Dank je welquote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:16 schreef Cici het volgende:
[..]
Dank je wel
De dierenarts wist niet precies wat het was en durfde er niet in te prikken om te kijken of het vocht was, als het weefselgroei was dan was het niet goed ofzo om er ff in te prikken.
Dus Pietie heeft een injectie met antibiotica gehad en moest ff kijken of het na 3 dagen kleiner was geworden.
Als niet dan moet ik even terug komen en kijken ze verder.
De kosten: 4,50
Pietie heeft geen kik gegeven tijdens de injectie
Als ik voor 1 rat naar de DA moet, dan neem ik ze allebei mee, vrouwtjes of mannetjes.
Dan wennen ze er allemaal aan.
Q heeft ze ff bekeken, hoe alles genas en het zag er allemaal goed uit
Ook op de kattenbak, dat weet ik zeker want voordat kitten2 kwam was dat al het geval. Maar het is ook alleen op het bed, daarom denk ik aan gedrag, ook als de slaapkamerdeur open is, en hij dus ieder moment naar de bak kan, en daarom denk ik dan weer niet aan gedrag. Het is heel verwarrend.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Wat? En niet op de kattenbak?
[..]
Ik denk niet dat katten uberhaupt iets doen om je te pesten
[..]
Het klinkt wel erg vreemd hoor. Het lijkt op een passieve incontinentie, dus dat hij urine laat lopen terwijl hij ligt? Het kan zijn dat er iets mis is met de sluitspier van zijn blaas.
Het is toch verstandig om alle medische oorzaken van dit gedrag te laten uitsluiten. Dus als hij voor de castratie gaat, sowieso goed laten nakijken en misschien ook urine laten onderzoeken.
Als het toch een gedragsprobleem blijkt te zijn (dus geen fysieke oorzaak), dan kan de castratie zeker helpen. Verder moet je die dekbed goed wassen en de kat even een paar weken niet op de bed/deken laten, zodat hij dit gedrag kan afleren.
Oh wat sneu voor jou en voor de poezel... Doet hij het niet op andere dekens? En als je een andere dekbed op je bed legt?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ook op de kattenbak, dat weet ik zeker want voordat kitten2 kwam was dat al het geval. Maar het is ook alleen op het bed, daarom denk ik aan gedrag, ook als de slaapkamerdeur open is, en hij dus ieder moment naar de bak kan, en daarom denk ik dan weer niet aan gedrag. Het is heel verwarrend.
Is goed, dan ga ik dat aan de arts doorgeven, want dat met een aantal weken niet in de kamer laten hielp niet, ik had hem laatst weer op bed en weer. Dus. Arm beestje.
Ook danquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:16 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh wat sneu voor jou en voor de poezel... Doet hij het niet op andere dekens? En als je een andere dekbed op je bed legt?
Gezellig is het niet echt als je dekbed steeds ónder zit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 10:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ook danWant ik woon hier pas, en sinds hij hier woont heb ik het zomerdekbed, en toen die vies was heb ik die in de was gegooid en het herfstdekbed gepakt, en toen weer. En om nou nieuwe te kopen....
Ik vind het vooral zo jammer omdat het zo gezellig is samen. Maar ja.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:09 schreef knoblaucha6 het volgende:
HHH heeft weer prachtpoep en is zo gek als een deur
Ja: de hond uitlaten, de hond borstelen, de hond weer uitlaten, vlees en gedroogde snacks voor de hond kopen, een ton zand en hondenhaar in de woonkamer stofzuigen, hondenkussens wassen, hondenspeelgoed repareren... Dat is mijn weekendquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:16 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Moet jij niet eens weekend vieren en zo
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:31 schreef Cat22 het volgende:
DiDa, zou je je desintcollega's kunnen vragen om de verpakking van de no stress druppels wat steviger te maken? Ik drukte de eerste uit het cellofaantje en die scheurde aan de zijkant open.![]()
Eens kijken of ik ze nu nog fatsoenlijk op de kat krijg.
Met een klein schaartje ze uit het cellofaan knippen ipv er uit drukken werkt beter (ik ken het van de vlooiendruppels)quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:31 schreef Cat22 het volgende:
DiDa, zou je je desintcollega's kunnen vragen om de verpakking van de no stress druppels wat steviger te maken? Ik drukte de eerste uit het cellofaantje en die scheurde aan de zijkant open.![]()
Eens kijken of ik ze nu nog fatsoenlijk op de kat krijg.
Ze zit nu zelf onder de valeriaan en is zo rustig als watquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Dat is niet de bedoeling. Ruik je nu ook lekker naar valeriaan?
Ik zal het doorgeven! Stuur je even een dm
Nee, zieluhquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:33 schreef knoblaucha6 het volgende:
Tjonge, jij doet ook geen ene reet voor je eigen hond zeg, net als ik .
Het plakt een beetje.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Dat is niet de bedoeling. Ruik je nu ook lekker naar valeriaan?
Ik zal het doorgeven! Stuur je even een dm
Ah, dat vind ik heel liefquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:10 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Gezellig is het niet echt als je dekbed steeds ónder zit.
(psst, als je een eenpersoonsdekbed hebt heb ik er nog 1 gloedjenieuw en ongebruikt in de kast liggen dus die stuur ik je zo toe)
quote:
Ow....quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
Vanaf nu epibreer ik jou terstond uit mijn lijstje van mensen die voor welke vorm van welke gezelligheid ook welkom zijn, ik ben veel te beledigd
(Beeb blijft wel welkom
)
Daarnaast is het jou blijkbaar nooit opgevallen dat wij niet zo ver van het Delta af wonen maar net zover er vandaan in de hoop dat we niet zo erg meer op zouden vallen dus je breekt mijn tere hart![]()
*snik*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even met de deur in huis vallend, heb nl niet alles teruggelezenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ah, dat vind ik heel liefMaar ik heb een tweepersoons. Dankjewel
![]()
Nee, dan is het niet gezellig, maar zonder de urine is het wel gezellig
Omdat het een Cavalier is en 18 maanden oud is, denk ik toch snel aan syringomyelia.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:22 schreef Tinkepink het volgende:
Geen idee of ik het hier moet plaatsen of beter in het hondentopic/een apart topic open, maar ik heb een vervelend gedragsprobleem met mijn hond (cavalier, 18 maanden, reu, angstig aangelegd):
Sinds een paar weken begint hij spontaan te blaffen en sinds deze week gromt hij er ook nog bij. Soms kwispelt hij ook, meestal niet. Eerst deed hij het heel af en toe, sinds een week dagelijks en sinds een dag of 2 meermaals per dag. Over het algemeen is er niets aan de hand: we zitten gewoon aan tafel of kijken tv en hij zit bij ons in de buurt onder tafel of op de grond. Van het een of andere moment begint hij dan zomaar te grommen en te blaffen. Hij lijkt me angstig, maar ik heb geen idee waarvoor hij bang is.
Het grommen begint dusdanig uit de hand te lopen, dat ik zelf bang van hem word. En dat is niet goed natuurlijk. Ik heb geprobeerd hem uit de situatie te halen door (niet tegelijkertijd natuurlijk):
- het gedrag te negeren (werkt niet)
- te zeggen dat alles goed is (werkt niet);
- foei te zeggen,(werkt niet)
- hem een aai te geven (werkt niet)
- hem af te leiden met een spelletje (werkt niet)
- hem naar de keuken te brengen en hem daar even alleen te laten.
Dit laatste lijkt het beste te werken. HIj komt tot rust en blaft en gromt niet meer. Echter kan het zijn dat een half uur later het grommen en blaffen weer opnieuw begint. En als we al in de keuken zitten is dit natuurlijk ook geen oplossing.
Buiten gedraagt hij zich volledig normaal. Verder is hij erg op mij gefixeerd en zit hij graag op schoot. Man komt op plaats 2 en daarna de kinderen. HIj is nog niet uitgevallen naar de kinderen gelukkig.
Kan een lichamelijk probleem de oorzaak zijn?
Wat zielig! Waarom worden die hondjes überhaupt nog gefokt dan?quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
het is een afwijking in hersenen die eigenlijk voorkomt bij 95% van Cavaliers.
Toch maar weer naar de dierenarts. Ik was er trouwens al eens omdat ik dit vermoeden had op basis van lichamelijke klachten, maar zij dacht dat er niets aan de hand was. Beide ouderdieren zijn trouwens getest. Hij heeft een goede stamboom met weinig ziekten. Maar dat zegt toch niet alles waarschijnlijk.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Omdat het een Cavalier is en 18 maanden oud is, denk ik toch snel aan syringomyelia.Ik neem aan dat je deze ziekte kent als Cavalier-eigenaar.
Qua fokkerij moeten eigenlijk beide ouderdieren voor elke dekking een MRI scan ondergaan, maar zelfs dan kunnen zij op een latere leeftijd nog syringomyelia ontwikkelen en achteraf gezien zou men er niet mee moeten fokken, maar dan is het al te laat... Any way, ik weet niet of er fokkers zijn die elk jaar 1000 euro per hond voor een MRI scan uitgeven...
Terug naar je hondje: het is dus toch verstandig om een afspraak te maken bij je dierenarts om verder te kijken! Misschien is er ook niks aan de hand hoor. Of heeft hij een gedragsprobleem zonder lichamelijke oorzaken. Maar ik vind dit verhaal helaas toch erg "typisch" klinken...
P.S. Hij heeft geen chocolade meer gesnoept?
Oh wat een schrik, sterkte en ik duim voor d'r.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:11 schreef knoblaucha6 het volgende:
Het ging ineens helemaal mis met HHH, ze is vanmorgen opgenomen en we zitten in angst om haar, ze is heel erg ziek
Goed plan om weer naar de dierenarts te gaan. Gelukkig zijn er ook milde gevallen van syringomyelie die reageren op de pijnstilling. Fijn dat de fokker de ouders heeft laten testen, maar helaas dus worden zij vaak op een jonge leeftijd getest en kunnen zij op een latere leeftijd alsnog SM ontwikkelen (maar tegen die tijd zijn zij al gebruikt voor de fok).quote:Op zondag 24 augustus 2014 07:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Toch maar weer naar de dierenarts. Ik was er trouwens al eens omdat ik dit vermoeden had op basis van lichamelijke klachten, maar zij dacht dat er niets aan de hand was. Beide ouderdieren zijn trouwens getest. Hij heeft een goede stamboom met weinig ziekten. Maar dat zegt toch niet alles waarschijnlijk.
De chocolade blijft hij gelukkig ver van
Ach, arme Lotje...quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:11 schreef knoblaucha6 het volgende:
Het ging ineens helemaal mis met HHH, ze is vanmorgen opgenomen en we zitten in angst om haar, ze is heel erg ziek
Sterktequote:Op zondag 24 augustus 2014 10:11 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ach nee toch , sterkte en ik duim voor Lotjequote:Op zondag 24 augustus 2014 10:11 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ach nee! Ik duim voor jullie!quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:11 schreef knoblaucha6 het volgende:
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:05 schreef knoblaucha6 het volgende:
We mochten net bellen, ze heeft een infuus maar nog geen verbetering. De da gaf al nadrukkelijk aan vanmorgen dat ze er mogelijk niet doorheen komt. Om 3 uur mogen we bij haar gaan kijken. Veel hoop hebben we eerlijk gezegd niet, het was echt afschuwelijk vanmorgen.
Hij is pas gekomen na de verhuizingquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:26 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Even met de deur in huis vallend, heb nl niet alles teruggelezen.
Mocht de DA lichamelijk geen oorzaak vinden en het toch in het gedrag gezocht moet worden.
Ik las dat je pas verhuisd bent, heeft het daar niet mee te maken?
Misschien triggert iets op die kamer, of het uitzicht van die kamer, of de geur op die kamer.
Of juist iets in een andere ruimte en dat ventileert ze op je bed?
Legio mogelijkheden ik weet het![]()
Maar misschien heb je er (later) wat aan.
Wat een opluchting!quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
De da belde net.
Lotje heeft een flinke alvleesklierontsteking!
Volgens hem is Lot echter in een dusdanig goede conditie ondanks haar leeftijd dat de prognose gewoon goed is!
Ze moet een paar dagen daar blijven ivm medicatie intraveneus maar hij heeft er vol vertrouwen in.
Mijn hemel wat een sterk hondje hebben wij. Ik had het echt echt echt niet verwacht, man ook niet, we waren al zo ontzettend veel verder in onze bol.
We mogen zo naar haar toe en haar knuffelen, we zijn er helemaal compleet ondersteboven van, ons meisje toch, echt, we dweilen echt alle kanten op
God wat zijn we blij, onbeschrijflijk
Meer info krijgen we dadelijk
Dat maar toch blijven we nog heel erg voorzichtig al is de da optimistisch.quote:
Zij misschien wel, man en ik zijn vandaag wel even een paar jaartjes ouder geworden, ik heb wat afgejankt vandaagquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:30 schreef valentijn101 het volgende:
![]()
![]()
jahhh, go lotje!!!
![]()
![]()
(ik begin zo langzamerhand het vermoeden te krijgen dat die kleine haarbal onsterfelijk is
)
Jeetje, sterk beessie!quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
De da belde net.
Lotje heeft een flinke alvleesklierontsteking!
Volgens hem is Lot echter in een dusdanig goede conditie ondanks haar leeftijd dat de prognose gewoon goed is!
Ze moet een paar dagen daar blijven ivm medicatie intraveneus maar hij heeft er vol vertrouwen in.
Mijn hemel wat een sterk hondje hebben wij. Ik had het echt echt echt niet verwacht, man ook niet, we waren al zo ontzettend veel verder in onze bol.
We mogen zo naar haar toe en haar knuffelen, we zijn er helemaal compleet ondersteboven van, ons meisje toch, echt, we dweilen echt alle kanten op
God wat zijn we blij, onbeschrijflijk
Meer info krijgen we dadelijk
Ach gossie, ja dan breekt je hart toch...quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:46 schreef knoblaucha6 het volgende:
Terug van hoopje ellende, uitgebreid met de da gesproken (terwijl ik bij Lot in het hok lag)
Kort gezegd: Als zij zouden denken dat het allemaal teveel was zouden ze haar niet behandelen maar adviseren om te stoppen. Hoewel nu nog echt erg ziek hebben zij er vertrouwen in (ik minder, ze had niks te missen en reageerde niet op ons. Een dag of 3 moet ze iig blijven, alvleesklieronsteking is fors pijnlijk (mijn moeder heeft het ook gehad) en haar dikke darm was ook flink geïrriteerd. Pijnstillers en AB, Dex uiteraard even niet. Ik ben nog steeds niet gerust.
Kiek nou toch![]()
[ afbeelding ]
Nou, ik kan je garanderen dat zij daar heel goed voor HHH gaan zorgenquote:Op zondag 24 augustus 2014 16:46 schreef knoblaucha6 het volgende:
Terug van hoopje ellende, uitgebreid met de da gesproken (terwijl ik bij Lot in het hok lag)
Kort gezegd: Als zij zouden denken dat het allemaal teveel was zouden ze haar niet behandelen maar adviseren om te stoppen. Hoewel nu nog echt erg ziek hebben zij er vertrouwen in (ik minder, ze had niks te missen en reageerde niet op ons. Een dag of 3 moet ze iig blijven, alvleesklieronsteking is fors pijnlijk (mijn moeder heeft het ook gehad) en haar dikke darm was ook flink geïrriteerd. Pijnstillers en AB, Dex uiteraard even niet. Ik ben nog steeds niet gerust.
Kiek nou toch![]()
[ afbeelding ]
Die donkere plekken is een zogenaamde "legger". Nou ja, een legger is eigenlijk een slijmbeurs gevuld met vocht, dit is meer een irritatieplek. Komt omdat er echt weinig "vulling" zit op die plek, tussen het bot en de (harde) ondergrond. Charlie ligt natuurlijk niet de hele dag op een zachte kussen of modderige zachte grond. Nu is het een beetje geïrriteerd geraakt. Waarschijnlijk gaat het vanzelf over, maar je kan er op bijv. calendula zalf opsmeren of Beaphar wondzalf.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:56 schreef Valerie. het volgende:
Charlie heeft eigenlijk al zo lang ik mij kan herinneren donkerdere plekken op ellebogen ed, maar nu zie ik voor het eerst een schilferige huid eronder![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat je wat kan zien, ik zie zelf niet wat erop staat door de zon
Man en ik zouden samen met haar in dat hok passen, als het aan mij lag ging ik er slapen ...quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nou, ik kan je garanderen dat zij daar heel goed voor HHH gaan zorgenIk zie ook al dat zij een super de luxe Rottweiler-grootte hok gekregen heeft.
Erg vervelend, acute alvleesklierontsteking... Rust, infuusvloeistof, pijnstilling en tijd heeft het nodig... Ik zal duimen dat HHH snel opknapt!
Oh inderdaad! Nu je het zegt herinner ik me dat ik er ooit mee naar de dierenarts ben geweestquote:Op zondag 24 augustus 2014 17:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Die donkere plekken is een zogenaamde "legger". Nou ja, een legger is eigenlijk een slijmbeurs gevuld met vocht, dit is meer een irritatieplek. Komt omdat er echt weinig "vulling" zit op die plek, tussen het bot en de (harde) ondergrond. Charlie ligt natuurlijk niet de hele dag op een zachte kussen of modderige zachte grond. Nu is het een beetje geïrriteerd geraakt. Waarschijnlijk gaat het vanzelf over, maar je kan er op bijv. calendula zalf opsmeren of Beaphar wondzalf.
Hoe gaat het met HHH?quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:53 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Man en ik zouden samen met haar in dat hok passen, als het aan mij lag ging ik er slapen ...
Saar, de door de kliniek geadopteerde hond wiens achterpootje geamputeerd is ligt één hok verder dan ons voddenbaaltje, zo'n lief koppie heeft Saar.
Het kunnen heel veel diverse dingen zijn. Het kan een auto-immuun probleem zijn, of een bacteriële huidontsteking, of een (vlooien)allergie, of een mijt-infectie, of toch vechtwonden of... Het lijstje is eindeloos.quote:Op maandag 25 augustus 2014 07:51 schreef Jula123 het volgende:
Beste dierenarts, een van mjn 2 katten heeft sinds een paar dagen allemaal wondjes op zijn kop, in zijn oor, zijn hele kin ligt open en is bloederig en korsterig. Op zijn wang heeft hij gewoon een soort gat waar een pluk haar mist. Bij zijn pootje heeft hij ook een paar bultjes en op zijn andere poot zit een grote kale plek.
het begon allemaal met zijn kin, hij had een beetje bloed, dus ik dacht dat hij een klap had gekregen van mijn andere kat. Maar het wordt elke dag erger. Hij komt alleen soms in de tuin, onder toezicht. Hij vecht nauwelijks met de andere kat. Ik weet vrijwel zeker dat hij geen vlooien heeft. Ik heb niks veranderd qua voer/planten oid.
enig idee wat het kan zijn?)
Als Lotje goed reageert op het infuus en snel uit de shock komt, dan wordt de prognose een stuk beter. Je dierenartsen doen hun best. Voorlopig dus even afwachten, hoe moeilijk het ook is. Heel veel sterktequote:Op maandag 25 augustus 2014 08:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
Lotje is redelijk stabiel de nacht doorgekomen maar ze heeft het zeer stevig te pakken zoals de da net zei. Ze gaan haar zo weer onderzoeken, om half 12 kan ik weer bellen.
Toch ben ik bang dat dit alles in combi met wat er ook in haar koppie toen fout is gegaan het moeilijk maakt om haar op de pootjes te krijgen.
Ik geloof nog steeds dat we haar kwijt kunnen raken maar goed.
bedankt! Ik heb net een afspraak gemaakt, kunnen gelukkig vandaag nog terecht. Hopelijk is niks ernstigsquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het kunnen heel veel diverse dingen zijn. Het kan een auto-immuun probleem zijn, of een bacteriële huidontsteking, of een (vlooien)allergie, of een mijt-infectie, of toch vechtwonden of... Het lijstje is eindeloos.
De kat moet in ieder geval naar de dierenarts voor nader onderzoek en de behandeling. Want als zijn hele kin open ligt, klinkt het niet goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als jullie nu dringende en minder dringende vragen hebben, hoor ik het graag![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar het stinkt is het warm.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:15 schreef knoblaucha6 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar het stinkt is het warm.
Eeehhh, ik ben geen fysiotherapeutquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:15 schreef Ratsnest89 het volgende:
Mijn hond wordt aankomende maand gesteriliseerd, en ik woon in een appartement met trappen. Op welke manier kan ik mijn hond het best dragen na de operatie? ( 18 kg momenteel)
Dankjewel, jij ook met Lotje.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:44 schreef knoblaucha6 het volgende:
Fijn dat je vandaag terecht kunt Jula, sterkte.
Jullie weten het beste wat goed is voor Lotje. Heel veel sterkte met deze zware beslissing...quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:15 schreef knoblaucha6 het volgende:
Net uitgebreid de da aan de telefoon gehad. Lotje is nog steeds als gisteren, haar buikvlies is ook ontstoken zo blijkt en ze heeft pijn dus een spuit morfine gehad. De da gaf aan dat de eerste 48 uur belangrijk zijn maar hij haar een kansje wil geven. We spreken hem vanmiddag tijdens het bezoekuur maar man en ik zijn het er eigenlijk over eens dat deze klap en de klap in haar koppie te veel zijn te mogen hopen dat ons stuiterballetje ooit nog echt Lotje zal kunnen zijn.
Daar we feitelijk nog minder dan 3/4 kwart dag een beetje "hoop" kunnen hebben willen we vanmiddag toch goed overleggen met de da of het niet beter is om afscheid van haar te nemen. De da gaf zelf al aan dat als ze na die 48 uur (vanaf gisterochtend dus) niet iets beter is het onderwerp euthanasie zeker aan de orde is. Daar ze nu nog net zo is als gisterochtend is bij ons de hoop weg.
We gaan haar verliezen
Ik denk dat ze 't niet beter had kunnen treffen dan bij jullie. Heel veel sterktequote:Op maandag 25 augustus 2014 12:34 schreef knoblaucha6 het volgende:
De arts zei duidelijk: ze heeft heel veel pijn. Hij gaf ook aan dat omdat wij inderdaad haar het beste kennen beter een evt verschil kunnen zien maar wat hij vertelde zegt ons al genoeg. Man heeft vrij genomen en wij zijn het met elkaar eens.
Ons Lotje toch
Wat lief, en ik jank al zo veel.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:46 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik denk dat ze 't niet beter had kunnen treffen dan bij jullie. Heel veel sterkte
Sterkte Knoflookje en manquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Wat lief, en ik jank al zo veel.
Net ook even Lotjes eigen da gebeld (ik twijfel geen seconde aan Ridderkerk hoor, no way) maar hij kent Lotje al 9 jaar, hij staat achter onze keuze (hoe fijn is het dat die electronische dossiers bestaan in dit geval) en wil het inslapen graag zelf doen. Maar met Lotje gaan sjouwen en zo is geen optie voor mij, als ze vanmiddag nog zo is als nu is het beter maat meteen daar in te grijpen. Ik heb haar altijd beloofd dat dat thuis gebeurd wat dus wel kan maar het zou een te grote aanslag op haar zijn haar eerst mee naar huis te nemen en wachten op haar eigen vertrouwde da.
Ik zit zo enorm stuk
Hmmm het blijft een raadsel, hopelijk is het slechts tijdelijk.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:28 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Hij is pas gekomen na de verhuizingHij is net 5 maanden. Dus dat is het denk ik niet. Het kan dat hij niet kan wennen aan dit huis, maar dat lijkt me sterk, ik heb nog nooit zo'n chillkat gehad, hij had 0 tijd nodig om uit de reismand te komen en te ontdekken en hij is geen moment bang geweest. Of hij moet zijn stress goed kunnen verbergen...
Je ziet. Ik snap het niet
Misschien dat iets anders hem idd triggert in een andere ruimte, maar als hij geen toegang heeft tot het bed doet hij het helemaal niet, dus dan is het denk ik toch dat de zachtheid van het bed iets doet of zo. Maar op de was doet hij het ook niet.
sukkelkat
Ahh, heel erg veel sterkte vanmiddagquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Wat lief, en ik jank al zo veel.
Net ook even Lotjes eigen da gebeld (ik twijfel geen seconde aan Ridderkerk hoor, no way) maar hij kent Lotje al 9 jaar, hij staat achter onze keuze (hoe fijn is het dat die electronische dossiers bestaan in dit geval) en wil het inslapen graag zelf doen. Maar met Lotje gaan sjouwen en zo is geen optie voor mij, als ze vanmiddag nog zo is als nu is het beter maat meteen daar in te grijpen. Ik heb haar altijd beloofd dat dat thuis gebeurd wat dus wel kan maar het zou een te grote aanslag op haar zijn haar eerst mee naar huis te nemen en wachten op haar eigen vertrouwde da.
Ik zit zo enorm stuk
quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:32 schreef Candaasje het volgende:
Oh, en Dida, ik heb jullie actie even op Bunnybunch gedeeld in het 'acties voor opvangen' topic.![]()
Ik ken een aantal leden daar (meiden van mijn leeftijd) die opvangen runnen, en dat is hard bikkelen. Veel betalen ze uit eigen zak (soms ook d.m.v. werving, want laatst kreeg de opvang waar Cas vandaan komt te kampen met een enorm snel verspreidende coccidiose besmetting en het was kiezen tussen een dure stoomreiniger of alle hokken in de hens...) en sowieso zitten ze altijd stampvol. Ze vangen zelf ook regelmatig gedumpte konijnen, en de dierenambulance brengt er ook dumpertjes naartoe. )
Dus ik vond het een mooie actie voor hun, hopelijk zien ze het topic en anders stuur ik ze nog wel even een berichtje dat ze zich moeten aanmelden!
Het lijkt mij toch dat de eigenaar van de kat met deze klachten onmiddellijk teruggaat naar / belt met de dierenarts die de kat geopereerd heeft?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:39 schreef Federer-fan het volgende:
Een college van mij die geen FOK! heeft, heeft laatst een van haar katten moeten laten opereren. Ze hebben blaasstenen verwijderd. Het probleem is nu dat de kat overal in huis plast (vooral ook steeds op haar bed) en dus sinds de operatie kennelijk niet zindelijk is. Is dat een bekend probleem? En wat is hiertegen te doen?
Je hebt jezelf ook vast beloofd in alle gevallen de voor Lotje beste beslissing te nemen. De belofte van 'thuis' mag je daarom met een zeer gerust hart laten schieten hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik heb haar altijd beloofd dat dat thuis gebeurd wat dus wel kan maar het zou een te grote aanslag op haar zijn haar eerst mee naar huis te nemen en wachten op haar eigen vertrouwde da.
Heel veel sterkte!quote:Ik zit zo enorm stuk
Och, wat een verdrietig bericht.... Dit was een heel moeilijke maar helaas een noodzakelijke beslissing... Jullie hebben samen veel plezier gehad en Lotje heeft het echt getroffen met zulke fijne baasjes!quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:10 schreef knoblaucha6 het volgende:
In overleg met Ridderkerk die een paar keer contact hebben gehad met onze da is Lotje nu thuis, ze heeft pijnstilling gehad en vanavond komt haar eigen da haar thuis inslapen.
Dat ze nu thuis is is fijn, ze ligt op haar deken op haar kleed onder de eettafel waar ze zo vaak ligt aan mijn voeten. Overigens waren ze het in Ridderkerk eens met onze keuze en adviseerden zelfs haar mee naar huis te nemen aangezien haar eigen vertrouwde da het graag zelf wilde doen, thuis is altijd beter vonden ze daar ook, het gaat echt niet goed en haar kans om op te knappen is uitermate klein.
Of ze door heeft dat ze thuis is is de vraag, ze ligt iig rustig.
Ze mag dus thuis sterven, het infuusnaaldje zit er nog is zodat ze vanavond geen prik hoeft.
Fijn dat ik het hier kwijt mag, man en ik hebben er vrede mee, hoe moeilijk ook maar we zijn ook een beetje murv.
heel veel sterkte knoblaucha en man, al heb je er vrede mee, toch is het een vreselijk verlies.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:10 schreef knoblaucha6 het volgende:
In overleg met Ridderkerk die een paar keer contact hebben gehad met onze da is Lotje nu thuis, ze heeft pijnstilling gehad en vanavond komt haar eigen da haar thuis inslapen.
Dat ze nu thuis is is fijn, ze ligt op haar deken op haar kleed onder de eettafel waar ze zo vaak ligt aan mijn voeten. Overigens waren ze het in Ridderkerk eens met onze keuze en adviseerden zelfs haar mee naar huis te nemen aangezien haar eigen vertrouwde da het graag zelf wilde doen, thuis is altijd beter vonden ze daar ook, het gaat echt niet goed en haar kans om op te knappen is uitermate klein.
Of ze door heeft dat ze thuis is is de vraag, ze ligt iig rustig.
Ze mag dus thuis sterven, het infuusnaaldje zit er nog is zodat ze vanavond geen prik hoeft.
Fijn dat ik het hier kwijt mag, man en ik hebben er vrede mee, hoe moeilijk ook maar we zijn ook een beetje murv.
Ach zo sneuquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ze ligt echt rustig te slapen en ze trilt zelfs niet wat ze in de kliniek volgens hen steeds wel deed, blijkbaar weet ze toch waar ze is.
Onze eigen da had trouwens zelf aan mij gevraagd of hij dit laatste voor haar mocht doen, dat is lief en Lot was altijd dol op hem.
Ik ben ook blij met de interactie tussen de twee klinieken, het feit dat ze uit zichzelf met elkaar een aantal keren overlegd hebben en achter onze beslissing staan sterkt ons in de overtuiging dat het goed is.
Maar wie haar nu zou zien nu twijfelt er ook niet aan.
Ik laat het jullie nog weten als onze stoere mooie kleine haarbal er niet meer is.
Dank jullie voor het meeleven
Heel veel sterktequote:Op maandag 25 augustus 2014 16:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ze ligt echt rustig te slapen en ze trilt zelfs niet wat ze in de kliniek volgens hen steeds wel deed, blijkbaar weet ze toch waar ze is.
Onze eigen da had trouwens zelf aan mij gevraagd of hij dit laatste voor haar mocht doen, dat is lief en Lot was altijd dol op hem.
Ik ben ook blij met de interactie tussen de twee klinieken, het feit dat ze uit zichzelf met elkaar een aantal keren overlegd hebben en achter onze beslissing staan sterkt ons in de overtuiging dat het goed is.
Ik laat het jullie nog weten als onze stoere mooie kleine haarbal er niet meer is.
Heel veel sterkte.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 26-08-2014 17:24:45 ]Waar het stinkt is het warm.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik wist dus al die tijd niet wat ik wilde, ze waren al een poos dood hoor, en ik zag ze staan en ik was verkocht. Chico komt naast Karel, daar zit dan net weer een beetje meer as in!
600,00quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:53 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik zat net even te googlen op mooie strakke urnen voor hondjes en werd verliefd op een heel simpel chromen hart, heel strak, zonder tierantijnen en dacht meteen: dat is het!
Maar 600 euro... Denk dat Lot me de nek om zou draaien, die hield totaal niet van bombarie.
Maar hij is zo mooi
[ afbeelding ]
Och, het houdt me even bezig tot ze weer veilig thuis is
Ik duim meequote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:09 schreef Candaasje het volgende:
Nogmaals dikke knuff * Knoflook. Ik begrijp je gevoel van leegte en verdriet absoluut.
Het gaat hier helaas slecht. Na een nacht vol zorgen en twijfel vanmorgen om 5:45 de dienstdoende dierenarts gebeld. (Niet mijn eigen) In het kort: Diva had een enorm opgezette maag door gas, en er is onder een roesje 6ML gas uitgehaald (als ik het goed verstond via de telefoon) en 6ML vocht. Nu zit er alleen nog iets in dat leek op hooi. De oorzaak van de verstopping is nog niet gevonden, omdat de slang die de DA ervoor nodig had niet door de slokdarm past zonder deze ernstig te beschadigen. Dus een volledige narcose is nodig, om de buik te kunnen openen.
Echter, Diva's temperatuur is teruggezakt naar 34 graden... de DA is nu aan het proberen deze omhoog te krijgen. Om 11:00 mag ik bellen, om te kijken of narcose überhaupt een optie is. (En anders keihard duimen dat het gewoon iets stoms was - een dichtzittend klepje ofzo - en dat ze straks zelf weer eet)
Volgens de DA had Diva wel een stuk of 6 duimpjes nodig....
Duim ook meequote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:09 schreef Candaasje het volgende:
Nogmaals dikke knuff * Knoflook. Ik begrijp je gevoel van leegte en verdriet absoluut.
Het gaat hier helaas slecht. Na een nacht vol zorgen en twijfel vanmorgen om 5:45 de dienstdoende dierenarts gebeld. (Niet mijn eigen) In het kort: Diva had een enorm opgezette maag door gas, en er is onder een roesje 6ML gas uitgehaald (als ik het goed verstond via de telefoon) en 6ML vocht. Nu zit er alleen nog iets in dat leek op hooi. De oorzaak van de verstopping is nog niet gevonden, omdat de slang die de DA ervoor nodig had niet door de slokdarm past zonder deze ernstig te beschadigen. Dus een volledige narcose is nodig, om de buik te kunnen openen.
Echter, Diva's temperatuur is teruggezakt naar 34 graden... de DA is nu aan het proberen deze omhoog te krijgen. Om 11:00 mag ik bellen, om te kijken of narcose überhaupt een optie is. (En anders keihard duimen dat het gewoon iets stoms was - een dichtzittend klepje ofzo - en dat ze straks zelf weer eet)
Volgens de DA had Diva wel een stuk of 6 duimpjes nodig....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |