abonnement Unibet Coolblue
pi_143608634
vervolg van: Topicreeks: Herenkleding voor fijnproevers

archief:
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel III
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel II
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers

labels/maatwerk:
a-labels.nl
arnys.fr
barbanapoli.it
barbour.com
baroni.it
bottegaveneta.com
breuer.fr
brioni.it
bulgari.com
campagna.it
canali.it
cesareattolini.it
corneliani.com
etro.com
hackett.co.uk
interno8.net
kiton.it
liverano.com
loropiana.com
luigiborrelli.com
marinellanapoli.it
newandlingwood.com
pauwmannen.nl
roberttalbott.com
sirmax.nl
sovrano.de
stefanoricci.com
thebridge.it
thedufferofstgeorge.com
turnbullandasser.com
zegna.com
zilli.fr

online shopping:
accessoires
albertthurston.com
antieke-manchetknopen.be
capsplaza.com
chesterjefferies.co.uk
hatshopping.com
leathershop.co.uk
mandarinaduck.com
martindingman.com
pickett.co.uk
pierotucci.com
quality-shop.nl
sagebrown.co.uk
simplycufflinks.com
tiedeals.com
algemeen
assem.nl
bivolino.com
brooksbrothers.com
ctshirts.co.uk
forzieri.com
francos.com
harrods.com
ilrosso.com
johnsmedley.com
longmire.co.uk
oxleysclothing.com
paulsmith.co.uk
robertold.co.uk
shirtbyhand.nl
shirtsco.nl
suitableshop.nl
suitsupply.com
tailorshirts.com
theartofcamouflage.nl
thedufferofstgeorge.com
thomaspink.co.uk
virtualclotheshorse.com
vittoriomarchesi.com
woodsofshropshire.co.uk
yoox.com
sieraden
juwelier.net
steinermaastricht.nl
verzorging
carterandbond.com
classicshaving.com
escentual.com
executive-shaving.co.uk
gentlemans-shop.com
gentlemenstonic.co.uk
groominglounge.com
headblade.nl
haarshop.nl
jasonshankey.co.uk
mankind.co.uk
mensbeautyshop.ch
scheerwinkel.nl
shavershop.nl
styleandgrooming.com
theartofshaving.com
trumpers.com
zirh.com

schoenen:
allenedmonds.com
borgiolifratelli.it
crockettandjones.co.uk
edwardgreen.co.uk
gjcleverley.co.uk
johnlobbltd.co.uk
ilmaestro.nl
maatschoenen.nl
magnanni
moreschi.it
pantofoladoro.it
santonishoes.com
silvanolattanzi.it
sirmax.nl
sutormantellassi.com
theroyaltreatment.nl
tods.com
vanbommel.nl
vanlier.nl
zintala.it

winkels:
carlo.nl
chasens.nl
dennismode.nl
didatomannenmode.nl
harveylewis.com
harvie.nl
herenmode-vovw.nl
hoogenboommode.nl
koolpakken.nl
maartentijssen.nl
debonneterie.nl
manufactum.de
nerofashion.nl
newtailor.nl
oger.nl
romeyn-mode.nl
rons-exclusive.nl
shoebaloo.nl
suitsupply.nl
tipdebruin.nl
vanderheijdenmode.nl
vanita.nl
zwartjes.nl

wegwijzer:
askandyaboutclothes.com
icontinuativi.canclini.it
stijlforum.nl
styleforum.net
thelondonlounge.net
yvra.nl
pi_143608740
Laatste posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik vind de kleur wel chic en het lijkt me makkelijk te combineren. Is inderdaad persoonlijk natuurlijk.

[..]

Wegens de uitstraling of wegens het draagcomfort?

[..]

Ik zit ook een beetje met die prijs. Geeft Oger trouwens 10% korting aan vaste klanten? Ik ken kledingwinkels die dat doen.

[..]

Verkopen ze die ook bij Oger?
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Gek genoeg vind ik de bruine chiquer...Maar die blauwe combineert makkelijker inderdaad denk ik.

Wegens zowel de uitstraling als het draagcomfort, vooral de uitstraling..ik vind het persoonlijk niet mooi staan (bij mezelf). Ik vind het te nonchalant qua look.

Geen idee, ik kom nooit (heeeeeel sporadisch) bij Oger. Niet echt mijn stijl.
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:56 schreef Quantic het volgende:

[..]

Het jasje is super licht en daardoor heel prettig en soepel om te dragen. Mooie rollende revers en door het materiaal gebruik krijg je dus een prima nonchalante look. Je moet het aanpassen en dan snap je wel wat ik bedoel. Ik heb zelf een coat en een k-jacket en het voelt alsof je het niet eens aanhebt. Een k-jacket is een andere lijn in de Boglioli collectie.

Ik hoop dat dit helpt, kan het niet beter beschrijven. :)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:05:57 #3
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_143609083
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Gek genoeg vind ik de bruine chiquer...Maar die blauwe combineert makkelijker inderdaad denk ik.
Ja, wel met wat ik draag.
quote:
Wegens zowel de uitstraling als het draagcomfort, vooral de uitstraling..ik vind het persoonlijk niet mooi staan (bij mezelf). Ik vind het te nonchalant qua look.
Snap ik. En ik heb weleens moeite met een hoge prijs voor ee jasje dat 'niet eens gevoerd is'. Niet omdat ik het zo fijn vind als een jasje gevoerd is maar omdat het goedkoper te maken is zonder voering. Laatst hoord eik van een collega dat hij een jasje had gezien (ik meen van Loro Piana) die zowel een gevoerde als een ongevoerde versie kende waarvan de gevoerde versie duizend euro(!) duurder was.
quote:
Geen idee, ik kom nooit (heeeeeel sporadisch) bij Oger. Niet echt mijn stijl.
Wat is er niet jouw stijl aan? Vind je het te modern? Ik vraag het om dat ze zo veel merken hebben. Of bedoel je de winklel zelf?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:56 schreef Quantic het volgende:

[..]

Het jasje is super licht en daardoor heel prettig en soepel om te dragen. Mooie rollende revers en door het materiaal gebruik krijg je dus een prima nonchalante look. Je moet het aanpassen en dan snap je wel wat ik bedoel. Ik heb zelf een coat en een k-jacket en het voelt alsof je het niet eens aanhebt. Een k-jacket is een andere lijn in de Boglioli collectie.

Ik hoop dat dit helpt, kan het niet beter beschrijven. :)
Ja, dat helpt wel. Maar waar kun je k-jackets kopen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_143610356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, wel met wat ik draag.

[..]

Snap ik. En ik heb weleens moeite met een hoge prijs voor ee jasje dat 'niet eens gevoerd is'. Niet omdat ik het zo fijn vind als een jasje gevoerd is maar omdat het goedkoper te maken is zonder voering. Laatst hoord eik van een collega dat hij een jasje had gezien (ik meen van Loro Piana) die zowel een gevoerde als een ongevoerde versie kende waarvan de gevoerde versie duizend euro(!) duurder was.

[..]

Wat is er niet jouw stijl aan? Vind je het te modern? Ik vraag het om dat ze zo veel merken hebben. Of bedoel je de winklel zelf?

[..]

Ja, dat helpt wel. Maar waar kun je k-jackets kopen?
Loro Piana maakt echt fantastisch mooie jassen vind ik! Geweldig merk. Maar ik vind ze meer echt een merk voor jassen/jacks ofzo.

Voor mijn smaak is het inderdaad iets te modern, ik hou zelf van iets tradiotioneler qua stijl..en dan is Oger niet echt geschikt naar mijn mening. Vind ook de winkels niet heel fijn qua sfeer inderdaad. Het één heeft ongetwijfeld te maken met het ander. :P
pi_143615499
Ik zou wel eens een broek willen hebben zoals van een pak (dus geen chino), maar dan wel eentje die je zelf kunt wassen.

Bestaat zoiets, voor zover jullie weten?
pi_143615805
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:26 schreef k_man het volgende:
Ik zou wel eens een broek willen hebben zoals van een pak (dus geen chino), maar dan wel eentje die je zelf kunt wassen.

Bestaat zoiets, voor zover jullie weten?
Dat heet een pantalon
pi_143616247
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:38 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dat heet een pantalon
Jij noemt een jasje zeker ook een colbert? En een das een stropdas?

Hoe dan ook, heb je tips over pantalons die niet naar de stomerij hoeven?
pi_143617025
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij noemt een jasje zeker ook een colbert? En een das een stropdas?

Hoe dan ook, heb je tips over pantalons die niet naar de stomerij hoeven?
Meh, op den duur moet denk ik elke pantalon naar de stomerij. Is dat een eis?
pi_143618816
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:26 schreef k_man het volgende:
Ik zou wel eens een broek willen hebben zoals van een pak (dus geen chino), maar dan wel eentje die je zelf kunt wassen.

Bestaat zoiets, voor zover jullie weten?
De waslabels in mijn jeans presteren het tegenwoordig vaak al dat de stomerij als enige mogelijkheid wordt 'toegestaan'.

Onzin natuurlijk, maar toch.

Je hebt natuurlijk wel zoiets als een wolprogramma. Icm een broekpers zou je dan eea wellicht succesvol zelf kunnen wassen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 08:39:17 #10
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_143619290
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:38 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dat heet een pantalon
Is gewoon een broek, net zoals een 'colbert' een jasje is, een 'kostuum' een pak en een 'mantel' een jas. Zo ook met 'toilet', wat gewoon een wc is. De woorden tussen aanhalingstekens werden op een gegeven moment in het verleden gbruikt door mensen die probeerden te doen alsof ze bij de gegoede burgerij hoorden maar de gegoede burgerij gebruikte die woorden helemaal niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_143620397
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, wel met wat ik draag.

[..]

Snap ik. En ik heb weleens moeite met een hoge prijs voor ee jasje dat 'niet eens gevoerd is'. Niet omdat ik het zo fijn vind als een jasje gevoerd is maar omdat het goedkoper te maken is zonder voering. Laatst hoord eik van een collega dat hij een jasje had gezien (ik meen van Loro Piana) die zowel een gevoerde als een ongevoerde versie kende waarvan de gevoerde versie duizend euro(!) duurder was.

[..]

Wat is er niet jouw stijl aan? Vind je het te modern? Ik vraag het om dat ze zo veel merken hebben. Of bedoel je de winklel zelf?

[..]

Ja, dat helpt wel. Maar waar kun je k-jackets kopen?
o.a. Pauw en Frans Boone.Laat maar weten wat het geworden is. ;)
pi_143620497
quote:
4s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:49 schreef Quantic het volgende:

[..]

o.a. Pauw en Frans Boone.Laat maar weten wat het geworden is. ;)
Sartoria in Naarden. :)
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143620628
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:53 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Sartoria in Naarden. :)
Schijnt mooi te zijn, ben er nooit geweest. Moeite waard?
pi_143620936
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:59 schreef Quantic het volgende:

[..]

Schijnt mooi te zijn, ben er nooit geweest. Moeite waard?
Ik vind het een prettige winkel. Voornamelijk omdat de sfeer ongedwongen is. Oger vind ik vaak patserig, Pauw soms wel heel erg popi-jopi, en Sartoria zit daar mooi tussenin. En de collectie is prima.

Ik vind trouwens dat Frans Boone met afstand de beste winkel is. :)
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143627177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Is gewoon een broek, net zoals een 'colbert' een jasje is, een 'kostuum' een pak en een 'mantel' een jas. Zo ook met 'toilet', wat gewoon een wc is. De woorden tussen aanhalingstekens werden op een gegeven moment in het verleden gbruikt door mensen die probeerden te doen alsof ze bij de gegoede burgerij hoorden maar de gegoede burgerij gebruikte die woorden helemaal niet.
Cool, ik gebruik gewoon pantalon. Is het meteen duidelijk dat het om een pak-broek gaat.
pi_143633255
Iemand ervaring met de merinoswollen truien van Profuomo en Joe Merino? Gelijkwaardige kwaliteit, of springt 1 van de 2 eruit?
pi_143635344
Met beide geen ervaring, sorry.
pi_143635399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:15 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ik vind het een prettige winkel. Voornamelijk omdat de sfeer ongedwongen is. Oger vind ik vaak patserig, Pauw soms wel heel erg popi-jopi, en Sartoria zit daar mooi tussenin. En de collectie is prima.

Ik vind trouwens dat Frans Boone met afstand de beste winkel is. :)
Pauw popi-jopi? Hm, ik beleef dat anders. Ligt er misschien aan wie je dan geholpen heeft. Ik ga snel maar eens langs Sartoria dan. Frans Boone is idd fantastisch, jammer dat het zover rijden is. Gelukkig heeft hij een prima webshop.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 20:35:19 #19
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_143642567
Ik heb een enkele cederhouten schoenspanners besteld in diverse maten voor mijn leren schoenen omdat ik een hekel heb aan gekreukelde neuzen. Het gaat mij dus niet om het oprekken van het leer maar om het behouden van de vorm. Het betreft het volgende model:



Nu vraag ik mij af, hoe strak mag een schoenspanner zitten? Kan het niet strak genoeg, dus helemaal in elkaar schuiven of moet er nog enkele speling inzitten?
pi_144599949
Ik heb even een vraag voor de ware fijnproevers! Aankomende week heb ik een groot feest waar voor ik uitgenodigd ben. Voor dit feest is de dresscode "industrial chique" op internet ben ik niet heel veel verder gekomen. Dus wat raden jullie aan?
pi_144600805
SOmmige sites denk ik toch wauw wat een prijzen, 99 euro voor een paar adidas schoenen lol

vroeger waren ze rond de 60 70 gudlen nu het dubbele, godsamme. :')
pi_144601140
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:50 schreef Stienn het volgende:
Ik heb even een vraag voor de ware fijnproevers! Aankomende week heb ik een groot feest waar voor ik uitgenodigd ben. Voor dit feest is de dresscode "industrial chique" op internet ben ik niet heel veel verder gekomen. Dus wat raden jullie aan?
Trek je mooiste overal uit de kast.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 september 2014 @ 21:30:47 #23
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144602075
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:50 schreef Stienn het volgende:
Ik heb even een vraag voor de ware fijnproevers! Aankomende week heb ik een groot feest waar voor ik uitgenodigd ben. Voor dit feest is de dresscode "industrial chique" op internet ben ik niet heel veel verder gekomen. Dus wat raden jullie aan?
Zou een pak aandoen. Niet te formeel hemd. Of hippe trui erboven.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_144610236
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:08 schreef AlterEg0 het volgende:
SOmmige sites denk ik toch wauw wat een prijzen, 99 euro voor een paar adidas schoenen lol

vroeger waren ze rond de 60 70 gudlen nu het dubbele, godsamme. :')
Vrijwel alles wordt duurder, dus waarom dit verbazingwekkend zou moeten zijn?

Ik ken toevallig een uitzondering van een schoen die bijna 30 jaar geleden goedkoper was dan deze nu is, maar 999 van de 1000 keer zit de prijs in de lift.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144751586
Het is straks weer zover, de drie dwaze dagen van de Bijenkorf. Op 1 oktober kun je voor 59 euro Tommy Hilfinger, Profuomo Originale/Calvin Klein hemden voor 49 euro halen, Olymp voor 45 euro. Op 2 oktober kun je Profuomo Sky Blue hemden halen voor 59 euro. Zit er veel kwaliteit verschil qua stof tussen de Prufuomo Originale en Sky Blue?
mag het weten
pi_144753712
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 14:21 schreef Joosie200 het volgende:
Het is straks weer zover, de drie dwaze dagen van de Bijenkorf. Op 1 oktober kun je voor 59 euro Tommy Hilfinger, Profuomo Originale/Calvin Klein hemden voor 49 euro halen, Olymp voor 45 euro. Op 2 oktober kun je Profuomo Sky Blue hemden halen voor 59 euro. Zit er veel kwaliteit verschil qua stof tussen de Prufuomo Originale en Sky Blue?
Je vraag is stuitend ongeschikt voor dit topic. Herenkleding voor fijnproevers. Prima dat je matige shirts wilt kopen, maar val mij er niet mee lastig.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zondag 21 september 2014 @ 15:38:49 #27
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_144754865
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 14:21 schreef Joosie200 het volgende:
Het is straks weer zover, de drie dwaze dagen van de Bijenkorf. Op 1 oktober kun je voor 59 euro Tommy Hilfinger, Profuomo Originale/Calvin Klein hemden voor 49 euro halen, Olymp voor 45 euro. Op 2 oktober kun je Profuomo Sky Blue hemden halen voor 59 euro. Zit er veel kwaliteit verschil qua stof tussen de Prufuomo Originale en Sky Blue?
Dat je daar tussen gaat staan man. Heb wat zelfrespect.

pi_144755228
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2014 15:11 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Je vraag is stuitend ongeschikt voor dit topic. Herenkleding voor fijnproevers. Prima dat je matige shirts wilt kopen, maar val mij er niet mee lastig.
''Een pauper, een pauper, laat me hem aanvliegen!!1!1'' :')
pi_144756130
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2014 15:11 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Je vraag is stuitend ongeschikt voor dit topic. Herenkleding voor fijnproevers. Prima dat je matige shirts wilt kopen, maar val mij er niet mee lastig.
Zal ik wel een eigen topic openen. Herenkleding voor het plebs

quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2014 15:38 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat je daar tussen gaat staan man. Heb wat zelfrespect.

[ afbeelding ]
Lang leve teh internet, gewoon online shoppen :Y
mag het weten
pi_144756367
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2014 16:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zal ik wel een eigen topic openen. Herenkleding voor het plebs
Dan komen ze je daar opzoeken hoor, pas op.
pi_144761735
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2014 16:08 schreef Joosie200 het volgende:

Zal ik wel een eigen topic openen. Herenkleding voor het plebs

Even oppassen heren, ook met mooie kleertjes is een pauper een pauper. Alleen dan een pauper met mooie kleertjes...

Maar de vraag was idd niet op zijn plaats.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:23:42 #32
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_145389372
Ik vind deze jas erg mooi. Vind het alleen veel geld. Wat doen jullie in zulke gevallen, gewoon kopen of wachten in de hoop dat het er tijdens de afprijzingen nog hangt?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_145391028
Wat is er zo mooi aan? Leuk voor op de scooter, verder niet.
pi_145391228
Niet erg mooi en dit soort jassen zijn altijd wel ergens te vinden, binnen en buiten de sale, dus lekker wachten tot hij de uitverkoop in gaat. Dan nog hoef je geen spectaculaire kortingen te verwachten.
pi_145393410
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:23 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind deze jas erg mooi. Vind het alleen veel geld. Wat doen jullie in zulke gevallen, gewoon kopen of wachten in de hoop dat het er tijdens de afprijzingen nog hangt?
Ik vind de jas vrij gewoontjes eerlijk gezegd, maar daar vind ik de prijs ook naar (bij Oger in ieder geval, ik weet dat je ook voor een 100 euro een jas kan kopen bij de voddenboer, aka de Primark).

Wat daar ook van moge zijn: als ik een jas wil dan koop ik hem. Het is toch vervelend als je mis grijpt. Maar als het budget niet toereikend is, dan is wachten op de sale wel een optie natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:12:17 #36
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_145395257
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind de jas vrij gewoontjes eerlijk gezegd, maar daar vind ik de prijs ook naar (bij Oger in ieder geval, ik weet dat je ook voor een 100 euro een jas kan kopen bij de voddenboer, aka de Primark).
Wat vind jij mooiere jassen? Ik vind hem wel mooi eenvoudig maar ik hou me aanvbevolen voor suggesties.
quote:
Wat daar ook van moge zijn: als ik een jas wil dan koop ik hem. Het is toch vervelend als je mis grijpt. Maar als het budget niet toereikend is, dan is wachten op de sale wel een optie natuurlijk.
Ja, zit wat in. Ik heb het geld er wel voor maar vind het ook weer zonde als ik hem over anderhalve maand voor de helft die hangen. En daar komt bij dat het nog wel even zou kunnen duren voordat een winterjas nodig is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_145395508
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat vind jij mooiere jassen? Ik vind hem wel mooi eenvoudig maar ik hou me aanvbevolen voor suggesties.

[..]

Ja, zit wat in. Ik heb het geld er wel voor maar vind het ook weer zonde als ik hem over anderhalve maand voor de helft die hangen. En daar komt bij dat het nog wel even zou kunnen duren voordat een winterjas nodig is.
Je zou kunnen kijken voor een parka van het Italiaanse Museum. Is de concurrent van Woolrich en iets goedkoper (700,-)
pi_145396447
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:12 schreef Federer-fan het volgende:

Wat vind jij mooiere jassen? Ik vind hem wel mooi eenvoudig maar ik hou me aanvbevolen voor suggesties.

Op zich niets mis met zo'n jas, ik heb zelf ook zoiets. Alleen is het dan een jas van cashmere/wol. Dat heeft weer net een andere uitstraling.



quote:
Ja, zit wat in. Ik heb het geld er wel voor maar vind het ook weer zonde als ik hem over anderhalve maand voor de helft die hangen. En daar komt bij dat het nog wel even zou kunnen duren voordat een winterjas nodig is.
Keuzes, keuzes... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145399690
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich niets mis met zo'n jas, ik heb zelf ook zoiets. Alleen is het dan een jas van cashmere/wol. Dat heeft weer net een andere uitstraling.

[ afbeelding ]

[..]

Keuzes, keuzes... ;)
Super gave jas. Wasbeerbont?
Trouwens, de kans dat je Woolrich met 50% korting gaat vinden kun je gerust op 0 zetten. Die jassen verkopen al jaren als een tierelier. Hooguit 25-30%. En dan moet je nog hopen dat je maat er nog tussenhangt.
pi_145400080
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich niets mis met zo'n jas, ik heb zelf ook zoiets. Alleen is het dan een jas van cashmere/wol. Dat heeft weer net een andere uitstraling.

[ afbeelding ]

[..]

Keuzes, keuzes... ;)
Ziet er mooi uit, specs? Alleen.. Paul & Shark, hoe is de fit?!
pi_145405037
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:29 schreef Accursius het volgende:

Super gave jas. Wasbeerbont?

Konijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145405211
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:39 schreef Quantic het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit, specs? Alleen.. Paul & Shark, hoe is de fit?!
Op dood konijn na: 100% cashmere.

Ik snap je vraag over hoe de jas valt. Waar het meeste van P&S ruim valt (op Shark fit na), valt dat bij jassen weer erg mee. Deze jas valt wellicht wat ruimer dan een jack van P&S, maar dat past ook weer beter bij deze jas. Is daardoor ook erg prettig over een pak te dragen als het koud is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145408916
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:23 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind deze jas erg mooi. Vind het alleen veel geld. Wat doen jullie in zulke gevallen, gewoon kopen of wachten in de hoop dat het er tijdens de afprijzingen nog hangt?
Ik vind het ook een afgrijselijke, absoluut niet stijlvolle, jas. Is dit niet veel stjilvoller?
Dat vind ik in ieder geval.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:22:14 #44
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_145409853
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik vind het ook een afgrijselijke, absoluut niet stijlvolle, jas. Is dit niet veel stjilvoller?
Afgrijselijk? Vind ik wel heel erg sterk uitgedrukt.
quote:
Dat vind ik in ieder geval.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zichzelf een mooie jas maar veel te lang en de kleur is niks voor mij. Word ik heel flets van.

Ik zoek sowieso een driekwartjas (omdat ik veel jasjes draag maar ook veel fiets en dan is een lange jas niet handig) en een die warm en vooral ook waterdicht is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_145410079
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Afgrijselijk? Vind ik wel heel erg sterk uitgedrukt.
[..]
Op zichzelf een mooie jas maar veel te lang en de kleur is niks voor mij. Word ik heel flets van.
Ik zoek sowieso een driekwartjas (omdat ik veel jasjes draag maar ook veel fiets en dan is een lange jas niet handig) en een die warm en vooral ook waterdicht is.
Op zich wel goede punten die je aanhaalt. Zo'n overcoat is vooral voor de mooi, maar er zijn jassen die functioneler zijn..
pi_145411726
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik vind het ook een afgrijselijke, absoluut niet stijlvolle, jas. Is dit niet veel stjilvoller?
Dat vind ik in ieder geval.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom je met een jas die duidelijk een maat te groot is en een pasvorm heeft van niks. Post dan zoiets



Verder is het natuurlijk sowieso kul om een klassieke parka als niet stijlvolle jas te typeren. Dat hij vaak niet stijlvol wordt gedragen is een ander probleem. Hieronder wat voorbeelden waar het wel stijlvol is.



pi_145412295
Nee. Blijft lelijk.
pi_145412796
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:00 schreef Accursius het volgende:
[..]
Kom je met een jas die duidelijk een maat te groot is en een pasvorm heeft van niks. Post dan zoiets
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder is het natuurlijk sowieso kul om een klassieke parka als niet stijlvolle jas te typeren. Dat hij vaak niet stijlvol wordt gedragen is een ander probleem. Hieronder wat voorbeelden waar het wel stijlvol is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, bah, de lapel op die eerste foto is ook echt afgrijselijk. Houd niet van die peaked lapels.
En op die foto's zijn de parka's nog steeds lelijk, vooral de bontkraag. Misschien dat zonder wel gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door samthegreat5 op 10-10-2014 22:26:47 ]
pi_145413143
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, bah, de lapel op die eerste foto is ook echt afgrijselijk.
De revers. :)
pi_145413281
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:24 schreef k_man het volgende:
[..]
De revers. :)
Lapel is ook gewoon goed. Is alleen de engelse term ervoor. Tevens moet een DB jas altijd met opgesneden revers zijn. Ander voorbeeld dan, enkele rij normale revers.


Verder komen opgesneden revers juist steeds meer in, evenals double-breasted.
pi_145413344
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:26 schreef Accursius het volgende:
[..]
Lapel is ook gewoon goed. Is alleen de engelse term ervoor. Tevens moet een DB jas altijd met opgesneden revers zijn. Ander voorbeeld dan, enkele rij normale revers.
[ afbeelding ]
Verder komen opgesneden revers juist steeds meer in, evenals double-breasted.
Ja, die vind ik wel mooi.
Ik weet niet wat het is, maar ik vind opgesneden reversen (lapel is ook gewoon een Nederlands woord) en double breasted jackets op één of andere manier niet zo mooi. Maar is gewoon persoonlijke voorkeur, te pompeus naar mijn smaak.

[ Bericht 11% gewijzigd door samthegreat5 op 10-10-2014 22:36:04 ]
pi_145414857
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:26 schreef Accursius het volgende:
[..]
Lapel is ook gewoon goed. Is alleen de engelse term ervoor.
En waarom zou je Engelse termen gaan gebruiken? Draag je ook trousers?

Overigens is het ook in het Engels één lapel, twee lapels. Lapel is dus geen meervoud.
pi_145414921
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:27 schreef samthegreat5 het volgende:
reversen
Zeg dat dit expres is. :D
pi_145416971
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeg dat dit expres is. :D
:D
pi_145417382
Afijn, laat ik jullie eens een dilemma voorleggen. Ik ga binnenkort op vakantie en ik zou dan graag een bepaald etablissement bezoeken. Daar geldt echter een dresscode. O.a. "closed shoes (no trainers or sport shoes)". Voor het gemak ga ik er maar even van uit dat ze mijn lompe wandelschoenen ook niet erg zullen appreciëren.

Wat dan wel? Ik voel er weinig voor om voor die ene gelegenheid een paar C&J's in m'n tas te douwen. Het idee kwam op om daar maar een paar van die quasi-nette sneakers aan te schaffen, zoals Van Bommel bijv. heeft. Daarmee moet ik wel langs de doorman kunnen komen. Of zijn er andere opties?

Zoiets;


Criteria zijn dus:
- Net genoeg om langs de portier te kunnen komen;
- Comfortabel genoeg om een hele dag door een stad te banjeren;
- Licht genoeg om je geen hernia te tillen aan je bagage.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2014 00:03:11 ]
pi_145418692
Ik heb nette sneakers van Prada die hier perfect aan voldoen (ogen ook niet als sneakers, vglbaar met de Van Bommels, alleen dan mooier vind ik), zeker ook omdat ze extreem licht zijn en zeer comfortabel.

Prijstechnisch uiteraard niet ieders kopje thee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145419373
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:59 schreef k_man het volgende:
Afijn, laat ik jullie eens een dilemma voorleggen. Ik ga binnenkort op vakantie en ik zou dan graag een bepaald etablissement bezoeken. Daar geldt echter een dresscode. O.a. "closed shoes (no trainers or sport shoes)". Voor het gemak ga ik er maar even van uit dat ze mijn lompe wandelschoenen ook niet erg zullen appreciëren.
Wat dan wel? Ik voel er weinig voor om voor die ene gelegenheid een paar C&J's in m'n tas te douwen. Het idee kwam op om daar maar een paar van die quasi-nette sneakers aan te schaffen, zoals Van Bommel bijv. heeft. Daarmee moet ik wel langs de doorman kunnen komen. Of zijn er andere opties?
Zoiets;
[ afbeelding ]
Criteria zijn dus:
- Net genoeg om langs de portier te kunnen komen;
- Comfortabel genoeg om een hele dag door een stad te banjeren;
- Licht genoeg om je geen hernia te tillen aan je bagage.
Van die soepele loafers van suède, bijvoorbeeld van Todd's. Minpunt zijn denk ik misschien het tweede criteria(punt), kwetsbaar. Persoonlijk vind ik zo ook niet zo mooi ogen.
pi_145421166
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:59 schreef k_man het volgende:
Afijn, laat ik jullie eens een dilemma voorleggen. Ik ga binnenkort op vakantie en ik zou dan graag een bepaald etablissement bezoeken. Daar geldt echter een dresscode. O.a. "closed shoes (no trainers or sport shoes)". Voor het gemak ga ik er maar even van uit dat ze mijn lompe wandelschoenen ook niet erg zullen appreciëren.

Wat dan wel? Ik voel er weinig voor om voor die ene gelegenheid een paar C&J's in m'n tas te douwen. Het idee kwam op om daar maar een paar van die quasi-nette sneakers aan te schaffen, zoals Van Bommel bijv. heeft. Daarmee moet ik wel langs de doorman kunnen komen. Of zijn er andere opties?

Zoiets;
[ afbeelding ]

Criteria zijn dus:
- Net genoeg om langs de portier te kunnen komen;
- Comfortabel genoeg om een hele dag door een stad te banjeren;
- Licht genoeg om je geen hernia te tillen aan je bagage.

Clarks desert boot of een ander soort chukka schoen. Of mocht je iets sportievers willen: Hogan
pi_145424765
Desert boots zijn ook een idee, dank. Ik heb die nooit gehad, dus geen idee hoe comfortabel ze zijn. Maar eens naar gaan kijken dus. :)
pi_145425117
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:38 schreef k_man het volgende:
Desert boots zijn ook een idee, dank. Ik heb die nooit gehad, dus geen idee hoe comfortabel ze zijn. Maar eens naar gaan kijken dus. :)
Erg comfortabel kan ik uit ervaring zeggen. Komt ook vooral door de soepele spekzool. Wel even in de winkel passen ivm de maatvoering die nog wel eens anders wil uitvallen.
pi_145795356
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:59 schreef k_man het volgende:
Criteria zijn dus:
- Net genoeg om langs de portier te kunnen komen;
- Comfortabel genoeg om een hele dag door een stad te banjeren;
- Licht genoeg om je geen hernia te tillen aan je bagage.

Blue suede shoes...



- Met zandkleurige chino en blauw geblokt overhemd vast netjes genoeg om langs de portier te komen;
- Ze lijken vooralsnog vrij comfortabel, maar heb er nog niet langer dan een half uur aan een stuk mee gelopen;
- Extreem licht: ongevoerd suede, binnenzooltje van kurk, zool van een schuimrubberachtig iets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2014 21:56:55 ]
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:00:34 #62
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146053062
Ervaringen met Suitable mensen? :o
Irene is bae <3
pi_146053313
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:00 schreef Jiang153 het volgende:
Ervaringen met Suitable mensen? :o
Nee geen ervaring mee en als ik zo de website zie kan ik er ook niet vrolijk van worden. Waar ben je naar op zoek?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:05:55 #64
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146053322
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:05 schreef Quantic het volgende:

[..]

Nee geen ervaring mee en als ik zo de website zie kan ik er ook niet vrolijk van worden. Waar ben je naar op zoek?
Eerste pak
Irene is bae <3
pi_146053347
budget?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:12:35 #66
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146053643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:06 schreef bezemsteeltaart het volgende:
budget?
700?
Irene is bae <3
pi_146053687
voor alles?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:14:33 #68
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146053747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:13 schreef bezemsteeltaart het volgende:
voor alles?
Ja zo ongeveer ja. Heb het nu niet eens echt nodig maar voor het geval :')

Ben arme student hier
Irene is bae <3
pi_146054038
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:14 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ben arme student hier
Dan zit je in het verkeerde topic.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:20:05 #70
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146054104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan zit je in het verkeerde topic.
Ik vroeg alleen of iemand ervaring had met die winkel :')

Racist :o!
Irene is bae <3
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:21:54 #71
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146054226
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:14 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ja zo ongeveer ja. Heb het nu niet eens echt nodig maar voor het geval :')

Ben arme student hier
Ga naar stijlforum.nl
Dan even onder pak het "eerste pak" topic doorploegen.

Antwoord is overigens suitsupply.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146054278
700 is meer dan zat.

Ik zou echt naar de suitsupply gaan voor alles behalve je schoenen:
-Shirt blue line 59
-Das 40
-Pak 260 - 400

Heb je nog +- 2-300 over voor schoenen. Zwart captoe oxford, maar dat heb ik je later al eens gezegd. Magnanni is in principe prima, maar kies geen te spitse leest.

Gewoon zeggen dat het je eerste pak is bij suitsupply en dat je niet voor lul wilt lopen. Ik heb het ook ongeveer zo gedaan maar was met 200 euro meer klaar(ik had ook voor 700 klaar kunnen zijn, maar wou ander andere per se een das van ¤105). Heb toen stuk voor stuk alles gekocht, en m'n pak eigenlijk als laatste.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:22:56 #73
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146054289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ga naar stijlforum.nl
Dan even onder pak het "eerste pak" topic doorploegen.

Antwoord is overigens suitsupply.
Ja dat was ook mijn eerste keus, maar iemand kwam met Suitable aanzetten vandaar.

SS of Society Shop?
Irene is bae <3
pi_146054305
suitsupply, meer keuze, iets vlotter.
pi_146054464
Iemand hier ervaring met schoenen van Silvano Sassetti? Ik heb een jaar of 5 geleden een paar gekocht. Vorig jaar laten verzolen. Het valt me op dat het suede wat kaal begint te worden, dus misschien op zoek naar een vergelijkbaar merk.

Iemand bekend met het merk? Zo ja, komt het qua kwaliteit overeen met Santoni/Magnanni? Heb er destijds zo'n 450 voor betaald dus qua prijsrange lijkt het wel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146056438
Beste kledingspecialisten,
Een vraagje. Ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar een leuk pak. Het liefste driedelig en een beetje slim fit. Nu lees ik overal zoveel verschillende meningen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik ben 19 jaar vrij lang en dun/smal, dit blijf ik wel aardig omdat dit in de familie zit. Nu zag ik tweedehands wel wat van Hugo Boss zien wat dan eventueel wat versteld kan worden om hem mooi passend te krijgen. Dan ben ik natuurlijk weinig geld kwijt voor iets wat waarschijnlijk best oke is (minder dan 150 euro). Is dit af te raden en is het slimmer om een nieuw pak bij bijvoorbeeld suitsupply te halen? Mijn budget is wel 300/400 euro max.. Ik hoor graag van jullie! Hebben jullie eventueel verwijzingen als dit onderwerp eerder is aangesneden dan is dat van harte welkom. Groeten Rutger
pi_146056504
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:25 schreef Skv het volgende:
Iemand hier ervaring met schoenen van Silvano Sassetti? Ik heb een jaar of 5 geleden een paar gekocht. Vorig jaar laten verzolen. Het valt me op dat het suede wat kaal begint te worden, dus misschien op zoek naar een vergelijkbaar merk.

Iemand bekend met het merk? Zo ja, komt het qua kwaliteit overeen met Santoni/Magnanni? Heb er destijds zo'n 450 voor betaald dus qua prijsrange lijkt het wel.
Niet mee bekend, suede wordt alleen stuk ruwer naarmate je het langer draagt. Al geprobeerd het met zo'n borsteltje te op te borstelen? Vergelijkbare merken ken ik niet zo snel, gezien je iets italiaans (denk ik) zoekt. Je zou kunnen kijken bij Crockett & Jones, is wel wat engelser.
pi_146056605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 23:00 schreef rutgermerc het volgende:
Beste kledingspecialisten,
Een vraagje. Ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar een leuk pak. Het liefste driedelig en een beetje slim fit. Nu lees ik overal zoveel verschillende meningen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik ben 19 jaar vrij lang en dun/smal, dit blijf ik wel aardig omdat dit in de familie zit. Nu zag ik tweedehands wel wat van Hugo Boss zien wat dan eventueel wat versteld kan worden om hem mooi passend te krijgen. Dan ben ik natuurlijk weinig geld kwijt voor iets wat waarschijnlijk best oke is (minder dan 150 euro). Is dit af te raden en is het slimmer om een nieuw pak bij bijvoorbeeld suitsupply te halen? Mijn budget is wel 300/400 euro max.. Ik hoor graag van jullie! Hebben jullie eventueel verwijzingen als dit onderwerp eerder is aangesneden dan is dat van harte welkom. Groeten Rutger
Een 3D uit het rek gaat erg lastig, dat moet bijna altijd maatwerk worden. Voor dat geld zou ik even naar de Society Shop gaan of de SuitSupply. Beide hebben voor dat geld prima pakken hangen.
pi_146056824
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 23:01 schreef Accursius het volgende:

[..]

Niet mee bekend, suede wordt alleen stuk ruwer naarmate je het langer draagt. Al geprobeerd het met zo'n borsteltje te op te borstelen? Vergelijkbare merken ken ik niet zo snel, gezien je iets italiaans (denk ik) zoekt. Je zou kunnen kijken bij Crockett & Jones, is wel wat engelser.
Jep, ik heb een suedeborsteltje gekocht, maar sommige stukken zijn echt kaal geworden, met name de neus van de rechterschoen. Engels kan ik opzich ook wel naar kijken, misschien toch eens brogues nemen oid.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146056953
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 23:08 schreef Skv het volgende:

[..]

Jep, ik heb een suedeborsteltje gekocht, maar sommige stukken zijn echt kaal geworden, met name de neus van de rechterschoen. Engels kan ik opzich ook wel naar kijken, misschien toch eens brogues nemen oid.
Vrees dat het dan gewoon klaar is. Dat ze op zijn.. C&J zijn erg mooie stappers. Gaan zeker 5-10 jaar mee mits goed verzorgd!
  donderdag 13 november 2014 @ 08:14:35 #81
340140 eengoeiebuur
get off ma propertah
pi_146601655
Ik zal waarschijnlijk jullie hoon over me heen krijgen, maar ik heb een goed zittend wit overhemd nodig voor onder mijn pak. Voor een bescheiden budget.
Weet een van jullie waar ik in Amsterdam het beste kan gaan kijken? Ik stap in elk geval de pauw binnen voor hun huislijn.
pi_146603308
Als je een bescheiden budget hebt is Pauw waarschijnlijk te duur. Je kan kijken naar Profuomo (Society Shop) en Oger Red. Beide winkels zitten dicht bij Pauw dus kan je ze gemakkelijk even langsgaan. Volgens mij is de prijs van die shirts 100,- oid
pi_146603772
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:14 schreef eengoeiebuur het volgende:
Ik zal waarschijnlijk jullie hoon over me heen krijgen, maar ik heb een goed zittend wit overhemd nodig voor onder mijn pak. Voor een bescheiden budget.
Weet een van jullie waar ik in Amsterdam het beste kan gaan kijken? Ik stap in elk geval de pauw binnen voor hun huislijn.
https://www.oger.nl/shirts?sort=1
pi_146608547
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:04 schreef Accursius het volgende:
Als je een bescheiden budget hebt is Pauw waarschijnlijk te duur. Je kan kijken naar Profuomo (Society Shop) en Oger Red. Beide winkels zitten dicht bij Pauw dus kan je ze gemakkelijk even langsgaan. Volgens mij is de prijs van die shirts 100,- oid
Profuomo heeft ook gewoon een winkel in de PC. De gewone lijn (dubbele manchet) is iets van EUR 69,95, de Sky Blue EUR 89,95.
pi_146608768
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Profuomo heeft ook gewoon een winkel in de PC. De gewone lijn (dubbele manchet) is iets van EUR 69,95, de Sky Blue EUR 89,95.
Oowja, helemaal vergeten. Op de hoek tegenover G-Star. Nja, zijn dus voldoende opties lijkt mij zo.
  donderdag 13 november 2014 @ 20:21:26 #87
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_146624688
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2014 15:11 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Je vraag is stuitend ongeschikt voor dit topic. Herenkleding voor fijnproevers. Prima dat je matige shirts wilt kopen, maar val mij er niet mee lastig.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 13 november 2014 @ 20:22:18 #88
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_146624722
Wat hebben Profuomo en Suit Supply te maken met herenkleding voor ware fijnproevers?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_146624862
ware fijnproevers is nogal relatief hè, ik vind dat je zo iemand gewoon moet helpen, jij bent ook begonnen op dat niveau, of zijn we gelijk bij de Fray's en Loro Piana's gestart?
pi_146624914
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:22 schreef Federer-fan het volgende:
Wat hebben Profuomo en Suit Supply te maken met herenkleding voor ware fijnproevers?
En dan aankomen met een bontkraagje? :')

Dear lord een proleet met een wat duurdere jas is nog altijd een proleet. :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:23 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind deze jas erg mooi. Vind het alleen veel geld. Wat doen jullie in zulke gevallen, gewoon kopen of wachten in de hoop dat het er tijdens de afprijzingen nog hangt?
pi_146624959
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:27 schreef Craptacular het volgende:

[..]

En dan aankomen met een bontkraagje? :')

Dear lord een proleet met een wat duurdere jas is nog altijd een proleet. :D

[..]

Right on. Right on.
pi_146624967
Suitsupply overhemden zijn van prima kwaliteit. Dat doet niet onder voor de "fijnproever" merken. :)
pi_146625323
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:28 schreef Craptacular het volgende:
Suitsupply overhemden zijn van prima kwaliteit. Dat doet niet onder voor de "fijnproever" merken. :)
Prima katoen en naaiwerk inderdaad.
  donderdag 13 november 2014 @ 20:44:43 #94
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_146625580
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:27 schreef Craptacular het volgende:

[..]

En dan aankomen met een bontkraagje? :')
Vind het een mooie jas ja.
quote:
Dear lord
Dear lord? :')
quote:
een proleet met een wat duurdere jas is nog altijd een proleet. :D

[..]

Hoe zie jij jezelf dan?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_146751077
Ik kwam mooie brogues tegen van Carlos Santos en ik was benieuwd of iemand ervaringen met dit merk? Een paar kost 260 EUR.

Ik twijfel tussen dit paar en een paar Magnanni's (zelfde prijs). Iemand een voorkeur?
pi_146899006
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:17 schreef TASFOK het volgende:
Ik kwam mooie brogues tegen van Carlos Santos en ik was benieuwd of iemand ervaringen met dit merk? Een paar kost 260 EUR.

Ik twijfel tussen dit paar en een paar Magnanni's (zelfde prijs). Iemand een voorkeur?
Oxfords bedoel ik trouwens. En ik ga denk voor een paar Santos omdat ik op stijlforum behoorlijk wat kritiek lees over Magnanni.
pi_146903055
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:11 schreef TASFOK het volgende:

[..]

Oxfords bedoel ik trouwens. En ik ga denk voor een paar Santos omdat ik op stijlforum behoorlijk wat kritiek lees over Magnanni.
Carlos Santos en Magnanni ontlopen elkaar niet zo heel erg. Ik denk dat het leer van Magnanni over het algemeen iets soepeler, dunner en kwetsbaarder is, dat maakt het ook iets comfortabelere schoen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_146913425
Gekocht voor 7.50 en laten vermaken door m'n ma. Ben ik een pauper of ben ik een pauper?
pi_146913676
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:21 schreef samthegreat5 het volgende:
Gekocht voor 7.50 en laten vermaken door m'n ma. Ben ik een pauper of ben ik een pauper?
[ afbeelding ]
Pauper EN mama's kindje...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146913772
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Pauper EN mama's kindje...
Het vonnis is gesproken.
pi_146913809
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:33 schreef samthegreat5 het volgende:

Het vonnis is gesproken.
Graag gedaan!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146914006
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Graag gedaan!

Wel een aardige jas. Lekker simpel, antraciet.
pi_146955442
Beste heren van het goede leven.

Wat zijn nu nette schoenen voor onder een jeans. Budget is ongeveer ¤80,- .
Het type broek waar je aan moet denken is zoiets:

http://m.debijenkorf.nl/s(...)l&utm_medium=e-mail#
pi_146956024
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 14:49 schreef Dhal het volgende:
Beste heren van het goede leven.

Wat zijn nu nette schoenen voor onder een jeans. Budget is ongeveer ¤80,- .
Het type broek waar je aan moet denken is zoiets:

http://m.debijenkorf.nl/s(...)l&utm_medium=e-mail#
Niets.
pi_146957703
Een nette schoen kan niet bij jeans, zeker niet bij dit soort washed spul. Maar gezien je post denk ik niet dat je op zoek bent naar een echt nette schoen maar iets casuals dat geen sneaker is. In dat geval: Suede chukka's (aka desert boot). Maar met 80 Euro praat je natuurlijk niet over fijnproever kleding.
pi_146967841
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 15:57 schreef kipknots het volgende:
Een nette schoen kan niet bij jeans, zeker niet bij dit soort washed spul. Maar gezien je post denk ik niet dat je op zoek bent naar een echt nette schoen maar iets casuals dat geen sneaker is. In dat geval: Suede chukka's (aka desert boot). Maar met 80 Euro praat je natuurlijk niet over fijnproever kleding.
Och, ook de 'echte' desert boots (Clarks dus) zijn niet eens veel duurder. Dan zit je rond de 100 euro.
  vrijdag 12 december 2014 @ 19:05:05 #107
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147522620
Beste heren,

Waar zou ik als student zijnde een pak moeten halen? Het wordt tevens mijn eerste pak.

Van mijn omgeving heb ik begrepen de Suitsupply of de Society Shop als beginnetje. Nog verschil/voorkeur voor één van de twee?
Irene is bae <3
pi_147523931
Suitsupply lijkt me iets moderner qua pakken dan de Society shop.
pi_147528094
Boys! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zag laatst iemand met een winterjas en ik moet echt weten wat voor merk het was. Ik hoop dat iemand het herkent:

Het was een donker groene jas met capuchon, binnenkant teddy voering. Het logo was rond en leek wel of er een vogel of iets dergelijks in afgebeeld was. Het was een soort parka jas.




zo iets, maar dan met capuchon
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  vrijdag 12 december 2014 @ 21:34:35 #110
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147528196
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:45 schreef Stansfield het volgende:
Suitsupply lijkt me iets moderner qua pakken dan de Society shop.
Ah oke dan kijk ik daar morgen wel.

Als ik SS Google dan lees ik dat de goedkopere segment plakpakken zijn? Is dit waar of...?
Irene is bae <3
pi_147528875
SS is over het algemeen prima prijs/kwaliteit verhouding. Zeker niet slecht.
pi_147529949
Best handig om de afkorting SS te gebruiken als beide winkelketens zo heten... :+
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:19:02 #113
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147530161
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:34 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ah oke dan kijk ik daar morgen wel.

Als ik SS Google dan lees ik dat de goedkopere segment plakpakken zijn? Is dit waar of...?
Welnee. Wellicht de EUR 249 pakken maar de hoogste klasse zeker niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:42:51 #114
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147530977
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Welnee. Wellicht de EUR 249 pakken maar de hoogste klasse zeker niet.
Zou ik aan 500 genoeg hebben incl. overhemd, stropdas + vermaken?

Tevens hoe lang duurt dat vermaken? zelfde dag klaar?
Irene is bae <3
pi_147531053
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Welnee. Wellicht de EUR 249 pakken maar de hoogste klasse zeker niet.
Volgens mij is alles bij de suit supply minimaal half canvas.

Edit: 500 is een prima budget voor bij de Suit Supply.
pi_147537075
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Boys! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zag laatst iemand met een winterjas en ik moet echt weten wat voor merk het was. Ik hoop dat iemand het herkent:

Het was een donker groene jas met capuchon, binnenkant teddy voering. Het logo was rond en leek wel of er een vogel of iets dergelijks in afgebeeld was. Het was een soort parka jas.


[ afbeelding ]

zo iets, maar dan met capuchon

Canada goose waarschijnlijk
Faka G
pi_147537292
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 08:50 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Canada goose waarschijnlijk
Nope :N
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_147538103
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:45 schreef kipknots het volgende:

[..]

Volgens mij is alles bij de suit supply minimaal half canvas.

Edit: 500 is een prima budget voor bij de Suit Supply.
En schoenen? Zijn Van Liers goed? Er is daar namelijk nu sale :9
Irene is bae <3
pi_147542324
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:52 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

En schoenen? Zijn Van Liers goed? Er is daar namelijk nu sale :9
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:42 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Zou ik aan 500 genoeg hebben incl. overhemd, stropdas + vermaken?

Tevens hoe lang duurt dat vermaken? zelfde dag klaar?
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:05 schreef Jiang153 het volgende:
Beste heren,

Waar zou ik als student zijnde een pak moeten halen? Het wordt tevens mijn eerste pak.

Van mijn omgeving heb ik begrepen de Suitsupply of de Society Shop als beginnetje. Nog verschil/voorkeur voor één van de twee?
Misschien vind je een antwoord in dit topic:

LIF / Pak kopen bij de SuitSupply
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:11:54 #120
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147542659
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:05 schreef Jiang153 het volgende:
een pak moeten halen?
Nergens. Kopen keus genoeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_147542699
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:55 schreef Biekuh het volgende:

[..]


[..]


[..]

Misschien vind je een antwoord in dit topic:

LIF / Pak kopen bij de SuitSupply
Al gekocht of naja besteld omdat ik blijkbaar een afwijkende maat heb :')

23 kort? :?

Helaas komt die maandag pas terwijl ik het op die dag nodig had, dus eigenlijk haal ik een nu voor niks :9

Toch wel prettig geholpen bij Suitsupply Rotterdam _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door Jiang153 op 13-12-2014 15:20:05 ]
Irene is bae <3
pi_147546319
Vraagje: Mijn huidig pak heb ik 4 jaar geleden als student gekocht en niet zoveel gebruikt ( paar keer per jaar). Echter was die duidelijk niet goed afgemeten broek te strak, colbert te ruim. Nu binnenkort klaar met mijn master en aan het solliciteren. Tijdens mijn laatste gesprek nog wel dit pak aan gehad maar vond vooral het colbert toch wat groot lijken en te donker ( donker blauw tegen zwart aan).

Nu wil ik binnenkort maar een nieuwe halen, dacht aan SS en dan Navy blue maar wel lichter dan wat ik nu heb. Iemand enig idee of dit wat is , gewoon zakelijk maar niet te saai? http://eu.suitsupply.com/(...)l?start=2&cgid=Suits (wel met andere das en lichtblauw of wit overhemd)
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:17:11 #123
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147546874
Ga voor een goed pak naar Corneliani. Klaar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_147549875
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:57 schreef mytec het volgende:
Vraagje: Mijn huidig pak heb ik 4 jaar geleden als student gekocht en niet zoveel gebruikt ( paar keer per jaar). Echter was die duidelijk niet goed afgemeten broek te strak, colbert te ruim. Nu binnenkort klaar met mijn master en aan het solliciteren. Tijdens mijn laatste gesprek nog wel dit pak aan gehad maar vond vooral het colbert toch wat groot lijken en te donker ( donker blauw tegen zwart aan).

Nu wil ik binnenkort maar een nieuwe halen, dacht aan SS en dan Navy blue maar wel lichter dan wat ik nu heb. Iemand enig idee of dit wat is , gewoon zakelijk maar niet te saai? http://eu.suitsupply.com/(...)l?start=2&cgid=Suits (wel met andere das en lichtblauw of wit overhemd)
SuitSupply pakken zijn van hoge kwaliteit (wol en naaiwerk), natuurlijk is Corneliani een wat andere prijsklasse, maar met mijn SuitSupply pak ben ik zeer tevreden.

Ongeacht de kwaliteit van het wol en het naaiwerk en wat dan ook wel niet nog meer: een goede pasvorm is het belangrijkste wat er is. Als de pasvorm maar goed is, dan ziet een 110s wol SuitSupply pak er geweldig uit.
pi_147552504
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:04 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

SuitSupply pakken zijn van hoge kwaliteit (wol en naaiwerk), natuurlijk is Corneliani een wat andere prijsklasse, maar met mijn SuitSupply pak ben ik zeer tevreden.

Ongeacht de kwaliteit van het wol en het naaiwerk en wat dan ook wel niet nog meer: een goede pasvorm is het belangrijkste wat er is. Als de pasvorm maar goed is, dan ziet een 110s wol SuitSupply pak er geweldig uit.
Thanks! Ik denk dat ik dat maar moet doen. Kan Corneliani of Zegna helaas niet betalen. Of weet iemand toevallig wat voor kwaliteit Boggi Milano is? (Italie). Aangezien ik in Italie studeer ( en dus niet even gewoon heen ga) en mij dit ook wel wat leek. Echter is alles in Italie qua kleding een stuk duurder( zo lijkt het). Hugo Boss, Armani kost minder in Nederland dan in Italie.
pi_147553016
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 21:21 schreef mytec het volgende:

[..]

Thanks! Ik denk dat ik dat maar moet doen. Kan Corneliani of Zegna helaas niet betalen. Of weet iemand toevallig wat voor kwaliteit Boggi Milano is? (Italie). Aangezien ik in Italie studeer ( en dus niet even gewoon heen ga) en mij dit ook wel wat leek. Echter is alles in Italie qua kleding een stuk duurder( zo lijkt het). Hugo Boss, Armani kost minder in Nederland dan in Italie.
Ben even op de Boggi Milano site aan 't kijken. Ziet er wel goed uit. Deze vind ik mooi:
https://shop.boggi.com/en(...)seta-tessuto-luxury/
pi_147556854
Zit hier helemaal in het verkeerde topic 8)7

[ Bericht 57% gewijzigd door Donnie-Brasco op 14-12-2014 00:25:33 ]
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_147558294
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:52 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

En schoenen? Zijn Van Liers goed? Er is daar namelijk nu sale :9
Ik weet niet wat het is, maar ik vind Van Lier schoenen absoluut niet mooi of smaakvol.
Van Bommel, Magnanni, Santoni, Amerikaanse Allen Edmonds (AE). Dat zijn pas mooie schoenen. Zelfs de SuitSupply schoenen vind ik in dat rijtje passen.

Iemand de nieuwe Cordovan collectie schoenen van de SuitSupply gezien? Best mooie dingen, mooie natuurlijke glans heeft het leer van zichzelf ook. Smullen.

Allen Edmonds


SuitSupply


Magnanni
http://www.assem.nl/schoe(...)c/11676/3210.31.472/

[ Bericht 7% gewijzigd door samthegreat5 op 14-12-2014 00:16:07 ]
pi_147561829
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 21:33 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ben even op de Boggi Milano site aan 't kijken. Ziet er wel goed uit. Deze vind ik mooi:
https://shop.boggi.com/en(...)seta-tessuto-luxury/
Boggi site werkt helaas al een tijd niet hier, maar zag wel dat het mooi spul is maar ook een wat ander prijskaartje.
pi_147567084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 21:21 schreef mytec het volgende:

[..]

Thanks! Ik denk dat ik dat maar moet doen. Kan Corneliani of Zegna helaas niet betalen. Of weet iemand toevallig wat voor kwaliteit Boggi Milano is? (Italie). Aangezien ik in Italie studeer ( en dus niet even gewoon heen ga) en mij dit ook wel wat leek. Echter is alles in Italie qua kleding een stuk duurder( zo lijkt het). Hugo Boss, Armani kost minder in Nederland dan in Italie.
Bij de laatste twee moet je ook helemaal niet zijn voor pakken. Overpriced en je betaalt puur voor het merk. Boggi is goed spul en heb je lang plezier van. Soort italiaanse SuitSupply.
pi_147567684
Ben benieuwd wanneer de SuitSupply outlet weer komt. Wil nog een marineblauw pak van Italiaanse of Britse snit.
pi_147569078
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:18 schreef Accursius het volgende:

[..]

Bij de laatste twee moet je ook helemaal niet zijn voor pakken. Overpriced en je betaalt puur voor het merk. Boggi is goed spul en heb je lang plezier van. Soort italiaanse SuitSupply.
Ok thanks! ik noemde hugo boss en armani puur omdat ik die prijzen had vergeleken ( jeans , shirts). Toch ook maar even bij Boggi naar binnen wandelen dan.
pi_147569341
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:39 schreef samthegreat5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer de SuitSupply outlet weer komt. Wil nog een marineblauw pak van Italiaanse of Britse snit.
Over welke outlet heb je het? Die in Bataviastad zit er volgens mij nog steeds.
pi_147570050
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2014 14:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Over welke outlet heb je het? Die in Bataviastad zit er volgens mij nog steeds.
Deze:
http://eu.suitsupply.com/nl/outlet
pi_147570364
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 14:25 schreef mytec het volgende:

[..]

Ok thanks! ik noemde hugo boss en armani puur omdat ik die prijzen had vergeleken ( jeans , shirts). Toch ook maar even bij Boggi naar binnen wandelen dan.
Wat ik het leuke vind van Boggi is dat ze goed inspelen op wat terugkomt op de Pitti Uomo in Florence. Dit is een halfjaarlijkse beurs waarin de trends worden gezet voor de "pakkenwereld". Ondanks dat je misschien denkt dat er weinig veranderd aan het pak gebeurt dit namelijk wel degelijk. Echter wel in zeer kleine stapjes (helemaal in Nederland). Denk hierbij aan:

- Bredere revers
- De double breasted die zijn opmars weer maakt
- Bandplooien
- Omslagen

etc
pi_147570372
quote:
Ja, daar staat niks anders dan dat-ie gesloten is. Lekker duidelijk.

Hoe dan ook, je kunt dus gewoon nog in Lelystad terecht.
pi_147572064
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:25 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Nope :N
Dan was het misschien een Fjallraven jas. Met een poolvosje in het logo, geen vogel.

https://www.google.nl/sea(...)qi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ

Mooie en stoere mannenkleding hebben die :)
Mijn meisje werkt in een outdoorzaak, en die verkoopt ze ook steeds meer aan niet-buitensporters, echt een trend deze winter nu wij mannen weer houthakkersbloezen, laarzen en baarden mogen dragen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 14 december 2014 @ 17:13:43 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_147573353
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:13 schreef k_man het volgende:
Best handig om de afkorting SS te gebruiken als beide winkelketens zo heten... :+
_O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 14 december 2014 @ 17:16:48 #139
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_147573508
Weet niet of het aan mij ligt, maar we zitten in het fijnproeverstopic en meer dan de helft van de tijd gaat het over Suitsupply-pakken en Van Bommel-schoenen. Niets iets wat ik zie als kleding/schoenen voor fijnproevers.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 14 december 2014 @ 17:33:08 #140
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147574236
En dat,
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 14 december 2014 @ 17:37:42 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147574407
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of het aan mij ligt, maar we zitten in het fijnproeverstopic en meer dan de helft van de tijd gaat het over Suitsupply-pakken en Van Bommel-schoenen. Niets iets wat ik zie als kleding/schoenen voor fijnproevers.
Jij laat het op maat maken op savile row?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147575430
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of het aan mij ligt, maar we zitten in het fijnproeverstopic en meer dan de helft van de tijd gaat het over Suitsupply-pakken en Van Bommel-schoenen. Niets iets wat ik zie als kleding/schoenen voor fijnproevers.
De pakken van zeeman zijn ook erg lekker om te proeven, beetje peper en zout erover lichtjes aanbakken. Maar zonder gekheid wat is voor fijnproevers? voor mij overwogen kwalitatief hoogstaande kleding. Echter hoeft iets niet exclusief te zijn om smaakvol te zijn.
pi_147577865
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 16:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dan was het misschien een Fjallraven jas. Met een poolvosje in het logo, geen vogel.

https://www.google.nl/sea(...)qi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ

Mooie en stoere mannenkleding hebben die :)
Mijn meisje werkt in een outdoorzaak, en die verkoopt ze ook steeds meer aan niet-buitensporters, echt een trend deze winter nu wij mannen weer houthakkersbloezen, laarzen en baarden mogen dragen.
Dat was het inderdaad, ik had het zelf ook al gevonden, kwam er alleen achter dat dit helemaal verkeerde topic was hiervoor :P

Uiteindelijk jas gekocht van G-sus, wel parka met teddy voering ^O^
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zondag 14 december 2014 @ 19:21:56 #144
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_147578564
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij laat het op maat maken op savile row?
Nee, helemaal niet, maar waarom hebben we het dan over kleding voor fijnproevers? Suit Supply is toch voor de gewone man? Niks mis mee, maar bij het woord 'fijnproever' denk ik toch echt aan iets anders.
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:03 schreef mytec het volgende:

[..]

De pakken van zeeman zijn ook erg lekker om te proeven, beetje peper en zout erover lichtjes aanbakken. Maar zonder gekheid wat is voor fijnproevers? voor mij overwogen kwalitatief hoogstaande kleding. Echter hoeft iets niet exclusief te zijn om smaakvol te zijn.
Ik vind het moeilijk om iets wat niet exclusief is te zien als iets voor fijnproevers. Een huiswijn van Albert Heijn kan enorm lekker zijn en een Dockersbroekkan heel lekker zitten maar ik vind het niet iets voor fijnproevers. Als je een fijnproever bent, kom je volgens mij snel uit bij duurdere en exclusieve dingen, omdat het verfijndere dingen zijn die vaak duur zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door Federer-fan op 14-12-2014 19:28:17 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_147580719
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:21 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind het moeilijk om iets wat niet exclusief is te zien als iets voor fijnproevers. Een huiswijn van Albert Heijn kan enorm lekker zijn.
Je zult toch wel iets van wijn moeten weten om de uitzonderlijke kwaliteit van die huiswijn te herkennen...
  zondag 14 december 2014 @ 20:14:44 #146
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_147580764
quote:
3s.gif Op zondag 14 december 2014 20:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Je zult toch wel iets van wijn moeten weten om de uitzonderlijke kwaliteit van die huiswijn te herkennen...
Touché.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_147580942
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:18 schreef Accursius het volgende:

Bij de laatste twee moet je ook helemaal niet zijn voor pakken. Overpriced en je betaalt puur voor het merk.
Giorgio Armani pakken zijn van topkwaliteit. Dus waar heb jij het over?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 14 december 2014 @ 20:22:08 #148
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_147581073
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 20:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Giorgio Armani pakken zijn van topkwaliteit. Dus waar heb jij het over?
Zeg dat wel. Ik heb tweedjasjes van Armani die inmiddels 22 jaar oud zijn die ik nog steeds vaak draag en die nog uberhaupt gen sporen van slijtage vertonen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_147581468
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 20:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Giorgio Armani pakken zijn van topkwaliteit. Dus waar heb jij het over?
De pakken zijn 1500,- en voor wat ik op de foto's van hun site kan zien bevatten zij bijvoorbeeld geen knopen van hoorn, bijzondere stoffen (Alleen dat het 100% wol is, bij een bijzondere weverij zou men eerder het stoffenlabel erbij zetten lijkt mij?). Ik kwam zelfs op hun website dit tegen

http://www.armani.com/ca/(...)t_cod49141424dp.html
Zit gewoon elastiek in verwerkt?
Dan ook nog eens te modisch, te korte jasjes, allemaal net te strak. Nee voor dat geld is Corneliani of Caruso stuk gaver mijn inziens.

[ Bericht 37% gewijzigd door Accursius op 14-12-2014 20:44:58 ]
pi_147581656
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Ik heb tweedjasjes van Armani die inmiddels 22 jaar oud zijn die ik nog steeds vaak draag en die nog uberhaupt gen sporen van slijtage vertonen.
Ja logisch, knappe jongen die tweed versleten krijgt. Daar kun je zelfs een pen doorheen rammen en eruit trekken, drie keer jasje uitkloppen en je ziet er niks meer van.
pi_147582030
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:31 schreef Accursius het volgende:
De pakken zijn 1500,- en voor wat ik op de foto's van hun site kan zien bevatten zij bijvoorbeeld geen knopen van hoorn, bijzondere stoffen (Alleen dat het 100% wol is, bij een bijzondere weverij zou men eerder het stoffenlabel erbij zetten lijkt mij?). Ik kwam zelfs op hun website dit tegen

http://www.armani.com/ca/(...)t_cod49141424dp.html
Zit gewoon elastiek in verwerkt?
Dan ook nog eens te modisch, te korte jasjes, allemaal net te strak. Nee voor dat geld is Corneliani of Caruso stuk gaver mijn inziens.
Ik had het over Giorgio Armani. Dan ben je minimaal het dubbele kwijt...

Emporio Armani heeft mij nooit kunnen bekoren, Collezioni af en toe wel.

Maar GA is de lijn van Armani die je wil hebben. Fijnproeverswerk... Erg mooie stoffen. Herkenbaar. Niet voor iedereen, het is erg Italiaans. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147582082
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 20:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik had het over Giorgio Armani. Dan ben je minimaal het dubbele kwijt...

Emporio Armani heeft mij nooit kunnen bekoren, Collezioni af en toe wel.

Maar GA is de lijn van Armani die je wil hebben.
Frappant, ik dacht dat ik al de duurste lijn van ze te pakken had op die website.
pi_147582116
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:45 schreef Accursius het volgende:

Frappant, ik dacht dat ik al de duurste lijn van ze te pakken had op die website.
Neuh... GA begint dus bij iets van 3k... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147582222
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 20:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Neuh... GA begint dus bij iets van 3k... ;)
Moet je daarin gelijk geven, omtrent hun hoogste lijn.
http://www.styleforum.net(...)l-suits#post_3173890
quote:
GA's highest line, the black label is made in house "Borgo 21." Other the past two seasons they have managed to make the suits entirely hand made. While they are not Brioni or Kiton, most of the suit is now done by hand in Milan. None of the products are made outside of Armani anymore. The jackets are ALL CANVASSED. No fusing is involved anymore, and has not for over 10 years. Collezioni is a merge between Armani and Zegna, the cut is actually based off a both brands. It is Zegna materials and manufacturing. This line is becoming more exclusive, prices are rising slightly due to better materials and detailing. All AC suits are now finished by hand and some are hand made (Barney's and Bergdorf's exclusives). Armani's general cut has changed a lot, its become more like Ford's, more modern, or maybe I should say classic as its definatly more conservative now. Armani black label suits now start at over $3500, maybe now even 4K, but as I said they are hand made now. Armani SA's admit there was a bad time for Armani quality, but the clothes speak for themselves that they have come a long way.

As for Emporio, as of last Fall/winter all their suits and jackets became fully canvassed and hand finished.
pi_147590166
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:03 schreef mytec het volgende:

[..]

De pakken van zeeman zijn ook erg lekker om te proeven, beetje peper en zout erover lichtjes aanbakken. Maar zonder gekheid wat is voor fijnproevers? voor mij overwogen kwalitatief hoogstaande kleding. Echter hoeft iets niet exclusief te zijn om smaakvol te zijn.
_O_ _O_ _O_
pi_147590631
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of het aan mij ligt, maar we zitten in het fijnproeverstopic en meer dan de helft van de tijd gaat het over Suitsupply-pakken en Van Bommel-schoenen. Niets iets wat ik zie als kleding/schoenen voor fijnproevers.
Een beetje op deze manier verschrikkelijk pretentieus lopen te doen terwijl je komt aanzetten met zo'n jas:
  maandag 15 december 2014 @ 11:46:37 #157
247356 infp2009
More cowbell!
pi_147597115
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 00:03 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Een beetje op deze manier verschrikkelijk pretentieus lopen te doen terwijl je komt aanzetten met zo'n jas:
[ afbeelding ]
Zo'n jas van meer dan 800 euro...
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_147597323
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:46 schreef infp2009 het volgende:

Zo'n jas van meer dan 800 euro...
Daar is toch niets mis mee? Van wat ik zie ben je voor iets echt moois doorgaans meer kwijt (al vond en vind ik deze jas zo op de foto gewoontjes ogen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147598858
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:46 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Zo'n jas van meer dan 800 euro...
Deze jassen zijn zo duur omdat ze functioneel zijn niet omdat ze zo stijlvol zijn. Bij -10 of lager helpen gewone jassen niet zo goed. Canadian Goose of Woolridge zijn dan wel de aangewezen Jassen om je toch warm te houden. Voor Nederland zijn ze echter vaker overkill, of je moet een koukleumer zijn.
  maandag 15 december 2014 @ 13:21:59 #160
247356 infp2009
More cowbell!
pi_147599438
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:05 schreef mytec het volgende:

[..]

Deze jassen zijn zo duur omdat ze functioneel zijn niet omdat ze zo stijlvol zijn. Bij -10 of lager helpen gewone jassen niet zo goed. Canadian Goose of Woolridge zijn dan wel de aangewezen Jassen om je toch warm te houden. Voor Nederland zijn ze echter vaker overkill, of je moet een koukleumer zijn.
Ik heb liever dat jassen duur zijn omdat ze functioneel zijn dan te betalen voor "stijl". Topic is voor fijnproevers, maar blijkbaar betekent dat voor sommige mensen 1 bepaalde stijl, en alles wat daar niet bij hoort is niet welkom. Beetje zoals op Stijlforum, waar iedereen ook langzaam maar zeker naar dezelfde kledingsmaak verschuift.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_147601663
Het lijkt mij sowieso een prima idee om de titel van dit topic om te dopen naar "Traditionele Herenkleding". Het topic loopt sowieso al niet erg hard en door de drempel te verlagen kunnen we daar misschien verandering in brengen. Als we hier namelijk alleen maar over full-canvas pakken / engelse schoenen etc gaan hebben dan bloedt het topic vanzelf weer dood.
pi_147601715
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:19 schreef Accursius het volgende:
Het lijkt mij sowieso een prima idee om de titel van dit topic om te dopen naar "Traditionele Herenkleding". Het topic loopt sowieso al niet erg hard en door de drempel te verlagen kunnen we daar misschien verandering in brengen. Als we hier namelijk alleen maar over full-canvas pakken / engelse schoenen etc gaan hebben dan bloedt het topic vanzelf weer dood.
Dat is nou juist niet de insteek van deze topic. Dan kan je beter een centraal SUSU en beginnende pak dragers topic starten. Ondanks dat dit topic minder hard loopt moet er nog wel een plekje zijn voor de fijnproevers.
pi_147602002
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:19 schreef Accursius het volgende:
Het lijkt mij sowieso een prima idee om de titel van dit topic om te dopen naar "Traditionele Herenkleding". Het topic loopt sowieso al niet erg hard en door de drempel te verlagen kunnen we daar misschien verandering in brengen. Als we hier namelijk alleen maar over full-canvas pakken / engelse schoenen etc gaan hebben dan bloedt het topic vanzelf weer dood.
Doorloopsnelheid is geen argument. Liever 2 kwaliteit posts per halfjaar.
Andere insteek van een topic kan prima in een ander topic. Daar hoef je deze niet voor aan te passen.
pi_147602727
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:21 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Ik heb liever dat jassen duur zijn omdat ze functioneel zijn dan te betalen voor "stijl". Topic is voor fijnproevers, maar blijkbaar betekent dat voor sommige mensen 1 bepaalde stijl, en alles wat daar niet bij hoort is niet welkom. Beetje zoals op Stijlforum, waar iedereen ook langzaam maar zeker naar dezelfde kledingsmaak verschuift.
Klopt ik heb dat liever ook, liever warm en functioneel dan stijlvol met longonsteking.
pi_147603017
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:01 schreef mytec het volgende:

[..]

Klopt ik heb dat liever ook, liever warm en functioneel dan stijlvol met longonsteking.
Mijn wollen mantel is ook lekker warm als je er een colbert of trui onder draagt. Met een t-shirtje natuurlijk niet.
pi_147603245
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Doorloopsnelheid is geen argument. Liever 2 kwaliteit posts per halfjaar.
Andere insteek van een topic kan prima in een ander topic. Daar hoef je deze niet voor aan te passen.
Het probleem is denk ik dat er een 'traditionele herenkleding' topic mist en deze een beetje die plaats heeft ingenomen. Het tweede probleem is natuurlijk hoe je fijnproevers definieert. Gaat het hier specifiek om high end labels? Bepaalde stijlen of is bv een Rick Owens t-shirt van een paar honderd euro ook een onderdeel wat er bij hoort?
pi_147603871
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:22 schreef kipknots het volgende:

[..]

Het probleem is denk ik dat er een 'traditionele herenkleding' topic mist en deze een beetje die plaats heeft ingenomen. Het tweede probleem is natuurlijk hoe je fijnproevers definieert. Gaat het hier specifiek om high end labels? Bepaalde stijlen of is bv een Rick Owens t-shirt van een paar honderd euro ook een onderdeel wat er bij hoort?
Je hebt hier wel een punt, waar trek je de lijn? Echter lijkt het mij wel simpel om te stellen dat alles binnen de categorie, van bommel, susu etc hier niet thuishoort.
pi_147604380
quote:
4s.gif Op maandag 15 december 2014 15:40 schreef Quantic het volgende:
Echter lijkt het mij wel simpel om te stellen dat alles binnen de categorie, van bommel, susu etc hier niet thuishoort.
Want? :)
pi_147604651
Dat is wat de meeste mensen niet onder fijnproeverij verstaan.
Over het algemeen zit het in fijnproeverij in kleine details en exclusieve materialen of andere dingen die een item tot iets speciaals maken.
Dit is nou niet echt het geval bij items van suit suply oid ondanks dat het vast prima pakken zijn.
Faka G
pi_147604769
Van Bommel en SuitSupply worden genoemd in de openingspost, dus op dit moment lijkt het me hier sowieso thuis horen.
pi_147605109
Denk dat dit juist de plek is waar de Van Bommels en Van Liertjes een goede ondergrens zijn, om die mensen ervan te overtuigen dat ze beter door kunnen sparen. Net als dat qua pakken SuSu een mooie ondergrens is.

Rick Owens ed. lijkt me hier niet thuis horen, is een andere stijl en past er gewoon niet tussen.
pi_147605645
Welke winkel in de randstad heeft een behoorlijke voorraad en keuze uit overhemden met dubbele manchet?
pi_147605722
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:28 schreef Harmankardon het volgende:
Welke winkel in de randstad heeft een behoorlijke voorraad en keuze uit overhemden met dubbele manchet?
Dat wordt maatwerk gok ik. Tenzij je alleen wit/lichtblauw draagt. Je zou even Harbour kunnen bellen in Amsterdam, zitten op de Van Baerlestraat. Zijn gespecialiseerd in engelse mode, en zij dragen dan ook veel dubbele manchetten.
pi_147606012
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:31 schreef Accursius het volgende:

[..]

Dat wordt maatwerk gok ik. Tenzij je alleen wit/lichtblauw draagt. Je zou even Harbour kunnen bellen in Amsterdam, zitten op de Van Baerlestraat. Zijn gespecialiseerd in engelse mode, en zij dragen dan ook veel dubbele manchetten.
Blauw zou wel kunnen, ken ze nog niet dus zal eens langsgaan.
pi_147606067
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:13 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Denk dat dit juist de plek is waar de Van Bommels en Van Liertjes een goede ondergrens zijn, om die mensen ervan te overtuigen dat ze beter door kunnen sparen. Net als dat qua pakken SuSu een mooie ondergrens is.

Rick Owens ed. lijkt me hier niet thuis horen, is een andere stijl en past er gewoon niet tussen.
Ik bezoek deze topic niet om mensen te gaan overtuigen...
pi_147606112
Maar goed, deze discussie komt eens in de zoveel tijd weer langs en blijft maar terugkomen. Wellicht dat een mod wat kan toevoegen aan deze discussie? Fijnproevers en SUSU e.d. splitsen?
pi_147606401
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:13 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Denk dat dit juist de plek is waar de Van Bommels en Van Liertjes een goede ondergrens zijn, om die mensen ervan te overtuigen dat ze beter door kunnen sparen. Net als dat qua pakken SuSu een mooie ondergrens is.
Lijkt mij ook. Dan heb je de mensen te pakken die wel enige mate van kwaliteit wensen, maar er (nog) niet toe zijn aan daar heul veul geld aan uit te geven.

De mensen die 'gewoon ff nette schoenen nodig hebben voor een begrafenis' en voor wie de Invito wel prima is, zullen hier toch niet snel komen. En om in plaats van één matig lopend topic twee nagenoeg identieke slecht lopende topics te maken...
pi_147606448
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:31 schreef Accursius het volgende:
Dat wordt maatwerk gok ik. Tenzij je alleen wit/lichtblauw draagt. Je zou even Harbour kunnen bellen in Amsterdam, zitten op de Van Baerlestraat. Zijn gespecialiseerd in engelse mode, en zij dragen dan ook veel dubbele manchetten.
Maatwerk? Zo bijzonder is een dubbele manchet toch niet? Zelfs bij de Bijenkorf in Amsterdam hebben ze zeker 20 verschillende.
pi_147608088
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 15:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Want? :)
Mainstream? Dat is dan dus per definitie niet voor fijnproevers.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147608361
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mainstream? Dat is dan dus per definitie niet voor fijnproevers.
Beetje vreemde definitie, iedereen draag twee schoenen. Kan dus onmogelijk voor de fijnproever zijn :?
pi_147608393
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:51 schreef Harmankardon het volgende:

Beetje vreemde definitie, iedereen draag twee schoenen. Kan dus onmogelijk voor de fijnproever zijn :?
Is dit nu serieus bedoelt?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147608420
quote:
11s.gif Op maandag 15 december 2014 17:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dit nu serieus bedoelt?
En of
pi_147608448
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:52 schreef Harmankardon het volgende:

En of
Jij snapt dus niet dat het gaat over welke schoenen wel en welke niet in plaats van over de vraag of het hier ook over schoenen gaat?

Tsjonge!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147608598
quote:
10s.gif Op maandag 15 december 2014 17:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij snapt dus niet dat het gaat over welke schoenen wel en welke niet in plaats van over de vraag of het hier ook over schoenen gaat?

Tsjonge!
Jij snapt niet dat het hanteren van simpelweg de definitie mainstream ongestuurd is en zonder inhoudelijke grondslag volledig onzinnig? SuSu is mainstream maar Armani niet? Van Bommel wel maar Tistoni niet.
  maandag 15 december 2014 @ 18:18:52 #185
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147609112
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mainstream? Dat is dan dus per definitie niet voor fijnproevers.
Jezus... Meen je dit? Dat valt mij van je tegen. Ik dacht dat het om kwaliteit ging. Niet om mainstream of niet. Dat maakt dit topic ineens voor elitaire hipsters ipv voor kerels met een verfijnde smaak.
pi_147609302
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:59 schreef Harmankardon het volgende:

Jij snapt niet dat het hanteren van simpelweg de definitie mainstream ongestuurd is en zonder inhoudelijke grondslag volledig onzinnig? SuSu is mainstream maar Armani niet?
Ga maar eens kijken hoe vaak je een Giorgio Armani pak aantreft. Kun je (zeker in NL) vrijwel nergens kopen.

Verder heb ik dit draadje niet opgezet. Wellicht is iets anders bedoeld, maar fijnproevers zijn mensen met een verfijnde smaak. Dat wil niet zeggen dat zij niet ook iets kunnen kopen wat mainstream is, maar dat is dan niet voor fijnproevers as such.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147609375
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 18:18 schreef bleiblei het volgende:

Jezus... Meen je dit? Dat valt mij van je tegen. Ik dacht dat het om kwaliteit ging. Niet om mainstream of niet. Dat maakt dit topic ineens voor elitaire hipsters ipv voor kerels met een verfijnde smaak.
Wat hipsters ermee te maken hebben ontgaat mij.

Een fijnproever ken je natuurlijk primair in de zin van gastronomie. Die fijnproever zoekt niet naar een tournedos (ook al is het nog zo'n goed stuk vlees), maar naar een bijzondere bereiding. Die zoekt derhalve per definitie naar iets bijzonders.

Dat is in ieder geval mijn uitleg en dat dit draadje een volstrekt andere kant op is gegaan is een ander verhaal. Maar dan zou wellicht de titel wat beter mogen zijn. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147609876
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 18:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jezus... Meen je dit? Dat valt mij van je tegen. Ik dacht dat het om kwaliteit ging. Niet om mainstream of niet. Dat maakt dit topic ineens voor elitaire hipsters ipv voor kerels met een verfijnde smaak.
Ik vind dan ook dat heel veel merken zoals Armani, Prada, Versace ook echt hele lelijke dingen maken dat ik zeker niet voor fijnproevers vindt. Soms kom je toch dingen tegen..
pi_147609904
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Verder heb ik dit draadje niet opgezet. Wellicht is iets anders bedoeld, maar fijnproevers zijn mensen met een verfijnde smaak. Dat wil niet zeggen dat zij niet ook iets kunnen kopen wat mainstream is, maar dat is dan niet voor fijnproevers as such.
ik begrijp je punt, maar om dezelfde analogie vast te houden: een culinaire fijnproever kan ook enorm genieten van iets simpels in combinatie met het bijzondere gerecht (peper en zout, wortels uit eigen tuin, etc). Dus ook al is SuSu in brede zin wellicht niet fijnproevermateriaal, je kunt het m.i. niet zomaar uitvlakken want in combinatie met iets anders zou het zomaar in het plaatje kunnen passen.
pi_147610541
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:45 schreef mytec het volgende:

Ik vind dan ook dat heel veel merken zoals Armani, Prada, Versace ook echt hele lelijke dingen maken dat ik zeker niet voor fijnproevers vindt. Soms kom je toch dingen tegen..
Dat zijn dan naar ik aanneem de goedkope lijnen. Heb ik ook niets mee hoor... Maar ze verdienen er waarschijnlijk meer aan dan de toplijn. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 15 december 2014 @ 19:06:51 #191
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147610617
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat hipsters ermee te maken hebben ontgaat mij.

Een fijnproever ken je natuurlijk primair in de zin van gastronomie. Die fijnproever zoekt niet naar een tournedos (ook al is het nog zo'n goed stuk vlees), maar naar een bijzondere bereiding. Die zoekt derhalve per definitie naar iets bijzonders.

Dat is in ieder geval mijn uitleg en dat dit draadje een volstrekt andere kant op is gegaan is een ander verhaal. Maar dan zou wellicht de titel wat beter mogen zijn. ;)
Hipsters, mensen die anders willen zijn dan de meute en daarom mainstream spullen mijden.
pi_147610870
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:46 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

ik begrijp je punt, maar om dezelfde analogie vast te houden: een culinaire fijnproever kan ook enorm genieten van iets simpels in combinatie met het bijzondere gerecht (peper en zout, wortels uit eigen tuin, etc). Dus ook al is SuSu in brede zin wellicht niet fijnproevermateriaal, je kunt het m.i. niet zomaar uitvlakken want in combinatie met iets anders zou het zomaar in het plaatje kunnen passen.
Begrijp me goed, ik bedoel het niet negatief. Ik draag redelijk vaak jeans, maar jeans vind ik zelden iets wat je kan plaatsen in 'fijnproever'. Toevallig heb ik er vandaag een aan die je daar wel onder kan brengen, maar strikt genomen is het al geen jeans, want een blend met cashmere ipv 100% katoen... Maar daardoor valt het ook meteen op als een bijzondere jeans. En daar gaat het mi toch wel om: onderscheidendheid.

Maar van mij mag men ook over SuSu praten hier hoor. Ik heb er niet echt een mening over.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147610897
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:06 schreef bleiblei het volgende:

Hipsters, mensen die anders willen zijn dan de meute en daarom mainstream spullen mijden.
Dat heeft niets met fijnproevers te maken. Dat is mijden om maar 'anders' te zijn. Doorgaans om te verbergen hoe gewoontjes men wel niet is. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147611535
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zijn dan naar ik aanneem de goedkope lijnen. Heb ik ook niets mee hoor... Maar ze verdienen er waarschijnlijk meer aan dan de toplijn. ;)
Nee ik bedoel juist ook de duurdere lijnen maar soms lijken die dingen meer op concept spullen of hele vage dingen. Vooral Prada schoenen of Armani collezioni shirts.
pi_147611604
De geestelijke vader van deze (oorspronkelijke) reeks is Solitarias. Als ik het goed begrijp heeft hij toentertijd, met een paar andere users, het inmiddels succesvolle stijlforum geopend. Ik heb toen besloten deze reeks onder dezelfde naam hier op FOK! verder te zetten.

Solitarias kwam af en toe ook nog buurten, al is dat nu alweer een hele tijd geleden. Hij was wel strikt in wat fijnproevers is en wat niet. Ik open met die reden nog wel een apart SuitSupply topic om de scheiding te handhaven.
pi_147611699
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:34 schreef mytec het volgende:

Nee ik bedoel juist ook de duurdere lijnen maar soms lijken die dingen meer op concept spullen of hele vage dingen. Vooral Prada schoenen of Armani collezioni shirts.
Welke Prada schoenen bedoel je zoal?

En AC is niet een duurdere lijn. Prima spul, maar zelden bijzonder. GA daarentegen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147611736
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:36 schreef Mylene het volgende:
De geestelijke vader van deze (oorspronkelijke) reeks is Solitarias. Als ik het goed begrijp heeft hij toentertijd, met een paar andere users, het inmiddels succesvolle stijlforum geopend. Ik heb toen besloten deze reeks onder dezelfde naam hier op FOK! verder te zetten.

Solitarias kwam af en toe ook nog buurten, al is dat nu alweer een hele tijd geleden. Hij was wel strikt in wat fijnproevers is en wat niet. Ik open met die reden nog wel een apart SuitSupply topic om de scheiding te handhaven.
Op het stijlforum word je volgens mij ook doodgegooid met SuSu... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147612031
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke Prada schoenen bedoel je zoal?

En AC is niet een duurdere lijn. Prima spul, maar zelden bijzonder. GA daarentegen...
Een voorbeeldje wat ik echt lelijk en smaakloos vindt:
http://www.prada.com/it/IT/e-store/man/footwear/lace-ups/product/2EG106_3F33_F0038.html

http://www.prada.com/it/I(...)EE098_P39_F0161.html

te aparte dingen die er echt niet uitzien.
pi_147612169
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:48 schreef mytec het volgende:

[..]

Een voorbeeldje wat ik echt lelijk en smaakloos vindt:
http://www.prada.com/it/IT/e-store/man/footwear/lace-ups/product/2EG106_3F33_F0038.html

http://www.prada.com/it/I(...)EE098_P39_F0161.html

te aparte dingen die er echt niet uitzien.
O, die schoenen... Ja, past mi wel bij 'fijnproever' en ik vind het wel leuk dat er mensen zijn die dit soort schoenen dragen... Ik zou het zelf echter niet doen. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147613968
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, die schoenen... Ja, past mi wel bij 'fijnproever' en ik vind het wel leuk dat er mensen zijn die dit soort schoenen dragen... Ik zou het zelf echter niet doen. ;)
Die schoenen vind ik dus absoluut niet bij het label ''fijnproever'' passen. Wat een lelijke dingen zeg. Echter zegt de term fijnproever in zijn originele betekenis (eten) al vrij weinig, laat staan dat de definitie ook maar enigszins duidelijk is op de manier waarop het woord hier, in dit topic, wordt gebruikt.
quote:
FIJNPROEVER

1) Epicurist 2) Gourmet 3) Gourmand 4) Gastronoom 5) Genotzuchtig mens 6) Hij mag dat lekker testen (crypt.) 7) Keurder 8) Kenner van de keuken 9) Kenner

http://www.encyclo.nl/
De originele definitie is dus al behoorlijk vaag. Epicurist, gourmand, een genotzuchtig mens. Het enige wat die woorden met elkaar gemeen hebben is dat ze betrekking hebben op de subjectieve perceptie van ieder individu wat betreft genot. Genot voor de een is dat niet voor de ander. Dit betekent dat we hier eerst een aantal categorieën zouden moeten verzinnen waarna we vervolgens zouden moeten stemmen om tot een soort democratische consensus te komen over wat wel en niet onder fijnproeverij geschaard kan worden.

Dus waar gaan we die arbitraire grens trekken als het überhaupt al niet duidelijk is wat de term fijnproever nou eigenlijk betekent?
pi_147614182
Mooi en lelijk is subjectief, dat weet je hoop ik wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 15 december 2014 @ 20:37:39 #202
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147614288
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, die schoenen... Ja, past mi wel bij 'fijnproever' en ik vind het wel leuk dat er mensen zijn die dit soort schoenen dragen... Ik zou het zelf echter niet doen. ;)
Hipster dus. Rare dingen dragen omdat het anders is.
En het sneue is dat het als fijnproeverij wordt gezien omdat er een prijskaartje van een paar 100/1000 euro aan hangt.

Nee, ik had je hoger ingeschat :Y .
Fijnproeven is imho kwaliteit van rommel en als smaakvol van smaakloos weten te scheiden. Of je er nu 1 iemand of 10 mensen mee ziet lopen.

En ja, ik voel mij aangesproken met mijn van Bommels en SuSu pakken :P .
edit: Al voel ik mij eigenlijk ook helemaal geen fijnproever. Dus wat zeur ik :') .
Ben al weg hiero :') .
pi_147614995
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:37 schreef bleiblei het volgende:

Hipster dus. Rare dingen dragen omdat het anders is.
En het sneue is dat het als fijnproeverij wordt gezien omdat er een prijskaartje van een paar 100/1000 euro aan hangt.

Dat maak jij er nu van... Als ik denk aan hipsters passen dit soort schoenen daar niet bij. Wat ik in de winkels zie is dat het met name bij aziaten in de smaak valt.

quote:
Nee, ik had je hoger ingeschat :Y .
Zoals gezegd: ik vind het ook niet mooi, maar ik vind het wel een pré als iemand afwijkend durft te zijn. Volgers zijn er genoeg.

quote:
Fijnproeven is imho kwaliteit van rommel en als smaakvol van smaakloos weten te scheiden. Of je er nu 1 iemand of 10 mensen mee ziet lopen.

Die schoenen van Prada zijn wel mooi gemaakt hoor...

quote:
En ja, ik voel mij aangesproken met mijn van Bommels en SuSu pakken :P .
edit: Al voel ik mij eigenlijk ook helemaal geen fijnproever. Dus wat zeur ik :') .
Ben al weg hiero :') .
Van mij mag je blijven hoor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147615062
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:36 schreef DS4 het volgende:
Mooi en lelijk is subjectief, dat weet je hoop ik wel?
Erudiete reactie op mijn wat meer inhoudelijke post :')
pi_147615150
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:14 schreef DS4 het volgende:
Begrijp me goed, ik bedoel het niet negatief. Ik draag redelijk vaak jeans, maar jeans vind ik zelden iets wat je kan plaatsen in 'fijnproever'.
Ah, dus de Jacob Cohen jeans e.d. - waar hier nogal eens over gesproken werd - gaan ook in de ban.
pi_147616389
Het lijkt erop dat het niet bepaald makkelijk te definiëren is. Maar inderdaad over smaak valt te twisten. De ene vindt iets wel mooi wat voor de ander rommel is. Als je de betekenis van Stijlvol pakt:
stijlvol (bn): artistiek, chic, elegant, esthetisch, fraai, geraffineerd, modieus, mooi, smaakvol, zwierig. Dan zit daar nogal wat verschil in..

Exclusief is want anders dan stijlvol. Maar het is maar goed dat over smaak te twisten valt anders is het nogal een saai topic. Dan kan je alleen dingen posten en iedereen kan dan reageren: ja inderdaad mooi.
pi_147616510
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:15 schreef mytec het volgende:
Het lijkt erop dat het niet bepaald makkelijk te definiëren is. Maar inderdaad over smaak valt te twisten. De ene vindt iets wel mooi wat voor de ander rommel is. Als je de betekenis van Stijlvol pakt:
stijlvol (bn): artistiek, chic, elegant, esthetisch, fraai, geraffineerd, modieus, mooi, smaakvol, zwierig. Dan zit daar nogal wat verschil in..

Exclusief is want anders dan stijlvol. Maar het is maar goed dat over smaak te twisten valt anders is het nogal een saai topic. Dan kan je alleen dingen posten en iedereen kan dan reageren: ja inderdaad mooi.
Precies. ^O^
pi_147619114
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:50 schreef samthegreat5 het volgende:

Erudiete reactie op mijn wat meer inhoudelijke post :')
Lees die nog eens kritisch terug en zie dan waar deze de mist in gaat...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147619162
quote:
6s.gif Op maandag 15 december 2014 20:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, dus de Jacob Cohen jeans e.d. - waar hier nogal eens over gesproken werd - gaan ook in de ban.
Het zal mij eerlijk gezegd jeuken. Daar was ik toch wel duidelijk over hoop ik?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147619488
quote:
6s.gif Op maandag 15 december 2014 20:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, dus de Jacob Cohen jeans e.d. - waar hier nogal eens over gesproken werd - gaan ook in de ban.
Voor jeans fijnproeverij is er natuurlijk een ander topic. ;)

Voor afwijkend maar wel fijnproeverij vind ik dit bv een beter voorbeeld dan die Prada schoenen:



Zal het zelf nooit dragen, maar kan het wel waarderen bij anderen. Al pas ik niet echt in dit aangezien ern paar Allen Edmonds, jeans en hopelijk over een tijdje een tijdje een paar Wolverine 1000 miles wel de 'bovenkant' van mijn kledingkast is.
pi_147619554
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:40 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Blauw zou wel kunnen, ken ze nog niet dus zal eens langsgaan.
Hele gave winkel, heel Engels en sympathieke man die er werkt.
pi_147619718
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 22:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees die nog eens kritisch terug en zie dan waar deze de mist in gaat...
Jammer, ik dacht een inhoudelijke discussie te kunnen voeren, maar over die capaciteit beschik je dus niet.
pi_147620159
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 22:08 schreef kipknots het volgende:

[..]

Voor jeans fijnproeverij is er natuurlijk een ander topic. ;)

Voor afwijkend maar wel fijnproeverij vind ik dit bv een beter voorbeeld dan die Prada schoenen:

[ afbeelding ]
Komt dat uit de erfenis van Michael Jackson?
pi_147621138
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:14 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Jammer, ik dacht een inhoudelijke discussie te kunnen voeren, maar over die capaciteit beschik je dus niet.
Een inhoudelijke discussie over iets wat zo ongrijpbaar is als de pest?

Ik wens je veel succes daarmee!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147621243
quote:
10s.gif Op maandag 15 december 2014 22:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een inhoudelijke discussie over iets wat zo ongrijpbaar is als de pest?

Ik wens je veel succes daarmee!
Kom eens een keertje langs op mijn faculteit, het zal je goed doen :')
Daarbij: zo ongrijpbaar is de pest niet, of leef je nog in de 14e eeuw?
pi_147621431
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:51 schreef samthegreat5 het volgende:

Kom eens een keertje langs op mijn faculteit, het zal je goed doen :')

Dat denk ik ook... Ik vond het idd leuk om te doceren op de universiteit.

Maar pas je even op dat jij jezelf niet te serieus gaat nemen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147622048
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:51 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Daarbij: zo ongrijpbaar is de pest niet, of leef je nog in de 14e eeuw?
Zo! Daar heeft ie vast niet van terug
Faka G
pi_147622415
-edit: doe even normaal zeg

[ Bericht 46% gewijzigd door Mylene op 16-12-2014 09:44:14 ]
pi_147633124
-edit: kap eens zeg

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 16-12-2014 13:57:57 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:22:38 #220
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_147636573
Heren, heren...
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_147638845
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:35 schreef samthegreat5 het volgende:
-edit: kap eens zeg
Wat? Ik was serieus. Het is toch het herenkleding topic. Ik post gewoon manchetknopen met de vraag wat men ervan vindt.

Nog maar een keer dan.

Zou iemand dit dragen? En wat voor soort manchetknopen geniet jullie voorkeur: zilver/goud, kristal, figuurtjes, houten afwerking?
http://www.manchetknopenk(...)tje-blauw-be369.html
pi_147638973
seriously
pi_147639008
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:30 schreef Nezhi het volgende:
seriously
Niet zo'n tortelduifje neem ik aan? :P
pi_147639226
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Wat? Ik was serieus. Het is toch het herenkleding topic. Ik post gewoon manchetknopen met de vraag wat men ervan vindt.

Nog maar een keer dan.

Zou iemand dit dragen? En wat voor soort manchetknopen geniet jullie voorkeur: zilver/goud, kristal, figuurtjes, houten afwerking?
http://www.manchetknopenk(...)tje-blauw-be369.html
Verschrikkelijk, koop iets van Kent Wang. Niet duur en erg gaaf.
http://www.kentwang.com/cuff-links
pi_147639377
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:37 schreef Accursius het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, koop iets van Kent Wang. Niet duur en erg gaaf.
http://www.kentwang.com/cuff-links
Zitten mooie tussen zeg. Ben vooral gecharmeerd van de ovalen manchetknopen met parelmoer, carneool en lapis lazuli. Maar zat meer een beetje richting de 30 euro te kijken.
pi_147639467
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:42 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Zitten mooie tussen zeg. Ben vooral gecharmeerd van de ovalen manchetknopen met parelmoer, carneool en lapis lazuli. Maar zat meer een beetje richting de 30 euro te kijken.
http://www.kentwang.com/cuff-links/mother-of-pearl-white.html
Is 30$ inc shipping
http://www.kentwang.com/c(...)mother-of-pearl.html
Die 60$
http://www.kentwang.com/cuff-links/knot-silver.html
Of die ook 60$

nja dan ben je voor onderste twee, per paar, 45,- ongeveer kwijt. Is wel iets duurder natuurlijk maar dan heb je wel een paar knopen wat, in principe, de erfenis in gaat. Zijn ook nog eens tijdloze modellen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:01:37 #227
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147639939
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:37 schreef Accursius het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, koop iets van Kent Wang. Niet duur en erg gaaf.
http://www.kentwang.com/cuff-links
Neem dan iets van Shanghai Tang (sowieso :9 spul),
https://www.shanghaitang.com/en-hk/men/cufflinks.html
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_147640856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:01 schreef static het volgende:

[..]

Neem dan iets van Shanghai Tang (sowieso :9 spul),
https://www.shanghaitang.com/en-hk/men/cufflinks.html
Heb de website opgeslagen, mooi spul ja. Wel jammer van de sluiting. Dat pinnetje wat je moet omslaan zeg maar.
pi_147654217
Ik ben me er niet zeker van of dit topic wellicht iets te conservatief is, maar heeft toevallig iemand enig idee waar ik een nette wollen overjas in een andere kleur dan het standaard zwart/donkerblauw/donkergrijs/donkerbruin zou kunnen vinden? Bij voorkeur (bordeaux)rood, eventueel gematigde paars- of bronstinten.

Beetje dit idee:


N.B. Ik weet dat Suitsupply nu weer een jas heeft die ze rood noemen... Maar in mijn kleurenperceptie is dit toch meer donkerpoepbruin, dan rood. Niet helemaal wat ik zoek..
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_147661076
Zit er eigenlijk verschil in stropdassen? :?

Bijv deze vergeleken met deze (1) of deze (2) of deze (3) en ten slotte nog deze (4)
Irene is bae <3
pi_147661517
Ja. Goedkope stropdassen hebben vaak interlining, wat de stropdas dikker maakt en moeilijker knoopt. Tevens zit er verschil in zijde.

Ik heb dassen van ¤80 die beduidend mooier knopen dan dassen van een tientje, beide zijn van zijde.
pi_147661825
quote:
5s.gif Op woensdag 17 december 2014 03:33 schreef Jiang153 het volgende:
Zit er eigenlijk verschil in stropdassen? :?

Bijv deze vergeleken met deze (1) of deze (2) of deze (3) en ten slotte nog deze (4)
De kwaliteit van het zijde en het binnenwerk. Mocht je nog prachtige dassen zoeken moet je even naar Pauw, 3 stuks voor 150,- van Petronius of Drakes. Beide top-tier merken als het om dassen gaat. Mocht Pauw toch niet in de buurt zitten of dat is toch te duur zou ik die van de SuitSupply proberen, hoor ik goede verhalen over. Mocht je net iets meer willen uitgeven maar wel onder de 100,- dan kun je ook kijken voor [url=https://www.samhober.com/grenadine-fina-solid-ties/]Sam Hober[url].

Nog een laatste toevoeging, veel dassen komen uit dezelfde fabriek. Merken als Brioni, Louis Vuitton, Gucci etc worden gemaakt in dezelfde fabriek. Er kan echter wel verschil zitten tussen de kwaliteit van het zijde. Maar de maakwijze is wel (vrijwel) identiek.
pi_147676369
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 08:32 schreef Accursius het volgende:

[..]

De kwaliteit van het zijde en het binnenwerk. Mocht je nog prachtige dassen zoeken moet je even naar Pauw, 3 stuks voor 150,- van Petronius of Drakes. Beide top-tier merken als het om dassen gaat. Mocht Pauw toch niet in de buurt zitten of dat is toch te duur zou ik die van de SuitSupply proberen, hoor ik goede verhalen over. Mocht je net iets meer willen uitgeven maar wel onder de 100,- dan kun je ook kijken voor [url=https://www.samhober.com/grenadine-fina-solid-ties/]Sam Hober[url].

Nog een laatste toevoeging, veel dassen komen uit dezelfde fabriek. Merken als Brioni, Louis Vuitton, Gucci etc worden gemaakt in dezelfde fabriek. Er kan echter wel verschil zitten tussen de kwaliteit van het zijde. Maar de maakwijze is wel (vrijwel) identiek.
Bedoel je dat die minder glanst en een mooiere/makkelijkere knoop zet omdat die minder "stijf" is?
Irene is bae <3
pi_147676721
quote:
5s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:19 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Bedoel je dat die minder glanst en een mooiere/makkelijkere knoop zet omdat die minder "stijf" is?
Correct, niet alleen de glans maar ook de zachtheid. Goedkoop zijde wil nog wel eens wat harder aanvoelen. Het knopen heeft daar ook mee te maken. Fijner zijde resulteert vaak ook in een kleinere en mooiere knoop. Dit heeft echter ook met het binnenwerk te maken! In een das zit namelijk (vaak) canvas om de das meer stevigheid te geven.
pi_147677560
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:45 schreef Accursius het volgende:

[..]

http://www.kentwang.com/cuff-links/mother-of-pearl-white.html
Is 30$ inc shipping
http://www.kentwang.com/c(...)mother-of-pearl.html
Die 60$
http://www.kentwang.com/cuff-links/knot-silver.html
Of die ook 60$

nja dan ben je voor onderste twee, per paar, 45,- ongeveer kwijt. Is wel iets duurder natuurlijk maar dan heb je wel een paar knopen wat, in principe, de erfenis in gaat. Zijn ook nog eens tijdloze modellen.
Denk dat ik eerst een goedkoper paar cufflinks koop, dan later een van die kentwang cufflinks.
pi_147679463
Een vraagje voor de fijnproevers hier zo. Houden jullie je overjas aan in de auto of zowel overjas als jasje uit?
pi_147679795
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:49 schreef Syntix het volgende:
Een vraagje voor de fijnproevers hier zo. Houden jullie je overjas aan in de auto of zowel overjas als jasje uit?
Uit.

Zit ook niet comfortabel in kuipstoelen... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147680487
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:01 schreef static het volgende:

[..]

Neem dan iets van Shanghai Tang (sowieso :9 spul),
https://www.shanghaitang.com/en-hk/men/cufflinks.html
Ja, ik ben ook liefhebber van Shanghai Tang. Ik heb deze keten leren kennen toen ze nog aan Madison Avenue in New York zaten. Ik was meteen verliefd. Ik heb er inmiddels aardig wat kledingstukken van in mijn bezit.

Jij zal het wel hebben leren kennen in Azië toch? Waar het helemaal een begrip is.
  woensdag 17 december 2014 @ 20:41:55 #239
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_147681308
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:59 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Denk dat ik eerst een goedkoper paar cufflinks koop, dan later een van die kentwang cufflinks.
Lijkt me verstandig, kan je ook oriënteren. Wil je nog wel als tip meegeven dat manchetknopen in principe onderling verbonden moeten zijn met een kettinkje en niet met zo'n staafje. :)
pi_147693422
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:41 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Lijkt me verstandig, kan je ook oriënteren. Wil je nog wel als tip meegeven dat manchetknopen in principe onderling verbonden moeten zijn met een kettinkje en niet met zo'n staafje. :)
Wat is er mis met een staafje?
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:10:00 #241
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147738755
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:18 schreef Mylene het volgende:
Jij zal het wel hebben leren kennen in Azië toch? Waar het helemaal een begrip is.
Yep, HK. Koop er wel eens wat shirts (maar meer met een Aziatische touch):
https://www.shanghaitang.com/en-hk/men/shirts.html

En laatst deze (het begint hier nu ook koud te worden):
https://www.shanghaitang.(...)ime-6C334F600AK.html

Moest meteen een voorraad inslaan voor mijn familie. :+

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_147741653
Profuomo slim fit wit overhemd met dubbele manchet ontvangen. Heb een boordmaat kleiner dan normaal besteld (heb ik met SuSu overhemden ook) vanwege de geluiden die ik hoorde over dat Profuomo overhemden aan de wijde kant zijn.

Fit valt prima uit moet ik zeggen! Ik heb vrij brede schouders, maar niet extreem. Kan me voorstellen dat voor de dunnere individuen onder ons Profuomo shirts inderdaad wat ruim uitvallen.
  zondag 21 december 2014 @ 15:51:41 #243
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147804600
Kan je de mouwen van een jasje langer maken?

Heb namelijk wel gehoord van het korter maken ervan maar langer...? :?
Irene is bae <3
  zondag 21 december 2014 @ 15:58:31 #244
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147804852
Zoiets als bijknippen bij de kapper? :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 21 december 2014 @ 15:59:04 #245
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147804866
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 15:58 schreef static het volgende:
Zoiets als bijknippen bij de kapper? :+
:?
Irene is bae <3
  zondag 21 december 2014 @ 16:06:15 #246
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147805147
quote:
4s.gif Op zondag 21 december 2014 15:51 schreef Jiang153 het volgende:
Kan je de mouwen van een jasje langer maken?

Heb namelijk wel gehoord van het korter maken ervan maar langer...? :?
Moet je even kijken of er nog stof aan de binnenkant van de mouw zit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 21 december 2014 @ 16:24:59 #247
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147806161
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2014 16:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Moet je even kijken of er nog stof aan de binnenkant van de mouw zit.
Ja de medewerker zei dat er extra stof bij de mouw zat, maar gaat dan niet de hele verhouding met die knopen etc. weg?
Irene is bae <3
  zondag 21 december 2014 @ 16:29:48 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147806350
In beginsel wel ja, maargoed: een centimetertje meer of minder maakt ook niet uit. Niemand die het ziet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 21 december 2014 @ 22:40:19 #249
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147823187
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:29 schreef eriksd het volgende:
In beginsel wel ja, maargoed: een centimetertje meer of minder maakt ook niet uit. Niemand die het ziet.
Zie dat het max 2 cm kan.

Nou dat wordt een ramp denk ik :'(

[ Bericht 54% gewijzigd door Jiang153 op 22-12-2014 05:03:36 ]
Irene is bae <3
  maandag 22 december 2014 @ 11:25:51 #250
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_147836450
Heren,

Al geruime tijd zoek ik een mooi paar double monks (suede, bruin). Nu kwam ik toevallig deze tegen voor een erg mooie prijs:

http://www.vanzuilenmode.(...)1419/3520.31.108663/

Achter heb ik een aantal vragen: vallen zulke schoenen groot of klein uit? En zou het überhaupt wat zijn? Over het merk kan ik weinig vinden.

Bedankt!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_147836782
Schoenen moet je passen. Ook als de maat klopt... de leest kan nog steeds niet passen bij jouw voet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 22 december 2014 @ 12:26:46 #252
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147837985
Bij suede zou ik overigens een (half) maatje kleiner nemen i.v.m. uitlopen. Verder wat DS4 zegt: hangt helemaal af van de leest.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 24 december 2014 @ 04:14:39 #253
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147908230
Ik snap sowieso niet dat men voor (dure) kleding online gaat bestellen. Sommige dingen (boxer-shorts and sokken daargelaten) moet je toch echt zelf passen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_147924975
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 11:25 schreef Susteren het volgende:
Heren,

Al geruime tijd zoek ik een mooi paar double monks (suede, bruin). Nu kwam ik toevallig deze tegen voor een erg mooie prijs:

http://www.vanzuilenmode.(...)1419/3520.31.108663/

Achter heb ik een aantal vragen: vallen zulke schoenen groot of klein uit? En zou het überhaupt wat zijn? Over het merk kan ik weinig vinden.

Bedankt!
Geen ervaringen met het merk. Maar gezien de winkel in Nederland is gevestigd zou ik gewoon even bestellen. Is het toch niks stuur je het terug. En wat Eriksd zegt, half maatje kleiner wegens uitloop.
  woensdag 24 december 2014 @ 18:21:10 #255
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_147926251
Thanks! Dan is het 43, het gokje van online bestellen neem ik gewoon. :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_147927156
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 04:14 schreef static het volgende:
Ik snap sowieso niet dat men voor (dure) kleding online gaat bestellen. Sommige dingen (boxer-shorts and sokken daargelaten) moet je toch echt zelf passen.
Eens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 24 december 2014 @ 18:47:33 #257
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147927161
quote:
99s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:21 schreef Susteren het volgende:
het gokje van online bestellen neem ik gewoon.
Met als bijkomstigheid dat het allemaal duurder wordt voor de rest.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 24 december 2014 @ 19:14:17 #258
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_147928266
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:47 schreef static het volgende:

[..]

Met als bijkomstigheid dat het allemaal duurder wordt voor de rest.
Wat bedoel je precies?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 24 december 2014 @ 19:16:18 #259
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147928370
quote:
99s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:14 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Moet ik je dat nou serieus uitleggen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 24 december 2014 @ 19:24:36 #260
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_147928760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:16 schreef static het volgende:

[..]

Moet ik je dat nou serieus uitleggen?
Graag!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 24 december 2014 @ 19:45:12 #261
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147929637
quote:
99s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:24 schreef Susteren het volgende:

[..]

Graag!
`
: kolere.zeg
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_148214159
Heren, ik heb een paar suede chukkas gekocht. Nu moet ik hiervoor schoenspanners hebben, kan ik hiervoor het beste cederhouten schoenspanners gebruiken?
pi_148217085
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:28 schreef RicardoKishna het volgende:
Heren, ik heb een paar suede chukkas gekocht. Nu moet ik hiervoor schoenspanners hebben, kan ik hiervoor het beste cederhouten schoenspanners gebruiken?
Ja, zelf uitstekende ervaring met die van Lederen Riemen. Stevig en gemaakt van cederhout. Ook nog een voordeel: dingen gaan de erfenis in. Eens in het jaar licht opschuren en je kan er weer tegenaan.
pi_148217474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:21 schreef Accursius het volgende:

[..]

Ja, zelf uitstekende ervaring met die van Lederen Riemen. Stevig en gemaakt van cederhout. Ook nog een voordeel: dingen gaan de erfenis in. Eens in het jaar licht opschuren en je kan er weer tegenaan.
Thanks. Twee paar besteld en nog een spray voor suede!
pi_148277185
Ik zit eraan te denken om een paar Santoni schoenen te kopen met een enkele gesp (monk?). Wat zijn de ervaringen hiermee van jullie?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148277336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:57 schreef Skv het volgende:
Ik zit eraan te denken om een paar Santoni schoenen te kopen met een enkele gesp (monk?). Wat zijn de ervaringen hiermee van jullie?
Heb zelf laatst een paar gekocht, een oxford schoen van ze. Top kwaliteit, duurde wel even met inlopen. Als je ze goed poetst (Saphir) , op spanners zet en ze niet helemaal afdraagt (Dus niet dagelijks mee rondlopen, door weer/wind) heb je er zeker vijf jaar plezier van.

Edit

Oo en kijk eerst even bij Pauw en Oger. Hebben flinke kortingen nu op schoenen (Ook Santoni).
pi_148278450



Zoiets zit ik aan te denken, kosten 200 bij Old Vic in Zwolle. Kan dat op een blauw/donkergrijs pak?
Heb even getwijfeld aan zwarte schoenen, maar vind bruin toch wat meer bij me passen op het moment (en de wereld waarin ik werk).

[ Bericht 8% gewijzigd door Skv op 03-01-2015 13:48:13 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148279458
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:42 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zoiets zit ik aan te denken, kosten 200 bij Old Vic in Zwolle. Kan dat op een blauw/donkergrijs pak?
Heb even getwijfeld aan zwarte schoenen, maar vind bruin toch wat meer bij me passen op het moment (en de wereld waarin ik werk).
Mooie, kan prima in mijn ogen. Is een wat donkerdere kleur bruin en kan dus gewoon. Echt zo'n lichte cognac kleur vind ik zelf te veel contrast geven met een donker kleur pak en zou ik afraden. Dit model staat trouwens ook mooi onder denim of een chino.
pi_148279686
Accursius, ik heb mijn schoenspanners binnen. Ziet er uitstekend uit, thanks voor de tip!
pi_148280199
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:42 schreef Skv het volgende:
Kan dat op een blauw/donkergrijs pak?
Heb even getwijfeld aan zwarte schoenen, maar vind bruin toch wat meer bij me passen op het moment (en de wereld waarin ik werk).
Bruin kan natuurlijk nooit bij een blauw of grijs pak, maar in bepaalde beroepsgroepen wordt daar inderdaad anders over gedacht. Dus als je verkoper bent van auto's of keukens, makelaar, of aannemer... gewoon doen! :P
pi_148280300
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Bruin kan natuurlijk nooit bij een blauw of grijs pak, maar in bepaalde beroepsgroepen wordt daar inderdaad anders over gedacht. Dus als je verkoper bent van auto's of keukens, makelaar, of aannemer... gewoon doen! :P
Dit, en de pipoleest is uit. Lekker voor iets anders kijken Skv.

Suede monks vind ik dan een betere keus.
pi_148280560
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:22 schreef RicardoKishna het volgende:
Accursius, ik heb mijn schoenspanners binnen. Ziet er uitstekend uit, thanks voor de tip!
Top, goed om te horen! Heb zelf ook laatst een set weer besteld :7

quote:
6s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Bruin kan natuurlijk nooit bij een blauw of grijs pak, maar in bepaalde beroepsgroepen wordt daar inderdaad anders over gedacht. Dus als je verkoper bent van auto's of keukens, makelaar, of aannemer... gewoon doen! :P
Hierin moet ik gelijk geven indien het om een licht bruinige kleur gaat. Echter is dit gewoon donkerbruin en dat kan prima. Hij geeft zelf al aan dat dit ook kan in zijn beroepsgroep.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:44 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Dit, en de pipoleest is uit. Lekker voor iets anders kijken Skv.

Suede monks vind ik dan een betere keus.
Als je van mening bent dat donkerbruin niet onder een pak kan moet je ook niet beginnen over suede. Wees dan consequent en draag alleen zwart leer onder je pakken.
pi_148280605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:53 schreef Accursius het volgende:
Hierin moet ik gelijk geven indien het om een licht bruinige kleur gaat. Echter is dit gewoon donkerbruin en dat kan prima. Hij geeft zelf al aan dat dit ook kan in zijn beroepsgroep.
De vraag is dan of je eruit wilt zien als iemand die werkzaam is in die beroepsgroep. Je kunt wel makelaar zijn, maar wil je er ook bijlopen als een makelaar? :7
pi_148280633
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:55 schreef k_man het volgende:

[..]

De vraag is dan of je eruit wilt zien als iemand die werkzaam is in die beroepsgroep. Je kunt wel makelaar zijn, maar wil je er ook bijlopen als een makelaar? :7
touché
pi_148284074
Dank voor ieders reactie en overwegingen.
Ik ben me ervan bewust dat officieel een zwarte schoen onder een pak gedragen wordt. Echter draag ik zo nu en dan een pak en niet dagelijks.. Op mijn werk kan ik eigenlijk zeggen dat slechts een enkeling serieus met zijn kleding bezig is, dus echt uit de toon zal ik niet vallen met dergelijke bruine schoenen. Extra overweging is dat ik ze ook op jeans/chino kan dragen, wat ik mijn vrijetijd veelal doe.

Wat hierboven ook gezegd wordt: je hoeft er niet bij te gaan lopen als de rest, doe het gewoon zoals het hoort. Aan de andere kant heb ik juist het gevoel dat ik me de vrijheid kan permitteren omdat niemand door heeft hoe het eigenlijk zou horen. Dan doe ik het zoals het hoort puur voor mezelf, dat vind ik ook weer wat doorgetrokken.

Voor de beeldvorming: ik zal ze zo nu en dan dragen op een niet al te duur Suit Supply pak, waar ik er een paar van heb. Misschien moet ik ze gewoon maar eens passen en dan kijken of het wat is. Ik zit niet in de marketing/sales/bouw overigens, maar in de publieke sector. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148284128
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:44 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Dit, en de pipoleest is uit. Lekker voor iets anders kijken Skv.

Suede monks vind ik dan een betere keus.
Heb ik ook naar gekeken, maar ik heb al een paar Sasetti's van donkerbruin suede. Zonder monk weliswaar. Echter, als ik toch wat geld uitgeef dan wil ik graag iets meer diversiteit aanschaffen.

Lijkt een beetje op deze qua model:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148286190
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:53 schreef Accursius het volgende:

Als je van mening bent dat donkerbruin niet onder een pak kan moet je ook niet beginnen over suede. Wees dan consequent en draag alleen zwart leer onder je pakken.
Ik had iets meer moeten nuanceren tov. wat er in de quote stond, dus bij deze: donkerbruin en zwart suède vind ik wel gewoon kunnen onder een pak. Een mooie (tassel) loafer in donkerbruin suède staat dan ook gewoon prima onder een pak, net als een single- of dubbele monk.

quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb ik ook naar gekeken, maar ik heb al een paar Sasetti's van donkerbruin suede. Zonder monk weliswaar. Echter, als ik toch wat geld uitgeef dan wil ik graag iets meer diversiteit aanschaffen.

Lijkt een beetje op deze qua model: [ afbeelding ]
Dat lijkt in de verte toch niet op een monk, op het feit na dat het materiaal in dit geval hetzelfde is. In mijn ogen is een suède monk met relatief ronde neus een veel betere investering dan die Santoni's die je liet zien met een te spitse neus en gedateerde kleur(zijn ook niet voor niets in de aanbieding :) ), ga je echt heel snel op uitgekeken zijn.

Iets in museam calf een optie?
pi_148286316
Ik doelde ook op het materiaal inderdaad.

De opmerking over model sloeg op de afbeelding die ik plaatste en de schoen die ik nu heb.

Dit zijn de mijne, die ik meestal onder een pak draag, mogen wel even behandeld worden zie ik:


[ Bericht 43% gewijzigd door Skv op 03-01-2015 21:14:56 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148286360
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:56 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Ik had iets meer moeten nuanceren tov. wat er in de quote stond, dus bij deze: donkerbruin en zwart suède vind ik wel gewoon kunnen onder een pak. Een mooie (tassel) loafer in donkerbruin suède staat dan ook gewoon prima onder een pak, net als een single- of dubbele monk.

[..]

Dat lijkt in de verte toch niet op een monk, op het feit na dat het materiaal in dit geval hetzelfde is. In mijn ogen is een suède monk met relatief ronde neus een veel betere investering dan die Santoni's die je liet zien met een te spitse neus en gedateerde kleur(zijn ook niet voor niets in de aanbieding :) ), ga je echt heel snel op uitgekeken zijn.

Iets in museam calf een optie?
als ik die museam calf google dan lijkt de kleur nogal op die Santoni's? Ik wist niet dat het model gedateerd is, vind het in al mijn onwetendheid toch een mooie schoen. :@

Dit vind ik ook mooi, maar zie weinig verschil met wat ik postte.
http://www.voustenshoes.com/men/santoni-calogero-21197

Althans, de prijs scheelt behoorlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Skv op 03-01-2015 19:24:59 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:09:26 #280
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_148291619
Heb voor kerst een vest van Corneliani (model ID) gekregen, zal wel in een leuke doos.
pi_148302174
Museam calf
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:01 schreef Skv het volgende:

[..]

als ik die museam calf google dan lijkt de kleur nogal op die Santoni's? Ik wist niet dat het model gedateerd is, vind het in al mijn onwetendheid toch een mooie schoen. :@

Dit vind ik ook mooi, maar zie weinig verschil met wat ik postte.
http://www.voustenshoes.com/men/santoni-calogero-21197

Althans, de prijs scheelt behoorlijk.

museam calf is donkerder over het algemeen
pi_148305270
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:51 schreef Skv het volgende:
Dank voor ieders reactie en overwegingen.
Ik ben me ervan bewust dat officieel een zwarte schoen onder een pak gedragen wordt. Echter draag ik zo nu en dan een pak en niet dagelijks.. Op mijn werk kan ik eigenlijk zeggen dat slechts een enkeling serieus met zijn kleding bezig is, dus echt uit de toon zal ik niet vallen met dergelijke bruine schoenen. Extra overweging is dat ik ze ook op jeans/chino kan dragen, wat ik mijn vrijetijd veelal doe.

Wat hierboven ook gezegd wordt: je hoeft er niet bij te gaan lopen als de rest, doe het gewoon zoals het hoort. Aan de andere kant heb ik juist het gevoel dat ik me de vrijheid kan permitteren omdat niemand door heeft hoe het eigenlijk zou horen. Dan doe ik het zoals het hoort puur voor mezelf, dat vind ik ook weer wat doorgetrokken.

Voor de beeldvorming: ik zal ze zo nu en dan dragen op een niet al te duur Suit Supply pak, waar ik er een paar van heb. Misschien moet ik ze gewoon maar eens passen en dan kijken of het wat is. Ik zit niet in de marketing/sales/bouw overigens, maar in de publieke sector. :+
Kan je monks ook casual op een denim dragen ja? Ik zit er al een tijdje aan te denken om een relatief "eenvoudig" model te halen bij die Van Bommel concept store bij de Heiligeweg, en dan gewoon donkerblauwe denim of een lichte katoenen broek er op te dragen....
Vrees alleen dat ik dan een beetje uit de toon val in m'n vriendengroep :')
  zondag 4 januari 2015 @ 01:18:17 #283
67670 Skv
Cynist.
pi_148305849


[ Bericht 31% gewijzigd door Skv op 04-01-2015 01:24:07 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 4 januari 2015 @ 01:25:26 #284
67670 Skv
Cynist.
pi_148306096
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Kan je monks ook casual op een denim dragen ja? Ik zit er al een tijdje aan te denken om een relatief "eenvoudig" model te halen bij die Van Bommel concept store bij de Heiligeweg, en dan gewoon donkerblauwe denim of een lichte katoenen broek er op te dragen....
Vrees alleen dat ik dan een beetje uit de toon val in m'n vriendengroep :')
Het kan wel, hoewel meningen verschillen.. http://www.styleforum.net(...)ith-jeans-yea-or-nay Sommigen gaan voor single, sommige double, sommingen helemaal niet.

Genoeg te vinden op Pinterest iig. http://www.pinterest.com/teddonguyen/monk-strap-shoes/

Verder.. https://www.trunkclub.com(...)jeans?id=46010866426

quote:
Before getting into the Trunk Club–specific take on this issue, we passed Tyler’s question on to Bill White, founder of one of our favorite shoemakers, Scarpe di Bianco.

Here’s what Bill had to say: “There are some rules that our fathers lived by, such as you should always wear a black shoe with a black suit; loafers should never be worn with suits; etc. I do not adhere to many of these rules.
Our generation has evolved our lifestyle to where jeans are a staple in our wardrobes. I wear jeans every few days and absolutely wear a dress shoe with them, especially monk straps because the straps make the shoes very versatile, in that they can be worn both casually and dressy.

Dress lace-ups are a bit trickier if the toe is very plain or the color is very conservative. I generally opt for lace-ups that have a pebble grain, interesting medallion on the toe, or a more fashionable color.”
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148306210
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Bruin kan natuurlijk nooit bij een blauw of grijs pak, maar in bepaalde beroepsgroepen wordt daar inderdaad anders over gedacht. Dus als je verkoper bent van auto's of keukens, makelaar, of aannemer... gewoon doen! :P
Dat zeggen jij en de Engelsman. De Italiaan kijkt je spottend aan en lacht je uit.
pi_148308289
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:28 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dat zeggen jij en de Engelsman. De Italiaan kijkt je spottend aan en lacht je uit.
Met de Italiaan heb ik niks te maken. De herenmode van tegenwoordig is ontstaan in Engeland en men dient zich dus te houden aan de etiquette die daarmee gepaard gaan. Iemand met gevoel voor traditie en weet van de ontstaansgeschiedenis, zal zich niks gelegen laten liggen aan verwerpelijke Italiaanse nieuwlichterij, maar altijd terugvallen op de kledingregels uit het land waar het allemaal bedacht is.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:06:02 #287
67670 Skv
Cynist.
pi_148310643
quote:
6s.gif Op zondag 4 januari 2015 03:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Met de Italiaan heb ik niks te maken. De herenmode van tegenwoordig is ontstaan in Engeland en men dient zich dus te houden aan de etiquette die daarmee gepaard gaan. Iemand met gevoel voor traditie en weet van de ontstaansgeschiedenis, zal zich niks gelegen laten liggen aan verwerpelijke Italiaanse nieuwlichterij, maar altijd terugvallen op de kledingregels uit het land waar het allemaal bedacht is.
Achja, ik heb ook voornamelijk Zwitserse horloges, maar een paar Japanse misstaan daarom nog niet. Ik vind het teveel beperken om zo steng in de leer te zijn. :N

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 04-01-2015 14:25:10 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:13:05 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148310764
quote:
6s.gif Op zondag 4 januari 2015 03:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Met de Italiaan heb ik niks te maken. De herenmode van tegenwoordig is ontstaan in Engeland en men dient zich dus te houden aan de etiquette die daarmee gepaard gaan. Iemand met gevoel voor traditie en weet van de ontstaansgeschiedenis, zal zich niks gelegen laten liggen aan verwerpelijke Italiaanse nieuwlichterij, maar altijd terugvallen op de kledingregels uit het land waar het allemaal bedacht is.
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148311742
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:')
pi_148317201
Gister bij de H&M in Duitsland een mooie blazer gekocht van echt wol :) En toen ik die blazer was het passen had ik direct het gevoel van nu zie ik als een echte heer uit :)

Het is niet zozeer een blazer voor de zakenman, maar meer zo'n casuel blazer :) Het voelt nog een beetje ongewoon, maar het was in iedere geval een mooie deal want ik heb er maar ¤ 50 voor betaald i.p.v ¤ 100.
pi_148317583
Wat vinden de heren hier van schoenen die geen ronde neus hebben, maar een ietwat hoekige?
  zondag 4 januari 2015 @ 15:20:14 #292
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_148318393
Echt, wat boeit het allemaal? Als jij het maar mooi vindt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_148320091
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:20 schreef static het volgende:
Echt, wat boeit het allemaal? Als jij het maar mooi vindt.
Ik wilde gewoon even peilen wat men daarvan denkt hier. Maar je maakt natuurlijk een goed punt.
pi_148320134
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:20 schreef static het volgende:
Echt, wat boeit het allemaal? Als jij het maar mooi vindt.
Dat was wat ik ook al dacht eerlijk gezegd ;)
  zondag 4 januari 2015 @ 19:28:13 #295
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_148327702
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Kan je monks ook casual op een denim dragen ja? Ik zit er al een tijdje aan te denken om een relatief "eenvoudig" model te halen bij die Van Bommel concept store bij de Heiligeweg, en dan gewoon donkerblauwe denim of een lichte katoenen broek er op te dragen....
Vrees alleen dat ik dan een beetje uit de toon val in m'n vriendengroep :')
Een monk is bij uitstek een schoen voor casual gebruik.

quote:
6s.gif Op zondag 4 januari 2015 03:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Met de Italiaan heb ik niks te maken. De herenmode van tegenwoordig is ontstaan in Engeland en men dient zich dus te houden aan de etiquette die daarmee gepaard gaan. Iemand met gevoel voor traditie en weet van de ontstaansgeschiedenis, zal zich niks gelegen laten liggen aan verwerpelijke Italiaanse nieuwlichterij, maar altijd terugvallen op de kledingregels uit het land waar het allemaal bedacht is.
Ach, niks trek je niks aan van dat gelul hierboven, want je hebt het gewoon bij het rechte eind. Een Italiaan met gevoel voor stijl draagt ook gewoon zwarte schoenen onder een zakelijk pak of in een zakelijke setting. Ik denk dat Sammy gewoon uit zijn nek kletst of met de verkeerde mensen omgaat.

"De Italiaan kijkt je spottend aan..." :') Gimme a break
  zondag 4 januari 2015 @ 19:31:18 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148327806
Directieleden van Al Italia droegen de laatste keer dat ik die sprak cognac en bruine schoenen. Die van Arte Linea ook. Hadden meer gevoel dan stijl dan de boekgoeroes hier bij elkaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:34:17 #297
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148327911
Bruine schoenen _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:41:42 #298
67670 Skv
Cynist.
pi_148328180
Conclusie: ik ga de schoenen die ik eerder postte even passen en kijken of ik het wat vind. En als ik toch bezig ben, direct even donkerbruin suede met enkele monk proberen. Ik post het resultaat nog wel :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_148328829
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:58 schreef samthegreat5 het volgende:
Wat vinden de heren hier van schoenen die geen ronde neus hebben, maar een ietwat hoekige?
Je bedoelt een chiseled leest?


Kan gaaf zijn, maar wel afhankelijk hoe hoekig precies.


Zoiets vind ik wel erg extreem maar Magnanni doet het dan wel weer mooi subtiel.

pi_148328847
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Kan je monks ook casual op een denim dragen ja? Ik zit er al een tijdje aan te denken om een relatief "eenvoudig" model te halen bij die Van Bommel concept store bij de Heiligeweg, en dan gewoon donkerblauwe denim of een lichte katoenen broek er op te dragen....
Vrees alleen dat ik dan een beetje uit de toon val in m'n vriendengroep :')
Tuurlijk, zolang die niet zwart is kan dat. Erg mooi juist.
pi_148328855
Nog 1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')