abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:29:35 #201
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143705523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw gevoel, jij voelt je gekwetst omdat jij iets leest wat er niet staat en niet eens persoonlijk aan jou was gericht.
Dat is niet mijn schuld maar je eigen schuld, je kiest daarvoor,
Als er stond 'ik laat mijn kinderen niet met mensen zoals snakelady omgaan want als ze bijvoorbeeld mijn kinderen met een stok verkracht dan hebben ze daar hun hele leven een trauma van'.. wat zou jij dan denken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143705533
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

In deze post insinueer je dingen over gelovigen die niet waar zijn. Bied daar je excuses voor aan en we praten verder alsof er niets aan de hand was!
Donder toch een eind op met dat gelul over excuses.

Snakelady zit volgens mij al "tot in haar tenen" te "nuanceren" hier, om maar niemand voor het hoofd te stoten en jawel hoor, dan nóg is er weer één of andere gelovige die zich beledigd voelt.
Dit terwijl zij júist degene is die al herhaaldelijk een écht persoonlijke aanval te verduren kreeg en zich daar (gelukkig) helemaal niet gekwetst door voelt.

Typisch, héél typisch. :')
Tails tell tales
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:30:53 #203
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143705581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:27 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Daar is een theorie over, God dreigde vaak om het volk daar onder controle te houden. Vaak had God achteraf dan ook spijt dat liet hij dan ook zien in het oude testament, verder is het testament ook veel historisch en is het een theorie dat in die tijd mensen sowieso gewelddadig waren, en die gewelddadigheid op God reflecteerde. Je ziet dat nu nog heel goed met Israël ze zijn vrij gewelddadig en zij volgen het oude testament.
Dus eigenlijk is het oude testament voor oorlogstijd en de nieuwe voor vredestijd of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:31:56 #204
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143705632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:45 schreef GhpH het volgende:

[..]

Geloven wordt onder sommige omstandigheden (lang niet alle) ook onder sociale druk opgelegd. m.a.w. kuddegedrag en "als je niet gelovig bent ga je naar de hel (iets wat onze pastoor claimt)".
Kudden gedrag is overal en vaak zien we het niet omdat we er erg diep in staan. Maak jij je eigen kleren? Want kleren die je in de winkel koopt zijn namelijk ontwerpen en duizenden mensen dragen het. Toch wilt iedereen merken dragen etc, dit is toch ook kuddengedrag? Waarom blijven mensen zo laat op en gaan ze niet op tijd naar bed? Omdat ze tv willen zien op tijd naar bed gaan is zonde roepen ze dan, maar is dat echt zo? Aan slapen op tijd naar bed gaan heb je meer profijt dan lang opblijven toch doen de meeste dit niet.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:32:15 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143705642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als er stond 'ik laat mijn kinderen niet met mensen zoals snakelady omgaan want als ze bijvoorbeeld mijn kinderen met een stok verkracht dan hebben ze daar hun hele leven een trauma van'.. wat zou jij dan denken?
Dat je een hele grote fantasie hebt.
En die stelling is persoonlijk naar mij toe gericht gebaseerd op niks.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:33:13 #206
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143705678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat je een hele grote fantasie hebt.
En die stelling is persoonlijk naar mij toe gericht gebaseerd op niks.
net als jouw stelling dat homo's en lesbiënnes niet geaccepteerd worden in de katholieke gemeenschap. we vechten ons leven lang om dat voor elkaar te krijgen en nu doe jij alsof dat niet bestaat.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:35:18 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143705765
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

net als jouw stelling dat homo's en lesbiënnes niet geaccepteerd worden in de katholieke gemeenschap. we vechten ons leven lang om dat voor elkaar te krijgen en nu doe jij alsof dat niet bestaat.
Nee, ik beweer dat vrij veel gelovige mensen, ik heb het nergens specifiek over de katholieke gemeenschap gehad, geloven dat homo zijn slecht is omdat dat in de bijbel staat.

Als jij hier niet onder valt hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:35:30 #208
419250 Spongeboss
pi_143705774
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het oude testament voor oorlogstijd en de nieuwe voor vredestijd of zo?
Het oude testament waarom het zo bloedig is, komt doordat het ook historisch is er was toen in die tijd veel haat, moord en andere praktijken. De Joden het volk dat deze God in het oude testament aansprak waren wispelturig. Ze hadden God nog niet of gingen een os aanbidden steeds naar andere idolen grijpen. God was dus vooral streng met ze maar had ook vaak spijt achteraf.

Verder zou je kunnen inbeelden dat zo'n volk ook naar God reflecteert als gewelddadig. In het nieuwe testament komt dat ook naar boven de farizeeërs zijn bijvoorbeeld ook Joden die het allemaal zeer streng nemen, en Jezus dood willen hebben. Alles wat Jezus doet gaat tegen het oude testament in, maar Jezus is de zoon van God die sterft en zijn leven gaf voor ons allen hij was zonder zonde hij was perfect, en hij heeft alle zonden op zich genomen van ons allen. En zo heeft hij ons bevrijd van het oude testament.

Natuurlijk om het nieuwe testament te begrijpen moeten we grijpen naar het oude, willen wij begrijpen daarom hebben boeken en films een inleiding, en wil je begrijpen waarom Frodo de ring vernietigd moet je ook deel 1 en 2 hebben gezien waarin deel 1 ook nog vol zit met inleidingen als in wat de ringen zijn en wie Sauron is.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:36:57 #209
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143705835
Ik ben in ieder geval wel blij dat je de Bijbel vergelijkt met een ander sprookjesboek.
Vrijheid
pi_143705871
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:36 schreef jogy het volgende:
Ik ben in ieder geval wel blij dat je de Bijbel vergelijkt met een ander sprookjesboek.
:D _O- ^O^
Tails tell tales
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:38:14 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143705885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ik beweer dat vrij veel gelovige mensen, ik heb het nergens specifiek over de katholieke gemeenschap gehad, geloven dat homo zijn slecht is omdat dat in de bijbel staat.

Als jij hier niet onder valt hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
het punt is dankzij die uitspraken voelen homo's zich minder welkom in de katholieke gemeenschap, en dat is fucked up. ik sprak laatst een pastoor die zei dat ie homo's zou trouwen als het mocht van het bisdom... dankzij jouw uitspraken heeft hij veel minder bijval aangezien minder mensne naar hem toe zouden komen...
maargoed, als je het over gelovigen hebt zeg er dan ook even bij dat er net zoveel niet gelovigen zijn die tegen homo's zijn...
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:38:55 #212
419250 Spongeboss
pi_143705911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar ze zijn het niet per definitie omdat ze gelovig zijn. Daarmee toon je aan dat je jezelf niet verdiept hebt in gelovigen. er zijn er MILJOENEN in nederland dus doe eens wat beter je best voordat je een complete bevolkingsgroep stigmatiseert. Bied gewoon je excuses aan voor de mensen die je hiermee gekwetst hebt en dan kunnen we verder met zand erover!
Ik deed die uitspraken en heb mijn excuses gemaakt aan snakelady, echter maakte ik de beledigingen niet omdat ze niet geloofde. Maar omdat de discussie erg vervelend werd en zij steeds bleef draaien en grijpen naar dezelfde oude argumenten dit terwijl ik zwetend mijn best deed die argumenten te beargumenteren bleef zij naar hetzelfde terug grijpen dat riep heel wat frustratie in mij op. Waardoor ik me wat erger liet gaan dan dat ik zou hebben moeten doen wat overigens ook heel erg onchristelijk was dus nogmaals mijn excuses aan iedereen.
pi_143705918
Klein vraagje aan de ongelovigen hier.

Een leraar op de uni zei ooit: "Ik zou willen dat ik kon geloven, maar het is mij niet gegeven."

Voelen jullie dit ook zo of zijn jullie blij dat jullie niet in God geloven?
Copthorne 2.0
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:40:14 #214
419250 Spongeboss
pi_143705973
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

meid je zegt dat gelovigen homo's en lesbiënnes niet tolereren. dat is niet waar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar ze zijn het niet per definitie omdat ze gelovig zijn. Daarmee toon je aan dat je jezelf niet verdiept hebt in gelovigen. er zijn er MILJOENEN in nederland dus doe eens wat beter je best voordat je een complete bevolkingsgroep stigmatiseert. Bied gewoon je excuses aan voor de mensen die je hiermee gekwetst hebt en dan kunnen we verder met zand erover!
Mijn pastoor predikte onlangs nog dat we homo's en niet alleen homo's maar iedereen moeten respecteren en accepteren.
pi_143705988
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:39 schreef Copthorne het volgende:

Een leraar op de uni zei ooit: "Ik zou willen dat ik kon geloven, maar het is mij niet gegeven."

Ik ben blij dat ik niet geloof. Voor mij zou het aanvoelen als zelfbedrog.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:41:45 #216
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143706049
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het feit dat homo's en lesbiennes moeten vechten om geaccepteerd te worden binnen de gelovige gemeenschappen is toch een teken dat de acceptatie er nog steeds niet helemaal is?
Vrijheid
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:41:46 #217
419250 Spongeboss
pi_143706052
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:36 schreef jogy het volgende:
Hoe jij het opvat is niet mijn ding, dat is iets tussen jou en God. Maar ik heb je wel uitgelegd hoe het zit.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:41:59 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143706064
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:40 schreef Spongeboss het volgende:
ijn pastoor predikte onlangs nog dat we homo's en niet alleen homo's maar iedereen moeten respecteren en accepteren.
precies, turning point hier. snakelady heeft zich gewoon niet goed verdiept in de materie.
Een gedicht over Maanvis
pi_143706089
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:00 schreef GhpH het volgende:
De evolutietheorie is meer dan alleen een mogelijkheid. Ik weet dat jij ook los staat van religie, ga niet reacties proberen uit te lokken met simpele vragen/statements ;)
Is er ooit iets van een proef geweest waarin iets daadwerkelijke geëvalueerd is? Religie staat helemaal los hiervan overigens.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:43:27 #220
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143706126
quote:

Ik ben er neutraal in :P. En ik ben op zich geen 'ongelovige' trouwens. Ik geloof gewoon niet in één van de bestaande religies of het godsbeeld die weergegeven wordt in de verschillende boekwerken.
Vrijheid
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:43:28 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143706127
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Het feit dat homo's en lesbiennes moeten vechten om geaccepteerd te worden binnen de gelovige gemeenschappen is toch een teken dat de acceptatie er nog steeds niet helemaal is?
zulke verandering heeft tijd nodig, het katholieke geloof is daar al vrij ver in maar in de moslimwereld bijvoorbeeld is het not done.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:43:32 #222
419250 Spongeboss
pi_143706129
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee moeten ze niet nogmaals ik leg het nog maar een keer aan.

Het probleem met homo's is niet dat gelovige ze niet mogen, het probleem is dat seks enkel voor het maken van kinderen is.

Een man - man en vrouw - vrouw kunnen dat niet, ze mogen dus homo of lesbisch zijn maar mogen niet neuken. En nu voordat je gaat roepen dat is oneerlijk, hetero's mogen dat ook niet als ze niet getrouwd zijn volgens de kerk, en sterker nog hetero's mogen enkel neuken als het is om het verwekken van leven. Dus geen anti conceptie en dan neuken.

Wat begrijpen mensen hier niet aan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

precies, turning point hier. snakelady heeft zich gewoon niet goed verdiept in de materie.
Ik leg het altijd uit zoals hierboven maar niemand begrijpt het.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:43:57 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143706153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het punt is dankzij die uitspraken voelen homo's zich minder welkom in de katholieke gemeenschap, en dat is fucked up. ik sprak laatst een pastoor die zei dat ie homo's zou trouwen als het mocht van het bisdom... dankzij jouw uitspraken heeft hij veel minder bijval aangezien minder mensne naar hem toe zouden komen...
maargoed, als je het over gelovigen hebt zeg er dan ook even bij dat er net zoveel niet gelovigen zijn die tegen homo's zijn...
Dat is niet mijn schuld, die statement is er omdat het een feit is, en dat maakt dat ze zich onwelkom voelen.
Ga nu niet de problemen die veel homo's hebben met de kerk afschuiven op mij wegens een uitspraak in een topic op een forum op het internet.

Dat laatste zal ik nooit zeggen omdat ik daar geen weet van heb, mijn vermoeden gaat uit naar dat die stelling niet klopt en dat de meeste haat jegens deze bevolkingsgroep wel degelijk uit de gelovige hoek komt, maar als jij mij het tegendeel kan bewijzen lees ik dat graag.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:44:33 #224
419250 Spongeboss
pi_143706174
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is niet mijn schuld, die statement is er omdat het een feit is, en dat maakt dat ze zich onwelkom voelen.
Ga nu niet de problemen die veel homo's hebben met de kerk afschuiven op mij wegens een uitspraak in een topic op een forum op het internet.

Dat laatste zal ik nooit zeggen omdat ik daar geen weet van heb, mijn vermoeden gaat uit naar dat die stelling niet klopt en dat de meeste haat jegens deze bevolkingsgroep wel degelijk uit de gelovige hoek komt, maar als jij mij het tegendeel kan bewijzen lees ik dat graag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:43 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het probleem met homo's is niet dat gelovige ze niet mogen, het probleem is dat seks enkel voor het maken van kinderen is.

Een man - man en vrouw - vrouw kunnen dat niet, ze mogen dus homo of lesbisch zijn maar mogen niet neuken. En nu voordat je gaat roepen dat is oneerlijk, hetero's mogen dat ook niet als ze niet getrouwd zijn volgens de kerk, en sterker nog hetero's mogen enkel neuken als het is om het verwekken van leven. Dus geen anti conceptie en dan neuken.

[..]

Ik leg het altijd uit zoals hierboven maar niemand begrijpt het.
Hier het bewijs en ik ga het niet blijven herhalen want je leest het niet...
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:44:56 #225
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143706193
quote:

Ja, zoals ik in het andere topic dat al schreef.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:45:58 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143706237
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat wil je nou bereiken? Wat is je doel? Niemand heeft wat aan jouw uitspraken, je drijft mensen alleen ver uit elkaar op basis van onzinbeweringen.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:46:16 #227
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143706252
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:41 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Hoe jij het opvat is niet mijn ding, dat is iets tussen jou en God. Maar ik heb je wel uitgelegd hoe het zit.
Je hebt een leuk vergelijk gegeven en nogmaals; ik ben blij dat het oude testament een beetje beschaamd achterwege gelaten wordt want daar komt niet veel goeds uit. Maar het besluit om het oude testament niet meer te gebruiken is er wel één vanuit de religieuze gemeenschap. En niemand weet echt of het echt ook de bedoeling is.
Vrijheid
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:46:34 #228
419250 Spongeboss
pi_143706267
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zulke verandering heeft tijd nodig, het katholieke geloof is daar al vrij ver in maar in de moslimwereld bijvoorbeeld is het not done.
Het katholieke geloof blijft groeien er zijn natuurlijk vaak problemen maar katholieken verruimen wel en denken ook vaak terug aan wat is historisch en kan uitgebreid worden. ER zijn veel problemen geweest maar katholieken mogen wel bloedtransfusies en medicatie etc, iets waar protestanten en jehova's nog moeilijk over kunnen doen. Katholieke geloof groeit sterk mee het grootste probleem dat veel mensen hebben is abortus en het beleid betreft seks.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:47:19 #229
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143706299
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:44 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[..]

Hier het bewijs en ik ga het niet blijven herhalen want je leest het niet...
Wat bewijst dat? Dat in de bijbel staat dat het niet mag? Daar waren we toch al over uit?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:48:40 #230
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143706343
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat wil je nou bereiken? Wat is je doel? Niemand heeft wat aan jouw uitspraken, je drijft mensen alleen ver uit elkaar op basis van onzinbeweringen.
Wat heb ik beweerd dat onzin is dan en wie drijf ik uit elkaar? Je geeft me nu wel erg veel macht hoor, dadelijk krijg ik nog een Godcomplex ofzo.
pi_143706349
quote:

Een leraar op de uni zei ooit: "Ik zou willen dat ik kon geloven, maar het is mij niet gegeven".

Puur het bestaan van een god? Hmmm... ja, ergens zou ik dat wel willen, het zou misschien meer betekenis aan het/mijn leven kunnen geven. Een soort van "motivator" kunnen zijn. Maar goed, ik zou alleen in een -in mijn ogen- GOEDE god willen geloven en het leven zoals het is, is wat mij betreft onverenigbaar met het bestaan daarvan, dus in dat opzicht wil ik juist helemaal niet in een god geloven.

Het bestaan van leven na de dood (hiernamaals, reïncarnatie, etc)? Nee.
Tails tell tales
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:49:30 #232
419250 Spongeboss
pi_143706375
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Je hebt een leuk vergelijk gegeven en nogmaals; ik ben blij dat het oude testament een beetje beschaamd achterwege gelaten wordt want daar komt niet veel goeds uit. Maar het besluit om het oude testament niet meer te gebruiken is er wel één vanuit de religieuze gemeenschap. En niemand weet echt of het echt ook de bedoeling is.
Jezus handelde tegen het oude testament, zo genas hij iemand op zondag wat niet mocht. Ook offerde Jezus geen dieren meer. Waarom denk jij dat christenen gewoon alles wel mogen eten in plaats van Joden die rituelen voor hun vlees moeten doen kosjer maken of hoe ze dat noemen.

Wel doen christenen vasten of mogen ze geen vlees op bepaalde dagen maar dat vasten is geloof ik ook meer iets vrijwilligs omdat Jezus het deed willen andere ook. Dus oude testament dingen worden meer gebruikt om het nieuwe te verklaren. Hoe kun je Jezus als zoon van God verklaren als er geen God voor hem was? Daarom grijpen we terug naar het oude testament als een bron bijvoorbeeld genesis is wel interessant in deze.
pi_143706387
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik niet geloof. Voor mij zou het aanvoelen als zelfbedrog.
Ja, en dat dus. Maar dat heeft meer met het niet kúnnen (dan met het niet willen) geloven te maken denk ik.
Tails tell tales
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:50:42 #234
419250 Spongeboss
pi_143706413
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat bewijst dat? Dat in de bijbel staat dat het niet mag? Daar waren we toch al over uit?
Nee je lees niet:

Je mag geen seks hebben louter voor je plezier je moet seks hebben met als doel het verwekken van kinderen. Dus of jij homo bent of anti-conceptie gebruikt je staat dan op dezelfde grond. Begrijp je dit? Dat het niet de haat of afkeer tegen homo's is? Maar dat volgens de bijbel het wel verboden is voor homo's om te neuken maar ook dat is aan hun en als zij bidden en Jezus om hulp vragen worden zij ook geholpen hier goed mee om te gaan. Sowieso gaat liefde verder dan neuken, maar homo zijn is niets mis mee in de bijbel. Alleen het neuken...

Ik snap niet waarom jij daar van maakt, dat het niet mag van de bijbel homo zijn mag gewoon.. En een hetero koppel dat neuk louter voor plezier staat op dezelfde grond als homo's worden die ook gehaat?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:51:03 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143706427
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:48 schreef Forbry het volgende:

[..]

Puur het bestaan van een god? Hmmm... ja, ergens zou ik dat wel willen, het zou misschien meer betekenis aan het/mijn leven kunnen geven. Een soort van "motivator" kunnen zijn. Maar goed, ik zou alleen in een -in mijn ogen- GOEDE god willen geloven en het leven zoals het is, is wat mij betreft onverenigbaar met het bestaan daarvan, dus in dat opzicht wil ik juist helemaal niet in een god geloven.

Het bestaan van leven na de dood (hiernamaals, reïncarnatie, etc)? Nee.
De gedachte van een Hemel lijkt me dan wel weer wat, echt geloven dat ik alle mensen die zijn overleden die me lief waren weer zal zien.
Maar helaas, ik denk dat er gewoon niks is na de dood.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:54:02 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143706544
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Duidelijk, ik ben iig blij dat de Katholieke religie in Nederland stappen maakt naar acceptatie. Goed voorbeeld doet hopelijk volgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:43 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

En alleen maar de strengste religieuze splinters in Nederland hebben nog grote gezinnen, voor de rest is het redelijk gemiddeld met 1,7 kind per stel. Dus of ze zijn met z'n allen onvruchtbaar geworden na 2 kinderen, of ze hebben nooit en te nimmer seks en anders gebruiken ze toch iets van geboortepreventie.
Vrijheid
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:55:26 #237
419250 Spongeboss
pi_143706590
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Duidelijk, ik ben iig blij dat de Katholieke religie in Nederland stappen maakt naar acceptatie. Goed voorbeeld doet hopelijk volgen.

[..]

En alleen maar de strengste religieuze splinters in Nederland hebben nog grote gezinnen, voor de rest is het redelijk gemiddeld met 1,7 kind per stel. Dus of ze zijn met z'n allen onvruchtbaar geworden na 2 kinderen, of ze hebben nooit en te nimmer seks en anders gebruiken ze toch iets van geboortepreventie.
Waarschijnlijk neuken ze gewoon voor hun plezier, of niet? Maar ik bedoel zolang die dat dat wel doen niet vervolgd worden, waarom homo's dan wel ze staan op gelijke grond? Als je dit begrijpt begrijp je ook dat homo-haat niets met het katholieke geloof te maken heeft, mensen kunnen het wel oneens zijn met homo's etc. Maar dit dan uit hun eigen gevoelens...
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:56:30 #238
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143706622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:55 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Waarschijnlijk neuken ze gewoon voor hun plezier, of niet? Maar ik bedoel zolang die dat dat wel doen niet vervolgd worden, waarom homo's dan wel ze staan op gelijke grond? Als je dit begrijpt begrijp je ook dat homo-haat niets met het katholieke geloof te maken heeft, mensen kunnen het wel oneens zijn met homo's etc. Maar dit dan uit hun eigen gevoelens...
Oké, dan zijn we het wel eens met elkaar op dit punt.
Vrijheid
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:57:09 #239
419250 Spongeboss
pi_143706642
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Oké, dan zijn we het wel eens met elkaar op dit punt.
Ik roep dat al tijden maar niemand die het leest.... Ik ben blij dat jij nu wel weet hoe het zit...
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:57:19 #240
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143706649
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:50 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Nee je lees niet:

Je mag geen seks hebben louter voor je plezier je moet seks hebben met als doel het verwekken van kinderen. Dus of jij homo bent of anti-conceptie gebruikt je staat dan op dezelfde grond. Begrijp je dit? Dat het niet de haat of afkeer tegen homo's is? Maar dat volgens de bijbel het wel verboden is voor homo's om te neuken maar ook dat is aan hun en als zij bidden en Jezus om hulp vragen worden zij ook geholpen hier goed mee om te gaan. Sowieso gaat liefde verder dan neuken, maar homo zijn is niets mis mee in de bijbel. Alleen het neuken...

Ik snap niet waarom jij daar van maakt, dat het niet mag van de bijbel homo zijn mag gewoon.. En een hetero koppel dat neuk louter voor plezier staat op dezelfde grond als homo's worden die ook gehaat?
Ik begrijp je zeker wel alleen gaat het hier over homo's, en dat de kerk het dan niet zou goedkeuren dat ik anticonceptie gebruik staat daar los van.
De reden waarom het niet mag staat er ook los van, dat veranderd namelijk niks aan de uitkomst.

En in een normale en gezonde relatie heb je ook op een gegeven moment seksueel contact, dus homo zijn en seks hebben met hetzelfde geslacht is nogal onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Het verschil alleen tussen mij seks hebben voor mijn plezier en een homo stelletje dat seks heeft voor hun plezier is dat het laatste zwaarder word gewogen volgens veel gelovigen ( ik noem geen specifiek geloof)

Jeetje, het politiek correct typen tegen mensen om zo maar zo respectvol mogelijk te zijn zodat niemand zich beledigd voelt is best vermoeiend als dat niet wederzijds wordt gedaan. :')
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:58:02 #241
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143706669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:57 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik roep dat al tijden maar niemand die het leest.... Ik ben blij dat jij nu wel weet hoe het zit...
Ja maar het feit dat jij het doorziet maakt niet dat iedereen net zo vooruitstrevend is als jij.
Vrijheid
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:58:28 #242
419250 Spongeboss
pi_143706687
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja maar het feit dat jij het doorziet maakt niet dat iedereen net zo vooruitstrevend is als jij.
Ik heb het geleerd van een katholieke pastoor die dit ook predikt.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:00:54 #243
419250 Spongeboss
pi_143706773
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik begrijp je zeker wel alleen gaat het hier over homo's, en dat de kerk het dan niet zou goedkeuren dat ik anticonceptie gebruik staat daar los van.
De reden waarom het niet mag staat er los van, dat veranderd namelijk niks aan de uitkomst.

En in een normale en gezonde relatie heb je ook op ene gegeven moment seksueel contact, dus homo zijn en seks hebben met hetzelfde geslacht is nogal onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Het verschil alleen tussen mij seks hebben voor mijn plezier en een homo stelletje dat seks heeft voor hun plezier is dat het laatste zwaarder word gewogen wegens veel gelovigen ( ik noem geen specifiek geloof)

Jeetje, het politiek correct typen tegen mensen om zo maar zo respectvol mogelijk te zijn zodat niemand zich beledigd voelt is best vermoeiend als dat niet wederzijds wordt gedaan. :')
Waarom weegt dat van homo's verder je noemt nu 'sommige' geloven op ik zeg dat bij katholieken dit niet zal mogen of moeten uitmaken want zo staat het in de bijbel. Geen seks voor je plezier alleen voor het verwekken van kinderen.

Dus als een hetero stel neukt zonder getrouwd te zijn of voor hun plezier om het maken van kinderen, zijn ze fout bezig. Net zo fout als homo's die seks hebben. Enkel zei Jezus ooit eens.

'Hij die zonder zonde is gooit de eerste steen.' En niemand gooide dat betekend dat ook al is het vanuit een bijbel oogpunt fout seks te hebben louter voor je plezier niemand mag je daarvoor veroordelen of erover oordelen behalve God.

Is het duidelijk of ga je nu naar iets anders grijpen als in 'ja maar de gelovige op de hoek gelooft hier niet in.'
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:01:20 #244
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143706786
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:58 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik heb het geleerd van een katholieke pastoor die dit ook predikt.
Dan nog zijn jullie maar een klein gedeelte van alle gelovigen in de wereld.
Ik ben blij dat jij er zo over denkt en hopelijk zullen vele je volgen, maar zoals Maanvis beweerd dat het mijn schuld is dat homo's zich buitengesloten voelen wegens een opmerking die hij verkeerd interpreteert slaat kant nog wal.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:03:05 #245
419250 Spongeboss
pi_143706850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan nog zijn jullie maar een klein gedeelte van alle gelovigen in de wereld.
Ik ben blij dat jij er zo over denkt en hopelijk zullen vele je volgen, maar zoals Maanvis beweerd dat het mijn schuld is dat homo's zich buitengesloten voelen wegens een opmerking die hij verkeerd interpreteert slaat kant nog wal.
Maanvis heeft een punt je gedachte beïnvloeden je daden en je daden jouw omgeving. Als jij roept overal dat katholieken homo's haten, dan gaan homo's niet eens naar een katholieke priester. Terwijl deze priester kan uitleggen wat ik al de hele tijd hier probeer en zelfs van een priester heb geleerd.

Afijn als jij gaat roepen dat een restaurant in de buurt slecht is gaan mensen er misschien niet heen of kopiëren ze dit van jou en gaan ze het ook roepen waardoor steeds mensen tegen het restaurant zijn. Hier hoeft geen wetenschap aan te pas komen.
pi_143706886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

De gedachte van een Hemel lijkt me dan wel weer wat, echt geloven dat ik alle mensen die zijn overleden die me lief waren weer zal zien.
Maar helaas, ik denk dat er gewoon niks is na de dood.
Natuurlijk is dat weerzien van dierbaren op zich een prachtig idee, vind ik ook wel hoor, maar als je gewoonweg niet meer "bent", merk je ook niks meer van het niet-weerzien zeg maar.

Nee, ik vind (als de tijd daar is hoor, heb geen doodswens ;)) Het Grote Niets zélf een heerlijk idee . :Y Besef van alle dingen die je zou (kunnen) missen heb je dan toch niet meer en alle niet-leuke dingen zijn in één klap compleet verdwenen. Als een soort van welverdiende rust, zo zie ik het een beetje. :)
Tails tell tales
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:04:42 #247
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143706912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:00 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Waarom weegt dat van homo's verder je noemt nu 'sommige' geloven op ik zeg dat bij katholieken dit niet zal mogen of moeten uitmaken want zo staat het in de bijbel. Geen seks voor je plezier alleen voor het verwekken van kinderen.

Dus als een hetero stel neukt zonder getrouwd te zijn of voor hun plezier om het maken van kinderen, zijn ze fout bezig. Net zo fout als homo's die seks hebben. Enkel zei Jezus ooit eens.

'Hij die zonder zonde is gooit de eerste steen.' En niemand gooide dat betekend dat ook al is het vanuit een bijbel oogpunt fout seks te hebben louter voor je plezier niemand mag je daarvoor veroordelen of erover oordelen behalve God.

Is het duidelijk of ga je nu naar iets anders grijpen als in 'ja maar de gelovige op de hoek gelooft hier niet in.'
En toch mogen koppels die seks hebben gehad voor het huwelijk of seks hebben gehad met anticonceptie trouwen in de kerk (mijn broer is getrouwd in de kerk toen hij al twee kinderen had met zijn vrouw dus beweer niet dat dat niet zo is) en homokoppels niet.
Dus ga niet beweren dat ze gelijk worden behandeld.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:05:36 #248
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143706962
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:03 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Maanvis heeft een punt je gedachte beïnvloeden je daden en je daden jouw omgeving. Als jij roept overal dat katholieken homo's haten, dan gaan homo's niet eens naar een katholieke priester. Terwijl deze priester kan uitleggen wat ik al de hele tijd hier probeer en zelfs van een priester heb geleerd.

Afijn als jij gaat roepen dat een restaurant in de buurt slecht is gaan mensen er misschien niet heen of kopiëren ze dit van jou en gaan ze het ook roepen waardoor steeds mensen tegen het restaurant zijn. Hier hoeft geen wetenschap aan te pas komen.
Maar dat roep ik niet overal, dat zei ik een keer in dit topic en ik had het over extremen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:07:40 #249
419250 Spongeboss
pi_143707035
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

En toch mogen koppels die seks hebben gehad voor het huwelijk of seks hebben gehad met anticonceptie trouwen in de kerk (mijn broer is getrouwd in de kerk toen hij al twee kinderen had met zijn vrouw dus beweer niet dat dat niet zo is) en homokoppels niet.
Ik zeg dat ze op standaard van de bijbel gelijkwaardig zouden moeten worden behandeld. En dat het ergens in de communicatie misgaat. Homo's zijn welkom in de kerk althans de katholieke kerk, verder hangt het of van pastoor tot pastoor. Bij protestanten is dit nog lastiger dat denk ik wel.

Maar zoals ik al zei jij bent erg vermoeiend je grijpt terug naar de kerk om de hoek of naar die en die gelovige om de hoek, met jou kan ik geen discussie omgaan. Zolang jij niet snapt dat een geloof en wat een mens persoonlijk doet ook kan verschillen. En gelovige mensen kunnen ook de fout in gaan etc.

Als je dat niet begrijpt valt er nergens over te praten. Ik kan ook beginnen over de atheïst die me sloeg omdat ik een rozenkrans droeg zijn alle atheïsten dan slecht?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:08:32 #250
419250 Spongeboss
pi_143707074
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dat roep ik niet overal, dat zei ik een keer in dit topic en ik had het over extremen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus de kerken waar jij en je familie komt zijn extremen kerken? Ik denk dat we nu wel klaar zijn. Duidelijk grijp je en draai je steeds naar excuses.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')