Ik kan niet anders dan denken dat jij alles zou zoeken om te kunnen zeggen dat God niet bestaat.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:14 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Met andere woorden: jij kunt niet anders dan mijn bedoeling in twijfel trekken.
Moslims zijn dus gelovig ook als geloven ze in een volslagen andere god dan jij?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:13 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Mis. Iedereen die niet gelooft dat God bestaat, is ongelovig.
Daarom zijn zij moslims. Ken/zie je het verschil?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:17 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Moslims zijn dus gelovig ook als geloven ze in een volslagen andere god dan jij?
Dat vinden moslims niet van jou hoor.
Dat is dan een stevige beperking, want heel veel mensen die wel in God geloven (dezelfde god), zijn het mbt dit onderwerp met me eens. Sterker nog: het aan de kaak stellen van zulke inlegkunde, is mij door een christelijke godsdienstleraar bijgebracht. Iemand die de les altijd begon met gebed.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:16 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan denken dat jij alles zou zoeken om te kunnen zeggen dat God niet bestaat.
?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:19 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Daarom zijn zij moslims. Ken/zie je het verschil?
Gesprek in de kantine:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:17 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Moslims zijn dus gelovig ook als geloven ze in een volslagen andere god dan jij?
Dat vinden moslims niet van jou hoor.
en ze hebben allemaal gelijk...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:09 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Gesprek in de kantine:
A: Ken jij die projectontwikkelaar, hoe heet 'ie ook maar weer?
B: Ik weet wie je bedoelt heb net nog het supplement boek gelezen, en de verjaardag van z'n zoon gevierd.
A: Weet je het zeker? De man die ik bedoel heeft geen zoon, en zijn boek heeft geen supplement.
B: Ja hoor, jij loopt een beetje achter. Die zoon en dat supplement heb je gemist.
C: Ik ken hem ook, en hij heeft inderdaad geen zoon. Heeft twee boeken geschreven, maar geen supplement.
A&B: Dat is een héél andere, maar wij hebben het over dezelfde.
Excuses voor de late reactie!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:50 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Ik kan niet praten over andere religies. Ook niet over andere stromingen van de christenheid. Maar waar ik mijn studie heb gedaan, daar worden vrouwen helemaal niet slecht behandeld. Ze zijn vrouw, moeder, zuster. en als zodanig krijgen ze respect.
[..]
Daarmee wordt niet bedoelt dat de man het recht krijgt zijn vrouw te mishandelen. Maar meer dat de man de eindbeslissing heeft.
Ze hebben dezelfde rechten als mannen in het dagelijkse leven, maar in het belijden van hun geloof heeft de man de leiding. En zeker mogen ze werken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Excuses voor de late reactie!
Fijn dat op de plaats van studie vrouwen goed worden behandeld. Maar hebben ze ook exact dezelfde rechten als mannen? Mogen ze bijvoorbeeld ook werken?
Dat laatste snap ik, maar dan nog vind ik het wat om de man altijd het recht op de eindbeslissing te geven.
Mooi. Daar verschillen de JG's dan in met gereformeerden (vrouwen bij de SGP bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:42 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Ze hebben dezelfde rechten als mannen in het dagelijkse leven, maar in het belijden van hun geloof heeft de man de leiding. En zeker mogen ze werken.
Hmm maar uiteindelijk neemt dus de gelovige man de beslissing. Als je ergens hetzelfde over denkt is dat niet erg, maar niet bij alle keuzes komt religie te pas. Ik vind het nogal wat om de man dat recht te geven.quote:Als belangrijke beslissingen genomen moeten worden, zullen man en vrouw er samen over praten. Compromissen worden gesloten, voor en nadelen worden naast elkaar gezet. Kortom, de vrouw heeft evenveel zeggenschap. En er wordt vertrouwd dat de gelovige man de juiste beslissing neemt.
Dat is niet zo moeilijk voor een vrouw om te aanvaarden, want ze is ook gelovig.
Nee, want dat is theorie. En in theorie is bij de zwartkousen de vrouw ook niet minder waard dan de man.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mooi. Daar verschillen de JG's dan in met gereformeerden (vrouwen bij de SGP bijvoorbeeld).
Het is toch gelijkwaardig om handboeien om te willen hebben, of niet soms?quote:[..]
Hmm maar uiteindelijk neemt dus de gelovige man de beslissing. Als je ergens hetzelfde over denkt is dat niet erg, maar niet bij alle keuzes komt religie te pas. Ik vind het nogal wat om de man dat recht te geven.
Maar tsja, daar verschillen we dan gewoon in van mening. Religie zie ik voor vrouwen echt als een soort (spreekwoordelijke) handboeien die ze zichzelf om doen. Ook voor mannen trouwens, omdat je je leven laat bepalen door een religieus boek terwijl je heel veel ook zelf kan bepalen.
Er zal veel, en er wordt veel vertrouwd. Maar de werkelijkheid heeft daar geen boodschap aan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:42 schreef Meliae. het volgende:
Ze hebben dezelfde rechten als mannen in het dagelijkse leven, maar in het belijden van hun geloof heeft de man de leiding. En zeker mogen ze werken.
Als belangrijke beslissingen genomen moeten worden, zullen man en vrouw er samen over praten. Compromissen worden gesloten, voor en nadelen worden naast elkaar gezet. Kortom, de vrouw heeft evenveel zeggenschap. En er wordt vertrouwd dat de gelovige man de juiste beslissing neemt.
Daar heb je een punt: zo'n man komt natuurlijk niet uit zichzelf op het idee dat hij de baas is. Want wie wil er nou de baas spelen? Nou dan. Dus die aanvaardt alleen maar zijn goddelijke missie. En is dus eigenlijk precies even ondergeschikt daaraan, als jij. En jij hoeft niet die zware verantwoordelijkheid te torsen.quote:Dat is niet zo moeilijk voor een vrouw om te aanvaarden, want ze is ook gelovig.
Jij denkt echt als iemand van de wereld. Je gaat dan ook helemaal niet begrijpen wat die mensen denken of voelen. Praat dus niet alsof je dat weet en voor hen praat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:07 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Er zal veel, en er wordt veel vertrouwd. Maar de werkelijkheid heeft daar geen boodschap aan.
[..]
Daar heb je een punt: zo'n man komt natuurlijk niet uit zichzelf op het idee dat hij de baas is. Want wie wil er nou de baas spelen? Nou dan. Dus die aanvaardt alleen maar zijn goddelijke missie. En is dus eigenlijk precies even ondergeschikt daaraan, als jij. En jij hoeft niet die zware verantwoordelijkheid te torsen.
Eigenlijk ben je dus een bofkont.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:08 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Jij denkt echt als iemand van de wereld.
Niemand kan 100% een ander mens begrijpen, ook niet binnen zo'n geloofsgemeenschap.quote:Je gaat dan ook helemaal niet begrijpen wat die mensen denken of voelen. Praat dus niet alsof je dat weet en voor hen praat.
klopt (op een Mens na)! Vandaar dat in het christendom ook geldt dat door de werken van de wet geen mens behouden kan worden. onder andere Romeinen 3, mocht je dat willen nalezen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:53 schreef Begripvol het volgende:
Als mens zijnde is het heel erg moeilijk om je aan al die beloftes te houden.
Bijvoorbeeld, je mag niet vreemdgaan. Voor iemand wiens partner ziek is en niet in staat is seks te hebben met zijn of haar partner, is het moeilijk voor zo iemand om zich te houden aan die belofte.
Gij zult niet stelen. Als je geen geld hebt om brood te kopen, dan mag je niet stelen en moet je maar sterven. Dat gaat dus ook niet.
Gij zult niet doden. Als een geweldenaar je huis binnenvalt en probeert een geliefde van je te vermoorden, moet je dan met lede ogen toekijken? Of zou je alle kansen benutten om zo iemand te vermoorden?
Gij zult niet liegen. Als je door een leugen anderen veel ellende zou kunnen bezwaren, zou je dan de waarheid vertellen?
Als je vader of moeder een slecht voorbeeld geeft, zou je ze nog eren?
Een volmaakt mens bestaat niet.
Om dat logisch te vinden, moet je ook geloven in de zondeval. Niet per se letterlijk, met die vrucht enzo, maar wel dat er ooit mensen geweest zijn die geen zonden begingen. Anders zit het gewoon in de aard van het beestje, zoals bij andere diersoorten. Evolutie kan geen perfecte wezens voortbrengen. En als het in onze genen zit, is het nogal onredelijk om daar zielen voor verloren te laten gaan. En dus ook om het alleen te vergeven als er een offer gebracht is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:10 schreef christen96 het volgende:
[..]
klopt (op een Mens na)! Vandaar dat in het christendom ook geldt dat door de werken van de wet geen mens behouden kan worden. onder andere Romeinen 3, mocht je dat willen nalezen.
Dat is nu ook het nut van vergeving en exact de reden waarom Jezus naar aarde kwam om vrijwillig de verantwoordelijkheid ervoor op Zich te nemen en ervoor te sterven (Hij was dan wel weer volmaakt)
Geen tijd en puf om alles na te gaan zoeken welke gedachte bedoelt wordt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:23 schreef Molurus het volgende:
Hmm... is dat een gebruikelijke uitleg onder Jehova Getuigen? Dat is dan een nieuwe voor me. Heb je wellicht een linkje of bron daarvan?
Als er vele voorspelling in de Bijbel staan die op dit moment uitkomen is dat toch wel heel duidelijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:56 schreef Molurus het volgende:
Het probleem is dan ook niet zozeer dat het niet bewezen kan worden. Het probleem is dat er totaal geen argumenten zijn om te veronderstellen dat de Christelijke god werkelijk bestaat. Ook van jou heb ik die tot zover nog niet gehoord. (Anders dan vermeende voorspellingen in de Bijbel, en dat is zoals ik al heb uitgelegd aan de hand van een voorbeeld een drogreden / denkfout, gebaseerd op een gebrek aan kennis.)
Als het je allemaal toch niet boeit wat de Bijbel leert en wat voor bewijzen er zijn, wat doe je dan constant in F&L?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:59 schreef Molurus het volgende:
En ik heb - met alle respect - wel iets beters te doen dan het lezen van een website die me verder totaal niet interesseert.
Zoals al gezegd:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:44 schreef Pinpoint het volgende:
De mensen aan wie Jezus dat vroeg, kunnen getuigen dat hij dat gezegd heeft.Tot hun dood kan daar dus over getuigd worden. Maar als anderen het daarna doorvertellen, is het hearsay. Ik vind de naam daarom niet kloppen. Het is een beetje hetzelfde als bijv. bij (nieuw) Apostolische kerken, dat sommige mensen zich daar apostel noemen. Niet iedereen trouwens, dat wordt dacht ik bepaald door de kerkleiding. Beide woorden pretenderen meer dan wat men in werkelijkheid is: iemand die een geloof heeft, en dat verkondigt.
Dat is iets lastigs. Maar God heeft altijd al bestaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:46 schreef Frag_adder het volgende:
Maar als er niet iets uit het niets kan ontstaan, dan moet de maker ook ergens uit ontstaan zijn toch? Het probleem is altijd het begin.
Eigenlijk best een dom antwoordt. Sorry to say.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:51 schreef Molurus het volgende:
Het doorsnee antwoord daar is 'god heeft geen begin'.
Waarom de reële werkelijkheid dan wel een begin zou moeten hebben, maar die god niet blijft natuurlijk altijd onduidelijk. Dit is het grote probleem met het 'kosmologische argument':
Uitduiend heelal op zich wel. Staat zo goed als vast in de wetenschap.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:01 schreef El_Matador het volgende:
"Geloven" de religieuzen hier "in" tijd-ruimtevervormingen? In een uitdijend heelal? In halfwaardetijden?
Wie zou zoiets niet erkennen dan? Moge duidelijk zijn dat geen enkel mens bv de eeuwigheid van God kan begrijpen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:03 schreef Molurus het volgende:
In elk geval kudo's voor het feit dat je dat erkent. Rest natuurlijk de vraag waarom je wel bereid bent dat te erkennen ten aanzien van die god zelf, maar niet ten aanzien van de reële werkelijkheid. Wat is nu precies de functie van deze extra laag in je wereldbeeld?
Wij hebben inderdaad een boek met rode kaft met als titel: ''De Openbaring- Haar grootste climax is nabij!''quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:00 schreef Molurus het volgende:
Oh, excuus. Ik dacht dat het over het Bijbelboek 'Openbaring' ging. Is er een eigen boek met die titel van de JG gemeenschap?
Het Openbaring boek gaat over het Bijbelse boek Openbaring hoorquote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:06 schreef Meliae. het volgende:
Het gaat over de hele Openbaring uit de Bijbel. In het boek worden de voorspellingen punt voor punt uitgelegd. Nu snap je dus waar ik het vandaan haalde. Het bestaat echt, dat boek. Ik had er één. Maar ik heb het ook op internet niet kunnen vinden. Dus heb ik een Getuige gevraagd. Je moet dus bij een dichtstbijzijnde gemeente zijn.
Makkelijke van zo'n link is dat het al kant en klaar staat. Waarom zou je alles gaan overtypen ofzo?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:26 schreef Aanstootgevend het volgende:
Want je kan zelf niet denken of een antwoord formuleren ?
Dat staat er niet toch? Dit gaat specifiek over een bepaald aantal mythes, zegt nergens dat dit alles is. Er zijn genoeg artikels en boeken waar over andere dingen gesproken wordt.quote:b. Het suggereert dat de genoemde mythes de enige of de voornaamste zijn waar mensen de Bijbel ooit op aanvallen; terwijl dat niet bepaald klopt met de werkelijkheid
Zie je b. puntjequote:c. Het het daadwerkelijke bezwaar tegen mythes (deels) negeert en een ander verzint, om dat laatste vervolgens te ontkrachten.
Het is Jehovah's Getuigen, want nee ik en andere JG-ers zijn geen God.quote:Dus ik vind het eigenlijk een vrij stom antwoord. Dat kan je zelf vast veel beter dan de Jehovas.
Ja wat wil je dan? Dat er in een bondig artikeltje elke vers uit de hele Bijbel besproken wordt?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:26 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik ken veel van die voorbeelden, en ik vind ze stuk voor stuk erg gezocht en gekunsteld. Heb er al een keer of wat discussie over gehad met - je raadt het al - een JG. Behalve dat de punten elk voor zich niet overtuigend zijn, is het ook nog een magere oogst uit een dik boek. Een enorme hoeveelheid andere teksten is zonder meer strijdig met de wetenschap van nu. Dus het is ook door z'n selectiviteit een vertekening, al zouden de voorbeelden wèl overtuigend zijn.
Van de zaken die beslist niet kloppen, worden er een aantal als mythe weggezet op dezelfde pagina. Soms zit er wat in die argumenten, maar bijv. bij de 6 dagen vind ik ook dat gekunsteld. Een bepaald Hebreeuws woord kan dag of periode betekenen, maar de toevoeging "het was avond geweest, en ochtend geweest, de tweede (enz) dag" maakt wel duidelijk welke van die twee in de vertaling hoort te staan. Bovendien is dat Hebreeuws, een taal die nog niet bestond toen het scheppingsverhaal werd opgeschreven.
Waarom zou dat scheppingsverslag symbolisch moeten zijn? De manier van scheppen in de verschillende periodes laat juist heel duidelijk zien hoe het ging. En nog eens wetenschappelijk correct ook op welke volgorde het ging.quote:En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het meest verwonderlijke is niet dat het niet klopt, maar dat de JG het zo hardnekkig wel kloppend willen hebben. Zo'n scheppingsverhaal bijvoorbeeld, waarom zeggen ze niet gewoon dat dat symbolisch is? Waarom moeten er zes perioden zijn? Dan moet je dàt weer kunnen verdedigen. Wat niet gaat lukken, want er is net zo veel reden (=geen) om er vier of dertien perioden van te maken. Één voordeel zie ik er wel in: als het klopt, leeft de mensheid nog steeds in de zevende periode, oftewel we mogen lekker op ons nest liggen de hele dag. Met onze dienstmaagd, want die mag ook geen werk doen. Dus niet met een prostituée, tenzij die het uit liefde doet.
Haha +1quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:28 schreef Meliae. het volgende:
Dus iedereen mag wel linkjes en filmpjes plaatsen en ik moet zelf denken en een antwoord formuleren?
Wetenschap doet juist makkelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:36 schreef Meliae. het volgende:
Ik wilde alleen maar zeggen dat dat ook mijn visie is, dat het samen kan gaan. Alleen de wetenschappers doen moeilijkHaha!
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:37 schreef Frag_adder het volgende:
Ik vind persoonlijk het woord "geloof" altijd zo een rare keuzeAls je helemaal zeker weet dat iets zo is zeg je toch niet ik geloof erin? Je zegt toch ook niet ik geloof in zwaartekracht?
Dat dus. We kunnen God niet letterlijk zien maar door alles om ons heen en de Bijbel we zien dat Hij er indirect moet zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:40 schreef Meliae. het volgende:
Tja, hoe is het woord "geloof" erin gekomen? Ik denk omdat je het niet echt kan bewijzen, maar door indirecte bewijzen wel moet geloven dat Hij bestaat...
Nog interessanter: Zelfs Nederland wordt indirect genoemd in de Bijbel.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:53 schreef Molurus het volgende:
Wat mij veel interessanter lijkt is waarom je de dingen die je wel gelooft gelooft. Vandaar dat ik ook doorvroeg over jouw overtuiging dat de Bijbel verwijzingen naar Amerika zou bevatten.Dat geloof je wel, maar neem maar van mij aan dat dat een tamelijk ongebruikelijk geloof is onder Christenen in het algemeen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:16 schreef Meliae. het volgende:
Eigenlijk begon het met Daniël. Daar waren ook profetieën. Het ging om een figuurlijke beeld dat wereldmachten aanduidt.
Oh wacht! Was dat over Amerika toch uit Daniël? To be continued..
Inentingen verbiedt de Bijbel niets over hoor?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:43 schreef Molurus het volgende:
En hoe sta je bijvoorbeeld tegenover inentingen en bloedtransfusies? Dat is een vrij typisch JG puntje.
Want er komt nooit nieuws over hoe het mis kan gaan met wel bloed nemenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:49 schreef hoatzin het volgende:
Hier gaat het mis he?
Dat vinden meer religies, of de aanhangers daarvan. Met alle vreselijke gevolgen van dien. Dit is dagelijks in het nieuws.
Is dat zo?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:01 schreef Pinpoint het volgende:
Echter, een paar berichtjes daarboven zeg je tegen mij:
"Idd!
Als iemand niet gelooft zal hij altijd wel iets vinden om het ongeloofwaardig te laten klinken. "
Dat is strijdig met elkaar. Als het bewijs overtuigend is, niet gekunsteld, met de haren erbij gesleept, enz., dan worden ook skeptici overtuigd. Een enkele diehard misschien niet, maar de redelijke meerderheid wel.
Nogmaals: In de oorspronkelijke taal kan dat ''dagen'' meerdere dingen betekenen.quote:Bij dat "altijd wel iets" dat ik vond, was iets over de scheppingsdagen, die de JG tot periodes hebben verklaard, dat er bij elke(!) dag/periode bij staat "het was avond geweest, en het was ochtend geweest de (2e 3e enz.) dag"
De betekenis schreeuwt je dus in het gezicht: dagen . Zes opeenvolgende dagen. Het lijkt er eerder op, dat de bedenkers "iets gevonden hebben", namelijk dat het woord in een andere (irrelevante) taal ook periode kan(!) betekenen. Iets dat eeuwenlang niemand was opgevallen, ook de vertalers niet. Die vertaalden het gewoon met dag. Pas nadat geologen, enz. de ouderdom goed konden bepalen, kwam iemand op het idee van die perioden.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:10 schreef hoatzin het volgende:
Iedereen die iets anders gelooft dan wat "jullie" of "jij" gelooft wordt als ongelovige beschouwt.
Dat zie je nu bij IS: iedereen die iets anders gelooft dan wat zij als waarheid aannemen moet dood.
Dat krijg je als je denkt de waarheid in pacht te hebben. En dat is wat ik bedoel. Daar vallen doden bij, ook bij de JG.
Iedereen gelooft iets. De een gelooft in God de ander gelooft dat er geen God is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:04 schreef Meliae. het volgende:
Maar goed, daarvoor zijn jullie ook ongelovigen!
Het beginsel van niet kwakkeloos aannemen wat anderen zeggen....quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:21 schreef Pinpoint het volgende:
Dat is dan een stevige beperking, want heel veel mensen die wel in God geloven (dezelfde god), zijn het mbt dit onderwerp met me eens. Sterker nog: het aan de kaak stellen van zulke inlegkunde, is mij door een christelijke godsdienstleraar bijgebracht. Iemand die de les altijd begon met gebed.
Haha natuurlijk mogen de vrouwen bij ons (JG) werken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:31 schreef robin007bond het volgende:
Fijn dat op de plaats van studie vrouwen goed worden behandeld. Maar hebben ze ook exact dezelfde rechten als mannen? Mogen ze bijvoorbeeld ook werken?
Dat laatste snap ik, maar dan nog vind ik het wat om de man altijd het recht op de eindbeslissing te geven.
Zoals al gezegd zal er altijd overleg zijn tussen de man en de vrouw. Ook als de mening van de vrouw toegepast wordt zal de man die beslissing maken. Vergelijk het met een spelshow: Waar de man achter de knop zit en de vrouw naast hem staat. De man moet op de knop drukken, maar zal natuurlijk overleggen met zijn vrouw. Wellicht weet zijn vrouw dat het A moet zijn, dan zal de man A indrukken. Hij beslist maar past eigenlijk datgene van zijn vrouw toe.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:46 schreef robin007bond het volgende:
Hmm maar uiteindelijk neemt dus de gelovige man de beslissing. Als je ergens hetzelfde over denkt is dat niet erg, maar niet bij alle keuzes komt religie te pas. Ik vind het nogal wat om de man dat recht te geven.
Maar tsja, daar verschillen we dan gewoon in van mening. Religie zie ik voor vrouwen echt als een soort (spreekwoordelijke) handboeien die ze zichzelf om doen. Ook voor mannen trouwens, omdat je je leven laat bepalen door een religieus boek terwijl je heel veel ook zelf kan bepalen.
Die theorie wordt bij ons natuurlijk ook in de praktijk gebracht he. En in de praktijk zit er dus alsnog niet echt een verschil tussen man en vrouw buiten wat genoemd is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:58 schreef Pinpoint het volgende:
Nee, want dat is theorie. En in theorie is bij de zwartkousen de vrouw ook niet minder waard dan de man.
Wel anders, en daarom beslist uiteindelijk de man. Want die is ook anders. Logisch toch?
Werkelijkheid heeft daar boodschap aan. Als echtpaar ben je natuurlijk heel close met elkaar en zul je elkaar helpen. Daarbij kun je als vrouw er natuurlijk iets van gaan zeggen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:07 schreef Pinpoint het volgende:
Er zal veel, en er wordt veel vertrouwd. Maar de werkelijkheid heeft daar geen boodschap aan.
Daar heb je een punt: zo'n man komt natuurlijk niet uit zichzelf op het idee dat hij de baas is. Want wie wil er nou de baas spelen? Nou dan. Dus die aanvaardt alleen maar zijn goddelijke missie. En is dus eigenlijk precies even ondergeschikt daaraan, als jij. En jij hoeft niet die zware verantwoordelijkheid te torsen.
Eigenlijk ben je dus een bofkont.
Klopt. Maar daarom kennen we de Bijbel nog wel en passen die toe.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:55 schreef Pinpoint het volgende:
Niemand kan 100% een ander mens begrijpen, ook niet binnen zo'n geloofsgemeenschap.
Evenmin kun jij weten wat ik er als buitenstaander wel of niet van begrijp.
Wie zegt dat wij volmaakt zijn dan?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:53 schreef Begripvol het volgende:
Als mens zijnde is het heel erg moeilijk om je aan al die beloftes te houden.
Een volmaakt mens bestaat niet.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:52 schreef bianconeri het volgende:
De mannen hebben een hele verantwoordelijkheid daarin. De Bijbel zegt zelfs dat de man die niet voor zijn gezin goed zorgt (vleselijk en geestelijk) is erger dan een goddeloze.
Bloedtransfusie ook niet. Wat niet zo heel vreemd is als je bedenkt dat de eerste bloedtransfusie in de 17e eeuw pas plaatsvond, en de eerste inenting een eeuw later.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:46 schreef bianconeri het volgende:
Inentingen verbiedt de Bijbel niets over hoor?
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat dat gaat over iets dat 1700 jaar later uitgevonden zou worden. Het zal wel gaan over consumptie.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:46 schreef bianconeri het volgende:
Over bloed staat er gewoon een heel duidelijk verbod in de Bijbel.
Klopt. Wat mij weer wel boeit zijn de enorme verschillen in wat Christenen denken dat de Bijbel leert. Ik ben als ongelovige niet van plan om mee te gaan doen aan die discussie. Wat mij betreft heeft de Bijbel sowieso geen autoriteit, op welk gebied dan ook.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:46 schreef bianconeri het volgende:
Voor ongelovigen niet boeiend, voor een gelovige boeit het natuurlijk wel wat de Bijbel leert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |