abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:50:30 #176
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143914947
quote:
Akelige man.

2 jaar geleden vond ik hem nog wel een baas. Maar het is gewoon een gevaarlijke gek.
pi_143914948
Is het echt aan nu ja, of loopt dit weer met een sisser af?
pi_143914999
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:55 schreef Loveless85 het volgende:
Is het echt aan nu ja, of loopt dit weer met een sisser af?
Ik zie geen full-invasion komen, maar gewoon zoals het nu gaat. Beetje bij beetje. Dus wat betreft is het zeker aan. (Al maanden)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:05:33 #181
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143915252
De Novorossiya vlag wappert in Novoazovsk:

https://twitter.com/OnlineMagazin/status/504960063166238720
Say what?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:08:41 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143915342
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:00 schreef DSVM het volgende:

[..]

Het ontbreekt de filmer niet aan stalen ballen
Dat zijn die befaamde T-72Bs die alleen Rusland heeft, dus die onmogelijk veroverd kunnen zijn op het Oekrainse leger.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_143915401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:11 schreef JimmyJames het volgende:
De Russen hopen natuurlijk dat Oekrane met een oorlogsverklaring komt. Dan kunnen ze zich weer voordoen als de slachtoffers van het hele gebeuren.

Overigens zijn de bewoordingen nog voorzichtig, het woordje 'invasie' is nog niet gevallen.

De Russen wordt feitelijk nog steeds de hand boven het hoofd gehouden, "ze krijgen nog een laatste kans!". En zo zal het waarschijnlijk gaan totdat er Russische militairen paraderen in Kiev..
Tegen die tijd hoop ik dat er nog iemand ballen krijgt daar in Kiev en een paar bommen op Moskou gooit, ook al is het maar om een punt te maken...
pi_143915491
quote:
NAVO: Russische invasie Oost-Oekrane

Er is sprake van een Russische invasie in het oosten van Oekrane. Dat zegt een anonieme NAVO-functionaris tegen persbureau Reuters.

De Organisatie voor Vrede en Samenwerking in Europa (OVSE) had eerder op de dag ook al gezegd dat Rusland bezig is met een inval. De Oekraense president Porosjenko sprak donderdag eveneens van een invasie, maar later kwam hij op zijn woorden terug en sprake van 'Russische troepenbewegingen'.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:16:39 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_143915518
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat is er op tegen wanneer de VS een bevriende natie helpt terroristen met tanks op te ruimen?

Gewoon met apaches de kolone vernietigen.
In principe niet zoveel, behalve dan dat ze zich verlagen tot Rusland. Het is jammer dat Oekraine niet zelf geinvesteerd heeft in tankbusters. Hadden ze meer aan dan aan tanks.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:17:38 #186
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143915535

[ Bericht 95% gewijzigd door UpsideDown op 28-08-2014 14:22:40 ]
Say what?
pi_143915572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

De Russen zijn de geallieerden uit WO2 , die misschien wel de meeste verliezen hebben geleden in de strijd voor onze vrijheid. Dat respect heeft men nooit gehad. In tegendeel, Rusland is altijd neergezet als de "bad guy" , terwijl het juist vaak de vredesduif is in de internationale politiek en in ieder geval het westerse geweten. Zonder Rusland (en soms China) zou het westerse machtsblok hun hele agenda van werelddominantie en onderdrukking zonder tegenstand kunnen doorvoeren. We mogen God op de blote knieen danken dat Rusland hier nog wat tegengas geeft.
Volgens mij heb jij echt de balle verstand van deze zaken of wel?
Als je eens gaat kijken naar wat Rusland allemaal uitgespookt heeft? Aan wat voor persoontjes ze gigantisch veel wapens leveren. Nu voor oorlog zorgen in Oekraine. En wat voor veto's ze hebben uitgesproken om dingen te blokkeren (vaak samen met China).

Rusland is wel het allerlaatste land dat een vredesduif zou zijn. (zie de huidige invasie die ze in Oekraine uitvoeren, echt pro vrede hoor....)
pi_143915600
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:16 schreef speknek het volgende:

In principe niet zoveel, behalve dan dat ze zich verlagen tot Rusland. Het is jammer dat Oekraine niet zelf geinvesteerd heeft in tankbusters. Hadden ze meer aan dan aan tanks.
Die 2 situaties verschillen wel hoor.
VS zou in dat geval helpen terroristen te verslaan die veel ellende veroorzaken,
terwijl Rusland er juist alles aan doet om een bloedige oorlog te veroorzaken. Aan de kant van de terroristen. Rusland stuurt nu een invasie in een ander land, terwijl VS dat land waar de grond toe behoort zou helpen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:24:23 #189
8369 speknek
Another day another slay
pi_143915706
Ik denk niet dat Obama er zin in heeft, maar een logische escalatie zou inderdaad zijn dat de VS haar Tomahawks 'te huur' aanbiedt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_143915720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:47 schreef meth1745 het volgende:

Ik zeg niet dat ik het geloof, ik zeg dat zulke voorvallen wel gebeurd zijn, in andere gebieden. En de grens is trouwens niet goed afgebakend. Al acht ik het niet uitgesloten dat ze verloren gereden of gelopen waren, anders zouden ze niet pardoes in de handen van de Oekrainse troepen zijn gevallen en zich zonder verzet hebben overgegeven. Dat klinkt alvst niet als troepen die wisten wat ze deden.
Denk dat de meeste troepen die Rusland stuurt wel iets beter voorbereid zijn, zie hoe snel ze Mariupol hebben genomen.
Wat dacht je dan? Dat die groepen die de grens over gingen en betrapt worden zouden gaan terug vechten? Terwijl het schijnbaar overduidelijk Russen waren. Dan was het helemaal duidelijk geworden dat Rusland een invasie uitvoerde.
Daarom houden ze zich dan van de domme, ohhhh we waren verkeerd sorry sorry. Dan kun je je er nog iets van uit gaan praten.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:25:27 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_143915740
quote:
Joseph Dempsey, an IISS analyst, has studied video footage reportedly taken on 26 August in Sverdlovsk, Luhansk, in eastern Ukraine. The video shows a convoy of military vehicles.

Whilst date and location are unconfirmed, he says the operator of the convoy is apparent: flags associated with the separatist movement are clearly displayed and some vehicles feature bright green areas, a common feature of separatist armour.

The mixed convoy includes at least three T-72B1 Main Battle Tanks (MBTs) but it is the appearance of a lone, more modern T-72 variant (shown below) that is of particular significance.

This variant, distinguished by the prominent Kontakt-5 Explosive Reactive Armour (ERA) arrangement - the boxes on the turret front - is commonly referred to by Western sources as the T-72BM.

It is operated by the Russian Army in large numbers, but crucially it is not known to have been exported or operated outside of Russia.
http://www.bbc.com/news/world-europe-28961080
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:25:27 #192
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_143915741
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Daar had janoekovitsj geen enkel belang bij
pi_143915747
Poetin gaat winnen.
pi_143915751
Genoeg tweets inmiddels die ook zeggen dat er grote groepen demonstranten op weg zou zijn naar het Presidentieel Paleis in Kiev.

Kan dit alleen niet bevestigd krijgen/vinden...

Dan valt straks alles samen.... leuk spelletje van de Russen...

Vaarwel Oekraine als onafhankelijke staat
pi_143915779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:24 schreef speknek het volgende:
Ik denk niet dat Obama er zin in heeft, maar een logische escalatie zou inderdaad zijn dat de VS haar Tomahawks 'te huur' aanbiedt.
Of beter hellfires en ander anti tank spul zoals javalins.

Wat ik trouwens van oekraine niet snap is waarom ze geen mijnenveld langs de grens hebben neergelegd. Dat zou het de rebellen zeer moeilijk gemaakt hebben om via rusland binnen te komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_143915791
Dacht je nu echt dat Europa en Amerika Oekraine gaan helpen na dat gedoe op de rampplek? Ze hebben het zelf verprutst.
pi_143915795
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:25 schreef Loekie1 het volgende:
Poetin gaat winnen.
Logisch. Oekrane maakt geen kans en het Westen geeft te weinig om een dysfunctioneel ex-Oostblokland. Dat Poetin zijn zin krijgt stond van tevoren al vast.
pi_143915824
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Logisch. Oekrane maakt geen kans en het Westen geeft te weinig om een dysfunctioneel ex-Oostblokland. Dat Poetin zijn zin krijgt stond van tevoren al vast.
Hopen op een hersenbloeding voor Poetin dan maar.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:29:22 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_143915836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Of beter hellfires en ander anti tank spul zoals javalins.
Daarvoor moeten ze boven Oekraiene gaan vliegen, en dan kunnen ze per ongeluk uit de lucht geschoten worden door Rusland seperatisten.
pi_143915853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Daarvoor moeten ze boven Oekraiene gaan vliegen, en dan kunnen ze per ongeluk uit de lucht geschoten worden door Rusland seperatisten.
Oekraine zal wel zeggen hoe laag ze moeten vliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')