Hipster dus. Rare dingen dragen omdat het anders is.quote:Op maandag 15 december 2014 19:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, die schoenen... Ja, past mi wel bij 'fijnproever' en ik vind het wel leuk dat er mensen zijn die dit soort schoenen dragen... Ik zou het zelf echter niet doen.
Dat maak jij er nu van... Als ik denk aan hipsters passen dit soort schoenen daar niet bij. Wat ik in de winkels zie is dat het met name bij aziaten in de smaak valt.quote:Op maandag 15 december 2014 20:37 schreef bleiblei het volgende:
Hipster dus. Rare dingen dragen omdat het anders is.
En het sneue is dat het als fijnproeverij wordt gezien omdat er een prijskaartje van een paar 100/1000 euro aan hangt.
Zoals gezegd: ik vind het ook niet mooi, maar ik vind het wel een pré als iemand afwijkend durft te zijn. Volgers zijn er genoeg.quote:Nee, ik had je hoger ingeschat.
Die schoenen van Prada zijn wel mooi gemaakt hoor...quote:Fijnproeven is imho kwaliteit van rommel en als smaakvol van smaakloos weten te scheiden. Of je er nu 1 iemand of 10 mensen mee ziet lopen.
Van mij mag je blijven hoor...quote:En ja, ik voel mij aangesproken met mijn van Bommels en SuSu pakken.
edit: Al voel ik mij eigenlijk ook helemaal geen fijnproever. Dus wat zeur ik.
Ben al weg hiero.
Erudiete reactie op mijn wat meer inhoudelijke postquote:Op maandag 15 december 2014 20:36 schreef DS4 het volgende:
Mooi en lelijk is subjectief, dat weet je hoop ik wel?
Ah, dus de Jacob Cohen jeans e.d. - waar hier nogal eens over gesproken werd - gaan ook in de ban.quote:Op maandag 15 december 2014 19:14 schreef DS4 het volgende:
Begrijp me goed, ik bedoel het niet negatief. Ik draag redelijk vaak jeans, maar jeans vind ik zelden iets wat je kan plaatsen in 'fijnproever'.
Precies.quote:Op maandag 15 december 2014 21:15 schreef mytec het volgende:
Het lijkt erop dat het niet bepaald makkelijk te definiëren is. Maar inderdaad over smaak valt te twisten. De ene vindt iets wel mooi wat voor de ander rommel is. Als je de betekenis van Stijlvol pakt:
stijlvol (bn): artistiek, chic, elegant, esthetisch, fraai, geraffineerd, modieus, mooi, smaakvol, zwierig. Dan zit daar nogal wat verschil in..
Exclusief is want anders dan stijlvol. Maar het is maar goed dat over smaak te twisten valt anders is het nogal een saai topic. Dan kan je alleen dingen posten en iedereen kan dan reageren: ja inderdaad mooi.
Lees die nog eens kritisch terug en zie dan waar deze de mist in gaat...quote:Op maandag 15 december 2014 20:50 schreef samthegreat5 het volgende:
Erudiete reactie op mijn wat meer inhoudelijke post
Het zal mij eerlijk gezegd jeuken. Daar was ik toch wel duidelijk over hoop ik?quote:Op maandag 15 december 2014 20:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, dus de Jacob Cohen jeans e.d. - waar hier nogal eens over gesproken werd - gaan ook in de ban.
Voor jeans fijnproeverij is er natuurlijk een ander topic.quote:Op maandag 15 december 2014 20:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, dus de Jacob Cohen jeans e.d. - waar hier nogal eens over gesproken werd - gaan ook in de ban.
Hele gave winkel, heel Engels en sympathieke man die er werkt.quote:Op maandag 15 december 2014 16:40 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Blauw zou wel kunnen, ken ze nog niet dus zal eens langsgaan.
Jammer, ik dacht een inhoudelijke discussie te kunnen voeren, maar over die capaciteit beschik je dus niet.quote:Op maandag 15 december 2014 22:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lees die nog eens kritisch terug en zie dan waar deze de mist in gaat...
Komt dat uit de erfenis van Michael Jackson?quote:Op maandag 15 december 2014 22:08 schreef kipknots het volgende:
[..]
Voor jeans fijnproeverij is er natuurlijk een ander topic.
Voor afwijkend maar wel fijnproeverij vind ik dit bv een beter voorbeeld dan die Prada schoenen:
[ afbeelding ]
Een inhoudelijke discussie over iets wat zo ongrijpbaar is als de pest?quote:Op maandag 15 december 2014 22:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jammer, ik dacht een inhoudelijke discussie te kunnen voeren, maar over die capaciteit beschik je dus niet.
Kom eens een keertje langs op mijn faculteit, het zal je goed doenquote:Op maandag 15 december 2014 22:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een inhoudelijke discussie over iets wat zo ongrijpbaar is als de pest?
Ik wens je veel succes daarmee!
Dat denk ik ook... Ik vond het idd leuk om te doceren op de universiteit.quote:Op maandag 15 december 2014 22:51 schreef samthegreat5 het volgende:
Kom eens een keertje langs op mijn faculteit, het zal je goed doen
Zo! Daar heeft ie vast niet van terugquote:Op maandag 15 december 2014 22:51 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Daarbij: zo ongrijpbaar is de pest niet, of leef je nog in de 14e eeuw?
Wat? Ik was serieus. Het is toch het herenkleding topic. Ik post gewoon manchetknopen met de vraag wat men ervan vindt.quote:
Verschrikkelijk, koop iets van Kent Wang. Niet duur en erg gaaf.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat? Ik was serieus. Het is toch het herenkleding topic. Ik post gewoon manchetknopen met de vraag wat men ervan vindt.
Nog maar een keer dan.
Zou iemand dit dragen? En wat voor soort manchetknopen geniet jullie voorkeur: zilver/goud, kristal, figuurtjes, houten afwerking?
http://www.manchetknopenk(...)tje-blauw-be369.html
Zitten mooie tussen zeg. Ben vooral gecharmeerd van de ovalen manchetknopen met parelmoer, carneool en lapis lazuli. Maar zat meer een beetje richting de 30 euro te kijken.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:37 schreef Accursius het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, koop iets van Kent Wang. Niet duur en erg gaaf.
http://www.kentwang.com/cuff-links
http://www.kentwang.com/cuff-links/mother-of-pearl-white.htmlquote:Op dinsdag 16 december 2014 15:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zitten mooie tussen zeg. Ben vooral gecharmeerd van de ovalen manchetknopen met parelmoer, carneool en lapis lazuli. Maar zat meer een beetje richting de 30 euro te kijken.
Neem dan iets van Shanghai Tang (sowiesoquote:Op dinsdag 16 december 2014 15:37 schreef Accursius het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, koop iets van Kent Wang. Niet duur en erg gaaf.
http://www.kentwang.com/cuff-links
Heb de website opgeslagen, mooi spul ja. Wel jammer van de sluiting. Dat pinnetje wat je moet omslaan zeg maar.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:01 schreef static het volgende:
[..]
Neem dan iets van Shanghai Tang (sowiesospul),
https://www.shanghaitang.com/en-hk/men/cufflinks.html
De kwaliteit van het zijde en het binnenwerk. Mocht je nog prachtige dassen zoeken moet je even naar Pauw, 3 stuks voor 150,- van Petronius of Drakes. Beide top-tier merken als het om dassen gaat. Mocht Pauw toch niet in de buurt zitten of dat is toch te duur zou ik die van de SuitSupply proberen, hoor ik goede verhalen over. Mocht je net iets meer willen uitgeven maar wel onder de 100,- dan kun je ook kijken voor [url=https://www.samhober.com/grenadine-fina-solid-ties/]Sam Hober[url].quote:
Bedoel je dat die minder glanst en een mooiere/makkelijkere knoop zet omdat die minder "stijf" is?quote:Op woensdag 17 december 2014 08:32 schreef Accursius het volgende:
[..]
De kwaliteit van het zijde en het binnenwerk. Mocht je nog prachtige dassen zoeken moet je even naar Pauw, 3 stuks voor 150,- van Petronius of Drakes. Beide top-tier merken als het om dassen gaat. Mocht Pauw toch niet in de buurt zitten of dat is toch te duur zou ik die van de SuitSupply proberen, hoor ik goede verhalen over. Mocht je net iets meer willen uitgeven maar wel onder de 100,- dan kun je ook kijken voor [url=https://www.samhober.com/grenadine-fina-solid-ties/]Sam Hober[url].
Nog een laatste toevoeging, veel dassen komen uit dezelfde fabriek. Merken als Brioni, Louis Vuitton, Gucci etc worden gemaakt in dezelfde fabriek. Er kan echter wel verschil zitten tussen de kwaliteit van het zijde. Maar de maakwijze is wel (vrijwel) identiek.
Correct, niet alleen de glans maar ook de zachtheid. Goedkoop zijde wil nog wel eens wat harder aanvoelen. Het knopen heeft daar ook mee te maken. Fijner zijde resulteert vaak ook in een kleinere en mooiere knoop. Dit heeft echter ook met het binnenwerk te maken! In een das zit namelijk (vaak) canvas om de das meer stevigheid te geven.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:19 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Bedoel je dat die minder glanst en een mooiere/makkelijkere knoop zet omdat die minder "stijf" is?
Denk dat ik eerst een goedkoper paar cufflinks koop, dan later een van die kentwang cufflinks.quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:45 schreef Accursius het volgende:
[..]
http://www.kentwang.com/cuff-links/mother-of-pearl-white.html
Is 30$ inc shipping
http://www.kentwang.com/c(...)mother-of-pearl.html
Die 60$
http://www.kentwang.com/cuff-links/knot-silver.html
Of die ook 60$
nja dan ben je voor onderste twee, per paar, 45,- ongeveer kwijt. Is wel iets duurder natuurlijk maar dan heb je wel een paar knopen wat, in principe, de erfenis in gaat. Zijn ook nog eens tijdloze modellen.
Uit.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:49 schreef Syntix het volgende:
Een vraagje voor de fijnproevers hier zo. Houden jullie je overjas aan in de auto of zowel overjas als jasje uit?
Ja, ik ben ook liefhebber van Shanghai Tang. Ik heb deze keten leren kennen toen ze nog aan Madison Avenue in New York zaten. Ik was meteen verliefd. Ik heb er inmiddels aardig wat kledingstukken van in mijn bezit.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:01 schreef static het volgende:
[..]
Neem dan iets van Shanghai Tang (sowiesospul),
https://www.shanghaitang.com/en-hk/men/cufflinks.html
Lijkt me verstandig, kan je ook oriënteren. Wil je nog wel als tip meegeven dat manchetknopen in principe onderling verbonden moeten zijn met een kettinkje en niet met zo'n staafje.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Denk dat ik eerst een goedkoper paar cufflinks koop, dan later een van die kentwang cufflinks.
Wat is er mis met een staafje?quote:Op woensdag 17 december 2014 20:41 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig, kan je ook oriënteren. Wil je nog wel als tip meegeven dat manchetknopen in principe onderling verbonden moeten zijn met een kettinkje en niet met zo'n staafje.
Yep, HK. Koop er wel eens wat shirts (maar meer met een Aziatische touch):quote:Op woensdag 17 december 2014 20:18 schreef Mylene het volgende:
Jij zal het wel hebben leren kennen in Azië toch? Waar het helemaal een begrip is.
Moet je even kijken of er nog stof aan de binnenkant van de mouw zit.quote:Op zondag 21 december 2014 15:51 schreef Jiang153 het volgende:
Kan je de mouwen van een jasje langer maken?
Heb namelijk wel gehoord van het korter maken ervan maar langer...?
Ja de medewerker zei dat er extra stof bij de mouw zat, maar gaat dan niet de hele verhouding met die knopen etc. weg?quote:Op zondag 21 december 2014 16:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Moet je even kijken of er nog stof aan de binnenkant van de mouw zit.
Zie dat het max 2 cm kan.quote:Op zondag 21 december 2014 16:29 schreef eriksd het volgende:
In beginsel wel ja, maargoed: een centimetertje meer of minder maakt ook niet uit. Niemand die het ziet.
Geen ervaringen met het merk. Maar gezien de winkel in Nederland is gevestigd zou ik gewoon even bestellen. Is het toch niks stuur je het terug. En wat Eriksd zegt, half maatje kleiner wegens uitloop.quote:Op maandag 22 december 2014 11:25 schreef Susteren het volgende:
Heren,
Al geruime tijd zoek ik een mooi paar double monks (suede, bruin). Nu kwam ik toevallig deze tegen voor een erg mooie prijs:
http://www.vanzuilenmode.(...)1419/3520.31.108663/
Achter heb ik een aantal vragen: vallen zulke schoenen groot of klein uit? En zou het überhaupt wat zijn? Over het merk kan ik weinig vinden.
Bedankt!
Eens.quote:Op woensdag 24 december 2014 04:14 schreef static het volgende:
Ik snap sowieso niet dat men voor (dure) kleding online gaat bestellen. Sommige dingen (boxer-shorts and sokken daargelaten) moet je toch echt zelf passen.
Met als bijkomstigheid dat het allemaal duurder wordt voor de rest.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:21 schreef Susteren het volgende:
het gokje van online bestellen neem ik gewoon.
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 24 december 2014 18:47 schreef static het volgende:
[..]
Met als bijkomstigheid dat het allemaal duurder wordt voor de rest.
Moet ik je dat nou serieus uitleggen?quote:
Graag!quote:Op woensdag 24 december 2014 19:16 schreef static het volgende:
[..]
Moet ik je dat nou serieus uitleggen?
`quote:
Ja, zelf uitstekende ervaring met die van Lederen Riemen. Stevig en gemaakt van cederhout. Ook nog een voordeel: dingen gaan de erfenis in. Eens in het jaar licht opschuren en je kan er weer tegenaan.quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:28 schreef RicardoKishna het volgende:
Heren, ik heb een paar suede chukkas gekocht. Nu moet ik hiervoor schoenspanners hebben, kan ik hiervoor het beste cederhouten schoenspanners gebruiken?
Thanks. Twee paar besteld en nog een spray voor suede!quote:Op donderdag 1 januari 2015 15:21 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ja, zelf uitstekende ervaring met die van Lederen Riemen. Stevig en gemaakt van cederhout. Ook nog een voordeel: dingen gaan de erfenis in. Eens in het jaar licht opschuren en je kan er weer tegenaan.
Heb zelf laatst een paar gekocht, een oxford schoen van ze. Top kwaliteit, duurde wel even met inlopen. Als je ze goed poetst (Saphir) , op spanners zet en ze niet helemaal afdraagt (Dus niet dagelijks mee rondlopen, door weer/wind) heb je er zeker vijf jaar plezier van.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:57 schreef Skv het volgende:
Ik zit eraan te denken om een paar Santoni schoenen te kopen met een enkele gesp (monk?). Wat zijn de ervaringen hiermee van jullie?
Mooie, kan prima in mijn ogen. Is een wat donkerdere kleur bruin en kan dus gewoon. Echt zo'n lichte cognac kleur vind ik zelf te veel contrast geven met een donker kleur pak en zou ik afraden. Dit model staat trouwens ook mooi onder denim of een chino.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:42 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoiets zit ik aan te denken, kosten 200 bij Old Vic in Zwolle. Kan dat op een blauw/donkergrijs pak?
Heb even getwijfeld aan zwarte schoenen, maar vind bruin toch wat meer bij me passen op het moment (en de wereld waarin ik werk).
Bruin kan natuurlijk nooit bij een blauw of grijs pak, maar in bepaalde beroepsgroepen wordt daar inderdaad anders over gedacht. Dus als je verkoper bent van auto's of keukens, makelaar, of aannemer... gewoon doen!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:42 schreef Skv het volgende:
Kan dat op een blauw/donkergrijs pak?
Heb even getwijfeld aan zwarte schoenen, maar vind bruin toch wat meer bij me passen op het moment (en de wereld waarin ik werk).
Dit, en de pipoleest is uit. Lekker voor iets anders kijken Skv.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Bruin kan natuurlijk nooit bij een blauw of grijs pak, maar in bepaalde beroepsgroepen wordt daar inderdaad anders over gedacht. Dus als je verkoper bent van auto's of keukens, makelaar, of aannemer... gewoon doen!
Top, goed om te horen! Heb zelf ook laatst een set weer besteldquote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:22 schreef RicardoKishna het volgende:
Accursius, ik heb mijn schoenspanners binnen. Ziet er uitstekend uit, thanks voor de tip!
Hierin moet ik gelijk geven indien het om een licht bruinige kleur gaat. Echter is dit gewoon donkerbruin en dat kan prima. Hij geeft zelf al aan dat dit ook kan in zijn beroepsgroep.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Bruin kan natuurlijk nooit bij een blauw of grijs pak, maar in bepaalde beroepsgroepen wordt daar inderdaad anders over gedacht. Dus als je verkoper bent van auto's of keukens, makelaar, of aannemer... gewoon doen!
Als je van mening bent dat donkerbruin niet onder een pak kan moet je ook niet beginnen over suede. Wees dan consequent en draag alleen zwart leer onder je pakken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:44 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Dit, en de pipoleest is uit. Lekker voor iets anders kijken Skv.
Suede monks vind ik dan een betere keus.
De vraag is dan of je eruit wilt zien als iemand die werkzaam is in die beroepsgroep. Je kunt wel makelaar zijn, maar wil je er ook bijlopen als een makelaar?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:53 schreef Accursius het volgende:
Hierin moet ik gelijk geven indien het om een licht bruinige kleur gaat. Echter is dit gewoon donkerbruin en dat kan prima. Hij geeft zelf al aan dat dit ook kan in zijn beroepsgroep.
touchéquote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:55 schreef k_man het volgende:
[..]
De vraag is dan of je eruit wilt zien als iemand die werkzaam is in die beroepsgroep. Je kunt wel makelaar zijn, maar wil je er ook bijlopen als een makelaar?
Heb ik ook naar gekeken, maar ik heb al een paar Sasetti's van donkerbruin suede. Zonder monk weliswaar. Echter, als ik toch wat geld uitgeef dan wil ik graag iets meer diversiteit aanschaffen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:44 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Dit, en de pipoleest is uit. Lekker voor iets anders kijken Skv.
Suede monks vind ik dan een betere keus.
Ik had iets meer moeten nuanceren tov. wat er in de quote stond, dus bij deze: donkerbruin en zwart sučde vind ik wel gewoon kunnen onder een pak. Een mooie (tassel) loafer in donkerbruin sučde staat dan ook gewoon prima onder een pak, net als een single- of dubbele monk.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:53 schreef Accursius het volgende:
Als je van mening bent dat donkerbruin niet onder een pak kan moet je ook niet beginnen over suede. Wees dan consequent en draag alleen zwart leer onder je pakken.
Dat lijkt in de verte toch niet op een monk, op het feit na dat het materiaal in dit geval hetzelfde is. In mijn ogen is een sučde monk met relatief ronde neus een veel betere investering dan die Santoni's die je liet zien met een te spitse neus en gedateerde kleur(zijn ook niet voor niets in de aanbiedingquote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:53 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb ik ook naar gekeken, maar ik heb al een paar Sasetti's van donkerbruin suede. Zonder monk weliswaar. Echter, als ik toch wat geld uitgeef dan wil ik graag iets meer diversiteit aanschaffen.
Lijkt een beetje op deze qua model: [ afbeelding ]
als ik die museam calf google dan lijkt de kleur nogal op die Santoni's? Ik wist niet dat het model gedateerd is, vind het in al mijn onwetendheid toch een mooie schoen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:56 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Ik had iets meer moeten nuanceren tov. wat er in de quote stond, dus bij deze: donkerbruin en zwart sučde vind ik wel gewoon kunnen onder een pak. Een mooie (tassel) loafer in donkerbruin sučde staat dan ook gewoon prima onder een pak, net als een single- of dubbele monk.
[..]
Dat lijkt in de verte toch niet op een monk, op het feit na dat het materiaal in dit geval hetzelfde is. In mijn ogen is een sučde monk met relatief ronde neus een veel betere investering dan die Santoni's die je liet zien met een te spitse neus en gedateerde kleur(zijn ook niet voor niets in de aanbieding), ga je echt heel snel op uitgekeken zijn.
Iets in museam calf een optie?
museam calf is donkerder over het algemeenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
als ik die museam calf google dan lijkt de kleur nogal op die Santoni's? Ik wist niet dat het model gedateerd is, vind het in al mijn onwetendheid toch een mooie schoen.
Dit vind ik ook mooi, maar zie weinig verschil met wat ik postte.
http://www.voustenshoes.com/men/santoni-calogero-21197
Althans, de prijs scheelt behoorlijk.
Kan je monks ook casual op een denim dragen ja? Ik zit er al een tijdje aan te denken om een relatief "eenvoudig" model te halen bij die Van Bommel concept store bij de Heiligeweg, en dan gewoon donkerblauwe denim of een lichte katoenen broek er op te dragen....quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:51 schreef Skv het volgende:
Dank voor ieders reactie en overwegingen.
Ik ben me ervan bewust dat officieel een zwarte schoen onder een pak gedragen wordt. Echter draag ik zo nu en dan een pak en niet dagelijks.. Op mijn werk kan ik eigenlijk zeggen dat slechts een enkeling serieus met zijn kleding bezig is, dus echt uit de toon zal ik niet vallen met dergelijke bruine schoenen. Extra overweging is dat ik ze ook op jeans/chino kan dragen, wat ik mijn vrijetijd veelal doe.
Wat hierboven ook gezegd wordt: je hoeft er niet bij te gaan lopen als de rest, doe het gewoon zoals het hoort. Aan de andere kant heb ik juist het gevoel dat ik me de vrijheid kan permitteren omdat niemand door heeft hoe het eigenlijk zou horen. Dan doe ik het zoals het hoort puur voor mezelf, dat vind ik ook weer wat doorgetrokken.
Voor de beeldvorming: ik zal ze zo nu en dan dragen op een niet al te duur Suit Supply pak, waar ik er een paar van heb. Misschien moet ik ze gewoon maar eens passen en dan kijken of het wat is. Ik zit niet in de marketing/sales/bouw overigens, maar in de publieke sector.
Het kan wel, hoewel meningen verschillen.. http://www.styleforum.net(...)ith-jeans-yea-or-nay Sommigen gaan voor single, sommige double, sommingen helemaal niet.quote:Op zondag 4 januari 2015 01:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Kan je monks ook casual op een denim dragen ja? Ik zit er al een tijdje aan te denken om een relatief "eenvoudig" model te halen bij die Van Bommel concept store bij de Heiligeweg, en dan gewoon donkerblauwe denim of een lichte katoenen broek er op te dragen....
Vrees alleen dat ik dan een beetje uit de toon val in m'n vriendengroep
quote:Before getting into the Trunk Club–specific take on this issue, we passed Tyler’s question on to Bill White, founder of one of our favorite shoemakers, Scarpe di Bianco.
Here’s what Bill had to say: “There are some rules that our fathers lived by, such as you should always wear a black shoe with a black suit; loafers should never be worn with suits; etc. I do not adhere to many of these rules.
Our generation has evolved our lifestyle to where jeans are a staple in our wardrobes. I wear jeans every few days and absolutely wear a dress shoe with them, especially monk straps because the straps make the shoes very versatile, in that they can be worn both casually and dressy.
Dress lace-ups are a bit trickier if the toe is very plain or the color is very conservative. I generally opt for lace-ups that have a pebble grain, interesting medallion on the toe, or a more fashionable color.”
Dat zeggen jij en de Engelsman. De Italiaan kijkt je spottend aan en lacht je uit.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Met de Italiaan heb ik niks te maken. De herenmode van tegenwoordig is ontstaan in Engeland en men dient zich dus te houden aan de etiquette die daarmee gepaard gaan. Iemand met gevoel voor traditie en weet van de ontstaansgeschiedenis, zal zich niks gelegen laten liggen aan verwerpelijke Italiaanse nieuwlichterij, maar altijd terugvallen op de kledingregels uit het land waar het allemaal bedacht is.quote:Op zondag 4 januari 2015 01:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat zeggen jij en de Engelsman. De Italiaan kijkt je spottend aan en lacht je uit.
Achja, ik heb ook voornamelijk Zwitserse horloges, maar een paar Japanse misstaan daarom nog niet. Ik vind het teveel beperken om zo steng in de leer te zijn.quote:Op zondag 4 januari 2015 03:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Met de Italiaan heb ik niks te maken. De herenmode van tegenwoordig is ontstaan in Engeland en men dient zich dus te houden aan de etiquette die daarmee gepaard gaan. Iemand met gevoel voor traditie en weet van de ontstaansgeschiedenis, zal zich niks gelegen laten liggen aan verwerpelijke Italiaanse nieuwlichterij, maar altijd terugvallen op de kledingregels uit het land waar het allemaal bedacht is.
quote:Op zondag 4 januari 2015 03:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Met de Italiaan heb ik niks te maken. De herenmode van tegenwoordig is ontstaan in Engeland en men dient zich dus te houden aan de etiquette die daarmee gepaard gaan. Iemand met gevoel voor traditie en weet van de ontstaansgeschiedenis, zal zich niks gelegen laten liggen aan verwerpelijke Italiaanse nieuwlichterij, maar altijd terugvallen op de kledingregels uit het land waar het allemaal bedacht is.
Ik wilde gewoon even peilen wat men daarvan denkt hier. Maar je maakt natuurlijk een goed punt.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:20 schreef static het volgende:
Echt, wat boeit het allemaal? Als jij het maar mooi vindt.
Dat was wat ik ook al dacht eerlijk gezegdquote:Op zondag 4 januari 2015 15:20 schreef static het volgende:
Echt, wat boeit het allemaal? Als jij het maar mooi vindt.
Een monk is bij uitstek een schoen voor casual gebruik.quote:Op zondag 4 januari 2015 01:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Kan je monks ook casual op een denim dragen ja? Ik zit er al een tijdje aan te denken om een relatief "eenvoudig" model te halen bij die Van Bommel concept store bij de Heiligeweg, en dan gewoon donkerblauwe denim of een lichte katoenen broek er op te dragen....
Ach, niks trek je niks aan van dat gelul hierboven, want je hebt het gewoon bij het rechte eind. Een Italiaan met gevoel voor stijl draagt ook gewoon zwarte schoenen onder een zakelijk pak of in een zakelijke setting. Ik denk dat Sammy gewoon uit zijn nek kletst of met de verkeerde mensen omgaat.quote:Op zondag 4 januari 2015 03:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bedoelt een chiseled leest?quote:Op zondag 4 januari 2015 14:58 schreef samthegreat5 het volgende:
Wat vinden de heren hier van schoenen die geen ronde neus hebben, maar een ietwat hoekige?
Tuurlijk, zolang die niet zwart is kan dat. Erg mooi juist.quote:Op zondag 4 januari 2015 01:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |