abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143954936
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_143954962
N34
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:00:19 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143955318
Groepen jongeren in een auto die met 5 of 6 man in de auto zitten en de bestuurder die vergeet de koplampen bij te stellen waardoor ze meer omhoog dan op de weg schijnen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143955357
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:00 schreef fathank het volgende:
Groepen jongeren in een auto die met 5 of 6 man in de auto zitten en de bestuurder die vergeet de koplampen bij te stellen waardoor ze meer omhoog dan op de weg schijnen.
idd, erg hinderlijk, die idioten moeten toch ook wel zien dat hun lichtbundels de hemel proberen te verlichten :'(
life happens while you're pusing the throttle.
pi_143955394
Links rijden omdat je over 1 kilometer linksaf moet :')
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:02:46 #6
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143955406
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:47 schreef Tunafish het volgende:
N34
Immer terechte klacht _O_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:06:27 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143955546
De flitser die bij het grote kruispunt van de N325 (Gelredome) staat vanaf de John Frost Brug. Max snelheid is daar 50, 3 banen die overgaan in de A325. Als het rustig is rij je daar makkelijk te hard en als het groen is kun je zo doorrijden en voor je het weet weer een bon te pakken. Je zou bijna hopen dat het druk is zodat je in ieder geval weer in de ankers moet voor die flitspaal. Ik kom er regelmatig rond 05:30 langs en dan is er natuurlijk geen hond op de weg. Al 2 keer een bekeuring te pakken gehad :')

Deze dus, al staat er tegenwoordig zo'n digitale paal.

https://www.google.nl/map(...)hnkJ95aVxVhj-bQA!2e0
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143955699
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:02 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Immer terechte klacht _O_
Lol, ben zelfs gestopt met werken in Groningen (woonde destijds in Emmen) vanwege die hel.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:11:33 #9
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143955748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:10 schreef JDx het volgende:

[..]

Lol, ben zelfs gestopt met werken in Groningen (woonde destijds in Emmen) vanwege die hel.
Dat meen je niet :o :')
Wat je wel zou kunnen doen is via Emmen -> Hoogeveen (A28) -> Groningen
Maar dat is wel een stuk om natuurlijk :')
Emmenaren *O* :')
pi_143955795
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dat meen je niet :o :')
Wat je wel zou kunnen doen is via Emmen -> Hoogeveen (A28) -> Groningen
Maar dat is wel een stuk om natuurlijk :')
Emmenaren *O* :')
Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.

Woon nu al 3 jaar in de randstad.

Emmen _O_ :') :D toch stiekem wel _O_
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:15:19 #11
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143955876
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:12 schreef JDx het volgende:

[..]

Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.

Woon nu al 3 jaar in de randstad.

Emmen _O_ :') :D toch stiekem wel _O_
Ah chill :D
Meh ik heb het niet zo op Emmen, en al helemaal niet op de gemeente Emmen :r
Geef mij maar Zwolle ofzo O+
pi_143955907
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:15 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ah chill :D
Meh ik heb het niet zo op Emmen, en al helemaal niet op de gemeente Emmen :r
Geef mij maar Zwolle ofzo O+

De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.

Altijd druk op de weg, mensen die niet doorrijden op de linkerbaan, ergernissen volop.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:17:11 #13
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143955957
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:16 schreef JDx het volgende:

[..]

De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.

Altijd druk op de weg, mensen die niet doorrijden op de linkerbaan, ergernissen volop.
Ja als je het op die manier bekijkt is Emmen dan wel fijn :Y
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:23:57 #14
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_143956206
Ik steek over, zie rode pijl. Van de andere kant komt een auto aanrijden die rechtsaf wil slaan (gele pijl). Ik ben al bijna de hele weg over wanneer ze dat wil gaan doen, dus zij slaat rechtsaf en moet vol op de rem. Daarop krijg ik een toeter en ' wat doe je nou????'-gebaar.

Waar heeft die muts haar rijbewijs vandaan?
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_143956255
Oh, dat stuk heb ik meestal geen problemen meer met die weg als ik Emmen voorbij ben. Ik ga er altijd met de motor langs, en dan is het bij Hardenberg iedere keer weer plezier met al die spoorvorming, vijf verschillende lappen asfalt naast elkaar per strook en soort-van-opgevulde gaten in de weg. Rotstuk. Voor de rest is het ook kut, maar dan ligt de weg zelf er tenminste fatsoenlijk bij en stoor ik me vooral aan de eeuwig durende doorgetrokken streep -O-
pi_143956512
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
pi_143957219
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Dit is nog veel irritanter voor mensen met een (relatief) langzame auto, om dan op snelheid te komen duurt weer een halve eeuw.

Ik moet zeggen dat het wel even opletten is in Duitsland als je er een tijdje niet bent geweest. In Nederland komt er vrijwel nooit iemand met 200 voorbij, in Duitsland moet je wel drie keer kijken hoe snel ze er aan komen :P
pi_143957838
@pizza boom
De zijkant en achterkant niet. Dus de zon in mijn gezicht en zijkanten en achter beslagen aan de buitenkant.
pi_143957899
quote:
Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:46:42 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143960560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef KeesBromfiets het volgende:
@pizza boom
De zijkant en achterkant niet. Dus de zon in mijn gezicht en zijkanten en achter beslagen aan de buitenkant.
Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:17 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.
Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij. 8)7 Was me ook nog niet eerder opgevallen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143961242
quote:
Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.
Kom je met 220 aanrijden, gaan ze last minute een vrachtwagen inhalen...
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:17:02 #22
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_143961478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.

[..]

Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij. 8)7 Was me ook nog niet eerder opgevallen.
Duitsers?
Mijn ervaring is juist dat Duitsers zich enorm goed aan snelheden houden bij wegwerkzaamheden.
Sowieso..hoe Duitsers rijden _O_
Altijd zo vriendelijk om een baantje op te schuiven wanneer het mogelijk is als je aan het invoegen bent O+
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:23:07 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143961708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:17 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Duitsers?
Mijn ervaring is juist dat Duitsers zich enorm goed aan snelheden houden bij wegwerkzaamheden.
Sowieso..hoe Duitsers rijden _O_
Altijd zo vriendelijk om een baantje op te schuiven wanneer het mogelijk is als je aan het invoegen bent O+
Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.
Probleem in Duitsland met invoegen is trouwens ook dat de invoegstroken behoorlijk kort zijn.

Gister ook zo'n mooie, vrachtwagen schuift de vluchtstrook op zodat de autos hem voorbij kunnen (bocht die met een vrachtwagen echt met 50 gedaan moet worden). Blijven ze erachter hangen en bij de invoegstrook vooral op zijn bumper hangen, waardoor je met 60 invoegt. 8)7
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:30:36 #24
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_143961931
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.
Probleem in Duitsland met invoegen is trouwens ook dat de invoegstroken behoorlijk kort zijn.

Gister ook zo'n mooie, vrachtwagen schuift de vluchtstrook op zodat de autos hem voorbij kunnen (bocht die met een vrachtwagen echt met 50 gedaan moet worden). Blijven ze erachter hangen en bij de invoegstrook vooral op zijn bumper hangen, waardoor je met 60 invoegt. 8)7
Dat begrijp ik wel. vaak zat snijdt men bochten af bij op- en afritten. Link om dan in te gaan halen.
Dat bumperhangen blijft wel oerdom :')
pi_143961965
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:08 schreef starla het volgende:

[..]

Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.
Kom je met 220 aanrijden, gaan ze last minute een vrachtwagen inhalen...
Maar mevrouw, 220 is ook wel erg onverantwoord!
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:41:57 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143962288
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:30 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel. vaak zat snijdt men bochten af bij op- en afritten. Link om dan in te gaan halen.
Dat bumperhangen blijft wel oerdom :')
Mwah, knipper aan en in een bocht naar links juist naar rechts de vluchtstrook op?
The summer is magic!

vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:43:09 #27
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_143962335
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mwah, knipper aan en in een bocht naar links juist naar rechts de vluchtstrook op?
Ik had het maar verwarrend gevonden. En ik heb geen haast. Dus dan er maar even achter blijven hangen (op afstand)
Een knipper naar rechts had het duidelijker gemaakt. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:44:13 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143962367
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:43 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Ik had het maar verwarrend gevonden. En ik heb geen haast. Dus dan er maar even achter blijven hangen (op afstand)
Een knipper naar rechts had het duidelijker gemaakt. ;)
Dat zeg ik toch, de knipper stond aan.
The summer is magic!

vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:47:09 #29
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_143962462
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, de knipper stond aan.
Oh, ik las dat hij op de vluchtstrook reed met knipper naar links aan :P
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:35:32 #30
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144006055
Het gaat weer lekker in Utrecht. De Catherijnesingel is afgesloten.

Ik reed daar over die tijdelijke rotonde. Het is echt oprecht complete chaos daar.

Toen ik verkeerd reed wilde ik keren. Ik ging dus naar rechts een klein parallel straatje in.

Aan het einde van de weg was een T splitsing met een bordje dat je alleen naar rechts mocht.

Ik dacht dus laat ik dat maar doen. Helaas eindigde het 5 meter verder in van die rechthoekige gestreepte paaltjes op de rechter weghelft. Ok moest dus in de tegenovergestelde richting een rotonde oprijden.

Echt wie heeft die daar neergezet. :')
pi_144010914
Rij ik vanavond op de A50 de afslag Heteren af, staat er bij de verkeerslichten een polo midden op de kruising, motor en lichten uit en de bestuurder voorover gebogen over zijn stuur.
Direct gevarenlichten aangezet en de auto er naast gezet en uit de auto gesprongen.
Deuren zaten op slot, na hard op het raam kloppen kwam de bestuurder weer bij positieven. Ondertussen waren meerdere auto's gestopt en de bestuurder zover gekregen dat hij zijn raam een stukje open deed.
Hij lachte een keer schaapachtig, zei dat het beter was dat ie naar huis ging om te slapen, startte de auto en reed vol gas weg, op een haar na mijn bumper missend... :{
  zondag 31 augustus 2014 @ 02:20:14 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_144011841
Echt, van mij mag Putin WW3 starten, want met de huidige beschaving wordt het echt nooit meer wat -O-

Ik pleit voor een paar kabeltjes naar de bestuurdersstoel. Zodra zo'n josti dan met 2 km/u snelheidsverschil wil inhalen terwijl er ander verkeer aankomt dan jassen we 6000 ampere door dat lijf heen. Zijn na een week wel 2 miljoen mensen dood, maar dat scheelt gelijk weer in de files.

Wat mij overigens ook opviel vandaag is dat er meerdere mensen met redelijk snelheidsverschil mij van achteren naderden. Geen probleem, ik rij altijd zoveel mogelijk rechts en zij mogen zo snel ze zelf willen. Maar in totaal 3 mensen deden dat om vervolgens 5 meter achter mij op de baan links van mij te blijven hangen. Heb je dus continu zo'n zombie links van je waardoor je niet in kan halen zonder of gas bij te geven (maar ik rij al vmax of remmen en er vervolgens achter moeten blijven hangen.

Van mij mogen er ook wel een soort checkpoints komen bij tankstations. Verf een brede muur wit. Verf een streep op de weg waar de auto voor moet gaan staan. Vervolgens verf je op die witte muur met strepen de vlakken waar jouw licht wel zou mogen schijnen. Licht buiten die lijnen betekent koplampen niet goed afgesteld. Niet genoeg licht binnen de lijnen betekent lamp stuk/draadjes verkeerd aangesloten. Vervolgens hebben mensen ook geen excuus meer en mag van mij op de weg keihard gehandhaafd worden met boetes van 250+ euro.

Kwam overigens ook nog een vaag ongeluk tegen. Denk ergens tussen Hilversum en Utrecht A27? Twee autos in de berm links van de rijbaan. Het was vrij rustig, geen regen. Beide autos stonden haaks cq. achterstevoren in het gras.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_144013861
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...

Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...

Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
pi_144015555
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:20 schreef twiFight het volgende:

Van mij mogen er ook wel een soort checkpoints komen bij tankstations. Verf een brede muur wit. Verf een streep op de weg waar de auto voor moet gaan staan. Vervolgens verf je op die witte muur met strepen de vlakken waar jouw licht wel zou mogen schijnen. Licht buiten die lijnen betekent koplampen niet goed afgesteld. Niet genoeg licht binnen de lijnen betekent lamp stuk/draadjes verkeerd aangesloten. Vervolgens hebben mensen ook geen excuus meer en mag van mij op de weg keihard gehandhaafd worden met boetes van 250+ euro.
Dat gaat niet werken, want waar je licht zou mogen schijnen is per autotype verschillend. Het is afhankelijk van de hoogte van de koplampen.
pi_144015628
Ik heb soms de neiging om met een bordje langs de kant van de weg te gaan zitten. "uw koplanp is stuk" en dan 50 meter verder een maatje neerzetten met een assortiment koplampen "nieuwe lamp inzetten (kostprijs + 5) euro".
Professioneel gifmenger.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:11:53 #36
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_144015645
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:

Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...

Nou ja, als iemand zo bang en onzeker is heb ik liever dat diegene even stopt, dan dat diegene met samengeknepen billen deel blijft nemen aan het verkeer. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je zoeits hebt van 'stel je even niet zo aan'.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:41:42 #37
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_144016396
quote:

Hoe kan je je hier aan irriteren :o
Irene is bae <3
pi_144016568
Tja met sommige hoosbuien heb ik ook het idee blind te rijden hoor, ruitenwissers op 2 maakt dan geen donder meer uit en dan een beetje oriënteren op wat lampjes en palen als de stepen niet meer zichtbaar zijn.

Snap best dat sommigen ermee stoppen.

We zijn ook verwend geraakt met ZOAB, vroeger zag je standaard al geen moer met beetje regen en vrachtwagen inhalen was 10 seconden blind rijden. Maar ja, zijn we niet meer gewend met ZOAB.

Dus als het dan hard regent, zie je alsnog niks.
.
pi_144017023
quote:
15s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:41 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Hoe kan je je hier aan irriteren :o
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.
pi_144017108
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef starla het volgende:

[..]

Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.
Jij rijdt gewoon 120 terwijl anderen stoppen omdat het te gevaarlijk is? Goed bezig.
sig verwijderd door FA
pi_144017141
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:09 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Jij rijdt gewoon 120 terwijl anderen stoppen omdat het te gevaarlijk is? Goed bezig.
Ik vond dat niet zo eng nee. Reed eigenlijk 160, maar als ik dat zou zeggen zou ik helemaal gekapitteld worden hier :D

En zondagmorgen he, dus bijna geen hond op de weg.
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:15:51 #42
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_144017303
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef starla het volgende:

[..]

Oh komt vast door de leeftijd :D

Ben gister wel bijna aangereden :')

Ik stopte hier omdat brug omhoog ging, maar meneer de taxichauffeur lette niet op en moest dus één dikke noodstop maken.

Het is maar dat ik met mijn super onoplettendheid zag dat het niet goed ging, en dus gelijk gas heb gegeven en stukkie verder ben gereden anders zat die in mijn rug en was ik en de hele familie dood :+

Best eng want ik stond inmiddels al stil voor het licht op met handrem en al :%
Irene is bae <3
pi_144018454
Je bedoelt oplettendheid ;)
pi_144019631
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:11 schreef Buurpoes het volgende:
Ik heb soms de neiging om met een bordje langs de kant van de weg te gaan zitten. "uw koplanp is stuk" en dan 50 meter verder een maatje neerzetten met een assortiment koplampen "nieuwe lamp inzetten (kostprijs + 5) euro".
Probleem is ook dat iets als een koplichtje vervangen al een uitdaging is geworden, zeker met auto's waar de motor met een schoenlepel erin lijkt gezet. M'n vorige auto's hadden allebei nogal weinig ruimte voorin. Bij de Mondeo moest eerst de hele lichtunit eruit, en bij de C5 moest de accu eerst los. En dat zijn auto's van begin deze eeuw. Het is daarna alleen maar erger geworden.

Maargoed, dit soort perikelen worden vaak als excuus gebruikt. Net als het feit dat veel automobilisten niet eens meer zelf een wiel kunnen wisselen. (Dat zou eigenlijk bij de rijopleiding horen als onderdeel van een examen ofzo, maar dat is een andere discussie)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:51:49 #45
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144020461
quote:
9s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Probleem is ook dat iets als een koplichtje vervangen al een uitdaging is geworden, zeker met auto's waar de motor met een schoenlepel erin lijkt gezet. M'n vorige auto's hadden allebei nogal weinig ruimte voorin. Bij de Mondeo moest eerst de hele lichtunit eruit, en bij de C5 moest de accu eerst los. En dat zijn auto's van begin deze eeuw. Het is daarna alleen maar erger geworden.

Maargoed, dit soort perikelen worden vaak als excuus gebruikt. Net als het feit dat veel automobilisten niet eens meer zelf een wiel kunnen wisselen. (Dat zou eigenlijk bij de rijopleiding horen als onderdeel van een examen ofzo, maar dat is een andere discussie)
Bij onze Peug is het al lastig vanwege dingen die ervoor zitten. Het makkelijkste is om de lichtunit eruit te halen (2 verrotte klemmetjes). Maar op zich kan ik er links redelijk bij, en rechts moet ik een zekeringkastje even los doppen.

Het wiel vervangen heb ik laatst maar een keer gedaan, omdat ik het toch eens gedaan wou hebben. De theorie kende ik wel natuurlijk. Dus krik eronder en omwisselen. Alles ging goed, tot dat reservewiel met het roest erop er weer af moest. Ik had alle bouten eruit, maar hij bleef zitten omdat die door dat roest stevig om dat middenste geklemd zat. Uiteindelijk kreeg ik van 2cv de tip om er tegenaan te schoppen, totdat die los kwam. En dat hielp :D . Dat was nieuw voor me, schoppen :P .
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:39:01 #46
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144024113
quote:

Inderdaad gruwelijk irritant. Wanneer het zicht echt 0 is, is dat super gevaarlijk. Je moet de snelheidsverschillen juist zo klein mogelijk houden en jezelf zo duidelijk zichtbaar mogelijk maken.

Dat betekend dimlichten (geen stadslichten), mistlampen en alarmlichten. En vervolgens gewoon aansluiten bij het rijtje mensen dat tussen de 20 en 40 rijdt. En uiteraard zoveel mogelijk afstand dat je nog net de achterlichten kan zien. En je snelheid goed in de gaten houden, wanneer we weinig zien zijn we geneigd harder te rijden.

Als je op de vluchtstrook gaat staan maak je het gevaarlijker. Je kan immers niet zien waar die vluchtstrook is, en wordt verrast met een auto die (misschien zonder lichten) stil staat.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:41:29 #47
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144024209
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Bij onze Peug is het al lastig vanwege dingen die ervoor zitten. Het makkelijkste is om de lichtunit eruit te halen (2 verrotte klemmetjes). Maar op zich kan ik er links redelijk bij, en rechts moet ik een zekeringkastje even los doppen.

Het wiel vervangen heb ik laatst maar een keer gedaan, omdat ik het toch eens gedaan wou hebben. De theorie kende ik wel natuurlijk. Dus krik eronder en omwisselen. Alles ging goed, tot dat reservewiel met het roest erop er weer af moest. Ik had alle bouten eruit, maar hij bleef zitten omdat die door dat roest stevig om dat middenste geklemd zat. Uiteindelijk kreeg ik van 2cv de tip om er tegenaan te schoppen, totdat die los kwam. En dat hielp :D . Dat was nieuw voor me, schoppen :P .
Haha in de mondeo vond ik het op zich redelijk te doen. Alleen de grill weghalen was :') . Een moderne fiesta is nog makkelijker.

Alhoewel een kapot licht niet heel storend is. Dat weten de automobilisten zelf ook wel.

Verkeerd afgesteld licht is killing. Vooral van die aftermarket die gewoon 3 verdiepingen hoog op een flat schijnt ofzo :')

Ik heb automatisch dimmende spiegels. Als het zelfs daardoorheen mijn retina uitbrand is er iets mis. Ik ga ze dan afsnijden en een stuk of 20 keer knipperen. Echt wtf.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:44:11 #48
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144024312
Wiel vervangen zou ik trouwens nooit zelf doen. Er kan teveel mis gaan.

Ik zou de ANWB bellen die rijstroken af laat zetten, me gratis wegsleept, en op een veilige plek het fixt.
pi_144024365
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:
Dat betekend dimlichten (geen stadslichten), mistlampen en alarmlichten.
Alleen mistlichten voor bedoel je hoop ik?
Mist-achterlicht mag namelijk helemaal niet als het regent. En als je eenmaal mensen voor en achter je hebt rijden in hetzelfde rustige tempo zou ik het waarderen als je ook je alarmlichten weer uit zet, dat geknipper wat door al die regendruppels nog eens versterkt wordt zorgt er ook niet voor je de weg beter kunt zien.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:52:49 #50
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144024594
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Alleen mistlichten voor bedoel je hoop ik?
Mist-achterlicht mag namelijk helemaal niet als het regent. En als je eenmaal mensen voor en achter je hebt rijden in hetzelfde rustige tempo zou ik het waarderen als je ook je alarmlichten weer uit zet, dat geknipper wat door al die regendruppels nog eens versterkt wordt zorgt er ook niet voor je de weg beter kunt zien.
Het ligt aan de situatie. Ik had met mijn rijexamen geleerd: minder dan 50 meter zicht, mistlampen. Als je echt door zware regen rijdt, met 1 of 2 meter zicht, zie je de dimlichten op 2 seconden afstand gewoon niet meer. Mistlampen zijn dan zeer verstandig.

Zie je die ook niet dan is het beter om je knipperlichten aan te zetten.

Bij een klein beetje regen hoedt het natuurlijk niet. Maar als je de auto 2 seconden voor je ineens niet meer ziet, is het verstandig er alles aan te doen dat de auto achter je jou wel ziet.

Dat gezegd heb ik dit nog maar 1 keer in nederland meegemaakt. En direct allemaal botsingen. Niet tegen mij, vanwege die lampen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')