idd, erg hinderlijk, die idioten moeten toch ook wel zien dat hun lichtbundels de hemel proberen te verlichtenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:00 schreef fathank het volgende:
Groepen jongeren in een auto die met 5 of 6 man in de auto zitten en de bestuurder die vergeet de koplampen bij te stellen waardoor ze meer omhoog dan op de weg schijnen.
Immer terechte klachtquote:
Dat meen je nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:10 schreef JDx het volgende:
[..]
Lol, ben zelfs gestopt met werken in Groningen (woonde destijds in Emmen) vanwege die hel.
Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat meen je niet![]()
Wat je wel zou kunnen doen is via Emmen -> Hoogeveen (A28) -> Groningen
Maar dat is wel een stuk om natuurlijk
Emmenaren![]()
Ah chillquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:12 schreef JDx het volgende:
[..]
Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.
Woon nu al 3 jaar in de randstad.
Emmen![]()
![]()
toch stiekem wel
De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:15 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ah chill
Meh ik heb het niet zo op Emmen, en al helemaal niet op de gemeente Emmen![]()
Geef mij maar Zwolle ofzo
Ja als je het op die manier bekijkt is Emmen dan wel fijnquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:16 schreef JDx het volgende:
[..]
De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.
Altijd druk op de weg, mensen die niet doorrijden op de linkerbaan, ergernissen volop.
Dit is nog veel irritanter voor mensen met een (relatief) langzame auto, om dan op snelheid te komen duurt weer een halve eeuw.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef KeesBromfiets het volgende:
@pizza boom
De zijkant en achterkant niet. Dus de zon in mijn gezicht en zijkanten en achter beslagen aan de buitenkant.
Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:17 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.
Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Duitsers?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.
[..]
Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij.Was me ook nog niet eerder opgevallen.
Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Duitsers?
Mijn ervaring is juist dat Duitsers zich enorm goed aan snelheden houden bij wegwerkzaamheden.
Sowieso..hoe Duitsers rijden![]()
Altijd zo vriendelijk om een baantje op te schuiven wanneer het mogelijk is als je aan het invoegen bent
Dat begrijp ik wel. vaak zat snijdt men bochten af bij op- en afritten. Link om dan in te gaan halen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.
Probleem in Duitsland met invoegen is trouwens ook dat de invoegstroken behoorlijk kort zijn.
Gister ook zo'n mooie, vrachtwagen schuift de vluchtstrook op zodat de autos hem voorbij kunnen (bocht die met een vrachtwagen echt met 50 gedaan moet worden). Blijven ze erachter hangen en bij de invoegstrook vooral op zijn bumper hangen, waardoor je met 60 invoegt.
Maar mevrouw, 220 is ook wel erg onverantwoord!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:08 schreef starla het volgende:
[..]
Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.
Kom je met 220 aanrijden, gaan ze last minute een vrachtwagen inhalen...
Mwah, knipper aan en in een bocht naar links juist naar rechts de vluchtstrook op?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:30 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. vaak zat snijdt men bochten af bij op- en afritten. Link om dan in te gaan halen.
Dat bumperhangen blijft wel oerdom![]()
Ik had het maar verwarrend gevonden. En ik heb geen haast. Dus dan er maar even achter blijven hangen (op afstand)quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mwah, knipper aan en in een bocht naar links juist naar rechts de vluchtstrook op?
Dat zeg ik toch, de knipper stond aan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:43 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik had het maar verwarrend gevonden. En ik heb geen haast. Dus dan er maar even achter blijven hangen (op afstand)
Een knipper naar rechts had het duidelijker gemaakt.![]()
Oh, ik las dat hij op de vluchtstrook reed met knipper naar links aanquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, de knipper stond aan.
Dat gaat niet werken, want waar je licht zou mogen schijnen is per autotype verschillend. Het is afhankelijk van de hoogte van de koplampen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:20 schreef twiFight het volgende:
Van mij mogen er ook wel een soort checkpoints komen bij tankstations. Verf een brede muur wit. Verf een streep op de weg waar de auto voor moet gaan staan. Vervolgens verf je op die witte muur met strepen de vlakken waar jouw licht wel zou mogen schijnen. Licht buiten die lijnen betekent koplampen niet goed afgesteld. Niet genoeg licht binnen de lijnen betekent lamp stuk/draadjes verkeerd aangesloten. Vervolgens hebben mensen ook geen excuus meer en mag van mij op de weg keihard gehandhaafd worden met boetes van 250+ euro.
Nou ja, als iemand zo bang en onzeker is heb ik liever dat diegene even stopt, dan dat diegene met samengeknepen billen deel blijft nemen aan het verkeer. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je zoeits hebt van 'stel je even niet zo aan'.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
Hoe kan je je hier aan irriterenquote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.quote:
Jij rijdt gewoon 120 terwijl anderen stoppen omdat het te gevaarlijk is? Goed bezig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.
Ik vond dat niet zo eng nee. Reed eigenlijk 160, maar als ik dat zou zeggen zou ik helemaal gekapitteld worden hierquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jij rijdt gewoon 120 terwijl anderen stoppen omdat het te gevaarlijk is? Goed bezig.
Oh komt vast door de leeftijdquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.
Probleem is ook dat iets als een koplichtje vervangen al een uitdaging is geworden, zeker met auto's waar de motor met een schoenlepel erin lijkt gezet. M'n vorige auto's hadden allebei nogal weinig ruimte voorin. Bij de Mondeo moest eerst de hele lichtunit eruit, en bij de C5 moest de accu eerst los. En dat zijn auto's van begin deze eeuw. Het is daarna alleen maar erger geworden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:11 schreef Buurpoes het volgende:
Ik heb soms de neiging om met een bordje langs de kant van de weg te gaan zitten. "uw koplanp is stuk" en dan 50 meter verder een maatje neerzetten met een assortiment koplampen "nieuwe lamp inzetten (kostprijs + 5) euro".
Bij onze Peug is het al lastig vanwege dingen die ervoor zitten. Het makkelijkste is om de lichtunit eruit te halen (2 verrotte klemmetjes). Maar op zich kan ik er links redelijk bij, en rechts moet ik een zekeringkastje even los doppen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Probleem is ook dat iets als een koplichtje vervangen al een uitdaging is geworden, zeker met auto's waar de motor met een schoenlepel erin lijkt gezet. M'n vorige auto's hadden allebei nogal weinig ruimte voorin. Bij de Mondeo moest eerst de hele lichtunit eruit, en bij de C5 moest de accu eerst los. En dat zijn auto's van begin deze eeuw. Het is daarna alleen maar erger geworden.
Maargoed, dit soort perikelen worden vaak als excuus gebruikt. Net als het feit dat veel automobilisten niet eens meer zelf een wiel kunnen wisselen. (Dat zou eigenlijk bij de rijopleiding horen als onderdeel van een examen ofzo, maar dat is een andere discussie)
Inderdaad gruwelijk irritant. Wanneer het zicht echt 0 is, is dat super gevaarlijk. Je moet de snelheidsverschillen juist zo klein mogelijk houden en jezelf zo duidelijk zichtbaar mogelijk maken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
Haha in de mondeo vond ik het op zich redelijk te doen. Alleen de grill weghalen wasquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Bij onze Peug is het al lastig vanwege dingen die ervoor zitten. Het makkelijkste is om de lichtunit eruit te halen (2 verrotte klemmetjes). Maar op zich kan ik er links redelijk bij, en rechts moet ik een zekeringkastje even los doppen.
Het wiel vervangen heb ik laatst maar een keer gedaan, omdat ik het toch eens gedaan wou hebben. De theorie kende ik wel natuurlijk. Dus krik eronder en omwisselen. Alles ging goed, tot dat reservewiel met het roest erop er weer af moest. Ik had alle bouten eruit, maar hij bleef zitten omdat die door dat roest stevig om dat middenste geklemd zat. Uiteindelijk kreeg ik van 2cv de tip om er tegenaan te schoppen, totdat die los kwam. En dat hielp. Dat was nieuw voor me, schoppen
.
Alleen mistlichten voor bedoel je hoop ik?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:
Dat betekend dimlichten (geen stadslichten), mistlampen en alarmlichten.
Het ligt aan de situatie. Ik had met mijn rijexamen geleerd: minder dan 50 meter zicht, mistlampen. Als je echt door zware regen rijdt, met 1 of 2 meter zicht, zie je de dimlichten op 2 seconden afstand gewoon niet meer. Mistlampen zijn dan zeer verstandig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Alleen mistlichten voor bedoel je hoop ik?
Mist-achterlicht mag namelijk helemaal niet als het regent. En als je eenmaal mensen voor en achter je hebt rijden in hetzelfde rustige tempo zou ik het waarderen als je ook je alarmlichten weer uit zet, dat geknipper wat door al die regendruppels nog eens versterkt wordt zorgt er ook niet voor je de weg beter kunt zien.
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Dat hoeven ze ook niet te doen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Jij maakt het helemaal bont......ze zouden je eigenlijk eens moeten onderzoeken op geschiktheid om aan het verkeer deel te nemen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.
Maar het is natuurlijk niet verplicht als het niet nodig is. Ik ga er bijvoorbeeld ook niet van de cruise control af voor.
Het was een oplossing wanmeer er iets is fout gegaan tijdens het invoegen. Niet een standaard plan van aanpak.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet te doen.
Als je er last van hebt had je beter moeten anticiperen: Meer snelheid en er voor invoegen of minder snelheid en er achter invoegen.
[..]
Jij maakt het helemaal bont......ze zouden je eigenlijk eens moeten onderzoeken op geschiktheid om aan het verkeer deel te nemen.
Idd niet verplicht, maar het is wel netter en bevorderlijk voor de doorstroom. Qua anticiperen lukt het wel. Net als bij zulke invoegers (linker strook wordt een hele korte invoeger):quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet te doen.
Als je er last van hebt had je beter moeten anticiperen: Meer snelheid en er voor invoegen of minder snelheid en er achter invoegen.
Dat is niet verplicht. Jij bent degene die daarop moet anticiperen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Het gaat niet om verplichtingen, het gaat om irritaties.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat is niet verplicht. Jij bent degene die daarop moet anticiperen.
Bij de Peug is het op zich ook wel makkelijk. Maar het was makkelijker geweest als die klemmetjes niet 17 jaar lang in weer en wind hadden gehangen. Dan waren de lampen er makkelijker uit te krijgen. Het is alleen even die twee klemmetjes los wippen met een platte schroevendraaier en dan het schakelaartje van de afstelling omzetten en dat dingetje voorzichtig los halen en je hebt de hele koplamp in je handen. Ik denk nog makkelijker dan met jouw mondeo, want je hoeft geen grille of wat dan ook weg te halen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha in de mondeo vond ik het op zich redelijk te doen. Alleen de grill weghalen was. Een moderne fiesta is nog makkelijker.
Alhoewel een kapot licht niet heel storend is. Dat weten de automobilisten zelf ook wel.
Verkeerd afgesteld licht is killing. Vooral van die aftermarket die gewoon 3 verdiepingen hoog op een flat schijnt ofzo![]()
Ik heb automatisch dimmende spiegels. Als het zelfs daardoorheen mijn retina uitbrand is er iets mis. Ik ga ze dan afsnijden en een stuk of 20 keer knipperen. Echt wtf.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Als de strook links helemaal vrij is, is het dus blijkbaar zo rustig dat er geen noodzaak is om naast iemand te komen met invoegen. Seconde van je gas af en je kan er zo achter.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.
Maar het is natuurlijk niet verplicht als het niet nodig is. Ik ga er bijvoorbeeld ook niet van de cruise control af voor.
Sommige mensen lijken je ook wel expres tegen te houden. Dan rij jij sneller gaan zij ook sneller.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Als de strook links helemaal vrij is, is het dus blijkbaar zo rustig dat er geen noodzaak is om naast iemand te komen met invoegen. Seconde van je gas af en je kan er zo achter.
Spreekwoord hier gaat weer goed op: Eigen schuld pest de mens het meest.
Nog nooit meegemaakt. Enige wat ik herken zijn mensen die achter je rijden op de oprit als je met een zware aanhanger onderweg bent en dan invoegen en naast jouw aanhanger blijven plakken als jij nog op de invoegstrook rijdt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken je ook wel expres tegen te houden. Dan rij jij sneller gaan zij ook sneller.
Daarom is een snelle auto wel handig, ookal rij je langzaam op de oprit je bent zo op max snelheid bij het invoegen.
Ruimte moet je maken. Dat begint bij het moment waarbij je de oprit naar de snelweg oprijdt. Dan ga je al kijken waar het gaatje is en waar je wil uitkomen. Als het dan nergens past (wat ik al moeilijk te geloven vind), doe je even rustig aan tot je het gaatje wel ziet. Dan ga je gassen en timen dat je daar in kan.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.
Maar het is natuurlijk niet verplicht als het niet nodig is. Ik ga er bijvoorbeeld ook niet van de cruise control af voor.
Juistem, zo heb ik het geleerd bij mijn rijlessen en als je dit toepast hoeft er niemand voor je naar links. Wat ook helpt is een flinke afstand tot de auto voor je bewaren zodat je wat ruimte hebt om op de goede plek terecht te komen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ruimte moet je maken. Dat begint bij het moment waarbij je de oprit naar de snelweg oprijdt. Dan ga je al kijken waar het gaatje is en waar je wil uitkomen.
Laatst kwam ik in een hoosbui, nog nooit meegemaakt. Ik kon letterlijk niks zien, en een fractie later zag ik ineens alarmlichten voor me. Toen stond iedereen stil op de snelweg, het was echt een beetje aanrijden of aangereden worden maar het is wonderbaarlijk genoeg goed gedaan. Maar over het algemeen voldoet snelheid minderen wel.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
Je hindert niet. Hinderen is het mee versnellen en vertragen en dat is verboden volgens RVV'90. En laten we het eens omdraaien, als jij als invoeger denkt aan je mede-weggebruiker, dan zou je ervoor zorgen dat deze geen ruimte hoeft te maken (en daarmee dus onnodig links rijden, hetgeen wél verboden is).quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:22 schreef DemonRage het volgende:
Anticiperen bij het invoegen is wel zo verstandig, maar waar het me vooral om gaat is dat men ook denkt aan de mede-weggebruiker. Wanneer iemand ziet dat een andere weggebruiker wil invoegen en er is alle gelegenheid om daar ruimte voor te maken, waarom zou je diegene dan hinderen?
Hoe het bij ritsen zit, weet ik niet. Maar zoals ik al zei, het is bij invoegen verboden om het iemand onmogelijk te maken in te voegen, dus versnellen/vertragen om de invoeger dwars te zitten. Echter, gewoon je eigen tempo blijven rijden is dat niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:22 schreef DemonRage het volgende:
Dat is bijna hetzelfde als snel een gat dichtrijden waar iemand gebruik van wil maken bij het invoegen/samenvoegen in geval van file, wanneer de invoeger volgens het 'ritsen'-princiepe recht heeft om daar in te voegen. Maar ook het ritsen is slechts netiquette.
Reden ze maar 80. Je mag al blij zijn als ze net de 60 halen. En dan nog seinen en boos zijn ook als je hem wel op zijn staart trapt en ze via de invoeger voorbij gaat en ergens aan het einde hiervan invoegt met 120/130.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar wat doet 90% van NL? Die poot halfgas en bij het eerste blokje na het puntstuk die auto naar links drukken als ze net 80 rijden.Levensgevaarlijk, dat volk.
Dat is inderdaad levensgevaarlijk. Ik heb zelf ook nooit problemen met invoegen hoor. Het gaat een soort van vanzelf. Gewoon kijken waar er ruimte is en daarin rijden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ruimte moet je maken. Dat begint bij het moment waarbij je de oprit naar de snelweg oprijdt. Dan ga je al kijken waar het gaatje is en waar je wil uitkomen. Als het dan nergens past (wat ik al moeilijk te geloven vind), doe je even rustig aan tot je het gaatje wel ziet. Dan ga je gassen en timen dat je daar in kan.
Jij bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag en je eigen inschattingen. Om dan te stellen dat je je knipperlicht aan zet en die bak gewoon naar links drukt...waarom? Omdat je zelf te stupide was om het goed te doen. Waarom jouw probleem op het bordje van een ander gooien?
Maar wat doet 90% van NL? Die poot halfgas en bij het eerste blokje na het puntstuk die auto naar links drukken als ze net 80 rijden.Levensgevaarlijk, dat volk.
In zo'n soort situatie vind ik dus inderdaad dat je zoveel mogelijk lichten aan moet hebben. Die alarmlichten hebben er toch voor gezorgd dat jij de auto voor je beter kon zien...quote:[b]Op zondag 31 augustus 2014 19:13 schreef Viezze het
Laatst kwam ik in een hoosbui, nog nooit meegemaakt. Ik kon letterlijk niks zien, en een fractie later zag ik ineens alarmlichten voor me. Toen stond iedereen stil op de snelweg, het was echt een beetje aanrijden of aangereden worden maar het is wonderbaarlijk genoeg goed gedaan. Maar over het algemeen voldoet snelheid minderen wel.
Wat heel irritant is, zijn bestuurders die op zo'n moment geen verlichting aan hebben
Ik heb wel dat als ze te lang aan het treuzelen zijn en nog steeds naast me rijden, ik ff het gas intrap. Als zij op dat moment ook het gas intrappen, dan is dat pech voor ze, maar dan hadden ze wat sneller moeten reageren. Bij sommige mensen lijkt het echt zo te zijn dat ze zich op de invoegstrook pas beseffen dat ze een plekje moeten zoeken en moeten gaan invoegen. En dat ze onderweg er naartoe totaal niet stil hebben gestaan bij dat feit.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken je ook wel expres tegen te houden. Dan rij jij sneller gaan zij ook sneller.
Daarom is een snelle auto wel handig, ookal rij je langzaam op de oprit je bent zo op max snelheid bij het invoegen.
Als het zo zwaar weegt dat je erom ontslagen kan worden, dan ga je toch iets eerder weg van huis?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:39 schreef NieuweNier het volgende:
Dat drukken doe ik alleen bij files ofzo wanneer ik echt haast heb. Het is niet netjes, maar ontslagen worden of iets is dat ook niet... Het was meer bedoeld als een alternatief voor op het eind van de invoegstrook stilstaan.
Wat een bullshit, ik ga geen accu/peertjes verspillen als de zon schijnt en het compleet nutteloos is.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Mensen die niet standaard hun dimlichten aanhebben mogen van mij hun rijbewijs door de shredder malen.
Hmm. In het buitenland is het heel wat minder gebruikelijk je lampen aan te hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Mensen die niet standaard hun dimlichten aanhebben mogen van mij hun rijbewijs door de shredder malen.
Mensen die standaard hun lichten aan hebben bij prima zicht en daarmee benzine verspillen EN fietsers/voetgangers in gevaar brengen...mogen van mij hun rijbewijs houden hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Mensen die niet standaard hun dimlichten aanhebben mogen van mij hun rijbewijs door de shredder malen.
Fietsers/voetgangers in gevaar brengen door je lichten aan te hebben?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Mensen die standaard hun lichten aan hebben bij prima zicht en daarmee benzine verspillen EN fietsers/voetgangers in gevaar brengen...mogen van mij hun rijbewijs houden hoor.
Ik zie vaak genoeg auto's die met slecht weer geen lichten aanhebben. En daar zitten ook nieuwere auto's tussen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hmm. In het buitenland is het heel wat minder gebruikelijk je lampen aan te hebben.
Die van mij heeft zo'n lichtsensor waarmee hij zelf bepaalt wanneer de lichten aan moeten. En dat functioneert prima.
Dimlichten zijn echte slurpers jaquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Mensen die standaard hun lichten aan hebben bij prima zicht en daarmee benzine verspillen EN fietsers/voetgangers in gevaar brengen...mogen van mij hun rijbewijs houden hoor.
Als auto's meer opvallen, vallen de onverlichte verkeerdeelnemers minder op. En laten die nou veel kwetsbaarder zijn. Nee, ik ben geen fan van verlichting overdag.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fietsers/voetgangers in gevaar brengen door je lichten aan te hebben?
En ja, ook overdag is het een stuk prettiger als auto's licht aanhebben, zo'n dolfijngrijze auto op een nat wegdek onder de bomen zie je gewoon eerder als hij licht aanheeft.
Het brandstof-argument is wel zo enorm achterhaald, je kunt met je rechtervoet een stuk meer brandstof besparen dan met de verlichtingsschakelaar.
Alarmlichten zijn wel nuttig als het verkeer ineens veel langzamer gaat rijden, maar alleen voor de laatste auto in de rij. Dus zodra de auto achter je zijn alarmlichten aanzet, kun je die van jou weer uitzetten. (En als die auto het signaal niet overneemt, wacht je tot er nog een auto achter zit die de snelheid ook sterk heeft aangepast.)quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In zo'n soort situatie vind ik dus inderdaad dat je zoveel mogelijk lichten aan moet hebben. Die alarmlichten hebben er toch voor gezorgd dat jij de auto voor je beter kon zien...
Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld je mistlamp. Zelfs als het wettelijk niet toegestaan is, is het in zo'n situatie nuttig.
Wel super eng trouwens, rijden zonder zicht.Maar ik begrijp niet hoe er beargumenteerd kan worden dat je dan je mistlampen en knippers uit moet laten
![]()
quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als auto's meer opvallen, vallen de onverlichte verkeerdeelnemers minder op. En laten die nou veel kwetsbaarder zijn. Nee, ik ben geen fan van verlichting overdag.
Volgens mij zou de veiligheid meer verbeteren als mensen zich bezighouden met het verkeer. En niet met de radio, navigatie, telefoon, krant, papierwerk, make-up, etc. Gewoon met aandacht rijden, dat kan dan gewoon zonder licht als het zicht goed is.
Deze vrouw weet!quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als auto's meer opvallen, vallen de onverlichte verkeerdeelnemers minder op. En laten die nou veel kwetsbaarder zijn. Nee, ik ben geen fan van verlichting overdag.
Volgens mij zou de veiligheid meer verbeteren als mensen zich bezighouden met het verkeer. En niet met de radio, navigatie, telefoon, krant, papierwerk, make-up, etc. Gewoon met aandacht rijden, dat kan dan gewoon zonder licht als het zicht goed is.
Shit happens.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als het zo zwaar weegt dat je erom ontslagen kan worden, dan ga je toch iets eerder weg van huis?
Ik heb hier een tijdje geleden een onderzoek aangekaart dat overdag dimlichten aan = 15 procent minder kans op een dodelijk ongeluk, niet alleen voor jezelf, ook voor andere verkeersdeelnemers. Dat is significant.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hmm. In het buitenland is het heel wat minder gebruikelijk je lampen aan te hebben.
Die van mij heeft zo'n lichtsensor waarmee hij zelf bepaalt wanneer de lichten aan moeten. En dat functioneert prima.
No offence maar als je de auto voor je alleen met mistlampen wel ziet en zonder mistlampen niet, is het eerste veiliger, ongeacht de wet. Bij minder dan 2 of 1 meter zicht heb je die dingen gewoon echt nodig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:59 schreef Light het volgende:
[..]
Alarmlichten zijn wel nuttig als het verkeer ineens veel langzamer gaat rijden, maar alleen voor de laatste auto in de rij. Dus zodra de auto achter je zijn alarmlichten aanzet, kun je die van jou weer uitzetten. (En als die auto het signaal niet overneemt, wacht je tot er nog een auto achter zit die de snelheid ook sterk heeft aangepast.)
En mistachterlicht in de regen mag (in NL) niet omdat je daar andere weggebruikers mee kunt verblinden. In België zijn de regels anders.
"Ja, ik was de sloot ingereden, maar ik snap er niks van. Ik reed 80, want dat mag je hier rijden"quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Deze vrouw weet!![]()
En het meer met verkeer bezig zijn, zou heel goed kunnen gaan door de automobilist wat minder te pamperen. Laat een automobilist zelf eens verantwoordelijkheid nemen. Niet hele stukken naar 60 gooien, maar gewoon lekker 80 houden en alleen her en der realistische adviessnelheden neerzetten. En accepteren dat er zo nu en dan iemand is die het overschat en daarmee in de sloot beland.
Duitsland is er ook zo eentje. Als je dat mooie klaverblad hebt om vanaf de 3 uit Arnhem de 2 op te gaan richting de 31, om maar eens een voorbeeld te noemen, nergens signalisatie en ook nergens een bordje, terwijl die bochten krapper zijn dan A5-A9 bij Raasdorp (en daar wil je al niet hard doorheen). En eigenlijk moet je op het viaduct al gekeken hebben of de bocht beneden stil staat. In Duitsland een maximale snelheid voor een bocht? Je hebt een beetje speling, maar ga je flink harder dan ga je eruit. In Nederland heb je bochten waarop ze dan 60 of 80 zetten, maar waar je met 130 of harder ook nog prima doorheen kan.quote:Op maandag 1 september 2014 00:33 schreef Ridocar het volgende:
Ik snap precies wat je bedoelt, en voor mij is het ook een irritatie. In Belgenland, of zelfs zuidelijker, staan er ook borden, maar in veel gevallen is dat ook echt een maximumsnelheid. Dan wordt er ook van je verwacht dat je een beetje na kunt denken.
Dit heb ik al een keer gehoord: Dikke voorrangsfout en dan zo'n reactie van miep: "Maar ik reed helemaal niet te hard." Nee, je gaf geen voorrang.quote:Op maandag 1 september 2014 00:33 schreef Ridocar het volgende:
"Ja, ik was de sloot ingereden, maar ik snap er niks van. Ik reed 80, want dat mag je hier rijden"
Mwah, je kan in zware regen beter op dunne bandjes staan dan op brede. Net als kasseienwegen e.d., die kan je ook beter op dunne bandjes doen dan op dikke (een eend gaat veel relaxter over kasseien dan een M5).quote:Op maandag 1 september 2014 02:01 schreef twiFight het volgende:
En in een Aygo met dunne bandjes rij je gewoon niet graag 120 in zware regen. Al helemaal niet als dat gepaard gaat met wind. Maar mensen denken helaas bijna altijd alleen vanuit hun eigen referentiekader en gaan er dan maar vanuit dat iedereen in een identieke auto rijdt
Bekend. Enige weg waar ik de fabrieksopgave gehaald heb. Vanuit Alkmaar naar Utrecht zondag op de late ochtend. Dan mag je blij zijn als je op de 120/130 stukken de 110 haalt, op de A2 CC op 100, A12 buitenkant 80 en dan in Utrecht nog ergens een heel stuk 70.quote:Op maandag 1 september 2014 02:01 schreef twiFight het volgende:
100 km/u is wel zaaddodend sloom om middernacht, maar ik reed er wel een nieuw zuinigheidsrecord mee met deze auto (boordcomputer houdt de beste score van verbruik bij).
Ik denk dat het niks met dronken mensen te maken heeft, maar meer met pure verveling. Wat een ellendequote:Op maandag 1 september 2014 02:01 schreef twiFight het volgende:
Anyway, net een rustig ritje naar huis over de A2. Is weinig om je aan te irriteren met zoveel banen en bijna geen hond op de weg. Wel een paar (waarschijnlijk) dronkenlappen, want er waren er twee die de lijntjes toch erg lastig vonden100 km/u is wel zaaddodend sloom om middernacht, maar ik reed er wel een nieuw zuinigheidsrecord mee met deze auto (boordcomputer houdt de beste score van verbruik bij).
Zal best, maar ik heb niet de hele A2 van begin tot eind geredenquote:Op maandag 1 september 2014 02:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar 's nachts mag je toch in 2 secties 130? Althans, ik heb er nog niets van gehoord dat ik laatst er laat reed (ik probeer hem zoveel als mogelijk te vermijden, Arnhem e.d. gaan zoveel mogelijk over de A1/A30).
Ik heb er nog speciaal op gelet omdat ik vanuit het zuiden kwam ik weet dat je maar 2 secties 130 mag (veel gehoord over mensen die de derde ook met 130 nemen en dan kunnen betalen voor 30 te hard) en hem bij het eerste bordje 100 zonder onderbord in de ankers gehangen tot 100 (is op dat grote viaduct bij de Vinkeveense plassen volgens mij, daar waar je de N201 kruist).quote:Op maandag 1 september 2014 02:24 schreef Viezze het volgende:
@Pizza_Boom volgens mij heb je gelijk ja.
Dat is ook het enige stuk met trajectcontrole en 5 stroken 100 volgens mij.quote:Op maandag 1 september 2014 02:25 schreef twiFight het volgende:
Zal best, maar ik heb niet de hele A2 van begin tot eind geredenHet was vanaf de A9 tot Utrecht. Ik vond het zelf geen logische route, maar de navigatie stelde het voor en ik had geen zin om ruzie met haar te maken. Was uiteindelijk wel relaxt omdat ik in Utrecht dan veel beter uitkom naar mijn woning.
De stukken waar je 130 mag hevven ook trajectcontrolequote:Op maandag 1 september 2014 02:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb er nog speciaal op gelet omdat ik vanuit het zuiden kwam ik weet dat je maar 2 secties 130 mag (veel gehoord over mensen die de derde ook met 130 nemen en dan kunnen betalen voor 30 te hard) en hem bij het eerste bordje 100 zonder onderbord in de ankers gehangen tot 100 (is op dat grote viaduct bij de Vinkeveense plassen volgens mij, daar waar je de N201 kruist).
[..]
Dat is ook het enige stuk met trajectcontrole en 5 stroken 100 volgens mij.
In welk land is dat getest, die 15%? En hebben ze daar net zoveel fietsers als hier? En is de inrichting van de wegen identiek? Dit soort onderzoeken moet je kritisch bekijken voor je de resultaten voor waar aanneemt. Er zitten nogal wat verschillen tussen landen in de opbouw en inrichting van wegen en in de samenstelling van verkeersdeelnemers.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik heb hier een tijdje geleden een onderzoek aangekaart dat overdag dimlichten aan = 15 procent minder kans op een dodelijk ongeluk, niet alleen voor jezelf, ook voor andere verkeersdeelnemers. Dat is significant.
Mensen zijn gewoon niet goed in het inschatten van risico's. Echter is verlichting gewoon voor iedereen veiliger. Daarom hebben we gelukkig wetten en nu dagrijverlichting. Net als airbags en esp.
Het was een meta analyse van verschillende onderzoeken in verschillende landen. Het is inderdaad niet zeker dat het van toepassing is in nederland. Dat lichten aan ervoor zorgt dat we fietsers aanrijden is echter nog slechter onderbouwd.quote:Op maandag 1 september 2014 13:02 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
In welk land is dat getest, die 15%? En hebben ze daar net zoveel fietsers als hier? En is de inrichting van de wegen identiek? Dit soort onderzoeken moet je kritisch bekijken voor je de resultaten voor waar aanneemt. Er zitten nogal wat verschillen tussen landen in de opbouw en inrichting van wegen en in de samenstelling van verkeersdeelnemers.
Alleen tussen Utrecht en Amsterdam vv. Alle stukken lager dan Utrecht hebben geen trajectcontrole, maar er zijn delen waar je wel 130 mag (bijv. voorbij Eindhoven een heel lang stuk).quote:Op maandag 1 september 2014 12:29 schreef NieuweNier het volgende:
De stukken waar je 130 mag hevven ook trajectcontrole![]()
Hoeveel fietsers zie jij goed in slecht weer? Of in de schemer, als mensen in auto's wel hun verlichting aan hebben, maar fietsers niet. Dat is namelijk al onderzocht, echter kan ik het onderzoek zo snel niet vinden.quote:Op maandag 1 september 2014 13:16 schreef NieuweNier het volgende:
Het was een meta analyse van verschillende onderzoeken in verschillende landen. Het is inderdaad niet zeker dat het van toepassing is in nederland. Dat lichten aan ervoor zorgt dat we fietsers aanrijden is echter nog slechter onderbouwd.
Die zie je inderdaad bagger. Maar ervoor zorgen dat de fietser de auto's ook niet zien maakt het ergerquote:Op maandag 1 september 2014 13:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoeveel fietsers zie jij goed in slecht weer? Of in de schemer, als mensen in auto's wel hun verlichting aan hebben, maar fietsers niet. Dat is namelijk al onderzocht, echter kan ik het onderzoek zo snel niet vinden.
Het wordt tijd dat fluorescerend roze/oranje/geel in de mode komt voor fietsers.quote:Op maandag 1 september 2014 13:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die zie je inderdaad bagger. Maar ervoor zorgen dat de fietser de auto's ook niet zien maakt het erger
Daarnaast rij ik eigenlijk zelden naast fietsers. En ik woon in Utrecht. Er is meestal veel afstand tussen fietsers en automobilisten.
Ik heb een blauwe broekquote:Op maandag 1 september 2014 13:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat fluorescerend roze/oranje/geel in de mode komt voor fietsers.
Ik kocht laatst een nieuwe regenbroek - de enige kleur die ik kon kiezen was zwart.Heel veilig hoor. Dan maken die minuscule reflecterende streepjes eigenlijk niks meer uit...
Dus wat gebeurt er als je overdag ook verlichting gaat voeren. Verlichting is fel, alles erachter/ernaast valt dus weg.quote:Op maandag 1 september 2014 13:50 schreef NieuweNier het volgende:
Die zie je inderdaad bagger. Maar ervoor zorgen dat de fietser de auto's ook niet zien maakt het erger
Twee lichtpunten != alles fel. Een laaghangende zon ofzo vernlind veel meer. Daarnaast helpen je lichten ook fietsers beter zichtbaar te maken, aangezien er als je echt met dimlichten rijdt, een flinke bak licht op hun reflectoren valt.quote:Op maandag 1 september 2014 14:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus wat gebeurt er als je overdag ook verlichting gaat voeren. Verlichting is fel, alles erachter/ernaast valt dus weg.
Nee, dat is alleen bij een groot contrast zo.quote:Op maandag 1 september 2014 14:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus wat gebeurt er als je overdag ook verlichting gaat voeren. Verlichting is fel, alles erachter/ernaast valt dus weg.
Xenon bij andere auto's is totaal niet hinderlijk als het goed is afgesteld... Het licht hoort immers niet in je ogen te schijnen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen bij een groot contrast zo.
Zelfde met xenon in de nacht: superfijn voor de bestuurder maar een kleine ramp voor het overige verkeer.
En woordvoerders maar janken dat mensen gewoon moeten wennen...
Eindelijk een ouwe die lekker doorrijdt en dan is het weer niet goed?!quote:Op maandag 1 september 2014 14:29 schreef Omentuva het volgende:
Dit is irritaties op de weg, maar tellen hardrijdende ouden-van-dagen die met een goed vaartje (harder dan ik redelijk fiks doorstap) een winkelcentrum uitrijden ook?
Niet als ie 1m voor jou (met fiets aan hand, zoekende naar vrij punt in stalling) het winkelcentrum uit komt vanaf links.quote:Op maandag 1 september 2014 14:45 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Eindelijk een ouwe die lekker doorrijdt en dan is het weer niet goed?!
Nee, dan heeft hij ook geen voorrang, natuurlijk...quote:Op maandag 1 september 2014 14:47 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Niet als ie 1m voor jou (met fiets aan hand, zoekende naar vrij punt in stalling) het winkelcentrum uit komt vanaf links.
Fietserlevens of automobilistenlevens. Ik weet niet verder, maar ik heb eigenlijk nooit moeite met het inschatten van afstanden en ruimte t.o.v. het andere verkeer. Ik heb 1 keer in de ankers gemoeten bij een inhaalactie en dat was omdat degene voor me geen gas gaf (leuk joh, 30 in zijn 4 en dan gaan versnellen om een trekker voorbij te komen en vooral niet terugschakelen) en daardoor het gat mij te klein werd.quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef NieuweNier het volgende:
Maja deze discussie is al vaker gevoerd. En liever dat iemand mislukt inhaalt bij iemand zonder lichten dan bij mij of de mensen waar ik om geef, die wel met lichten rijden... Prioriteiten stellen. Veiligheid of ideologie.
Off topic: Besteld bij Mister-Auto?quote:Op maandag 1 september 2014 14:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mijn irritatie, niet zo zeer op de weg, maar wel gerelateerd, is dat mijn aandrijfassen nog niet binnen zijn. Had ze van het weekend willen plaatsen. Grmbl.
Nee, ATP. Eentje zou 5 dagen duren voordat die geleverd zou zijn, maar inmiddels zijn we een tijdje verder en staat dat bericht nog steeds zo op de site.quote:Op maandag 1 september 2014 15:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Off topic: Besteld bij Mister-Auto?
Heb ook eens op een behoorlijk grote bestelling moeten wachten omdat 1 remslangetje nog niet binnen was terwijl die volgens hun site gewoon voorradig zou zijn.
Dat slangetje dus maar bij hun geannuleerd en die bij de Brezan gehaald.
Duidelijk, zal er verder niet op in gaan om het topic niet te verpesten.quote:Op maandag 1 september 2014 15:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, ATP. Eentje zou 5 dagen duren voordat die geleverd zou zijn, maar inmiddels zijn we een tijdje verder en staat dat bericht nog steeds zo op de site.
Maargoed, er is anderhalf jaar terug een te grote ashoes op een van de oude gezet, waardoor die vreet in de rubbers van de klauwen. En ik heb revisieklauwen liggen, maar die ga ik er zo dus nog niet op zetten.
Daar lijken ze wel wat moeite mee te hebben ja, het juiste moment kiezen, getuige dit nieuwsbericht: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_voor_ravage__.htmlquote:Op maandag 1 september 2014 15:11 schreef vannelle het volgende:
Ik heb geen bezwaar tegen bejaarde vrouwen die lekker pittig rijden maar het zou fijn zijn als ze het juiste moment daarvoor zouden kiezen.
Ai, dat gaat gaat wel iets verder dan alleen irritatie.quote:Op maandag 1 september 2014 15:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar lijken ze wel wat moeite mee te hebben ja, het juiste moment kiezen, getuige dit nieuwsbericht: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_voor_ravage__.html
zoiets had ik gisteren ook, rijdt niet door op de 80 weg,quote:Op maandag 1 september 2014 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:
Tijd voor iets negatiefs dan:
Als je zonodig met je koekblik ervoor wilt rammen terwijl ik van rechts kom, rijd dan ook door en ga niet met 35km/h kachelen en telkens in je spiegeltje kijken. En dan al helemaal niet gaan seinen met je grootlicht als ik jou voorbij klapper met mijn motor omdat je niet doorrijd.![]()
Zo, dat is er ook weer uit.
Dat zijn van die wannabee agentjes. Is eigenlijk wel een apart topic waard omdat het zo veel gebeurt.quote:Op maandag 1 september 2014 17:00 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
zoiets had ik gisteren ook, rijdt niet door op de 80 weg,
gaat naar rechts een 60 weg op. en het eerste gedeelte is breed zat om in te halen, na 500m word het erg krap.
ik haal hem dus in op het breede stuk, gaat hij zitte seinen....![]()
![]()
maar dat was dan gewoon met de auto
Ik word er echt schijtziek van van dat soort volk. Ze zien je aankomen maar toch ervoor klappen want "het is maar een motorrijder"quote:Op maandag 1 september 2014 17:00 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
zoiets had ik gisteren ook, rijdt niet door op de 80 weg,
gaat naar rechts een 60 weg op. en het eerste gedeelte is breed zat om in te halen, na 500m word het erg krap.
ik haal hem dus in op het breede stuk, gaat hij zitte seinen....![]()
![]()
maar dat was dan gewoon met de auto
Ik haal ze op 60 wegen ook wel eens in. Ook als het net gaat. Moet je maar gewoon 60 rijden, als je van de koeien en de vogeltjes wilt genieten ga je maar fietsen. Kan je nog langzamer dan 30 gaan.quote:Op maandag 1 september 2014 17:00 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
zoiets had ik gisteren ook, rijdt niet door op de 80 weg,
gaat naar rechts een 60 weg op. en het eerste gedeelte is breed zat om in te halen, na 500m word het erg krap.
ik haal hem dus in op het breede stuk, gaat hij zitte seinen....![]()
![]()
maar dat was dan gewoon met de auto
Blinde vlek zeg maar, een hele grote.quote:Op maandag 1 september 2014 19:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Bejaarden in het verkeer
http://www.geenstijl.nl/m(...)mentje_du_joure.html
Een blinde vlek van 360 graden.quote:Op maandag 1 september 2014 19:31 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Blinde vlek zeg maar, een hele grote.![]()
Geeft maar weer eens aan dat bejaarden niet in het huidige verkeersbeeld thuis horen.
Zo kwam ik vandaag ook een bejaarde tegen in een te grote Merc. Met 5 km/h de rotonde over maar dan wel ondertussen een fietser bijna het ziekenhuis inrijden, want die zag m niet.![]()
![]()
Bla bla. Je trapt erin kennelijk, licht schijnt nooit enkel op de weg want het is nooit 100% van de tijd vlak of correct gecorrigeerd. Daarnaast hoef ik bij xenon niet in de lampen te kijken om erdoor verblind te raken, het contrast met de omgeving is domweg te groot om met mijn ogen te verwerken.quote:Op maandag 1 september 2014 14:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Xenon bij andere auto's is totaal niet hinderlijk als het goed is afgesteld... Het licht hoort immers niet in je ogen te schijnen.
Speltip 1: schat uw kansen in.quote:Op maandag 1 september 2014 23:29 schreef Fer het volgende:
Als je op rijexamen zo hard met een truck een rotonde of kruispunt aan komt stormen dat je ook gelijk terug kan naar CBR.
Auto's die uit een tunnetje komen en dat je dan een kleine bocht erbij hebt: lampen echt VOL in je gezicht. Zo verschrikkelijk irritant. En gevaarlijk, want je ziet niks.quote:Op maandag 1 september 2014 23:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Bla bla. Je trapt erin kennelijk, licht schijnt nooit enkel op de weg want het is nooit 100% van de tijd vlak of correct gecorrigeerd. Daarnaast hoef ik bij xenon niet in de lampen te kijken om erdoor verblind te raken, het contrast met de omgeving is domweg te groot om met mijn ogen te verwerken.
Yup. En dat ligt vooral aan het grote contrast als je pupillen wijd open staan, niet aan het kunnen wennen aan het type lampquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Auto's die uit een tunnetje komen en dat je dan een kleine bocht erbij hebt: lampen echt VOL in je gezicht. Zo verschrikkelijk irritant. En gevaarlijk, want je ziet niks.
als ze het dan pas doen is het idd irritant, maar je houdt ze aan tot je het bordje UIT voorbij bent, om aan te geven dat je daar blijft.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:40 schreef knep het volgende:
Kleine irritatie van vanmorgen: mensen die pas richting aangeven als ze al op de uitvoegstrook of het voorsorteervak rijden, nu hoeft het niet meer hoor.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Fietserlevens of automobilistenlevens. Ik weet niet verder, maar ik heb eigenlijk nooit moeite met het inschatten van afstanden en ruimte t.o.v. het andere verkeer. Ik heb 1 keer in de ankers gemoeten bij een inhaalactie en dat was omdat degene voor me geen gas gaf (leuk joh, 30 in zijn 4 en dan gaan versnellen om een trekker voorbij te komen en vooral niet terugschakelen) en daardoor het gat mij te klein werd.
Mijn irritatie, niet zo zeer op de weg, maar wel gerelateerd, is dat mijn aandrijfassen nog niet binnen zijn. Had ze van het weekend willen plaatsen. Grmbl.
Het gaat hier over dimlichten. Die verblinden niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:33 schreef Maegrim het volgende:
totdat je geen flikker meer ziet door het mistachterlicht van je voorligger in de regen, waardoor je hele voorruit mooi rood oplicht
Niet? Stel ze maar eens helemaal omhoog en probeer dan nog eens je conclusie te trekken.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:14 schreef NieuweNier het volgende:
Het gaat hier over dimlichten. Die verblinden niet.
Je achter zo aftellen dat ze verblinden?quote:Op woensdag 3 september 2014 17:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet? Stel ze maar eens helemaal omhoog en probeer dan nog eens je conclusie te trekken.
quote:Op woensdag 3 september 2014 14:14 schreef NieuweNier het volgende:
Het gaat hier over dimlichten. Die verblinden niet.
* Pizza_Boom Nee, doe toch maar nietquote:Op woensdag 3 september 2014 19:07 schreef NieuweNier het volgende:
Je achter zo aftellen dat ze verblinden?__! Volgens mij kan je die dingen überhaupt niet verstellen. En zowiezo zijn ze daar niet fel genoeg voor.
Ik denk dat ik serieus de handleiding van de auto nodig heb om het mistlicht aan te krijgen. Die ligt in het handschoenenkastje, dus ik voorzie geen problemen.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:46 schreef Fer het volgende:
Zolang je het verantwoord vindt om harder dan stapvoets te rijden kan je mistachterlicht uitblijven.
Die situatie heb ik 1x meegemaakt en dat was niet in Nederland.
Volledig mee eens dat je die mistlampen alleen mag gebruiken wanneer je alleen stapvoets kan rijden. Zo'n soort situatie was het. We kruipten met 5 a 10 km/u door.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:46 schreef Fer het volgende:
Zolang je het verantwoord vindt om harder dan stapvoets te rijden kan je mistachterlicht uitblijven.
Die situatie heb ik 1x meegemaakt en dat was niet in Nederland.
Ik zou er toch even naar kijken. Misschien komt er moment dat je dat licht toch plots wél nodig hebt. Je wil niet in zo'n soort situatie betrokken raken:quote:Op woensdag 3 september 2014 20:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik denk dat ik serieus de handleiding van de auto nodig heb om het mistlicht aan te krijgen. Die ligt in het handschoenenkastje, dus ik voorzie geen problemen.
Is het niet de bedoeling dat we hier niet flamen? Dit is een ongepaste reactie op één fout in terminologie. Blijkbaar wil je de discussie niet op niveau houden door met argumenten en onderzoeken aan te komen, maar schreeuw je liever.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Serieus vent, je snapt er echt niets van. DIMLICHT is de verlichting die je 's avonds en 's nachts voert aan de voorkant. Achterlicht heet gewoon achterlicht of achterlamp.
Dat sommige mensen slecht afgestelde voorlampen hebben, is geen reden om ze maar niet overdag aan te zetten. Voor ritten 's nachts moet er gewoon voor gezorgd worden dat de lampen van je auto goed afgesteld zijn. Dat is mooi meegenomen overdag.quote:Onafhankelijk of je ze overdag aan doet, is dat een probleem aangezien ze snachts verplicht zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |