idd, erg hinderlijk, die idioten moeten toch ook wel zien dat hun lichtbundels de hemel proberen te verlichtenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:00 schreef fathank het volgende:
Groepen jongeren in een auto die met 5 of 6 man in de auto zitten en de bestuurder die vergeet de koplampen bij te stellen waardoor ze meer omhoog dan op de weg schijnen.
Immer terechte klachtquote:
Dat meen je nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:10 schreef JDx het volgende:
[..]
Lol, ben zelfs gestopt met werken in Groningen (woonde destijds in Emmen) vanwege die hel.
Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat meen je niet![]()
Wat je wel zou kunnen doen is via Emmen -> Hoogeveen (A28) -> Groningen
Maar dat is wel een stuk om natuurlijk
Emmenaren![]()
Ah chillquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:12 schreef JDx het volgende:
[..]
Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.
Woon nu al 3 jaar in de randstad.
Emmen![]()
![]()
toch stiekem wel
De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:15 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ah chill
Meh ik heb het niet zo op Emmen, en al helemaal niet op de gemeente Emmen![]()
Geef mij maar Zwolle ofzo
Ja als je het op die manier bekijkt is Emmen dan wel fijnquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:16 schreef JDx het volgende:
[..]
De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.
Altijd druk op de weg, mensen die niet doorrijden op de linkerbaan, ergernissen volop.
Dit is nog veel irritanter voor mensen met een (relatief) langzame auto, om dan op snelheid te komen duurt weer een halve eeuw.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef KeesBromfiets het volgende:
@pizza boom
De zijkant en achterkant niet. Dus de zon in mijn gezicht en zijkanten en achter beslagen aan de buitenkant.
Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:17 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.
Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Duitsers?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.
[..]
Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij.Was me ook nog niet eerder opgevallen.
Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Duitsers?
Mijn ervaring is juist dat Duitsers zich enorm goed aan snelheden houden bij wegwerkzaamheden.
Sowieso..hoe Duitsers rijden![]()
Altijd zo vriendelijk om een baantje op te schuiven wanneer het mogelijk is als je aan het invoegen bent
Dat begrijp ik wel. vaak zat snijdt men bochten af bij op- en afritten. Link om dan in te gaan halen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.
Probleem in Duitsland met invoegen is trouwens ook dat de invoegstroken behoorlijk kort zijn.
Gister ook zo'n mooie, vrachtwagen schuift de vluchtstrook op zodat de autos hem voorbij kunnen (bocht die met een vrachtwagen echt met 50 gedaan moet worden). Blijven ze erachter hangen en bij de invoegstrook vooral op zijn bumper hangen, waardoor je met 60 invoegt.
Maar mevrouw, 220 is ook wel erg onverantwoord!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:08 schreef starla het volgende:
[..]
Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.
Kom je met 220 aanrijden, gaan ze last minute een vrachtwagen inhalen...
Mwah, knipper aan en in een bocht naar links juist naar rechts de vluchtstrook op?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:30 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. vaak zat snijdt men bochten af bij op- en afritten. Link om dan in te gaan halen.
Dat bumperhangen blijft wel oerdom![]()
Ik had het maar verwarrend gevonden. En ik heb geen haast. Dus dan er maar even achter blijven hangen (op afstand)quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mwah, knipper aan en in een bocht naar links juist naar rechts de vluchtstrook op?
Dat zeg ik toch, de knipper stond aan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:43 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik had het maar verwarrend gevonden. En ik heb geen haast. Dus dan er maar even achter blijven hangen (op afstand)
Een knipper naar rechts had het duidelijker gemaakt.![]()
Oh, ik las dat hij op de vluchtstrook reed met knipper naar links aanquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, de knipper stond aan.
Dat gaat niet werken, want waar je licht zou mogen schijnen is per autotype verschillend. Het is afhankelijk van de hoogte van de koplampen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:20 schreef twiFight het volgende:
Van mij mogen er ook wel een soort checkpoints komen bij tankstations. Verf een brede muur wit. Verf een streep op de weg waar de auto voor moet gaan staan. Vervolgens verf je op die witte muur met strepen de vlakken waar jouw licht wel zou mogen schijnen. Licht buiten die lijnen betekent koplampen niet goed afgesteld. Niet genoeg licht binnen de lijnen betekent lamp stuk/draadjes verkeerd aangesloten. Vervolgens hebben mensen ook geen excuus meer en mag van mij op de weg keihard gehandhaafd worden met boetes van 250+ euro.
Nou ja, als iemand zo bang en onzeker is heb ik liever dat diegene even stopt, dan dat diegene met samengeknepen billen deel blijft nemen aan het verkeer. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je zoeits hebt van 'stel je even niet zo aan'.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
Hoe kan je je hier aan irriterenquote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.quote:
Jij rijdt gewoon 120 terwijl anderen stoppen omdat het te gevaarlijk is? Goed bezig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.
Ik vond dat niet zo eng nee. Reed eigenlijk 160, maar als ik dat zou zeggen zou ik helemaal gekapitteld worden hierquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jij rijdt gewoon 120 terwijl anderen stoppen omdat het te gevaarlijk is? Goed bezig.
Oh komt vast door de leeftijdquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.
Probleem is ook dat iets als een koplichtje vervangen al een uitdaging is geworden, zeker met auto's waar de motor met een schoenlepel erin lijkt gezet. M'n vorige auto's hadden allebei nogal weinig ruimte voorin. Bij de Mondeo moest eerst de hele lichtunit eruit, en bij de C5 moest de accu eerst los. En dat zijn auto's van begin deze eeuw. Het is daarna alleen maar erger geworden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:11 schreef Buurpoes het volgende:
Ik heb soms de neiging om met een bordje langs de kant van de weg te gaan zitten. "uw koplanp is stuk" en dan 50 meter verder een maatje neerzetten met een assortiment koplampen "nieuwe lamp inzetten (kostprijs + 5) euro".
Bij onze Peug is het al lastig vanwege dingen die ervoor zitten. Het makkelijkste is om de lichtunit eruit te halen (2 verrotte klemmetjes). Maar op zich kan ik er links redelijk bij, en rechts moet ik een zekeringkastje even los doppen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Probleem is ook dat iets als een koplichtje vervangen al een uitdaging is geworden, zeker met auto's waar de motor met een schoenlepel erin lijkt gezet. M'n vorige auto's hadden allebei nogal weinig ruimte voorin. Bij de Mondeo moest eerst de hele lichtunit eruit, en bij de C5 moest de accu eerst los. En dat zijn auto's van begin deze eeuw. Het is daarna alleen maar erger geworden.
Maargoed, dit soort perikelen worden vaak als excuus gebruikt. Net als het feit dat veel automobilisten niet eens meer zelf een wiel kunnen wisselen. (Dat zou eigenlijk bij de rijopleiding horen als onderdeel van een examen ofzo, maar dat is een andere discussie)
Inderdaad gruwelijk irritant. Wanneer het zicht echt 0 is, is dat super gevaarlijk. Je moet de snelheidsverschillen juist zo klein mogelijk houden en jezelf zo duidelijk zichtbaar mogelijk maken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Haha in de mondeo vond ik het op zich redelijk te doen. Alleen de grill weghalen wasquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Bij onze Peug is het al lastig vanwege dingen die ervoor zitten. Het makkelijkste is om de lichtunit eruit te halen (2 verrotte klemmetjes). Maar op zich kan ik er links redelijk bij, en rechts moet ik een zekeringkastje even los doppen.
Het wiel vervangen heb ik laatst maar een keer gedaan, omdat ik het toch eens gedaan wou hebben. De theorie kende ik wel natuurlijk. Dus krik eronder en omwisselen. Alles ging goed, tot dat reservewiel met het roest erop er weer af moest. Ik had alle bouten eruit, maar hij bleef zitten omdat die door dat roest stevig om dat middenste geklemd zat. Uiteindelijk kreeg ik van 2cv de tip om er tegenaan te schoppen, totdat die los kwam. En dat hielp. Dat was nieuw voor me, schoppen
.
Alleen mistlichten voor bedoel je hoop ik?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:
Dat betekend dimlichten (geen stadslichten), mistlampen en alarmlichten.
Het ligt aan de situatie. Ik had met mijn rijexamen geleerd: minder dan 50 meter zicht, mistlampen. Als je echt door zware regen rijdt, met 1 of 2 meter zicht, zie je de dimlichten op 2 seconden afstand gewoon niet meer. Mistlampen zijn dan zeer verstandig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Alleen mistlichten voor bedoel je hoop ik?
Mist-achterlicht mag namelijk helemaal niet als het regent. En als je eenmaal mensen voor en achter je hebt rijden in hetzelfde rustige tempo zou ik het waarderen als je ook je alarmlichten weer uit zet, dat geknipper wat door al die regendruppels nog eens versterkt wordt zorgt er ook niet voor je de weg beter kunt zien.
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Dat hoeven ze ook niet te doen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Jij maakt het helemaal bont......ze zouden je eigenlijk eens moeten onderzoeken op geschiktheid om aan het verkeer deel te nemen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.
Maar het is natuurlijk niet verplicht als het niet nodig is. Ik ga er bijvoorbeeld ook niet van de cruise control af voor.
Het was een oplossing wanmeer er iets is fout gegaan tijdens het invoegen. Niet een standaard plan van aanpak.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet te doen.
Als je er last van hebt had je beter moeten anticiperen: Meer snelheid en er voor invoegen of minder snelheid en er achter invoegen.
[..]
Jij maakt het helemaal bont......ze zouden je eigenlijk eens moeten onderzoeken op geschiktheid om aan het verkeer deel te nemen.
Idd niet verplicht, maar het is wel netter en bevorderlijk voor de doorstroom. Qua anticiperen lukt het wel. Net als bij zulke invoegers (linker strook wordt een hele korte invoeger):quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet te doen.
Als je er last van hebt had je beter moeten anticiperen: Meer snelheid en er voor invoegen of minder snelheid en er achter invoegen.
Dat is niet verplicht. Jij bent degene die daarop moet anticiperen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Het gaat niet om verplichtingen, het gaat om irritaties.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat is niet verplicht. Jij bent degene die daarop moet anticiperen.
Bij de Peug is het op zich ook wel makkelijk. Maar het was makkelijker geweest als die klemmetjes niet 17 jaar lang in weer en wind hadden gehangen. Dan waren de lampen er makkelijker uit te krijgen. Het is alleen even die twee klemmetjes los wippen met een platte schroevendraaier en dan het schakelaartje van de afstelling omzetten en dat dingetje voorzichtig los halen en je hebt de hele koplamp in je handen. Ik denk nog makkelijker dan met jouw mondeo, want je hoeft geen grille of wat dan ook weg te halen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha in de mondeo vond ik het op zich redelijk te doen. Alleen de grill weghalen was. Een moderne fiesta is nog makkelijker.
Alhoewel een kapot licht niet heel storend is. Dat weten de automobilisten zelf ook wel.
Verkeerd afgesteld licht is killing. Vooral van die aftermarket die gewoon 3 verdiepingen hoog op een flat schijnt ofzo![]()
Ik heb automatisch dimmende spiegels. Als het zelfs daardoorheen mijn retina uitbrand is er iets mis. Ik ga ze dan afsnijden en een stuk of 20 keer knipperen. Echt wtf.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Als de strook links helemaal vrij is, is het dus blijkbaar zo rustig dat er geen noodzaak is om naast iemand te komen met invoegen. Seconde van je gas af en je kan er zo achter.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.
Maar het is natuurlijk niet verplicht als het niet nodig is. Ik ga er bijvoorbeeld ook niet van de cruise control af voor.
Sommige mensen lijken je ook wel expres tegen te houden. Dan rij jij sneller gaan zij ook sneller.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Als de strook links helemaal vrij is, is het dus blijkbaar zo rustig dat er geen noodzaak is om naast iemand te komen met invoegen. Seconde van je gas af en je kan er zo achter.
Spreekwoord hier gaat weer goed op: Eigen schuld pest de mens het meest.
Nog nooit meegemaakt. Enige wat ik herken zijn mensen die achter je rijden op de oprit als je met een zware aanhanger onderweg bent en dan invoegen en naast jouw aanhanger blijven plakken als jij nog op de invoegstrook rijdt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken je ook wel expres tegen te houden. Dan rij jij sneller gaan zij ook sneller.
Daarom is een snelle auto wel handig, ookal rij je langzaam op de oprit je bent zo op max snelheid bij het invoegen.
Ruimte moet je maken. Dat begint bij het moment waarbij je de oprit naar de snelweg oprijdt. Dan ga je al kijken waar het gaatje is en waar je wil uitkomen. Als het dan nergens past (wat ik al moeilijk te geloven vind), doe je even rustig aan tot je het gaatje wel ziet. Dan ga je gassen en timen dat je daar in kan.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Juistem, zo heb ik het geleerd bij mijn rijlessen en als je dit toepast hoeft er niemand voor je naar links. Wat ook helpt is een flinke afstand tot de auto voor je bewaren zodat je wat ruimte hebt om op de goede plek terecht te komen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ruimte moet je maken. Dat begint bij het moment waarbij je de oprit naar de snelweg oprijdt. Dan ga je al kijken waar het gaatje is en waar je wil uitkomen.
Laatst kwam ik in een hoosbui, nog nooit meegemaakt. Ik kon letterlijk niks zien, en een fractie later zag ik ineens alarmlichten voor me. Toen stond iedereen stil op de snelweg, het was echt een beetje aanrijden of aangereden worden maar het is wonderbaarlijk genoeg goed gedaan. Maar over het algemeen voldoet snelheid minderen wel.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Je hindert niet. Hinderen is het mee versnellen en vertragen en dat is verboden volgens RVV'90. En laten we het eens omdraaien, als jij als invoeger denkt aan je mede-weggebruiker, dan zou je ervoor zorgen dat deze geen ruimte hoeft te maken (en daarmee dus onnodig links rijden, hetgeen wél verboden is).quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:22 schreef DemonRage het volgende:
Anticiperen bij het invoegen is wel zo verstandig, maar waar het me vooral om gaat is dat men ook denkt aan de mede-weggebruiker. Wanneer iemand ziet dat een andere weggebruiker wil invoegen en er is alle gelegenheid om daar ruimte voor te maken, waarom zou je diegene dan hinderen?
Hoe het bij ritsen zit, weet ik niet. Maar zoals ik al zei, het is bij invoegen verboden om het iemand onmogelijk te maken in te voegen, dus versnellen/vertragen om de invoeger dwars te zitten. Echter, gewoon je eigen tempo blijven rijden is dat niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:22 schreef DemonRage het volgende:
Dat is bijna hetzelfde als snel een gat dichtrijden waar iemand gebruik van wil maken bij het invoegen/samenvoegen in geval van file, wanneer de invoeger volgens het 'ritsen'-princiepe recht heeft om daar in te voegen. Maar ook het ritsen is slechts netiquette.
Reden ze maar 80. Je mag al blij zijn als ze net de 60 halen. En dan nog seinen en boos zijn ook als je hem wel op zijn staart trapt en ze via de invoeger voorbij gaat en ergens aan het einde hiervan invoegt met 120/130.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar wat doet 90% van NL? Die poot halfgas en bij het eerste blokje na het puntstuk die auto naar links drukken als ze net 80 rijden.Levensgevaarlijk, dat volk.
Dat is inderdaad levensgevaarlijk. Ik heb zelf ook nooit problemen met invoegen hoor. Het gaat een soort van vanzelf. Gewoon kijken waar er ruimte is en daarin rijden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ruimte moet je maken. Dat begint bij het moment waarbij je de oprit naar de snelweg oprijdt. Dan ga je al kijken waar het gaatje is en waar je wil uitkomen. Als het dan nergens past (wat ik al moeilijk te geloven vind), doe je even rustig aan tot je het gaatje wel ziet. Dan ga je gassen en timen dat je daar in kan.
Jij bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag en je eigen inschattingen. Om dan te stellen dat je je knipperlicht aan zet en die bak gewoon naar links drukt...waarom? Omdat je zelf te stupide was om het goed te doen. Waarom jouw probleem op het bordje van een ander gooien?
Maar wat doet 90% van NL? Die poot halfgas en bij het eerste blokje na het puntstuk die auto naar links drukken als ze net 80 rijden.Levensgevaarlijk, dat volk.
In zo'n soort situatie vind ik dus inderdaad dat je zoveel mogelijk lichten aan moet hebben. Die alarmlichten hebben er toch voor gezorgd dat jij de auto voor je beter kon zien...quote:[b]Op zondag 31 augustus 2014 19:13 schreef Viezze het
Laatst kwam ik in een hoosbui, nog nooit meegemaakt. Ik kon letterlijk niks zien, en een fractie later zag ik ineens alarmlichten voor me. Toen stond iedereen stil op de snelweg, het was echt een beetje aanrijden of aangereden worden maar het is wonderbaarlijk genoeg goed gedaan. Maar over het algemeen voldoet snelheid minderen wel.
Wat heel irritant is, zijn bestuurders die op zo'n moment geen verlichting aan hebben
Ik heb wel dat als ze te lang aan het treuzelen zijn en nog steeds naast me rijden, ik ff het gas intrap. Als zij op dat moment ook het gas intrappen, dan is dat pech voor ze, maar dan hadden ze wat sneller moeten reageren. Bij sommige mensen lijkt het echt zo te zijn dat ze zich op de invoegstrook pas beseffen dat ze een plekje moeten zoeken en moeten gaan invoegen. En dat ze onderweg er naartoe totaal niet stil hebben gestaan bij dat feit.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken je ook wel expres tegen te houden. Dan rij jij sneller gaan zij ook sneller.
Daarom is een snelle auto wel handig, ookal rij je langzaam op de oprit je bent zo op max snelheid bij het invoegen.
Als het zo zwaar weegt dat je erom ontslagen kan worden, dan ga je toch iets eerder weg van huis?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:39 schreef NieuweNier het volgende:
Dat drukken doe ik alleen bij files ofzo wanneer ik echt haast heb. Het is niet netjes, maar ontslagen worden of iets is dat ook niet... Het was meer bedoeld als een alternatief voor op het eind van de invoegstrook stilstaan.
Wat een bullshit, ik ga geen accu/peertjes verspillen als de zon schijnt en het compleet nutteloos is.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Mensen die niet standaard hun dimlichten aanhebben mogen van mij hun rijbewijs door de shredder malen.
Hmm. In het buitenland is het heel wat minder gebruikelijk je lampen aan te hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Mensen die niet standaard hun dimlichten aanhebben mogen van mij hun rijbewijs door de shredder malen.
Mensen die standaard hun lichten aan hebben bij prima zicht en daarmee benzine verspillen EN fietsers/voetgangers in gevaar brengen...mogen van mij hun rijbewijs houden hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Fietsers/voetgangers in gevaar brengen door je lichten aan te hebben?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Mensen die standaard hun lichten aan hebben bij prima zicht en daarmee benzine verspillen EN fietsers/voetgangers in gevaar brengen...mogen van mij hun rijbewijs houden hoor.
Ik zie vaak genoeg auto's die met slecht weer geen lichten aanhebben. En daar zitten ook nieuwere auto's tussen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hmm. In het buitenland is het heel wat minder gebruikelijk je lampen aan te hebben.
Die van mij heeft zo'n lichtsensor waarmee hij zelf bepaalt wanneer de lichten aan moeten. En dat functioneert prima.
Dimlichten zijn echte slurpers jaquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Mensen die standaard hun lichten aan hebben bij prima zicht en daarmee benzine verspillen EN fietsers/voetgangers in gevaar brengen...mogen van mij hun rijbewijs houden hoor.
Als auto's meer opvallen, vallen de onverlichte verkeerdeelnemers minder op. En laten die nou veel kwetsbaarder zijn. Nee, ik ben geen fan van verlichting overdag.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fietsers/voetgangers in gevaar brengen door je lichten aan te hebben?
En ja, ook overdag is het een stuk prettiger als auto's licht aanhebben, zo'n dolfijngrijze auto op een nat wegdek onder de bomen zie je gewoon eerder als hij licht aanheeft.
Het brandstof-argument is wel zo enorm achterhaald, je kunt met je rechtervoet een stuk meer brandstof besparen dan met de verlichtingsschakelaar.
Alarmlichten zijn wel nuttig als het verkeer ineens veel langzamer gaat rijden, maar alleen voor de laatste auto in de rij. Dus zodra de auto achter je zijn alarmlichten aanzet, kun je die van jou weer uitzetten. (En als die auto het signaal niet overneemt, wacht je tot er nog een auto achter zit die de snelheid ook sterk heeft aangepast.)quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In zo'n soort situatie vind ik dus inderdaad dat je zoveel mogelijk lichten aan moet hebben. Die alarmlichten hebben er toch voor gezorgd dat jij de auto voor je beter kon zien...
Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld je mistlamp. Zelfs als het wettelijk niet toegestaan is, is het in zo'n situatie nuttig.
Wel super eng trouwens, rijden zonder zicht.Maar ik begrijp niet hoe er beargumenteerd kan worden dat je dan je mistlampen en knippers uit moet laten
![]()
quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als auto's meer opvallen, vallen de onverlichte verkeerdeelnemers minder op. En laten die nou veel kwetsbaarder zijn. Nee, ik ben geen fan van verlichting overdag.
Volgens mij zou de veiligheid meer verbeteren als mensen zich bezighouden met het verkeer. En niet met de radio, navigatie, telefoon, krant, papierwerk, make-up, etc. Gewoon met aandacht rijden, dat kan dan gewoon zonder licht als het zicht goed is.
Deze vrouw weet!quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als auto's meer opvallen, vallen de onverlichte verkeerdeelnemers minder op. En laten die nou veel kwetsbaarder zijn. Nee, ik ben geen fan van verlichting overdag.
Volgens mij zou de veiligheid meer verbeteren als mensen zich bezighouden met het verkeer. En niet met de radio, navigatie, telefoon, krant, papierwerk, make-up, etc. Gewoon met aandacht rijden, dat kan dan gewoon zonder licht als het zicht goed is.
Shit happens.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als het zo zwaar weegt dat je erom ontslagen kan worden, dan ga je toch iets eerder weg van huis?
Ik heb hier een tijdje geleden een onderzoek aangekaart dat overdag dimlichten aan = 15 procent minder kans op een dodelijk ongeluk, niet alleen voor jezelf, ook voor andere verkeersdeelnemers. Dat is significant.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hmm. In het buitenland is het heel wat minder gebruikelijk je lampen aan te hebben.
Die van mij heeft zo'n lichtsensor waarmee hij zelf bepaalt wanneer de lichten aan moeten. En dat functioneert prima.
No offence maar als je de auto voor je alleen met mistlampen wel ziet en zonder mistlampen niet, is het eerste veiliger, ongeacht de wet. Bij minder dan 2 of 1 meter zicht heb je die dingen gewoon echt nodig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:59 schreef Light het volgende:
[..]
Alarmlichten zijn wel nuttig als het verkeer ineens veel langzamer gaat rijden, maar alleen voor de laatste auto in de rij. Dus zodra de auto achter je zijn alarmlichten aanzet, kun je die van jou weer uitzetten. (En als die auto het signaal niet overneemt, wacht je tot er nog een auto achter zit die de snelheid ook sterk heeft aangepast.)
En mistachterlicht in de regen mag (in NL) niet omdat je daar andere weggebruikers mee kunt verblinden. In België zijn de regels anders.
"Ja, ik was de sloot ingereden, maar ik snap er niks van. Ik reed 80, want dat mag je hier rijden"quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Deze vrouw weet!![]()
En het meer met verkeer bezig zijn, zou heel goed kunnen gaan door de automobilist wat minder te pamperen. Laat een automobilist zelf eens verantwoordelijkheid nemen. Niet hele stukken naar 60 gooien, maar gewoon lekker 80 houden en alleen her en der realistische adviessnelheden neerzetten. En accepteren dat er zo nu en dan iemand is die het overschat en daarmee in de sloot beland.
Duitsland is er ook zo eentje. Als je dat mooie klaverblad hebt om vanaf de 3 uit Arnhem de 2 op te gaan richting de 31, om maar eens een voorbeeld te noemen, nergens signalisatie en ook nergens een bordje, terwijl die bochten krapper zijn dan A5-A9 bij Raasdorp (en daar wil je al niet hard doorheen). En eigenlijk moet je op het viaduct al gekeken hebben of de bocht beneden stil staat. In Duitsland een maximale snelheid voor een bocht? Je hebt een beetje speling, maar ga je flink harder dan ga je eruit. In Nederland heb je bochten waarop ze dan 60 of 80 zetten, maar waar je met 130 of harder ook nog prima doorheen kan.quote:Op maandag 1 september 2014 00:33 schreef Ridocar het volgende:
Ik snap precies wat je bedoelt, en voor mij is het ook een irritatie. In Belgenland, of zelfs zuidelijker, staan er ook borden, maar in veel gevallen is dat ook echt een maximumsnelheid. Dan wordt er ook van je verwacht dat je een beetje na kunt denken.
Dit heb ik al een keer gehoord: Dikke voorrangsfout en dan zo'n reactie van miep: "Maar ik reed helemaal niet te hard." Nee, je gaf geen voorrang.quote:Op maandag 1 september 2014 00:33 schreef Ridocar het volgende:
"Ja, ik was de sloot ingereden, maar ik snap er niks van. Ik reed 80, want dat mag je hier rijden"
Mwah, je kan in zware regen beter op dunne bandjes staan dan op brede. Net als kasseienwegen e.d., die kan je ook beter op dunne bandjes doen dan op dikke (een eend gaat veel relaxter over kasseien dan een M5).quote:Op maandag 1 september 2014 02:01 schreef twiFight het volgende:
En in een Aygo met dunne bandjes rij je gewoon niet graag 120 in zware regen. Al helemaal niet als dat gepaard gaat met wind. Maar mensen denken helaas bijna altijd alleen vanuit hun eigen referentiekader en gaan er dan maar vanuit dat iedereen in een identieke auto rijdt
Bekend. Enige weg waar ik de fabrieksopgave gehaald heb. Vanuit Alkmaar naar Utrecht zondag op de late ochtend. Dan mag je blij zijn als je op de 120/130 stukken de 110 haalt, op de A2 CC op 100, A12 buitenkant 80 en dan in Utrecht nog ergens een heel stuk 70.quote:Op maandag 1 september 2014 02:01 schreef twiFight het volgende:
100 km/u is wel zaaddodend sloom om middernacht, maar ik reed er wel een nieuw zuinigheidsrecord mee met deze auto (boordcomputer houdt de beste score van verbruik bij).
Ik denk dat het niks met dronken mensen te maken heeft, maar meer met pure verveling. Wat een ellendequote:Op maandag 1 september 2014 02:01 schreef twiFight het volgende:
Anyway, net een rustig ritje naar huis over de A2. Is weinig om je aan te irriteren met zoveel banen en bijna geen hond op de weg. Wel een paar (waarschijnlijk) dronkenlappen, want er waren er twee die de lijntjes toch erg lastig vonden100 km/u is wel zaaddodend sloom om middernacht, maar ik reed er wel een nieuw zuinigheidsrecord mee met deze auto (boordcomputer houdt de beste score van verbruik bij).
Zal best, maar ik heb niet de hele A2 van begin tot eind geredenquote:Op maandag 1 september 2014 02:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar 's nachts mag je toch in 2 secties 130? Althans, ik heb er nog niets van gehoord dat ik laatst er laat reed (ik probeer hem zoveel als mogelijk te vermijden, Arnhem e.d. gaan zoveel mogelijk over de A1/A30).
Ik heb er nog speciaal op gelet omdat ik vanuit het zuiden kwam ik weet dat je maar 2 secties 130 mag (veel gehoord over mensen die de derde ook met 130 nemen en dan kunnen betalen voor 30 te hard) en hem bij het eerste bordje 100 zonder onderbord in de ankers gehangen tot 100 (is op dat grote viaduct bij de Vinkeveense plassen volgens mij, daar waar je de N201 kruist).quote:Op maandag 1 september 2014 02:24 schreef Viezze het volgende:
@Pizza_Boom volgens mij heb je gelijk ja.
Dat is ook het enige stuk met trajectcontrole en 5 stroken 100 volgens mij.quote:Op maandag 1 september 2014 02:25 schreef twiFight het volgende:
Zal best, maar ik heb niet de hele A2 van begin tot eind geredenHet was vanaf de A9 tot Utrecht. Ik vond het zelf geen logische route, maar de navigatie stelde het voor en ik had geen zin om ruzie met haar te maken. Was uiteindelijk wel relaxt omdat ik in Utrecht dan veel beter uitkom naar mijn woning.
De stukken waar je 130 mag hevven ook trajectcontrolequote:Op maandag 1 september 2014 02:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb er nog speciaal op gelet omdat ik vanuit het zuiden kwam ik weet dat je maar 2 secties 130 mag (veel gehoord over mensen die de derde ook met 130 nemen en dan kunnen betalen voor 30 te hard) en hem bij het eerste bordje 100 zonder onderbord in de ankers gehangen tot 100 (is op dat grote viaduct bij de Vinkeveense plassen volgens mij, daar waar je de N201 kruist).
[..]
Dat is ook het enige stuk met trajectcontrole en 5 stroken 100 volgens mij.
In welk land is dat getest, die 15%? En hebben ze daar net zoveel fietsers als hier? En is de inrichting van de wegen identiek? Dit soort onderzoeken moet je kritisch bekijken voor je de resultaten voor waar aanneemt. Er zitten nogal wat verschillen tussen landen in de opbouw en inrichting van wegen en in de samenstelling van verkeersdeelnemers.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik heb hier een tijdje geleden een onderzoek aangekaart dat overdag dimlichten aan = 15 procent minder kans op een dodelijk ongeluk, niet alleen voor jezelf, ook voor andere verkeersdeelnemers. Dat is significant.
Mensen zijn gewoon niet goed in het inschatten van risico's. Echter is verlichting gewoon voor iedereen veiliger. Daarom hebben we gelukkig wetten en nu dagrijverlichting. Net als airbags en esp.
Het was een meta analyse van verschillende onderzoeken in verschillende landen. Het is inderdaad niet zeker dat het van toepassing is in nederland. Dat lichten aan ervoor zorgt dat we fietsers aanrijden is echter nog slechter onderbouwd.quote:Op maandag 1 september 2014 13:02 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
In welk land is dat getest, die 15%? En hebben ze daar net zoveel fietsers als hier? En is de inrichting van de wegen identiek? Dit soort onderzoeken moet je kritisch bekijken voor je de resultaten voor waar aanneemt. Er zitten nogal wat verschillen tussen landen in de opbouw en inrichting van wegen en in de samenstelling van verkeersdeelnemers.
Alleen tussen Utrecht en Amsterdam vv. Alle stukken lager dan Utrecht hebben geen trajectcontrole, maar er zijn delen waar je wel 130 mag (bijv. voorbij Eindhoven een heel lang stuk).quote:Op maandag 1 september 2014 12:29 schreef NieuweNier het volgende:
De stukken waar je 130 mag hevven ook trajectcontrole![]()
Hoeveel fietsers zie jij goed in slecht weer? Of in de schemer, als mensen in auto's wel hun verlichting aan hebben, maar fietsers niet. Dat is namelijk al onderzocht, echter kan ik het onderzoek zo snel niet vinden.quote:Op maandag 1 september 2014 13:16 schreef NieuweNier het volgende:
Het was een meta analyse van verschillende onderzoeken in verschillende landen. Het is inderdaad niet zeker dat het van toepassing is in nederland. Dat lichten aan ervoor zorgt dat we fietsers aanrijden is echter nog slechter onderbouwd.
Die zie je inderdaad bagger. Maar ervoor zorgen dat de fietser de auto's ook niet zien maakt het ergerquote:Op maandag 1 september 2014 13:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoeveel fietsers zie jij goed in slecht weer? Of in de schemer, als mensen in auto's wel hun verlichting aan hebben, maar fietsers niet. Dat is namelijk al onderzocht, echter kan ik het onderzoek zo snel niet vinden.
Het wordt tijd dat fluorescerend roze/oranje/geel in de mode komt voor fietsers.quote:Op maandag 1 september 2014 13:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die zie je inderdaad bagger. Maar ervoor zorgen dat de fietser de auto's ook niet zien maakt het erger
Daarnaast rij ik eigenlijk zelden naast fietsers. En ik woon in Utrecht. Er is meestal veel afstand tussen fietsers en automobilisten.
Ik heb een blauwe broekquote:Op maandag 1 september 2014 13:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat fluorescerend roze/oranje/geel in de mode komt voor fietsers.
Ik kocht laatst een nieuwe regenbroek - de enige kleur die ik kon kiezen was zwart.Heel veilig hoor. Dan maken die minuscule reflecterende streepjes eigenlijk niks meer uit...
Dus wat gebeurt er als je overdag ook verlichting gaat voeren. Verlichting is fel, alles erachter/ernaast valt dus weg.quote:Op maandag 1 september 2014 13:50 schreef NieuweNier het volgende:
Die zie je inderdaad bagger. Maar ervoor zorgen dat de fietser de auto's ook niet zien maakt het erger
Twee lichtpunten != alles fel. Een laaghangende zon ofzo vernlind veel meer. Daarnaast helpen je lichten ook fietsers beter zichtbaar te maken, aangezien er als je echt met dimlichten rijdt, een flinke bak licht op hun reflectoren valt.quote:Op maandag 1 september 2014 14:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus wat gebeurt er als je overdag ook verlichting gaat voeren. Verlichting is fel, alles erachter/ernaast valt dus weg.
Nee, dat is alleen bij een groot contrast zo.quote:Op maandag 1 september 2014 14:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus wat gebeurt er als je overdag ook verlichting gaat voeren. Verlichting is fel, alles erachter/ernaast valt dus weg.
Xenon bij andere auto's is totaal niet hinderlijk als het goed is afgesteld... Het licht hoort immers niet in je ogen te schijnen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen bij een groot contrast zo.
Zelfde met xenon in de nacht: superfijn voor de bestuurder maar een kleine ramp voor het overige verkeer.
En woordvoerders maar janken dat mensen gewoon moeten wennen...
Eindelijk een ouwe die lekker doorrijdt en dan is het weer niet goed?!quote:Op maandag 1 september 2014 14:29 schreef Omentuva het volgende:
Dit is irritaties op de weg, maar tellen hardrijdende ouden-van-dagen die met een goed vaartje (harder dan ik redelijk fiks doorstap) een winkelcentrum uitrijden ook?
Niet als ie 1m voor jou (met fiets aan hand, zoekende naar vrij punt in stalling) het winkelcentrum uit komt vanaf links.quote:Op maandag 1 september 2014 14:45 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Eindelijk een ouwe die lekker doorrijdt en dan is het weer niet goed?!
Nee, dan heeft hij ook geen voorrang, natuurlijk...quote:Op maandag 1 september 2014 14:47 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Niet als ie 1m voor jou (met fiets aan hand, zoekende naar vrij punt in stalling) het winkelcentrum uit komt vanaf links.
Fietserlevens of automobilistenlevens. Ik weet niet verder, maar ik heb eigenlijk nooit moeite met het inschatten van afstanden en ruimte t.o.v. het andere verkeer. Ik heb 1 keer in de ankers gemoeten bij een inhaalactie en dat was omdat degene voor me geen gas gaf (leuk joh, 30 in zijn 4 en dan gaan versnellen om een trekker voorbij te komen en vooral niet terugschakelen) en daardoor het gat mij te klein werd.quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef NieuweNier het volgende:
Maja deze discussie is al vaker gevoerd. En liever dat iemand mislukt inhaalt bij iemand zonder lichten dan bij mij of de mensen waar ik om geef, die wel met lichten rijden... Prioriteiten stellen. Veiligheid of ideologie.
Off topic: Besteld bij Mister-Auto?quote:Op maandag 1 september 2014 14:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mijn irritatie, niet zo zeer op de weg, maar wel gerelateerd, is dat mijn aandrijfassen nog niet binnen zijn. Had ze van het weekend willen plaatsen. Grmbl.
Nee, ATP. Eentje zou 5 dagen duren voordat die geleverd zou zijn, maar inmiddels zijn we een tijdje verder en staat dat bericht nog steeds zo op de site.quote:Op maandag 1 september 2014 15:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Off topic: Besteld bij Mister-Auto?
Heb ook eens op een behoorlijk grote bestelling moeten wachten omdat 1 remslangetje nog niet binnen was terwijl die volgens hun site gewoon voorradig zou zijn.
Dat slangetje dus maar bij hun geannuleerd en die bij de Brezan gehaald.
Duidelijk, zal er verder niet op in gaan om het topic niet te verpesten.quote:Op maandag 1 september 2014 15:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, ATP. Eentje zou 5 dagen duren voordat die geleverd zou zijn, maar inmiddels zijn we een tijdje verder en staat dat bericht nog steeds zo op de site.
Maargoed, er is anderhalf jaar terug een te grote ashoes op een van de oude gezet, waardoor die vreet in de rubbers van de klauwen. En ik heb revisieklauwen liggen, maar die ga ik er zo dus nog niet op zetten.
Daar lijken ze wel wat moeite mee te hebben ja, het juiste moment kiezen, getuige dit nieuwsbericht: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_voor_ravage__.htmlquote:Op maandag 1 september 2014 15:11 schreef vannelle het volgende:
Ik heb geen bezwaar tegen bejaarde vrouwen die lekker pittig rijden maar het zou fijn zijn als ze het juiste moment daarvoor zouden kiezen.
Ai, dat gaat gaat wel iets verder dan alleen irritatie.quote:Op maandag 1 september 2014 15:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar lijken ze wel wat moeite mee te hebben ja, het juiste moment kiezen, getuige dit nieuwsbericht: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_voor_ravage__.html
zoiets had ik gisteren ook, rijdt niet door op de 80 weg,quote:Op maandag 1 september 2014 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:
Tijd voor iets negatiefs dan:
Als je zonodig met je koekblik ervoor wilt rammen terwijl ik van rechts kom, rijd dan ook door en ga niet met 35km/h kachelen en telkens in je spiegeltje kijken. En dan al helemaal niet gaan seinen met je grootlicht als ik jou voorbij klapper met mijn motor omdat je niet doorrijd.![]()
Zo, dat is er ook weer uit.
Dat zijn van die wannabee agentjes. Is eigenlijk wel een apart topic waard omdat het zo veel gebeurt.quote:Op maandag 1 september 2014 17:00 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
zoiets had ik gisteren ook, rijdt niet door op de 80 weg,
gaat naar rechts een 60 weg op. en het eerste gedeelte is breed zat om in te halen, na 500m word het erg krap.
ik haal hem dus in op het breede stuk, gaat hij zitte seinen....![]()
![]()
maar dat was dan gewoon met de auto
Ik word er echt schijtziek van van dat soort volk. Ze zien je aankomen maar toch ervoor klappen want "het is maar een motorrijder"quote:Op maandag 1 september 2014 17:00 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
gaat naar rechts een 60 weg op. en het eerste gedeelte is breed zat om in te halen, na 500m word het erg krap.
![]()
Ik haal ze op 60 wegen ook wel eens in. Ook als het net gaat. Moet je maar gewoon 60 rijden, als je van de koeien en de vogeltjes wilt genieten ga je maar fietsen. Kan je nog langzamer dan 30 gaan.quote:Op maandag 1 september 2014 17:00 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
![]()
Blinde vlek zeg maar, een hele grote.quote:Op maandag 1 september 2014 19:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Bejaarden in het verkeer
http://www.geenstijl.nl/m(...)mentje_du_joure.html
Een blinde vlek van 360 graden.quote:Op maandag 1 september 2014 19:31 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Blinde vlek zeg maar, een hele grote.![]()
Geeft maar weer eens aan dat bejaarden niet in het huidige verkeersbeeld thuis horen.
Zo kwam ik vandaag ook een bejaarde tegen in een te grote Merc. Met 5 km/h de rotonde over maar dan wel ondertussen een fietser bijna het ziekenhuis inrijden, want die zag m niet.![]()
![]()
Bla bla. Je trapt erin kennelijk, licht schijnt nooit enkel op de weg want het is nooit 100% van de tijd vlak of correct gecorrigeerd. Daarnaast hoef ik bij xenon niet in de lampen te kijken om erdoor verblind te raken, het contrast met de omgeving is domweg te groot om met mijn ogen te verwerken.quote:Op maandag 1 september 2014 14:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Xenon bij andere auto's is totaal niet hinderlijk als het goed is afgesteld... Het licht hoort immers niet in je ogen te schijnen.
Speltip 1: schat uw kansen in.quote:Op maandag 1 september 2014 23:29 schreef Fer het volgende:
Als je op rijexamen zo hard met een truck een rotonde of kruispunt aan komt stormen dat je ook gelijk terug kan naar CBR.
Auto's die uit een tunnetje komen en dat je dan een kleine bocht erbij hebt: lampen echt VOL in je gezicht. Zo verschrikkelijk irritant. En gevaarlijk, want je ziet niks.quote:Op maandag 1 september 2014 23:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Bla bla. Je trapt erin kennelijk, licht schijnt nooit enkel op de weg want het is nooit 100% van de tijd vlak of correct gecorrigeerd. Daarnaast hoef ik bij xenon niet in de lampen te kijken om erdoor verblind te raken, het contrast met de omgeving is domweg te groot om met mijn ogen te verwerken.
Yup. En dat ligt vooral aan het grote contrast als je pupillen wijd open staan, niet aan het kunnen wennen aan het type lampquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Auto's die uit een tunnetje komen en dat je dan een kleine bocht erbij hebt: lampen echt VOL in je gezicht. Zo verschrikkelijk irritant. En gevaarlijk, want je ziet niks.
als ze het dan pas doen is het idd irritant, maar je houdt ze aan tot je het bordje UIT voorbij bent, om aan te geven dat je daar blijft.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:40 schreef knep het volgende:
Kleine irritatie van vanmorgen: mensen die pas richting aangeven als ze al op de uitvoegstrook of het voorsorteervak rijden, nu hoeft het niet meer hoor.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Fietserlevens of automobilistenlevens. Ik weet niet verder, maar ik heb eigenlijk nooit moeite met het inschatten van afstanden en ruimte t.o.v. het andere verkeer. Ik heb 1 keer in de ankers gemoeten bij een inhaalactie en dat was omdat degene voor me geen gas gaf (leuk joh, 30 in zijn 4 en dan gaan versnellen om een trekker voorbij te komen en vooral niet terugschakelen) en daardoor het gat mij te klein werd.
Mijn irritatie, niet zo zeer op de weg, maar wel gerelateerd, is dat mijn aandrijfassen nog niet binnen zijn. Had ze van het weekend willen plaatsen. Grmbl.
Het gaat hier over dimlichten. Die verblinden niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:33 schreef Maegrim het volgende:
totdat je geen flikker meer ziet door het mistachterlicht van je voorligger in de regen, waardoor je hele voorruit mooi rood oplicht
Niet? Stel ze maar eens helemaal omhoog en probeer dan nog eens je conclusie te trekken.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:14 schreef NieuweNier het volgende:
Het gaat hier over dimlichten. Die verblinden niet.
Je achter zo aftellen dat ze verblinden?quote:Op woensdag 3 september 2014 17:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet? Stel ze maar eens helemaal omhoog en probeer dan nog eens je conclusie te trekken.
quote:Op woensdag 3 september 2014 14:14 schreef NieuweNier het volgende:
Het gaat hier over dimlichten. Die verblinden niet.
* Pizza_Boom Nee, doe toch maar nietquote:Op woensdag 3 september 2014 19:07 schreef NieuweNier het volgende:
Je achter zo aftellen dat ze verblinden?__! Volgens mij kan je die dingen überhaupt niet verstellen. En zowiezo zijn ze daar niet fel genoeg voor.
Ik denk dat ik serieus de handleiding van de auto nodig heb om het mistlicht aan te krijgen. Die ligt in het handschoenenkastje, dus ik voorzie geen problemen.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:46 schreef Fer het volgende:
Zolang je het verantwoord vindt om harder dan stapvoets te rijden kan je mistachterlicht uitblijven.
Die situatie heb ik 1x meegemaakt en dat was niet in Nederland.
Volledig mee eens dat je die mistlampen alleen mag gebruiken wanneer je alleen stapvoets kan rijden. Zo'n soort situatie was het. We kruipten met 5 a 10 km/u door.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:46 schreef Fer het volgende:
Zolang je het verantwoord vindt om harder dan stapvoets te rijden kan je mistachterlicht uitblijven.
Die situatie heb ik 1x meegemaakt en dat was niet in Nederland.
Ik zou er toch even naar kijken. Misschien komt er moment dat je dat licht toch plots wél nodig hebt. Je wil niet in zo'n soort situatie betrokken raken:quote:Op woensdag 3 september 2014 20:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik denk dat ik serieus de handleiding van de auto nodig heb om het mistlicht aan te krijgen. Die ligt in het handschoenenkastje, dus ik voorzie geen problemen.
Is het niet de bedoeling dat we hier niet flamen? Dit is een ongepaste reactie op één fout in terminologie. Blijkbaar wil je de discussie niet op niveau houden door met argumenten en onderzoeken aan te komen, maar schreeuw je liever.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Serieus vent, je snapt er echt niets van. DIMLICHT is de verlichting die je 's avonds en 's nachts voert aan de voorkant. Achterlicht heet gewoon achterlicht of achterlamp.
Dat sommige mensen slecht afgestelde voorlampen hebben, is geen reden om ze maar niet overdag aan te zetten. Voor ritten 's nachts moet er gewoon voor gezorgd worden dat de lampen van je auto goed afgesteld zijn. Dat is mooi meegenomen overdag.quote:Onafhankelijk of je ze overdag aan doet, is dat een probleem aangezien ze snachts verplicht zijn.
Ik denk rond de 20k km per jaar ofzo. Dagelijks woon-werkverkeer doe ik met de trein, maar ik moet wel regelmatig bij klanten zijn waar je alleen met de auto kunt komen. Verder gebruik ik 'm vooral in het weekend en voor vakanties.quote:Op woensdag 3 september 2014 22:23 schreef Fer het volgende:
En voor de dimlicht-overdag rijders, hoeveel km rijden jullie per jaar?
Ik hoef m'n lampen minder dan een keer per jaar te vervangen en als ik merk dat er eentje uitvalt, dan draai ik er zelf makkelijk genoeg een nieuwe in. Ik heb gelukkig niet zo'n auto waarbij dat bijzonder moeilijk is.quote:Bij 60000km moet je toch regelmatig een pitje erin draaien en bij veel auto's is dat een ritje langs de dealer, al was het maar om mijn gratis leaselampje op te halen. Meestal omdat je er niet bij kan.
Gas los laten en uit laten rollen.quote:Op woensdag 3 september 2014 22:37 schreef Fer het volgende:
Verstandig natuurlijk wel langzamer gaan rijden, maar het is niet mijn eerste reactie om gelijk fors snelheid te verminderen.
Had ik net ook idd. Een uitvoegstrook van een kilometer ofzo en dan aan het einde een scherpe bocht naar rechts waar je 50 mocht. De hele tijd geen richting en dan echt vlák voor die flauwe bocht opeens richting aangevenquote:Op dinsdag 2 september 2014 12:40 schreef knep het volgende:
Kleine irritatie van vanmorgen: mensen die pas richting aangeven als ze al op de uitvoegstrook of het voorsorteervak rijden, nu hoeft het niet meer hoor.
In zo'n geval klap ik hem er toch echt 5 auto's naar voren tussen, niet op het plekje waar ik al eerder mijn zinnen op had gezet.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:06 schreef IceDustbin2 het volgende:
Rits-irritatie vanmorgen (Ritsen is natuurlijk altijd klachtwaardig, NL'ers snappen echt niet hoe dit werkt..)
Knooppunt St. Annabosch, A27 de A58 op, gaat van 2 naar 1 baan en dan invoegen op A58. Ik zit links en moet dus rechts ertussen. Het staat al aardig stil (10-20km/h). Ik sluit links netjes aan achter mijn voorganger, tot het bordje 'ritsen vanaf nu'. Vervolgens kijk ik wie/wat er rechts van mij staat en kies ik uit waar ik tussen ga. (niet wil, GA). Ik blijf echter nog lekker links kachelen en maak pas op de helft van deze rits-strook aanstalten om dan ook naar rechts te gaan. Vóór mij is het dan al volledig leeg maar ik hou hetzelfde tempo als rechts.
Gevolg: achter mij mensen die bijna naar binnen willen rijden omdat ze er graag voorbij willen, en rechts alsnog iemand 'die mij er echt niet tussen gaat laten hoor'. Terwijl ik ook 5 auto's VOOR ze in kan voegen.. Waarom zijn mensen zo asociaal? We moeten allemaal op tijd zijn hoor...
Ja dat verschil merk ik inderdaad ook. Wanneer ik m'n zinnen heb gezet op een plekje blijf ik daar ook bij. Als iedereen dat deed en daar rekening mee houdt gaat het perfect dus ik wil het mensen die me er niet tussen laten toch 'afleren'. Al weet ik dat dat nooit luktquote:Op donderdag 4 september 2014 10:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In zo'n geval klap ik hem er toch echt 5 auto's naar voren tussen, niet op het plekje waar ik al eerder mijn zinnen op had gezet.
Het valt me wel op dat er regionaal verschillen bestaan m.b.t. rits-etiquette. Regio Rotterdam rijdt iedereen door tot het eind van de verdwijnende rijstrook, terwijl in Brabant iedereen al voor het bord "ritsen vanaf hier" een strook naar rechts is opgeschoven.
In het westen is het verkeer veel meer 'met het mes tussen de tanden'quote:Op donderdag 4 september 2014 10:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In zo'n geval klap ik hem er toch echt 5 auto's naar voren tussen, niet op het plekje waar ik al eerder mijn zinnen op had gezet.
Het valt me wel op dat er regionaal verschillen bestaan m.b.t. rits-etiquette. Regio Rotterdam rijdt iedereen door tot het eind van de verdwijnende rijstrook, terwijl in Brabant iedereen al voor het bord "ritsen vanaf hier" een strook naar rechts is opgeschoven.
Ik pas vanaf het bord ook mijn snelheid aan. Een keer iemand gehad die uitstapte en begon te brullen dat ik door moest gassen tot het verdrijvingsvlak en hem er daar tussen moest persen, stapten er 2 rechts uit dat hij niet iedere dag zo'n asociale actie moest doen door via het verdrijvingsvlak hem erin te zetten.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:06 schreef IceDustbin2 het volgende:
Rits-irritatie vanmorgen (Ritsen is natuurlijk altijd klachtwaardig, NL'ers snappen echt niet hoe dit werkt..)
Knooppunt St. Annabosch, A27 de A58 op, gaat van 2 naar 1 baan en dan invoegen op A58. Ik zit links en moet dus rechts ertussen. Het staat al aardig stil (10-20km/h). Ik sluit links netjes aan achter mijn voorganger, tot het bordje 'ritsen vanaf nu'. Vervolgens kijk ik wie/wat er rechts van mij staat en kies ik uit waar ik tussen ga. (niet wil, GA). Ik blijf echter nog lekker links kachelen en maak pas op de helft van deze rits-strook aanstalten om dan ook naar rechts te gaan. Vóór mij is het dan al volledig leeg maar ik hou hetzelfde tempo als rechts.
Gevolg: achter mij mensen die bijna naar binnen willen rijden omdat ze er graag voorbij willen, en rechts alsnog iemand 'die mij er echt niet tussen gaat laten hoor'. Terwijl ik ook 5 auto's VOOR ze in kan voegen.. Waarom zijn mensen zo asociaal? We moeten allemaal op tijd zijn hoor...
Toch is jouw actie, in mijn ogen, niet de juiste. En degene die het overige verkeer tegenhoud wel de juiste..quote:Op donderdag 4 september 2014 14:43 schreef tvdleur het volgende:
Net als invoegen... aaaah! Gisteren stond de ring groningen vast (jaja tis wat)
De mensen voor me die dan bovenaan de oprit in willen voegen en stil gaan staan wachten waardoor de hele oprit dichtslibt (en verder) + dat mensen op de ring, willen ze je ertussen laten, in dat geval ook stil moeten staan. Waardoor die heerlijke golfbeweging komt tot de boel echt vaststaat... om... niets.
Ben ik aan de beurt: ruim 200 meter LEGE invoegstrook voor me, dus ik rijd rustig door en vind een mooi plekje en kan tussen het rollend verkeer invoegen zonder hinder. Kijk in mn spiegel rijdt opeens een eigen rechtertje in een auto over het midden om de 2 auto's die me volgden er niet langs te laten , en die in de problemen kwamen want de auto's achter meneer de rechter reden alles dicht.Tegelijkertijd zie ik in de 200 meter lege invoegstrook daarachter weer de waardeloze invoegmentaliteit van de medelanders waar het mee begon
Zo kwam het ook een beetje overquote:Op donderdag 4 september 2014 15:56 schreef tvdleur het volgende:
? Ik heb toch altijd geleerd om zoveel mogelijk zonder het overige verkeer te hinderen, en met gebruikmaking van de hele invoegstrook, die "bijzondere manoeuvre" uit te voeren.
Het was met een miniem snelheidsverschil om die plek te zoeken. Als je naast een auto blijft rijden gebeurd dat nooit natuurlijk. Helemaal omdat in Nederland het eerder regel is om invoegers geen gelegenheid te geven.
Zoals jij schetst lijkt het alsof ik met 80 tot het eind ben geracet om zoveel mogelijk in te halen en hem ertussen heb gepropt.
Zie ook: http://mijnrijschoolonline.nl/Rijopleiding-B/invoegen/
Lol, als je dat bij mij zou doen rij ik gewoon op je in. Al een keer eerder gehad dat iemand me afsneed omdat ik de hele weg uitreed en niet 300 meter van te voren al invoegde. Gewoon doorgereden, jij bent toch de schuldige.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:19 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Toch is jouw actie, in mijn ogen, niet de juiste. En degene die het overige verkeer tegenhoud wel de juiste..
Ook op de invoegstrook geld; niet inhalen, netjes hetzelfde tempo, en wanneer de tijd daar is rustig van baan wisselen.
Jij rijd achterop, dus nee. JIJ bent de schuldigequote:Op donderdag 4 september 2014 16:20 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Lol, als je dat bij mij zou doen rij ik gewoon op je in. Al een keer eerder gehad dat iemand me afsneed omdat ik de hele weg uitreed en niet 300 meter van te voren al invoegde. Gewoon doorgereden, jij bent toch de schuldige.
Neehoor, jij doet een bijzondere manoeuvre.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:21 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Jij rijd achterop, dus nee. JIJ bent de schuldige
Ik ben aan het invoegen, en jij rijd achterop? Dat ga je alsnog verliezen denk ik hoorquote:Op donderdag 4 september 2014 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, jij doet een bijzondere manoeuvre.
Nee hoor, je had maar beter moeten opletten en anticiperen. Geloof me, ik heb er ervaring mee.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:23 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ik ben aan het invoegen, en jij rijd achterop? Dat ga je alsnog verliezen denk ik hoor
Ik ook, en toen bleek zij duidelijk de schuldige, want achterop. Zij had moeten anticiperen dat ik niet binnen 1 seconde rechts zat, maar dat geleidelijk deed. Ze wilde me al links over de redresseerstrook voorbij voordat ik goed en wel van baan gewisseld was.. Zij zat fout volgens ome bromsnor.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:25 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee hoor, je had maar beter moeten opletten en anticiperen. Geloof me, ik heb er ervaring mee.
Ik lees een tegenstelling in jullie verhalen. Jij hebt het over iemand die al reeds voor je zat en van jouw rijstrook af ging, MaximumRush heeft het over iemand die zijn rijstrook op komt in de hoop hem af te snijden/tegen te houden. In het eerste geval zit jij als achteroprijder inderdaad fout, in het tweede geval zit degene die jouw rijstrook in/op komt fout.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:30 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ik ook, en toen bleek zij duidelijk de schuldige, want achterop. Zij had moeten anticiperen dat ik niet binnen 1 seconde rechts zat, maar dat geleidelijk deed. Ze wilde me al links over de redresseerstrook voorbij voordat ik goed en wel van baan gewisseld was.. Zij zat fout volgens ome bromsnor.
Ah, daar gaan we scheef dan inderdaadquote:Op donderdag 4 september 2014 16:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik lees een tegenstelling in jullie verhalen. Jij hebt het over iemand die al reeds voor je zat en van jouw rijstrook af ging, MaximumRush heeft het over iemand die zijn rijstrook op komt in de hoop hem af te snijden/tegen te houden. In het eerste geval zit jij als achteroprijder inderdaad fout, in het tweede geval zit degene die jouw rijstrook in/op komt fout.
Altijd mooi van die first-timers met karretje jaquote:Op vrijdag 5 september 2014 02:32 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenavond een Seat met aanhanger en een gast achter het stuur die zichzelf heel wat vindt. Nonchalant handje op het stuur, maar wel bochten achterlijk ruim nemen. Nergens voor nodig, aangezien het bakje maar 2 bij 3 meter was. Dat ding volgt toch wel. Misplaatste stoerheid dus...
De irritatie? Het richtingaanwijzergebruik. Òf heel kort, òf helemaal niet. En met heel kort bedoel ik dat het gloeidraadje niet eens de kans kreeg om op volle sterkte te branden. Niet eens een knippertje, meer een flitsje links of rechts, alsof het stokje te vies is om aan te raken, of er een gebruikte condoom over het stengeltje zat geschoven, alsof.... affijn, je begrijpt me.
Bij de vijfde auto die perse vóór mij wil, word ik ook wat minder empatisch. Ik hou blijkbaar teveel afstand tot mijn voorganger....quote:Op donderdag 4 september 2014 17:35 schreef starla het volgende:
Ritsen blijft idd een irritatie voor velen.
Combinatie van mensen die menen tot het laatste stukje asfalt en liefst nog over het verdrijvingsvlak te moeten rijden en mensen die anderen niet gunnen dat iemand voor hen ritst.
Levert altijd mooie files op.
Ik heb geen probleem met mensen die voor mij ritsen, maar als ze tot het laatste stukje asfalt rijden en die bak er gewoon tussen knallen (ook als er eigenlijk helemaal geen ruimte is), dan ben ik wat minder empatisch ja.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:32 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenavond een Seat met aanhanger en een gast achter het stuur die zichzelf heel wat vindt. Nonchalant handje op het stuur, maar wel bochten achterlijk ruim nemen. Nergens voor nodig, aangezien het bakje maar 2 bij 3 meter was. Dat ding volgt toch wel. Misplaatste stoerheid dus...
Altijd lache ja. Of van die gasten: "Ja, weet je hoe lastig het is om met een aanhanger te rijden." "Chef, ik heb mijn BE" "Maar een caravan van 900 kilo, daar rijd je echt niet zomaar mee weg." En dan trek ik een kop vanquote:Op vrijdag 5 september 2014 08:11 schreef IceDustbin2 het volgende:
Altijd mooi van die first-timers met karretje jaZiet er super debiel uit.
Ik had er ooit zo eentje. "Laat mij maar, want met zo'n aanhanger moet je kunnen rijden".quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Altijd lache ja. Of van die gasten: "Ja, weet je hoe lastig het is om met een aanhanger te rijden." "Chef, ik heb mijn BE" "Maar een caravan van 900 kilo, daar rijd je echt niet zomaar mee weg." En dan trek ik een kop vanVoordat ik mijn BE had reed ik al met de caravan van mijn ouders, gekeurd tot 1400, ik heb met enkelassertjes van ruim 1800 kg gereden, tandems van ruim 2500, etc. Niet echt bijzonder, toch?
Met een verlengde en verhoogde bus in hartje Eindhoven rijden is ook wel geinig, kreeg opmerkingen van mijn bijrijder dat ik de bocht (haaks) zo ver doorreed voordat ik hem omhoekte. Tsja, met van die klotepaaltjes in de bocht en een smalle rijstrook waar je in staat, moet je wat.
Meteen een irritatiepunt van tegenwoordig: bochten die te scherp worden aangelegd en waar vervolgens van die betonstroken in de bocht, dwars op de rijrichting, worden neergelegd.![]()
Schiphol Oost en Rijk liggen er vol mee en je ziet het steeds meer. Als je vanaf Oost komt en van de N232 de nieuwe N201 op rijdt, heb je zo'n fijne waar je, als je links zit, achter de vrachtwagen moet blijven, want geheid dat de trekker deels jouw rijstrook in komt.
Ja echt, daar irriteer ik me ook echt zo aan. Als ik ergens vanwege werkzaamheden 70 mag, en ik de cruisecontrol op 77 ofzo zet, lijkt het wel of de hele wereld ineens door je auto heen wil rijden. Vrachtwagens, bussen, aannemersbusjes, leasebakken, studenten weet ik wie er dan zitten kleven..quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:09 schreef Ridocar het volgende:
Vannacht was het weer zover, veel stukken 70, en toch weer volk dat gewoon met +100 voorbij komt.
Soms zou ik wel willen dat er 's nachts wat vaker politie was. Of controles, Het liefst niet zichtbaar totdat je geflitst wordt. (Maar jammer genoeg zijn de meeste flitsers van die nieuwe niet-zichtbare UV-buizen).
Mensen die naar links willen en gewoon gaan zonder die dode hoek te checkenquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Laatst op de A12, om een uurtje of acht. Net voorbij Driebergen gaat de snelheid dan van 100 naar 130, dus ik geef gas, ga naar links en blijf nog even achter een 108/C1/Aygo gebakje hangen wat amper 120 (op mijn teller) rijdt. Die gaat naar rechts omdat er wat ruimte is, ik trap het gas wat verder in om echt 130 te gaan rijden (Bijna 140 op de teller) komt dat gebakje ook weer direct naar links... Ik zat op een meter van de bumper denk ik..
Zij weer in paniek naar rechts, ik er voorbij, zie ik haar nog naar mij kijken als een hertje in de koplampen...
30 seconden naar een andere chauffeur staren lijk me ook vrij gevaarlijk.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:29 schreef Maegrim het volgende:
Ging hij niet in de remmen omdat je em 30 seconden aan zat te staren?
Heb je 112 gebeld?quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:03 schreef NieuweNier het volgende:
Weer een lekker wtf moment vandaag.
Her was spits, en ik reed op de snelweg in Utrecht.
Ineens ging een zilvere Seat Ibiza uit het niets volop de rem. Gewoon van 100 naar 30 km/u in een bocht. Allemaal bijna botsingen van bumperklevers natuurlijk.
Hij reed op hetzelfde stuk snelweg als ik, maar echt volledig bagger.
Ik heb hem een paar keer ingehaald, hij mij een paar keer. De hele tijd zat hij met twee handen aan zijn mobiel, te appen. 0 handen aan het stuur dus. Ook echt gewoon dat je 30 seconden staart en hij het stuur niet met zijn handen aanraakt.
WtfHet is ook echt levensgevaarlijk
![]()
Het was een Ibiza. Volgens mij sturen die zichzelf niet. De weg ging rechtdoor dus als de auto goed uitgelijnd is, die ook. Maar als hij moet ingrijpen, of ergens overeen gaat, heeft hij gewoon geen controle. En dat in de fucking spits
Pakkans verhogen is veel effectiever. De boetes in ons land zijn al belachelijk hoog, toch hebben mensen schijt. Gewoon, omdat de pakkans nagenoeg 0 is.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:19 schreef caspervc het volgende:
Van mij: standaard snelheidsmetingen bij werkzaamheden en bizar hoge boetes. Gewoon zoals in Amerika. Afval uit je raam gooien in Nevada: $2000. Dan laat je het wel.
Nee, om meerdere redenen. Ten eerste heb ik geen carkit, en vind ik het onveilig bij zulk druk en onrustig verkeer te bellen. Verder kan de politie er toch weinig aan doen, ze zijn er immers niet. Het zou me ook sterk verbazen als ze daarvoor echt met sirenes over de vluchtstrook aan komen rijden...quote:
Het is lastig de pakkans te verhogen. Exponentieel meer politie inzetten is te duur.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Pakkans verhogen is veel effectiever. De boetes in ons land zijn al belachelijk hoog, toch hebben mensen schijt. Gewoon, omdat de pakkans nagenoeg 0 is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee om eerlijk te zijn. Iemand daarvoor verantwoordelijk in de gemeente zei dat het niet mogelijk is.quote:
Oh god ja. Ik ben daar gewoon 3 keer geflitst.quote:Op zaterdag 6 september 2014 03:32 schreef twiFight het volgende:
50 op de pl. der Verenigde Naties vind ik er ook zo een. Zelfs bussen gaan dan bumperkleven.
Bij droog weer vlieg je daar zelfs met 140 nog niet uit de bocht. 100km/uur kan daar nog makkelijk als het zeikt van de regen.quote:Op maandag 8 september 2014 08:02 schreef Buurpoes het volgende:
De verbindingsweg tussen de a1 (richtin a'dam) en de a27 (richting utrecht) kun je prima met 100 km/uur door. Ik was er van t weekend en nu staan er ineens overal borden dat je er maar 70 mag. Wat een onzin!! Er is er zeker eentje uit de bocht gevlogen? Terwijl ie 140 reed...want anders lukt dat niet.
Mijn ervaring is juist dat het verkeer in het oosten veel gehaaster en agressiever is. Doorgaans merk je dat alleen niet zo omdat het minder druk is waardoor de doorstroming ook beter is.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In het westen is het verkeer veel meer 'met het mes tussen de tanden'Ben 4 jaar geleden verhuisd naar Limbabwe, en hier is het veel relaxter.. men gunt elkaar nog eens wat.. elke keer dat ik weer in het westen kom valt het me weer op. Close range rijden in de spits; tussenruimtes op de snelweg van 15 meter is gewoon heel normaal, en daar past ook een inhaalaktie gewoon tussen
Op zich logisch ook, want je moet het gewoon doen met veel meer auto's op veel minder ruimte.
Met mijn koekblik is 100 een mooie snelheid. Bovendien met de baan die er in de bocht bij komt is 140 niet handig met ritsen.quote:Op maandag 8 september 2014 09:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bij droog weer vlieg je daar zelfs met 140 nog niet uit de bocht. 100km/uur kan daar nog makkelijk als het zeikt van de regen.
Opmerkelijk... Bijna altijd als ik de Waterlinieweg gebruik (dat komt gemiddeld zo'n 2 keer per maand voor) valt het mij juist altijd op, dat iedereen daar zo krampachtig 70 KM/u rijdt, alsof er een trajectcontrole isquote:Op zaterdag 6 september 2014 03:32 schreef twiFight het volgende:
Die waterlinieweg is inderdaad erg verraderlijk. 70 rijdt bijna niemand. Ik zelf 'kan' het ook alleen maar als ik de auto op cruise control zet. Zet daar een camera neer en het begrotingstekort is voor de komende 10 jaar opgelost.
50 op de pl. der Verenigde Naties vind ik er ook zo een. Zelfs bussen gaan dan bumperkleven.
ken er nog zo eentje. word een aanbevolen snelheid van 90 aangegeven... vanochtend nog met 160 doorheen gegaan... kan nog wel iets harderquote:Op maandag 8 september 2014 09:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bij droog weer vlieg je daar zelfs met 140 nog niet uit de bocht. 100km/uur kan daar nog makkelijk als het zeikt van de regen.
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je onverwachts moet remmen, als er iemand ineens naar links gaat je baan op bijvoorbeeld, je een pirouettje maaktquote:Op dinsdag 9 september 2014 10:49 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ken er nog zo eentje. word een aanbevolen snelheid van 90 aangegeven... vanochtend nog met 160 doorheen gegaan... kan nog wel iets harder![]()
![]()
ja tis veel te hard ik weet het![]()
hier deze mooie bocht naar rechts
dat klopt, en daar wel enigsinds rekening mee (denk ik zelf dan..)quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je onverwachts moet remmen, als er iemand ineens naar links gaat je baan op bijvoorbeeld, je een pirouettje maakt
Als iedereen zijn CC uitzet, is het probleem ook opgelost.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:58 schreef BigSmurf het volgende:
Aan alle mensen op de A16 bij de Van Brienenoordbrug in de spits: rij godverdegodver op je cruise control als je die hebt of geef gas bij als je omhoog rijdt. En rij ook eens rechts!
Dikke chaos van snelheids- en strookwisselingen door al die koekblikken die ineens 10-15 km/h inzakken op de middelste strook.
amen!quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:58 schreef BigSmurf het volgende:
Aan alle mensen op de A16 bij de Van Brienenoordbrug in de spits: rij godverdegodver op je cruise control als je die hebt of geef gas bij als je omhoog rijdt. En rij ook eens rechts!
Dikke chaos van snelheids- en strookwisselingen door al die koekblikken die ineens 10-15 km/h inzakken op de middelste strook.
Bergaf is de irritatie precies andersomquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:58 schreef BigSmurf het volgende:
quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:10 schreef opgebaarde het volgende:
Vind altijd wel mooi hoe mensen stiekem van baan wisselen. Dus achter bijv een vrachtwagen komen en het opschuiven van een baan toch wel eng vinden, jou wel ergens achter zien op de baan waar de op willen en dan langzaam zonder knipper toch van baan wisselen
Sowieso ongeschikt die mensen, als je niks met je gaspedaal doet helling op/afquote:Op dinsdag 9 september 2014 21:36 schreef Fer het volgende:
Cruise control in de tunnel: tunnel in rechts ingehaald worden omdat iedereen opeens 20km harder gaat. tunnel uit bijna op de voorligger klappen omdat ze 20km langzamer gaan.
Standje 110, wat 125 wordt tunnel in en 95 tunnel uit, en daarna weer 110. Ongeacht of je er nou 100 of 130 mag.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:41 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Sowieso ongeschikt die mensen, als je niks met je gaspedaal doet helling op/af
Dat is net zoiets als zeggen dat er 'niet eens' een trekhaak opzit.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:42 schreef Buurpoes het volgende:
Ik zie het als bron van vermaak. 'hey, die dikke patserbak heeft nieteens CC!'
Ogen op de uitgaven vriend; dat maakt je een baas.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als zeggen dat er 'niet eens' een trekhaak opzit.![]()
Als je vlot door wilt kachelen heb je helemaal niks aan cruise control, dan is het gewoon gas intrappen en weer loslaten of remmen waar nodig, om vervolgens weer te planken.
Cruise Control is voor mensen met een luie/passieve rijstijl, de eckte bazen mijden het juist!
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat je iets verkeerd deed hoorquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:25 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
dat klopt, en daar wel enigsinds rekening mee (denk ik zelf dan..)
op het moment dat ik dat deed haalde ik namelijk niemand in
Vergeet wegen als de A2 niet. CC op 102 ofzo en je zit net niet in de trage rechtsrijders, maar wordt ook niet naar links gedwongen omdat je harder rijdt dan 95% van het volk om daar vervolgens een doorblazende Brit achter je te hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:15 schreef twiFight het volgende:
Nou, voor de luiheid valt het wel mee, zoveel moeite kost een poot stijf houden niet. Maar het doet op de lange afstanden soms best wel wonderen voor het brandstofverbruik. En er zijn ook genoeg wegen waar je redelijk vrij baan hebt en dan heeft "gas intrappen" weinig zin, want je zit nog met een snelheidslimiet.
Dit ook ja. En daarnaast niet constant op je snelheid hoeven letten in de TC.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vergeet wegen als de A2 niet. CC op 102 ofzo en je zit net niet in de trage rechtsrijders, maar wordt ook niet naar links gedwongen omdat je harder rijdt dan 95% van het volk om daar vervolgens een doorblazende Brit achter je te hebben.
Wat voor iets debiels inderdaadquote:Op donderdag 11 september 2014 12:34 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.autoweek.nl/nieuws/29867/inhaalverbod-provinciale-wegen-noodzakelijk
Deze man is echt he-le-maal knetter.
Ja, dat lijkt me typisch zo'n voorstel van iemand die (vrijwel) nooit op provinciale wegen rijdt en ook geen flauw idee heeft welke wegen allemaal provinciale wegen zijn.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:34 schreef BigSmurf het volgende:
Ze kunnen beter de maximum snelheid voortaan als minimum snelheid hanteren.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:34 schreef BigSmurf het volgende:
SWOV is een orgaan dat compleet los staat van de samenleving. Geen enkele binding met wat er buiten gebeurt. Dat blijkt ook iedere keer wel weer uit hun publicaties. Drama altijd. En ik ben best voor hoor, mits alle provinciale wegen dan 2x2 rijstroken krijgen, alle wegen die ooit 100 waren weer terugverhoogd gaan worden naar 100, alle wegen die ooit 80 waren weer de verhoging naar 80 terug krijgen en alle trage verkeer eens een keer aangepakt wordt.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:34 schreef BigSmurf het volgende:
Je bent voor, mits? Wat heb je aan 2 rijstroken als er een inhaalverbod geldt?quote:Op donderdag 11 september 2014 23:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
SWOV is een orgaan dat compleet los staat van de samenleving. Geen enkele binding met wat er buiten gebeurt. Dat blijkt ook iedere keer wel weer uit hun publicaties. Drama altijd. En ik ben best voor hoor, mits alle provinciale wegen dan 2x2 rijstroken krijgen, alle wegen die ooit 100 waren weer terugverhoogd gaan worden naar 100, alle wegen die ooit 80 waren weer de verhoging naar 80 terug krijgen en alle trage verkeer eens een keer aangepakt wordt.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:03 schreef twiFight het volgende:
Dat heeft weinig met de dopjes te maken en alles met de persoon. Sowieso hebben de meeste jongeren el cheapo dopjes uit China die helemaal geen geluid tegenhouden. Maar dat gevaarlijke gedrag komt omdat het fietsers, en eigenlijk al mensen in het algemeen, geen fuck meer kan schelen wat er om ze heen gebeurt in het verkeer. Ik wens er regelmatig een onder een vrachtwagen, ik hou wel van natuurlijke selectie.
Mmm, ja. Got me. Ik doelde eigenlijk meer op de verhoogde middenberm. Plant die middenberm maar vol met struikgewas, ook op de snelweg. Geen verblinding meer en geen kijkersfile's.quote:Op vrijdag 12 september 2014 02:32 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je bent voor, mits? Wat heb je aan 2 rijstroken als er een inhaalverbod geldt?
Idd, die gore lampen van audi bmw mercs word je blind van. Daar kun je nog de maan mee verlichten...quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mmm, ja. Got me. Ik doelde eigenlijk meer op de verhoogde middenberm. Plant die middenberm maar vol met struikgewas, ook op de snelweg. Geen verblinding meer en geen kijkersfile's.
Ik heb meer last van bussies, grefotrons & bejaarden met fietsendrager en petjes met nep xeon dan van een jonge Audi, BMW en Mercedes.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:30 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Idd, die gore lampen van audi bmw mercs word je blind van. Daar kun je nog de maan mee verlichten...
Gewoon afschermen is een goed idee
Ik zit heel laag in mijn auto dus die lampen schijnen precies in me gezicht. Zeker van die gezinsversies...quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb meer last van bussies, grefotrons & bejaarden met fietsendrager en petjes met nep xeon dan van een jonge Audi, BMW en Mercedes.
Maar dat groen moet bijgehouden worden, levert ook vertraging op.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mmm, ja. Got me. Ik doelde eigenlijk meer op de verhoogde middenberm. Plant die middenberm maar vol met struikgewas, ook op de snelweg. Geen verblinding meer en geen kijkersfile's.
Schutting dan. Klimop erop en eens per 2 jaar een keer maaien.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar dat groen moet bijgehouden worden, levert ook vertraging op.
Echt he.... Ik fiets vaak naar mijn werk, maar de irritaties die ik dagelijks op de fiets heb zijn echt 10X meer dan dat ik me irriteer als met de auto ga. Want dan rijd ik op de weg en zit ik niet tussen de fietsers....quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:03 schreef twiFight het volgende:
Dat heeft weinig met de dopjes te maken en alles met de persoon. Sowieso hebben de meeste jongeren el cheapo dopjes uit China die helemaal geen geluid tegenhouden. Maar dat gevaarlijke gedrag komt omdat het fietsers, en eigenlijk al mensen in het algemeen, geen fuck meer kan schelen wat er om ze heen gebeurt in het verkeer. Ik wens er regelmatig een onder een vrachtwagen, ik hou wel van natuurlijke selectie.
Ja, zodra je bij een hogeschool of uni in de buurt komt, tref je zulke zombies. Verschrikkelijk!quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he.... Ik fiets vaak naar mijn werk, maar de irritaties die ik dagelijks op de fiets heb zijn echt 10X meer dan dat ik me irriteer als met de auto ga. Want dan rijd ik op de weg en zit ik niet tussen de fietsers....
Ik werk op een hogeschool op een studentencampus dus ik moet tussen alle studenten meefietsen op weg naar mijn werk.
Het is echt verbazingwekkend hoe compleet in zichzelf gekeerd en zonder ook maar enige oplettendheid de gemiddelde student zich op de fiets dagelijks voortbeweegt. Alsof het overige verkeerd gewoon totaal niet bestaat.
Dit is een beetje de standaard sowieso:
[ afbeelding ]
True that. En het liefst voor je door rood rijdt ff één keer zo half over je schouder kijken om vervolgens alleen auto's te spotten die al naast je rijden, maar niet auto's die er nog aankomen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he.... Ik fiets vaak naar mijn werk, maar de irritaties die ik dagelijks op de fiets heb zijn echt 10X meer dan dat ik me irriteer als met de auto ga. Want dan rijd ik op de weg en zit ik niet tussen de fietsers....
Ik werk op een hogeschool op een studentencampus dus ik moet tussen alle studenten meefietsen op weg naar mijn werk.
Het is echt verbazingwekkend hoe compleet in zichzelf gekeerd en zonder ook maar enige oplettendheid de gemiddelde student zich op de fiets dagelijks voortbeweegt. Alsof het overige verkeerd gewoon totaal niet bestaat.
Dit is een beetje de standaard sowieso:
[ afbeelding ]
Dat is wel handig dat ze blijven staan: verstaan ze het tenminste als je ze uitscheld omdat ze zo stom bezig zijn!quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:18 schreef starla het volgende:
Wel grappig dat als fietsers schrikken ze remmen en stil gaan staan ipv ff doortrappen zodat je ze iig niet raakt
Dat is waar, maar had geen zin om te preken, ben niet zo paternalistisch. Daarnaast regende het, gewoon vies weer. En die gozer was wel voldoende geschrokken volgens mij (ik trouwens ook!).quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat is wel handig dat ze blijven staan: verstaan ze het tenminste als je ze uitscheld omdat ze zo stom bezig zijn!
Hard toeteren heeft dan meer effect.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:34 schreef dick_laurent het volgende:
Hehehe maar ja, schreeuwen oid heeft toch nauwelijks zin. Tis niet alsof ze er van leren....
Hoe vaak ik in de afgelopen maanden wel niet iets heb geroepen op de fiets naar een student die terwijl ik hem/haar inhaalde enorm opeens naar links zwalkte omdat hij/zij zonder handen aan het fietsen was met uiteraard de telefoon (stel je voor dat je je telefoon even 5 minuten niet checkt!) in de handjes.
Ze blijven het toch wel doen
Hoppa!!!quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:51 schreef Buurpoes het volgende:
Ik zoek nog naar een betere claxon op mijn brommer.
Ach ja die doen ook maar hun werk. Automobilisten die op de linkerbaan langzaam rijden zijn storender.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:41 schreef star21 het volgende:
Ik kan me altijd mateloos irriteren aan vrachtwagens die elkaar in gaan halen, ik zit altijd in de file die door deze actie ontstaat, ik kwam daar net een mooi filmpje van een cabaratier van tegen die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden:
Als ik zie dat ik met 2 km/uur verschil wordt ingehaald op de scooter, laat ik mijn gas effe los, zodat de inhaalactie wat vlugger gaat. In de auto is dat eigenlijk nooit nodig. Maar soms, als ik op een 2-baansweg zit en er een hele opstopping ontstaat omdat de ene vrachtwagen de andere in aan het halen is, vraag ik me wel eens af of de rechter niet effe zijn gas los kan laten...quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach ja die doen ook maar hun werk. Automobilisten die op de linkerbaan langzaam rijden zijn storender.
Omdat die chauffeur zich niet druk maakt om wat er achter hem gebeurt. De opstopping wordt immers niet door hem veroorzaakt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als ik zie dat ik met 2 km/uur verschil wordt ingehaald op de scooter, laat ik mijn gas effe los, zodat de inhaalactie wat vlugger gaat. In de auto is dat eigenlijk nooit nodig. Maar soms, als ik op een 2-baansweg zit en er een hele opstopping ontstaat omdat de ene vrachtwagen de andere in aan het halen is, vraag ik me wel eens af of de rechter niet effe zijn gas los kan laten...
Dan kan je maar beter gewoon dwars door blijven rijden inderdaadquote:Op zondag 14 september 2014 06:59 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat die chauffeur zich niet druk maakt om wat er achter hem gebeurt. De opstopping wordt immers niet door hem veroorzaakt.
Eh, ja!quote:Op zondag 14 september 2014 07:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan kan je maar beter gewoon dwars door blijven rijden inderdaad
Beetje de typische nonreactie dit wanneer iemand commentaar krijgt op zijn eigen zielige gedragquote:
En waar ben ik dan zielig met m'n gedrag? Moet ik dan een inhaalactie van anderen verantwoorden? Ik rij zelf altijd 80/81, dus de keren dat ik zelf inhaal trap ik 'm even in de begrenzer. Ben ik er zo weer voorbij. Als iemand anders besluit met 81.5 in te gaan halen, dan is dat jammer, maar ik heb daar geen invloed op. En nee, ik ga dan ook niet van 't gas. Dan blijf ik bezig.quote:Op zondag 14 september 2014 08:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Beetje de typische nonreactie dit wanneer iemand commentaar krijgt op zijn eigen zielige gedrag
Mwua, de tijd dat ik respect had voor vrachtwagenchauffeurs is met alle witte kentekenplaten en het negeren van alle inhaalverboden wel verdwenen ja. Is dat vreemd? Ik gun een chauffeur binnen de bebouwde kom nog steeds alle ruimte indien nodig, maar snelwegchauffeurs echt niet meer. Die rijden 9 van de 10 keer toch met een omgekeerd calimerosyndroom rond.quote:
Eens. Vrijdagavond ook zo'n geval, vrachtwagen haalt in (inhaalverbod was een half uur eerder afgelopen), auto met caravan voor hem, hij moest echt goed in de ankers (en ik liet hem voor, heb je daarna zo'n mooi leeg stuk snelweg voor je.quote:Op zondag 14 september 2014 17:11 schreef twiFight het volgende:
Het is jammer dat de politie al kapotbezuinigd is, maar als het aan mij lag reed er meer verkeerspolitie op de (snel)wegen die de 'inhalende' vrachtwagenchauffeurs lekker langs de weg zetten en een boete uitschrijven. Dito overigens voor mensen die 110 rijden en in gaan halen, terwijl er mensen met 120+ aankomen.
wat?quote:Op maandag 15 september 2014 02:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eens. Vrijdagavond ook zo'n geval, vrachtwagen haalt in (inhaalverbod was een half uur eerder afgelopen), auto met caravan voor hem, hij moest echt goed in de ankers (en ik liet hem voor, heb je daarna zo'n mooi leeg stuk snelweg voor je.) Ging die lul in die auto met caravan dus gas bijgeven en 86 rijden (op mijn GPS) waar die vrachtwagen 87 reed.
Vervolgens een smart die me voor die vrachtwagen al een keer een remactie bezorgde door hem voor mijn voorganger (wij deden 130@GPS) met 95 (@GPS) naar links te flikkeren, die had ik er ook nog een keer voor zitten toen ik de vrachtwagen voorbij was om daarna nog uren links te hangen. Je passagier aankijken als je praat is immers belangrijker dan je met het verkeer bezig houden.
Verder, op de terugweg, lui die bij je gaan zitten drukken als je 80 (GPS) @ 70 wegwerkzaamheden doet en ook niet harder kan vanwege een voorganger. In de vooraankondiging was dat. Nu rijd ik erg "Duits" bij punten waar daadwerkelijk gewerkt wordt (strak de vmax), dus die zal me wel eem eikel hebben gevonden.
Verder valt het mij steeds meer op dat de hoeveelheid mensen in een klein gebakje (a la aygo/twingo/smart) die een soort doodswens hebben toenemend is. Of je nu aan komt in een behoorlijke Benz, BMW of 4x4 in offroad setting, ze flikkeren hem er gewoon voor. Ze lijken niet te snappen dat als ze hem vanaf een zijweg ervoor zetten terwijl ik in een LaRo Defender in offroad setting rijdt met een flinke bak achter mijn gat en ze wel op hun flank pak, dat mijn bumpers bij hun door de zijraampjes komen en de A stijl met een beetje pech de kracht van binnenuit zal moeten opvangen. Of dat als ik in een Benz/BMW met 80/90 op een 80 weg aan kom, je ook een beste tik krijgt als je besluit om hem op het moment dat ik de voorrangskruising bijna op rijdt, de weg op te sturen om nog te proberen voor mij te komen.
Voordat ik bij die vrachtwagen kwam, al een remactie door die smart, die vervolgens lekker links bleef plakken. Vrachtwagen in de ankers voor een auto met caravan, die maar voor gelaten (die vrachtwagen dus) om vervolgens een stuk vrije snelweg te hebben. Daarna nogmaals kunnen remmen omdat die kutsmart hem weer naar links flikkerde met 95@GPS waar 130 toegestaan is.quote:
Dit dus.quote:Op maandag 15 september 2014 04:31 schreef twiFight het volgende:
Als ik het goed begrijp:
auto met caravan rijdt (relatief langzaam) op de rechterbaan. Een achteropkomende vrachtauto moet voor die auto+caravan remmen, vanwege het snelheidsverschil. Vrachtwagen gaat daarna inhalen, TS rijdt achter 'm. Dan gaat de auto+caravan opeens sneller rijden waardoor de vrachtwagen bijna niet voorbij 'm komt, omdat het snelheidsverschil weg is.
En losstaand daarvan ging blijkbaar een Smart eerder al naar links, terwijl TS en een andere automobilist met een stuk hogere snelheid van achteren kwamen en nu dus moesten remmen. Na het hele vrachtwagenverhaal van hierboven kwam TS diezelfe Smart even later weer tegen. De Smart bleef links plakken en de bestuurder zat meer te kletsen dan op het verkeer te letten.
Verdrag inzake het wegverkeer, Wenen, 08-11-1968quote:Op zondag 14 september 2014 17:11 schreef twiFight het volgende:
Waarom zou de chauffeur op de rechterbaan van het gas moeten omdat een lompe idioot hem in wil halen met <2 km/u verschil? Dan hou je toch echt de verkeerde persoon verantwoordelijk. En ik snap best dat chauffeurs daar niet aan willen gaan beginnen. Dan gaat elke josti in een vrachtwagen 'inhalen' want "die chauffeur rechts van mij moet maar van het gas af".
Het is jammer dat de politie al kapotbezuinigd is, maar als het aan mij lag reed er meer verkeerspolitie op de (snel)wegen die de 'inhalende' vrachtwagenchauffeurs lekker langs de weg zetten en een boete uitschrijven. Dito overigens voor mensen die 110 rijden en in gaan halen, terwijl er mensen met 120+ aankomen.
Wettelijk gezien is er dus wel een basis voor vaart minderen. Maar ik ben het volstrekt met je eens dat de inhalende vrachtwaenbestuurder een lompe hork is.quote:Een bestuurder die merkt dat een achter hem rijdende bestuurder hem wenst in te halen dient zich zoveel mogelijk naar de kant van de rijbaan in zijn rijrichting te begeven en zijn snelheid niet te vermeerderen, behalve in het geval waarin is voorzien in artikel 16, eerste lid, onder b, van dit Verdrag. Indien, tengevolge van de smalheid, het profiel of de toestand van de rijbaan en mede gezien de dichtheid van het verkeer uit tegenovergestelde richting, een langzaam of omvangrijk voertuig of een voertuig dat een bepaalde maximum snelheid in acht moet nemen, niet op gemakkelijke en veilige wijze kan worden ingehaald, dan dient de bestuurder van zo’n voertuig zijn snelheid te verminderen en, indien nodig, zo snel en zo veel mogelijk uit te wijken naar de kant, ten einde achter hem rijdende voertuigen in staat te stellen hem in te halen.
Zwaar overdreven om te gaan toeteren zeg, je weet gewoon dat 'ie gaat komen en er is een gat.quote:Op maandag 15 september 2014 19:25 schreef delano.888 het volgende:
Kleine irritatie vorige week, meneer in de mercedes was er zo een die denkt dat knipperlicht betekend, "ik heb nu voorrang":
Kijk even naar mijn de snelheidsverschillen tussen de banen, ik zat er bijna achterin als ik niet zo snel had geremd..quote:Op maandag 15 september 2014 19:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zwaar overdreven om te gaan toeteren zeg, je weet gewoon dat 'ie gaat komen en er is een gat.
Anticiperen is je vreemd denk ik. Je toetert elke dag wel een paar keer zeker?quote:Op maandag 15 september 2014 19:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kijk even naar mijn de snelheidsverschillen tussen de banen, ik zat er bijna achterin als ik niet zo snel had geremd..
Daarnaast is knipperen niet een teken dat je voorrang hebt. Je hoort anderen niet te hinderen.
Nee. Was de eerste keer in een paar maanden denk ik. Grappig dat je het gedrag van de Mercedes meneer verdedigt, je zal zelf ook wel zo rijden?quote:Op maandag 15 september 2014 19:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Anticiperen is je vreemd denk ik. Je toetert elke dag wel een paar keer zeker?
Waarom zat jij eigenlijk op de linkerbaan? Ik zag je zo gauw niemand inhalen.quote:Op maandag 15 september 2014 19:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee. Was de eerste keer in een paar maanden denk ik. Grappig dat je het gedrag van de Mercedes meneer verdedigt, je zal zelf ook wel zo rijden?
Je leest niet goed, ik verdedig het niet. Ik zeg alleen dat je zwaar overdreven reageert, omdat je het van mijlenver ziet aankomen.quote:Op maandag 15 september 2014 19:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee. Was de eerste keer in een paar maanden denk ik. Grappig dat je het gedrag van de Mercedes meneer verdedigt, je zal zelf ook wel zo rijden?
1: Omdat er rechts werd ingevoegd. Ik rij daar altijd links zodat mensen er makkelijker tussen kunnen, zoals de Mercedes dus. Maar dat ze dan gelijk door naar helemaal links knallen gebeurt niet zo vaak.quote:Op maandag 15 september 2014 19:56 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waarom zat jij eigenlijk op de linkerbaan? Ik zag je zo gauw niemand inhalen.
En die mercedes, ach, lompe horken heb je overal. Geen blikschade, gelukkig.
Ok. Dat mag jouw mening zijn. Ik vind altijd dat je dit soort dingen wel mag laten merken, anders leren ze het nooit wat ze doen.quote:Op maandag 15 september 2014 19:57 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je leest niet goed, ik verdedig het niet. Ik zeg alleen dat je zwaar overdreven reageert, omdat je het van mijlenver ziet aankomen.
Dankje, fijn dat iemand het begrijptquote:Op maandag 15 september 2014 21:09 schreef Hartigan het volgende:
De Mercedes ziet al van mijlenver aankomen waar hij in kan voegen en waar de gaten op de linkerstrook zijn. Hij besluit op het laatste nippertje in te voegen en gaat dan achter een slome Ka hangen en probeert vervolgens een plek op de linkerstrook af te dwingen met zijn knipperlicht, maar de toegang wordt hem ontzegd. Dan moet hij flink op de rem staan, omdat hij enkele centimeters van de bumper van de Ka vandaan is en snijdt vervolgens delano af met een flink snelheidsverschil. Wat getoeter is dan wel op zijn plaats.
Heb zelf een bloedhekel aan figuren die blind van baan verwisselen. Laatst werd ik bijna van de weg gedrukt door een vuilniswagen. (Van 2 minuten ongeveer).
totaal onvergelijkbaar toch? Maar zo je moest goed in de ankers en je reed toch neit (veel) te hard?quote:Op maandag 15 september 2014 21:09 schreef Hartigan het volgende:
De Mercedes ziet al van mijlenver aankomen waar hij in kan voegen en waar de gaten op de linkerstrook zijn. Hij besluit op het laatste nippertje in te voegen en gaat dan achter een slome Ka hangen en probeert vervolgens een plek op de linkerstrook af te dwingen met zijn knipperlicht, maar de toegang wordt hem ontzegd. Dan moet hij flink op de rem staan, omdat hij enkele centimeters van de bumper van de Ka vandaan is en snijdt vervolgens delano af met een flink snelheidsverschil. Wat getoeter is dan wel op zijn plaats.
Heb zelf een bloedhekel aan figuren die blind van baan verwisselen. Laatst werd ik bijna van de weg gedrukt door een vuilniswagen. (Van 2 minuten ongeveer).
Uit zijn gedrag blijkt dat hij jou simpelweg even over het hoofd heeft gezien. Aangezien jij daar met ruim 90 KM/u (op GPS, dus waarschijnlijk vrij accuraat) aan komt rijden, waar je 80 mag, kan ik me zo'n foutje (want dat is het wel) nog wel indenken. Als hij het écht deed omdat hij van mening is dat richtingaanwijzer-gebruik gelijk staat aan voorrang hebben, was hij wel doorgegaan met wisselen.quote:Op maandag 15 september 2014 21:09 schreef Hartigan het volgende:
grootste gedeelte van de weggebruikers zijn slome duikelaars, dus ook grote kans dat een groot gedeelte van de mensen hier daar ook deel van uitmaakt en derhalve kritiek heeftquote:Op maandag 15 september 2014 21:50 schreef delano.888 het volgende:
In dit topic is het blijkbaar altijd de schuld van de poster
Had jij niet in het dashcam topic een enorme kruistocht gehouden tegen mensen op flitsservice die dit soort dingen ook deden?quote:Op maandag 15 september 2014 21:50 schreef delano.888 het volgende:
In dit topic is het blijkbaar altijd de schuld van de poster
Uhh nee? Iemand anders was bezig om bepaalde youtubers zwart te maken, en 1 van die youtubers verdedigde zichzelf door een linkje naar flitsservice te posten, ik qoutte die reactie, en voila, iedereen vond flitsservice geweldig. Was niet mijn schuld. Sterker nog, ik maak zelf ook vaak genoeg fouten in het verkeer zoals iedereen en geef dat dan ook echt wel toe. Zoals hier:quote:Op maandag 15 september 2014 22:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Had jij niet in het dashcam topic een enorme kruistocht gehouden tegen mensen op flitsservice die dit soort dingen ook deden?
Jij bedoelt Thuisprikker btw, die deed dat inderdaad wel:quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:09 schreef delano.888 het volgende:
Ik denk dat ik maar eens een account op flitsservice aan moet gaan maken want vanochtend deed ik lekker aso, vanochtend was ik nogal geïrriteerd, zie het witte busje die perse de meest linkse baan moest nemen (waar je normaal lekker vlot doorheen kan) en vervolgens bleef hij links dus ging ik er rechts langs om hem even te laten zien dat die baan er ook nog is..
![]()
En vervolgens was ik dus geïrriteerd en reed ik 1x net door rood en 1x net niet.. Bedacht me later pas dat bij die laatste een flitser staat dus had heel veel mazzel volgens mij met die 2e!
Wat vinden jullie, fitsservice waardig?
Volgende topic maar weer ONtopic?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:05 schreef Thuisprikker het volgende:
Feitelijk schreef :
[..]
Dat wist ik ja, jou kenteken is 03-P...... moet ik verder gaan ?
Feitelijk schreef :
[..]
Wie zegt dat IK de uploader ben ? laat het ip nr maar eens natrekken.
Jou dreigementen doen mij overigens niks.
MB is inderdaad fout, en, eerlijk is eerlijk, ik toeter in zo'n geval meestal ook. Ja, je kan anticiperen, want je weet dat ie komt, en dus geen écht directe gevaarafwending, maar het is gewoon zwaar irritant. Bovendien is op de rechterstrook zát ruimte om vloeiend tussen het verkeer op de linkerstrook te schuiven, maar nee, hij gaat lekker meteen op de bumper hangen en vervolgens in één ruk naar links.quote:Op maandag 15 september 2014 19:25 schreef delano.888 het volgende:
Kleine irritatie vorige week, meneer in de mercedes was er zo een die denkt dat knipperlicht betekend, "ik heb nu voorrang":
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |