IDF-soldaten die op hun Facebook trots poseren bij de tot as gebombardeerde Palestijnse vrouwen en kinderen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:00 schreef Karrs het volgende:
Het is gewoon te zielig voor woorden zo langzamerhand.
Geloof jij het dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
IDF-soldaten die op hun Facebook trots poseren bij de tot as gebombardeerde Palestijnse vrouwen en kinderen?
Dat terwijl juist hun familieleden ditzelfde lot bij stoltze Nazional-Sozialisten ondergingen?
Ja, dat ben ik helemaal met je eens.
Het hele Israel-Palestina-"conflict" is een soort slecht heilig boek (zoiets als de koran dus). Je wordt heen en weer gesleept van haatdragend vers naar "mwah, best wel redelijke" strofe en terug, dwars door alle grenzen van religieuze "wetmatigheden" heen.quote:
Ik had het over dat volstrekt voorspelbare bericht over de eerste doden: een vrouw en een kind. Geloof jij dat bericht?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hele Israel-Palestina-"conflict" is een soort slecht heilig boek (zoiets als de koran dus). Je wordt heen en weer gesleept van haatdragend vers naar "mwah, best wel redelijke" strofe en terug, dwars door alle grenzen van religieuze "wetmatigheden" heen.
De grote lijn is duidelijk en de incidenten zijn duidelijk.
Zowel Hamas als IDF zijn hartstikke schuldig en de onschuldige Palestijnse burgers zijn sinds 2006 een veel groter onrecht aangedaan dan de onschuldige burgers in Israel.
Ingaan op individuele tweets is net zoiets als met koranverzen discussieren.
Zinloosch.
Niets meer aan toe te voegen. Alleen dat in Siberie men nu ook begint! Niet zoveel aandacht voor (gelukkig maar want media maakt veel kapot)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 02:08 schreef Kees22 het volgende:
Het lijkt wel of de hele wereld radicaliseert!
Hier is niks van die vechtersbaasjes te merken hoor.quote:
Jij noemt joden terorristen. Je zei dat het conflict alleen maar met roofzucht van de joden te maken heeft. Je wist niet eens dat de Pentateuch hetzelfde betekent als de Torah. Je weet niet wat Palestine betekent en waar deze vandaan komt. Je weet niet wat Israel betekent. Je bent nooit in de staat geweest.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo werd het vroeger ook gezegd: als je niet in Zuid-Afrika was geweest had je geen recht van praten. Als je geen kind meer bent, mag je niet over kinderarbeid praten en al helemaal niet over kinderarbeid in Bangladesh.
Als je denkt dat Kees al weinig weet, vraag ik me af wat jij op Fok! doet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:13 schreef Shokirbek85 het volgende:
En daar verbaas ik me over. Je harde stellingen over een onderwerp waar je weinig vanaf weet.
Hehe crypto's dan merk je nietsquote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hier is niks van die vechtersbaasjes te merken hoor.
Mwah Kees en ik mailen elkaar prive. Snap niet waarom je op mij reageert telkens? Ik wil graag een discussie met Kees over zionisme aangaan. Maar ik wacht op hem. Wat hij mij kan vertellen over Kalischer en Alkali -edit- het is Alkalai verkeerd getypt. De rollen van verschillende landen waarvan de problemen toen nog altijd een probleem is in het huidige midden oosten. Maar kom niet verder dan 'tsunami's joden' 'roofzucht' 'snap niet dat een Volk het oude testament volgt' en meer van die opmerkingen. Komt niet meer uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je denkt dat Kees al weinig weet, vraag ik me af wat jij op Fok! doet.
Dat is de functie van een forum. Iedereen kan op elkaars onzin reageren. Als je privé met Kees correspondeert, kan je dat privé houden, dan hoef je je niet aan anderen te storen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:42 schreef Shokirbek85 het volgende:
Snap niet waarom je op mij reageert telkens?
Aha je stoort je aan mij. Komt het aapje uit de mouw. Jouw probleem.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is de functie van een forum. Iedereen kan op elkaars onzin reageren. Als je privé met Kees correspondeert, kan je dat privé houden, dan hoef je je niet aan anderen te storen.
Ik hoop niet dat je de werkelijkheid net zo ziet als mijn posts.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:56 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Aha je stoort je aan mij. Komt het aapje uit de mouw. Jouw probleem.
Zoals ik aangaf liepen de onderhandelingen op niks uit. Je beweering is op niks gebaseerd daar Hamas duidelijk heeft aangegeven waarom de raketten zijn afgevuurd. Heel gaza ligt in verwoesting en Israël loopt op gemakje en ja/nee spelletje te onderhouden. Zolang de blokkade blijft en de Palestijnen in een openluchtgevangenis moeten leven dan waar de zin van onderhandelen. Israel wil op geen manier wijken en dood om de twee jaar duizenden burgers.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij waren de onderhandelen bezig totdat er vanuit Gaza een raket werd gevuurd ?
Het was een vraagquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:33 schreef Medi het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf liepen de onderhandelingen op niks uit. Je beweering is op niks gebaseerd daar Hamas duidelijk heeft aangegeven waarom de raketten zijn afgevuurd. Heel gaza ligt in verwoesting en Israël loopt op gemakje en ja/nee spelletje te onderhouden. Zolang de blokkade blijft en de Palestijnen in een openluchtgevangenis moeten leven dan waar de zin van onderhandelen. Israel wil op geen manier wijken en dood om de twee jaar duizenden burgers.
Haatraketten..quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
En dus schieten ze maar weer haatraketten richting Tel Aviv. Want dat is de manier.
Wat een moeite om de beschuldigende vinger weer in de richting van Israël te draaien... dat je er niet moe van wordt zo langzamerhand...
Vegen ze in elk geval íets van de kaart...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:49 schreef agter het volgende:
Hamas zorgt er op deze manier voor dat heel Gaza van de kaart geveegd wordt.
Over welke denkbeeldige 'vrede' hebben we het? Sinds 2000 leven de mensen in Gaza in een openluchtgevangenis. Om de twee jaar is er weer een excuus om oorlogsmisdaad te begaan tegen dit bevolking wat behoort tot de armsten ter wereld. Jij noemt dit vrede? De overwinning die Hamas heeft geboekt is niet van militaristisch aard. Hamas en de Palestijnen in Gaza hebben het meest baat bij internationaal aandacht voor hun zaak. Die is er nu geweest en de gehele wereld heeft zich uitgesproken tegen het doen van Israël. De VN spreekt van mogelijke oorlogsmisdaad en doet een onderzoek. Palestina heeft een klacht ingediend bij ICC. Wereld wijd zijn er protesten geweest tegen de belegering en de mate van geweld gebruikt in Gaza. In Glasgow hing de Palestijnse vlag aan de City Chambers. De blokkade van Israël is in strijd met internationaal recht en het onrecht en de wekelijkse moorden gingen aan de media voorbij bewust of onbewust.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
De vrede die op tafel 'ligt' is heel anders, maar nu Hamas door gaat met schieten is die vrede weer van tafel. Tja, als de Nazi's en Japanners zich niet als 'laffe honden' hadden overgegeven aan de Russen, Engelsen en Amerikanen dan hadden die landen allebei niet meer bestaan. De Palestijnen en vooral Hamas hebben 'weer' de oorlog verloren, als je Israel de schuld kunt geven van 2000 slachtoffers aan 'jou' kant heb je de strijd niet gewonnen, zoals Hamas hun volgers heeft laten geloven.
Jij weet duidelijk weinig van het onderwerp af: Israël heeft Hamas opgezet om het gezag van Arrafat te ondermijnen. Hamas is aanleiding voor Israël om Gaza te belegeren en het volk keer op keer uit te moorden. Al dit word natuurlijk gedaan met oog op landjepik. Aan de kust van Gaza bevind zich aardgas te waarde 4 miljard dollar. Hamas speelt extreem rechts Israël perfect in handen en is deels de reden dat Nethanyhau en co steeds weer de verkiezingen weten te winnen. Hamas uitschakelen is het laatste wat extreem rechts Israël wil.quote:Probeer Israel maar weer eens terug naar die onderhandelingstafel te krijgen. Hamas levert het bewijs dat alleen de uitschakeling van Hamas het einde van het conflict 'kan' betekenen. Met de nadruk op 'kan', want er zijn genoeg andere Islamitische haatgroepjes.
quote:Blijkbaar valt het 'gevangenis bestaan' ook wel mee, want in vrijwel iedere andere gevangenis op deze planeet kun je geen raketten bouwen en naar je tegenstander schieten.
Och die boze monsters weer he. Terwijl vredig Israël landjepik doet met een knipoog moeten de Palestijnen rustig afwachten tot de onderhandelingen zijn afgerond. Wat heb je te zeggen omtrent de westbank? Die vuren toch geen raketten af? Waarom bouwt Israël nog steeds aan illegale nederzettingen? Och.. vrede of geen vrede, raket of geen raket Israel blijft landjepik doen. Op het einde van de dag zijn de Palestijnen fout want zelfverdediging mag alleen door Israel en allen in vorm F16 bommen op onschuldige burgers. Jezelf opblazen (daad van wanhoop) is terrorisme.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Gaza is geen gevangenis, heeft zelfs een autonoom bestuur. Waarom zijn die muren en blokkades daar? Oh ja, omdat de zelfmoordterroristen de Israelische steden binnen renden terwijl ze aan de onderhandelingstafel zaten.
Je geeft zelf al aan dat het doelloos is om die raketten te schieten, vraag jezelf dan niet af waarom Hamas dit doet? Wellicht omdat Gaza om de twee jaar in puin ligt? Omdat wel of geen Hamas Israël landjepik blijft doen (kijkt westbank). Hamas is bereid te stoppen minst Israël de blokkade opheft. Israël wil echter ongestraft wegkomen met het doden en verwonden van duizenden. Men zit al weken aan tafel en er is nog niks bereikt.. Op welke vrede hoop je? Dat het mensen van Gaza hun doden en gewonden kunnen opbergen en hun huizen weer deels opknappen zodat dezen weer over twee jaar met de grond gelijk gemaakt kunnen worden? Zolang de mensen van Gaza worden belegerd kan er geen vrede zijn. Zolang deze mensen gevangen zijn in hun eigen land is er geen weg vooruit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het was een vraagMaar ik begrijp dat jij vindt dat Hamas lekker door moet gaan met doelloze raketten met als gevolg dat Gaza van de kaart wordt geveegd. Ik ben het daar niet mee eens. Ik had hoop dat ze het beschieten van elkaar even zouden laten gaan. Helaas..
3100 raketten uit Gaza, 30000+ uit Israëlquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:43 schreef jamesdeen het volgende:
More than 100 rockets launched at Israel since midnight, 88 of which fired during morning hours
Ynetnews
Published: 08.20.14, 15:15 / Israel News
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:13 schreef Medi het volgende:
[..]
3100 raketten uit Gaza, 30000+ uit IsraëlDoet inzien wie de werkelijke agressor is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |