idd, erg hinderlijk, die idioten moeten toch ook wel zien dat hun lichtbundels de hemel proberen te verlichtenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:00 schreef fathank het volgende:
Groepen jongeren in een auto die met 5 of 6 man in de auto zitten en de bestuurder die vergeet de koplampen bij te stellen waardoor ze meer omhoog dan op de weg schijnen.
Immer terechte klachtquote:
Dat meen je nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:10 schreef JDx het volgende:
[..]
Lol, ben zelfs gestopt met werken in Groningen (woonde destijds in Emmen) vanwege die hel.
Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat meen je niet![]()
Wat je wel zou kunnen doen is via Emmen -> Hoogeveen (A28) -> Groningen
Maar dat is wel een stuk om natuurlijk
Emmenaren![]()
Ah chillquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:12 schreef JDx het volgende:
[..]
Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.
Woon nu al 3 jaar in de randstad.
Emmen![]()
![]()
toch stiekem wel
De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:15 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ah chill
Meh ik heb het niet zo op Emmen, en al helemaal niet op de gemeente Emmen![]()
Geef mij maar Zwolle ofzo
Ja als je het op die manier bekijkt is Emmen dan wel fijnquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:16 schreef JDx het volgende:
[..]
De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.
Altijd druk op de weg, mensen die niet doorrijden op de linkerbaan, ergernissen volop.
Dit is nog veel irritanter voor mensen met een (relatief) langzame auto, om dan op snelheid te komen duurt weer een halve eeuw.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef KeesBromfiets het volgende:
@pizza boom
De zijkant en achterkant niet. Dus de zon in mijn gezicht en zijkanten en achter beslagen aan de buitenkant.
Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:17 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.
Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Duitsers?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.
[..]
Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij.Was me ook nog niet eerder opgevallen.
Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Duitsers?
Mijn ervaring is juist dat Duitsers zich enorm goed aan snelheden houden bij wegwerkzaamheden.
Sowieso..hoe Duitsers rijden![]()
Altijd zo vriendelijk om een baantje op te schuiven wanneer het mogelijk is als je aan het invoegen bent
Dat begrijp ik wel. vaak zat snijdt men bochten af bij op- en afritten. Link om dan in te gaan halen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.
Probleem in Duitsland met invoegen is trouwens ook dat de invoegstroken behoorlijk kort zijn.
Gister ook zo'n mooie, vrachtwagen schuift de vluchtstrook op zodat de autos hem voorbij kunnen (bocht die met een vrachtwagen echt met 50 gedaan moet worden). Blijven ze erachter hangen en bij de invoegstrook vooral op zijn bumper hangen, waardoor je met 60 invoegt.
Maar mevrouw, 220 is ook wel erg onverantwoord!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:08 schreef starla het volgende:
[..]
Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.
Kom je met 220 aanrijden, gaan ze last minute een vrachtwagen inhalen...
Mwah, knipper aan en in een bocht naar links juist naar rechts de vluchtstrook op?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:30 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. vaak zat snijdt men bochten af bij op- en afritten. Link om dan in te gaan halen.
Dat bumperhangen blijft wel oerdom![]()
Ik had het maar verwarrend gevonden. En ik heb geen haast. Dus dan er maar even achter blijven hangen (op afstand)quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mwah, knipper aan en in een bocht naar links juist naar rechts de vluchtstrook op?
Dat zeg ik toch, de knipper stond aan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:43 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik had het maar verwarrend gevonden. En ik heb geen haast. Dus dan er maar even achter blijven hangen (op afstand)
Een knipper naar rechts had het duidelijker gemaakt.![]()
Oh, ik las dat hij op de vluchtstrook reed met knipper naar links aanquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, de knipper stond aan.
Dat gaat niet werken, want waar je licht zou mogen schijnen is per autotype verschillend. Het is afhankelijk van de hoogte van de koplampen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 02:20 schreef twiFight het volgende:
Van mij mogen er ook wel een soort checkpoints komen bij tankstations. Verf een brede muur wit. Verf een streep op de weg waar de auto voor moet gaan staan. Vervolgens verf je op die witte muur met strepen de vlakken waar jouw licht wel zou mogen schijnen. Licht buiten die lijnen betekent koplampen niet goed afgesteld. Niet genoeg licht binnen de lijnen betekent lamp stuk/draadjes verkeerd aangesloten. Vervolgens hebben mensen ook geen excuus meer en mag van mij op de weg keihard gehandhaafd worden met boetes van 250+ euro.
Nou ja, als iemand zo bang en onzeker is heb ik liever dat diegene even stopt, dan dat diegene met samengeknepen billen deel blijft nemen aan het verkeer. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je zoeits hebt van 'stel je even niet zo aan'.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
Hoe kan je je hier aan irriterenquote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.quote:
Jij rijdt gewoon 120 terwijl anderen stoppen omdat het te gevaarlijk is? Goed bezig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.
Ik vond dat niet zo eng nee. Reed eigenlijk 160, maar als ik dat zou zeggen zou ik helemaal gekapitteld worden hierquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jij rijdt gewoon 120 terwijl anderen stoppen omdat het te gevaarlijk is? Goed bezig.
Oh komt vast door de leeftijdquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat als ik rechts aanhoud en ik zie achterlichten die wel héél snel op me afkomen (120 vs. 0) óók schrik. Met name als ze in een flauwe bocht stilstaan ofzo en je niet goed kan inschatten of ze nu stilstaan op de vluchtstrook of 50 rijden op de rechter strook.
Probleem is ook dat iets als een koplichtje vervangen al een uitdaging is geworden, zeker met auto's waar de motor met een schoenlepel erin lijkt gezet. M'n vorige auto's hadden allebei nogal weinig ruimte voorin. Bij de Mondeo moest eerst de hele lichtunit eruit, en bij de C5 moest de accu eerst los. En dat zijn auto's van begin deze eeuw. Het is daarna alleen maar erger geworden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:11 schreef Buurpoes het volgende:
Ik heb soms de neiging om met een bordje langs de kant van de weg te gaan zitten. "uw koplanp is stuk" en dan 50 meter verder een maatje neerzetten met een assortiment koplampen "nieuwe lamp inzetten (kostprijs + 5) euro".
Bij onze Peug is het al lastig vanwege dingen die ervoor zitten. Het makkelijkste is om de lichtunit eruit te halen (2 verrotte klemmetjes). Maar op zich kan ik er links redelijk bij, en rechts moet ik een zekeringkastje even los doppen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Probleem is ook dat iets als een koplichtje vervangen al een uitdaging is geworden, zeker met auto's waar de motor met een schoenlepel erin lijkt gezet. M'n vorige auto's hadden allebei nogal weinig ruimte voorin. Bij de Mondeo moest eerst de hele lichtunit eruit, en bij de C5 moest de accu eerst los. En dat zijn auto's van begin deze eeuw. Het is daarna alleen maar erger geworden.
Maargoed, dit soort perikelen worden vaak als excuus gebruikt. Net als het feit dat veel automobilisten niet eens meer zelf een wiel kunnen wisselen. (Dat zou eigenlijk bij de rijopleiding horen als onderdeel van een examen ofzo, maar dat is een andere discussie)
Inderdaad gruwelijk irritant. Wanneer het zicht echt 0 is, is dat super gevaarlijk. Je moet de snelheidsverschillen juist zo klein mogelijk houden en jezelf zo duidelijk zichtbaar mogelijk maken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
Haha in de mondeo vond ik het op zich redelijk te doen. Alleen de grill weghalen wasquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Bij onze Peug is het al lastig vanwege dingen die ervoor zitten. Het makkelijkste is om de lichtunit eruit te halen (2 verrotte klemmetjes). Maar op zich kan ik er links redelijk bij, en rechts moet ik een zekeringkastje even los doppen.
Het wiel vervangen heb ik laatst maar een keer gedaan, omdat ik het toch eens gedaan wou hebben. De theorie kende ik wel natuurlijk. Dus krik eronder en omwisselen. Alles ging goed, tot dat reservewiel met het roest erop er weer af moest. Ik had alle bouten eruit, maar hij bleef zitten omdat die door dat roest stevig om dat middenste geklemd zat. Uiteindelijk kreeg ik van 2cv de tip om er tegenaan te schoppen, totdat die los kwam. En dat hielp. Dat was nieuw voor me, schoppen
.
Alleen mistlichten voor bedoel je hoop ik?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:
Dat betekend dimlichten (geen stadslichten), mistlampen en alarmlichten.
Het ligt aan de situatie. Ik had met mijn rijexamen geleerd: minder dan 50 meter zicht, mistlampen. Als je echt door zware regen rijdt, met 1 of 2 meter zicht, zie je de dimlichten op 2 seconden afstand gewoon niet meer. Mistlampen zijn dan zeer verstandig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Alleen mistlichten voor bedoel je hoop ik?
Mist-achterlicht mag namelijk helemaal niet als het regent. En als je eenmaal mensen voor en achter je hebt rijden in hetzelfde rustige tempo zou ik het waarderen als je ook je alarmlichten weer uit zet, dat geknipper wat door al die regendruppels nog eens versterkt wordt zorgt er ook niet voor je de weg beter kunt zien.
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Dat hoeven ze ook niet te doen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Jij maakt het helemaal bont......ze zouden je eigenlijk eens moeten onderzoeken op geschiktheid om aan het verkeer deel te nemen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.
Maar het is natuurlijk niet verplicht als het niet nodig is. Ik ga er bijvoorbeeld ook niet van de cruise control af voor.
Het was een oplossing wanmeer er iets is fout gegaan tijdens het invoegen. Niet een standaard plan van aanpak.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet te doen.
Als je er last van hebt had je beter moeten anticiperen: Meer snelheid en er voor invoegen of minder snelheid en er achter invoegen.
[..]
Jij maakt het helemaal bont......ze zouden je eigenlijk eens moeten onderzoeken op geschiktheid om aan het verkeer deel te nemen.
Idd niet verplicht, maar het is wel netter en bevorderlijk voor de doorstroom. Qua anticiperen lukt het wel. Net als bij zulke invoegers (linker strook wordt een hele korte invoeger):quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet te doen.
Als je er last van hebt had je beter moeten anticiperen: Meer snelheid en er voor invoegen of minder snelheid en er achter invoegen.
Dat is niet verplicht. Jij bent degene die daarop moet anticiperen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Het gaat niet om verplichtingen, het gaat om irritaties.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat is niet verplicht. Jij bent degene die daarop moet anticiperen.
Bij de Peug is het op zich ook wel makkelijk. Maar het was makkelijker geweest als die klemmetjes niet 17 jaar lang in weer en wind hadden gehangen. Dan waren de lampen er makkelijker uit te krijgen. Het is alleen even die twee klemmetjes los wippen met een platte schroevendraaier en dan het schakelaartje van de afstelling omzetten en dat dingetje voorzichtig los halen en je hebt de hele koplamp in je handen. Ik denk nog makkelijker dan met jouw mondeo, want je hoeft geen grille of wat dan ook weg te halen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha in de mondeo vond ik het op zich redelijk te doen. Alleen de grill weghalen was. Een moderne fiesta is nog makkelijker.
Alhoewel een kapot licht niet heel storend is. Dat weten de automobilisten zelf ook wel.
Verkeerd afgesteld licht is killing. Vooral van die aftermarket die gewoon 3 verdiepingen hoog op een flat schijnt ofzo![]()
Ik heb automatisch dimmende spiegels. Als het zelfs daardoorheen mijn retina uitbrand is er iets mis. Ik ga ze dan afsnijden en een stuk of 20 keer knipperen. Echt wtf.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niet op willen schuiven als je wil invoegen, terwijl de strook links van hun helemaal vrij is.
Als de strook links helemaal vrij is, is het dus blijkbaar zo rustig dat er geen noodzaak is om naast iemand te komen met invoegen. Seconde van je gas af en je kan er zo achter.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.
Maar het is natuurlijk niet verplicht als het niet nodig is. Ik ga er bijvoorbeeld ook niet van de cruise control af voor.
Sommige mensen lijken je ook wel expres tegen te houden. Dan rij jij sneller gaan zij ook sneller.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Als de strook links helemaal vrij is, is het dus blijkbaar zo rustig dat er geen noodzaak is om naast iemand te komen met invoegen. Seconde van je gas af en je kan er zo achter.
Spreekwoord hier gaat weer goed op: Eigen schuld pest de mens het meest.
Nog nooit meegemaakt. Enige wat ik herken zijn mensen die achter je rijden op de oprit als je met een zware aanhanger onderweg bent en dan invoegen en naast jouw aanhanger blijven plakken als jij nog op de invoegstrook rijdt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken je ook wel expres tegen te houden. Dan rij jij sneller gaan zij ook sneller.
Daarom is een snelle auto wel handig, ookal rij je langzaam op de oprit je bent zo op max snelheid bij het invoegen.
Ruimte moet je maken. Dat begint bij het moment waarbij je de oprit naar de snelweg oprijdt. Dan ga je al kijken waar het gaatje is en waar je wil uitkomen. Als het dan nergens past (wat ik al moeilijk te geloven vind), doe je even rustig aan tot je het gaatje wel ziet. Dan ga je gassen en timen dat je daar in kan.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als er echt geen ruimte is op de rechterbaan, en ook geen vluchtstrook ofzo, gewoon duwen. Duidelijk in ieder geval voor de helft voor de motorkap van de andere auto rijden zodat je zichtbaar bent, naar links knipperen, en als er nog geen ruimte wordt gemaakt sturen. Met een paar centimeter speling gaan ze echt wel naar links.
Maar het is natuurlijk niet verplicht als het niet nodig is. Ik ga er bijvoorbeeld ook niet van de cruise control af voor.
Juistem, zo heb ik het geleerd bij mijn rijlessen en als je dit toepast hoeft er niemand voor je naar links. Wat ook helpt is een flinke afstand tot de auto voor je bewaren zodat je wat ruimte hebt om op de goede plek terecht te komen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ruimte moet je maken. Dat begint bij het moment waarbij je de oprit naar de snelweg oprijdt. Dan ga je al kijken waar het gaatje is en waar je wil uitkomen.
Laatst kwam ik in een hoosbui, nog nooit meegemaakt. Ik kon letterlijk niks zien, en een fractie later zag ik ineens alarmlichten voor me. Toen stond iedereen stil op de snelweg, het was echt een beetje aanrijden of aangereden worden maar het is wonderbaarlijk genoeg goed gedaan. Maar over het algemeen voldoet snelheid minderen wel.quote:Op zondag 31 augustus 2014 08:34 schreef starla het volgende:
Mensen die langs de kant van de weg gaan staan bij een flinke hoosbui...
Net knetterhard regenen regio Den Haag en ja hoor, op de A12 zag ik weer van die helden die hun auto gaan parkeren op de vluchtstrook...
Je kunt ook toch gewoon minder snel rijden?
Je hindert niet. Hinderen is het mee versnellen en vertragen en dat is verboden volgens RVV'90. En laten we het eens omdraaien, als jij als invoeger denkt aan je mede-weggebruiker, dan zou je ervoor zorgen dat deze geen ruimte hoeft te maken (en daarmee dus onnodig links rijden, hetgeen wél verboden is).quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:22 schreef DemonRage het volgende:
Anticiperen bij het invoegen is wel zo verstandig, maar waar het me vooral om gaat is dat men ook denkt aan de mede-weggebruiker. Wanneer iemand ziet dat een andere weggebruiker wil invoegen en er is alle gelegenheid om daar ruimte voor te maken, waarom zou je diegene dan hinderen?
Hoe het bij ritsen zit, weet ik niet. Maar zoals ik al zei, het is bij invoegen verboden om het iemand onmogelijk te maken in te voegen, dus versnellen/vertragen om de invoeger dwars te zitten. Echter, gewoon je eigen tempo blijven rijden is dat niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:22 schreef DemonRage het volgende:
Dat is bijna hetzelfde als snel een gat dichtrijden waar iemand gebruik van wil maken bij het invoegen/samenvoegen in geval van file, wanneer de invoeger volgens het 'ritsen'-princiepe recht heeft om daar in te voegen. Maar ook het ritsen is slechts netiquette.
Reden ze maar 80. Je mag al blij zijn als ze net de 60 halen. En dan nog seinen en boos zijn ook als je hem wel op zijn staart trapt en ze via de invoeger voorbij gaat en ergens aan het einde hiervan invoegt met 120/130.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar wat doet 90% van NL? Die poot halfgas en bij het eerste blokje na het puntstuk die auto naar links drukken als ze net 80 rijden.Levensgevaarlijk, dat volk.
Dat is inderdaad levensgevaarlijk. Ik heb zelf ook nooit problemen met invoegen hoor. Het gaat een soort van vanzelf. Gewoon kijken waar er ruimte is en daarin rijden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ruimte moet je maken. Dat begint bij het moment waarbij je de oprit naar de snelweg oprijdt. Dan ga je al kijken waar het gaatje is en waar je wil uitkomen. Als het dan nergens past (wat ik al moeilijk te geloven vind), doe je even rustig aan tot je het gaatje wel ziet. Dan ga je gassen en timen dat je daar in kan.
Jij bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag en je eigen inschattingen. Om dan te stellen dat je je knipperlicht aan zet en die bak gewoon naar links drukt...waarom? Omdat je zelf te stupide was om het goed te doen. Waarom jouw probleem op het bordje van een ander gooien?
Maar wat doet 90% van NL? Die poot halfgas en bij het eerste blokje na het puntstuk die auto naar links drukken als ze net 80 rijden.Levensgevaarlijk, dat volk.
In zo'n soort situatie vind ik dus inderdaad dat je zoveel mogelijk lichten aan moet hebben. Die alarmlichten hebben er toch voor gezorgd dat jij de auto voor je beter kon zien...quote:[b]Op zondag 31 augustus 2014 19:13 schreef Viezze het
Laatst kwam ik in een hoosbui, nog nooit meegemaakt. Ik kon letterlijk niks zien, en een fractie later zag ik ineens alarmlichten voor me. Toen stond iedereen stil op de snelweg, het was echt een beetje aanrijden of aangereden worden maar het is wonderbaarlijk genoeg goed gedaan. Maar over het algemeen voldoet snelheid minderen wel.
Wat heel irritant is, zijn bestuurders die op zo'n moment geen verlichting aan hebben
Ik heb wel dat als ze te lang aan het treuzelen zijn en nog steeds naast me rijden, ik ff het gas intrap. Als zij op dat moment ook het gas intrappen, dan is dat pech voor ze, maar dan hadden ze wat sneller moeten reageren. Bij sommige mensen lijkt het echt zo te zijn dat ze zich op de invoegstrook pas beseffen dat ze een plekje moeten zoeken en moeten gaan invoegen. En dat ze onderweg er naartoe totaal niet stil hebben gestaan bij dat feit.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken je ook wel expres tegen te houden. Dan rij jij sneller gaan zij ook sneller.
Daarom is een snelle auto wel handig, ookal rij je langzaam op de oprit je bent zo op max snelheid bij het invoegen.
Als het zo zwaar weegt dat je erom ontslagen kan worden, dan ga je toch iets eerder weg van huis?quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:39 schreef NieuweNier het volgende:
Dat drukken doe ik alleen bij files ofzo wanneer ik echt haast heb. Het is niet netjes, maar ontslagen worden of iets is dat ook niet... Het was meer bedoeld als een alternatief voor op het eind van de invoegstrook stilstaan.
Wat een bullshit, ik ga geen accu/peertjes verspillen als de zon schijnt en het compleet nutteloos is.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Mensen die niet standaard hun dimlichten aanhebben mogen van mij hun rijbewijs door de shredder malen.
Hmm. In het buitenland is het heel wat minder gebruikelijk je lampen aan te hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Mensen die niet standaard hun dimlichten aanhebben mogen van mij hun rijbewijs door de shredder malen.
Mensen die standaard hun lichten aan hebben bij prima zicht en daarmee benzine verspillen EN fietsers/voetgangers in gevaar brengen...mogen van mij hun rijbewijs houden hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:08 schreef pijltjegooien het volgende:
Mensen die niet standaard hun dimlichten aanhebben mogen van mij hun rijbewijs door de shredder malen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |