Die types hebben geen ene pepernoot in te brengen in het integrale beleid wat gevoerd wordt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik ben tegen de agressieve expansiepolitiek van Poetin die om die expansie te bewerkstelligen onze zwakheden uitbuit via figuren zoals die ook in deze reeks veel voorkomen.
Die types die het voor onze vijand blijven opnemen.
Nee, niet het enige punt maar wel een significant punt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:28 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Dat is het enige puntje? Die OP is wel erg gekleurd ja.
Steek Kissinger dan maar in de cel, en Mark Eyskens, en Reagan's ambassadeur in Moskou etc...quote:Op zondag 7 september 2014 01:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik ben tegen de agressieve expansiepolitiek van Poetin die om die expansie te bewerkstelligen onze zwakheden uitbuit via figuren zoals die ook in deze reeks veel voorkomen.
Die types die het voor onze vijand blijven opnemen.
Jammer hoor, het lijkt alsof de waarheid je niet interesseert. Ben je daar nu benieuwd naar of wil je graag dit conflict eenzijdig bekijken? De experts waar ik het over had zijn hobbyisten maar je hebt vast nog geen kijkje genomenquote:Op zondag 7 september 2014 01:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogelijk kunnen zijn? Een 'expert' zegt ook niks.
Omdat zij zich inzetten, met alle gevaren van dien, voor exposure.quote:
Juist ik ben daar benieuwd naar, ik ben kritisch en geloof de NAVO niet op haar blauwe ogen en wat vage filmpjes.quote:Op zondag 7 september 2014 01:40 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Jammer hoor, het lijkt alsof de waarheid je niet interesseert. Ben je daar nu benieuwd naar of wil je graag dit conflict eenzijdig bekijken?
Het is alleen jammer dat je deze kritische blik niet hebt richting Russische bronnen.quote:Op zondag 7 september 2014 01:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Juist ik ben daar benieuwd naar, ik ben kritisch en geloof de NAVO niet op haar blauwe ogen en wat vage filmpjes.
Onzin, we kunnen best een discussie voeren met mensen die afwijken van de 'standaard/NAVO' mening over het conflict. Duitse media schrijven daar ook goede kritische stukken over waar men serieus op in gaat..quote:Op zondag 7 september 2014 01:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, en het verbaal voor de vijand op nemen valt onder vrijheid van meningsuiting.
Wil je dat niet, dan kan je beter emigreren naar een land zoals Saodie Arabie ofzo.
Je kan nu ook nog juichen voor de vijand, maar als het echt oorlog wordt is dat wel anders, dan gaat staatsondermijning boven vrijheid van meningsuiting. En terecht.quote:Op zondag 7 september 2014 01:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, en het verbaal voor de vijand op nemen valt onder vrijheid van meningsuiting.
Wil je dat niet, dan kan je beter emigreren naar een land zoals Saodie Arabie ofzo.
twitter:obk twitterde op zondag 07-09-2014 om 01:35:40Staakt-het-vuren zonder staken van het vuren... http://t.co/Txf7GdOYEE reageer retweet
Uh?quote:Op zondag 7 september 2014 01:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Onzin, we kunnen best een discussie voeren met mensen die afwijken van de 'standaard/NAVO' mening over het conflict. Duitse media schrijven daar ook goede kritische stukken over waar men serieus op in gaat..
Je kunt echter niets met posters als SadPanda die tegen alles 'Nee' en 'Bron?' zegt. Al valt er straks een Sukhoi op zijn huis dan nog zou hij ontkennen dat het van Russische makelij is.
Onzin, ik neem iets wat RT of een andere Russische bron zegt niet automatisch als feit aan.quote:Op zondag 7 september 2014 01:42 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat je deze kritische blik niet hebt richting Russische bronnen.
Enige jammere van die VICE serie is dat ze expres aan het einde van het filmpje lijken gaan filmen om de kijkers te trekken.quote:
Oh, je sprak over een oorlogssituatie?quote:Op zondag 7 september 2014 01:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Je kan nu ook nog juichen voor de vijand, maar als het echt oorlog wordt is dat wel anders, dan gaat staatsondermijning boven vrijheid van meningsuiting. En terecht.
Hela, daar kan je geen grappen over maken, is ons (de Belgen) al overkomen.quote:Op zondag 7 september 2014 01:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Onzin, we kunnen best een discussie voeren met mensen die afwijken van de 'standaard/NAVO' mening over het conflict. Duitse media schrijven daar ook goede kritische stukken over waar men serieus op in gaat..
Je kunt echter niets met posters als SadPanda die tegen alles 'Nee' en 'Bron?' zegt. Al valt er straks een Sukhoi op zijn huis dan nog zou hij ontkennen dat het van Russische makelij is.
quote:Het toestel was om 9.14 uur voor een trainingsvlucht opgestegen van de luchtmachtbasis Koobrzeg in Polen. Het kreeg al na 41 seconden problemen met de naverbrander. De piloot heeft het vliegtuig daarna met zijn schietstoel verlaten. De verwachting was dat het toestel zou neerstorten in de Oostzee. Dat gebeurde echter niet, de MiG heeft op de automatische piloot nog zo'n duizend kilometer afgelegd over de DDR, de Bondsrepubliek, Nederland en België.
Om 9.40 uur werd het vijandelijk toestel voor het eerst waargenomen op de radar van de NAVO in Lüchow. Twee Amerikaanse F15's, die om 9.42 uur voor een onderscheppingsmissie waren opgestegen van de NAVO-basis in het Nederlandse Soesterberg, constateerden om 10.02 uur dat het om een onbemand vliegtuig met een geëjecteerde cockpitkap ging. Wegens de grote bevolkingsdichtheid onder het vliegtraject besloot de Belgische legerleiding samen met minister van Landsverdediging Guy Coëme om het vliegtuig pas boven de Noordzee neer te halen. Het was op dat moment nog onduidelijk of het ging om een (onwaarschijnlijke) aanval of provocatie, dan wel om een desertie of een technisch probleem.
Boven Kortrijk was de brandstof van de MiG echter op, waarop het toestel zich omstreeks 10.37 uur op de grens van Bellegem en Kooigem in de woning aan de rijksweg boorde. Een 19-jarige student informatica, Wim Delaere, kwam om het leven en de woning werd volledig verwoest.
Waarom denk jij dat de huidige machten zelf niet aan staatsondermijning doen? Want dat doen ze.quote:Op zondag 7 september 2014 01:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Je kan nu ook nog juichen voor de vijand, maar als het echt oorlog wordt is dat wel anders, dan gaat staatsondermijning boven vrijheid van meningsuiting. En terecht.
Ik zou je klapperpistooltje maar onder je kussentje leggen alvast....je weet maar nooit of je opgeroepen zal worden voor aktieve dienst....quote:Op zondag 7 september 2014 01:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Laten we ajb niet de Russische media gelijkwaardig stellen aan de westerse in deze discussie. Dat is alsof je creationisten gelijkstelt aan biologen als het over evolutie gaat.quote:Op zondag 7 september 2014 01:39 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Nee, niet het enige punt maar wel een significant punt.
Verder staan bijvoorbeeld in elke opsomming van bronnen waarbij geen tweedeling is gemaakt de pro-NAVO bronnen als eerste vermeld, er zou net zoals onder ''Twitter'' en ''Blogs'' een duidelijke tweedeling moeten worden gemaakt waarbij de kleur van de bronnen duidelijk is.
Nee hoor, het is heel normaal om een president te hebben die de grondwet wijzigt zodat hij zelf langer kan blijven zitten.quote:Op zondag 7 september 2014 01:49 schreef Zith het volgende:
[..]
De ene regio heeft enorm veel vrijheid van informatie, de ander is in bezit van de dictatoriale regering.
Naar objectiviteit moet je gewoon echt zoeken.quote:Op zondag 7 september 2014 01:49 schreef Zith het volgende:
[..]
Laten we ajb niet de Russische media gelijkwaardig stellen aan de westerse in deze discussie. Dat is alsof je creationisten gelijkstelt aan biologen als het over evolutie gaat.
De ene regio heeft enorm veel vrijheid van informatie, de ander is in bezit van de dictatoriale regering.
Voor wannabe's, echte Russen drinken Stolichnaya of Rodnik.quote:Op zondag 7 september 2014 01:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan toch wel Absolut Vodka hoop ik......
[ afbeelding ]
Het ene cluster aan media, overheden en instituten verwijt het andere cluster onbetrouwbaar, dictatoriaal en minderwaardig te zijn en vice versa.quote:Op zondag 7 september 2014 01:49 schreef Zith het volgende:
[..]
Laten we ajb niet de Russische media gelijkwaardig stellen aan de westerse in deze discussie. Dat is alsof je creationisten gelijkstelt aan biologen als het over evolutie gaat.
Nee, daar zit je echt fout. Ik begrijp dat het makkelijk is om te doen alsof je op deze manier een neutralere blik hebt, maar er is een enorm verschil in de media van landen in the top 5 van persvrijheid (NL = #2), en rusland dat ergens op #140 staat, waarbij elk mediastation in handen is van het Kremlin en elke blog bij naam bekend moet zijn bij de regering.quote:Op zondag 7 september 2014 02:00 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het ene cluster aan media, overheden en instituten verwijt het andere cluster onbetrouwbaar, dictatoriaal en minderwaardig te zijn en vice versa.
Niets nieuws onder de zon.
quote:Op zondag 7 september 2014 02:01 schreef Zith het volgende:
waarbij elk mediastation in handen is van het Kremlin
Ja dat is wel zo maar je zult zelf op zoek moeten gaan en allerlei bronnen moeten aanboren om achter de waarheid zien te komen en dan nog heb je het vaak nog mis.quote:Op zondag 7 september 2014 02:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, daar zit je echt fout. Ik begrijp dat het makkelijk is om te doen alsof je op deze manier een neutralere blik hebt, maar er is een enorm verschil in de media van landen in the top 5 van persvrijheid (NL = #2), en rusland dat ergens op #140 staat, waarbij elk mediastation in handen is van het Kremlin en elke blog bij naam bekend moet zijn bij de regering.
Klopt, maar ik kan van de NOS bijv geen leugens ondekken zoals RT die uitzend. Ze zijn soms dom of weten iets niet, maar zelfs dan zijn ze erg voorzichtig (kijkende naar hoe lang ze niet noemden dat Russische soldaten in Oost Oekraine waren of hoe ze niet specifiek willen noemen dat de seperatisten Malaysian Airways hadden neergehaald).quote:Op zondag 7 september 2014 02:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo maar je zult zelf op zoek moeten gaan en allerlei bronnen moeten aanboren om achter de waarheid zien te komen en dan nog heb je het vaak nog mis.
Propaganda en misleiding is nog steeds een machtig middel om een volk oorlogszuchtig te maken.
Omdat Nederlanders van nature geen hysterische leugenaars zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 02:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan van de NOS bijv geen leugens ondekken zoals RT die uitzend. Ze zijn soms dom of weten iets niet, maar zelfs dan zijn ze erg voorzichtig (kijkende naar hoe lang ze niet noemden dat Russische soldaten in Oost Oekraine waren of hoe ze niet specifiek willen noemen dat de seperatisten Malaysian Airways hadden neergehaald).
De NOS munt wel uit in amateurisme. Ik heb letterlijk op teletekst gelezen dat correspondent (vul naam van de amateur in) geen enkele reden heeft om aan te nemen dat er daadwerkelijk een opbouw van troepen was aan de grens met Oekraïne...overal op internet kon je de filmpjes zien van treinen gemaakt met dashcams et cetera (met bewijs van waar het was). Maar nee hoor de NOS correspondent was zo blind als sommige Pro-Russische Fokkers zich hier voor willen doenquote:Op zondag 7 september 2014 02:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan van de NOS bijv geen leugens ondekken zoals RT die uitzend. Ze zijn soms dom of weten iets niet, maar zelfs dan zijn ze erg voorzichtig (kijkende naar hoe lang ze niet noemden dat Russische soldaten in Oost Oekraine waren of hoe ze niet specifiek willen noemen dat de seperatisten Malaysian Airways hadden neergehaald).
uuh nouja de waarneming van tanks was correct maar om dit nu te vertalen naar Nederlanders in totaal vind ik wat overdreven. En zoveel vertrouwen was er blijkbaar destijds nog niet...quote:Op zondag 7 september 2014 02:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders van nature geen hysterische leugenaars zijn.
In WW2 stond het Nederlandse verzet al bekend om zijn uiterst betrouwbare waarnemingen.
Dat bewees zich met de slag om Arnhem.
Stuxnet, anyone?quote:NATO agrees cyber attack could trigger military response
(Reuters) - NATO leaders agreed on Friday that a large-scale cyber attack on a member country could be considered an attack on the entire U.S.-led alliance, potentially triggering a military response.
The decision marks an expansion of the organisation's remit, reflecting new threats that can disable critical infrastructure, financial systems and government without firing a shot.
"Today we declare that cyber defence is part of NATO's core task of collective defence," NATO Secretary-General Anders Fogh Rasmussen told a news conference.
In 2007, a series of crippling cyber attacks paralysed much of NATO member Estonia in an apparent response to a dispute over the movement of a Soviet-era war memorial. Most Western experts suspected the Kremlin was responsible but Russia denied it.
quote:Op zondag 7 september 2014 02:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan van de NOS bijv geen leugens ondekken zoals RT die uitzend.
nu zullen verkiezingen daar ook niet meer nodig zijnquote:Op zondag 7 september 2014 01:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nee hoor, het is heel normaal om een president te hebben die de grondwet wijzigt zodat hij zelf langer kan blijven zitten.
quote:a 06 sep 2014, 20:44
NAVO-oefening in Letland
RIGA -
De NAVO heeft zaterdag meteen de daad bij het woord gevoegd: troepen hebben in Letland een militaire oefening gehouden om te laten zien dat de NAVO-leiders zich bekommeren om de Baltische staten en ze willen beschermen tegen Rusland.
Uit dit lijstje:quote:Op zondag 7 september 2014 02:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Television_in_Russia#Private
Dar klopt , nu je die sancties toch al door laat gaan , geef je aan dat je de Russen wilt pakken, ongeacht wat ze doen. Het werkt wederom polariserend en averechts. Het zal voor het Kremlin en het Russische volk bevestigen wat ze al dachten. Er is een groot complot gaande om de Russen te vernietigen.quote:Op zondag 7 september 2014 07:17 schreef erik013 het volgende:
Waarom heeft de EU die sancties van gisteren niet (voorlopig) tegengehouden? Dan beloon je Poetin dat ie de boel daar in elk geval voorlopig even rustig houdt om voor een diplomatiekere weg te kiezen en kun je die sancties als stok achter de deur houden voor als ie straks dat bestand toch zou schenden. Want wat gaan ze nu doen als ie dat doet? Of staan er dan alweer nieuwe sancties klaar? Het Russische volk (inclusief Poetins vriendjes, die steeds meer hun tegoeden en bewegingsvrijheden bevroren zien worden) zou het toch onderhand moeten gaan voelen en beginnen te morren lijkt me...
Ze geven elkaar de schuld en wie er echt begon is nog niet bekend volgens mij.quote:Op zondag 7 september 2014 07:35 schreef erik013 het volgende:
Ow, het gaat dus alweer los. Ik loop achter![]()
Is er bekend wie er begon?
Dat laatste vind ik wat overdreven gesteldquote:Op zondag 7 september 2014 07:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dar klopt , nu je die sancties toch al door laat gaan , geef je aan dat je de Russen wilt pakken, ongeacht wat ze doen. Het werkt wederom polariserend en averechts. Het zal voor het Kremlin en het Russische volk bevestigen wat ze al dachten. Er is een groot complot gaande om de Russen te vernietigen.
Voorspelbaar. De westerse leiders zullen straks over elkaar heen rollen om als eerste te kunnen roepen dat de Russen schuldig zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 07:46 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ze geven elkaar de schuld en wie er echt begon is nog niet bekend volgens mij.
Zucht. Ik vraag me af of Poetin nog wel echte controle heeft over dat zooitje ongeregeld daar. Natuurlijk levert hij ze materiaal, maar toen ze daar met hun dronken kop met (door hem geleverde) raketten gingen lopen spelen had ie dat ook niet.quote:Op zondag 7 september 2014 07:46 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ze geven elkaar de schuld en wie er echt begon is nog niet bekend volgens mij.
Niks.quote:Op zondag 7 september 2014 01:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar wat gebeurt er als je Putin ongehinderd laat doorgaan?
Andersom ook natuurlijkquote:Op zondag 7 september 2014 07:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Voorspelbaar. De westerse leiders zullen straks over elkaar heen rollen om als eerste te kunnen roepen dat de Russen schuldig zijn.
Welke vijand? "Wij" hebben helemaal geen vijand, die wordt momenteel gecreëerd door onszelf.quote:Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja. Heulen met de vijand stel ik niet op prijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |