???quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:49 schreef Slava het volgende:
De angst dat het humanitaire konvooi een dekmantel zou zijn voor verdere invasie is waarheid geworden gezien de foto's uit Krasnodon.
[ afbeelding ]
Het is precies hetzelfde type Russische legertruck als de witgeverfde legertrucks. Reken maar dat de groene variant wat anders komt brengen dan humanitaire hulp.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:58 schreef Nintex het volgende:
Ik zie niets op de foto, misschien was de witte verf op. Daarnaast lijkt me dat daar al genoeg van dat soort trucks rondrijden.
De beloften van Kiev om constructief mee te werken werden totaal niet nagekomen. Het konvooi stond er na vele dagen nog steeds! Op een gegeven moment is het uit met het spelletje en gaan de trucks rijden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:47 schreef Automatisch het volgende:
De chef van de NAVO, Anders Fogh Rasmussen, heeft de grensoversteek van het hulpkonvooi ook veroordeeld. Volgens hem handelt Moskou in strijd met eerdere beloften. Volgens Rasmussen maakt dit de crisis in Oekrane alleen maar erger.
De NAVO constateert verder dat er een 'alarmerende troepenopbouw' plaatsheeft aan de grens met Oekrane. Het gaat om land- en luchtmacht. 'Verder hebben we geavanceerde wapens, tanks en artillerie overgedragen zien worden aan separatisten.'
Waarom heeft Oekraine ze dan niet geleverd?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
1. Het konvooi is ongewenst.
2. want levert spullen die Oekraine zelf ook kan en wil leveren
Er zijn 'humanitarian corridors'. Die zijn iedere dag overdag open. Mensen kunnen zo het gebied verlaten. De steden worden ook iedere dag bevoorraad, maar alleen met het noodzakelijke.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Waarom heeft Oekraine ze dan niet geleverd?
Het is meer dat iedere keer als een journalist roept "De Russische invasie is begonnen!" Hij eerst even in de lucht moet kijken. Wanneer de oorlog echt begint dan zet Rusland alles in (Marine, Artillerie, Tanks, Luchtmacht) om de ATO zo snel mogelijk klein te krijgen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:03 schreef Slava het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde type Russische legertruck als de witgeverfde legertrucks. Reken maar dat de groene variant wat anders komt brengen dan humanitaire hulp.
Het is interessant om te zien hoe normaal het gezien wordt, precies waarop Putin hoopt, op een gegeven moment is het normaal de Russische legertrucks de Oekraine in en uit rijden.
Tja het feit dat er enkele van de honderden trucks leger zijn heeft te maken met eventuele pechgevallen. Frappant dat net die foto's steeds weer worden gebruikt als propaganda. Er is nog niemand die heeft laten zien dat er wapens in die trucks liggen , terwijl ze allemaal meerdere keren door verschillende partijen en journalisten gecontroleerd zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:45 schreef Nintex het volgende:
[..]
En wat voor een hulp!
[ afbeelding ]
Een lege vrachtwagen om op te stoken in de kachel
\/ Had merkel even kunnen vragen waar die noodhulp dan is, want in de trucks ligt het niet.
Ik heb ook nog geen foto's gezien van gevulde trucks dus wat dat betreft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Tja het feit dat er enkele van de honderden trucks leger zijn heeft te maken met eventuele pechgevallen. Frappant dat net die foto's steeds weer worden gebruikt als propaganda. Er is nog niemand die heeft laten zien dat er wapens in die trucks liggen , terwijl ze allemaal meerdere keren door verschillende partijen en journalisten gecontroleerd zijn.
Separatisten weigeren hulpgoederenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Waarom heeft Oekraine ze dan niet geleverd?
quote:De pro-Russische rebellen van de zelfuitgeroepen Volksrepubliek Donetsk in Oekrane accepteren geen humanitaire hulp van de Oekraense regering in Kiev. Dat heeft het Russische persbureau Interfax vrijdag gemeld.
Kiev heeft vrachtwagens naar Oost-Oekrane gestuurd, met hulpgoederen voor de burgerbevolking die is getroffen door de oorlog. Een ander Russisch hulpkonvooi met 280 vrachtauto’s staat al dagen stil bij de grens met Oekrane. Het is nog onduidelijk wanneer die wagens de grens kunnen oversteken.
ANP
Het hele leger inzetten is alleen nodig als de NAVO zich ermee gaat bemoeien. Om de ATO klein te krijgen heb je niet zoveel nodig, alleen wat enthousiastelingen en een lange adem. En natuurlijk langzaam de kikker gaar koken zodat de publieke opinie het normaal gaat vinden dat Rusland daar de scepter zwaait en de constante uitnodigingen om gezellig aan de onderhandelingstafel plaats te nemen zodat Rusland er via 'verdragen' en 'referenda' weer een stukje territorium bijkrijgt om vervolgens hetzelfde geintje tot in den treure te herhalen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is meer dat iedere keer als een journalist roept "De Russische invasie is begonnen!" Hij eerst even in de lucht moet kijken. Wanneer de oorlog echt begint dan zet Rusland alles in (Marine, Artillerie, Tanks, Luchtmacht) om de ATO zo snel mogelijk klein te krijgen.
Net hetzelfde als Oekraine deed met de Russische hulp: niet doorlaten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen foto's gezien van gevulde trucks dus wat dat betreft.
[..]
Separatisten weigeren hulpgoederen
[..]
twitter:ASLuhn twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 17:17:54Rebels say they found remains of RU photojournalist Stenin in burned-out car. @onlinekpru article on it oddly deleted http://t.co/PEGNxxWcCY reageer retweet
OVSE-missie meldde de ontdekking van de resten van "de ontbrekende Russische journalist"twitter:myroslavapetsa twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 16:15:35Oh My God http://t.co/PooPJeJtG0 reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 18:38:43RT @LinkeviciusL: With deep sorrow learned that Lithuanian honorary consul Zelenec was kidnapped&brutally killed by terrorists in #Lugansk. reageer retweet
Doe eens in quotes. Op de pagina zelf kan ik het niet lezen zonder me te abonneren op de WSJ.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:42 schreef deelnemer het volgende:
The Wall Street Journal
Russia Ramps Up Information War in Europe
Tja, zo komen we niet verder natuurlijk. De eerste vraag is: "Waarom stuurt Oekraine geen hulp?" vervolgens laat ik zien dat ze dat wel doen, maar dat die oh zo broodnodige hulp dan tegen gehouden is door de seperatisten is dan weer 'volkomen logisch'. Lijkt me eerder een signaal dat de situatie helemaal niet zo ernstig is als de Russen beweren, een zelfde conclusie die vrijwel alle journalisten in dat gebied onderschrijven anders pak je alle hulp aan die je kunt krijgen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:39 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Net hetzelfde als Oekraine deed met de Russische hulp: niet doorlaten.
Volgens mij heeft de Oekraense regering in Kiev alle argumenten om de door de Russen geboden voedselhulp af te wijzen en te vertragen al een keer eerder of later gehoord van de twee republieken (Loehansk en Donetsk.)quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:45 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tja, zo komen we niet verder natuurlijk. De eerste vraag is: "Waarom stuurt Oekraine geen hulp?" vervolgens laat ik zien dat ze dat wel doen, maar dat die oh zo broodnodige hulp dan tegen gehouden is door de seperatisten is dan weer 'volkomen logisch'. Lijkt me eerder een signaal dat de situatie helemaal niet zo ernstig is als de Russen beweren, een zelfde conclusie die vrijwel alle journalisten in dat gebied onderschrijven anders pak je alle hulp aan die je kunt krijgen.
[..]quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:45 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Doe eens in quotes. Op de pagina zelf kan ik het niet lezen zonder me te abonneren op de WSJ.
Er is wel een groot verschil. De Russische vrachtwagens gaan naar een regio die in handen is van bevriende regeringen in Donetsk en Luhansk. (waar Kiev in feite al niets te zeggen heeft en de Russen uit goodwill tegemoet wilden komen aan de eisen van Kiev) Nu stuurt Kiev een konvooi naar de tegenstander en heeft ineens niemand het over een paard van troje, rode kruis en controle van de vrachtwagens. Nee de seperatisten moeten die vrachtwagens wel zomaar doorlaten. Laat Kiev ook maar eens zien dat ze niet met een paard van Troje komen. Ik vind niet dat ook dit konvooi onnodig gestagneerd moet worden, maar een grenscontrole door de separatisten voordat het de republieken Donetsk en Luhansk binnenrijden lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:45 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tja, zo komen we niet verder natuurlijk. De eerste vraag is: "Waarom stuurt Oekraine geen hulp?" vervolgens laat ik zien dat ze dat wel doen, maar dat die oh zo broodnodige hulp dan tegen gehouden is door de seperatisten is dan weer 'volkomen logisch'. Lijkt me eerder een signaal dat de situatie helemaal niet zo ernstig is als de Russen beweren, een zelfde conclusie die vrijwel alle journalisten in dat gebied onderschrijven anders pak je alle hulp aan die je kunt krijgen.
Regeringen, ja? Werkelijk?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Er is wel een groot verschil. De Russische vrachtwagens gaan naar een regio die in handen is van bevriende regeringen in Donetsk en Luhansk. (waar Kiev in feite al niets te zeggen heeft en de Russen uit goodwill tegemoet wilden komen aan de eisen van Kiev) Nu stuurt Kiev een konvooi naar de tegenstander en heeft ineens niemand het over een paard van troje, rode kruis en controle van de vrachtwagens. Nee de seperatisten moeten die vrachtwagens wel zomaar doorlaten. Laat Kiev ook maar eens zien dat ze niet met een paard van Troje komen. Ik vind niet dat ook dit konvooi onnodig gestagneerd moet worden, maar een grenscontrole door de separatisten voordat het de republieken Donetsk en Luhansk binnenrijden lijkt me logisch.
Je blaat maar wat, de VN heeft Oekraine al geprezen voor de transparantie, samenwerking, openheid en snelheid van het leveren van humanitaire hulp in de door Kiev bestuurde gebieden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Er is wel een groot verschil. De Russische vrachtwagens gaan naar een regio die in handen is van bevriende regeringen in Donetsk en Luhansk. (waar Kiev in feite al niets te zeggen heeft en de Russen uit goodwill tegemoet wilden komen aan de eisen van Kiev) Nu stuurt Kiev een konvooi naar de tegenstander en heeft ineens niemand het over een paard van troje, rode kruis en controle van de vrachtwagens. Nee de seperatisten moeten die vrachtwagens wel zomaar doorlaten. Laat Kiev ook maar eens zien dat ze niet met een paard van Troje komen. Ik vind niet dat ook dit konvooi onnodig gestagneerd moet worden, maar een grenscontrole door de separatisten voordat het de republieken Donetsk en Luhansk binnenrijden lijkt me logisch.
Er zijn maar 34 van de 145 vrachtwagens gecontroleerd en die waren ook nog eens grotendeels leeg. Dus wat je hier zegt is absoluut onzin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is toch prima? Rode kruis was nu eenmaal niet mogelijk omdat Kiev dit tegenhield. Verder alleen maar goed dat het konvooi beveiligd wordt door de partij die er d-facto de macht heeft. De trucks zijn gecontroleerd, dus van een paard van troje, of andere propaganda uit Kiev is geen enkele sprake. Dat is alles wat men hoeft te weten.
Die vrachtwagens zijn in eerdere stadia ook al op verschillende momenten gecontroleerd, die 34 is alleen maar het getal van de treuzelende oekrainse douane beambten die naar Rusland waren gekomen om nogmaals naar al die vrachtwagens te kijken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er zijn maar 34 van de 145 vrachtwagens gecontroleerd en die waren ook nog eens grotendeels leeg. Dus wat je hier zegt is absoluut onzin.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:37 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die vrachtwagens zijn in eerdere stadia ook al op verschillende momenten gecontroleerd, die 34 is alleen maar het getal van de treuzelende oekrainse douane beambten die naar Rusland waren gekomen om nogmaals naar al die vrachtwagens te kijken.
Er duiken verder steeds dezelfde paar foto's op van vrachtwagens die bijna leeg zijn , dat wordt door de propagandamachine uit Kiev stevast gebruikt om aan te geven dat het konvooi verdacht is, terwijl er voor die paar lege wagens een heel pausibele verklaring is.
Maargoed als jij er voor kiest om blindelings de westerse propaganda te geloven, dan moet je dat maar zelf weten. Ik probeer het beeld wat genuanceerd te houden, je moet je niet zo laten benvloeden.
Man, zelfs het rode kruis zegt dit. Maar dat is ook allemaal 'westerse' propaganda natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:37 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die vrachtwagens zijn in eerdere stadia ook al op verschillende momenten gecontroleerd, die 34 is alleen maar het getal van de treuzelende oekrainse douane beambten die naar Rusland waren gekomen om nogmaals naar al die vrachtwagens te kijken.
Er duiken verder steeds dezelfde paar foto's op van vrachtwagens die bijna leeg zijn , dat wordt door de propagandamachine uit Kiev stevast gebruikt om aan te geven dat het konvooi verdacht is, terwijl er voor die paar lege wagens een heel pausibele verklaring is.
Maargoed als jij er voor kiest om blindelings de westerse propaganda te geloven, dan moet je dat maar zelf weten. Ik probeer het beeld wat genuanceerd te houden, je moet je niet zo laten benvloeden.
Tsja, toen Nederland nog bezet was door de Duitsers waren de Duitse hulpkonvooien ook gewoon welkom hoorquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, die trucks zijn allemaal uit en te treure gecontroleerd. Kiev trainneerde de boel alleen maar. Iedereen weet dat het een gewoon hulpkonvooi is en alle gestes die Moskou gemaakt heeft om tegemoet te komen aan de (absurde) eisen van Kiev worden domweg niet opgepakt.
Op een gegeven moment houdt het dan echt een keer op. Die trucks stonden al absurd lang stil. Dit is gewoon botte tegenwerking. En dat terwijl Kiev daar de facto nog niets te vertellen heeft ook. Moskou had de trucks ook meteen door kunnen sturen. Terecht dat die trucks nu uiteindelijk toch zijn doorgestuurd. De mensen hebben hulp nodig, dat kan niet langer wachten. Het hulpkonvooi en de gewapende strijd moet je los van elkaar zien. Eventuele militaire hulp aan de separatisten hoeft echt niet in deze witte trucks vervoerd te worden en dat gebeurt ook niet.
Even voor de logica,quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:37 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik heb unhcr enkel Rusland horen prijzen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:15 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je blaat maar wat, de VN heeft Oekraine al geprezen voor de transparantie, samenwerking, openheid en snelheid van het leveren van humanitaire hulp in de door Kiev bestuurde gebieden.
Ah, het gaat dus toch om ethnic cleansing?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:21 schreef .Exe het volgende:
[..]
Even voor de logica,
De Russen steunen de pro-Russische troepen die verantwoordelijk zijn voor het deels vernietigen van steden, voor de dood van vele Oekrainiers EN een deel van het land Oekraine bezetten.
Vanzelfsprekend wordt de kremlin regering dus de vijand van Oekraine gezien en kan het propagandakonvooi(meer is het niet) terecht gezien worden als een vijandig konvooi.
Rusland zou zich uitsluitend moeten inspannen om de etnische Russen te helpen evacueren.
Putin hoort verder met zijn verdomde vingers van Oekraine af te blijven, klaar!
Het ging over logicaquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:29 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ah, het gaat dus toch om ethnic cleansing?
Logica: Rusland heeft op aandringen van het Westen ingestemd met een resolutie die humanitaire hulp toelaat zonder instemming van Damascus. Dan is het logisch dat ze dat als precedent gebruiken voor hulp aan Luhansk.quote:
http://thinkprogress.org/(...)n-peacekeepers-mh17/quote:Gowan noted that there’s a precedent for Moscow co-opting methods first employed by Western nations to tackle international conflicts. “At a point when the western countries were starting to set up humanitarian corridors into Syria, the Russians suddenly started talking about setting up humanitarian corridors into Ukraine,” Gowan said. “What Moscow does is it takes standard crisis management proposals like humanitarian corridors or peacekeeping forces and then subverts them, by twisting them and throwing them back at the west.”
http://theconversation.co(...)in-middle-east-30337quote:Obama’s decision to protect the Christian and Kurdish minorities in Iraq may provide Vladimir Putin with the current precedent to justify a large scale invasion of Eastern Ukraine in defense of what he has characterised as its oppressed minority.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
4. is gevraagd om de grens overgang te nemen die in handen is van Oekraine, maar rijdt eigenwijs naar Izvarine.
Tja ... ik snap het wel.
http://www.washingtonpost(...)34b334390_story.htmlquote:Initially, Russia seemed willing to allay those fears by having the trucks cross into Ukrainian territory through a government-controlled checkpoint in the northeastern Kharkiv region. But before the trucks could arrive at the border, Ukrainian officials announced that they would not get through, and the convoy headed for rebel-controlled territory instead.
Tja het is een bekend gegeven, dat meten met 2 maten. De Russen hebben ook hier groot gelijk. men beseft vaak niet dat er precedentwerking uit gaat van zo'n resolutie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:35 schreef meth1745 het volgende:
http://webtv.un.org/
Russisch ambassadeur verwijst expliciet naar de resolutie over Syri.
Er worden 260 vrachtwagens gebruikt om 1800 ton aan hulpgoederen te vervoeren, dat is dus ongeveer 7 ton per vrachtwagen. De gebruikte vrachtwagens en trailers zouden normaliter 30 40 ton (want militaire vrachtwagens en trailers met meerdere assen) moeten kunnen vervoeren, ze vervoeren dus vooral lucht. Dat het zou gaan om kapotte vrachtwagens te vervangen lijkt mij ook flauwekul, je hebt geen 4 vrachtwagens nodig om 1 kapotte te vervangen. Zo slecht is dat Russisch spul nu ook weer niet...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Tja het feit dat er enkele van de honderden trucks leger zijn heeft te maken met eventuele pechgevallen. Frappant dat net die foto's steeds weer worden gebruikt als propaganda. Er is nog niemand die heeft laten zien dat er wapens in die trucks liggen , terwijl ze allemaal meerdere keren door verschillende partijen en journalisten gecontroleerd zijn.
http://www.nytimes.com/20(...)ons-lead-to-war.htmlquote:When Sanctions Lead to War
WASHINGTON — As Ukraine battles separatists and Russia appears poised to invade, many historians and scholars are warning of ominous similarities to the outbreak of World War I in 1914. But they are ignoring a more important comparison: 1941.
The United States and Europe have until now relied almost exclusively on the threat of severe economic sanctions to prevent a Russian invasion of Ukraine. But sanctions — even crippling ones — won’t necessarily avert this.
For 20 years, economic sanctions have become Washington’s preferred policy to demonstrate resolve without using force. Yet the United States has not imposed harsh sanctions on major powers; Iran has been the toughest target, and it hasn’t unconditionally surrendered its nuclear program.
Washington has not tried to compel another major power with sanctions since 1940-41, when America imposed them on Imperial Japan, culminating in an oil embargo and the seizure of Japanese assets in July 1941. At that time, the United States sought to deter Japan from seizing Southeast Asia and demanded that Tokyo withdraw from Indochina and China. Japan in turn concluded that American sanctions made the occupation of Southeast Asia essential, as well as the devastation of the United States Navy.
Today’s policy makers would do well to study the American and Japanese choices that produced Japan’s attack on Pearl Harbor in December 1941. American officials at the time widely assumed that Japan wouldn’t dare challenge the United States because, as then Assistant Secretary of State Dean Acheson later put it, “No rational Japanese could believe an attack on us could result in anything but disaster.” And they offered no “carrots” to Tokyo — only a weak stick, because, like President Obama today, Franklin D. Roosevelt never clearly threatened force.
Meanwhile, Japan viewed the American position as a demand to forgo its role as a great power — something unacceptable to a proud empire. Japan preferred to fight rather than cave in. Moreover, Japanese leaders saw little distinction between economic sanctions and warfare and realized that sanctions would make their country weaker over time — something that encouraged them to strike sooner rather than later. They also believed the United States was politically weak and would give up if the costs got too high or the war lasted too long.
This history has present-day implications. Harsh economic sanctions against Russia are unlikely to deter an invasion without an unambiguous warning that the United States will ensure Moscow’s defeat. If Russia does intervene, it will do so expecting even harsher sanctions and may see them as an act of war. Like Imperial Japan, Moscow might conclude that it is irresponsible to wait for new sanctions to gut the Russian economy before taking further military action to break the West’s will.
One way to challenge the West would be to invade Estonia or Latvia. As far-fetched as it may seem, some angry Russian politicians are already discussing this idea. To the Kremlin, European states look like a collection of struggling economies that couldn’t sustain a bombing campaign against Libya and routinely refuse to provide bases or troops to NATO. How would they react to the invasion of a small Baltic nation?
Western leaders comfortably assume that Moscow wouldn’t dare to attack a NATO member — believing that America’s and NATO’s conventional-weapons superiority and nuclear arsenals will deter aggression against member states. But the old logic of nuclear deterrence might not apply in this situation. Indeed, if President Vladimir V. Putin doesn’t believe that Mr. Obama would actually use nuclear weapons in an escalating war, then the Cold War model of deterrence could fail.
Attacking a NATO member would carry enormous risks and costs for Russia and is unlikely unless Mr. Putin believes his political survival is at stake. As Mr. Acheson wrote of the Japanese General Hideki Tojo, “No one in Washington realized that he and his regime regarded the conquest of Asia not as the accomplishment of an ambition but as the survival of a regime.” If Mr. Putin feels similarly, what will he do about it? General Tojo’s life was literally on the line in 1941, along with the lives of his closest political and military allies. While Mr. Putin and his allies seem less personally invested in Russia’s Ukraine policy, they may believe that a major humiliation could be destabilizing and threaten their rule.
The Kremlin’s earlier decisions have left it with bad options. Letting Kiev crush the separatists could actually make things worse for Mr. Putin if American and European leaders think ongoing sanctions could force him to give Crimea back, too. In that case, Mr. Putin would have to absorb a significant strategic and political defeat, only to face a new choice between escalation and a bigger defeat.
Avoiding such dangerous possibilities requires a policy that effectively deters an all-out Russian invasion but also avoids making Mr. Putin desperate.
Washington must explicitly promise that America will do whatever it takes to prevent a Russian invasion of Ukraine from succeeding, and remain flexible by accepting a serious and wide-ranging dialogue about Ukraine. Kiev now has an opportunity to leverage its recent successes to secure a favorable settlement; American officials should encourage Ukraine’s president, Petro Poroshenko, to do just that when he meets Mr. Putin in Minsk next week.
Some Americans will complain that negotiating rewards Mr. Putin’s aggression. But Russia’s own policy has already done huge damage to the country’s economic future by scaring off Western (and even Russian) investors and prompting European governments and voters to reassess their energy ties to Moscow. Those realities will endure for some time, with or without sanctions.
The terrible irony of today’s American-Russian confrontation is that just like Roosevelt facing Japan, Mr. Obama has set America on its current course precisely to avoid war. Hopefully he, and Mr. Acheson’s successors at the State Department, will soon recognize the great risks they are taking.
http://english.peopledaily.com.cn/n/2014/0822/c90777-8773525.htmlquote:Denmark to join Nato's missile defense system
COPENHAGEN, Aug. 22 -- Denmark has decided to join NATO's missile defence system, local media reported Friday.
Denmark will contribute at least one frigate to NATO's missile defense shield, the country's Foreign Minister Martin Lidegaard said after a meeting of the Foreign Affairs Committee on Thursday afternoon.
"We will offer that one and more of our frigates can be outfitted with a radar that can be part of the missile defence. There was wide support for that (in the Foreign Affairs Committee)," Lidegaard was cited as saying by Denmark's newspaper Berlingske Tidende.
Denmark's Defense Minister Nikolai Wammen emphasized that the decision to join the missile defence system is not an action aimed at Russia.
"It is to protect the Danes against rogues states, terrorist organisations and others that have the capacity to fire missiles at Europe and the US," he said.
quote:"Economie Oekrane holt achteruit"
Toegevoegd: vrijdag 22 aug 2014, 23:21
De economie van Oekrane holt door de crisis in het land sneller achteruit dan verwacht, concludeert kredietbeoordelaar Fitch. Volgens een prognose krimpt de economie dit jaar zeker 6,5 procent. En voor de komende twee jaar wordt geen groei verwacht.
Dat komt onder meer doordat de export naar Rusland in de eerste helft van dit jaar al met bijna een kwart is gedaald. Daarnaast dreigt er een tekort aan brandstof omdat de Russische gasproducent Gazprom de kraan naar Oekrane heeft dichtgedraaid.
Begrotingstekort
Volgens Fitch komt daar bovenop dat het begrotingstekort steeds groter wordt. Het loopt dit jaar naar verwachting op tot 10 procent van het bruto binnenlands product. Ook de staatsschuld loopt harder op dan het IMF heeft voorzien toen het fonds noodleningen aan Oekrane beloofde. Zonder die noodsteun kan het land volgens Fitch niet aan zijn verplichtingen voldoen.
Vanwege de belabberde financile situatie, heeft Fitch de financile waardering met een stap verlaagd naar CCC. Daarmee wordt aangegeven dat beleggingen in Oekraense staatsleningen risicovol zijn en dat het land alleen onder gunstige omstandigheden zijn leningen kan terugbetalen.
Ze zouden worden overgeladen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:58 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
http://www.washingtonpost(...)34b334390_story.html
twitter:lennutrajektoor twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 20:53:00#Ukraine Border Guard Agency confirms 227 #Russian trucks have illegally entered Ukraine. reageer retweet
twitter:lennutrajektoor twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 21:01:16In #Krasnodon 35 #Russian army "hum"(r)aid were unloaded, 16 went to #Snizhne. #Ukraine reageer retweet
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 21:52:40#BreakingNews 16 of the Russian trucks are in #Snizhne now, also being #Putin's sitting ducks at the southern frontline. reageer retweet
twitter:KyivPost twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 07:05:00Deutsche Welle: First remains of Malaysian #MH17 victims arrive home http://t.co/kbEVoLIpey #MalaysiaAirlines http://t.co/wOGvuRJPhA reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 21:12:00Sense in Ukraine: as long as Putin keeps his invasions unofficial/quiet, the West has a much wanted excuse to play along/avoid confrontation reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 21:50:42Ukrainians unlikely to accept EU/Russian proposals that will make their losses for nought & turn E #Ukraine into a #Russia-controlled zone reageer retweet
De voetbalploeg van de betreffende elektriciteitsmaatschappij:quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:25 schreef deelnemer het volgende:
[ afbeelding ]twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 21-08-2014 om 15:31:53#Moscow today: a transmission tower has been painted yellow-blue #Ukrainian colors http://t.co/Ctsvwb6zZ6 | EMPR News http://t.co/9ccAJgHrL1 reageer retweet
quote:“Putin's train won't stop in Ukraine”
The latest issue of one of Finland’s leading current events periodicals Suomen Kuvalehti contains an interview with Finland’s former foreign minister and longest serving MP Ilkka Kanerva. Kanerva is currently head of the Parliamentary Assembly of the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE), now charged with brokering peace in Ukraine.
The interview reveals that he feels the crisis has reached a point in which mere negotiations and mediation are no longer sufficient. He now proposes that if the situation in Eastern Ukraine does not calm down, a peacekeeping or crisis management operation under the auspices of the OSCE or the United Nations must commence.
“If the international community would assert its presence, the foreign players and the Ukrainian separatists would be harder placed to undermine stability in the region,” he explains.
In practice, the decision to embark on the operation must be made by the UN Security Council or the OSCE Council in Vienna, with the support of all the members. Kanerva believes his proposal would even receive Russia’s blessing.
“Russia has already approved the dispatch of OSCE observers to Ukraine,” he point out.
Kanerva has pondered the events leading up to the Ukraine crisis of late, as well as the consequences for the country and Europe.
“It is the collision of two forces colliding uncontrollably,” he says. ”The first force is an operational policy change in Russia and the next is the current status of Western integration. Ukraine is one of the largest players in Europe, whose inner turmoil hits the heart of the continent.”
Kanerva links the events in Ukraine to an historical continuum that began with the war in Chechnya and proceeded from there to Georgia in 2008.
“I don’t want to predict what will happen next, but it is clear that Putin’s train won't stop in Ukraine. Moscow’s big picture in terms of strategy is to form a Eurasian Union, stop the humiliation of Russia and restore their former authoritative position. The goal is to be a key player in world politics again, one that cannot be manipulated or underestimated.”
http://yle.fi/uutiset/fri(...)a_on_ukraine/7426253
227 x 2 a 3 ''chauffeurs''.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:04 schreef deelnemer het volgende:
twitter:lennutrajektoor twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 20:53:00#Ukraine Border Guard Agency confirms 227 #Russian trucks have illegally entered Ukraine. reageer retweet
Niets over te vinden op OSCE sitequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:45 schreef deelnemer het volgende:
twitter:ASLuhn twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 17:17:54Rebels say they found remains of RU photojournalist Stenin in burned-out car. @onlinekpru article on it oddly deleted http://t.co/PEGNxxWcCY reageer retweet
OVSE-missie meldde de ontdekking van de resten van "de ontbrekende Russische journalist"twitter:myroslavapetsa twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 16:15:35Oh My God http://t.co/PooPJeJtG0 reageer retweet
?twitter:ICRC twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 21:05:06The manner in which #AidConvoy from #Russia arrived in #Lugansk today has complicated this aid operation. #Ukraine reageer retweet
Alsof de situatie voor rebellen en bevolking vergelijkbaar is. In een stad met honderduizend inwoners volstaat een Kalashnikov om niet zonder eten en drinken te vallen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:45 schreef Nintex het volgende:
[..]
http://www.icrc.org/eng/r(...)urgent-needs-aid.htmquote:Ukraine: Urgent need for aid in Lugansk
21-08-2014 News Release 14/147
quote:Yatsenyuk said the oligarchs "were happy" with raised taxes. The prime minister said he played a trick on the parliament to make them raise taxes, by asking for much higher tax increases and then compromising.
Thus, after filing a draft with 77 percent gas extraction rent, as a result he got 55 percent, which his much higher than the 20 percent that had existed before, he said. Yatsenyuk also resigned to bully the parlaiment into voting, he confessed. After his resignation the Rada had to convene for an emergency session where a package of emergency laws was approved.
quote:Yatsenyuk acknowledged that Ukraine cannot survive without Russian gas and needs to purchase another five billion cubic meters to boost storage that now is at 15 billion cubic meters to meet needs into next year.
He said he would work to revise gas transit contracts for Russian supplies that Ukraine sends to Europe through its pipelines.
"Unfortunately, we don't have contracts with European partners on transit of Russian gas," he said. "They only have the contract with Russia. I think we asked a legitimate question: We're friends, we're partners, let's revise the contract. I would like everyone to stop being nervous, but conduct trilateral negotiations. The National Bank accounts have $3.1 billion for purchase of Russian gas."
http://www.kyivpost.com/c(...)ion-live-361699.htmlquote:Yatseniuk said most of the political parties will run on "populist programs" in the emergency parliamentary elections, which are expected to take place in October. The date is yet to be set.
The aim is to get 300 seats in the new parlaiment -- pro-European ones and pro-Ukrainain ones, in the 450-seat parliament. He avoided answering the question whether he will run on a joint list with Poroshenko and other parties.
Goeie vraag.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
http://english.peopledaily.com.cn/n/2014/0822/c90777-8773525.html
Wie zijn die rogue states en terreurorganisaties die over deze capaciteit beschikken?
Poetin heeft een Oekrainse marineschip aan de rebellen gegeven?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:44 schreef DustPuppy het volgende:
Novoazovsk border checkpoint was shelled from the sea
Wat gebeurd hier !?
Dit is een soortgelijke ceremonie als Nederland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:07 schreef deelnemer het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KyivPost twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 07:05:00Deutsche Welle: First remains of Malaysian #MH17 victims arrive home http://t.co/kbEVoLIpey #MalaysiaAirlines http://t.co/wOGvuRJPhA reageer retweet
In een conflict vertrouwen de strijdende partijen elkaar niet en laten daarom de vijand niet toe op eigen terrein.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 02:47 schreef Dance99Vv het volgende:
de EU praat alleen maar, nato swamt mee en america is uit op oorlog, ondertussen is het rusland die de nood ledigt in oost met hun konvooi, kiev-nazi's laten zien dat het niets anders wil dan iedereen als terrorist te bestempelen en steden aanvalt met mortier-aanvallen. Ik geef die putin groot gelijk, geen woorden maar daden.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 05:07 schreef meth1745 het volgende:
?twitter:ICRC twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 21:05:06The manner in which #AidConvoy from #Russia arrived in #Lugansk today has complicated this aid operation. #Ukraine reageer retweet
Het Rode kruis verzorgd die hulp al. Het verzoek om hulp is alleen een appel op de internationale gemeenschap voor donaties. Dat doet het Rode Kruis altijd. Rusland had gewoon daaraan kunnen bijdragen, en het kanaal van het Rode Kruis kunnen gebruiken. Maar zij doorkruisen dat en bemoeilijken zo de hulpvoorziening.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 05:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Alsof de situatie voor rebellen en bevolking vergelijkbaar is. In een stad met honderduizend inwoners volstaat een Kalashnikov om niet zonder eten en drinken te vallen.
Wie zijn die "vrijwel alle journalisten in dat gebied", en waarom spreek je over "dat gebied" als het over de stad Luhansk gaat?
[..]
http://www.icrc.org/eng/r(...)urgent-needs-aid.htm
Men claimt dat Russische oorlogschepen op een grenspost schieten. Het idee is, dat ook de zuidkant van Oost-Oekraine nog niet is opgegeven, met name de haven stad Mariupol niet en een landverbinding tussen de Krim en Rusland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:44 schreef DustPuppy het volgende:
Wat gebeurd hier !?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 02:05 schreef meth1745 het volgende:
The interview reveals that he feels the crisis has reached a point in which mere negotiations and mediation are no longer sufficient. He now proposes that if the situation in Eastern Ukraine does not calm down, a peacekeeping or crisis management operation under the auspices of the OSCE or the United Nations must commence.
“If the international community would assert its presence, the foreign players and the Ukrainian separatists would be harder placed to undermine stability in the region,” he explains.
[...]
“Russia has already approved the dispatch of OSCE observers to Ukraine,” he point out.
Lijkt mij een goede zet, want dat maakt het dubbelspel dat Rusland nu speelt moeilijker.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:45 schreef Igen het volgende:
Wordt het zo langzaamaan niet eens tijd om een VN-vredesmacht te sturen?
twitter:StateOfUkraine twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 21:12:00Sense in Ukraine: as long as Putin keeps his invasions unofficial/quiet, the West has a much wanted excuse to play along/avoid confrontation reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 03:53:137 more fighters from #Ukrainian volunteer battalion #Aydar have been killed in the conflict zone. RIP!@StopRussia2014 http://t.co/NxBkxRVF0s reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 09:47:06Ilovaysk, Novosvitlivka, Saur-Mohyla,Stanytsia-Luhanska remain fierce #ATO combat spots https://t.co/6Rx5RsTnS2 |EMPR http://t.co/iYmkzvCPD6 reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 09:51:30.@RoslyakovAP: A first group of 34 trucks of the aid convoy has re-entered #Russia |EMPR reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 12:02:20Meeting b/n the President of #Ukraine P. #Poroshenko & the Chancellor of #Germany A. #Merkel has started @APUkraine http://t.co/5Ca26L5RD4 reageer retweet
Dat laatste gaat Oekrane niet lukken. Volgens mij heb je intussen niet veel meer keus dan of je een scenario Zuid-Osseti of een scenario Kosovo wil.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Lijkt mij een goede zet, want dat maakt het dubbelspel dat Rusland nu speelt moeilijker.
Je moet het dan zo formuleren dat het aansluit bij de Russische wens om daar de bevolking te beschermen, het conflict te stoppen en de wederopbouw te starten.
Maar Rusland gaat natuurlijk weer lopen draaien. Zij hebben een veto recht in de VN. Dus het kan alleen met hun goedkeuring. Welke voorwaarden zal Rusland stellen? Ook die zullen gekenmerkt worden door dubbelspel. Ze brengen het redelijk, maar ondertussen... Ze willen zelf natuurlijk een belangrijke rol spelen, net zoals ze eerder een grotere rol wilde voor de OSCE waarin ze dan zelf ook deel vanuit maken.
Daarom wil Oekraine liever de rebellen eruit schoppen; om de Russen buiten de deur te houden. Maar dan blijft Rusland gewoon jarenlang door etteren.
Dat gaat Oekraine waarschijnlijk niet lukken. De vraag is of Oekraine zich kan neerleggen bij deze Russische onderwerping. Het conflict lijkt het meest op een onafhankelijkheidsoorlog (23 jaar na dato).quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat laatste gaat Oekrane niet lukken. Volgens mij heb je intussen niet veel meer keus dan of je een scenario Zuid-Osseti of een scenario Kosovo wil.
In deze tweet zint iemand al op een voortzetting van de strijd, na de 'vredesovereenkomst'. Men gaat dan de Russische aanwezigheid in Oekraine het leven zuur maken.twitter:StateOfUkraine twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 11:44:28Battalion Donbas cmdr: at this point the only way to stop #Russia's invasion is for all of #Ukraine to prepare to engage in guerrilla war reageer retweet
2quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:35 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand Nieuwsuur gezien gisteren? Eindelijk een eerlijk verslag over Oekraine. Ze aanbidden Bandera, een nazi, die Oekraine 'etnisch' schoon wilde krijgen, daarom een massamoord uitvoerde op de joden en de Polen. Nu moeten de Russen het ontgelden. Oekraine alleen voor Oekrainers is het motto. Poetin houdt zich in, dat komt ook omdat de Russische bevolking inziet dat door provocaties een oorlog ingejaagd worden, op de lange termijn te veel consequenties heeft.
Om een massaslachting op de Krim te voorkomen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Het was niet Rusland die de Krim ging bezetten, dat was een groot complot van Oekrane.
Precies, die lieve Putin.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Om een massaslachting op de Krim te voorkomen.
Hij is wel aardig intelligent gelukkig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, die lieve Putin.
Schat van een man.
Jij niet, zo te zienquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:39 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij is wel aardig intelligent gelukkig.
Dat sowieso, hij weet een goed dubbelspel te spelen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:39 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij is wel aardig intelligent gelukkig.
Heb je enig idee hoeveel verschillende thema's en verhaallijnen er in een samenleving er gelijktijdig aanwezig zijn? Het is heel makkelijk, om daar een lijn uit te halen die je doelen past. De joden die in Oekraine wonen hebben tegenwoordig geen last van etnische zuivering. De Krim Tataren worden met open armen ontvangen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:35 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand Nieuwsuur gezien gisteren? Eindelijk een eerlijk verslag over Oekraine. Ze aanbidden Bandera, een nazi, die Oekraine 'etnisch' schoon wilde krijgen, daarom een massamoord uitvoerde op de joden en de Polen. Nu moeten de Russen het ontgelden. Oekraine alleen voor Oekrainers is het motto. Poetin houdt zich in, dat komt ook omdat de Russische bevolking inziet dat door provocaties een oorlog ingejaagd worden, op de lange termijn te veel consequenties heeft.
tihiquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Om een massaslachting op de Krim te voorkomen.
Ukraine: Urgent need for aid in Luganskquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 10:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In een conflict vertrouwen de strijdende partijen elkaar niet en laten daarom de vijand niet toe op eigen terrein.
Daarom heb je een neutrale organisatie als het rode kruis nodig als tussen schakel. Het Rode kruis doet dit werk al weken (of maanden) in Lugansk, en wordt bevoorraad door Oekraine. Het hulpkonvooi was overbodig.
Rusland stuurde zonder overleg met Oekraine of Rode Kruis een konvooi naar oost-Oekraine. Dat doen ze met opzet en forceren zo een bepaalde rol. Wat ze precies van plan zijn weet niemand. In een conflictsituatie is dat als olie op het vuur gooien.
Dus nu gaat iedereen speculeren over de ware bedoeling achter dit konvooi. Stel, het is niet een eenmalig konvooi, maar een doorlopend af en aan rijden van trucks tussen Rusland en het rebellen gebied. Want die mensen hebben natuurlijk doorlopend behoefte aan eten, drinken & medicijnen. In dat geval is Rusland direct in Oost-Oekraine aanwezig, en komt van het overmeesteren van de rebellen niets meer terecht.
Dat dubbelspel is geniepig. Als Oekraine zich verdedigt, dan komt Rusland met het verhaal dat zij alleen vreedzame bedoelingen hebben, en dan is Oekraine de agressor. En als Oekraine zich niet verdedigd worden ze overmeesterd.
Als Oekraine veel machtiger was dan Rusland, dan hadden ze allang grenzen gesteld en bij overschrijding hard teruggeslagen. Rusland kan dit spel alleen spelen, omdat de andere partijen een oorlog willen voorkomen met een sterke tegenstander.
Rusland is de agressor.
twitter:xaviercolas twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 12:58:16184 Russian trucks from aid convoy to Ukraine return to Russia. Source: Ukraine military reageer retweet
Nee, het Rode Kruis liegt niet. Het Rode Kruis is blij als zij hun werk kunnen doen. Dat houdt in dat zequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:27 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ukraine: Urgent need for aid in Lugansk
Het rode kruis en de OSCE liegen? Is dat wat je zegt, deelnemer?
twitter:MaeyCat twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 14:04:55#Ukraine: military says production equipment from Ukrainian military plants is being loaded onto Russian aid #convoys http://t.co/ziaI3iuVaM reageer retweet
quote:DONETSK, Russia (AP) - Hundreds of trucks from a bitterly disputed Russian aid convoy to rebel-held eastern Ukraine rolled back across the border into Russia on Saturday.
An Associated Press reporter counted 225 of the white tarp-covered trucks as they drove from Ukraine into a Russian border town called Donetsk, which bears the same name as the largest rebel-held city in Ukraine. A second AP reporter on the Ukrainian side of the border was able to look inside about 40 of the tractor-trailers side and confirmed they were empty.
One driver who declined to give his name said the rest of the 260-truck convoy was expected to return within hours to Russia. The state news agency RIA Novosti cited the Russian customs service as saying the trucks were moving in six groups.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:22 schreef meth1745 het volgende:
Duitsland zou 23 miljard extra aan bewapening moeten uitgeven.
http://www.ardmediathek.d(...)68950&bcastId=438224
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:27 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ukraine: Urgent need for aid in Lugansk
Het rode kruis en de OSCE liegen? Is dat wat je zegt, deelnemer?
twitter:
twitter:ICRC twitterde op vrijdag 22-08-2014 om 21:05:06The manner in which #AidConvoy from #Russia arrived in #Lugansk today has complicated this aid operation. #Ukraine reageer retweet
twitter:
twitter:
twitter:somersbartlett twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 15:23:25#NATO has just announced that multiple #Russian heavy artillery units have entered #Ukraine and are bombarding the #Ukrainian army! reageer retweet
twitter:
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 15:07:18#NSC confirmed that more than 200 #Russian trucks moved from #Ukraine, but UKR not allowed to the custom control (!).Cargo checked by RUonly reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 13:05:30Meanwhile, #Ukrainian oligarch #Akhmetov decided to help with his humanitarian aid to #Donbas @superumka http://t.co/emCzW4J37M | EMPR reageer retweet
twitter:v_solohub twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 14:45:10#Merkel in #Kyiv - #Ukrainian border must be controlled by Ukr govnt http://t.co/mhDYGKkFNM reageer retweet
twitter:v_solohub twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 14:54:27#Merkel in #Kyiv - #Russia annexing #crimea is violation of intl law @GermanyDiplo http://t.co/4Gukk7IatD reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 14:49:28#Germany proposes to allocate 500M EURO for reconstructions of infrastructure in the conflict zone in E #Ukraine - live presser | EMPR reageer retweet
twitter:myroslavapetsa twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 16:19:43#Poroshenko calls 500-million EU initiative to help #Ukraine rebuild #Donbass - the #Merkel plan. http://t.co/Cis55xPk3K reageer retweet
twitter:ItalianPolitics twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 15:56:27#Ukraine territorial integrity can be saved only by federalization - #German Vice-Chancellor, http://t.co/ip7Woqowvj reageer retweet
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0GN08X20140823quote:(Reuters) - Germany's Vice Chancellor, Social Democrat Sigmar Gabriel, spoke out for a federal system to be introduced in Ukraine once the fighting between Ukrainian and Russian separatist forces in the eastern part of the country has ended.
In an interview with the Welt am Sonntag newspaper released on the same day that Chancellor Angela Merkel visits Kiev for talks on ending the crisis, Gabriel said the priority was to stop a direct military confrontation between Ukraine and Russia.
"Beyond that, we have to develop an idea about the reconciliation process that could be introduced after the end of the military conflict in East Ukraine," said Gabriel, leader of the Social Democrats who share power with Merkel's conservatives. Gabriel is also Economy Minister.
"The territorial integrity of Ukraine can only be maintained if an offer is made to the areas with a Russian majority," Gabriel was quoted as saying.
"A clever concept of federalization seem to be the only practicable way," he said, adding that a ceasefire was the first step and that still appeared to be a long way away.
Gabriel is one of the first senior German politicians to talk of such a solution.
KLopt, het is een zinloze strijd. OP de lange duur valt er veel meer eer te behalen doordat oost oekraine al dan niet via de Russen ook met Kiev zaken zal moeten doen. Waarom moet Kiev dan nu koste wat kost een tactische overwinning willen halen, terwijl die strategisch gezien in Oekraine alleen maar verliezers gaat opleveren. Bijzonder dom mijns inziens. Als ik Kiev zou zijn, zou ik me terugtrekken en mn hand gaan ophouden bij de EU. Laat die maar eens met de billen bloot gaan. Daarna kan er worden gefocussed op normaliseren van de betrekking met de Russen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:28 schreef UpsideDown het volgende:
Waarom staakt het Oekranse leger de strijd in het oosten niet, dit gaan ze toch niet winnen.
Onnodig veel doden en gewonden, iedereen oppert een wapenstilstand, economie stort in, annexatie is bovendien onwaarschijnlijk.
Ik niet begrijpen.
Mja, federalisering.. We krijgen hier in Belgi een regering waarin 31% van de franstalige kiezers zal vertegenwoordigd zijn. De ministerraad moet wel evenveel nederlandstalige als franstalige leden tellen. Dus krijgt een partij die 9.64% van de Belgische kiezers vertegenwoordigd 50% van de ministers...quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:10 schreef JimmyJames het volgende:
Dat opperde Ian Bremmer ook al in een interview in de VK vandaag. Wellicht is dat de beste oplossing ipv te gokken dat een regelrechte invasie door Poetin bluf zal blijven.
Natuurlijk zonder foto's of videos of getuigenissen van journalisten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:55 schreef deelnemer het volgende:
Putin's KamAZ trucks loaded with loot from Ukrainian defense plants
KYIV, August 23 /Ukrinform/. Russian KamAZ trucks that invaded the territory of Ukraine under the guise of a "humanitarian convoy," are loaded with loot of Ukrainian defense plants.
Spokesman of the NSDC Information-Analytical Center Andriy Lysenko told a briefing on Saturday.
"According to current information, the trucks that enter the territory under the guise of humanitarian convoys, are loaded by Russians with equipment of the production association Topaz, which produces the most advanced radars such as Kolchuga and equipment of the Luhansk plant ,producing ammunition for small arms," Lysenko said.
Omdat er ook een tegenpartij is. Als de tegenpartij de wapens neerlegt en de controle over Donbas uit handen geeft, is het zo opgelost.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:28 schreef UpsideDown het volgende:
Waarom staakt het Oekranse leger de strijd in het oosten niet, dit gaan ze toch niet winnen.
Onnodig veel doden en gewonden, iedereen oppert een wapenstilstand, economie stort in, annexatie is bovendien onwaarschijnlijk.
Ik niet begrijpen.
Nooit toegeven aan een tiran, dat is wat we van de geschiedenis geleerd hebben.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:28 schreef UpsideDown het volgende:
Ik niet begrijpen.
twitter:expres_ua twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 17:54:25Один удар сил АТО знищив сотні найманців і скупчення зброї ворогаhttp://t.co/hLDNe0i2Xe reageer retweet
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:38 schreef .Exe het volgende:
Ukrainian artillery destroyed big group of Russian militants near Roven'kytwitter:expres_ua twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 17:54:25Один удар сил АТО знищив сотні найманців і скупчення зброї ворогаhttp://t.co/hLDNe0i2Xe reageer retweet
quote:In Lugansk region near the settlement Rovenky intelligence forces ATO was found a large base of Russian fighters and a significant accumulation of heavy machinery enemy. Told Adviser to the Minister of Internal Affairs of Ukraine Zoryak Shkiriak on his page on Facebook. "Thanks to the precise impact forces firing ATO destroyed 40 armored vehicles, three SAM" Arrow 10 "and up to 500 Russian mercenaries, most of whom are likely to crew members," - said in a statement, RBC-Ukraine.
quote:As the press-center of the ATU, the Russian "convoy" came with the purpose of export of industrial equipment from Ukraine.
"In the area of Thorez with 16.08.2004, it was revealed in white trucks, which was confirmed by space exploration. These vehicles, under the guise of a "humanitarian mission" are taken from one of the branches of the plant, Motor Sich, which produces components for the engines of helicopters, equipment, which is produced only in Ukraine. Such a theft taking place in other cities, is now under the control of the DNI.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:44 schreef DustPuppy het volgende:
Wat gebeurd hier !?
twitter:StateOfUkraine twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 20:19:34Source: #Russia is preparing for an offensive to capture #Mariupol #Ukraine after shelling border crossing near #Novoazovsk. reageer retweet
twitter:ICRC twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 20:50:22Our team in #Lugansk says shelling of residential areas continues, endangers the lives of civilians #Ukraine http://t.co/SjPXKMjIrv reageer retweet
voorspelbare reacties:twitter:
Het is niet duidelijk hoeveel mensen er in Luhansk nog zijn, maar als bvb 25% van de bevolking nog aanwezig is dan betekent het convooi minder dan 2 kg voedsel + drinken per inwoner...quote:Ukraine: Lugansk population in dire need
23-08-2014 News Release
Geneva / Kiev / Moscow (ICRC) – Staff from the International Committee of the Red Cross (ICRC) report intermittent shelling of residential areas in Lugansk. This action endangers the lives of civilians, including humanitarian workers.
"Telephone lines and other communications facilities in Lugansk are not working,” said Laurent Corbaz, ICRC head of operations for Europe and Central Asia. “So getting information from our team, which has been there for several days, is a complicated matter. Clearly, people living there need help. Food and medicine are in short supply, and access to clean water is very difficult. It is urgent to improve the situation.”
To the extent security conditions allow, the ICRC is striving to assess the needs and is doing everything possible to boost its operations in Lugansk and other parts of eastern Ukraine. Many there have been without news of loved ones for weeks now, and finding a way to put people back in touch is another priority for the ICRC.
The organization continues discussions with the representatives of the self-proclaimed Lugansk People’s Republic about rapidly delivering aid donated by the Ukrainian authorities for the neediest in and around Lugansk. This is possible only if assurances of safe passage are respected by the parties to the conflict.
The local authorities started distributing aid received from Russia on 22 August. Despite continuous talks with all sides, the ICRC was unable to secure sufficient guarantees for safe passage and therefore could not accompany the convoy that delivered the aid. The organization is using its operational expertise to advise local authorities in drawing up distribution plans.
Parties to the conflict must ensure that this aid reaches those most in need in an impartial manner. At the same time, the armed violence in the city is raising serious concerns about people’s ability to gather safely at distribution points.
The ICRC strongly urges all sides to refrain from using inherently indiscriminate weapons, i.e. those whose use makes it impossible to distinguish between civilians and civilian objects on the one hand, and military objectives on the other. It reminds the parties to the conflict that attacks must not be directed against civilians or civilian objects, such as homes, schools and medical facilities and vehicles, or against any other objects indispensable to the survival of the civilian population, such as food-storage and drinking-water installations. Likewise, each party to the conflict is obliged by the law of war to avoid, to the extent feasible, locating military objectives inside or near densely populated areas.
twitter:myroslavapetsa twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 18:30:30Impressed, touched, humbled by the Muscovites who speak of love to #Ukraine on its birthday. Thank you so much! http://t.co/TUYMt1ZKKc reageer retweet
quote:Russians congratulate Ukrainians on Independence Day
Citizens of Russia recorded video greetings to the people of Ukraine on their Independence Day [August 24th].
They congratulated Ukrainians as simple residents of Moscow, and those who had visited Independence Square [Maidan] during the winter. Joining in the congratulations is the Russian satirist, writer and human rights activist Victor Shenderovich; politician activist of Svoboda Mikhail Schneyder–one of the organizers of the Moscow rallies in the late 1980s and early 1990s and rallies on Chysti Stavky and Bolotnaya Square in 2011.
[Amongst those in the video are Ayder Muzhdabaev, a deputy editor at Moskovsky Komsomolets newspaper; Maya Zavyalova, a representative of the Russian United Democratic Party, Yabloko; Eduard Kapchikaev, lawyer; Russian journalist, historian, radio host and priest Yakov Krotov; Aleksandr Shcherbakov, journalist; Sergei Sharov-Delone, public defender and a member of the May 6 Committee (Bolotnaya clashes)].
During the recording of the congratulations, police in Alexander Garden detained five people. Among those detained were the camera operator Vladimir Shreydler, a member of the Committee for Solidarity Olga Kurnosov, Sergei Sharshukov, Elena Vasilieva and Roman Roslovtsev.
At this current time, all the activists were released.
Law enforcement officials did not explain to any of the detainees the reason for their detention and removal to the police station in Chinatown.
The Department of Internal Affairs declined to comment on the incident.
twitter:NotMattBellamy twitterde op zaterdag 23-08-2014 om 16:00:56MT @_Alek_UA_: Yellow and blue continue to appear around Moscow: http://t.co/cKqqfmrAR4 [v @ArianaGicPerry] reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |