Bewolkt, af en toe zon.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:25 schreef DemonRage het volgende:
Het klimaat in Nederland: 2 maanden zomer en 10 maanden herfst.
Dat klopt voor bijna elke dag in het jaar wel idd.quote:
Never gonna happen in 0031quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat klopt voor bijna elke dag in het jaar wel idd.
Soms mis ik wel dat hele stabiele hogedruk weer met dagenlang geen wolk aan de lucht en geen zuchtje wind.
In netnummers pratenquote:
0541 in de housequote:Op zondag 17 augustus 2014 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In netnummers praten
Bijna net zo erg als die Rotterdam/Amsterdam tokkies, niemand weet waar je het over hebt.
Jij blijkbaar wel, dus dan reken je jezelf tot een tokkie bij deze, haha!quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In netnummers praten
Bijna net zo erg als die Rotterdam/Amsterdam tokkies, niemand weet waar je het over hebt.
Wacht, wat?quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij blijkbaar wel, dus dan reken je jezelf tot een tokkie bij deze, haha!
Dan moet je er eerst nog minstens 8 graden vanaf halenquote:Op zondag 17 augustus 2014 15:03 schreef Dven het volgende:
23 graden en veel regen. Ik waan me in nederland
quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:52 schreef mien-moeke het volgende:
Hier in noord-oost Groningen sneeuwt het en is het -11.
Ging aardig los.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:46 schreef Nattekat het volgende:
31 mm/h net en een klap onweer
Dat dit kan in Leiden...
Ja was ff flink hèquote:
En toch krijg ik de temperatuur in mijn woning niet onder de 25 graden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:40 schreef GekkePoes het volgende:
Tempratuur is net onder de 12 gezakt.
Zet dan eens ramen en deuren open, dat is vrij bezopen namelijk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:17 schreef tralalala het volgende:
[..]
En toch krijg ik de temperatuur in mijn woning niet onder de 25 graden.
Assen koudste stad van het landquote:
Veel kille mensen dan krijg je dat.quote:
Ik had de verwarming in de auto vanmorgen aan, terwijl ik ook al met jas in de auto zatquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
Het is gewoon KOUD. Het is nog godverdomme augustus en ik kan niet eens met een tshirt binnen zitten, moet gewoon een vest aan. En als je naar buiten gaat dan denk je zelfs met een vest aan "hmm, is dit wel genoeg?"
14 graden en continue regen in augustus.... kom op hee.... wat een triest klimaat hebben we hier zeg
Beter aan je inwendige verwarming werken danquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:47 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik had de verwarming in de auto vanmorgen aan, terwijl ik ook al met jas in de auto zat![]()
GRRRRRRR.
Wen je prima aan, overal ter wereld kunnen ze het.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:00 schreef Snowsquall het volgende:
Watjes!!! Tis lekker weer nu, goeie temps......alleen af en toe een buitje![]()
Wees blij dat het niet al vier weken 30 graden is hier want daar wordt je he-le-maal niet vrolijk van(daar kun je je niet tegen/op kleden
Het temperatuurverschil tussen mijn heerlijke warme bedje en de kille buitenlucht was te grootquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Beter aan je inwendige verwarming werken dan
Poging 2 in Leiden, lijkt te lukkenquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:21 schreef UncleFunk het volgende:
In Den Haag doet de zon opeens een poging om door het wolkendek te breken. Poging mislukt
Oja, die stakkers zijn alweer begonnenquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:42 schreef MaLo het volgende:
In Twenterand een plensbui en vrij harde wind. Arme kindjes die nu uit school komen
Vorig jaar was kut, het jaar daarvoor was kut, daarvoor weet ik het niet meer maar het zal wel...quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:02 schreef Intrepidity het volgende:
Huilies. Het is 5 weken lang prachtig weer geweest. Betere zomer dan de afgelopen 5 jaar bij elkaar.
Vorig jaar was prima, juli van dit jaar was ook prima.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar was kut, het jaar daarvoor was kut, daarvoor weet ik het niet meer maar het zal wel...
Jep... 2 weken mooi weer en gelijk is de hele maand primaquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Vorig jaar was prima, juli van dit jaar was ook prima.
http://www.knmi.nl/klimat(...)ten/maand/jul10.htmlquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:03 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, Nattekat... in Nederland de gehele zomer standvastig, zonnig weer vragen is gewoon niet realistisch...
Zal never ever gaan gebeuren. Daarvoor moet je op zijn minst naar de Spaanse kust of ergens anders in omgeving middellandse zee. Klimaat hier is nou eenmaal gematigd en 95% van de tijd "wisselvallig"
Hier mag je blij zijn als het een week niet regent en de temperaturen hoger dan een graag of 22 uitvallen in de zomer. Sad, but true.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
Sterker nog, in de Schotse hooglanden gaat het deze week al sneeuwen
http://www.weer.nl/weer-i(...)ien_in_de_zomer.html
We gaan echt zo hard boeten voor de afgelopen extreem zachte winter. Waarschijnlijk valt de eerste sneeuw hier al in september naar benedenJa maar wel het liefst na september pas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zullen wel geluk gehad hebben hier. Van al die wateroverlast hebben we (tot 3 dagen geleden) niets gehad hier in ZW Drenthe. 5 weken lang onafgebroken mooi weer geweest.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar was kut, het jaar daarvoor was kut, daarvoor weet ik het niet meer maar het zal wel...
[ afbeelding ]
Natter dan normaal. (En even ter info: Normaal valt die neerslag binnen een paar dagen en niet verspreid over de hele maand)
Juli begon bagger en eindigde bagger, en ertussenin was het wel warmer dan normaal maar echt totaal niet lekker. (denk aan regen en bewolking).
Voor mijn gevoel is het ook gewoon een kutzomer geweest op die paar weken (nooit langer dan 5 dagen!) na. Warmer dan gemiddeld of niet.
Nee, daarvoor moet je in Assen wonenquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:50 schreef Djeez het volgende:
Ik snap iets niet. Dikke onweer nu in Assen. Maar voor onweer moet het toch juist bloedheet plakweer zijn?
Winterquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:58 schreef Dven het volgende:
Eindelijk een winter des doods dit jaar? Naar huis snowboarden
Tja, een zachte winter is meestal een natte winter...quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Beter krijgen we weer een record zachte winter, op dagen als deze besef ik me goed hoe erg ik kou wind en regen haat. Wel prachtige luchten dat dan weer wel
Dat viel afgelopen winter goed mee hoor.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:24 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Tja, een zachte winter is meestal een natte winter...
Perfecte winter voor zover een winter positieve kanten heeft.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat viel afgelopen winter goed mee hoor.
Eensch. Zoals ik zei, hopen dat we dat dunnetjes overdoen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:14 schreef alors het volgende:
[..]
Perfecte winter voor zover een winter positieve kanten heeft.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:58 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik ruik een elfstedentoch aankomen
Vorig jaar was helemaal niet kut. Juli was prima en ook augustus was volgens mij wel redelijk. 2012 was niet zo best en 2011 was ronduit slecht.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Natter dan normaal. (En even ter info: Normaal valt die neerslag binnen een paar dagen en niet verspreid over de hele maand)
Juli begon bagger en eindigde bagger, en ertussenin was het wel warmer dan normaal maar echt totaal niet lekker. (denk aan regen en bewolking).
Voor mijn gevoel is het ook gewoon een kutzomer geweest op die paar weken (nooit langer dan 5 dagen!) na. Warmer dan gemiddeld of niet.
De zomer van 2003quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:03 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, Nattekat... in Nederland de gehele zomer standvastig, zonnig weer vragen is gewoon niet realistisch...
Zal never ever gaan gebeuren. Daarvoor moet je op zijn minst naar de Spaanse kust of ergens anders in omgeving middellandse zee. Klimaat hier is nou eenmaal gematigd en 95% van de tijd "wisselvallig"
Hier mag je blij zijn als het een week niet regent en de temperaturen hoger dan een graag of 22 uitvallen in de zomer. Sad, but true.
Ik heb 2 mooie weken in het buitenland gezeten en verder vooral bagger gezien... Toch een betere zomer dan dit jaar qua lengte.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vorig jaar was helemaal niet kut. Juli was prima en ook augustus was volgens mij wel redelijk. 2012 was niet zo best en 2011 was ronduit slecht.
smells goodquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:58 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik ruik een elfstedentoch aankomen
Is toch nog niet uit?quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:10 schreef Frutsel het volgende:
Iemand 'into the storm' al gezien?
Zoja, is het wat?
[vid] Teaser trailer voor Into the Storm
hmmm... zie ik nu ookquote:
quote:nto the Storm (2014) - Filmtotaal.nl
www.filmtotaal.nl/film.php?id=25122
Into the Storm ( (2014)) draait nu in de bioscoop, met Sarah Wayne Callies, Richard Armitage, Jeremy Sumpter. Regie: Steven Quale. Het dorpje Silverton wordt ...
Belgenland?quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:24 schreef WeerServies het volgende:
Wauw, één van onze stormjagers kon deze funnel fotograferen.
[ afbeelding ]
Het is Augustus toch?quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:55 schreef GekkePoes het volgende:
Temperatuur zakt net onder de 10 graden.
Niet helemaal, of de kalender is een beetje in de war.quote:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:05 schreef Djeez het volgende:
Ik heb mijn winterjas inmiddels weer van zolder gehaald en vandaag voor het eerst aangedaan. Lekker warm
Succes met je stevige verkoudheid als het weer warmer gaat worden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:05 schreef Djeez het volgende:
Ik heb mijn winterjas inmiddels weer van zolder gehaald en vandaag voor het eerst aangedaan. Lekker warm
Had mijn raam vannacht royaal open laten staan, want zomer toch?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:05 schreef Djeez het volgende:
Ja, 's nachts begint het nu wel frisjes te worden. Ik sliep vanaf medio juni alleen nog maar onder een dekbedovertrek maar ik overweeg nu om het toch wat dikker in te gaan pakken nuquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:39 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Had mijn raam vannacht royaal open laten staan, want zomer toch?
Ja, dat heb ik geweten, ben ontiegelijk vroeg wakker geworden van de kou. Gevoelstemperatuur 's nachts: 7 graden Celsius. Augustus is overrated.
En met dat middelste deel gaat het fout.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ik begin ondertussen serieus te geloven dat wij hier in NL het meest sombere en natte klimaat hebben van heel Europa.![]()
Ik kijk best vaak op wetteronline.de naar de satelliet beelden en dan zie ik regelmatig NL onder dikke dikke wolken, met al dan niet regen, schuil gaan.... terwijl ten zuiden, westen, oosten en noorden van ons de bewolking meestal breekt en het zonniger is.
Heb ook een tijd met een vriendin gecorrespondeerd die in Londen woonde en zo vaak toen dat ik zei dat het hier weer eens kil en regenachtig was dat zij zei van "oh, hier is het best behaaglijk en er schijnt een zonnetje"
Ierland, Schotland, Engeland, Noorwegen, IJsland, Denemarken, Tsjechie.. Allemaal landen die even somber of meer somber zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ik begin ondertussen serieus te geloven dat wij hier in NL het meest sombere en natte klimaat hebben van heel Europa.![]()
Ik kijk best vaak op wetteronline.de naar de satelliet beelden en dan zie ik regelmatig NL onder dikke dikke wolken, met al dan niet regen, schuil gaan.... terwijl ten zuiden, westen, oosten en noorden van ons de bewolking meestal breekt en het zonniger is.
Heb ook een tijd met een vriendin gecorrespondeerd die in Londen woonde en zo vaak toen dat ik zei dat het hier weer eens kil en regenachtig was dat zij zei van "oh, hier is het best behaaglijk en er schijnt een zonnetje"
Voor zolang het duurde I guess jah.... want de regen valt weer eens met bakken uit de lucht...zucht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:13 schreef MissHobje het volgende:
Zonnetje schijnt anders heerlijk in Utrecht (voor zolang het duurt)
Deze temperatuur geeft mij des te meer bevestiging dat ik in december naar Zuid-Afrika moet gaanquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:24 schreef INViCTuS het volgende:
Deze temperatuur en dit sombere weer bevestigen wel weer dan ik nog helemaal geen zin heb in herfst en nog minder in winter!
De dood? Laat toch lekker gaan joh.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:43 schreef Mani89 het volgende:
Als het weer nog lang zo blijft ga ik zelfmoord plegen.
Die lijken allen op NH af te koersen, weinig last van hier.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:56 schreef aloa het volgende:
Komen nog veel meer buien aan.
[ afbeelding ]
Ja die zag ik gister ook ff staan gisteren.... not gonna happen.... we krijgen hooguit twee a drie dagen dat het net 20/21 graden wordt, en daarna zakt ie weer terug naar 17 graden, is vandaag alweer aangepast.quote:
jup hier nu ook kaboem klap onweer harde wind en hoosbui yakkesquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor zolang het duurde I guess jah.... want de regen valt weer eens met bakken uit de lucht...zucht.
Op de lange termijn weet je het maar nooit, of geldt dat alleen in de winterquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja die zag ik gister ook ff staan gisteren.... not gonna happen.... we krijgen hooguit twee a drie dagen dat het net 20/21 graden wordt, en daarna zakt ie weer terug naar 17 graden, is vandaag alweer aangepast.
Sorry...quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:25 schreef Nattekat het volgende:
Die kutnoordelingen ook, die nu al zijn begonnen
Je kan ook overdrijven natuurlijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
Hier net gewoon een dikke hagelbui. Ik zweer het, als dat zo doorgaat hebben we de eerste sneeuwbuien te pakken in september
Nou, als we nu al heftig polaire luchtaanvoer hebben waardoor de temp komende nachten op onbeschutte plekken richting de 5 graden of zelfs daaronder kan zakken, dan is het heus wel mogelijk i.c.m diezelfde pool-lucht aanvoer dat het straks in september tot (natte) sneeuw gaat komen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:56 schreef themauster het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven natuurlijk.
Effe doorbijten nog. Na het weekend gaat Afrika een handje helpen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, als we nu al heftig polaire luchtaanvoer hebben waardoor de temp komende nachten op onbeschutte plekken richting de 5 graden of zelfs daaronder kan zakken, dan is het heus wel mogelijk i.c.m diezelfde pool-lucht aanvoer dat het straks in september tot (natte) sneeuw gaat komen.
En ja ik hou van overdrijven
Ja, nu wel in het juiste topicquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:44 schreef GekkePoes het volgende:
Zo, ineens harde wind en een hevige hoosbui, van uit het niets, was eerst een beetje bewolkt en wat lichte regen(noord Groningen)
Ik dacht dat ik op de juiste klikte, maar dikke vingers gaan niet echt samen met een klein mobiel schermpjequote:
Ik moet zometeen een half uur fietsen naar huis van werk.... ik HOOP dat het dan niet regentquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:06 schreef Dagoduck het volgende:
Ik wil naar buiten, rondje fietsen, de wijde wereld in. Maar het regent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het schijnt dat je in New York tijdens de ochtendspits niet mag fietsen als het sneeuwtquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:06 schreef Dagoduck het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik liet een Amerikaanse collega deze video zien . hij was er verbaasd naar aan het kijken . "No way, no helmets? People actually ride a bike in the snow ?"
[ Bericht 21% gewijzigd door GekkePoes op 19-08-2014 15:37:07 ]🐱
je kan vandaag beter in je zolderkamer blijven jaquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:06 schreef Dagoduck het volgende:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik moet zometeen een half uur fietsen naar huis van werk.... ik HOOP dat het dan niet regentHet komt hier wel eens voor dat het 2 maanden niet regent hoor (op één spatje na).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar doen ze alles met de auto.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:10 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het schijnt dat je in New York tijdens de ochtendspits niet mag fietsen als het sneeuwt
Ik liet een Amerikaanse collega deze video zien . hij was er verbaasd naar aan het kijken . "No way, no helmets? People actually ride a bike in the snow ?"
Doe ik ook maar denk ik, kan vanuit m'n dakraam mooi de wolken voorbij zien gaan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:14 schreef marcel-o het volgende:
[..]
je kan vandaag beter in je zolderkamer blijven ja|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
ik zit hier ook in een trui. de CV gedwongen niet aan te slaan, ik vertik het te stoken in augustus.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb m'n trui maar weer uit de kast gehaald.
Ik ga emigreren naar omgeving Siciliëquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Ierland, Schotland, Engeland, Noorwegen, IJsland, Denemarken, Tsjechie.. Allemaal landen die even somber of meer somber zijn.
[ afbeelding ]
+ houten huizen die 1x in de zoveel jaar wegwaaienquote:
Ik heb gisteren de cv maar vast wat bijgevuld.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb m'n trui maar weer uit de kast gehaald.
Nog twee maanden wachten, is nog geen Zuidlaardermarkt geweest jaquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik heb gisteren de cv maar vast wat bijgevuld.
11 maanden per jaar zomer, met de hoeveelheid daglicht die erbij komtquote:
Dan zou ik emigrerenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:17 schreef Adrie072 het volgende:
Als het continue winter is, tsja dan behoort dat tot de mogelijkheden. Maar of iedereen daar zo vrolijk van wordt.......
Lekkerquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:08 schreef zatoichi het volgende:
Nachtvorst... We kunnen aan de boerenkool!
Betekent dit ook warmer weer?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:50 schreef quirina het volgende:
Vanaf 31augustus droger weer.
Nog ff doorbijten mensen.
Ja joh, laatste dag van de vakantiequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:50 schreef quirina het volgende:
Vanaf 31augustus droger weer.
Nog ff doorbijten mensen.
Ik heb hem alleen bijgevuld, niet aangezet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nog twee maanden wachten, is nog geen Zuidlaardermarkt geweest ja
Op normale tijden werken is geen optie?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
11 maanden per jaar zomer, met de hoeveelheid daglicht die erbij komt
Ik word nu al winter-depressief door in het donker van werk te komen
Normale tijden zijn het saaiste.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Op normale tijden werken is geen optie?
Beter in de zomer al pas in het donker thuiskomen ja.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Normale tijden zijn het saaiste.
Daar is elektriciteit voor uitgevonden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Beter in de zomer al pas in het donker thuiskomen ja.
Ik drink bij voorkeur nog even een pint op het terras terwijl ik de warme zon op z'n gemakje zie ondergaan dan dat ik onder een TL-balk de computer aanzwier en fok.nl open.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Daar is elektriciteit voor uitgevonden.
Landklimaat toch daar, iets eerder donker in de zomer, klein beetje langer licht in de winter?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik drink bij voorkeur nog even een pint op het terras terwijl ik de warme zon op z'n gemakje zie ondergaan dan dat ik onder een TL-balk de computer aanzwier en fok.nl open.
Volgens mij is het juist eerder donker hoe dichter je bij de evenaar komt (?)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Landklimaat toch daar, iets eerder donker in de zomer, klein beetje langer licht in de winter?
Op de evenaar maakt het niet uit, zomer en winter is het 12u licht en 12u donker.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist eerder donker hoe dichter je bij de evenaar komt (?)
Klopt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op de evenaar maakt het niet uit, zomer en winter is het 12u licht en 12u donker.
quote:De schemering duurt langer op hogere breedtegraden. In zuidelijke landen zoals Spanje of Italië duurt de schemering veel korter dan in noordelijke landen als Nederland of België. Het wordt daarom in zuidelijke landen 's avonds na zonsondergang veel sneller donker. Nog sterker is dit effect aan de evenaar. Dit komt doordat de zon recht onder de horizon verdwijnt. Ver ten noorden of ten zuiden van de evenaar beschrijft de zon een andere baan aan de hemel en gaat deze onder een kleinere hoek t.o.v. de horizon onder, waardoor de schemering langer duurt. Binnen Nederland levert dit al verschillen op; zo duurt de burgerlijke schemering op 20 juni op Rottum het langst en in Maastricht het kortst (resp. 52 en 47 minuten).
Orkaanseizoen komt ook op gang. Kan zijn dat er eentje hier voor mooi nazomerweer gaat zorgen. Of we krijgen een tweede Berthaquote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, die 'hoopvolle' pluim is zoals ik al vreesde, volledig ingekakt.
Heel misschien rond/na het weekend een a twee dagen dat we nét de 20 graden aan zullen tikken.
Daarna weer daling van temperatuur en meer regen.
Yep, de herfst is dit jaar half augustus al begonnenfijn man.....
Waarschijnlijk dat laatste.... Het is Nederland, we krijgen meestal de poep over ons heenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Orkaanseizoen komt ook op gang. Kan zijn dat er eentje hier voor mooi nazomerweer gaat zorgen. Of we krijgen een tweede Bertha![]()
WKN / Hurricane Season 2014: Orkanen & Cyclonen
Waarschijnlijk welquote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat laatste.... Het is Nederland, we krijgen meestal de poep over ons heen
Leuke link om op je mobiel te openenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Orkaanseizoen komt ook op gang. Kan zijn dat er eentje hier voor mooi nazomerweer gaat zorgen. Of we krijgen een tweede Bertha![]()
WKN / Hurricane Season 2014: Orkanen & Cyclonen
Dan moet je even geduld hebben zekerquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:32 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Leuke link om op je mobiel te openen
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel![]()
Het wordt een lange natte en stormachtige herfst, die daarna overgaat in een steenkoude winter.
Het heeft zo zijn voordelen..quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:58 schreef dick_laurent het volgende:
Winter....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
edit - anderzijds.... wel weer een excuus om burial te luisteren en jägermeister te drinken
Die draai in windrichting lijkt er ook compleet uit verdwenen te zijn?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, die 'hoopvolle' pluim is zoals ik al vreesde, volledig ingekakt.
Heel misschien rond/na het weekend een a twee dagen dat we nét de 20 graden aan zullen tikken.
Daarna weer daling van temperatuur en meer regen.
Yep, de herfst is dit jaar half augustus al begonnenfijn man.....
Deze is koud. Deze is met een shirt met lange mouwen en een vest aan thuis zitten.quote:
Het is hier binnen nog wel aangenaam, de zee is nog warm dus het wordt 's nachts niet kouder dan 12 graden. Over 5 minuten een piek van 9,3 mm/u regen zie ik op buienalarm. Wat een ramp.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Deze is koud. Deze is met een shirt met lange mouwen en een vest aan thuis zitten.
Mooiquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:22 schreef Fred0w het volgende:
Vanmorgen rond 7 uur, maar even de auto stilgezet:
[ afbeelding ]
De dubbele regenboog was ook echt helemaal rond tegen een zwarte lucht,
zelden zo mooi gezien.
Hey dat topic knippert! Niet te lezen zo.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:32 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Leuke link om op je mobiel te openen
Begjnt mijn vakantiequote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik heb echt pech .De hele vakantie is de temperatuur onder de maat en maandag moet ik weer werken en dan wordt het weer warmer.
Nou niet overdrijvenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:48 schreef Adrie072 het volgende:
Zo koud dat ik eraan denk om een sprei over m`n dekens te gooien, absurd!
Met verwarming?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:52 schreef Dagoduck het volgende:
Het is hierbinnen anders nog altijd 23,5 graden.
Nee, die gaat alleen aan als de r in de maand is.quote:
In september al? Dat is Nog best vroeg eigenlijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, die gaat alleen aan als de r in de maand is.
Niet per sé, maar eind september kan het best koud zijn. Maar zeker geen kachel in de maanden zonder r.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In september al? Dat is Nog best vroeg eigenlijk.
Nou, soms ook in meiquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet per sé, maar eind september kan het best koud zijn. Maar zeker geen kachel in de maanden zonder r.
Den Helder toch? Nou hier in Alkmaar de binnentemperatuur al onder de 20 graden gehad van de week.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:52 schreef Dagoduck het volgende:
Het is hierbinnen anders nog altijd 23,5 graden.
Ik word depressief van dit weer en nu zijn wij Friezen al somber en Calvinistisch van nature met een groot gevoel voor melancholie en Weltschmerz, dit weer maakt het er niet beter op.quote:
Giest do no al sliepe dan?quote:
*giestquote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Gean do no al sliepe dan?
Met de ramen dicht is het nog prima uit te houden zonder kachel tot soms wel in november hier. In de nacht de ramen open als het vriest is ook een goede manier om wakker te worden s'ochtends.quote:
Ooit van een wasdroger gehoord?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
Ik heb de verwarming aangedaan omdat ik de was droog MOET hebben vanmiddag. Wel handig voor de vakantie
planning was gisteravond, maar als je te vaak zegt "nog eentje dan" dan werkt dat niet.
Morgen naar Saas Fee - Zwitserland. Ga daar een hoop temperatuurverschillen meemaken denk ik. In de dalen zal het 25/26 graden kunnen worden, waar ik vertoef rond de 20 en in de nachten 0 - 5 graden. Als het meezit m'n eerste vierduizender, waar het dan uiteraard vriest en sneeuw ligt
Wasdrogers vind ik totaal overbodige luxe! Kan m'n geld wel beter bestedenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:44 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Ooit van een wasdroger gehoord?
Kameraad van me zegt dan altijd, if you fail to plan, you plan to fail. Nou ja, zolang je de reis naar boven maar goed hebt voorbereidquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
Ik heb de verwarming aangedaan omdat ik de was droog MOET hebben vanmiddag . Wel handig voor de vakantie planning was gisteravond, maar als je te vaak zegt "nog eentje dan" dan werkt dat niet.Morgen naar Saas Fee - Zwitserland. Ga daar een hoop temperatuurverschillen meemaken denk ik. In de dalen zal het 25/26 graden kunnen worden, waar ik vertoef rond de 20 en in de nachten 0 - 5 graden. Als het meezit m'n eerste vierduizender, waar het dan uiteraard vriest en sneeuw ligt
Als je alleen bent is een wasdroger luxe idd.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wasdrogers vind ik totaal overbodige luxe! Kan m'n geld wel beter bestedendit is ook uitzondering
Was dat niet in Middelburg?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:19 schreef Ajaxfan het volgende:
Van de Noodweer Benelux twitterdinges:
[ afbeelding ]
Vlissingen vannacht.
Zomerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:43 schreef Adrie072 het volgende:
Oke, ik wil een klacht indienen, wat is dit nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |