abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144264611
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:34 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Geen dank.
:@
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Welke vijand? "Wij" hebben helemaal geen vijand, die wordt momenteel gecreerd door onszelf.
Nou ik moet zeggen dat jouw UI dus best vijandig kan overkomen.
pi_144264625
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:20 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

:@
:* ;)
pi_144264636
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Niks.
Mm, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik denk het eigenlijk ook niet.
De Krim en Oost-Oekrane daar valt eerlijk gezegd nog best wat voor te zeggen, want in beide gebieden heeft zelf een deel van de bevolking om Poetins hulp gevraagd. Vooral op de Krim, waar volgens mij eerder Oekrane zelf de bezetter was dan Rusland. Daar wilden ze sowieso echt bij Rusland volgens mij, heeft daar berhaupt iemand zich verzet of gezegd dat ze terug wilden? Poetin heeft wel zitten helpen en zitten stoken, maar ik blijf het idee hebben dat daar zelf misschien nog best wel eens een kleine meerderheid bij Rusland wil aansluiten, of op z'n minst autonoom wil worden.

Maar dat was het dan ook. Als ie verder doortrekt naar Kiev dan pas zit ie echt volledig fout.
En als ie het nog erger maakt en Polen binnenloopt, dan is dat echt een oorlog beginnen met Europa en Amerika. Want dan val je rechtstreeks de EU n de NAVO aan en zal de NAVO daar het Russische leger en misschien zelf Moskou aan moeten gaan vallen. Zelfs Merkel zal dat niet accepteren. Dat is dus nog wel een hele hele stap verder dan een groep separatisten in een grensgebied steunen die daar zelf bij hem om vragen. Maar volgens mij heeft Poetin nooit gezegd dat ie verder wou dan dat.

Ik weet niet of Poetin dat ook wil. Zeker niet omdat die burgers daar toch alleen maar tegen hem zijn, dan moet je ze echt met zware troepen blijven onderdrukken. Zonder steun van 'binnenuit' van groepen als die in Oost-Oekrane. Wat heeft hij daar mee te winnen? Dat doe je alleen als je ala Hitler of Napoleon plannen hebt om Europa echt in te gaan nemen, en dat lijkt me heel sterk.
  zondag 7 september 2014 @ 08:31:41 #154
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144264646
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:55 schreef erik013 het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik wat overdreven gesteld ;) De NAVO is daadwerkelijk oprecht bang voor een opmars van Poetin richting andere staten. Zeker aangezien Poetin weet dat een landje als Polen toch compleet machteloos staat als ie daar binnen wandelt en dat Europa er vooralsnog geen enkel serieuze krijgsmacht er tegenover weet te zetten plus dat Amerika compleet oorlogsmoe is en vindt dat Europa nou zelf eens een keer een keer een fatsoenlijk gezamenlijk leger moet gaan opzetten.

Of die angst van de NAVO terecht is weet ik niet, ik heb het idee dat Poetin Rusland af ziet brokkelen en de duidelijke grens ergens tussen het oosten en westen van Oekrane wil hebben. In mijn ogen moest dat oostelijke deel van Oekrane een onafhankelijke staat worden. Dan kunnen ze zelf kiezen bij wie ze 'aansluiten'.

Maar de EU laat hier idd zien dat het Rusland hoe dan ook ging pakken. Mooie binnenlandse propaganda (en nog waar ook) voor Poetin en je laat je zelf van je slechtste kant zien als partij.
De NAVO is niet bang, maar is maar wat blij dat ze weer kunnen laten zien dat ze nog bestaansrecht hebben. De NAVO heeft kortom groot belang bij polarisatie en escalatie, want dan krijgen ze meer geld en middelen van de lidstaten. De NAVO is dus ook een volledig verkeerde organisatie om te gaan bemiddelen, want deze organisatie zal het vuurtje eerder opstoken dan uitdoven. Wat dat betreft is het ook een bijzonder slecht idee deze organisatie meer invloed en podium te geven.
pi_144264650
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:25 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

:* ;)
c_/
  zondag 7 september 2014 @ 08:38:31 #156
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144264670
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:29 schreef erik013 het volgende:

[..]

De Krim en Oost-Oekrane daar valt eerlijk gezegd nog best wat voor te zeggen, want zowel op de Krim als in Oost-Oekrane heeft zelf een deel van de bevolking om Poetins hulp gevraagd. Vooral op de Krim wilden ze sowieso echt bij Rusland volgens mij. Poetin heeft wel zitten helpen en zitten stoken, maar ik blijf het idee hebben dat daar zelf misschien nog best wel eens een kleine meerderheid bij Rusland wil aansluiten, of op z'n minst autonoom wil worden.

Maar dat was het dan ook. Als ie verder doortrekt naar Kiev dan pas zit ie echt volledig fout.
En als ie het nog erger maakt en Polen binnenloopt, dan is dat echt een oorlog beginnen met Europa en Amerika. Want dan val je rechtstreeks de EU n de NAVO aan en zullen Europa en Amerika daar het Russische leger en misschien zelf Moskou aan moeten gaan vallen. Zelfs Merkel zal dat niet accepteren. Dat is dus nog wel een hele hele stap verder dan een groep separatisten in een grensgebied steunen die daar zelf bij hem om vragen. Maar volgens mij heeft Poetin nooit gezegd dat ie verder wou dan dat.

Ik weet niet of Poetin dat ook wil. Zeker niet omdat die burgers daar toch alleen maar tegen hem zijn, dan moet je ze echt met zware troepen blijven onderdrukken. Zonder steun van 'binnenuit' van groepen als die in Oost-Oekrane. Wat heeft hij daar mee te winnen? Dat doe je alleen als je ala Hitler of Napoleon plannen hebt om Europa echt in te gaan nemen, en dat lijkt me heel sterk.
De Russen zullen oekraine blijvend destabiliseren zolang daar een Amerikaanse marionettenregering zit. Als de escalatie met sancties en militair spierballenvertoon van de NAVO verder voortduurt zullen de Russen niet anders kunnen dan inieder geval het gebied novo russia los te weken en de rest van Oekrane instabiel te houden. De Russen zouden bij verdere escalatie zeker kunnen overwegen de Baltische staten te isoleren, wellicht een akkoordje met de Duitsers te sluiten dat in ruil voor koningsbergen de Russen de Baltische staten terug binnen hun invloedssfeer krijgen.( op middellange termijn) daar is nu nog geen sprake van.
  zondag 7 september 2014 @ 08:39:15 #157
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_144264672
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:29 schreef erik013 het volgende:

[..]

De Krim en Oost-Oekrane daar valt eerlijk gezegd nog best wat voor te zeggen, want zowel op de Krim als in Oost-Oekrane heeft zelf een deel van de bevolking om Poetins hulp gevraagd. Vooral op de Krim wilden ze sowieso echt bij Rusland volgens mij. Poetin heeft wel zitten helpen en zitten stoken, maar ik blijf het idee hebben dat daar zelf misschien nog best wel eens een kleine meerderheid bij Rusland wil aansluiten, of op z'n minst autonoom wil worden.

En als ie het nog erger maakt en Polen binnenloopt, dan is dat echt een oorlog beginnen met Europa en Amerika. Want dan val je rechtstreeks de EU n de NAVO aan en zullen Europa en Amerika daar het Russische leger en misschien zelf Moskou aan moeten gaan vallen. Zelfs Merkel zal dat niet accepteren. Dat is dus nog wel een hele hele stap verder dan een groep separatisten in een grensgebied steunen die daar zelf bij hem om vragen. Maar volgens mij heeft Poetin nooit gezegd dat ie verder wou dan dat.

De mening van een Oekraense kennis met familie in het oosten:

Ze danken Rusland voor het steunen van de separatisten en ze moeten doorstoten naar Kiev om de huidige regering van hun stoelen te plukken en op te hangen.............. Ik hoop voor de regering daar dat deze mensen in de minderheid zijn, maar er schijnen naar hun zeggen behoorlijk wat pro-Russen te leven in het oosten die niet zitten te wachten op samenwerking met de EU.
Vooral het schaliegas is voor hun daar een grote boosdoener evenals de landbouwpolitiek, ze zijn niet achterlijk in Oost-Oekraine. Die kennis zei: Waarom niet in de EU maar wel bij ons komen om gas te winnen? Het schijnt slecht te zijn en risicovol, boor die zooi lekker hier in Nederland als Shell schaliegas wil.
pi_144264732
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:17 schreef erik013 het volgende:
Waarom heeft de EU die sancties van gisteren niet (voorlopig) tegengehouden? Dan beloon je Poetin dat ie de boel daar in elk geval voorlopig even rustig houdt om voor een diplomatiekere weg te kiezen en kun je die sancties als stok achter de deur houden voor als ie straks dat bestand toch zou schenden. Want wat gaan ze nu doen als ie dat doet? Of staan er dan alweer nieuwe sancties klaar? Het Russische volk (inclusief Poetins vriendjes, die steeds meer hun tegoeden en bewegingsvrijheden bevroren zien worden) zou het toch onderhand moeten gaan voelen en beginnen te morren lijkt me...
Ze zijn er nog niet, er moet maar iemand dwarsliggen, Fico, Orban of Zeman, en ze gaan niet door.
pi_144264755
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 08:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De NAVO is niet bang, maar is maar wat blij dat ze weer kunnen laten zien dat ze nog bestaansrecht hebben. De NAVO heeft kortom groot belang bij polarisatie en escalatie, want dan krijgen ze meer geld en middelen van de lidstaten. De NAVO is dus ook een volledig verkeerde organisatie om te gaan bemiddelen, want deze organisatie zal het vuurtje eerder opstoken dan uitdoven. Wat dat betreft is het ook een bijzonder slecht idee deze organisatie meer invloed en podium te geven.
Idd. En sowieso hoort Oekrane niet bij de NAVO, dus totdat Poetin echt intenties heeft om naar Kiev te trekken een echte potentile bedreiging voor NAVO-grondgebied begint te worden moeten zij zich er eigenlijk wat meer buiten houden. (Maar intussen wel een sterke interventiemacht gaan opzetten, want als je dat nog moet gaan doen als de Russische tanks Kiev in rijden is het te laat :X ) Maar aan de andere kant: omdat Poetin zich ernstig met het oosten van Oekrane en met de Krim ging bemoeien, moest de NAVO op zijn beurt ook weer z'n steun gaan bieden aan Kiev.

Wat jij zegt, dat de NAVO belang heeft in oorlog is natuurlijk niet helemaal waar. Hoewel de NAVO natuurlijk z'n eigen mensen heeft om de boel centraal te runnen, zijn de lidstaten zelf de NAVO. En de lidstaten hebben geen enkele zin in oorlog met Poetin. Zo'n wereldmacht aan gaan vallen, die bovendien kernwapens heeft, zul je misschien dan nog wel uiteindelijk kunnen gaan winnen maar dat gaat je hoe dan ook wereldoorlog-achtige proporties aan slachtoffers en schade opleveren.

En het is niet dat de NAVO zonder werk zit ofzo. IS, bovendien een vijand waar zelfs aartsvijanden als Iran (en stiekem Al Qaida zelfs een beetje, al zullen ze dat niet toegeven) van zullen zeggen: "bombardeer die idioten helemaal kapot jongens!". Ik denk niet dat Amerika ooit zo'n draagvlak in de wereld heeft gehad en ooit nog zal krijgen om ergens een oorlog te starten :P

Maar ik denk wel dat het tijd is om de NAVO vanuit de EU toch eens echt te gaan versterken, voor het geval dt. Als Duitsland, Engeland, Nederland, de Scandinavische landen, Frankrijk, Spanje, Italie en Canada de VS nou eens serieus aan een leger gaan helpen bouwen moet er toch wel een heel sterke krijgsmacht kunnen komen te staan? Amerika alleen al is natuurlijk enorm machtig, maar als Europa nou ook eens serieus mee ging doen?

[ Bericht 6% gewijzigd door erik013 op 07-09-2014 09:29:30 ]
pi_144264830
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 08:38 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De Russen zullen oekraine blijvend destabiliseren zolang daar een Amerikaanse marionettenregering zit.
Ik ben eigenlijk juist blij dat zelfs de repu's daar eens een keer oorlogsmoe zijn. Ik had er toch niet lekker op geslapen als Poetin straks de eerste raketten naar Cuba stuurde omdat Obama oorlogszuchtige taal bleef uitslaan richting Rusland.

Amerika en Europa doen dit goed, met sancties. Die nu toch Poetin wel beginnen te treffen.

quote:
Als de escalatie met sancties en militair spierballenvertoon van de NAVO verder voortduurt zullen de Russen niet anders kunnen dan inieder geval het gebied novo russia los te weken en de rest van Oekrane instabiel te houden. De Russen zouden bij verdere escalatie zeker kunnen overwegen de Baltische staten te isoleren, wellicht een akkoordje met de Duitsers te sluiten dat in ruil voor koningsbergen de Russen de Baltische staten terug binnen hun invloedssfeer krijgen.( op middellange termijn) daar is nu nog geen sprake van.
Dat is geen escalatie of provocatie meer, maar dan ga je de grenzen van de EU en de NAVO-landen rechtstreeks bedreigen. Plus hij zal echt landen en een volk moeten gaan binnenvallen en bezetten, dat is toch wel even wat anders dan wat ie nu doet. Nu kan ie nog als argument gebruiken dat ie Russische burgers moet beschermen, maar in die Baltische staten zal het echt vijandig landjepik en hardhandig veroveren moeten gaan worden van een aantal volken die zelf ondubbelzinnig gekozen hebben voor de EU/NAVO. Oekrane is schemergebied wat dat betreft, maar landen als Polen e.d. niet.
pi_144265010
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:39 schreef betyar het volgende:

[..]

De mening van een Oekraense kennis met familie in het oosten:

Ze danken Rusland voor het steunen van de separatisten en ze moeten doorstoten naar Kiev om de huidige regering van hun stoelen te plukken en op te hangen.............. Ik hoop voor de regering daar dat deze mensen in de minderheid zijn, maar er schijnen naar hun zeggen behoorlijk wat pro-Russen te leven in het oosten die niet zitten te wachten op samenwerking met de EU.
Vooral het schaliegas is voor hun daar een grote boosdoener evenals de landbouwpolitiek, ze zijn niet achterlijk in Oost-Oekraine. Die kennis zei: Waarom niet in de EU maar wel bij ons komen om gas te winnen? Het schijnt slecht te zijn en risicovol, boor die zooi lekker hier in Nederland als Shell schaliegas wil.
Maar dat zal Poetin gelukkig denk ik veels te ver gaan, door naar Kiev. Om dan ook nog eens de regering daar als een of andere barbaarse middeleeuwse tiran op oorlogspad op gaan hangen echt :') Die mensen die dit zeggen snappen volgens mij wat de gevolgen van zo'n kamikaze-actie, ook voor Oost-Oekrane zijn. Al was het maar omdat die sancties hem nu al beginnen te raken, terwijl ie net de grens in het Oosten een paar km over is. Ng verder en hij zal denk ik z'n volk niet langer voor de gek kunnen gaan houden, want dan worden de sancties mogelijk zo ernstig dat je echt richting hongersnood achtige-toestanden gaat. (Of zelfs ng erger: Vodka-nood ;) )

Zoals ik al vaker zei: het is nu helaas teveel een principe-kwestie geworden maar eigenlijk lijkt het me wel duidelijk dat het gebied aan de Oost-grens van Oekrane niet bij de EU (en dus niet bij Kiev) willen horen. Die moet je in mijn ogen de kans geven om op z'n minst een autonome staat te worden en je gaan richten op waar die grens komt te liggen.

Mensen in dat gebied die wl bij de EU willen horen kunnen dan de keuze krijgen om richting het westen van Oekrane en misschien nog naar wat EU-landen te komen en een nieuw bestaan op te bouwen. Het is erg om je woongebied en je huis op te geven (als dat nog staat dan) maar ik denk dat ze dat na alle ellende van de afgelopen maanden vooral alleen rust willen. Zal een grote operatie worden, maar hoeveel gaat het kosten als die instabiliteit nog maanden tot jaren zo blijft en die sancties maar door en door moeten gaan? En als je dan de rest van Oekrane in de komende 10 jaar echt 'bij' Europa en de EU krijgt, dan is dat ook niet slecht: een miljoen of 25-30 nieuwe Europeanen erbij (en op de Ruslanden na vrijwel de hele voormalige Sovjet-unie erbij gekregen, zo'n groei doet Amerika je alleen maar na als ze Mexico annexeren :+) Europa is namelijk het enige werelddeel dat krimpt qua bevolking volgens mij, en dat is wel een serieuze bedreiging.

[ Bericht 1% gewijzigd door erik013 op 07-09-2014 09:58:03 ]
pi_144265456
Dat bestand gaat dus ook niet lang meer stand houden :P
Zonder wrijving geen glans
  zondag 7 september 2014 @ 10:52:48 #163
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_144266295
Ukraine, US to conduct joint military drills in Black Sea

The Ukrainian and US navies will take part in a joint exercise called “Sea Breeze 2014” on September 8-10 in the northwestern part of the Black Sea, Ukraine’s Ministry of Defense said.
http://rt.com/news/185696-ukraine-us-military-exercises/
  zondag 7 september 2014 @ 11:16:16 #165
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_144266333
Protocol Trilateral Contact Group
OSCE twitterde op zaterdag 06-09-2014 om 23:58:01 TEXT of the Protocol on results of consultations of Trilateral Contact Group, Minsk 5 Sept http://t.co/oXSo9uwwKu (in Russian only) #Ukraine reageer retweet
Protocol on the results of consultations of the Trilateral Contact Group, signed in Minsk, 5 September 2014

Mariupol
ChristopherJM twitterde op zondag 07-09-2014 om 00:22:14 This after saying DNR was "taking Mariupol" TT @press_dnr: DNR PM Zaharchenko: The ceasefire is not fully complied with, fighting continues. reageer retweet
myroslavapetsa twitterde op zondag 07-09-2014 om 00:33:05 "Novorussia" claims it's seizing Mariupol. Itar-Tass blames UA for violating c-fire tnx @cbrulak http://t.co/O40ccQrPKq http://t.co/3rR11JaYxq reageer retweet
ASLuhn twitterde op zondag 07-09-2014 om 00:36:28 .@itass says that Ukrainians broke ceasefire & fired Grad rockets at rebel positions near Mariupol. @myroslavapetsa http://t.co/cJEmqll5vg reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op zondag 07-09-2014 om 07:30:15 Military analyst Tymchuk: the Russian army shelled military and civilian targets near #Mariupol #Ukraine using rocket and field artillery reageer retweet
Gevangen ruil
ASLuhn twitterde op zondag 07-09-2014 om 00:31:47 Ceasefire may not be holding, but prisoner exchange still on. @press_dnr says convoy with several hundred prisoners will leave Donetsk at 4am reageer retweet
ChristopherJM twitterde op zondag 07-09-2014 om 00:57:25 DNR says buses with 100s of POWs will leave #Donetsk at 4am local time accompanied by @ICRC, @OSCE as part of POW swap https://t.co/xKEsY6Fstp reageer retweet
Donetsk vliegveld
ASLuhn twitterde op zondag 07-09-2014 om 10:29:27 Explosions & shooting heard near #Donetsk airport. #ceasefire reageer retweet
The view from nowhere.
  Redactie Frontpage zondag 7 september 2014 @ 11:24:50 #166
145738 superworm
is erbij
pi_144266899
quote:
Dit kan toch niet serieus zijn??
pi_144267218
quote:
Waren die gasten niet afgemaakt bij een ambush? :o
  zondag 7 september 2014 @ 12:06:33 #170
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_144267293
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:03 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dit is ten oosten van Mariupol. De ambush was bij de aftocht uit Ilovainsk naar Donetsk.
The view from nowhere.
pi_144267305
quote:
Wat.... Kerken gesloten?! Moskeen kan ik begrijpen maar Rusland heeft een overgrote deel die Orthodox is :{ Zelfs Poetin is Orthodox
pi_144267330
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:06 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dit is ten oosten van Mariupol. De ambush was bij de aftocht uit Ilovainsk naar Donetsk.
Ze leken wel heel stoer in het begin maar toen er GRAD aanvallen waren renden ze allemaal weg als meisjes _O- En ook wel terecht want tegen zoiets ben je niet in staat om te vechten.
pi_144267354
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat.... Kerken gesloten?! Moskeen kan ik begrijpen maar Rusland heeft een overgrote deel die Orthodox is :{ Zelfs Poetin is Orthodox
Ook tussen de Oekrainse orthodoxe kerk en de Russische is er ruzie.

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:03 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Niet allemaal denk ik (?) Daarnaast worden leger eenheden na verlies weer gewoon opnieuw opgericht, zoals The British Expeditionary Force en de 6th Army in WW2.
  zondag 7 september 2014 @ 12:09:51 #174
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_144267371
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kiev patriarchaat vs Moskou patriarchaat

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 07-09-2014 12:30:59 ]
The view from nowhere.
  zondag 7 september 2014 @ 12:10:01 #175
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_144267373

shaunwalker7 twitterde op zondag 07-09-2014 om 11:14:53 Right Sector deals with apparently corrupt official in Odessa by grabbing him,throwing him in skip. Grim precedent. https://t.co/DjcBj6cXvp reageer retweet
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')