Bronquote:Latvia FM: ’This is war’ as Russia sends troops in to Ukraine
Latvia's foreign minister Edgars Rinkevics has called on the United Nations to 'act accordingly' after Ukraine says Russia has sent troops in to its country.
The ministers comments come after Ukraine President Petro Poroshenko said Russia had deployed troops in the east of the country.
News reports say pro-Russia rebels took the coast town of Novoazovsk and threatened the strategic port city of Mariupol, in the region's south.
"Russian invasion in Ukraine must be considered by the UN Security Council as act of aggression, UN must react accordingly, this is war" said Rinkevics, posting on his twitter account.
But Russia says none of its military convoys had crossed the border.
Russian representative to the OSCE Andrey Kelin said:“We have said that no Russian involvement has been spotted, there are no soldiers or equipment.”
“Accusations relating to convoys of armored personnel carriers have been heard during the past week and the week before that,” he said. “All of them were proven false back then, and is being proven false again now.”
“There is no sense in these accusations,” he said, quoted by RT.
The Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE) is holding a special meeting in Vienna to discuss developments in Ukraine, the BBC reports.
The rebel successes constitute the opening of a new front in the conflict.
He added that Ukraine would initiate an emergency session of the United Nations Security Council to discuss the crisis,
"I have made a decision to cancel my working visit to the Republic of Turkey due to sharp aggravation of the situation in Donetsk region... as Russian troops were actually brought into Ukraine," Mr Poroshenko's statement said.
Government forces had made significant advances against the separatists in recent weeks, but these gains seem in doubt with rebels now operating in two distinct areas of Donetsk region.
33000 meter is hoog zatquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Oekraine zal wel zeggen hoe laag ze moeten vliegen.
OH SNAPPPPPquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Oekraine zal wel zeggen hoe laag ze moeten vliegen.
Dan heb je een fullscale oorlog dusquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:30 schreef Karelnoord het volgende:
Waarom speelt het westen Putins spelletje niet gewoon mee en laat het wat 'vrijwilligers' en 'hulpgoederen' die halve Russen in elkaar timmeren?
Nee, want er zijn officieel geen mensen/oorlogsmaterieel aanwezig.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:31 schreef homme7 het volgende:
[..]
Dan heb je een fullscale oorlog dus
Wat een rare opmerking.... Of ben je een rus ofzo die alleen Russische media bekijkt?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:23 schreef Smack10 het volgende:
Wat heb jij gebruikt dat je niet ziet dat er twee partijen zijn, de EU en Rusland die beide steun leveren en daarmee een soort proxy oorlog voeren?
Of last van selectief wegkijken?
Dat is wat ik ook bedoelde. Waarom geen academi inhuren.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:31 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Nee, want er zijn officieel geen mensen/oorlogsmaterieel aanwezig.
Uhm heb je wel door dat die rampplek op een locatie was in handen van de rebellen?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:27 schreef Loekie1 het volgende:
Dacht je nu echt dat Europa en Amerika Oekraine gaan helpen na dat gedoe op de rampplek? Ze hebben het zelf verprutst.
Die tanks zullen zeker wel gestolen zijn door het Oekrainse leger en daardoor bij de rebellen gekomen zijn. Aldus de gekke Russen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:25 schreef speknek het volgende:
http://www.bbc.com/news/world-europe-28961080
Omdat die stuurloos zijn en al vaker hebben laten zien schijt te hebben aan alle vormen van regelsquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook bedoelde. Waarom geen academi inhuren.
twitter:CanadaNATO twitterde op woensdag 27-08-2014 om 17:27:56Geography can be tough. Here’s a guide for Russian soldiers who keep getting lost & ‘accidentally’ entering #Ukraine
reageer retweet
Jammer dat ze Kaliningrad zijn vergetenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:38 schreef remlof het volgende:
twitter:CanadaNATO twitterde op woensdag 27-08-2014 om 17:27:56Geography can be tough. Here’s a guide for Russian soldiers who keep getting lost & ‘accidentally’ entering #Ukraine [ afbeelding ] reageer retweet
Precies wat je nodig hebt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:38 schreef Romanus het volgende:
[..]
Omdat die stuurloos zijn en al vaker hebben laten zien schijt te hebben aan alle vormen van regels
Verrek jaquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:39 schreef Romanus het volgende:
[..]
Jammer dat ze Kaliningrad zijn vergeten
nee het zijn vakantiegangers. hoorde ik netquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:45 schreef remlof het volgende:
Het I-woord wordt nu steeds vaker genoemd, ook door de Washington Post:
Russian and Ukraine troops battle in south, prompting fears that invasion has begun
Je laat je kleur wel iets te opvallend zien hierquote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Advies in de zin van o.a. een gebouw in brand steken en mensen levend laten verbranden?
Laat je nakijken.
http://www.washingtonpost(...)=recommended_strip_1quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:46 schreef homme7 het volgende:
[..]
nee het zijn vakantiegangers. hoorde ik net
En de Krim.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:39 schreef Romanus het volgende:
[..]
Jammer dat ze Kaliningrad zijn vergeten
Omdat het westen dat soort zaken meestal vrij openbaar doet. Zie de steun aan koerden tegen IS momenteel.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:30 schreef Karelnoord het volgende:
Waarom speelt het westen Putins spelletje niet gewoon mee en laat het wat 'vrijwilligers' en 'hulpgoederen' die halve Russen in elkaar timmeren?
Zo te zien met heel veel Russische bots.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:57 schreef remlof het volgende:
Deze hashtag wordt ook steeds meer gebruikt: #russiainvadedukraine
Een hoop bagger inderdaad.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Zo te zien met heel veel Russische bots.
Omdat niemand zit te wachten op een conflict met die Russen? Nobody cares om Oekraine, dat mogen de Russen hebben.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:30 schreef Karelnoord het volgende:
Oh, oke.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Omdat niemand zit te wachten op een conflict met die Russen? Nobody cares om Oekraine, dat mogen de Russen hebben.
Mag toch hopen dat iedereen nu wel weet dat Poetin niet te vertrouwen is.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:12 schreef DSVM het volgende:
http://en.itar-tass.com/russia/747049
![]()
Zoiets komt mij bekend voor:
http://www.npr.org/blogs/(...)ian-forces-in-crimea
En dan een maand later:
http://uk.reuters.com/art(...)dUKL6N0N921H20140417
Zo ingewikkeld is het allemaal nietquote:
Er zijn nog steeds fokkers die volledig achter Poetin staanquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:14 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat iedereen nu wel weet dat Poetin niet te vertrouwen is.
Wat mij betreft is het kiezen tussen twee kwaden. De bevolking daar is gewoon fucked en dat is het erge van deze situatie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:15 schreef DSVM het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds fokkers die volledig achter Poetin staan
Sommige mensen kun je niet helpen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:15 schreef DSVM het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het kiezen tussen twee kwaden. De bevolking daar is gewoon fucked en dat is het erge van deze situatie.
Ja maar die worden door het Kremlin betaald om Russische propaganda te posten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:15 schreef DSVM het volgende:
[..]
Hoewel de Oekrainers natuurlijk ook niet volledig vrijuit gaan moge het toch duidelijk zijn dat Rusland het grootste kwaad is. De oorzaak van veel ellende en bloedvergieten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:18 schreef Happel het volgende:
Wat mij betreft is het kiezen tussen twee kwaden. De bevolking daar is gewoon fucked en dat is het erge van deze situatie.
De foto's van de tanken laat in elk geval duidelijk zien dat er Russen aanwezig zijn of op zijn minst dat Rusland de rebellen steunt. (De tanken die alleen in Rusland gebruikt worden en aanwezig zijn)quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:28 schreef superworm het volgende:
Is er al foto- of videobewijs van de invasie van Rusland?
Dat snap ik maar dat is al maanden zo. Als ik dat CNN-artikel lees is de basic gist: volle invasie begonnen, meerdere fronten geopend. Maar is dat ook zo?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De foto's van de tanken laat in elk geval duidelijk zien dat er Russen aanwezig zijn of op zijn minst dat Rusland de rebellen steunt. (De tanken die alleen in Rusland gebruikt worden en aanwezig zijn)
wel van russisch kanonnenvoer die om hun mammies roepenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:28 schreef superworm het volgende:
Mass protest: one camequote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:56 schreef meth1745 het volgende:
liveuamap:
Moscow. "Mass" protest against the war. One came. Was detained
[ afbeelding ]
Donetsk shelling:
Rally near General Staff in Kyiv
[ afbeelding ]
DNR flag over Saur-Mohyla
[ afbeelding ]
People require the introduction of martial law(State of war)
[ afbeelding ]
Crowd blocked the street near General Staff
[ afbeelding ]
Russian Media: "NATO chief Rasmussen poses greatest danger to international peace today"
Wat voor een bewijs zoek je?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:28 schreef superworm het volgende:
Meerdere malen Russische soldaten gearresteerd in Oekraine, elke keer zogenaamd weer verdwaald.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:31 schreef superworm het volgende:
Dat snap ik maar dat is al maanden zo. Als ik dat CNN-artikel lees is de basic gist: volle invasie begonnen, meerdere fronten geopend. Maar is dat ook zo?
Nou ja, bijv. een NAVO-statement (en niet van een anonieme functionaris) zou genoeg zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:33 schreef DSVM het volgende:
[..]
Wat voor een bewijs zoek je?
Russische tanks en troepen met de Russische vlag erop geschilderd , zo van ''kijk eens, wij zijn Russen''?
Dat ga je nooit krijgen.
Eerder achter het Nederlandse/Europese belang te staan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:15 schreef DSVM het volgende:
[..]
Eigen belang dus. En de normale burgers die daar wonen mogen gewoon wegrotten omdat die toch niks voor jou kunnen betekenen?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Eerder achter het Nederlandse/Europese belang te staan.
Leg mij eens uit waarom ik in godsnaam achter de Oekrane zou moeten gaan staan? Een half verrot land vol corruptie en oligarchen waar we niks aan hebben. Waar we nu alweer miljarden in gestoken hebben. Geld dat we ook voor de Europese economie hadden kunnen gebruiken. Geld wat straks verloren is als Poetin gewonnen heeft.
Uiteindelijk wint Poetin dit toch wel omdat zijn kaarten veel beter zijn. We hadden als Europa beter de invloed aan kunnen wenden om een deal te maken met de man. Over de rug van Oekrane inderdaad, maar voor mij zijn die mensen op de Maidan het niet waard. Het is geen Europa, er is geen vitaal belang daar voor ons.
De elite in Brussel heeft gewoon teveel expansionistische trekjes, dat zie je met Turkije en met Oekrane. Mede omdat de Amerikanen dit pushen. Het is echter niet in het belang van de Nederlandse/Europese bevolking. Daarom hoop ik dat het faalt en in dit geval dat Poetin wint.
Beter drijven we gewoon handel met Poetin en laten we hem de probleempjes in zijn achtertuin lekker zelf oplossen. Zonder de noodzaak voor weer miljardensubsidies.
Oekraine ligt gewoon in Europa hoor? Dus hoezo is het geen Europa?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Eerder achter het Nederlandse/Europese belang te staan.
Leg mij eens uit waarom ik in godsnaam achter de Oekrane zou moeten gaan staan? Een half verrot land vol corruptie en oligarchen waar we niks aan hebben. Waar we nu alweer miljarden in gestoken hebben. Geld dat we ook voor de Europese economie hadden kunnen gebruiken. Geld wat straks verloren is als Poetin gewonnen heeft.
Uiteindelijk wint Poetin dit toch wel omdat zijn kaarten veel beter zijn. We hadden als Europa beter de invloed aan kunnen wenden om een deal te maken met de man. Over de rug van Oekrane inderdaad, maar voor mij zijn die mensen op de Maidan het niet waard. Het is geen Europa, er is geen vitaal belang daar voor ons.
De elite in Brussel heeft gewoon teveel expansionistische trekjes, dat zie je met Turkije en met Oekrane. Mede omdat de Amerikanen dit pushen. Het is echter niet in het belang van de Nederlandse/Europese bevolking. Daarom hoop ik dat het faalt en in dit geval dat Poetin wint.
Beter drijven we gewoon handel met Poetin en laten we hem de probleempjes in zijn achtertuin lekker zelf oplossen. Zonder de noodzaak voor weer miljardensubsidies.
Misschien heeft Rusland per ongeluk de tank?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zijn die befaamde T-72Bs die alleen Rusland heeft, dus die onmogelijk veroverd kunnen zijn op het Oekrainse leger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |