Hoe weet je dat? Het enige dat je echt weet is dat de volgordelijkheid van een (echte) schaakpartij samenhangt met de volgordelijkheid van de standen die een schaakklok aangeeft.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:51 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Dat experiment snap ik wel, en met een serie diagrammen van een schaakmatch zou het ook lukken. Maar beide zijn wel gebaseerd op mijn kennis over iets dat in het echt wel in de tijd verloopt.
Ik heb de Bijbel in allerlei versies zowel in huis als via internet tot mijn beschikking.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:51 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Als er een gemeente bij je in de buurt is, kan je ze vragen om een exemplaar. Op een andere manier kan je er moeilijk aan komen. Ik betreur het nog steeds dat mijn moeder de mijne heeft weggegooid..
Hadden we het niet over De Openbaring boek van JG? Met rode kaft.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb de Bijbel in allerlei versies zowel in huis als via internet tot mijn beschikking.
Of bedoel je iets anders?
Voortgang. Verandering. Is op meer dan subatomaire schaal nooit instantaan, altijd tijdsgebonden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Het enige dat je echt weet is dat de volgordelijkheid van een (echte) schaakpartij samenhangt met de volgordelijkheid van de standen die een schaakklok aangeeft.
Bewijst het bestaan van klokken het bestaan van tijd? Wat meet een klok nu eigenlijk?
Oh, excuus. Ik dacht dat het over het Bijbelboek 'Openbaring' ging. Is er een eigen boek met die titel van de JG gemeenschap?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:58 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Hadden we het niet over De Openbaring boek van JG? Met rode kaft.
Ja, daar kan je al die voorspellingen en herkenningen vinden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, excuus. Ik dacht dat het over het Bijbelboek 'Openbaring' ging. Is er een eigen boek met die titel van de JG gemeenschap?
Gek, want daar kan ik dus niets over vinden. Ook dit bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:00 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Ja, daar kan je al die voorspellingen en herkenningen vinden.
Altijd volgordelijk. Maar anders dan die volgordelijkheid heb je geen referentie.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voortgang. Verandering. Is op meer dan subatomaire schaal nooit instantaan, altijd tijdsgebonden.
Kun je een overtuigender voorbeeld geven? Ik probeer er eentje te bedenken, maar dat wil niet zo lukken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:44 schreef Molurus het volgende:
Bovendien hoeft zo'n partij helemaal niet gespeeld te worden opdat er sprake is van volgordelijkheid.
Stel bijvoorbeeld dat ik een speelfilm pak, en alle frames in die film in een volstrekt willekeurige volgorde leg, en die stapel frames dan vervolgens aan jou geef. Jij kunt de volgorde van die frames ondubbelzinnig reconstrueren, inclusief de richting. Ook zonder die film daadwerkelijk af te spelen.
Dat is zo, maar er zijn ook momenten waarop een speler iets in de gaten krijgt. En die hebben de maken met o.a. de snelheid waarmee hij kan denken. Ik denk wel dat je gelijk hebt hoor, want die denkstappen kun je ook van links naar rechts zetten ipv in de tijd. Dan wordt de beperkte bedenktijd vervangen door een beperkte papierlengte. En wint dus een speler die kleiner kan schrijven ahw, als ze beide dezelfde kwaliteit van redeneren hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Het enige dat je echt weet is dat de volgordelijkheid van een (echte) schaakpartij samenhangt met de volgordelijkheid van de standen die een schaakklok aangeeft.
In zekere zin wel. Als tijd niet bestond, zou niemand op het idee komen om er één te maken.quote:Bewijst het bestaan van klokken het bestaan van tijd?
Die meet in elk geval iets dat wij tijd noemen. Bij klokken die je kunt begrijpen door ze te demonteren (raderen enz.), is dat gebaseerd op snelheid. Je kan dus ook zeggen dat snelheid en afstand bestaan, en tijd daarvan afgeleid is. Die klokken kun je ook achteruit laten lopen.quote:Wat meet een klok nu eigenlijk?
Dat sowieso.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:05 schreef Molurus het volgende:
Is ons besef van tijd een biologische illusie?
Het gaat over de hele Openbaring uit de Bijbel. In het boek worden de voorspellingen punt voor punt uitgelegd. Nu snap je dus waar ik het vandaan haalde. Het bestaat echt, dat boek. Ik had er één. Maar ik heb het ook op internet niet kunnen vinden. Dus heb ik een Getuige gevraagd. Je moet dus bij een dichtstbijzijnde gemeente zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gek, want daar kan ik dus niets over vinden. Ook dit bijvoorbeeld:
http://www.jw.org/nl/wat-(...)het-boek-openbaring/
gaat over het Bijbelboek 'Openbaring'. Weet je zeker dat je het niet over de Bijbel hebt?
Waarom?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:10 schreef Meliae. het volgende:
Lees dit eens, mensen!
http://www.jw.org/nl/wat-(...)nschap-en-de-bijbel/
nee we hebben atoomklokken daar is niks biologisch aan, de tijd lijkt sneller sneller te gaan naarmate je ouder wordt omdat je geheugen relatief is, op je tiende komt er elk jaar 10% herinnering bij op je vijftigste nog maar 2%, en aangezien je alles van voor je vierde jaar allemaal vergeten bent is het als je jong bent nog meer.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:05 schreef Molurus het volgende:
Is ons besef van tijd een biologische illusie?
Want je kan zelf niet denken of een antwoord formuleren ?quote:
Ik ken veel van die voorbeelden, en ik vind ze stuk voor stuk erg gezocht en gekunsteld. Heb er al een keer of wat discussie over gehad met - je raadt het al - een JG. Behalve dat de punten elk voor zich niet overtuigend zijn, is het ook nog een magere oogst uit een dik boek. Een enorme hoeveelheid andere teksten is zonder meer strijdig met de wetenschap van nu. Dus het is ook door z'n selectiviteit een vertekening, al zouden de voorbeelden wèl overtuigend zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:10 schreef Meliae. het volgende:
Lees dit eens, mensen!
http://www.jw.org/nl/wat-(...)nschap-en-de-bijbel/
Dus iedereen mag wel linkjes en filmpjes plaatsen en ik moet zelf denken en een antwoord formuleren?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:26 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Want je kan zelf niet denken of een antwoord formuleren ?
Ik vind het van je linkje jammer dat het:
a. "De Bijbel bevat geen fouten" probeert te ondersteunen met argumenten als "hoewel er letterlijk in de Bijbel staat dat God de zon later schiep dan planten moet je dat lezen alsof er staat dat de zon pas later zichtbaar werd".
b. Het suggereert dat de genoemde mythes de enige of de voornaamste zijn waar mensen de Bijbel ooit op aanvallen; terwijl dat niet bepaald klopt met de werkelijkheid
c. Het het daadwerkelijke bezwaar tegen mythes (deels) negeert en een ander verzint, om dat laatste vervolgens te ontkrachten.
Dus ik vind het eigenlijk een vrij stom antwoord. Dat kan je zelf vast veel beter dan de Jehovas.
Geen probleem hoor. Het zijn alleen antwoorden op vragen die niet waren gesteld.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:28 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Dus iedereen mag wel linkjes en filmpjes plaatsen en ik moet zelf denken en een antwoord formuleren?
Hun antwoord is mijn antwoord.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:26 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dus ik vind het eigenlijk een vrij stom antwoord. Dat kan je zelf vast veel beter dan de Jehovas.
Idd!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:26 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee, idd. Niet in deze topicquote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geen probleem hoor. Het zijn alleen antwoorden op vragen die niet waren gesteld.
Ik vind persoonlijk het woord "geloof" altijd zo een rare keuzequote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:34 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Idd!
Als iemand niet geloofd zal hij altijd wel iets vinden om het ongeloofwaardig te laten klinken.
Tja, hoe is het woord "geloof" erin gekomen? Ik denk omdat je het niet echt kan bewijzen, maar door indirecte bewijzen wel moet geloven dat Hij bestaatquote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:37 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk het woord "geloof" altijd zo een rare keuzeAls je helemaal zeker weet dat iets zo is zeg je toch niet ik geloof erin? Je zegt toch ook niet ik geloof in zwaartekracht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |