Marcus_Zaagius | maandag 8 september 2014 @ 15:23 |
![]() ![]() Dit potentiële pareltje van Paradox komt volgend jaar uit. De screenshots zien er, naar mijn inziens, veelbelovend uit. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
budvar | maandag 8 september 2014 @ 15:25 |
Is dit wat Simcity 5 zou moeten zijn? | |
IceDustbin2 | maandag 8 september 2014 @ 15:26 |
WANT.. uhhh, LIKE.. uhh.. HEBBEN! Ik had er al een paar keer links en rechts wat over gelezen. Maar gezien de ervaring van de makers moet dit dan de simcity worden die simcity had moeten zijn.. | |
Marcus_Zaagius | maandag 8 september 2014 @ 15:27 |
Ja ik denk het wel. SC5 gaat nergens over. Voorts las ik ook ergens dat Paradox modden makkelijk maakt bij Cities Skylines. | |
IceDustbin2 | maandag 8 september 2014 @ 15:31 |
Klopt, las ik ook. Ze hebben altijd al een 'leef je uit, maar we helpen niet' beleid gehad. Maar gaan het nu actiever ondersteunen. Alleen al de plotsize maakt dat ik dit spel wil spelen, en niet SC5 ![]() | |
Marcus_Zaagius | maandag 8 september 2014 @ 15:35 |
http://forum.paradoxplaza(...)40-First-Screenshots! Voor wat meer sceens bovenstaande link. | |
#ANONIEM | maandag 8 september 2014 @ 15:38 |
Eindelijk een normale city builder ja? | |
Marcus_Zaagius | maandag 8 september 2014 @ 15:41 |
Met mod mogelijkheden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
prefix1 | maandag 8 september 2014 @ 22:27 |
Woooooooooooooow HEBBUNNNNN!!!!! | |
Johnny Blaze | maandag 8 september 2014 @ 22:29 |
Hopelijk wordt dit wat Simcity 5 had moeten zijn. | |
Rickocum | maandag 8 september 2014 @ 22:39 |
Ja dat zei men ook al bij de vorige Cities game, en ondanks dat het er supergeil uitzag, was de gameplay supernecrofiel. | |
IceDustbin2 | dinsdag 9 september 2014 @ 08:17 |
Cities XL? Of welke bedoel je? | |
Johnny Blaze | dinsdag 9 september 2014 @ 15:10 |
Cities XL heeft geen enkele relatie met deze game. | |
Yum-Yum | woensdag 10 september 2014 @ 18:45 |
Ziet er leuk uit, laat ze maar eerst EUIV gaan fixen. | |
IceDustbin2 | donderdag 11 september 2014 @ 09:20 |
Wat is er mis met EU4? Heb nog nooit bugs of wat dan ook gehad ![]() | |
Idanue | donderdag 11 september 2014 @ 10:21 |
![]() | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 12 september 2014 @ 17:17 |
![]() nieuwe screenshot opgedoken ![]() | |
samNL09 | dinsdag 16 september 2014 @ 19:11 |
ik hoop dat het micro management van simcity 4 weer een beetje terug komt. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 16 september 2014 @ 19:28 |
Paradox kennende zou het me verbazen als dat niet zo is. ![]() | |
prefix1 | dinsdag 16 september 2014 @ 20:37 |
woow dit is wel heel vet!!! had sim city 5 ook gekocht preorderd en alles vind sim city 5 zoooo tegen valle klote online troep+kleine maps, LETS GO CITIES SKYLINES! | |
prefix1 | dinsdag 16 september 2014 @ 20:38 |
enig idee waneer dit mooie spul uitkomt? | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 16 september 2014 @ 21:09 |
in de wandelgangen hoor ik Q1 2015. | |
GlenSpey | dinsdag 16 september 2014 @ 22:52 |
Ziet er goed uit hoor, TVCity | |
prefix1 | woensdag 17 september 2014 @ 12:12 |
klopt Q1 staat ook in steam store:) hoop dat beta beetje snel uitkomt:D:D | |
BeHereNowM | woensdag 17 september 2014 @ 13:31 |
Q1 lijkt me wel erg snel. Het ziet er nog allemaal erg statisch uit zo op de screenshots zonder openbaar vervoer, hulpdiensten, problemen, etc. Wel veelbelovend verder ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 23 september 2014 @ 17:16 |
Wat zijn de mogelijkheden qua infrastructuur? | |
Bart | dinsdag 23 september 2014 @ 17:18 |
Momentje, even mijn glazen bol erbij pakken. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 23 september 2014 @ 17:22 |
Nuttige reactie. | |
Bart | dinsdag 23 september 2014 @ 18:31 |
Wat had je voor antwoord verwacht? | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 23 september 2014 @ 19:23 |
Een feitenrelaas over eventuele reeds bekende features omtrent infrastructuur of een ontkennend antwoord gezien het feit dat er nog niks bekend is. | |
Bart | dinsdag 23 september 2014 @ 20:26 |
Dat laatste gaf ik je toch ![]() | |
Marcus_Zaagius | woensdag 24 september 2014 @ 13:24 |
![]() ![]() ![]() Paar nieuwe screenshots van CS. | |
#ANONIEM | woensdag 24 september 2014 @ 13:32 |
Hopelijk veel groter en beter dan Simcity. | |
Sebastiaan92 | woensdag 24 september 2014 @ 13:37 |
De steden in Cities in Motion zijn in ieder geval veel groter. De basis van dit spel komt daar vandaan zo te zien. | |
prefix1 | woensdag 24 september 2014 @ 21:43 |
Dit word gok ik een top spel!! Hoop idd ook op grote maps | |
Red_85 | vrijdag 26 september 2014 @ 21:50 |
Cool! En geen EA bende ![]() Vliegtuig staat achterstevoren. Vertrekt ie nu, blaast hij de terminal aan gort. | |
bitterbal | maandag 29 september 2014 @ 14:20 |
Ziet er super vet uit ! | |
Divje | dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:45 |
City limits zijn uit te breiden ![]() Mod support vanaf het begin ![]() Cities Skylines ![]() | |
prefix1 | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:31 |
Nice!! | |
Divje | dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:35 |
Filmpjes ![]() | |
prefix1 | woensdag 8 oktober 2014 @ 00:58 |
YT filmpjes zien er goed uit , aardig groote mappen:):) | |
Marcus_Zaagius | woensdag 8 oktober 2014 @ 07:28 |
![]() ![]() ![]() Niet alleen filmpjes,. ook drie nieuwe screenshots. ![]() | |
prefix1 | woensdag 15 oktober 2014 @ 17:45 |
Schijnt dat er deze week weef nieuwe filmpjes en info komen;)! | |
TigerXtrm | dinsdag 13 januari 2015 @ 16:49 |
![]() | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 13 januari 2015 @ 17:19 |
Kan niet wachten. ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 13 januari 2015 @ 18:49 |
Als ik zo naar die infrastructure filmpjes zit te kijken ben ik wel benieuwd hoe lang het duurt voor EA iets van zich laat horen. De hele UI is bijna een directe kopie van SimCity (5) ![]() ![]() | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 13 januari 2015 @ 21:23 |
tja, gemiste kans voor SC5 zullen we maar zeggen. Maar inderdaad hoe EA daar op gaat reageren is nog de vraag... | |
#ANONIEM | dinsdag 13 januari 2015 @ 22:41 |
![]() Na het gedoe met Sim City 5 kreeg ik gelukkig deeltje 4 gratisch op Origin, die heb ik nog aardig wat gespeeld maar dit moet hét toch wel worden. Kan niet wachten. | |
BlaZ | dinsdag 13 januari 2015 @ 23:23 |
Ik hoop dat dit wat gaat worden, ziet er geweldig uit tot nog toe | |
flyguy | dinsdag 13 januari 2015 @ 23:53 |
Eerste wat ik ook dacht. | |
Marcus_Zaagius | woensdag 14 januari 2015 @ 21:49 |
Nieuw filmpje, soort dev. dairy. | |
Red_85 | donderdag 15 januari 2015 @ 09:48 |
Slap in the face van fans richting EA? Jullie niet luisteren naar onze opbouwende kritiek, dan maar iets anders maken. | |
TigerXtrm | donderdag 15 januari 2015 @ 12:50 |
Ja voor de fans is het geweldig natuurlijk. Maar als bedrijf kunnen ze flink in de problemen komen als ze 'te ver' gaan met het kopiëren van SimCity. Ik zag pas dat ze ook de tilt shift van SimCity hebben overgenomen, een feature waar ze bij Maxis toch wel trots op waren en die ook wel kenmerkend was voor het spel. Maar goed, misschien snappen ze bij EA ook eindelijk dat als ze er moeilijk over doen ze alleen maar meer slechte PR voor zichzelf creëren. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2015 @ 12:55 |
Wat is dat voor feature? Als ik op internet een filmpje van simctiy hierover bekijk lijkt het niets meer als het scherp weergeven van een bepaalde gedeelte van de view. | |
TigerXtrm | donderdag 15 januari 2015 @ 13:02 |
Door de onder en bovenkant van het scherm een beetje vaag te maken krijg je een effect dat tilt shift heet, hierdoor lijkt het alsof je naar een miniatuur stadje zit te kijken. | |
Pheno | zaterdag 17 januari 2015 @ 16:39 |
dat doen er meer. alleen al de titel: XXL. "Wij hebben wel grote mappen". Schaamteloos hakt iedere citybuilder op EA in ![]() | |
Red_85 | zaterdag 17 januari 2015 @ 20:12 |
Ja. Terecht. Jarenlang heeft ea city sims uitgebracht zonder echt te luisteren naar de fans, vol met bugs en de arrogante lul uit te hangen. | |
DieselTank | zondag 18 januari 2015 @ 12:17 |
Cities xxl vs cities skylines.... Ik zet mijn geld in op skylines. [ Bericht 57% gewijzigd door DieselTank op 18-01-2015 12:54:00 ] | |
aleco99 | zondag 18 januari 2015 @ 16:36 |
Zolang er maar 1 van de twee het niveau van de oude simcity's haalt ben ik al tevreden ![]() | |
Marcus_Zaagius | zondag 18 januari 2015 @ 17:43 |
Ik gok op City Skylines. ![]() ![]() [ Bericht 47% gewijzigd door Marcus_Zaagius op 19-01-2015 17:09:08 ] | |
DieselTank | dinsdag 20 januari 2015 @ 01:58 |
Ik dacht even een account te maken op de paradox forums maar ![]() ![]() Nieuwsbrief hoef je maar een keer voor de klikken maar het registreren dat duurt een eeuwigheid... Website laad niet als je op registreren drukt en als je je dan je account moet activeren ben je weer 2 min bezig ![]() ![]() ![]() ![]() Rot toch op met die lelijke kut forum ![]() ![]() En dat wijf met die kut stem en dat roze / rode haar irriteer ik me ook de kolere aan ![]() Maar verder lijkt het me wel een leuk spel ![]() | |
nattermann | dinsdag 20 januari 2015 @ 02:04 |
Ziet er sjiek uit. | |
TigerXtrm | dinsdag 20 januari 2015 @ 03:11 |
Ik hoop wel dat het grafisch nog een beetje vooruit gaan, vooral qua anti aliasing enzo. Want nu ziet het er best wel een beetje slecht uit. Oog wil ook wat, ik zou me echt gaan storen aan al die kartelranden ![]() | |
Seroczynski | dinsdag 20 januari 2015 @ 11:39 |
SimCity zag er keurig uit, maar de gameplay was het probleem. Als ze hier de graphics laten zoals het is maar de gameplay beter is dan in SimCity dan maakt het mij niet uit. Ben echt benieuwd wanneer we deze game uitproberen mogen. Laatste officiele woord dat ik erover gelezen heb was "soon" op het Steam Discussion forum. | |
RaXz | woensdag 21 januari 2015 @ 22:10 |
SimCity leek mij meer zoiets als Farmville, voor mij totaal niet boeiend, Skylines spreekt mij veel meer aan, ik ben benieuwd wat Paradox ervan maakt. Dit alleen al: ![]() | |
Stofzuigert | donderdag 22 januari 2015 @ 10:19 |
Wat is eigenlijk het verschil tussen cities skylines en cities xxl? | |
BeHereNowM | donderdag 22 januari 2015 @ 14:33 |
De voorgaande delen van CitiesXXL waren erg buggy en vrijwel onspeelbaar. Misschien hebben ze geleerd van hun fouten, maar op dit moment is CitySkylines veelbelovender ![]() | |
ChezZzITA | donderdag 22 januari 2015 @ 16:20 |
Ziet er zeker goed uit! Weet iemand al iets over een mogelijke Sandbox mode waarin je genoeg geld hebt om flink uit je dak te gaan? En over de invulling van de kale stukken in de map zoals tussen twee woonblokken in bijv. Bij Cities XL had je daar een mooie oplossing voor door een parkachtige opvulling te geven. Is dat in deze game ook mogelijk of is daar verder nog niks over bekend? | |
Stofzuigert | donderdag 22 januari 2015 @ 17:29 |
Volgens mij had een van de developers gezegd dat ze verwacht dat de eerste mod unlimited money gaat worden. Aangezien de game met een modkit uitkomt zal dit vast niet lang duren. Ook heb ik in een van de filmpjes parken gezien, er zijn een aantal prefab maar je kan ook zelf aan de slag volgens mij. | |
ChezZzITA | donderdag 22 januari 2015 @ 17:43 |
Oke bedankt voor de info. Heb hier en daar ook al wat filmpjes gezien maar dat specifiek opvullen van loze ruimtes namelijk nog niet ![]() | |
AgLarrr | donderdag 22 januari 2015 @ 18:57 |
Madre. Als ze cities in motion hierin incorporeren dan vrees ik voor mijn sociale leven... en mijn arbeidsleven. | |
TigerXtrm | donderdag 22 januari 2015 @ 20:52 |
Doen ze ook, op iets kleinere schaal. Maar bussen micro managen blijft tot op zekere hoogte wel mogelijk. | |
Thrilled | zaterdag 24 januari 2015 @ 21:29 |
Hm ziet er veelbelovend uit.. je begint wel met een klein stukje land zie ik, a la SimCity.. maar ik hoorde tussen neus en lippen door in het laatste filmpje iemand zeggen dat je grond erbij kan kopen.. klinkt goed ![]() Kzag wel dat ambulances gewoon aansluiten in de file, hopelijk gaan ze daar nog iets aan doen.. Weet iemand al iets van een release date? ![]() | |
TigerXtrm | zaterdag 24 januari 2015 @ 21:42 |
Q1 2015. | |
Thrilled | zondag 25 januari 2015 @ 12:33 |
Skippen ze de beta fase dan? Of heb ik die gemist :p | |
Euribob | zondag 25 januari 2015 @ 14:46 |
Daar zitten ze nu waarschijnlijk in. Paradox heeft CS augustus vorig jaar officieel aangekondigd, dat betekent dat ze toen al een heel eind waren met de ontwikkeling. En ze doen niet aan open-bèta's, als je dat bedoelde. | |
AgLarrr | zondag 25 januari 2015 @ 17:01 |
Heb net die dev diaries gezien. Ziet er echt heel goed uit. Nog wel wat dingen waarvan je denk "meh" (de grootte van boerderijen en vliegvelden klopt van geen kant), maar de basis is echt heel veel belovend. | |
Thrilled | zondag 25 januari 2015 @ 17:10 |
Ik voel dezelfde vibe opkomen als dat ik bij simcity had.. Hopelijk maakt deze game wel zn naam waar.. Ben benieuwd, hoop dat er veel nederlandse mods uitkomen (nl borden, hulpdiensten etc) ![]() | |
ChezZzITA | maandag 26 januari 2015 @ 11:54 |
He nog even een vraagje over de werking van mods. Ik ben daar namelijk nog helemaal niet bekend mee hoe dat precies werkt. Is dat moeilijk om een mod te installeren in de game? en waar kun je ze vinden? | |
Euribob | maandag 26 januari 2015 @ 22:56 |
Het zal gewoon via de Steam Workshop te downloaden zijn. Piece of cake dus. | |
prefix1 | woensdag 28 januari 2015 @ 20:49 |
HUP schiet op met die release! | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 februari 2015 @ 19:44 |
![]() | |
DieselTank | dinsdag 3 februari 2015 @ 20:03 |
Dat is een best stadje ![]() | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 februari 2015 @ 20:27 |
Jep. ![]() | |
Thrilled | dinsdag 3 februari 2015 @ 20:32 |
ligt het aan mij of is dat een vrij 'koude' screenshot? Beetje meer variatie/kleur/warmte in de gebouwen zou wel wenselijk zijn.. | |
DieselTank | dinsdag 3 februari 2015 @ 21:44 |
Is ook omdat je veel schaduw ziet ![]() | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 februari 2015 @ 21:53 |
Bekijk deze YouTube-video Deze kerel heeft toegang tot het spel. Speelt circa 35 min. Sorry, staat op "privé" | |
TigerXtrm | vrijdag 6 februari 2015 @ 12:14 |
Cities XXL is uit en is direct gigantisch op z'n smoel gegaan, zoals verwacht. Gewoon complete copy + paste game uiteindelijk ![]() ![]() Kom op Cities: Skylines, je bent onze enige hoop om het city builder genre te redden! ![]() | |
PLAE@ | vrijdag 6 februari 2015 @ 12:24 |
Ik heb Paradox heel hoog zitten maar de screenshots spreken mij nog niet aan. | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 6 februari 2015 @ 16:26 |
![]() Dit beter? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 februari 2015 @ 16:44 |
Grijs ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 6 februari 2015 @ 17:09 |
Net als het echte leven. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 februari 2015 @ 17:19 |
![]() | |
TigerXtrm | vrijdag 6 februari 2015 @ 17:20 |
Dat ziet er een stuk beter uit dan wat ik tot nu toe gezien heb ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 februari 2015 @ 17:24 |
Wanneer kunnen we hiermee aan de slag? | |
BeHereNowM | vrijdag 6 februari 2015 @ 17:38 |
Q1 2015 staat op Steam en de wikipagina ![]() | |
Divje | vrijdag 6 februari 2015 @ 20:20 |
Deze video vat mijn ervaring met het spel heel goed samen, onspeelbaar wb frame-drops Alle hoop gevestigd op Cities Skylines dus! [ Bericht 0% gewijzigd door Divje op 06-02-2015 20:26:11 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 6 februari 2015 @ 20:41 |
Iets, maar wil wel meer details. | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 7 februari 2015 @ 07:23 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 februari 2015 @ 09:02 |
schandalig | |
#ANONIEM | zaterdag 7 februari 2015 @ 09:03 |
Meh. Ik mis iets. Weet alleen niet wat. | |
Divje | zondag 8 februari 2015 @ 23:19 |
Sfeer. | |
DeParo | maandag 9 februari 2015 @ 00:08 |
Dit is een mooi spel. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 10 februari 2015 @ 18:32 |
Releasedatum: 10 maart 2015. ![]() | |
Samael | dinsdag 10 februari 2015 @ 19:15 |
-edit- | |
byah | dinsdag 10 februari 2015 @ 19:29 |
https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines-deluxe?___store=eu | |
TigerXtrm | dinsdag 10 februari 2015 @ 19:58 |
Hier wil ik wel een pre-ordertje aan wagen. Deluxe editie besteld voor 37 euro ![]() | |
ElmarO | dinsdag 10 februari 2015 @ 20:19 |
Idem hier. Prijs viel me erg mee. | |
Drebbelman | dinsdag 10 februari 2015 @ 20:47 |
De verwachtingen zijn zo hoog, dit kan alleen maar tegenvallen. | |
EnGCatjuh | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:40 |
Het wordt in ieder geval gemaakt door mensen met liefde voor hun werk. | |
prefix1 | dinsdag 10 februari 2015 @ 23:37 |
Gaaf kan niet wachten tot het 10 maart is:) | |
Samael | woensdag 11 februari 2015 @ 00:40 |
http://www.skylinescity.c(...)ines-ama-transcript/ Aardig wat info (helaas geen dag en nacht cyclus) [ Bericht 24% gewijzigd door Samael op 11-02-2015 00:49:19 ] | |
Seroczynski | woensdag 11 februari 2015 @ 11:00 |
Ik heb de standaard versie met 20% korting voor ¤ 22,40 besteld bij Green Man Gaming. 20% OFF coupon: KPMN32-6VRM69-6INRND | |
ZwartmetSuiker | woensdag 11 februari 2015 @ 11:12 |
Wat zijn de systeemeisen? | |
Seroczynski | woensdag 11 februari 2015 @ 11:14 |
MINIMUM: OS: Microsoft Windows XP/Vista/7/8/8.1 (64-bit) Processor: Intel Core 2 Duo, 3.0GHz / AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz Memory: 4 GB RAM Graphics: nVIDIA GeForce GTX 260, 512 MB / ATI Radeon HD 5670, 512 MB DirectX: Version 11 Network: Broadband Internet connection Hard Drive: 4 GB available space RECOMMENDED: OS: Microsoft Windows 7/8 (64-bit) Processor: Intel Core i5-3470, 3.20GHz / AMD FX-6300, 3.5Ghz Memory: 6 GB RAM Graphics: nVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB / AMD Radeon HD 7870, 2 GB DirectX: Version 11 Network: Broadband Internet connection Hard Drive: 4 GB available space Voor OSX en Linux moet je even op de Steam page kijken: http://store.steampowered.com/app/255710 | |
ZwartmetSuiker | woensdag 11 februari 2015 @ 11:23 |
Jezus waarom volg ik dit topic ![]() | |
Fir3fly | woensdag 11 februari 2015 @ 11:25 |
Ik vind het allemaal vrij matig eigenlijk ![]() | |
timp0e | woensdag 11 februari 2015 @ 11:57 |
Heb hem al via Steam gepre-ordered. De verwachtingen zijn hier heel hoog en heb er zin in! | |
Seroczynski | woensdag 11 februari 2015 @ 12:02 |
En grotere maps, wat praktische het hele probleem van SC was. | |
Black-Hole | woensdag 11 februari 2015 @ 17:03 |
Als ze inderdaad grotere maps hebben, geen traffic/pathfinding problemen hebben en ook simulaties boven de 100.000 inwoners aankunnen zoals SimCity5 dan kan dit wel eens heel interessant worden. | |
Klonk | woensdag 11 februari 2015 @ 17:08 |
Weer 2 mindere indrukken, was helemaal hyped maar begin echt te twijfelen nu... | |
TigerXtrm | woensdag 11 februari 2015 @ 17:45 |
Beetje door die AMA aan het lezen, SimCity wordt echt met de grond gelijk gemaakt en Paradox schaamt zich er ook niet voor om gewoon feitelijk te zeggen hoe hun game beter is dan SimCity. Mooi om te zien ![]() Paar dingen die opvielen: Je kan de begrenzing dus uitzetten als je denkt dat je computer het aan kan en steden, in theorie, zo groot maken als de map toestaat. Ik ga de grenzen van mijn computer opzoeken met dit spel ![]() Diepe economie die gebaseerd is op goederen, love it ![]() Eindelijk een manier om die lelijke lege stukken tussen gebouwen op te vullen ![]() Het water stroomt wel door je stad heen, maar beschadigd niks en heeft geen invloed op gameplay. Jammer, maar goed, klein dingetje. Weet niet precies wat dit betekent maar het klinkt ![]() | |
prefix1 | woensdag 11 februari 2015 @ 20:23 |
heb hem net ook gepreorderd ben benieuwd! | |
jogy | woensdag 11 februari 2015 @ 20:42 |
Ik ga nooit meer een spel preorderen. Nee. Gewoon niet. EA heeft het verpest. | |
EnGCatjuh | woensdag 11 februari 2015 @ 21:36 |
Euribob | woensdag 11 februari 2015 @ 21:49 |
10 maart. | |
jogy | woensdag 11 februari 2015 @ 22:21 |
*preorderen gaat* | |
jogy | woensdag 11 februari 2015 @ 22:54 |
Nou, die belofte aan mezelf heb ik toch meer dan twee uur volgehouden. | |
TigerXtrm | woensdag 11 februari 2015 @ 23:11 |
Hm misschien moet ik ook eens een mailtje aan Paradox wagen voor reviewer access ![]() ![]()
![]() | |
jogy | woensdag 11 februari 2015 @ 23:16 |
Het ging allemaal best goed met mijn belofte tot hij er gewoon ff een stuk land bij kocht aan het eind. | |
EnGCatjuh | woensdag 11 februari 2015 @ 23:20 |
Dat is best een mooie finale inderdaad. | |
Divje | woensdag 11 februari 2015 @ 23:34 |
Eindelijk zulk soort filmpjes ![]() Was die Paradox lui al zooooo zat ![]() | |
jogy | donderdag 12 februari 2015 @ 08:56 |
Eens, ondanks dat het mij een leuk spel lijkt konden die paradox gasten mij echt totaal niet enthousiast maken ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door jogy op 12-02-2015 09:52:31 ] | |
PLAE@ | donderdag 12 februari 2015 @ 09:18 |
Dat laatste filmpje is toch wel een beetje ![]() | |
Seroczynski | donderdag 12 februari 2015 @ 10:27 |
Waar haal je dit vandaan? | |
TigerXtrm | donderdag 12 februari 2015 @ 10:45 |
Uit de AMA transcript: http://www.skylinescity.c(...)ines-ama-transcript/ en
| |
jogy | donderdag 12 februari 2015 @ 11:23 |
Youtube dev diary. Standaard wordt het max 36km2 maar het kan heel simpel uitgezet worden dat je (op eigen risico) 100km2 kan gebruiken als je pc niet begint te roken. | |
Seroczynski | donderdag 12 februari 2015 @ 11:29 |
Beide dank voor de links! ![]() ![]() | |
jogy | donderdag 12 februari 2015 @ 11:31 |
En ik ben totaal niet te spreken over die kuttwittervogel in het scherm maar die kan er vast ook wel uit gesloopt worden ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 12 februari 2015 @ 13:18 |
Deze video dus. Die gozer heeft echt een kut accent trouwens, maar die map editor ![]() ![]() | |
Sejt | donderdag 12 februari 2015 @ 13:33 |
Modding, map editor, etc. Paradox weet hoe je de speelduur van een spel kan vergroten. Accent is volgens mij Australisch trouwens. Ik hoop dat m'n computer het een beetje trekt, want dit ziet er goed uit! | |
HenkieVdV | donderdag 12 februari 2015 @ 13:34 |
Dit ziet er interessant uit, in tegenstelling tot SC5. | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 13:46 |
't zijn Finnen toch? Maar toch, ben nu gehyped als een malle ![]() | |
Sejt | donderdag 12 februari 2015 @ 13:57 |
Ja, Zweeds en Fins. Nog een maand toch? | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 13:57 |
10 maart ![]() | |
jogy | donderdag 12 februari 2015 @ 14:03 |
CS5 zag er ook interessant uit en is ook best leuk als je maar over het feit van de veel te kleine mappen kan komen, zoals ik totaal niet kan ![]() ![]() | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 14:07 |
Dat District-systeem spreekt me wel erg aan. En moet nog even uitvogelen wat bedoelt word met die policies? Die apart per district in kan stellen. Moet ik dan denken aan rijke buurten en arme buurten? En dat de brandweer de rijkere buurt eerder moet helpen dan de armere? ![]() | |
jogy | donderdag 12 februari 2015 @ 14:12 |
Ik hoop het ja. Of dat het industriële district niet de milieurestricties krijgt die andere wijken wel krijgen of zo. Wel erg tof ![]() | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 14:17 |
Dit wordt zo'n vet spel. Ook leuk dat je kan zien hoe je bevolking verdeeld is qua leeftijd ![]() ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 12 februari 2015 @ 15:06 |
http://www.twitch.tv/paradoxinteractive Livestream over Cities: Skylines nu bezig ![]() | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 15:10 |
He bah zij weer ![]() Thx voor de link! Ze is nu met budgetten bezig, spul waar ik benieuwd naar was ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 12 februari 2015 @ 15:12 |
Ik ga zulke coole op/af-ritten bouwen ![]() | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 15:13 |
Dacht precies hetzelfde ![]() Het delen van je creaties ![]() | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 15:16 |
Huisdiervrije districts ![]() No smoking districts ![]() Alle tax-opties die je per district in kan stellen. | |
TigerXtrm | donderdag 12 februari 2015 @ 15:20 |
Ik verstond 'all these people actually have aids' ![]() ![]() | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 15:25 |
Dat heb ik ff gemist ![]() Deze stream is niet goed voor m'n hypedness ![]() | |
Jorwol | donderdag 12 februari 2015 @ 15:26 |
Kut paradox met je goede spellen ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 12 februari 2015 @ 15:28 |
Hoezo? Niet meer enthousiast of juist wel? ![]() | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 15:28 |
Raak steeds enthousiaster ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 12 februari 2015 @ 15:34 |
Die voetgangersbruggen over die rotondes ![]() | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 15:38 |
Die kerel met het rode shirt zegt precies wat ik dacht, m'n eerste stad wordt een hellhole ![]() | |
Divje | donderdag 12 februari 2015 @ 17:01 |
Voor de mensen die de stream gemist hebben: | |
jogy | donderdag 12 februari 2015 @ 20:31 |
Ik wil early access ![]() | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 13 februari 2015 @ 01:03 |
Nice! Wat mij dan wel opviel aan dit filmpje is dat ik het een best grote stad vond, hoogbouw en dergelijken. Echter ik zag dat er nog geen 70000 mensen in woonden. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 februari 2015 @ 10:43 |
Ziet er goed uit maar zoals altijd zou ik niet teveel gaan hypen tot je hem zelf hebt. | |
jogy | vrijdag 13 februari 2015 @ 11:20 |
Te laat. ![]() | |
PLAE@ | vrijdag 13 februari 2015 @ 11:56 |
![]() | |
Jorwol | vrijdag 13 februari 2015 @ 14:19 |
TR gemaakt, foto's verspreiden van mensen uit dit topic.. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 februari 2015 @ 17:32 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 17:33:05 ] | |
RaXz | vrijdag 13 februari 2015 @ 22:29 |
De release staat op 10 maart. | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 14 februari 2015 @ 22:28 |
Lees net dat DirectX11 een vereiste is voor Cities. Echter ik heb nog een Directx10 videokaart. Verdrietig. ![]() | |
n8n | zaterdag 14 februari 2015 @ 22:32 |
Zag direct x 9 staan. | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 14 februari 2015 @ 22:36 |
MINIMUM: OS: Microsoft Windows XP/Vista/7/8/8.1 (64-bit) Processor: Intel Core 2 Duo, 3.0GHz / AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz Memory: 4 GB RAM Graphics: nVIDIA GeForce GTX 260, 512 MB / ATI Radeon HD 5670, 512 MB DirectX: Version 11 Network: Broadband Internet connection Hard Drive: 4 GB available space ![]() | |
n8n | zaterdag 14 februari 2015 @ 22:41 |
aha. Had het hier http://www.skylinescity.com/cities-skylines-faq/ gelezen maar dat zal wel veranderd zijn dan. Apart omdat het ook een Mac/Linux game is waar open gl de standaard is. | |
Marcus_Zaagius | zaterdag 14 februari 2015 @ 22:43 |
Hmm, dan heb ik nog een beetje hoop. | |
n8n | zaterdag 14 februari 2015 @ 22:45 |
Op de officiële preorder site staat niks over directX https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 17 februari 2015 @ 20:24 |
YouTube held heeft een nieuw filmpje gemaakt. | |
TigerXtrm | dinsdag 17 februari 2015 @ 23:04 |
Nieuwe screenshots van verschillende klimaten. Noordelijk (Scandinavië), Zonnig (Centraal/Zuid Europa) en Tropisch (California/Tropisch eiland).![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://forum.paradoxplaza(...)-Dev-Diary-10-Themes | |
Divje | dinsdag 17 februari 2015 @ 23:09 |
Pls stahp ![]() Wil nu spelen. | |
jogy | dinsdag 17 februari 2015 @ 23:10 |
Zie ik nou echt ook andere soorten huizen? Cool! Als de modding community een beetje goed speelgoed krijgt zie ik het nog wel gebeuren dat de Nederlandse bouwstijl ook een thema wordt ![]() | |
Euribob | woensdag 18 februari 2015 @ 01:29 |
En hier zijn de previews, dames en heren. | |
Krediax | woensdag 18 februari 2015 @ 02:15 |
Kopen ![]() Paradox ![]() Gewoon een lekker normale city builder ![]() | |
SuperHarregarre | donderdag 19 februari 2015 @ 03:38 |
Ik ben niet snel gehyped maar...dit kan weleens de eerste goede city builder in jaren worden. Ik hoop dat ik na release een paar dagen kan wachten om reviews te checken al zal dat lastig worden... | |
Trebo | donderdag 19 februari 2015 @ 07:09 |
Ben eigenlijk niet zo ondersteboven van de graphics.. | |
SuperHarregarre | donderdag 19 februari 2015 @ 08:01 |
Maar kijkend naar de previews loopt het wel heerlijk soepel en dat is 't belangrijkste. | |
jogy | donderdag 19 februari 2015 @ 09:17 |
De graphics zijn zeker niet slecht, niet heel spetterend maar ik zal me er zeker niet aan ergeren. Wat ik wel heel tof vind is dat in dit spel de poppetjes een vaste werk en woonplaats hebben en niet atje random door de stad heen gestrooid worden zoals dat andere spel wat we niet zullen noemen. En het feit dat 1 inwoner ook maar 1 inwoner is en dat het niet gewoon vertienvoudigd wordt voor de vorm vind ik ook erg fijn. Nu maar hopen dat je, wat dat andere spel wel goed heeft gedaan, in dit spel ook kan sturen wat voor een soort industrie/huizen en zaken je wil hebben in de stad, dat gaf het toch wel een extra dimensie. | |
TigerXtrm | donderdag 19 februari 2015 @ 11:21 |
Dat schijnt te kunnen tot op zekere hoogte. Als je industrie bouwt op een ore deposit dan zul je voornamelijk mining industrie krijgen. Op een olie veld voornamelijk olie industrie, en zo voort. Verder kan je via districts regelen wat waar gebouwd mag worden. Zo kun je bepaalde gebieden aanwijzen als gebieden waar geen wolkenkrabbers gebouwd mogen worden. | |
jogy | donderdag 19 februari 2015 @ 11:23 |
Good enough, geen directe ditrecte controle maar wel veel mogelijkheden tot sturen dus, eigenlijk komt dat een stuk realistischer over. Ik ben altijd een beetje bang dat het zoals bij cities x(x)l eenheidsworst wordt zonder noemenswaardige diepte. We zien het wel ![]() | |
n8n | donderdag 19 februari 2015 @ 12:20 |
Ik mis wel een beetje de industrie zoals in simscity dat toch voor een extra laag gameplay (en shitloads cash, als je het goed deed) zorgde. | |
jogy | donderdag 19 februari 2015 @ 12:30 |
Daar ben ik het wel mee eens. Nu heb ik wel de stille hoop dat het ook deels komt omdat we alleen maar beginner-steden hebben gezien eigenlijk want de grondstoffen zijn er wel. dus wie weet. Ik hoop dat het te specialiseren is zoals in dat andere spel want het was stiekem wel erg tof om een oliestad te bouwen bijvoorbeeld ![]() | |
Fir3fly | donderdag 19 februari 2015 @ 13:00 |
Ik ben eigenlijk alle interesse al verloren. Zeer matige graphics, weinig features (het lijkt wel of ze een halve game releasen), de gameplay lijkt zoveel op SC13 dat ze ook alle slechte dingen daar uit gekopieerd hebben, etcetera. Ik vond SC13 kut omdat de hele filosofie er achter mij tegen stond en deze game doet eigenlijk precies hetzelfde. Maar dan met nog minder features en matige graphics ![]() | |
n8n | donderdag 19 februari 2015 @ 13:00 |
zoals ik het begrijp is er industrie, zijn er grondstoffen maar gaat de hele aanvoer en het bouwen van fabrieken op basis van locatie. Er zijn geen tactisch te plaatsen olieraffinaderijen of opslaglocaties. Geen televisiefabrieken die waar voor de hoofdprijs exporteren. | |
EnGCatjuh | donderdag 19 februari 2015 @ 13:03 |
Industry Chains zitten er bij de release in ieder geval nog niet in. Maar dat zou zomaar een DLC kunnen worden. | |
jogy | donderdag 19 februari 2015 @ 13:06 |
Volgens mij doen ze het hier via de policies die je in kan stellen voor gebieden en het is niet zo vreemd dat een stad geen TV's verkoopt dus de filosofie van 'laat de stad het zelf maar regelen' kan ik wel begrijpen. Dus inderdaad een recyclestad imperium of een high tech stad is niet letterlijk neer te plempen met gebouwen zoals in sc5 maar via policies kan je wel zeggen van 'dat gebied heeft minder bleasting voor high tech industrie en daar geld een uitzondering op de milieuregels bijvoorbeeld, waardoor het gevuld wordt met hightech industrie. SC13? Heb ik er 8 gemist? | |
Fir3fly | donderdag 19 februari 2015 @ 13:12 |
SC5 is het ook niet. Die klotetrend van dingen geen cijfer meer geven tegenwoordig ![]() | |
jogy | donderdag 19 februari 2015 @ 13:17 |
True ![]() ![]() ![]() Dus het feit dat je zonder modden 9 van dit soort plots in kan stellen en met modden de volledige 100 vierkante kilometer maakt mij al erg blij en de mod-community krijgt gewoon tools en support dus dat maakt de replayability al helemaal geweldig. oké, mijn hype train is al ietwat langzamer aan het gaan maar zit nog steeds lekker door het landschap te tuffen. | |
Fir3fly | donderdag 19 februari 2015 @ 13:21 |
Voordat ik überhaupt zo ver kon komen halen ik het spel al weer verwijderd. Wat een bagger. Ik heb meteen daarna SC4 weer opgestart. Gewoon heel simpel: hier is een landschap, doe er mee wat je wil. Dàt is wat ik mis in games tegenwoordig. Ze behandelen je alsof je een klein kind bent en niets zelf uit kunt vogelen ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 19 februari 2015 @ 13:26 |
Hebben we het hier over de zelfde Cities: Skylines? ![]() | |
n8n | donderdag 19 februari 2015 @ 13:34 |
Industrie en policies: http://forum.paradoxplaza(...)-3-Natural-resources Lijkt er op dat het goed gaat komen | |
jogy | donderdag 19 februari 2015 @ 13:39 |
SC4 was dan ook wel het toppunt van de hele reeks inderdaad. ![]() | |
n8n | donderdag 19 februari 2015 @ 13:57 |
![]() Ooit mijn meest succesvolle stad (tering die graphics ![]() ![]() Ook mooi om te zien dat die hele fucking universiteit ~10% van alle beschikbare grond in nam ![]() Toch maar een keer proberen (moet toch wat), hoop alleen dat modden een beetje werkt op OSX [ Bericht 3% gewijzigd door n8n op 19-02-2015 14:05:16 ] | |
SuperHarregarre | donderdag 19 februari 2015 @ 14:42 |
Dat was dan ook gewoon slecht. ![]() | |
jogy | donderdag 19 februari 2015 @ 15:02 |
Als je niet te groot wilde worden maakte het niet zo veel uit. Maar verder dan pittoresk moet je niet willen gaan. | |
EnGCatjuh | donderdag 19 februari 2015 @ 15:30 |
http://www.cimexchange.co(...)-city-transport-r124![]() | |
Euribob | donderdag 19 februari 2015 @ 17:05 |
Weinig features? Wat verwacht je nog meer van een base city-simulator? Alle extra's komen in de DLC neem ik aan. | |
Fir3fly | donderdag 19 februari 2015 @ 17:06 |
Dat is het punt, die 'extra's' vind ik geen extra's en zouden gewoon in de game moeten zijn. Het lijkt er sterk op dat ze de game gewoon ordinair aan het rushen zijn om mee te liften op de hype. En DLC, kom op ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 19 februari 2015 @ 17:29 |
Niks mis met DLC. We zouden nog 2 jaar op dit spel zitten te wachten als ze het echt tot de nok toe moeten vullen met alles wat mensen willen en op dat punt zou hij waarschijnlijk twee keer zoveel kosten. En meeliften op welke hype? Dit spel IS de hype ![]() | |
Euribob | donderdag 19 februari 2015 @ 17:30 |
Duidelijk dat je nog nooit een game van Paradox hebt gespeeld. ![]() Hele filosofie eromheen is dat ze een fatsoenlijke base-game produceren tegen een fatsoenlijke prijs (wat 28 euro op Steam gewoon is) en vervolgens naderhand extra systemen en mogelijkheden gaan toevoegen voor de geïnteresseerden. Over die DLC-gebouwen zou ik me niet zou druk maken, met volledige mod-support kun je vergelijkbare items straks gewoon gratis oppikken. | |
Euribob | donderdag 19 februari 2015 @ 17:31 |
Oh, maar verwacht wel bugs bij de release. Duurt bij Paradox altijd een weekje voordat ze dat onder controle hebben. | |
Fir3fly | donderdag 19 februari 2015 @ 17:39 |
Jawel. CiM2. Vond het wel aardig maar buggy en al die DLC is gewoon klote. Ook liep het voor geen meter op mijn redelijke pc. Oh en Crusader Kings II, wat een enorm complexe game is maar de DLC daarvoor is echt belachelijk. Je moet 144 euro betalen voor de complete game anders kun je heel veel belangrijke dingen niet doen. Ok, dit is echt wel een niche game (en ik vind het erg leuk) maar toch. Maar dat is allemaal niet zo relevant, ik was erg enthousiast toen de trailers uitkwamen maar hoe meer ik zie hoe minder ik er aan vind. [ Bericht 13% gewijzigd door Fir3fly op 19-02-2015 18:12:39 ] | |
AgLarrr | donderdag 19 februari 2015 @ 18:09 |
Dat is de filosofie ja. De praktijk wil nog wel eens zo zijn dat er pas na 4x een DLC echt een complete game ligt. Neem bijvoorbeeld Hearts of Iron III. | |
Jorwol | donderdag 19 februari 2015 @ 18:24 |
Haten op Paradox ![]() | |
0108daniel | donderdag 19 februari 2015 @ 18:29 |
Inmiddels zijn we gestart met het modden van cities skylines. De basis extensies zijn bekend, dus nieuwe gebouwen zullen er ontworpen gaan worden. | |
n8n | donderdag 19 februari 2015 @ 21:45 |
bij zulke systemen laten relatief veel bugs zich ook pas zien doordat men er van alles mee doet buiten de gebane paden, juist omdat je alle kanten op kan. Het hele punt zit in hoe daar mee omgegaan wordt en dat is deels ervaring met de developer, deels afwachten. [ Bericht 0% gewijzigd door n8n op 19-02-2015 22:10:00 ] | |
Euribob | donderdag 19 februari 2015 @ 22:12 |
Dat zit mijn inziens wel goed, Paradox heeft wat dat betreft nogal wat krediet opgebouwd bij haar vorige releases. | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 februari 2015 @ 02:50 |
Dat is mijn enige kritiek op Paradox eigenlijk, die berg DLC altijd. Nu maken ze altijd wel DLC die wat toevoegt zoals bij Europa Universalis wat een van mijn favoriete games is. Ik koop alleen altijd graag een compleet spel en zie door al die DLC-bomen het bos niet meer. En dan zit ik dus te zoeken door 30+ DLC naar wat nu eigenlijk de echte expansion packs zijn en geen muziek/unit skins e.d. En zoals hierboven iemand al met CK2. Ik wil dat spel best graag kopen maar elke keer als ik op die pagina zit te kijken weet ik niet wat ik allemaal moet kopen. En ik weet nooit of zo'n complete pack echt compleet is. Zucht... | |
#ANONIEM | vrijdag 20 februari 2015 @ 03:27 |
Pro-tip, gewoon op reddit een topique/post maken in het goede subforum en je vraagt stellen. Daar komt het perfecte antwoord altijd bovendrijven. | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 februari 2015 @ 08:03 |
Ja, met genoeg zoeken of vragen stellen lukt 't wel maar het gaat om 't gemak voor de consument. Misschien dat het ook aan Steam ligt dat geen aparte categorieën heeft voor DLC maar ze kunnen het op zich ook aangeven in de naam van de DLC zelf, zodat je rustig het lijstje door kunt kijken op zoek naar alle DLC die nuttig is. Net als met de namen van de niet-belangrijke DLC. Soms is het gewoon lastig inschatten. Dan kijk ik meestal naar de individuele prijs van de DLC waarbij de expansion packs meestal een tientje of meer zijn en de skins/muziek een euro. Maar dat werkt dus niet altijd. Feit is gewoon, het is lastiger voor de consument. Als ik tijdens een sale in een opwelling CK2 wil kopen, dan is bij het moment dat ik moet gaan uitzoeken welke onderdelen ik wel/niet nodig heb, bij mij alweer de hypetrain van 't station weggereden en daarmee ook de impuls om meteen te kopen. Anyway, terug naar City Skylines. Ik ben nog steeds hyped. ![]() | |
Binamin | vrijdag 20 februari 2015 @ 09:42 |
Ik koop niet vaak games, maar deze ga ik zeker halen! | |
jogy | vrijdag 20 februari 2015 @ 09:56 |
http://www.rockpapershotg(...)-on-cities-skylines/ rockpapershotgun is altijd wel goed met hun previews ![]() | |
Binamin | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:03 |
Zit er nog een voordeel aan pre-orderen? Behalve dat je 'm dan direct hebt als die uitkomt? | |
jogy | vrijdag 20 februari 2015 @ 12:35 |
Five in-game custom items: A Carousel Dog Park Bouncy Castle Basketball court Botanical Garden. Eigenlijk gewoon niet echt ![]() | |
borbit | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:13 |
Heb je hier een zware pc voor nodig? Ik heb een vrij standaard kantoor dual core dingetje. Simcity 4 is eigenlijk met openttd het enige spel dat ik speel. Die 2 draaien er prima op. Maar dit ziet er wel weer een stuk mooier uit. | |
jogy | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:45 |
http://www.game-debate.co(...)e=Cities:%20Skylines Core 2 Duo E7600 3.06GHz Athlon 64 X2 Dual Core 6400+ GeForce GTX 260 Radeon HD 5670 1GB DDR3 4 GB Win Xp 64 DX 11 (twijfelachtig) 4 GB | |
borbit | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:50 |
Helaas. Ik heb geen video kaart en maar 2gb ram. CPU is ook ouder denk ik. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:52 |
Heb je geen laptop? De gemiddelde laptop van nu kan dit makkelijk draaien denk ik. | |
borbit | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:54 |
Nee die heeft ontslag genomen toen ik er een blikje bier over heen gooide. Ik heb nu een desktop van een paar tientje van de kringloop. Ding doet eigenlijk alles wat ik nodig heb. Ben ook geen gamer. En om nou voor dit spelletje een heel nieuw machine aan te schaffen is ook overdreven. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:56 |
Ja dat is waar, al vind ik een snelle(re) pc ondertussen wel een eerste levensbehoefte. ![]() | |
borbit | vrijdag 20 februari 2015 @ 14:58 |
Ach ik kan 1080p afspelen. En heel af en toe iets in photoshop lukt ook nog wel. Ga ik liever buiten spelen dan een nieuw apparaat aanschaffen. | |
jogy | maandag 23 februari 2015 @ 15:46 |
http://www.pcgamesn.com/c(...)e-in-cities-skylines
![]() | |
DieselTank | maandag 23 februari 2015 @ 16:47 |
![]() wel uitgebreid spel | |
DieselTank | maandag 23 februari 2015 @ 16:48 |
Ik ga hem nog niet preorderen want je weet maar nooit ![]() | |
jogy | maandag 23 februari 2015 @ 17:04 |
Dat had ik ook Tot het einde van dit filmpje ![]() vanaf 30:25 | |
mschol | maandag 23 februari 2015 @ 19:12 |
Hoe gaan ze het inrichhten qua inwoners? Simcity stijl: residential/commercial/industrial + $/$$/$$$ Of wordt het zoals citys xl met die blu hat workers e.d? | |
jogy | maandag 23 februari 2015 @ 19:49 |
Simcity stijl volgens mij. Hoe slimmer de inwoners hoe slimmer het werk en zo. | |
#ANONIEM | maandag 23 februari 2015 @ 20:07 |
Begin positief te worden. All aboard the hype train! | |
Thrilled | maandag 23 februari 2015 @ 20:56 |
Die dude is best grappig ![]() ![]() | |
Marcus_Zaagius | maandag 23 februari 2015 @ 23:39 |
Middels modden kan je plot nog groter worden. | |
TigerXtrm | dinsdag 24 februari 2015 @ 00:00 |
Hype train zit al lang vol jonge, pak de volgende maar ![]() | |
SuperHarregarre | dinsdag 24 februari 2015 @ 01:57 |
Wegens bladeren op de weg zet de NS bussen in. All aboard the hype bus! | |
TigerXtrm | dinsdag 24 februari 2015 @ 02:34 |
![]() | |
jogy | dinsdag 24 februari 2015 @ 12:09 |
Hoe laat op 10 maart komt het spel vrij eigenlijk? Het is natuurlijk een Europees bedrijf dus ik zou zeggen in de ochtend maar ik wil stiekem een dag vrij nemen zodat ik er de hele dag mee aan de slag kan (ik weets ![]() | |
boik | dinsdag 24 februari 2015 @ 12:10 |
vind iedereen hier tropico zo kut dan? omdat ik meerdere hoor zeggen dat dit de eerste goede buildingsim gaat worden in jaren. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 februari 2015 @ 12:11 |
neem beiden dagen vrij dan weet je het heel zeker | |
jogy | dinsdag 24 februari 2015 @ 12:30 |
tropico is geen pure city-sim. Het is een bastaardenkind, een creatief maar vervelend neefje in de familie van city-sims. Een city sim is gewoon een stuk land en wat gereedschap om het in te richten en veel plezier ermee. | |
jogy | dinsdag 24 februari 2015 @ 12:30 |
Pfrt ![]() | |
Seroczynski | dinsdag 24 februari 2015 @ 13:52 |
TotalyMoo is de PR van Paradox en had dit te melden op de subreddit.
| |
jogy | dinsdag 24 februari 2015 @ 14:00 |
Dank! ![]() ![]() | |
boik | dinsdag 24 februari 2015 @ 15:17 |
oke haha ![]() | |
n8n | dinsdag 24 februari 2015 @ 19:51 |
De reccomended specs zijn al haalbaar met een GTX 750ti (65W) en een i3 4160 (40W), met 8gb ram heb je dan voor ~450 euro een zuinige pc die het goed zou moeten spelen. Zelfs battlefield en shadow of mordor werken nog prima (fhd, 60fps) op medium settings | |
jogy | dinsdag 24 februari 2015 @ 20:38 |
Je kwam natuurlijk wel sandbox doen, dan kom je er wel in de buurt denk ik ![]() | |
hoekandit | dinsdag 24 februari 2015 @ 22:57 |
Ik spring ook maar eens mee op de hypetrain/bus.. ![]() | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 24 februari 2015 @ 23:32 |
Maar wel Directx 11. ![]() | |
boik | woensdag 25 februari 2015 @ 09:04 |
ja die doe ik dan ook meestal ![]() | |
jogy | woensdag 25 februari 2015 @ 14:13 |
Ik ook over het algemeen, misschien moet ik gewoon een keer niet de turorial doen van Tropico 4 maar er gewoon blind inspringen en kijken wat er gebeurd in de sandbox ![]() | |
jogy | woensdag 25 februari 2015 @ 15:18 |
En het enige waar ik nu nog aan kan denken is![]() | |
mschol | woensdag 25 februari 2015 @ 17:22 |
en daarom wacht ik met kopen... | |
jogy | woensdag 25 februari 2015 @ 17:24 |
Was ik ook van plan ![]() | |
mschol | woensdag 25 februari 2015 @ 17:29 |
tutorials doe ik meestal als ik er bij een sandbox niet helemaal uit kom ![]() | |
boik | woensdag 25 februari 2015 @ 17:52 |
ja probeer dat eens ![]() ![]() | |
Black-Hole | woensdag 25 februari 2015 @ 20:08 |
Er is nu een AMA op Reddit met de ontwikkelaars: http://www.reddit.com/r/I(...)_team_behind_cities/ | |
Photomorti | donderdag 26 februari 2015 @ 01:04 |
Damn dit spel ziet er echt top uit! | |
TigerXtrm | donderdag 26 februari 2015 @ 04:02 |
Al die modding tools ![]() | |
jogy | donderdag 26 februari 2015 @ 09:59 |
Hoe moeilijk is het om zonder enige kennis Blender te gaan gebruiken? Iemand enige ervaring ermee? Ik wil gebouwen maken of een standbeeld van mijzelf importeren ![]() | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 februari 2015 @ 10:49 |
Baas! | |
jogy | donderdag 26 februari 2015 @ 10:55 |
Als het lukt wel ja, gewoon een ploppable standbeeld van 10*10 of zo ![]() | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 februari 2015 @ 11:00 |
Dat zou fantastisch zijn. Maar dat Blender ziet er verdraaid lastig uit. ![]() | |
mschol | donderdag 26 februari 2015 @ 11:10 |
![]() | |
OmniRocket | donderdag 26 februari 2015 @ 11:16 |
niet zo best | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 februari 2015 @ 11:35 |
duurt lang voordat je bij een miljoen bent. Hoogstwaarschijnlijk is er dan een DLC uit dit dat nummer voorbij schiet. | |
Fir3fly | donderdag 26 februari 2015 @ 11:38 |
Begint wel een beetje een trend te worden. Iemand ziet een probleem en meteen is het antwoord "oh maar dat wordt opgelost met dlc". | |
Principia | donderdag 26 februari 2015 @ 11:42 |
Heeft niet zoveel met een DLC te maken denk ik. Ze hebben hier gewoon voor gekozen omdat het spel anders te veeleisend zal worden. | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 februari 2015 @ 11:50 |
Denk dat je gelijk heb inderdaad. Het zijn dan wel 1 miljoen Cims die echt dingen doen ipv bijv. 20 miljoen Cims die maar een nummer zijn. | |
jogy | donderdag 26 februari 2015 @ 12:02 |
Ik kijk het eerst wel even aan voor ik daar een probleem mee ga hebben en de grens is er volgens mij 'hard' in gezet en met een beetje gemod(der) kan je die grens er wel uitslopen denk ik. En als je PC in de fik vliegt omdat je 3 miljoen inwoners hebt in 25 tegels dan is het je eigen probleem zeg maar ![]() | |
Kreator | donderdag 26 februari 2015 @ 12:04 |
Ik heb Simcity 5 niet gekocht omdat ik even af wilde wachten of het wat was. Dat bleek niet zo te zijn. Ik hoop echt dat deze beter is, want ik wil wel graag weer eens een echte sim spelen. | |
Inaithnir | donderdag 26 februari 2015 @ 12:19 |
Als de modding tools zo goed zijn als ze beloven is er vast iemand slim genoeg om die cap van 1 miljoen op te hogen naar hoeveel-je-maar-wil. Game ziet er tof uit, mijn portemonnee probeert al weg te vluchten. | |
mschol | donderdag 26 februari 2015 @ 12:20 |
niet als het ergens hardcoded staat.. | |
boik | donderdag 26 februari 2015 @ 12:25 |
THE sims? das de ekte ekte sim der sims ![]() simcity, zelfs downloaden was het het niet eens waard man wat een kutspel, die was er zo weer vanaf | |
Kreator | donderdag 26 februari 2015 @ 12:32 |
Euh, nee? | |
jogy | donderdag 26 februari 2015 @ 12:42 |
Ik hoop het ook, als deze hype train crashed dan gaat mijn ziel een beetje dood denk ik. | |
EnGCatjuh | donderdag 26 februari 2015 @ 12:51 |
De gemiddelde PC kan 1e6 inwoners helemaal niet aan joh. | |
boik | donderdag 26 februari 2015 @ 12:52 |
wat zijn 1e6 inwoners? ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 26 februari 2015 @ 13:03 |
Ik betwijfel eigenlijk of je 9 tiles wel dusdanig kan bebouwen voor 1 miljoen mensen. Dat is echt veel hoor. De infrastructuur om dat allemaal te ondersteunen neemt ook enorm veel ruimte in. Snelwegen ed. | |
jogy | donderdag 26 februari 2015 @ 13:09 |
Op zich zou ik het wel tof gevonden hebben als ze die ingestelde limieten ook gewoon via een ingebouwde instelling en 25 waarschuwingen vooraf uit kan zetten of zo. Maar boeiend, geef het een weekje en de eerste knakker heeft die restricties er al uitgesloopt. | |
Kreator | donderdag 26 februari 2015 @ 13:19 |
De vraag is hoe erg het zal zijn. Ik heb Simcity 1 en 2 ook helemaal grijs gespeeld en daar had je ook gewoon een zeer beperkt speelveld. Als de gameplay klopt, je er vele uren speelplezier aan hebt en de gameplay een beetje klopt, dan is het niet erg om eens een keer na 10000 uur een nieuwe stad te bouwen. Transport Tycoon kun je ook wel eeuwig doorspelen op 1 map, maar dat doe je ook niet. | |
jogy | donderdag 26 februari 2015 @ 13:27 |
Dat ook maar voor veel mensen is een restrictie een restrictie en dat vinden ze niet leuk. Ze hebben liever een spel die de pc door laat branden omdat deze het niet meer aan kan dan dat ze tegen een misschien wel theoretisch limiet van een miljoen aan kijken ![]() | |
AgLarrr | donderdag 26 februari 2015 @ 13:46 |
Helemaal mee eens. Eerst die miljoen (!) maar eens halen en de hele zwik perfect laten lopen. | |
Basp1 | donderdag 26 februari 2015 @ 13:49 |
Ik moet toch eerst een nieuwe PC kopen wil ik dit kunnen gaan spelen. ![]() | |
jogy | donderdag 26 februari 2015 @ 13:52 |
En daarbij komt nog eens dat bijvoorbeeld de laatste Simcity gewoon het daadwerkelijke aantal inwoners/agents vertienvoudigde volgens een sommetje. In dit spel heb je én 'slimme' Cims met een vaste woon en verblijfsplaats en elke Cim is ook daadwerkelijk een echte aanwezige Cim die je kan volgen. In Simcity was het gewoon een vertienvoudigd blokje in een huis die de eerste vrije job-slot pakte en aan het eind de eerste de beste residential-slot vulde, dat is gewoon extreem karig. | |
n8n | donderdag 26 februari 2015 @ 18:18 |
Ja? | |
mschol | donderdag 26 februari 2015 @ 18:21 |
wat ik in de AMA ook tegen kwam is dat kennelijk elk onderdeel een aparte thread/core kan gebruiken.. (dus video 1, cim emulatie 1, geluid 1 etc) maar kennelijk niet meer, dat zou betekenen dat je min of meer baat hebt bij een i5 met 4cores (en een hogere single core performance) dan een i7 met 8 cores.. dat is wel jammer, anders had er, denk ik, veel makkelijker meer geemuleerd kunnen worden | |
n8n | donderdag 26 februari 2015 @ 18:23 |
4 cores is wel gangbaar, 8 cores—stond daar—zal door de verdeling van Unity zelf wel helpen, maar niet 200%. | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 februari 2015 @ 18:30 |
Ja. Zoals ik het lees in ieder geval wel. | |
mschol | donderdag 26 februari 2015 @ 18:40 |
en wat is er precies mis met Dx11? mijn ~6 jaar oude HD5870 heeft al Dx11 ondersteuning [ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 26-02-2015 19:18:00 ] | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 februari 2015 @ 19:48 |
niets mis mee, maar mijn kaart heeft geen DX11 ondersteuning | |
Thrilled | donderdag 26 februari 2015 @ 21:29 |
Heeerlijk, nederlandse snelwegborden, nederlandse hulpdiensten, zelf snelwegen met fatsoenlijke op/afritten bouwen... kom maar door ![]() | |
jogy | donderdag 26 februari 2015 @ 22:26 |
Blender is kutje moeilijk ![]() ![]() | |
Rickocum | donderdag 26 februari 2015 @ 22:39 |
Hier zitten trouwens geen multiplayer dingetjes bij toch? | |
jogy | donderdag 26 februari 2015 @ 22:45 |
Nope. Alleen dingen delen op de steam workshop. | |
SuperHarregarre | vrijdag 27 februari 2015 @ 01:52 |
Lekker eigen gebouwen maken. ![]() ![]() | |
mschol | vrijdag 27 februari 2015 @ 03:34 |
En vol... |