Ik ben wat voorzichtig met zomaar iets als feiten neer te gooien.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:37 schreef Pinpoint het volgende:
Echter, boven de lijst staat een zin die begint met "zover wij weten".
Dat is ook mijn instelling. Met nieuwe gegevens ga ik er opnieuw naar kijken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:17 schreef Rubella het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik ga zelf nergens van uit en hang niet de ene of de andere theorie aan. Als je namelijk teveel meegaat in een theorie krijg je last van tunnelvisie en worden andere mogelijkheden moeilijker te aanvaarden. Ik ga uit van de feiten en bekijk wat het meest logisch kan zijn.
Dat is een andere locatie Rubella. Er zijn twee wandelroutes met bijna dezelfde naam, raar maar waarquote:Overigens is een leuk filmpje te vinden op youtube die een indruk geeft van de route. De camera setting is beroerd, maar het geeft een indruk.
Huh?? Ok, maar wel leuk om een beetje zicht te krijgen op de wandelpaden die er zijn. Want hier hebben wij een gebrek aan. Werkelijke foto's en info van het pad naar Bocas del Torro. Alles komt van het eerste gedeelte waar het nog redelijk goed te lopen is, maar van het pad erachter is weinig (te weinig) bekend.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat is ook mijn instelling. Met nieuwe gegevens ga ik er opnieuw naar kijken.
[..]
Dat is een andere locatie Rubella. Er zijn twee wandelroutes met bijna dezelfde naam, raar maar waar
IMO kan dit alleen verklaard worden doordat op de eerste plaats de telefoons worden gebruikt door iemand anders dan Kris en Lisanne, en dat deze persoon op deze specifieke tijdstippen de gelegenheid had met de telefoons in de weer te zijn, en op de tweede plaats dat deze persoon zich op deze momenten bevond in een gebied waar geen bereik was.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:53 schreef Geruisloos het volgende:
Hieronder een schematische weergave van het belschema.![]()
Wat zou het strikte patroon kunnen verklaren?
Hielden ze zich vrijwillig aan dit patroon, of werd dit door externe factoren bepaald?
Waarom 14 uur tussen de eerste noodoproepen en de tweede?
Hoe kan het zijn dat de iPhone op 11 april om 10:51 (na deze 5 dagen niet aangezet te hebben) rondom hetzelfde tijdstip wordt gebruikt als gedurende de eerste 5 dagen na de vermissing? En bovendien exact op hetzelfde moment als op 2 april (10:53) en 5 april (10:50).
En wat voor belang heeft diegene erbij om de telefoon aan te zetten?quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:50 schreef Za het volgende:
[..]
IMO kan dit alleen verklaard worden doordat op de eerste plaats de telefoons worden gebruikt door iemand anders dan Kris en Lisanne, en dat deze persoon op deze specifieke tijdstippen de gelegenheid had met de telefoons in de weer te zijn, en op de tweede plaats dat deze persoon zich op deze momenten bevond in een gebied waar geen bereik was.
Aangezien op geen van de dagen ooit na 16:50 een van beide telefoons is aangezet ga ik ervanuit dat deze persoon rond die tijd thuis was (iig in de periode 1-11 april), gewoon in Boquete, en werkt in een gebied waar veelal geen ontvangst is, zoals bv een gids, iemand die vee houdt buiten Boquete of anderszins werkzaam is in moeilijk begaanbaar gebied.
Dat kan betekenen, dat ze geen tunnelvisie hebben. Of niet heel opvallend.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mag, maar van de meeste mensen zie ik niet hele rare dingen passeren.
Dat blog met die oude fransman vond ik wel erg goed. Ik heb de link niet meer. Iemand?quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:46 schreef Rubella het volgende:
[..]
Huh?? Ok, maar wel leuk om een beetje zicht te krijgen op de wandelpaden die er zijn. Want hier hebben wij een gebrek aan. Werkelijke foto's en info van het pad naar Bocas del Torro. Alles komt van het eerste gedeelte waar het nog redelijk goed te lopen is, maar van het pad erachter is weinig (te weinig) bekend.
Dat kan. We zijn al 86 topics maal 13 pagina's verder. Een dubbeling is dan een kleine mogelijkheidquote:Op dinsdag 9 september 2014 19:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat blog met die oude fransman vond ik wel erg goed. Ik heb de link niet meer. Iemand?
Het door jou net weer geplaatste filmpje is nu denk ik al 50 keer gepost.
Ik kan niet denken vanuit deze persoon, maar wie weet mogelijk geen enkel belang, danwel misschien het idee hebbende door dit te doen de indruk te wekken dat Kris en Lisanne nog in leven waren.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:51 schreef Halcon het volgende:
En wat voor belang heeft diegene erbij om de telefoon aan te zetten?
Neuh, dat is niet het geval. Ongeval of verdwalen sluit ik niet uit en ik draai niet alles richting een theorie van een misdrijf.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:52 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Dat kan betekenen, dat ze geen tunnelvisie hebben. Of niet heel opvallend.
Maar ook, dat jij 'm al hebt.
Vind ik nou juist heel onlogisch. Voor de nacht zoek je een beschutte plek, met liefst iets boven je hoofd en bescherming tegen de kou. Ze waren heel dun gekleed. Op zo'n plek is de kans op signaal helemaal uitgesloten. Lijkt mij dus logischer om het overdag te proberen, op een open veld of hoger punt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:00 schreef Bozoe het volgende:
Als ik mij probeer in te leven in de situatie waarin Kris en Lisanne zaten in het geval van een verdwaling, dan vind ik het apart dat ze alleen 's ochtends en 's middags hebben gebeld. Het lijkt mij dat je overdag aan het lopen bent op zoek naar de bewoonde wereld. In de avond, als je wederom geen hulp hebt weten te vinden dan ga je volgens mij 's avonds en 's nachts 112/911 bellen omdat je verder niets kunt doen op dat moment en de angst alleen maar groter wordt.
Eens. Maar wat moeten ze het koud hebben gehad met alleen een kort broekje en een hemdje in de avond en nacht. Vooral de vroege ochtenden zijn killing.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Vind ik nou juist heel onlogisch. Voor de nacht zoek je een beschutte plek, met liefst iets boven je hoofd en bescherming tegen de kou. Ze waren heel dun gekleed. Op zo'n plen is de kans op signaal helemaal uitgesloten. Lijkt mij dus logischer om het overdag te proberen, op een open veld of hoogeh punt,
Dan zou hij dat toch wel hebben gevraagd? De indruk wekken dat ze in leven zijn doe je niet door een telefoon aan te zetten in een gebied zonder bereik....quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik kan niet denken vanuit deze persoon, maar wie weet mogelijk geen enkel belang, danwel misschien het idee hebbende door dit te doen de indruk te wekken dat Kris en Lisanne nog in leven waren.
De persoon kan bv van plan zijn geweest losgeld te vragen, geen idee.
Gewoon even een herinnering..quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik kan niet denken vanuit deze persoon, maar wie weet mogelijk geen enkel belang, danwel misschien het idee hebbende door dit te doen de indruk te wekken dat Kris en Lisanne nog in leven waren.
De persoon kan bv ook van plan zijn geweest losgeld te vragen, geen idee.
Maar ik wou het toch even zeggen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet het geval. Ongeval of verdwalen sluit ik niet uit en ik draai niet alles richting een theorie van een misdrijf.
Waar is dit precies op gebaseerd?quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:59 schreef Rubella het volgende:
[..]
Eens. Maar wat moeten ze het koud hebben gehad met alleen een kort broekje en een hemdje in de avond en nacht. Vooral de vroege ochtenden zijn killing.
Vrij snel denk ikquote:Op dinsdag 9 september 2014 20:06 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Maar ik wou het toch even zeggen.![]()
Hoe lang zou het trouwens duren, als je er wel wel tunneldenkt, tot het opvalt? Omringd door BNW'ers?
Ja het is idd hoe hoger hoe kouder. Op Volcan Baru zijn enkele jaren geleden 2 toeristen omgekomen door onderkoeling, ze waren ook verdwaald. Ik kan de link wel opzoeken maar doe dat dan later, nu ff hond uitlatenquote:Op dinsdag 9 september 2014 20:06 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Waar is dit precies op gebaseerd?
Als we WolframAlpha erbij pakken, dan zien we dat de temperatuur niet onder de 20 graden is geweest.
[ afbeelding ]
http://www.wolframalpha.c(...)l+1+to+april+11+2014
Ook andere bronnen die ik zo snel even kan vinden geven aan dat het niet kouder dan 20 graden wordt.
Zie: http://www.myweather2.com(...)profile.aspx?month=4
Of was het gebied waarin zij zaten een stuk hoger en dus kouder? Ik laat me graag informeren met bronnen!
Pas maar op dat je niet verdwaalt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja het is idd hoe hoger hoe kouder. Op Volcan Baru zijn enkele jaren geleden 2 toeristen omgekomen door onderkoeling, ze waren ook verdwaald. Ik kan de link wel opzoeken maar doe dat dan later, nu ff hond uitlaten
Volcan Baru is 3.474 meter hoog. Ik neem aan dat de meiden niet zo hoog zaten. Maar hoe hoog zaten ze wel (ten opzichte van Boquete)? Pas dan kan er iets zinnigs gezegd worden over de temperaturen die zij ervaren moeten hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja het is idd hoe hoger hoe kouder. Op Volcan Baru zijn enkele jaren geleden 2 toeristen omgekomen door onderkoeling, ze waren ook verdwaald. Ik kan de link wel opzoeken maar doe dat dan later, nu ff hond uitlaten
Mwah.. Twee weten meer dan éénquote:Op dinsdag 9 september 2014 20:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Pas maar op dat je niet verdwaalt.
Er is door de eigenaresse van de taalschool gewaarschuwd dat de temperaturen 's nachts behoorlijk kunnen dalen. Klopt ook wel, want het is nevelwoud. Ook de vochtigheid speelt een rol.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:06 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Waar is dit precies op gebaseerd?
Als we WolframAlpha erbij pakken, dan zien we dat de temperatuur niet onder de 20 graden is geweest.
[ afbeelding ]
http://www.wolframalpha.c(...)l+1+to+april+11+2014
Ook andere bronnen die ik zo snel even kan vinden geven aan dat het niet kouder dan 20 graden wordt.
Zie: http://www.myweather2.com(...)profile.aspx?month=4
Of was het gebied waarin zij zaten een stuk hoger en dus kouder? Ik laat me graag informeren met bronnen!
We hebben een bron: hun camera registreerde temperaturen. Zie link in de OP.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:06 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Van 35 graden naar 20 graden is ook "behoorlijk dalen".quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:15 schreef Rubella het volgende:
[..]
Er is door de eigenaresse van de taalschool gewaarschuwd dat de temperaturen 's nachts behoorlijk kunnen dalen. Klopt ook wel, want het is nevelwoud. Ook de vochtigheid speelt een rol.
De ellende is dat je gewend bent aan de hoge temperaturen overdag. Ik herinner mij dat ik in de jungle van Suriname lag te rillen van de kou tegen de ochtend en dat waren ook zulke in onze ogen hoge temperaturen. Vergeet verder niet dat ze erg dun gekleed waren en waarschijnlijk ook nog nat geworden van het zweten en de hoge luchtvochtigheid.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
We hebben een bron: hun camera registreerde temperaturen. Zie link in de OP.
Bij de twee nachtfoto's staat 24C. Dat is prima uit te houden.
Dat is zeker waar. Na een week in de jungle zat ik te rillen in een bus met aircoquote:Op dinsdag 9 september 2014 20:19 schreef Rubella het volgende:
[..]
De ellende is dat je gewend bent aan de hoge temperaturen overdag. Ik herinner mij dat ik in de jungle van Suriname lag te rillen van de kou tegen de ochtend en dat waren ook zulke in onze ogen hoge temperaturen. Vergeet verder niet dat ze erg dun gekleed waren en waarschijnlijk ook nog nat geworden van het zweten en de hoge luchtvochtigheid.
Dat snap ik. Maar we moeten voorzichtig zijn met uitspraken als "Maar wat moeten ze het koud hebben gehad met alleen een kort broekje en een hemdje in de avond en nacht."quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:19 schreef Rubella het volgende:
[..]
De ellende is dat je gewend bent aan de hoge temperaturen overdag. Ik herinner mij dat ik in de jungle van Suriname lag te rillen van de kou tegen de ochtend en dat waren ook zulke in onze ogen hoge temperaturen. Vergeet verder niet dat ze erg dun gekleed waren en waarschijnlijk ook nog nat geworden van het zweten en de hoge luchtvochtigheid.
Gevonden!quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:52 schreef Ouder1 het volgende:
Dat blog met die oude fransman vond ik wel erg goed. Ik heb de link niet meer. Iemand?
Hier een linkje naar gemiddelden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:23 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar we moeten voorzichtig zijn met uitspraken als "Maar wat moeten ze het koud hebben gehad met alleen een kort broekje en een hemdje in de avond en nacht."
Dit suggereert namelijk een graad of 5-15. Terwijl we zojuist al drie bronnen hebben gezien die aangeven dat het 's nachts rond de 20-25 moet zijn geweest. Hoe dat gevoelsmatig is ervaren op dat moment is lastig te zeggen en hangt af van veel factoren.
Het kan best zijn dat het pas een heel stuk na de Mirador 'moeilijk' wordt, maar we weten natuurlijk niet hoe ver ze gelopen zijn. Misschien konden of wilden ze om een bepaalde reden niet terug en liepen dus verder (ook nog na de eerste noodoproep).quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De vraag is wat er gevaarlijk is (de kabelbruggen) en waar het onduidelijk wordt (na de oversteken).
Ik heb het steeds over het stuk waar ze dan verdwaald zouden moeten zijn; 3 1/2 lopen na de Mirador, ver voor de rivier dus.
Uhu, ik hou ook alle opties open hoor. Maar ik blijf tot nu toe het meeste 'aanhanger' van de verdwalingstheorie (eventueel voorafgegaan door een andere gebeurtenis).quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:09 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik heb hem niet zo heel vaak voorbij zien komen, maar goed, meestal is dit topic alweer zoveel pagina´s verder als ik weer terug kijk. Mijns inziens, met de info die we hebben, kan het de verdwaling zijn, een misdrijf of een combi van (we weten gewoon te weinig, waardoor bijna elk scenario nog mogelijk is).
nou, tis dat de hond de weg naar huis wist anders....quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Pas maar op dat je niet verdwaalt.
Ja, maar wordt je tegen zo'n daling gewaarschuwd?quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:17 schreef Geruisloos het volgende:
Van 35 graden naar 20 graden is ook "behoorlijk dalen".
Ik reageer even omdat ik net over die temperaturen schreef.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:41 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ja, maar wordt je tegen zo'n daling gewaarschuwd?![]()
Ik weet niet hoor, maar ik zie steeds mensen iets zeggen, dat wel bedoeld lijkt om het onwaarschijnlijk te maken, dat je daar iets overkomt als er geen gemene boeven zijn. Niet speciaal dit, en ook niet speciaal jou. Maar alles opgeteld, vliegen er zoveel van dit soort merkwaardige argumenten voorbij, dat er een wens lijkt te zijn om wat die meiden gebeurd is, verdacht te blijven vinden.
Dit. En vergeet niet dat dit voor L&K pas de eerste verre reis was. Zij moesten alle informatie uit boekjes en plaatselijke bronnen halen. Als je wat meer bereisd bent, dan weet je wat je ongeveer in een land en op reis kan verwachten en bereid je hierop voor.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik reageer even omdat ik net over die temperaturen schreef.
Een nachttemperatuur van 20C zal erg onaangenaam geweest zijn voor de meiden, maar niet schadelijk voor hun gezondheid. Er zijn genoeg andere dingen in die jungle die wel schadelijk of gevaarlijk zijn.
OK, maar dat was mijn punt niet. Iemand zei dat er werd gewaarschuwd tegen flinke dalingen. Waarschuwen doe je tegen gevaar. Dat gevaar was er nu niet, en een paar minuten later stond dat op het forum als feit. Maar zonder de temperatuur te weten, werd het die waarschuwing al gerelativeerd. Alsof Panamezen bang zijn voor 20 graden of zo, en dat zo'n waarschuwing dus nietszeggend is. Wat nou als het 10 graden bleek te zijn. En ze zijn van de rotsen gevallen of zo. Misschien heeft dat wel met verkleumen te maken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik reageer even omdat ik net over die temperaturen schreef.
Een nachttemperatuur van 20C zal erg onaangenaam geweest zijn voor de meiden, maar niet schadelijk voor hun gezondheid. Er zijn genoeg andere dingen in die jungle die wel schadelijk of gevaarlijk zijn.
Niet gewaarschuwd, maar Ingrid Lommers maakte zich zorgen als L&K 's nachts daar moesten verblijven. Zij had het erover dat de temperaturen fors konden dalen in de nacht. Dit speelde kort na de verdwijning.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:02 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
OK, maar dat was mijn punt niet. Iemand zei dat er werd gewaarschuwd tegen flinke dalingen. Waarschuwen doe je tegen gevaar. Dat gevaar was er nu niet, en een paar minuten later stond dat op het forum als feit. Maar zonder de temperatuur te weten, werd het die waarschuwing al gerelativeerd. Alsof Panamezen bang zijn voor 20 graden of zo, en dat zo'n waarschuwing dus nietszeggend is. Wat nou als het 10 graden bleek te zijn. En ze zijn van de rotsen gevallen of zo. Misschien heeft dat wel met verkleumen te maken.
Beste mensen van BNW. Is het overdreven om wat ik meepik vandaag (ik wou even kijken) surrealistisch te noemen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik weet niet of je er van uit kan gaan dat de meiden alleen verstandige dingen deden.
Bijvoorbeeld, als wij met onze paarden een buitenrit gaan maken van 3 of 4 uur, is de vaste afspraak dat we altijd minimaal met 3 personen gaan. Er zijn hier nl in de duinen ook stukken waar geen telefoonsignaal is! (ja echt waar) Zodat als er eentje gewond raakt, er altijd iemand bij kan blijven en de derde persoon hulp kan halen. Ook heb ik standaard minimaal een zakmes en aansteker bij me dan.
Een zakmes om bv repen stof te kunnen snijden bij een ernstige verwonding, heb ik al eens nodig gehad. Of om kleding los te snijden. Om een wandeling te gaan maken van enkele uren in een tropisch woud zonder ook maar iets bij je te hebben, ik zou het niet zo doen. Ik sluit de mogelijkheid dat ze van het pad afgegaan zijn dan ook niet helemaal uit.
In de Canon specsheet wordt niet over een temperatuurmeting gesproken. Ik vermoed dat deze waardes dan ook de temperatuur van de sensor aangeven.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
We hebben een bron: hun camera registreerde temperaturen. Zie link in de OP.
Bij de twee nachtfoto's staat 24C. Dat is prima uit te houden.
25k posts samengevat in 1 post.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:25 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Beste mensen van BNW. Is het overdreven om wat ik meepik vandaag (ik wou even kijken) surrealistisch te noemen?
De één zegt dat er aanwijzingen zijn voor een misdrijf, en blijkt te bedoelen dat een eventuele natuurlijke oorzaak nog niet opgehelderd is.
De ander acht het mogelijk dat ze van het pad afgegaan zijn. Want jawel, er bestaan misschien mensen die niet alleen verstandige dingen doen. Dat is vast de forum-skepticus hier.
Ik ga gauw terug naar F&L, want de zaak zal hier nu wel snel opgelost zijn, met de van-het-pad-gegaan-theorie.
En dan vind ik er niks meer aan. Nou doei allemaal!
OK, maar het ging me hoe er gereageerd werd. Misverstand of niet: de inkt was nog niet droog, of er moest een andere betekenis aan gegeven worden. Niet kloppend, en niet logisch, en overbodig. Waarom die snelle reflex, zonder te weten hoe het zit? Dat was mijn punt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:14 schreef Rubella het volgende:
[..]
Niet gewaarschuwd, maar Ingrid Lommers maakte zich zorgen als L&K 's nachts daar moesten verblijven. Zij had het erover dat de temperaturen fors konden dalen in de nacht. Dit speelde kort na de verdwijning.
Je hebt de zaak niet echt gevolgd, he? De ouders achten het uitgesloten dat ze van het pad af gegaan zijn. Vandaar.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:25 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Beste mensen van BNW. Is het overdreven om wat ik meepik vandaag (ik wou even kijken) surrealistisch te noemen?
De één zegt dat er aanwijzingen zijn voor een misdrijf, en blijkt te bedoelen dat een eventuele natuurlijke oorzaak nog niet opgehelderd is.
De ander acht het mogelijk dat ze van het pad afgegaan zijn. Want jawel, er bestaan misschien mensen die niet alleen verstandige dingen doen. Dat is vast de forum-skepticus hier.
Ik ga gauw terug naar F&L, want de zaak zal hier nu wel snel opgelost zijn, met de van-het-pad-gegaan-theorie.
Doe ik dat danquote:Op dinsdag 9 september 2014 21:37 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is het een hype of zo, onder de mods om de mensen hier af te zeiken?
Dus omdat ik "Dat doet mijn kind niet" niet als feit zie,.. nou ja laat ook maar.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:35 schreef Grijzemassa het volgende:
De ouders achten het uitgesloten dat ze van het pad af gegaan zijn
Dat vraag ik me ook af. Zelf hou ik ook nog steeds alle opties open, maar wel scherp lettend op de hoeveelheid aan aanwijzingen die hinten op een misdrijf.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:37 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is er hier überhaupt een mod die dat doet?quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:37 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet in de haak om zoiets te zeggen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:49 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Zelf hou ik ook nog steeds alle opties open, maar wel scherp lettend op de hoeveelheid aan aanwijzingen die hinten op een misdrijf.
Dan is het ongepast steeds om mensen die niet louter in verdwaling geloven weg te zetten op deze manier, omdat er zogenaamd geen feitelijk bewijs voor is.
Nou de harde feiten in deze zaak passen achterop een postzegel. Dus is het zeker geen verdwalings-abc'tje; integendeel.
O maar dan heb je toch eea gemist.... maar ik ga het niet weer opnoemen, heb ik een paar dagen terug al gedaan.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is er hier überhaupt een mod die dat doet?![]()
Er wordt soms met enig fronsen gekeken naar de standpunten en de argumenten daarvoor, niet meer dan dat.
Je moet mijn interesse daarin ook niet overschatten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
O maar dan heb je toch eea gemist.... maar ik ga het niet weer opnoemen, heb ik een paar dagen terug al gedaan.
Ik geef wel aan dat wat je zegt niet klopt. Er zijn hele lelijke dingen gezegd door mod over de users van dit topicquote:Op dinsdag 9 september 2014 21:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je moet mijn interesse daarin ook niet overschatten.
Als dat klopt zie ik in dit geval geen aanleiding om daaraan te refereren, en sowieso lijkt het me verder niet zo heel interessant voor dit topic.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik geef wel aan dat wat je zegt niet klopt. Er zijn hele lelijke dingen gezegd door mod over de users van dit topic
Inderdaad, als de twee meiden samen op pad zijn gegaan, vind ik dat persoonlijk zeer onverantwoord.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik weet niet of je er van uit kan gaan dat de meiden alleen verstandige dingen deden.
Bijvoorbeeld, als wij met onze paarden een buitenrit gaan maken van 3 of 4 uur, is de vaste afspraak dat we altijd minimaal met 3 personen gaan. Er zijn hier nl in de duinen ook stukken waar geen telefoonsignaal is! (ja echt waar) Zodat als er eentje gewond raakt, er altijd iemand bij kan blijven en de derde persoon hulp kan halen. Ook heb ik standaard minimaal een zakmes en aansteker bij me dan.
Een zakmes om bv repen stof te kunnen snijden bij een ernstige verwonding, heb ik al eens nodig gehad. Of om kleding los te snijden. Om een wandeling te gaan maken van enkele uren in een tropisch woud zonder ook maar iets bij je te hebben, ik zou het niet zo doen. Ik sluit de mogelijkheid dat ze van het pad afgegaan zijn dan ook niet helemaal uit.
Het is dan wel verwarrend dat er toch met blauwe lettertje "moderator" boven staat.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet in de haak om zoiets te zeggen.
De mods die hier mee komen posten zijn geen mod hier, dus die mogen gewoon hun eigen ideeen wb dit topic zeggen .
Beste zou eigenlijk dan zijn dat de blauwe nickname buiten hun territorium dan ff zwart zou zijnquote:Op dinsdag 9 september 2014 21:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De mods die hier mee komen posten zijn geen mod hier, dus die mogen gewoon hun eigen ideeen wb dit topic zeggen .
Dat begrijp ik, maar probeer het zo te zien dat andere mods hier gewone users zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:01 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het is dan wel verwarrend dat er toch met blauwe lettertje "moderator" boven staat.
Als ze niet als zodanig reageren bedoel ik.
Ik denk nou juist dat jullie de interesse van de vaste users hier in overschatten. Maar het is ook niet leuk als er keer op keer sneren uitgedeeld worden door mensen die "moderator" boven hun bericht hebben staan.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als dat klopt zie ik in dit geval geen aanleiding om daaraan te refereren, en sowieso lijkt het me verder niet zo heel interessant voor dit topic.
Daarentegen vond ik dat Pinpoint wel een aantal interessante algemene constateringen deed. Wellicht voor sommige vaste deelnemers aan dit topic niet fijn om te horen, maar wel inhoudelijk.
Daar kun je ze dan ook rustig op aanspreken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik denk nou juist dat jullie de interesse van de vaste users hier in overschatten. Maar het is ook niet leuk als er keer op keer sneren uitgedeeld worden door mensen die "moderator" boveb hun bericht hebben staan.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:03 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Beste zou eigenlijk dan zijn dat de blauwe nickname buiten hun territorium dan ff zwart zou zijn![]()
Is er dat niet in te bakken in het forum?
quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:25 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Nou dat is idd de andere kant, zouden ze wel alleen met zijn tweeën doorlopen na de mirador?quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:59 schreef gynaika het volgende:
[..]
Inderdaad, als de twee meiden samen op pad zijn gegaan, vind ik dat persoonlijk zeer onverantwoord.
Als ik mij verplaats in de omgeving waar zij gingen hiken dan ril ik al, niet van de kou maar van angst.
Zulk soort ondernemingen doe je met meerdere personen. Om elkaar bij een ongeluk b.v. beter te kunnen ondersteunen, hulp zoeken en alles wat maar gedaan zal moeten worden.
Maar ook ter bescherming tegen eventuele ontmoetingen met mensen die met onjuiste gedachten in hun hoofd zitten.
Ik geloof eigenlijk niet dat zij samen waren, maar daar hebben we op dit ogenblik nog geen aanwijzingen voor.
Wachten dus maar op nieuwe berichten waaruit dit eventueel naar voren zou kunnen komen.
Sowieso hoeft een mod toch niet altijd als mod te reageren? Moderators zijn ook gewoon mensen met een mening, die het leuk vinden om deel te nemen aan de topics in hun eigen fora.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:01 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het is dan wel verwarrend dat er toch met blauwe lettertje "moderator" boven staat.
Als ze niet als zodanig reageren bedoel ik.
Nou ja, zoiets als een politieagent die in zijn vrije tijd zijn politiepak aanhoudt, omdat ie dat erg interessant vindt? Ik noem maar watquote:Op dinsdag 9 september 2014 22:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sowieso hoeft een mod toch niet altijd als mod te reageren? Moderators zijn ook gewoon mensen met een mening, die het leuk vinden om deel te nemen aan de topics in hun eigen fora.
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
Een wat vreemde vergelijking aangezien we dit blauw niet zomaar uit kunnen trekken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nou ja, zoiets als een politieagent die in zijn vrije tijd zijn politiepak aanhoud, omdat ie dat erg interessant vind? Ik noem maar wat
Ik heb bewondering voor die inspanningen, dat voorop gesteld. En wellicht dat iemand hier een keer een belangrijk licht ziet, wie kan het zeggen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:20 schreef Grijzemassa het volgende:
Een aantal andere users en ik zelf hebben enorm veel achtergrond informatie opgezocht, reisverslagen gelezen van andere toeristen in dat gebied over hun ervaringen en de eventuele dingen die mis kunnen gaan tijdens zo'n hike. Ook de kaarten die er gemaakt zijn en het analyseren van fotodata, hier is veel werk in gestoken. En we doen dit enkel en alleen in de hoop dat iemand misschien ergens tegen iets aanloopt dat een aanwijzing zou kunnen zijn over wat er gebeurd is. Ik denk dat de officiële onderzoekers niet de tijd en menskracht hebben om dat op zo een uitgebreide schaal te doen.
Dan heb ik het niet over wilde speculaties en beschuldigingen, maar puur achtergrond informatie dus.
Nou nee ik gedraag me zeker niet anders.Maar ik weet ook niet uit mijn hoofd wie waar als mod spreekt en wie dat met hetzelfde blauw als prive persoon doet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een wat vreemde vergelijking aangezien we dit blauw niet zomaar uit kunnen trekken.
Hoe dan ook, wat doet het er nu eigenlijk toe? Gedraag je je anders naar of in de aanwezigheid van moderators? Blauw is geen kleur om bang voor te zijn hoor.
Waarom moet je dat weten?quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:31 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nou nee ik gedraag me zeker niet anders.Maar ik weet ook niet uit mijn hoofd wie waar als mod spreekt en wie dat met hetzelfde blauw als prive persoon doet.
Dat vind ik ook en wij als user vinden het ook niet leuk om allemaal over een kam geschoren te worden, net zoals de moderators dat ook niet leuk vinden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb bewondering voor die inspanningen, dat voorop gesteld. En wellicht dat iemand hier een keer een belangrijk licht ziet, wie kan het zeggen?
Mijn indruk van dit topic is echter wel dezelfde als die van Pinpoint: er lijkt nogal wat regelrechte onzin de revu te passeren.
Als iemand als moderator iets negatiefs zegt over de users geeft dat een onwelkom gevoel, bij mij tenminste wel Als je weet dat het gewoon een prive mening is komt het anders over.quote:
Wellicht begrijpen we mekaar verkeerd, maar ik zie dat niet als twee groepen daar waar het gaat om de inhoud van dit topic.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:33 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat vind ik ook en wij als user vinden het ook niet leuk om allemaal over een kam geschoren te worden, net zoals de moderators dat ook niet leuk vinden.
Als een moderator iets zegt in de hoedanigheid van moderator dan weet je dat wel. In andere gevallen zijn het gewoon reacties van users, meningen van mensen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als iemand als moderator iets negatiefs zegt over de users geeft dat een onwelkom gevoel, bij mij tenminste wel Als je weet dat het gewoon een prive mening is komt het anders over.
Dat snap ik nu maar was eerder niet duidelijk, vanwege de tekst "moderator" boven het bericht.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als een moderator iets zegt in de hoedanigheid van moderator dan weet je dat wel. In andere gevallen zijn het gewoon reacties van users, meningen van mensen.
Of je wel of niet welkom bent in een forum is niet afhankelijk van of de moderator je wel of niet aardig vindt.
Gewoon anders tegen mods aankijken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als iemand als moderator iets negatiefs zegt over de users geeft dat een onwelkom gevoel, bij mij tenminste wel Als je weet dat het gewoon een prive mening is komt het anders over.
Dan mag ik ook zeggen wat ik wil, over mensen in het blauw als Molurus, die dan blijkbaar hier geen mod is (interesseert mij die forum politiek nou, ook niet na 15 jaar), maar die wel iedereen anti-verdwaling hier denigrerend wegzet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:52 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind het echt niet in de haak om zoiets te zeggen.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:48 schreef eight het volgende:
[..]
Gewoon anders tegen mods aankijken.
Het zijn doorgaans users met iets teveel vrije tijd en iets te weinig vrienden.
wat een rare conclusie: dat het alleen verklaard dat het door anderen gedaan moet zijnquote:Op dinsdag 9 september 2014 19:50 schreef Za het volgende:
[..]
IMO kan dit alleen verklaard worden doordat op de eerste plaats de telefoons worden gebruikt door iemand anders dan Kris en Lisanne, en dat deze persoon op deze specifieke tijdstippen de gelegenheid had met de telefoons in de weer te zijn, en op de tweede plaats dat deze persoon zich op deze momenten bevond in een gebied waar geen bereik was.
Aangezien op geen van de dagen ooit na 16:50 een van beide telefoons is aangezet ga ik ervanuit dat deze persoon rond die tijd thuis was (iig in de periode 1-11 april), gewoon in Boquete, en werkt in een gebied waar veelal geen ontvangst is, zoals bv een gids, iemand die vee houdt buiten Boquete of anderszins werkzaam is in moeilijk begaanbaar gebied.
weer de theorie van de achterlijke inboorling of menselijke aap die 's nachts even aan de haal gaat met de camera?quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gewoon even een herinnering..
Mijn oudste zoon kreeg ooit zijn eerste digitale camera en was er mee in de wolken.
Na een paar dagen werd ik wakker van woest gebrul in de ochtend. Bleek dat zijn kleine broertje 's nachts zijn kamer op geslopen was en de camera had 'geleend'.. Hij stond echt vol met donkere foto's van de kamer van zijn broertje.![]()
Ik kan me voorstellen dat iemand, zeker een jongere of iemand die geen mobiel of camera heeft (blijkbaar hebben niet al die dorpjes elektriciteit), gefascineerd raakt door die mobieltjes en een camera. Zeker als de tijd dat hij daarmee kan spelen beperkt is.
Wat je wel of niet over iemand mag zeggen is niet afhankelijk van de kleur van zijn of haar naam.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:49 schreef Perico het volgende:
[..]
Dan mag ik ook zeggen wat ik wil, over mensen in het blauw als Molurus, die dan blijkbaar hier geen mod is
Ik heb op een aantal ideeën kritiek gehad. Dat is iets anders dan mensen wegzetten, en zover ik weet heb ik het woord 'verdwaling' niet eens in mijn mond genomen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:49 schreef Perico het volgende:
maar die wel iedereen anti-verdwaling hier denigrerend wegzet.
Yes, hij staat er op, de plek die ik bedoelquote:Op dinsdag 9 september 2014 22:17 schreef A_Fortiori het volgende:
hier een overzicht waar in ons kikkerlandje geen 112 bereik is
http://www.coveragechecker.nl/
Nope , dat valt onder crewbash.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:49 schreef Perico het volgende:
[..]
Dan mag ik ook zeggen wat ik wil, over mensen in het blauw als Molurus, die dan blijkbaar hier geen mod is
De truc is minstens al een halve eeuw oud. Scholieren die blootfoto's maken met de camera van de leraar. Zodat die voor aap staat, als 'ie zn foto's komt halen. Of laat halen, door z'n vrouw.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:57 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
weer de theorie van de achterlijke inboorling of menselijke aap die 's nachts even aan de haal gaat met de camera?
Ouders die uitgesloten achten, dat dochterlief van het pad gaat, en door je onderzoek heen banjeren, kun je missen als kiespijn. Eigenlijk moet je die het land uitzetten, en niet meer toelaten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:11 schreef MidnightB00m het volgende:
Waarom worden de ouders zo klem gezet met hun onderzoek? Waarom heeft het OM of NFI daar baat bij? Van de Panameze autoriteiten zijn al genoeg voorbeelden genoemd.
pff, eindelijke wijze woorden vanavondquote:Op dinsdag 9 september 2014 23:14 schreef StaceySinger het volgende:
De meeste mods die hier even mee komen tokkelen hebben maar weinig parate kennis van deze zaak.Vaak geven ze al vrij snel een oordeel.
Meestal verstoren ze de discussie die op de rol gaande is.
Vanmiddag was er een die zelfs een foto van zichzelf postte en die foto moest dan aantonen hoe vrolijk ze was.pfft
Onze vaste mod hier doet het overigens prima
Hoezo door onderzoek heen banjeren?quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:13 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ouders die uitgesloten achten, dat dochterlief van het pad gaat, en door je onderzoek heen banjeren, kun je missen als kiespijn. Eigenlijk moet je die het land uitzetten, en niet meer toelaten.
Hoeveel maakt die parate kennis van de zaak eigenlijk uit? Als ik kijk naar wie de meeste "parate kennis" had, over de zaak Marianne Vaatstra (inderdaad een zaak), en wie daar de grootste onzin over uitbraakte, dan was het verband daartussen bijna 100%.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:14 schreef StaceySinger het volgende:
maar weinig parate kennis van deze zaak
Ik denk dus idd ook dat de eerste noodoproep direct te maken heeft met waarom ze niet terug zijn gelopen en dat dat geen verdwaling toen is geweest.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:29 schreef Saarah het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat het pas een heel stuk na de Mirador 'moeilijk' wordt, maar we weten natuurlijk niet hoe ver ze gelopen zijn. Misschien konden of wilden ze om een bepaalde reden niet terug en liepen dus verder (ook nog na de eerste noodoproep).
Ik zei "als". Niet helemaal zomaar, want ouders die niet snappen dat hun kind wel eens iets avontuurlijks doet, net even anders dan wat ze Papa of Mama beloofd hebben, lijken me niet de meest realistische. En ze zullen toch in het gebied geweest zijn, vragen gesteld, denk ik zo.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:20 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Hoezo door onderzoek heen banjeren?
quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:13 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ouders die uitgesloten achten, dat dochterlief van het pad gaat, en door je onderzoek heen banjeren, kun je missen als kiespijn. Eigenlijk moet je die het land uitzetten, en niet meer toelaten.
kan van alles geweest zijn: verwonding, verdwaling, vastzitten, ziek wordenquote:Op dinsdag 9 september 2014 23:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dus idd ook dat de eerste noodoproep direct te maken heeft met waarom ze niet terug zijn gelopen en dat dat geen verdwaling toen is geweest.
Dat lijkt mij niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:44 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
kan van alles geweest zijn: verwonding, verdwaling, vastzitten, ziek worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |