Daar hebben de meeste mensen inmiddels ook wel een soort van vrede mee. Maar laat die staat zich dan ook normaal gedragen, ja!quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus het is de Joden gelukt om een onafhankelijke staat op te richten. everybody get over it.
Die redenering is me te min.quote:[..]
Ja waarom heb je dat nu pas door
He. Ik heb misschien je reactie op mijn eerdere uitnodiging gemist, sorry daarvoor. De techniek heeft soms trucjes.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
jaja, ik kan hem ook tegen jou gebruiken
En nu ik erover nadenk, heb ik gelijk omdat ik het heb onderzocht. Ik neem aan dat dat bij jou ook zo is.
Maar, nu vraag ik serieus het volgende:
Hoe kunnen we de discussie anders eindigen? We zullen het toch niet eens worden? Ja misschien als ik de komende 2 weken niks anders doe dan jou proberen te overtuigen waarom ik (meer) gelijk heb. Maar sorry, dat vind ik geen fun. Bovendien is de kans van slagen minder dan...90% ?
Kortom, qua discussie over Israël/Palestina ben ik op het forum wel klaar. En discussieer ik misschien er weer over in het echte leven. Ik had eergisteren een vriend op bezoek en die zei gewoon: "hek eromheen en laat ze maar uitvechten". En dat men dat ook op zijn werk vindt. tsja, ik wist even niet hoe te reageren, maar ik herhaalde dus een aantal zaken die ik eerder had genoemd hier op het forum. Denk maar niet dat die vriend ineens anders denkt.
Dan haal ik je Youtube video erbij van Kris Kristofferson en vraag me af wat 'het juiste is' om te doen. (Naast voor Israël zijn natuurlijk) Had ik die vriend van iets anders moeten overtuigen, terwijl ik weet dat zoiets onmogelijk is in een bezoekje van een uur of 2? Of moet ik het maar gewoon laten rusten (Let it be) na 5 minuten en over andere dingen in het leven praten? Ik koos het laatste.
Bron? Schreef hij achterdochtig.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:01 schreef B4CO het volgende:
Israel zou onder internationale troepen de grensblokkades opheffen, zeemijl uitbreiden en instemmen met diverse import, als dit een maand goed zou gaan zouden ze samen over luchthaven en haven spreken, maar ook over ontmantelen van de wapens..
Maar ik las ergens dat Hamas met de ontvoering een 3e intifada wilde uitlokken om zo de macht over de Wesbank te krijgen..
Dat zal niet helpen. Over de drie joodse kolonistenkinderen wordt ook nog steeds beweerd dat die vermoord zijn door Hamas. Ondanks hun ontkenning. Netanjahoe riep het, dus werd het waar, ook al was het onwaar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is waar. We zullen zien wie de verantwoordelijkheid opeist.
quote:
IDF-soldaten die op hun Facebook trots poseren bij de tot as gebombardeerde Palestijnse vrouwen en kinderen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:00 schreef Karrs het volgende:
Het is gewoon te zielig voor woorden zo langzamerhand.
Geloof jij het dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
IDF-soldaten die op hun Facebook trots poseren bij de tot as gebombardeerde Palestijnse vrouwen en kinderen?
Dat terwijl juist hun familieleden ditzelfde lot bij stoltze Nazional-Sozialisten ondergingen?
Ja, dat ben ik helemaal met je eens.
Het hele Israel-Palestina-"conflict" is een soort slecht heilig boek (zoiets als de koran dus). Je wordt heen en weer gesleept van haatdragend vers naar "mwah, best wel redelijke" strofe en terug, dwars door alle grenzen van religieuze "wetmatigheden" heen.quote:
Ik had het over dat volstrekt voorspelbare bericht over de eerste doden: een vrouw en een kind. Geloof jij dat bericht?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hele Israel-Palestina-"conflict" is een soort slecht heilig boek (zoiets als de koran dus). Je wordt heen en weer gesleept van haatdragend vers naar "mwah, best wel redelijke" strofe en terug, dwars door alle grenzen van religieuze "wetmatigheden" heen.
De grote lijn is duidelijk en de incidenten zijn duidelijk.
Zowel Hamas als IDF zijn hartstikke schuldig en de onschuldige Palestijnse burgers zijn sinds 2006 een veel groter onrecht aangedaan dan de onschuldige burgers in Israel.
Ingaan op individuele tweets is net zoiets als met koranverzen discussieren.
Zinloosch.
Niets meer aan toe te voegen. Alleen dat in Siberie men nu ook begint! Niet zoveel aandacht voor (gelukkig maar want media maakt veel kapot)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 02:08 schreef Kees22 het volgende:
Het lijkt wel of de hele wereld radicaliseert!
Hier is niks van die vechtersbaasjes te merken hoor.quote:
Jij noemt joden terorristen. Je zei dat het conflict alleen maar met roofzucht van de joden te maken heeft. Je wist niet eens dat de Pentateuch hetzelfde betekent als de Torah. Je weet niet wat Palestine betekent en waar deze vandaan komt. Je weet niet wat Israel betekent. Je bent nooit in de staat geweest.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo werd het vroeger ook gezegd: als je niet in Zuid-Afrika was geweest had je geen recht van praten. Als je geen kind meer bent, mag je niet over kinderarbeid praten en al helemaal niet over kinderarbeid in Bangladesh.
Als je denkt dat Kees al weinig weet, vraag ik me af wat jij op Fok! doet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:13 schreef Shokirbek85 het volgende:
En daar verbaas ik me over. Je harde stellingen over een onderwerp waar je weinig vanaf weet.
Hehe crypto's dan merk je nietsquote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hier is niks van die vechtersbaasjes te merken hoor.
Mwah Kees en ik mailen elkaar prive. Snap niet waarom je op mij reageert telkens? Ik wil graag een discussie met Kees over zionisme aangaan. Maar ik wacht op hem. Wat hij mij kan vertellen over Kalischer en Alkali -edit- het is Alkalai verkeerd getypt. De rollen van verschillende landen waarvan de problemen toen nog altijd een probleem is in het huidige midden oosten. Maar kom niet verder dan 'tsunami's joden' 'roofzucht' 'snap niet dat een Volk het oude testament volgt' en meer van die opmerkingen. Komt niet meer uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je denkt dat Kees al weinig weet, vraag ik me af wat jij op Fok! doet.
Dat is de functie van een forum. Iedereen kan op elkaars onzin reageren. Als je privé met Kees correspondeert, kan je dat privé houden, dan hoef je je niet aan anderen te storen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:42 schreef Shokirbek85 het volgende:
Snap niet waarom je op mij reageert telkens?
Aha je stoort je aan mij. Komt het aapje uit de mouw. Jouw probleem.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is de functie van een forum. Iedereen kan op elkaars onzin reageren. Als je privé met Kees correspondeert, kan je dat privé houden, dan hoef je je niet aan anderen te storen.
Ik hoop niet dat je de werkelijkheid net zo ziet als mijn posts.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:56 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Aha je stoort je aan mij. Komt het aapje uit de mouw. Jouw probleem.
Zoals ik aangaf liepen de onderhandelingen op niks uit. Je beweering is op niks gebaseerd daar Hamas duidelijk heeft aangegeven waarom de raketten zijn afgevuurd. Heel gaza ligt in verwoesting en Israël loopt op gemakje en ja/nee spelletje te onderhouden. Zolang de blokkade blijft en de Palestijnen in een openluchtgevangenis moeten leven dan waar de zin van onderhandelen. Israel wil op geen manier wijken en dood om de twee jaar duizenden burgers.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij waren de onderhandelen bezig totdat er vanuit Gaza een raket werd gevuurd ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |