abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143617537
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus het is de Joden gelukt om een onafhankelijke staat op te richten. everybody get over it.
Daar hebben de meeste mensen inmiddels ook wel een soort van vrede mee. Maar laat die staat zich dan ook normaal gedragen, ja!
quote:
[..]

Ja waarom heb je dat nu pas door *)
Die redenering is me te min.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143617730
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

jaja, ik kan hem ook tegen jou gebruiken :)
En nu ik erover nadenk, heb ik gelijk omdat ik het heb onderzocht. Ik neem aan dat dat bij jou ook zo is.
Maar, nu vraag ik serieus het volgende:
Hoe kunnen we de discussie anders eindigen? We zullen het toch niet eens worden? Ja misschien als ik de komende 2 weken niks anders doe dan jou proberen te overtuigen waarom ik (meer) gelijk heb. Maar sorry, dat vind ik geen fun. Bovendien is de kans van slagen minder dan...90% ?
Kortom, qua discussie over Israël/Palestina ben ik op het forum wel klaar. En discussieer ik misschien er weer over in het echte leven. Ik had eergisteren een vriend op bezoek en die zei gewoon: "hek eromheen en laat ze maar uitvechten". En dat men dat ook op zijn werk vindt. tsja, ik wist even niet hoe te reageren, maar ik herhaalde dus een aantal zaken die ik eerder had genoemd hier op het forum. Denk maar niet dat die vriend ineens anders denkt.
Dan haal ik je Youtube video erbij van Kris Kristofferson en vraag me af wat 'het juiste is' om te doen. (Naast voor Israël zijn natuurlijk :) ) Had ik die vriend van iets anders moeten overtuigen, terwijl ik weet dat zoiets onmogelijk is in een bezoekje van een uur of 2? Of moet ik het maar gewoon laten rusten (Let it be) na 5 minuten en over andere dingen in het leven praten? Ik koos het laatste.
He. Ik heb misschien je reactie op mijn eerdere uitnodiging gemist, sorry daarvoor. De techniek heeft soms trucjes.
Ik heb onderzocht, onderzoek nog steeds en ik denk na. Kritisch, want je wordt door iedereen, ook jezelf, voorgelogen waar je bij staat.
Schelden doet mij geen pijn, water van een eend, en zelf scheld ik alleen in zeldzame gevallen als ik iemand echt niet meer serieus kan nemen. (Quibus Gaarjo b.v.)
Overtuigen van je gelijk? Vergeet het maar.
Vandaag vroeg ik me af waarom zo veel mensen denken dat er maar één oplossing is. Alsof er ook maar één vraag is. Ik heb het boek niet gelezen, maar volgens de "Hitchhikers guide to the galaxy" is er één antwoord: 42.
Het gaat niet om de vragen die je noemt, die wij noemen. En al helemaal niet om gelijk krijgen.

Wat mij roert aan Kris Kristofferson is dat de duivel zegt dat het niemand een zak interesseert. Maar de zanger blijft zingen dat de dingen waar mensen over klagen, veranderd kunnen worden. Al zal hij zo arm als een rat sterven.

De duivel heeft in zoverre gelijk: het overgrote deel van de mensheid is gewoon allen maar geďnteresseerd in het eigen gelijk. Slechts een kleine minderheid zoekt onderling begrip.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143617769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:01 schreef B4CO het volgende:
Israel zou onder internationale troepen de grensblokkades opheffen, zeemijl uitbreiden en instemmen met diverse import, als dit een maand goed zou gaan zouden ze samen over luchthaven en haven spreken, maar ook over ontmantelen van de wapens..

Maar ik las ergens dat Hamas met de ontvoering een 3e intifada wilde uitlokken om zo de macht over de Wesbank te krijgen..
Bron? Schreef hij achterdochtig.
Want vaak genoeg is achteraf gebleken dat Israel naar buiten mooi weer speelde maar naar binnen de Palestijnen de duimschroeven aandraaide.
pi_143617793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat is waar. We zullen zien wie de verantwoordelijkheid opeist.
Dat zal niet helpen. Over de drie joodse kolonistenkinderen wordt ook nog steeds beweerd dat die vermoord zijn door Hamas. Ondanks hun ontkenning. Netanjahoe riep het, dus werd het waar, ook al was het onwaar.
pi_143618664
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

^O^

[..]

:')

Het is gewoon te zielig voor woorden zo langzamerhand.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143618680
quote:
9s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:00 schreef Karrs het volgende:

Het is gewoon te zielig voor woorden zo langzamerhand.
IDF-soldaten die op hun Facebook trots poseren bij de tot as gebombardeerde Palestijnse vrouwen en kinderen?
Dat terwijl juist hun familieleden ditzelfde lot bij stoltze Nazional-Sozialisten ondergingen?

Ja, dat ben ik helemaal met je eens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143618823
Als ik inwoner van Gaza zou zijn zou ik voor nu willen dat Hamas stopt met het afvuren van raketten, omdat je weet dat je dan weer bang mag zijn voor de Israelische vergelding.

Ik zou geen zin hebben om telkens bang te moeten zijn en uit te moeten kijken dat ik geen Israelische raket op mijn kop krijg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143618944
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

IDF-soldaten die op hun Facebook trots poseren bij de tot as gebombardeerde Palestijnse vrouwen en kinderen?
Dat terwijl juist hun familieleden ditzelfde lot bij stoltze Nazional-Sozialisten ondergingen?

Ja, dat ben ik helemaal met je eens.
Geloof jij het dan?
pi_143618967
quote:
9s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:02 schreef Karrs het volgende:

[..]

Geloof jij het dan?
Het hele Israel-Palestina-"conflict" is een soort slecht heilig boek (zoiets als de koran dus). Je wordt heen en weer gesleept van haatdragend vers naar "mwah, best wel redelijke" strofe en terug, dwars door alle grenzen van religieuze "wetmatigheden" heen.

De grote lijn is duidelijk en de incidenten zijn duidelijk.

Zowel Hamas als IDF zijn hartstikke schuldig en de onschuldige Palestijnse burgers zijn sinds 2006 een veel groter onrecht aangedaan dan de onschuldige burgers in Israel.

Ingaan op individuele tweets is net zoiets als met koranverzen discussieren.

Zinloosch.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143619401
quote:
12s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het hele Israel-Palestina-"conflict" is een soort slecht heilig boek (zoiets als de koran dus). Je wordt heen en weer gesleept van haatdragend vers naar "mwah, best wel redelijke" strofe en terug, dwars door alle grenzen van religieuze "wetmatigheden" heen.

De grote lijn is duidelijk en de incidenten zijn duidelijk.

Zowel Hamas als IDF zijn hartstikke schuldig en de onschuldige Palestijnse burgers zijn sinds 2006 een veel groter onrecht aangedaan dan de onschuldige burgers in Israel.

Ingaan op individuele tweets is net zoiets als met koranverzen discussieren.

Zinloosch.
Ik had het over dat volstrekt voorspelbare bericht over de eerste doden: een vrouw en een kind. Geloof jij dat bericht?

Hoewel het best waar kan zijn, is het zó voorspelbaar geworden dat Hamas dode vrouwtjes en kindertjes meldt bij elke Israëlische aanval, dat ik zoiets heb van "kom op jongens, probeer eens een ander deuntje te fluiten. Hoe gek denk je dat we zijn."
pi_143619514
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:08 schreef Kees22 het volgende:

Het lijkt wel of de hele wereld radicaliseert!
Niets meer aan toe te voegen. Alleen dat in Siberie men nu ook begint! Niet zoveel aandacht voor (gelukkig maar want media maakt veel kapot)

Wereld is gek aan het worden.
pi_143619576
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:58 schreef Shokirbek85 het volgende:

Wereld is gek aan het worden.
Hier is niks van die vechtersbaasjes te merken hoor.

pi_143620894
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo werd het vroeger ook gezegd: als je niet in Zuid-Afrika was geweest had je geen recht van praten. Als je geen kind meer bent, mag je niet over kinderarbeid praten en al helemaal niet over kinderarbeid in Bangladesh.
Jij noemt joden terorristen. Je zei dat het conflict alleen maar met roofzucht van de joden te maken heeft. Je wist niet eens dat de Pentateuch hetzelfde betekent als de Torah. Je weet niet wat Palestine betekent en waar deze vandaan komt. Je weet niet wat Israel betekent. Je bent nooit in de staat geweest.

Je hebt nooit de landen Rusland , Frankrijk benoemd. De verdragen destijds. Je noemt het gebied Kanaan (er bestaat geen Kanaan dit woord is Christelijk) het heet Kena'an ( de klemtoon in dit woord ligt ongeacht de schrijfwijze, op de tweede lettergreep)

Je weet niets over zionisme. Ik heb je in al die topics niets over zionisme gehoord. Alleen maar yada yada yada. Hoe is het onstaan? Lijkt me belangrijk om het te weten niet?

Je weet niets van de Islam niets van het jodendom en zijn secularisme.

Ik heb je nog nooit horen spreken van de geheime afspraken van landen destijds. Die een ontzettend grote rol hebben gespeeld in het huidige midden oosten tot op de dag van vandaag. Waarom denk dat ISIS er is???? :P
Hoor je er niets van spreken.

Ik trek alleen mijn conclusie dat je , voor een leek, een keiharde visie op het huidige conflict hebt zonder enige voorkennis. De kennis die vervolgens niet nodig is zeg je !

Dat is hetzelfde Amerika zien en te bekritseren zonder te weten dat Europa bestaat. En als mensen je verwijzen naar Europa jij je vingers in je oren doet en ogen sluit en het zelfs een fabeltje noemt.

En iedereen die tegen Hamaz is of zich (in jouw ogen) iets positiefs zegt over Israel is meteen een Israel liefhebber. Als een persoon tegen de staat Israel is zeg je dat niet gelijk staat aan antisemiet (klopt!) maar andersom geldt dit regel blijkbaar niet : tegen hamaz = Israel liefhebber ( zionist dus) meten met twee maten?

Ik heb je in al die topics reeks nog geen 1 negatief bericht jegens Palestijnse terorristen gehoord. En als ze negatief zijn dan draai je het om en komt het door Israel. Ik hoor Palestijnen niet eens zo spreken. Je bent een vurige profeet!

Ik vind dat gewoon uiterst opmerkelijk. Je standpunt in een kwestie die gecompliceerd ligt. Totale eenzijdigheid. Ondanks je netjes blijft is het natuurlijk geen discussie meer. Beetje teletubbie gedrag "nog een keertje nog een keertje" en dat al meer dan 180 topic reeksen lang.

En daar verbaas ik me over. Je harde stellingen over een onderwerp waar je weinig vanaf weet.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:39:46 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_143621452
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:13 schreef Shokirbek85 het volgende:

En daar verbaas ik me over. Je harde stellingen over een onderwerp waar je weinig vanaf weet.
Als je denkt dat Kees al weinig weet, vraag ik me af wat jij op Fok! doet. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143622736
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hier is niks van die vechtersbaasjes te merken hoor.
Hehe crypto's dan merk je niets ;)
pi_143622913
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je denkt dat Kees al weinig weet, vraag ik me af wat jij op Fok! doet. :')
Mwah Kees en ik mailen elkaar prive. Snap niet waarom je op mij reageert telkens? Ik wil graag een discussie met Kees over zionisme aangaan. Maar ik wacht op hem. Wat hij mij kan vertellen over Kalischer en Alkali -edit- het is Alkalai verkeerd getypt. De rollen van verschillende landen waarvan de problemen toen nog altijd een probleem is in het huidige midden oosten. Maar kom niet verder dan 'tsunami's joden' 'roofzucht' 'snap niet dat een Volk het oude testament volgt' en meer van die opmerkingen. Komt niet meer uit.

Maar goed. Mischien kan jij mij vertellen het onstaan van het zionisme? Je reageert nochtans telkens op mij. Heb je weer papier om te versnipperen. Met een beetje intelligentie weet je best hoe het conflict in elkaar steekt. Het is zo simpel.

Heeft Hess het meeste invloed gehad? Was hij zijn tijd voorbij? Waarom vereerden ze de vrouwelijke versie van Allah? Hoor graag antwoord. Zo niet wacht ik op Kees. Ik ben gewoon verontwaardigd naar zijn uitgesproken mening. Mag toch? :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Shokirbek85 op 20-08-2014 11:51:13 (fout) ]
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:43:14 #237
pi_143622940
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:42 schreef Shokirbek85 het volgende:
Snap niet waarom je op mij reageert telkens?
Dat is de functie van een forum. Iedereen kan op elkaars onzin reageren. Als je privé met Kees correspondeert, kan je dat privé houden, dan hoef je je niet aan anderen te storen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_143623275
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is de functie van een forum. Iedereen kan op elkaars onzin reageren. Als je privé met Kees correspondeert, kan je dat privé houden, dan hoef je je niet aan anderen te storen.
Aha je stoort je aan mij. Komt het aapje uit de mouw. Jouw probleem.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:02:30 #239
pi_143623454
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:56 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Aha je stoort je aan mij. Komt het aapje uit de mouw. Jouw probleem.
Ik hoop niet dat je de werkelijkheid net zo ziet als mijn posts.
pi_143630736
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij waren de onderhandelen bezig totdat er vanuit Gaza een raket werd gevuurd ?
Zoals ik aangaf liepen de onderhandelingen op niks uit. Je beweering is op niks gebaseerd daar Hamas duidelijk heeft aangegeven waarom de raketten zijn afgevuurd. Heel gaza ligt in verwoesting en Israël loopt op gemakje en ja/nee spelletje te onderhouden. Zolang de blokkade blijft en de Palestijnen in een openluchtgevangenis moeten leven dan waar de zin van onderhandelen. Israel wil op geen manier wijken en dood om de twee jaar duizenden burgers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')