abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144358753
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:49 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Stel, dat lukt allemaal. En je lazert niet van een berg bij het proberen, want dan vindt iedereen in Nederland dat verdacht. Ondanks dat het een goed plan was, met wel een risico.
Stel dus, dat je op die bergtop staat. En je ziet Boquete. Hoe gaat het dan verder?
Dan zie je in elk geval welke kant je op moet lopen. Je bent ook die berg op geklommen (voor je aan de verkeerde kant terecht bent gekomen) (nog even los van het feit dat je het wel merkt als je bergop loopt i.p.v. bergaf), dus er moet sowieso een pad zijn geweest.
pi_144358798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:49 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Stel, dat lukt allemaal. En je lazert niet van een berg bij het proberen, want dan vindt iedereen in Nederland dat verdacht. Ondanks dat het een goed plan was, met wel een risico.
Stel dus, dat je op die bergtop staat. En je ziet Boquete. Hoe gaat het dan verder?
Je kan je dan coördineren en vervolgens navigeren met de middelen die je hebt (zon/horloge/etc) lijkt mij?
pi_144358817
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In het ieder geval uitzoeken welke dieren dat dan waren wat dat is dan aan de botten te zien.
Je hebt ook dieren die die sporen saboteren. Niet met opzet, maar ze doen het wel. Of die niet zo hard kunnen bijten, en niet tot op het bot gaan.
-- <br />Pinpoint
pi_144358825
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:42 schreef Pinpoint het volgende:
Dus iedereen die telefoons kan uitlezen, kan het. Dan hangt het er dus vanaf, of er posities opgeslagen zijn. Toch?
Met dit soort discussies moet ik elke keer terugdenken aan die vermiste broertjes. De Nederlandse politie kon exact de locaties achterhalen waar de vader was geweest zolang hij zijn telefoon maar aan had staan.. Ook als hij er niets mee deed. Pas toen hij hem uitschakelde raakten ze het spoor gedeeltelijk bijster en moesten op andere opsporingsmethoden overstappen.
Als de meiden een verbinding gehad hebben (zoals de telefoongegevens aangeven op een punt) dan zou dat daar toch ook mogelijk kunnen zijn?
pi_144358841
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:36 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Stel dat ze door gebrek of een ongeluk omgekomen zijn. En daarna op de botten na, opgegeten door dieren. Wat kunnen die autoriteiten dan doen?
na laten gaan wie op 31/3 en 1/4 in dat gebied mobiel gebeld hebben, van en naar de mobiele nrs en telefoons van de dames
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:55:05 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144358893
Als die meiden bij die bergbeek zijn teruggegaan, het was toen kwart voor twee. Dan waren ze rond 15.15 weer beneden. Op zoek naarveen taxi. kwartier gezeten. Rond half 4 een lift of taxo gescoord. Om 16.39 die eerste oproep. Dan waren ze nog niet zo heel ver inderdaad.
pi_144358899
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:52 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Je kan je dan coördineren en vervolgens navigeren met de middelen die je hebt (zon/horloge/etc) lijkt mij?
op de laatste foto's van K en L (zie OP) dragen beiden zo te zien geen horloge
pi_144358907
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Met dit soort discussies moet ik elke keer terugdenken aan die vermiste broertjes. De Nederlandse politie kon exact de locaties achterhalen waar de vader was geweest zolang hij zijn telefoon maar aan had staan.. Ook als hij er niets mee deed. Pas toen hij hem uitschakelde raakten ze het spoor gedeeltelijk bijster en moesten op andere opsporingsmethoden overstappen.
Als de meiden een verbinding gehad hebben (zoals de telefoongegevens aangeven op een punt) dan zou dat daar toch ook mogelijk kunnen zijn?
Ja, dan is dat zeker mogelijk. Bij geen verbinding zal het een lastig verhaal worden, maar dan weet je in elk geval dat ze op dat moment in een gebied waren waar geen bereik is of waar op dat moment een storing was. Dat sluit al heel wat gebieden uit.
pi_144359066
Ik wil er nu nog één ding over hebben gezegd:

Vaak lees ik hier en daar "nuchter" kuch wetenschappelijk denkende mensen zeggen dat er geen enkele aanwijzing is voor een misdrijf. Welnu, dat is onwetenschappelijk, onnuchter gezegd en niet waar.
Want, er zijn wel degelijk aanwijzingen voor een misdrijf, alleen voorzover wij kunnen weten geen bewijs.
De sterkste aanwijzing is dat de meiden allebei zijn omgekomen, terwijl het niet zomaar waarschijnlijk is dat dat is gebeurd door honger, kou of dorst.
Da's een aanwijzing. Namelijk voor een ongeluk of misdrijf.

Dat bedoel ik met valse tegenstelling van verdwalen tegenover misdrijf, en dat inderdaad elk scenario, omkomen door 'interne' en externe factoren, bewijs behoeft. Dat dus niet verdwalen de "onschuldig tot tegendeel bewezen"-mogelijkheid is.

Afijn.
pi_144359093
Als ik mij probeer in te leven in de situatie waarin Kris en Lisanne zaten in het geval van een verdwaling, dan vind ik het apart dat ze alleen 's ochtends en 's middags hebben gebeld. Het lijkt mij dat je overdag aan het lopen bent op zoek naar de bewoonde wereld. In de avond, als je wederom geen hulp hebt weten te vinden dan ga je volgens mij 's avonds en 's nachts 112/911 bellen omdat je verder niets kunt doen op dat moment en de angst alleen maar groter wordt.
pi_144359139
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-taxi-te-nemen.dhtml
quote:
Man raadde 'vermoeide' Kris en Lisanne aan taxi te nemen

De in Panama omgekomen studentes Kris en Lisanne zouden op de dag van hun verdwijning nog hebben gesproken met een lokale bewoner, dat meldt de Panamese krant La Estrella. 'Ze zagen er vermoeid en hongerig uit. Ik heb ze aangeraden een taxi te nemen', vertelt de man. Na hun verdwijning probeerde het koppel volgens de krant ook nog acht keer het alarmnummer te bellen.

Het duo zou volgens La Estrella op de terugweg zijn van hun wandeltocht, toen de twee aan José Morales de weg vroegen richting Boquette. Morales, eigenaar van een hostel in de buurt, heeft het koppel hierop geadviseerd een taxi te pakken.

Alarmnummers
Wat er vervolgens is gebeurd met de twee studenten is nog steeds onduidelijk. Inmiddels is wel bekend dat ze acht keer geprobeerd hebben om contact te leggen met de alarmnummers 112 en 911 (Panamees alarmnummer). De eerste keer gebeurde dit al op de dag van de verdwijning. In de dagen erna neemt het aantal pogingen om de buitenwereld te bereiken af.

Mee naar huis
La Estrella bericht ook over een bewoner in het dorpje Altos de Romero in het gebied Bocas Del Toro. Volgens hem zou daar zijn geprobeerd de meisjes mee te nemen naar een huis in de buurt. Altos de Romero ligt vlakbij de plaats waar eerder een rugzak werd gevonden van de meisjes. Hierin zaten twee mobiele telefoons, een camera, een zonnebril, een paspoort en wat geld.

Terwijl wordt aangenomen dat Kris en Lisanne zijn verdwaald tijdens hun wandeltocht, denkt de advocaat van hun ouders dat er een grote kans is dat ze slachtoffer werden van een misdrijf.
pi_144359274
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:00 schreef Bozoe het volgende:
Als ik mij probeer in te leven in de situatie waarin Kris en Lisanne zaten in het geval van een verdwaling, dan vind ik het apart dat ze alleen 's ochtends en 's middags hebben gebeld. Het lijkt mij dat je overdag aan het lopen bent op zoek naar de bewoonde wereld. In de avond, als je wederom geen hulp hebt weten te vinden dan ga je volgens mij 's avonds en 's nachts 112/911 bellen omdat je verder niets kunt doen op dat moment en de angst alleen maar groter wordt.
Zo zat ik ook te denken idd. Indien mogelijk de gehele dag proberen jezelf te verplaatsen en aan drinkwater te komen. Als het donker wordt kan je niet veel meer. Een beetje praten, slapen en bellen.. Al is het alleen om dat licht voor heel even.
pi_144359299
Ik stelde daarnet deze vraag en ik quote mezelf even:

Dus als ik zonder simkaartje in een gebied met bereik de telefoon aanzet en snel weer uitzet dan valt achteraf met speciale software te achterhalen waar ik op dat moment was?

Om zoiets doortrapts te doen moet ik dus echt in een gebied zitten zonder bereik?

Einde quote.

Ik heb hier net verschillende antwoorden op gekregen maar kan dit nou 100% zeker wel of niet.

(ik bedoel dan niet dat de meiden al speciale software op hun telefoon moesten hebben)
pi_144359304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:59 schreef Deiner het volgende:

Vaak lees ik hier en daar "nuchter" kuch wetenschappelijk denkende mensen zeggen dat er geen enkele aanwijzing is voor een misdrijf. Welnu, dat is onwetenschappelijk, onnuchter gezegd en niet waar.
Want, er zijn wel degelijk aanwijzingen voor een misdrijf, alleen voorzover wij kunnen weten geen bewijs.
De sterkste aanwijzing is dat de meiden allebei zijn omgekomen, terwijl het niet zomaar waarschijnlijk is dat dat is gebeurd door honger, kou of dorst.

Dat bedoel ik met valse tegenstelling van verdwalen tegenover misdrijf, en dat inderdaad elk scenario, omkomen door 'interne' en externe factoren, bewijs behoeft. Dat dus niet verdwalen de "onschuldig tot tegendeel bewezen"-mogelijkheid is.

Afijn.
Volgens mij wordt de mogelijkheid van een misdrijf maar door heel weinig mensen hier ontkend. Alleen sommigen achten het minder waarschijnlijk. En dat mag natuurlijk. Niemand heeft immers de waarheid.
pi_144359382
quote:
Jammer dat die man het tijdstip niet meer weet.
pi_144359426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:04 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de mogelijkheid van een misdrijf maar door heel weinig mensen hier ontkend. Alleen sommigen achten het minder waarschijnlijk. En dat mag natuurlijk. Niemand heeft immers de waarheid.
Mwah. De opmerkingen dat 'men' op moet houden met denken aan een misdrijf omdat daar geen enkele aanwijzing voor zou zijn vliegen hier toch geregeld over het scherm.
pi_144359481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waar staat dat?
pi_144359510
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zo zat ik ook te denken idd. Indien mogelijk de gehele dag proberen jezelf te verplaatsen en aan drinkwater te komen. Als het donker wordt kan je niet veel meer. Een beetje praten, slapen en bellen.. Al is het alleen om dat licht voor heel even.
Bovendien als je jezelf verplaatst gedurende dag dan is het ook niet logisch dat je dan op de plek waar je in de avond belandt niet nog even probeert of je daar toevallig net wel bereik hebt.
(van woensdag 2 april 1350 uur smiddags tot de volgende ochtend 930 (das bijna 20 uur!!) proberen ze dus helemaal niks
pi_144359515
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:41 schreef Deiner het volgende:

[..]

Stel dat jij op een dag naar de Appie fietst, door een natuurgebied. En maanden later wordt een paar botten van je gevonden. Tsja. Wat kunnen de autoriteiten dan doen he.
Woordvoerder politie: "Hij zal wel verdwaald zijn geweest of zo. Een gebrek of een ongeluk of zo. Boeie. Next."
Of zou men soms, heel gek hoor, moeten gaan proberen uitzoeken wat er gebeurd is, daarbij steeds (ook) rekening houdend met een misdrijf?
Hoezo, is daar niet naar gezocht dan in Panama? Maar goed, neem de Biesbosch. Je weet wel, met die AH aan de rand. stel dat ze niets vinden wat op een misdrijf wijst, en de Appie ook geen automaten in de Biesbosch heeft. Er zijn geen sporen van een misdrijf, geen activiteiten waarmee ik vijanden heb gemaakt, enz. Wanneer mogen ze dan stoppen met achter elke wilg daar een boef te zoeken?
-- <br />Pinpoint
pi_144359580
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah. De opmerkingen dat 'men' op moet houden met denken aan een misdrijf omdat daar geen enkele aanwijzing voor zou zijn vliegen hier toch geregeld over het scherm.
Ik heb hem niet zo heel vaak voorbij zien komen, maar goed, meestal is dit topic alweer zoveel pagina´s verder als ik weer terug kijk. Mijns inziens, met de info die we hebben, kan het de verdwaling zijn, een misdrijf of een combi van (we weten gewoon te weinig, waardoor bijna elk scenario nog mogelijk is).
pi_144359584
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Bovendien als je jezelf verplaatst gedurende dag dan is het ook niet logisch dat je dan op de plek waar je in de avond belandt niet nog even probeert of je daar toevallig net wel bereik hebt.
(van woensdag 2 april 1350 uur smiddags tot de volgende ochtend 930 (das bijna 20 uur!!) proberen ze dus helemaal niks
Eens. Hetzelfde geldt voor 1 april. Zodra ik merk dat ik verdwaald ben blijf ik denk ik de hele dag bellen en denk ik niet na 2 keer "ach ik loop wel even door, want ik heb geen bereik".
pi_144359664
quote:

[..]

Nu is het wat minder, maar 2 maanden geleden werd je voor gek uitgemaakt als je dacht aan een misdrijf, terwijl de zaken die de advocaat stelt, ook toen hier al werden gesteld.
pi_144359687
quote:

[..]

Waar staat dat?
Dat was even mijn fantasietje, aangezien dat tijdstip nergens concreet wordt genoemd.
pi_144359718
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja, als. Maar het lijkt erop, dat ze hun batterij spaarden. Daar kan ik maar één reden voor bedenken: je wilt voordat de batterij leeg is, een plek vinden waar wel bereik is. Maar ik ben die meiden niet.
-- <br />Pinpoint
pi_144359888
quote:
Dat bericht heb ik volgens mij dik een maand geleden al een keer gelezen :?
pi_144359962
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:09 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ik heb hem niet zo heel vaak voorbij zien komen, maar goed, meestal is dit topic alweer zoveel pagina´s verder als ik weer terug kijk. Mijns inziens, met de info die we hebben, kan het de verdwaling zijn, een misdrijf of een combi van (we weten gewoon te weinig, waardoor bijna elk scenario nog mogelijk is).
Helemaal mee eens. Ik ga zelf nergens van uit en hang niet de ene of de andere theorie aan. Als je namelijk teveel meegaat in een theorie krijg je last van tunnelvisie en worden andere mogelijkheden moeilijker te aanvaarden. Ik ga uit van de feiten en bekijk wat het meest logisch kan zijn.

Overigens is een leuk filmpje te vinden op youtube die een indruk geeft van de route. De camera setting is beroerd, maar het geeft een indruk.

pi_144359998
quote:
Dit is de bron: http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23802898

"Era un martes por la tarde cuando José Morales, dueño de un hostal situado en un sendero previo al del Pianista, vio a Kris y Lisanne bajar después de la caminata. Habló con ellas; observó que venían cansadas y con hambre. Las jóvenes le pidieron indicaciones para volver a Boquete. Él les recomendó que tomaran un taxi."

Vertaling:

"Het was dinsdagmiddag wanneer José Morales, eigenaar van een hostel aan een pad gelegen voor de Pianista, Kris en Lisanne zag dalen na de wandeltocht. Hij praatte wat met ze en merkte op dat ze moe waren en er hongerig uitzagen. De meiden vroegen de weg om terug te keren naar Boquete. Hij raadde ze aan om een taxi te nemen."

Als dit klopt, dan zouden ze dus teruggekeerd moeten zijn tot aan het begin van de trail.
pi_144360019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:17 schreef Rubella het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik ga zelf nergens van uit en hang niet de ene of de andere theorie aan. Als je namelijk teveel meegaat in een theorie krijg je last van tunnelvisie en worden andere mogelijkheden moeilijker te aanvaarden. Ik ga uit van de feiten en bekijk wat het meest logisch kan zijn.

Overigens is een leuk filmpje te vinden op youtube die een indruk geeft van de route. De camera setting is beroerd, maar het geeft een indruk.

Misschien dat voor jou geldt dat je gauw last hebt van tunnelvisie, maar dat geldt niet voor iedereen. Dus: spreek gewoon voor jezelf.
pi_144360068
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Misschien dat voor jou geldt dat je gauw last hebt van tunnelvisie, maar dat geldt niet voor iedereen. Dus: spreek gewoon voor jezelf.
Ho, dat zeg ik niet. Ik hou voor mezelf alle opties open. Mag toch?
pi_144360082
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:18 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

"Era un martes por la tarde cuando José Morales, dueño de un hostal situado en un sendero previo al del Pianista, vio a Kris y Lisanne bajar después de la caminata. Habló con ellas; observó que venían cansadas y con hambre. Las jóvenes le pidieron indicaciones para volver a Boquete. Él les recomendó que tomaran un taxi."

Vertaling:

"Het was dinsdagmiddag wanneer José Morales, eigenaar van een hostel aan een pad gelegen voor de Pianista, Kris en Lisanne zag dalen na de wandeltocht. Hij praatte wat met ze en merkte op dat ze moe waren en er hongerig uitzagen. De meiden vroegen de weg om terug te keren naar Boquete. Hij raadde ze aan om een taxi te nemen."

Als dit klopt, dan zouden ze dus teruggekeerd moeten zijn tot aan het begin van de trail.
Nee, ze waren al van het Pianista-pad af en hij heeft ze doorverwezen naar Boquete.
pi_144360106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:19 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ho, dat zeg ik niet. Ik hou voor mezelf alle opties open. Mag toch?
Ja, maar om nu die tunnelvisie erbij te halen en dat in verband te brengen met anderen. Als anderen in één scenario geloven, mag dat ook.
pi_144360169
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:18 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Vertaling:

Deze info was er ook al half juni....
Even a broken clock is right twice a day.
pi_144360192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, ze waren al van het Pianista-pad af en hij heeft ze doorverwezen naar Boquete.
Was dit niet toen men nog uit ging dat ze in de namiddag op stap zijn gegaan? Toen een hele rits getuigen ze nog hadden gezien hetgeen later onmogelijk bleek te zijn.
pi_144360239
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:21 schreef danos het volgende:

[..]

Ok, ik heb het toen niet gevolgd. Wat was de conclusie van deze informatie toen?
pi_144360243
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:08 schreef Pinpoint het volgende:
Hoezo, is daar niet naar gezocht dan in Panama?
Zover we weten niet door de Panamese autoriteiten.

De getuigen (Pedro C, Olivia de K, taxichauffeur, taalschool, Plino en anderen) zijn gevonden en gesproken door een privédetective die de Nederlandse inwoners van die regio hebben ingehuurd.
De eerste die achter de CD is gaan zoeken was F zonder team.
De tas is gevonden door indianen.
De verschillende resten zijn gevonden door lokale zoekteams en indianen.
De ouders zijn opgevangen en geholpen door de gemeenschap in Boquete, niet door de autoriteiten.

Wat hebben de Panamese autoriteiten gedaan?
F verboden om met een zoekteam achter de CD te gaan zoeken
Het Pianista pad blokkeren voor onderhoud in de eerste periode en ten tijde van het eerste bezoek van familie
Op heel andere plaatsen gaan zoeken dan getuigen de meiden hebben gezien (veel aandacht aan de Baru trail bv)
Een kantoortje geopend waar alleen in het Spaans getuigen zich mochten melden (passief dus)
Zoekteams (Sinaproc) achter de CD gestuurd bij het tweede bezoek van de ouders van Kris op de dag dat die zelf het pad liepen
DNA onderzoek van gevonden resten.
Oppervlakkig onderzoek telefoons en camera
Alle spullen grondig door Nederland laten onderzoeken
De familie verboden over onderzoeksresultaten zoals foto's en telefoongegevens te praten
Op 8 mei helikopters over het gebied laten vliegen na een zwak telefoon signaal
Op werkbezoek geweest in Nederland
Ruzie maken met de ouders en hen vertellen dat ze voortaan het nieuws maar uit de media moesten vernemen
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:23:09 #186
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144360260
Enrique Arrocha heeft telefoongegevens genoemd die niet in het belschema van La Estrella staan: beide telefoons ontvingen een signaal op 7 en 11 april.

Dan zijn er twee mogelijkheden:
1) De gegevens in La Estrella zijn niet compleet (er staat ook bij dat er volgende week meer komt).
2) Of de advocaat liegt over belangrijk bewijsmateriaal. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor zijn zaak en al helemaal niet voor zijn carrière.

Dus laten we niet vooruitlopen op de zaken: als er niet in het belschema staat dat er op 8 april is gebeld, wil dat niet zeggen dat er niet op 8 april is gebeld. Wat er staat zal waarschijnlijk wel kloppen; wat er niet staat weten we niet.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144360291
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:21 schreef Rubella het volgende:

[..]

Was dit niet toen men nog uit ging dat ze in de namiddag op stap zijn gegaan? Toen een hele rits getuigen ze nog hadden gezien hetgeen later onmogelijk bleek te zijn.
Dat weet ik niet. Heb je het tijdstip van dat gesprek met die man, dan kun je dat wel naast de informatie uit die telefoons leggen.
pi_144360300
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:09 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Of een ongeluk of een combinatie daarvan. Aan een verdwaling ansich ga je niet dood namelijk.
pi_144360333
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:59 schreef Deiner het volgende:

Afijn.
Doel je op iets dat niet hierboven staat? Of noem je je geschatte andere waarschijnlijkheden, samen genomen, aanwijzing voor een misdrijf? Is maar een definitiekwestie, maar in Nederland heet dat dacht ik niet zo. Als een gezond iemand ineens dood is, wordt er lijkschouwing gedaan, ook al zijn er verder geen sporen. Maar dat heet niet "aanwijzingen voor een misdrijf".

De tegenstelling is inderdaad niet verdwalen < - > misdrijf, , daar heb je een punt. Maar wel misdrijf < - > shit happens (=alle andere mogelijkheden). Het lijkt me, dat ze in Panama zich dan mogen beperken, tot enigszins waarschijnlijke misdrijven, mogelijke motieven, en eventueel verdachte figuren die het altijd doen zonder sporen achter te laten. Bewijs voor shit happens is namelijk erg moeilijk.
-- &lt;br /&gt;Pinpoint
pi_144360649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als het klopt wat die man zegt, dan moet dit, uitgaande van onderstaand schema, rond 16:30 geweest zijn. Veel eerder hadden ze namelijk niet terug kunnen zijn. En iets later waren ze in nood.

pi_144360658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:18 schreef Halcon het volgende:
Wat is er mis met "niet teveel meegaan in een theorie", om nog oog te houden voor andere mogelijkheden? Dus verdacht zijn op het volkomen menselijke verschijnsel tunnelvisie?

Juist lui die denken dat het alleen geldt voor anderen, trappen er vaak in. En diep.
-- &lt;br /&gt;Pinpoint
pi_144360660
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat bericht heb ik volgens mij dik een maand geleden al een keer gelezen :?
Ik denk dat heel veel mensen de getuigenis van Pedro C door de war halen met de getuigenis van Jose M.
Pedro C. was de man aan wie de meiden vroegen naar het Pianista pad en die hen een ander pad opstuurde bij zijn huis. Al snel kwamen ze terug, vermoeid en vroegen hoe ze terug konden komen in Boquete; bus of taxi. Hij heeft ze nog op de stoep zien zitten wachten.
Jose M. heeft de meiden gezien op de terugweg van het Panista pad, vermoeid en ze vroegen hem hoe ze terug moesten komen in Boquete. Hij raadde hen aan een taxi te nemen.

Hoe kom je eigenlijk aan een taxi daar? Bel je die? Ik neem aan dat die niet het onderste deel van het Pianista pad op en af rijden opzoek naar klanten.
pi_144360737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen de getuigenis van Pedro C door de war halen met de getuigenis van Jose M.
Pedro C. was de man aan wie de meiden vroegen naar het Pianista pad en die hen een ander pad opstuurde bij zijn huis. Al snel kwamen ze terug, vermoeid en vroegen hoe ze terug konden komen in Boquete; bus of taxi. Hij heeft ze nog op de stoep zien zitten wachten.
Jose M. heeft de meiden gezien op de terugweg van het Panista pad, vermoeid en ze vroegen hem hoe ze terug moesten komen in Boquete. Hij raadde hen aan een taxi te nemen.

Ow dat zal het wel zijn, ty
pi_144360739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:29 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Als het klopt wat die man zegt, dan moet dit, uitgaande van onderstaand schema, rond 16:30 geweest zijn. Veel eerder hadden ze namelijk niet terug kunnen zijn. En iets later waren ze in nood.

[ afbeelding ]
Dan is verdwalen apart. Je kunt iets later niet ineens heel verg op dat pad staan. Je hebt die route ook net afgelegd (dat wijzen de pics uit), dus waarom zou je er nog een keer gaan lopen?
pi_144360747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:22 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Ok, ik heb het toen niet gevolgd. Wat was de conclusie van deze informatie toen?
Uiteindelijk klopte het niet met de tijdslijnen, omdat ze al veel eerder aan de pianista waren begonnen. En daarnaast iedere blonde/westerse vrouw ziet er voor die man hetzelfde uit, zeker als het 2 maanden geleden was...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_144360748
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, maar om nu die tunnelvisie erbij te halen en dat in verband te brengen met anderen. Als anderen in één scenario geloven, mag dat ook.
Alles mag. Maar Rubella mag dan toch waarschuwen tegen tunnelvisie?
Of het helpt of niet, want soms is het al te laat, en heeft iemand zich vastgebeten.
-- &lt;br /&gt;Pinpoint
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:34:32 #197
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144360875
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:21 schreef danos het volgende:

[..]

Inderdaad. Alleen met andere getuigen dan "José Morales". Dat de meiden "vermoeid" waren wordt duidelijk weersproken door de foto's op de Mirador en het feit dat ze daarna nog verder zijn gelopen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144361045
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zover we weten niet door de Panamese autoriteiten.

De getuigen (Pedro C, Olivia de K, taxichauffeur, taalschool, Plino en anderen) zijn gevonden en gesproken door een privédetective die de Nederlandse inwoners van die regio hebben ingehuurd.
De eerste die achter de CD is gaan zoeken was F zonder team.
De tas is gevonden door indianen.
De verschillende resten zijn gevonden door lokale zoekteams en indianen.
De ouders zijn opgevangen en geholpen door de gemeenschap in Boquete, niet door de autoriteiten.

Wat hebben de Panamese autoriteiten gedaan?
F verboden om met een zoekteam achter de CD te gaan zoeken
Het Pianista pad blokkeren voor onderhoud in de eerste periode en ten tijde van het eerste bezoek van familie
Op heel andere plaatsen gaan zoeken dan getuigen de meiden hebben gezien (veel aandacht aan de Baru trail bv)
Een kantoortje geopend waar alleen in het Spaans getuigen zich mochten melden (passief dus)
Zoekteams (Sinaproc) achter de CD gestuurd bij het tweede bezoek van de ouders van Kris op de dag dat die zelf het pad liepen
DNA onderzoek van gevonden resten.
Oppervlakkig onderzoek telefoons en camera
Alle spullen grondig door Nederland laten onderzoeken
De familie verboden over onderzoeksresultaten zoals foto's en telefoongegevens te praten
Op 8 mei helikopters over het gebied laten vliegen na een zwak telefoon signaal
Op werkbezoek geweest in Nederland
Ruzie maken met de ouders en hen vertellen dat ze voortaan het nieuws maar uit de media moesten vernemen
Een hele waslijst, die er bekend uitziet van elke zaak waar ontevredenheid over is, of wantrouwen. Over het onderzoek naar Marianne Vaatstra heb ik wel ergere dingen zien beweren, en vooral héél veel meer. Niet dat ik zeg dat wat hierboven staat allemaal gelul is, maar ruis ontstaat nogal snel.

Echter, boven de lijst staat een zin die begint met "zover wij weten".
-- &lt;br /&gt;Pinpoint
pi_144361194
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:34 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Inderdaad. Alleen met andere getuigen dan "José Morales". Dat de meiden "vermoeid" waren wordt duidelijk weersproken door de foto's op de Mirador en het feit dat ze daarna nog verder zijn gelopen.
Mwah.. het is ook weer een paar uur teruglopen en dan kan de vermoeidheid best toeslaan.

Het verhaal van Pedro C is ook iets anders dan het verhaal van Jose M. De locatie is anders en het verhaal van eerst een ander pad opgestuurd worden door Pedro C en Pedro C heeft ze nog zien wachten zittend op de stoep op een taxi of bus.
Volgens het oude verhaal zijn ze toen van Pedro C naar het Pianista pad gegaan met een taxi. Niet terug naar Boquete. Dat is een getuigenis van een taxichauffeur.
Dat zegt ook dat die twee locaties niet direct naast elkaar liggen.
pi_144361250
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:31 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Alles mag. Maar Rubella mag dan toch waarschuwen tegen tunnelvisie?
Of het helpt of niet, want soms is het al te laat, en heeft iemand zich vastgebeten.
Dat mag, maar van de meeste mensen zie ik niet hele rare dingen passeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')