abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 7 september 2014 @ 02:01:25 #126
230491 Zith
pls tip
pi_144262937
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 02:00 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Het ene cluster aan media, overheden en instituten verwijt het andere cluster onbetrouwbaar, dictatoriaal en minderwaardig te zijn en vice versa.
Niets nieuws onder de zon.
Nee, daar zit je echt fout. Ik begrijp dat het makkelijk is om te doen alsof je op deze manier een neutralere blik hebt, maar er is een enorm verschil in de media van landen in the top 5 van persvrijheid (NL = #2), en rusland dat ergens op #140 staat, waarbij elk mediastation in handen is van het Kremlin en elke blog bij naam bekend moet zijn bij de regering.

In de klimaatdiscussie is de informatie van een klimaatwetenschapper meer waard dan die van een anti-AGW blogger, in de evolutietheorie zijn biologen betrouwbaarder dan creationisten en in deze discussie zijn de westerse media (let op, niet ukrainse, wat net zo corropt is als Rusland) betrouwbaarder.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 7 september 2014 @ 02:04:31 #127
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144262993
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 02:01 schreef Zith het volgende:
waarbij elk mediastation in handen is van het Kremlin
:')
http://en.wikipedia.org/wiki/Television_in_Russia#Private
Anti-Turkije
  zondag 7 september 2014 @ 02:04:58 #128
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144262999
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 02:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, daar zit je echt fout. Ik begrijp dat het makkelijk is om te doen alsof je op deze manier een neutralere blik hebt, maar er is een enorm verschil in de media van landen in the top 5 van persvrijheid (NL = #2), en rusland dat ergens op #140 staat, waarbij elk mediastation in handen is van het Kremlin en elke blog bij naam bekend moet zijn bij de regering.
Ja dat is wel zo maar je zult zelf op zoek moeten gaan en allerlei bronnen moeten aanboren om achter de waarheid zien te komen en dan nog heb je het vaak nog mis.
Propaganda en misleiding is nog steeds een machtig middel om een volk oorlogszuchtig te maken.
  † In Memoriam † zondag 7 september 2014 @ 02:07:15 #129
230491 Zith
pls tip
pi_144263047
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 02:04 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo maar je zult zelf op zoek moeten gaan en allerlei bronnen moeten aanboren om achter de waarheid zien te komen en dan nog heb je het vaak nog mis.
Propaganda en misleiding is nog steeds een machtig middel om een volk oorlogszuchtig te maken.
Klopt, maar ik kan van de NOS bijv geen leugens ondekken zoals RT die uitzend. Ze zijn soms dom of weten iets niet, maar zelfs dan zijn ze erg voorzichtig (kijkende naar hoe lang ze niet noemden dat Russische soldaten in Oost Oekraine waren of hoe ze niet specifiek willen noemen dat de seperatisten Malaysian Airways hadden neergehaald).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 7 september 2014 @ 02:13:40 #130
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144263188
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 02:07 schreef Zith het volgende:

[..]

Klopt, maar ik kan van de NOS bijv geen leugens ondekken zoals RT die uitzend. Ze zijn soms dom of weten iets niet, maar zelfs dan zijn ze erg voorzichtig (kijkende naar hoe lang ze niet noemden dat Russische soldaten in Oost Oekraine waren of hoe ze niet specifiek willen noemen dat de seperatisten Malaysian Airways hadden neergehaald).
Omdat Nederlanders van nature geen hysterische leugenaars zijn.
In WW2 stond het Nederlandse verzet al bekend om zijn uiterst betrouwbare waarnemingen.
Dat bewees zich met de slag om Arnhem. De Geallieerde inlichtingsdiensten waren meestal gewend dat verzetsgroepen zwaar overdreven. Waren er ergens 10 Duitse tanks dan maakten italianen er 100 van, Grieken 50 en Fransen 25. Nederlanders gaven exact 10 aan. Toen de slag om Arnhem begon riepen de NL verzetsmensen: "Opgepast er is een kompleet Duits tankbataljon hier aangekomen vaaf het Oostfront". De Geallieerden dachten: "Ach die verzetsgasten roepen altijd maar wat. Het zal wel meevallen". En toen werden ze in de pan gehakt door geharde Duitse troepen.

Zo zie ik de Oekrainische, Amerikaanse, Oostblok en Zuidteuropese verslaggevers ook. Overdrijven, sensatie en meestal onwaar.
  zondag 7 september 2014 @ 02:21:40 #131
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_144263326
quote:

[..]

De NOS munt wel uit in amateurisme. Ik heb letterlijk op teletekst gelezen dat correspondent (vul naam van de amateur in) geen enkele reden heeft om aan te nemen dat er daadwerkelijk een opbouw van troepen was aan de grens met Oekraïne...overal op internet kon je de filmpjes zien van treinen gemaakt met dashcams et cetera (met bewijs van waar het was). Maar nee hoor de NOS correspondent was zo blind als sommige Pro-Russische Fokkers zich hier voor willen doen ;)
  zondag 7 september 2014 @ 02:23:43 #132
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_144263355
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 02:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Omdat Nederlanders van nature geen hysterische leugenaars zijn.
In WW2 stond het Nederlandse verzet al bekend om zijn uiterst betrouwbare waarnemingen.
Dat bewees zich met de slag om Arnhem.
uuh nouja de waarneming van tanks was correct maar om dit nu te vertalen naar Nederlanders in totaal vind ik wat overdreven. En zoveel vertrouwen was er blijkbaar destijds nog niet...
pi_144263745
quote:
NATO agrees cyber attack could trigger military response

(Reuters) - NATO leaders agreed on Friday that a large-scale cyber attack on a member country could be considered an attack on the entire U.S.-led alliance, potentially triggering a military response.

The decision marks an expansion of the organisation's remit, reflecting new threats that can disable critical infrastructure, financial systems and government without firing a shot.

"Today we declare that cyber defence is part of NATO's core task of collective defence," NATO Secretary-General Anders Fogh Rasmussen told a news conference.

In 2007, a series of crippling cyber attacks paralysed much of NATO member Estonia in an apparent response to a dispute over the movement of a Soviet-era war memorial. Most Western experts suspected the Kremlin was responsible but Russia denied it.
Stuxnet, anyone?
  zondag 7 september 2014 @ 03:06:51 #134
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_144263839
quote:

[..]

Klopt, maar ik kan van de NOS bijv geen leugens ondekken zoals RT die uitzend.
:N
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_144263867
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 02:55 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Stuxnet, anyone?
Als ze daarvoor een 3rde wereldoorlog zouden beginnen zijn ze echt gek geworden.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 03:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

:N
_O-
  zondag 7 september 2014 @ 03:33:19 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_144263988
-oud nieuws-
Yankee go home!
  zondag 7 september 2014 @ 05:32:00 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_144264263
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 01:53 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nee hoor, het is heel normaal om een president te hebben die de grondwet wijzigt zodat hij zelf langer kan blijven zitten. :')
nu zullen verkiezingen daar ook niet meer nodig zijn
want hij gaat nooit meer weg , alles gaat net als met Stalin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 7 september 2014 @ 05:40:17 #138
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_144264272
http://www.telegraaf.nl/b(...)VO_in_Letland__.html

quote:
a 06 sep 2014, 20:44
NAVO-oefening in Letland
RIGA -

De NAVO heeft zaterdag meteen de daad bij het woord gevoegd: troepen hebben in Letland een militaire oefening gehouden om te laten zien dat de NAVO-leiders zich bekommeren om de Baltische staten en ze willen beschermen tegen Rusland.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 7 september 2014 @ 06:36:24 #139
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144264314
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 02:55 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Stuxnet, anyone?
Yep. Ze zoeken gewoon iets om de Russen aan te vallen.....bah!!!
pi_144264402
Waarom heeft de EU die sancties van gisteren niet (voorlopig) tegengehouden? Dan beloon je Poetin dat ie de boel daar in elk geval voorlopig even rustig houdt om voor een diplomatiekere weg te kiezen en kun je die sancties als stok achter de deur houden voor als ie straks dat bestand toch zou schenden. Want wat gaan ze nu doen als ie dat doet? Of staan er dan alweer nieuwe sancties klaar? Het Russische volk (inclusief Poetins vriendjes, die steeds meer hun tegoeden en bewegingsvrijheden bevroren zien worden) zou het toch onderhand moeten gaan voelen en beginnen te morren lijkt me...
pi_144264455
Ow, het gaat dus alweer los. Ik loop achter :')
Is er bekend wie er begon?
  zondag 7 september 2014 @ 07:43:19 #143
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144264479
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:17 schreef erik013 het volgende:
Waarom heeft de EU die sancties van gisteren niet (voorlopig) tegengehouden? Dan beloon je Poetin dat ie de boel daar in elk geval voorlopig even rustig houdt om voor een diplomatiekere weg te kiezen en kun je die sancties als stok achter de deur houden voor als ie straks dat bestand toch zou schenden. Want wat gaan ze nu doen als ie dat doet? Of staan er dan alweer nieuwe sancties klaar? Het Russische volk (inclusief Poetins vriendjes, die steeds meer hun tegoeden en bewegingsvrijheden bevroren zien worden) zou het toch onderhand moeten gaan voelen en beginnen te morren lijkt me...
Dar klopt , nu je die sancties toch al door laat gaan , geef je aan dat je de Russen wilt pakken, ongeacht wat ze doen. Het werkt wederom polariserend en averechts. Het zal voor het Kremlin en het Russische volk bevestigen wat ze al dachten. Er is een groot complot gaande om de Russen te vernietigen.
  zondag 7 september 2014 @ 07:46:42 #144
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_144264489
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:35 schreef erik013 het volgende:
Ow, het gaat dus alweer los. Ik loop achter :')
Is er bekend wie er begon?
Ze geven elkaar de schuld en wie er echt begon is nog niet bekend volgens mij.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_144264518
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 07:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dar klopt , nu je die sancties toch al door laat gaan , geef je aan dat je de Russen wilt pakken, ongeacht wat ze doen. Het werkt wederom polariserend en averechts. Het zal voor het Kremlin en het Russische volk bevestigen wat ze al dachten. Er is een groot complot gaande om de Russen te vernietigen.
Dat laatste vind ik wat overdreven gesteld ;) De NAVO is daadwerkelijk oprecht bang voor een opmars van Poetin richting andere staten. Zeker aangezien Poetin weet dat een landje als Polen toch compleet machteloos staat als ie daar binnen wandelt en dat Europa er vooralsnog geen enkel serieuze krijgsmacht er tegenover weet te zetten plus dat Amerika compleet oorlogsmoe is en vindt dat Europa nou zelf eens een keer een keer een fatsoenlijk gezamenlijk leger moet gaan opzetten.

Of die angst van de NAVO terecht is weet ik niet, ik heb het idee dat Poetin Rusland af ziet brokkelen en de duidelijke grens ergens tussen het oosten en westen van Oekraïne wil hebben. In mijn ogen moest dat oostelijke deel van Oekraïne een onafhankelijke staat worden. Dan kunnen ze zelf kiezen bij wie ze 'aansluiten'.

Maar de EU laat hier idd zien dat het Rusland hoe dan ook ging pakken. Mooie binnenlandse propaganda (en nog waar ook) voor Poetin en je laat je zelf van je slechtste kant zien als partij.
  zondag 7 september 2014 @ 07:59:30 #146
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144264538
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:46 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Voorspelbaar. De westerse leiders zullen straks over elkaar heen rollen om als eerste te kunnen roepen dat de Russen schuldig zijn.
pi_144264543
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:46 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Zucht. Ik vraag me af of Poetin nog wel echte controle heeft over dat zooitje ongeregeld daar. Natuurlijk levert hij ze materiaal, maar toen ze daar met hun dronken kop met (door hem geleverde) raketten gingen lopen spelen had ie dat ook niet.
  zondag 7 september 2014 @ 08:02:54 #148
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144264551
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 01:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt, maar wat gebeurt er als je Putin ongehinderd laat doorgaan?
Niks.
pi_144264564
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 07:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Voorspelbaar. De westerse leiders zullen straks over elkaar heen rollen om als eerste te kunnen roepen dat de Russen schuldig zijn.
Andersom ook natuurlijk ;) Maar hier heeft echt niemand belang bij.
Poetin niet, want dit laat zien dat ie, ondanks dat er geloof ik 10.000 van zijn soldaten rondlopen daar in de buurt, de controle over die separatisten ook niet geheel in handen heeft.
Kiev niet, want die willen nou eens een eind aan alle slepende ellende. Het zou echt oerdom zijn als het Oekraïense leger de aanval opende daar.
  zondag 7 september 2014 @ 08:09:19 #150
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144264569
quote:
7s.gif Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja. Heulen met de vijand stel ik niet op prijs.
Welke vijand? "Wij" hebben helemaal geen vijand, die wordt momenteel gecreëerd door onszelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')