat was mijn punt.
-- <br />Pinpoint
pi_144368122
quote:

[..]

Je hebt de zaak niet echt gevolgd, he? De ouders achten het uitgesloten dat ze van het pad af gegaan zijn. Vandaar.
pi_144368281
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

25k posts samengevat in 1 post. _O_
Is het een hype of zo, onder de mods om de mensen hier af te zeiken?
pi_144368939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:37 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Doe ik dat dan :?
pi_144368990
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:35 schreef Grijzemassa het volgende:
De ouders achten het uitgesloten dat ze van het pad af gegaan zijn
Dus omdat ik "Dat doet mijn kind niet" niet als feit zie,.. nou ja laat ook maar.
Als je dan ook maar weet, dat de ouders van Panamese boeven uitsluiten, dat hun kind jonge vrouwen iets aandoet.
-- <br />Pinpoint
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:49:11 #249
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144369002
quote:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Zelf hou ik ook nog steeds alle opties open, maar wel scherp lettend op de hoeveelheid aan aanwijzingen die hinten op een misdrijf.

Dan is het ongepast steeds om mensen die niet louter in verdwaling geloven weg te zetten op deze manier, omdat er zogenaamd geen feitelijk bewijs voor is.

Nou de harde feiten in deze zaak passen achterop een postzegel. Dus is het zeker geen verdwalings-abc'tje; integendeel.
pi_144369038
quote:

[..]

Is er hier überhaupt een mod die dat doet? :?

Er wordt soms met enig fronsen gekeken naar de standpunten en de argumenten daarvoor, niet meer dan dat.
pi_144369160
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doe ik dat dan :?
Nee en eerlijk gezegd bedacht ik dat ik het zelf ook wel eens doe :X
pi_144369188
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:49 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Zelf hou ik ook nog steeds alle opties open, maar wel scherp lettend op de hoeveelheid aan aanwijzingen die hinten op een misdrijf.

Dan is het ongepast steeds om mensen die niet louter in verdwaling geloven weg te zetten op deze manier, omdat er zogenaamd geen feitelijk bewijs voor is.

Nou de harde feiten in deze zaak passen achterop een postzegel. Dus is het zeker geen verdwalings-abc'tje; integendeel.
Ik vind het echt niet in de haak om zoiets te zeggen.
De mods die hier mee komen posten zijn geen mod hier, dus die mogen gewoon hun eigen ideeen wb dit topic zeggen .
pi_144369308
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is er hier überhaupt een mod die dat doet? :?

Er wordt soms met enig fronsen gekeken naar de standpunten en de argumenten daarvoor, niet meer dan dat.
O maar dan heb je toch eea gemist.... maar ik ga het niet weer opnoemen, heb ik een paar dagen terug al gedaan.
pi_144369356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:54 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

O maar dan heb je toch eea gemist.... maar ik ga het niet weer opnoemen, heb ik een paar dagen terug al gedaan.
Je moet mijn interesse daarin ook niet overschatten. ;)
pi_144369440
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je moet mijn interesse daarin ook niet overschatten. ;)
Ik geef wel aan dat wat je zegt niet klopt. Er zijn hele lelijke dingen gezegd door mod over de users van dit topic
pi_144369640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:55 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik geef wel aan dat wat je zegt niet klopt. Er zijn hele lelijke dingen gezegd door mod over de users van dit topic
Als dat klopt zie ik in dit geval geen aanleiding om daaraan te refereren, en sowieso lijkt het me verder niet zo heel interessant voor dit topic.

Daarentegen vond ik dat Pinpoint wel een aantal interessante algemene constateringen deed. Wellicht voor sommige vaste deelnemers aan dit topic niet fijn om te horen, maar wel inhoudelijk.
pi_144369750
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Inderdaad, als de twee meiden samen op pad zijn gegaan, vind ik dat persoonlijk zeer onverantwoord.
Als ik mij verplaats in de omgeving waar zij gingen hiken dan ril ik al, niet van de kou maar van angst.

Zulk soort ondernemingen doe je met meerdere personen. Om elkaar bij een ongeluk b.v. beter te kunnen ondersteunen, hulp zoeken en alles wat maar gedaan zal moeten worden.
Maar ook ter bescherming tegen eventuele ontmoetingen met mensen die met onjuiste gedachten in hun hoofd zitten.

Ik geloof eigenlijk niet dat zij samen waren, maar daar hebben we op dit ogenblik nog geen aanwijzingen voor.
Wachten dus maar op nieuwe berichten waaruit dit eventueel naar voren zou kunnen komen.
pi_144369864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De mods die hier mee komen posten zijn geen mod hier, dus die mogen gewoon hun eigen ideeen wb dit topic zeggen .
Het is dan wel verwarrend dat er toch met blauwe lettertje "moderator" boven staat.
Als ze niet als zodanig reageren bedoel ik.
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:03:13 #259
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_144369961
quote:

[..]

Beste zou eigenlijk dan zijn dat de blauwe nickname buiten hun territorium dan ff zwart zou zijn :7
Is er dat niet in te bakken in het forum? :P
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_144369985
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:01 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het is dan wel verwarrend dat er toch met blauwe lettertje "moderator" boven staat.
Dat begrijp ik, maar probeer het zo te zien dat andere mods hier gewone users zijn.
Als ik ben hen in de topics post ben ik daar gewoon user.
pi_144370031
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als dat klopt zie ik in dit geval geen aanleiding om daaraan te refereren, en sowieso lijkt het me verder niet zo heel interessant voor dit topic.

Daarentegen vond ik dat Pinpoint wel een aantal interessante algemene constateringen deed. Wellicht voor sommige vaste deelnemers aan dit topic niet fijn om te horen, maar wel inhoudelijk.
Ik denk nou juist dat jullie de interesse van de vaste users hier in overschatten. Maar het is ook niet leuk als er keer op keer sneren uitgedeeld worden door mensen die "moderator" boven hun bericht hebben staan.
pi_144370073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:04 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik denk nou juist dat jullie de interesse van de vaste users hier in overschatten. Maar het is ook niet leuk als er keer op keer sneren uitgedeeld worden door mensen die "moderator" boveb hun bericht hebben staan.
Daar kun je ze dan ook rustig op aanspreken.
pi_144370219
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:03 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

Beste zou eigenlijk dan zijn dat de blauwe nickname buiten hun territorium dan ff zwart zou zijn :7
Is er dat niet in te bakken in het forum? :P
pi_144370275
quote:

[..]

^O^
pi_144370405
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:59 schreef gynaika het volgende:

[..]

Inderdaad, als de twee meiden samen op pad zijn gegaan, vind ik dat persoonlijk zeer onverantwoord.
Als ik mij verplaats in de omgeving waar zij gingen hiken dan ril ik al, niet van de kou maar van angst.

Zulk soort ondernemingen doe je met meerdere personen. Om elkaar bij een ongeluk b.v. beter te kunnen ondersteunen, hulp zoeken en alles wat maar gedaan zal moeten worden.
Maar ook ter bescherming tegen eventuele ontmoetingen met mensen die met onjuiste gedachten in hun hoofd zitten.

Ik geloof eigenlijk niet dat zij samen waren, maar daar hebben we op dit ogenblik nog geen aanwijzingen voor.
Wachten dus maar op nieuwe berichten waaruit dit eventueel naar voren zou kunnen komen.
Nou dat is idd de andere kant, zouden ze wel alleen met zijn tweeën doorlopen na de mirador?
pi_144371007
hier een overzicht waar in ons kikkerlandje geen 112 bereik is

http://www.coveragechecker.nl/
pi_144371115
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:01 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Sowieso hoeft een mod toch niet altijd als mod te reageren? Moderators zijn ook gewoon mensen met een mening, die het leuk vinden om deel te nemen aan de topics in hun eigen fora.

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. :)
pi_144371208
Een aantal andere users en ik zelf hebben enorm veel achtergrond informatie opgezocht, reisverslagen gelezen van andere toeristen in dat gebied over hun ervaringen en de eventuele dingen die mis kunnen gaan tijdens zo'n hike. Ook de kaarten die er gemaakt zijn en het analyseren van fotodata, hier is veel werk in gestoken. En we doen dit enkel en alleen in de hoop dat iemand misschien ergens tegen iets aanloopt dat een aanwijzing zou kunnen zijn over wat er gebeurd is. Ik denk dat de officiële onderzoekers niet de tijd en menskracht hebben om dat op zo een uitgebreide schaal te doen.
Dan heb ik het niet over wilde speculaties en beschuldigingen, maar puur achtergrond informatie dus.
pi_144371720
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sowieso hoeft een mod toch niet altijd als mod te reageren? Moderators zijn ook gewoon mensen met een mening, die het leuk vinden om deel te nemen aan de topics in hun eigen fora.

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. :)
Nou ja, zoiets als een politieagent die in zijn vrije tijd zijn politiepak aanhoudt, omdat ie dat erg interessant vindt? Ik noem maar wat :D
pi_144371888
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:26 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nou ja, zoiets als een politieagent die in zijn vrije tijd zijn politiepak aanhoud, omdat ie dat erg interessant vind? Ik noem maar wat :D
Een wat vreemde vergelijking aangezien we dit blauw niet zomaar uit kunnen trekken. :)

Hoe dan ook, wat doet het er nu eigenlijk toe? Gedraag je je anders naar of in de aanwezigheid van moderators? Blauw is geen kleur om bang voor te zijn hoor. :P
pi_144372035
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:20 schreef Grijzemassa het volgende:
Een aantal andere users en ik zelf hebben enorm veel achtergrond informatie opgezocht, reisverslagen gelezen van andere toeristen in dat gebied over hun ervaringen en de eventuele dingen die mis kunnen gaan tijdens zo'n hike. Ook de kaarten die er gemaakt zijn en het analyseren van fotodata, hier is veel werk in gestoken. En we doen dit enkel en alleen in de hoop dat iemand misschien ergens tegen iets aanloopt dat een aanwijzing zou kunnen zijn over wat er gebeurd is. Ik denk dat de officiële onderzoekers niet de tijd en menskracht hebben om dat op zo een uitgebreide schaal te doen.
Dan heb ik het niet over wilde speculaties en beschuldigingen, maar puur achtergrond informatie dus.
Ik heb bewondering voor die inspanningen, dat voorop gesteld. En wellicht dat iemand hier een keer een belangrijk licht ziet, wie kan het zeggen?

Mijn indruk van dit topic is echter wel dezelfde als die van Pinpoint: er lijkt nogal wat regelrechte onzin de revu te passeren.
pi_144372094
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een wat vreemde vergelijking aangezien we dit blauw niet zomaar uit kunnen trekken. :)

Hoe dan ook, wat doet het er nu eigenlijk toe? Gedraag je je anders naar of in de aanwezigheid van moderators? Blauw is geen kleur om bang voor te zijn hoor. :P
Nou nee ik gedraag me zeker niet anders.Maar ik weet ook niet uit mijn hoofd wie waar als mod spreekt en wie dat met hetzelfde blauw als prive persoon doet.
pi_144372162
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:31 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nou nee ik gedraag me zeker niet anders.Maar ik weet ook niet uit mijn hoofd wie waar als mod spreekt en wie dat met hetzelfde blauw als prive persoon doet.
Waarom moet je dat weten?
pi_144372229
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb bewondering voor die inspanningen, dat voorop gesteld. En wellicht dat iemand hier een keer een belangrijk licht ziet, wie kan het zeggen?

Mijn indruk van dit topic is echter wel dezelfde als die van Pinpoint: er lijkt nogal wat regelrechte onzin de revu te passeren.
Dat vind ik ook en wij als user vinden het ook niet leuk om allemaal over een kam geschoren te worden, net zoals de moderators dat ook niet leuk vinden.
pi_144372356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom moet je dat weten?
Als iemand als moderator iets negatiefs zegt over de users geeft dat een onwelkom gevoel, bij mij tenminste wel Als je weet dat het gewoon een prive mening is komt het anders over.
pi_144372392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:33 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat vind ik ook en wij als user vinden het ook niet leuk om allemaal over een kam geschoren te worden, net zoals de moderators dat ook niet leuk vinden.
Wellicht begrijpen we mekaar verkeerd, maar ik zie dat niet als twee groepen daar waar het gaat om de inhoud van dit topic.
pi_144372627
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als iemand als moderator iets negatiefs zegt over de users geeft dat een onwelkom gevoel, bij mij tenminste wel Als je weet dat het gewoon een prive mening is komt het anders over.
Als een moderator iets zegt in de hoedanigheid van moderator dan weet je dat wel. In andere gevallen zijn het gewoon reacties van users, meningen van mensen.

Of je wel of niet welkom bent in een forum is niet afhankelijk van of de moderator je wel of niet aardig vindt.
pi_144372946
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als een moderator iets zegt in de hoedanigheid van moderator dan weet je dat wel. In andere gevallen zijn het gewoon reacties van users, meningen van mensen.

Of je wel of niet welkom bent in een forum is niet afhankelijk van of de moderator je wel of niet aardig vindt.
Dat snap ik nu maar was eerder niet duidelijk, vanwege de tekst "moderator" boven het bericht.
Geeft verwarring dus, als je niet een ervaren topic user bent net als ik. En wat dat laatste betreft, als er iets is wat ik niet belangrijk vind dan is het wel om aardig gevonden te worden. Dus daar zat ik niet mee ;)
pi_144373086
Dat ook weer opgehelderd. ^O^
pi_144373314
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Gewoon anders tegen mods aankijken.
Het zijn doorgaans users met iets teveel vrije tijd en iets te weinig vrienden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:49:43 #281
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144373420
quote:

Dan mag ik ook zeggen wat ik wil, over mensen in het blauw als Molurus, die dan blijkbaar hier geen mod is (interesseert mij die forum politiek nou, ook niet na 15 jaar), maar die wel iedereen anti-verdwaling hier denigrerend wegzet.

En dan schermt met klassieke retorica trucs, waar hij overigens zelf intrapt, wat nogal dwaas overkomt. Ook niet in de haak dan.
pi_144373482
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:48 schreef eight het volgende:

[..]

Gewoon anders tegen mods aankijken.
Het zijn doorgaans users met iets teveel vrije tijd en iets te weinig vrienden.
Dat is natuurlijk onzin.
pi_144373532
Ik kan helaas niet quoten momenteel, maar heel bijzonder dat die getuigenverklaring nu weer zo in de media komt (oude info). Volgens mij was dat tijdstip toen rond 15.00 uur... Zou ergens in de OP moeten hebben gestaan onder de verzameling verklaringen.

Gerucht waar ik nog niets eerder over had vernomen, is dat iemand de meiden wilde meelokken naar een woning. Iemand daar meer info over? Al met al lijkt het me meer een sensatie artikel.
pi_144373825
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:50 schreef Za het volgende:

[..]

wat een rare conclusie: dat het alleen verklaard dat het door anderen gedaan moet zijn
want? K en L kunnen niet een dergelijk patroon aanhouden
Wie zegt dat het een patroon is? wat zou de toevalsfactor hierin zijn?
misschien verplaatsen ze zich in de tussentijd en probeerden ze op de nieuwe lokatie weer contact te krijgen
pi_144373932
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Gewoon even een herinnering..

Mijn oudste zoon kreeg ooit zijn eerste digitale camera en was er mee in de wolken.
Na een paar dagen werd ik wakker van woest gebrul in de ochtend. Bleek dat zijn kleine broertje 's nachts zijn kamer op geslopen was en de camera had 'geleend'.. Hij stond echt vol met donkere foto's van de kamer van zijn broertje. _O-

Ik kan me voorstellen dat iemand, zeker een jongere of iemand die geen mobiel of camera heeft (blijkbaar hebben niet al die dorpjes elektriciteit), gefascineerd raakt door die mobieltjes en een camera. Zeker als de tijd dat hij daarmee kan spelen beperkt is.
weer de theorie van de achterlijke inboorling of menselijke aap die 's nachts even aan de haal gaat met de camera?
pi_144373980
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:49 schreef Perico het volgende:

[..]

Dan mag ik ook zeggen wat ik wil, over mensen in het blauw als Molurus, die dan blijkbaar hier geen mod is
Wat je wel of niet over iemand mag zeggen is niet afhankelijk van de kleur van zijn of haar naam.

quote:

maar die wel iedereen anti-verdwaling hier denigrerend wegzet.
Ik heb op een aantal ideeën kritiek gehad. Dat is iets anders dan mensen wegzetten, en zover ik weet heb ik het woord 'verdwaling' niet eens in mijn mond genomen.
pi_144374434
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:17 schreef A_Fortiori het volgende:
hier een overzicht waar in ons kikkerlandje geen 112 bereik is

http://www.coveragechecker.nl/
Yes, hij staat er op, de plek die ik bedoel :P
pi_144374466
quote:

[..]

Dan mag ik ook zeggen wat ik wil, over mensen in het blauw als Molurus, die dan blijkbaar hier geen mod is
Nope , dat valt onder crewbash.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_144374624
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:57 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

weer de theorie van de achterlijke inboorling of menselijke aap die 's nachts even aan de haal gaat met de camera?
De truc is minstens al een halve eeuw oud. Scholieren die blootfoto's maken met de camera van de leraar. Zodat die voor aap staat, als 'ie zn foto's komt halen. Of laat halen, door z'n vrouw.
Je weet alleen nooit wie er liegt.
-- <br />Pinpoint
pi_144374654
Waarom worden de ouders zo klem gezet met hun onderzoek? Waarom heeft het OM of NFI daar baat bij? Van de Panameze autoriteiten zijn al genoeg voorbeelden genoemd.
pi_144374782
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:11 schreef MidnightB00m het volgende:
Waarom worden de ouders zo klem gezet met hun onderzoek? Waarom heeft het OM of NFI daar baat bij? Van de Panameze autoriteiten zijn al genoeg voorbeelden genoemd.
Ouders die uitgesloten achten, dat dochterlief van het pad gaat, en door je onderzoek heen banjeren, kun je missen als kiespijn. Eigenlijk moet je die het land uitzetten, en niet meer toelaten.
-- <br />Pinpoint
pi_144374824
De meeste mods die hier even mee komen tokkelen hebben maar weinig parate kennis van deze zaak.Vaak geven ze al vrij snel een oordeel.
Meestal verstoren ze de discussie die op de rol gaande is.
Vanmiddag was er een die zelfs een foto van zichzelf postte en die foto moest dan aantonen hoe vrolijk ze was.pfft
Onze vaste mod hier doet het overigens prima :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144374862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:14 schreef StaceySinger het volgende:
De meeste mods die hier even mee komen tokkelen hebben maar weinig parate kennis van deze zaak.Vaak geven ze al vrij snel een oordeel.
Meestal verstoren ze de discussie die op de rol gaande is.
Vanmiddag was er een die zelfs een foto van zichzelf postte en die foto moest dan aantonen hoe vrolijk ze was.pfft
Onze vaste mod hier doet het overigens prima :7
pff, eindelijke wijze woorden vanavond
pi_144375116
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:13 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ouders die uitgesloten achten, dat dochterlief van het pad gaat, en door je onderzoek heen banjeren, kun je missen als kiespijn. Eigenlijk moet je die het land uitzetten, en niet meer toelaten.
Hoezo door onderzoek heen banjeren?
pi_144375230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:14 schreef StaceySinger het volgende:
maar weinig parate kennis van deze zaak
Hoeveel maakt die parate kennis van de zaak eigenlijk uit? Als ik kijk naar wie de meeste "parate kennis" had, over de zaak Marianne Vaatstra (inderdaad een zaak), en wie daar de grootste onzin over uitbraakte, dan was het verband daartussen bijna 100%.
Zal vast niet causaal(*) zijn, dat kennis dus leidt tot krankjorume conclusies, maar toch.

(*) Wsch. wel causaal de andere kant op: die lui waren al niet goed snik, en leerden elk gerucht uit het hoofd. Hun namen doen er niet toe, laat ik ze Micha Dankbaar en Wim Kat noemen. Zo heten ze niet in het echt.
-- <br />Pinpoint
pi_144375344
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:29 schreef Saarah het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat het pas een heel stuk na de Mirador 'moeilijk' wordt, maar we weten natuurlijk niet hoe ver ze gelopen zijn. Misschien konden of wilden ze om een bepaalde reden niet terug en liepen dus verder (ook nog na de eerste noodoproep).
Ik denk dus idd ook dat de eerste noodoproep direct te maken heeft met waarom ze niet terug zijn gelopen en dat dat geen verdwaling toen is geweest.
pi_144375401
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:20 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Hoezo door onderzoek heen banjeren?
Ik zei "als". Niet helemaal zomaar, want ouders die niet snappen dat hun kind wel eens iets avontuurlijks doet, net even anders dan wat ze Papa of Mama beloofd hebben, lijken me niet de meest realistische. En ze zullen toch in het gebied geweest zijn, vragen gesteld, denk ik zo.
-- <br />Pinpoint
pi_144375574
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:13 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

_O-
pi_144375801
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dus idd ook dat de eerste noodoproep direct te maken heeft met waarom ze niet terug zijn gelopen en dat dat geen verdwaling toen is geweest.
kan van alles geweest zijn: verwonding, verdwaling, vastzitten, ziek worden
pi_144375968
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:44 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

kan van alles geweest zijn: verwonding, verdwaling, vastzitten, ziek worden
Dat lijkt mij niet.
Maar het wordt wel erg vermoeiend om dat steeds weer uit te moeten leggen..

Daarnaast... gezien de nieuwe getuigen kan het maar zo zijn dat ze in Boquete zijn verdwenen en niet achter de CD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')