?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:22 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
De staat Israel had destijds liever Hamas tegenover zich en heeft hiervoor het een en ander geflikt. Israel hoopte natuurlijk tegenover een extremistische groep de 'moral highground' te hebben. De populariteit van deze godbeloofde land begint wel bergafwaarts te gaan.
Ik blijf het toch maar frappant vinden dat hetgeen de Palestijnen doen aan oorlogshandelingen consequent terroristisch wordt genoemd. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat al die Joden van overzee voor de plaatselijke bevolking indringers zijn en dat ze zich verzetten tegen het inpikken van hun grondgebied? Kijk, jezelf opblazen in een schoolbus vol met kinderen of soortgelijke aanslagen, dat is terrorisme, maar raketten op elkaars hoofd gooien is een doodgewone oorlogshandeling.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:32 schreef Nintex het volgende:
Hoe meer terroristische acties Hamas beraamd ..
Ze schieten die raketten lukraak Israël in met het doel burgers te doden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik blijf het toch maar frappant vinden dat hetgeen de Palestijnen doen aan oorlogshandelingen consequent terroristisch wordt genoemd. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat al die Joden van overzee voor de plaatselijke bevolking indringers zijn en dat ze zich verzetten tegen het inpikken van hun grondgebied? Kijk, jezelf opblazen in een schoolbus vol met kinderen of soortgelijke aanslagen, dat is terrorisme, maar raketten op elkaars hoofd gooien is een doodgewone oorlogshandeling.
Zieke gasten zijn het.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij zou van jou dus niet eens een note krijgen. Bietje humor, moet kunnen. Zegt niets over hoe die lui echt denken.
Mss tijd voor de verliezer om een andere strategie te kiezen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik blijf het toch maar frappant vinden dat hetgeen de Palestijnen doen aan oorlogshandelingen consequent terroristisch wordt genoemd. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat al die Joden van overzee voor de plaatselijke bevolking indringers zijn en dat ze zich verzetten tegen het inpikken van hun grondgebied? Kijk, jezelf opblazen in een schoolbus vol met kinderen of soortgelijke aanslagen, dat is terrorisme, maar raketten op elkaars hoofd gooien is een doodgewone oorlogshandeling.
Wel grappig dan dat laatst een mevrouw bij KB wist te vertellen, dat Israel voortdurend Gaza lastig valt met bijvoorbeeld sonische bommen. Zette zelfs een joodse gesprekspartner op het verkeerde been.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:41 schreef Montagui het volgende:
Als ik inwoner van Gaza zou zijn zou ik voor nu willen dat Hamas stopt met het afvuren van raketten, omdat je weet dat je dan weer bang mag zijn voor de Israelische vergelding.
Ik zou geen zin hebben om telkens bang te moeten zijn en uit te moeten kijken dat ik geen Israelische raket op mijn kop krijg.
Eensch!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hele Israel-Palestina-"conflict" is een soort slecht heilig boek (zoiets als de koran dus). Je wordt heen en weer gesleept van haatdragend vers naar "mwah, best wel redelijke" strofe en terug, dwars door alle grenzen van religieuze "wetmatigheden" heen.
De grote lijn is duidelijk en de incidenten zijn duidelijk.
Zowel Hamas als IDF zijn hartstikke schuldig en de onschuldige Palestijnse burgers zijn sinds 2006 een veel groter onrecht aangedaan dan de onschuldige burgers in Israel.
Ingaan op individuele tweets is net zoiets als met koranverzen discussieren.
Zinloosch.
Het is allebei gewoon kutvolk. De wereld zou dat hele gebied moeten isoleren van de buitenwereld. Moet je dan eens kijken hoe snel het vrede is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wel grappig dan dat laatst een mevrouw bij KB wist te vertellen, dat Israel voortdurend Gaza lastig valt met bijvoorbeeld sonische bommen. Zette zelfs een joodse gesprekspartner op het verkeerde been.
Dus als hamas geen raketten meer afvuurt, is dat geen garantie dat Israel hen met rust laat. De toezeggingen van El Fatah hebben in de bezette westoever niet tot minder landjepik geleid.
De strijd is nog niet uitgestreden. De strategie van Hamas is Israel te blijven bestoken. Als de munitie op is een rustpauze om verse raketten te produceren. Israel zal geen rust kennen zolang ze niet afdoende middelen hebben. Iron dome helpt, hierna komt Iron beam en strax massas solar powerded drones die zonder brandstof hoeven tanken uren kunnen observeren. Hamas kan alleen door de Israelische economie te treffen wat bewerkstelligen. De raket van Hamas is goedkoop. Iron dome afweerraketten niet. Het vliegverkeer verstoren is hen al eens gelukt. De meest geavanceerde wapens komen nu uit Israel of uit Joint ventures tussen Israel en de US. Het is een prima proeftuin voor het westers militair industrieel complex waar veel geld mee valt te verdienen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:17 schreef agter het volgende:
[..]
Mss tijd voor de verliezer om een andere strategie te kiezen?
Het is toch allemaal compleet van de zotte wat daar gebeurt. Krankzinnigen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De strijd is nog niet uitgestreden. De strategie van Hamas is Israel te blijven bestoken. Als de munitie op is een rustpauze om verse raketten te produceren. Israel zal geen rust kennen zolang ze niet afdoende middelen hebben. Iron dome helpt, hierna komt Iron beam en strax massas solar powerded drones die zonder brandstof hoeven tanken uren kunnen observeren. Hamas kan alleen door de Israelische economie te treffen wat bewerkstelligen. De raket van Hamas is goedkoop. Iron dome afweerraketten niet. Het vliegverkeer verstoren is hen al eens gelukt. De meest geavanceerde wapens komen nu uit Israel of uit Joint ventures tussen Israel en de US.
Het is niet zot maar wel klote als je toevalig geboren bent in de proeftuin die Gaza heet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is toch allemaal compleet van de zotte wat daar gebeurt. Krankzinnigen.
?? Ach, dat zijn woorden van Golda Meir: "Laten we zelf toch minstens erkennen dat Israel gefundeerd is op terrorisme." (vast wel in Ivriet of een andere taal.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:13 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Jij noemt joden terorristen. Je zei dat het conflict alleen maar met roofzucht van de joden te maken heeft. Je wist niet eens dat de Pentateuch hetzelfde betekent als de Torah. Je weet niet wat Palestine betekent en waar deze vandaan komt. Je weet niet wat Israel betekent. Je bent nooit in de staat geweest.
Haha, de katholieken zeggen Noé. de protestanten Noach, de katholieken Isaďas, de protestanten Jesajah. Geen argument, dus. Rusland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Volkenbond. Die maakten misschien een kader, en probeerden ook te reguleren. Maar de ontwikkelingen op de grond liepen anders. Die discussie is wel interessant, trouwens, maar niet echt relevant.quote:Je hebt nooit de landen Rusland , Frankrijk benoemd. De verdragen destijds. Je noemt het gebied Kanaan (er bestaat geen Kanaan dit woord is Christelijk) het heet Kena'an ( de klemtoon in dit woord ligt ongeacht de schrijfwijze, op de tweede lettergreep)
Misschien is dat belangrijk, maar waarvoor. Ik hoorde Simon Schama dingen zeggen die ik niet wist, maar mijn argumenten veranderden er niet door. Nog niet, misschien later.quote:Je weet niets over zionisme. Ik heb je in al die topics niets over zionisme gehoord. Alleen maar yada yada yada. Hoe is het onstaan? Lijkt me belangrijk om het te weten niet?
Jawel: qoran en pentateuch gelezen.quote:Je weet niets van de Islam niets van het jodendom en zijn secularisme.
Over geheime afspraken heb ik jou ook nog niet gehoord. En natuurlijk ken ik die niet, dat is de essentie van geheim.quote:Ik heb je nog nooit horen spreken van de geheime afspraken van landen destijds. Die een ontzettend grote rol hebben gespeeld in het huidige midden oosten tot op de dag van vandaag. Waarom denk dat ISIS er is????
Hoor je er niets van spreken.
Keiharde visie? Wat is er keihard aan? Dat Israel zich gewoon moet gaan gedragen als een normale, beschaafde staat. Gij zult niet stelen. Gij zult niet doden. Vind je dat keihard?quote:Ik trek alleen mijn conclusie dat je , voor een leek, een keiharde visie op het huidige conflict hebt zonder enige voorkennis. De kennis die vervolgens niet nodig is zeg je !
Deze mis ik even.quote:Dat is hetzelfde Amerika zien en te bekritseren zonder te weten dat Europa bestaat. En als mensen je verwijzen naar Europa jij je vingers in je oren doet en ogen sluit en het zelfs een fabeltje noemt.
Dit is gechargeerd, maar er zit wel wat in. Ik heb me wel eens afgevraagd waar dat effect vandaan komt. Ben er nog niet uit, maar ik denk eigenlijk dat het er wel deels in zit dat de Palestijnen hier soms met verve en ongemodereerd dood gewenst worden (compleet met cheerleadersmileys) en dat dat andersom nooit gebeurt.quote:En iedereen die tegen Hamaz is of zich (in jouw ogen) iets positiefs zegt over Israel is meteen een Israel liefhebber. Als een persoon tegen de staat Israel is zeg je dat niet gelijk staat aan antisemiet (klopt!) maar andersom geldt dit regel blijkbaar niet : tegen hamaz = Israel liefhebber ( zionist dus) meten met twee maten?
Ik heb je in al die topics reeks nog geen 1 negatief bericht jegens Palestijnse terorristen gehoord. En als ze negatief zijn dan draai je het om en komt het door Israel. Ik hoor Palestijnen niet eens zo spreken. Je bent een vurige profeet!
Je kunt het zo gecompliceerd maken als je wilt, natuurlijk. Dat is wel leuk voor verslaafden aan discussie, maar niet voor de zaak zelf.quote:Ik vind dat gewoon uiterst opmerkelijk. Je standpunt in een kwestie die gecompliceerd ligt. Totale eenzijdigheid. Ondanks je netjes blijft is het natuurlijk geen discussie meer. Beetje teletubbie gedrag "nog een keertje nog een keertje" en dat al meer dan 180 topic reeksen lang.
En daar verbaas ik me over. Je harde stellingen over een onderwerp waar je weinig vanaf weet.
Ah. Ik meende al een en ander te herkennen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:42 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Mwah Kees en ik mailen elkaar prive. Snap niet waarom je op mij reageert telkens? Ik wil graag een discussie met Kees over zionisme aangaan. Maar ik wacht op hem.
[knip]
Heeft Hess het meeste invloed gehad? Was hij zijn tijd voorbij? Waarom vereerden ze de vrouwelijke versie van Allah? Hoor graag antwoord. Zo niet wacht ik op Kees. Ik ben gewoon verontwaardigd naar zijn uitgesproken mening. Mag toch?
ik denk vooral puberende moslimsquote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:00 schreef Digi2 het volgende:
Wie ziet er ook parallelen tussen IS en Israel? Zionisme en het oprichten van een kalifaat. Toen waren het de palestijnen die werden verdreven. Nu zijn het christenen, jezidi enz die het veld moeten ruimen voor het territorium van het kalifaat. De joodse strijders kwamen uit alle windstreken. Nu komen de jihadis uit alle windstreken.
Raketten afvuren en je bent een terrorist?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
JA! DAT IS HET HELE PUNT!
Goddomme, die oogkleppen zijn van gewapend beton geloof ik.
Je kunt niet lezen. "back" is alleen een leugen als de daarboven staande opsomming een leugen is. En dat is ze niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het woord "back" is gewoon een keiharde leugen, Gaza begint, Israel reageert.
*genocidiiquote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:17 schreef Kees22 het volgende:
Vanavond bij KB een commentator: Israel is nog niet klaar.
Dat verklaart ook waarom Israel zo snel de onderhandelingen afbrak en zich terugtrok en waarom het daarna na 3 raketten ook meteen toesloeg.
Dit soort militaire operaties zijn lastig in zo korte tijd op te zetten en ze zijn dus al enige tijd geleden voorbereid. De snelle leugens van Netanyahu over de ontvoering van die drie jongens en de snelle militaire reacties, het gedraai bij de onderhandelingen: veelzeggend.
Casus belli.
Of zelfs: Casus genocidi.
-dii?quote:
genocidiumquote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
-dii?
genocidus
genocidi
genocidi
genocidim
genocidi
Ik probeer me de verbuiging van bellus te herinneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |