Laatste woord moet 3 lettergrepen hebben, wil het passen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:02 schreef Rafeiro het volgende:
Ik loop met jou naar de biertoog....
Goeiequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:03 schreef Fokker89 het volgende:
Peter de Koning - Het is altijd lente
Pindakaas.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:03 schreef Melting het volgende:
[..]
Laatste woord moet 3 lettergrepen hebben, wil het passen.
Daar geloof ik dus geen ene hol van en lijkt meer op een broodje aap verhaal dan dat t werkelijkheid is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nee, die heeft moeten verhuizen vanuit haar huisje naar een trailerpark omdat ze de kosten die ze gekregen heeft omdat ze haar dansende zoontje op muziek Prince van nog geen 3 jaar via yt en fb heeft verspreid,
Een artiest die zijn muziek beschermt en daarmee onwetenden/onschuldigen in de goot helpt
Heb ik geen respect voor.
Hé Prince, je bent vanavond gedraaid op Radio49 bam ff dokken, bescherming van muziek, kom maar op met die 3000 euro
http://www.cnet.com/news/(...)-set-to-go-to-trial/quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:05 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus geen ene hol van en lijkt meer op een broodje aap verhaal dan dat t werkelijkheid is.
Universal Music Group dus en niet Prince zelf. Zij hebben de rechten over zijn muziek niet Prince zelf.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
http://www.cnet.com/news/(...)-set-to-go-to-trial/
Symph heeft de details van deze zaakquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Universal Music Group dus en niet Prince zelf. Zij hebben de rechten over zijn muziek niet Prince zelf.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:13 schreef Fokker89 het volgende:
altijd fijn nummertje.
doet me denken aan need for speed..... underground?
Dan mag hij het mij volgende week uitleggen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Symph heeft de details van deze zaak
Oh, ook ik heb eens een 20 minuten durende video op YT gehad, als private gemarkeerd, door wél 6 mensen gezien. En kreeg een somatie om die te verwijderen omdat er op de achtergrond de muziek te horen was van een redelijk onbekende noorse of zweedse bandquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:12 schreef Rafeiro het volgende:
Jankende artiesten omdat er online gebruik gemaakt wordt van hun materiaal moeten sowieso inslapen.
Wees blij, je krijgt aandacht. Daardoor verkoop je. En JA er zijn betere muzikanten dan jij.
Hoe dom kan je zijn?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, ook ik heb eens een 20 minuten durende video op YT gehad, als private gemarkeerd, door wél 6 mensen gezien. En kreeg een somatie om die te verwijderen omdat er op de achtergrond de muziek te horen was van een redelijk onbekende noorse of zweedse band
Tuurlijk wel. Heb je de donder in het begin niet gehoord?quote:
idd dom ja. Onbekende bands moeten het juist van dit soort sharing hebben!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:19 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Hoe dom kan je zijn?
Ik heb van een spel ook wel eens een filmpje gemaakt (boss fight, server first etc.). Gewoon een nummer dat ik toen lekker vond passen er onder gezet. "aftiteling" gemaakt en niks aan de hand. Maar zo'n filmpje wordt wel veel bekeken, dus je wordt "bekend". Is toch alleen maar gunstig?
Owjah!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Heb je de donder in het begin niet gehoord?
Alles maar om hun rechten te beschermenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:19 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Hoe dom kan je zijn?
Ik heb van een spel ook wel eens een filmpje gemaakt (boss fight, server first etc.). Gewoon een nummer dat ik toen lekker vond passen er onder gezet. "aftiteling" gemaakt en niks aan de hand. Maar zo'n filmpje wordt wel veel bekeken, dus je wordt "bekend". Is toch alleen maar gunstig?
Grappig genoeg zijn het ook met name de onbekendere Nederlandse bands die krampachtig zich verschuilen achter hun Buma en Sena rechten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:20 schreef ToT het volgende:
[..]
idd dom ja. Onbekende bands moeten het juist van dit soort sharing hebben!
We maken het als DJ's gewoon de luisteraar weer te moeilijk. Show over nummers maar de B-52's mogen nietquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:23 schreef Melting het volgende:
En idd ToT.... deze klopt ook niet. Maar deze is omdat Fokker het principe nog niet snapte. Nu wel.
Als jij een contract hebt getekend bij een platen maatschappij ligt het helemaal aan je contract of jij zelf wel de rechten hebt over je eigen muziek. Vaak zijn het de platen maatschappijen die pollicy bepalen en dus online jagen op zulke zaken. Niet de artiest zelf. Dan kan je wel boos worden op de artiest maar ik ben bozer op de magnaten er achter die dit soort zaken doen. Prince heeft hier niet om gevraagd. Zelfs zijn artiesten naam werd gebonden....quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:12 schreef Rafeiro het volgende:
Jankende artiesten omdat er online gebruik gemaakt wordt van hun materiaal moeten sowieso inslapen.
Wees blij, je krijgt aandacht. Daardoor verkoop je. En JA er zijn betere muzikanten dan jij.
Ofwel zo een artiest word geleefd door de maatschappijen en niet andersom! Ben je boos op Prince? Ok wees dan boos op de maatschappijen en niet op Prince!!quote:Op zijn 35e verjaardag op 7 juni 1993 kon hij niet langer op de naam Prince reageren omdat zijn platenmaatschappij de rechten op de 'artiestennaam Prince' had, en hij dus niet meer buiten Warner Brothers zo genoemd mocht worden. Hij koos toen een onuitspreekbaar symbool als naam.[1]
Hij weigerde de naam Prince te gebruiken zolang de rechten op 'de artiestennaam' en zijn muziek bij zijn vroegere platenmaatschappij Warner Brothers bleven, omdat hij zich volgens eigen zeggen een slaaf voelde en hij geen reclame wilde maken voor zijn voormalige platenmaatschappij. Toen hij de rechten op zijn muziek weer terug had, nam hij weer zijn vroegere naam aan (31 december 1999).
Whehehe!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:23 schreef Melting het volgende:
En idd ToT.... deze klopt ook niet. Maar deze is omdat Fokker het principe nog niet snapte. Nu wel.
Kijk dat detail wist ik niet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:24 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als jij een contract hebt getekend bij een platen maatschappij ligt het helemaal aan je contract of jij zelf wel de rechten hebt over je eigen muziek. Vaak zijn het de platen maatschappijen die pollicy bepalen en zus online jagen op zulke zaken. Niet de artiest zelf. Dan kan je wel boos worden op de artiest maar ik ben bozer op de magnaten er achter die dit soort zaken doen. Prince heeft hier niet om gevraagd. Zelfs zijn artiesten naam werd gebonden....
[..]
Ofwel zo een artiest word geleefd door de maatschappijen en niet andersom! Ben je boos op Prince? Ok wees dan boos op de maatschappijen en niet op Prince!!
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:24 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als jij een contract hebt getekend bij een platen maatschappij ligt het helemaal aan je contract of jij zelf wel de rechten hebt over je eigen muziek. Vaak zijn het de platen maatschappijen die pollicy bepalen en dus online jagen op zulke zaken. Niet de artiest zelf. Dan kan je wel boos worden op de artiest maar ik ben bozer op de magnaten er achter die dit soort zaken doen. Prince heeft hier niet om gevraagd. Zelfs zijn artiesten naam werd gebonden....
[..]
Ofwel zo een artiest word geleefd door de maatschappijen en niet andersom! Ben je boos op Prince? Ok wees dan boos op de maatschappijen en niet op Prince!!
Ik heb gewoon een streepje voor bij meltingquote:
Ja, jij kan ook pas naar het toilet als Vout eraf isquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:25 schreef Melting het volgende:
Even naar het toilet. Vout neemt het even over.
Ik koop bijna niks meerquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Alles maar om hun rechten te beschermen
Dikke vette pech want ik overwoog echt die CD aan te schaffengaat nooit gebeuren
Hé gedorven inkomsten door illegaal draaien van hun muziek
Sommige bands/platenmaatschappijen begrijpen nog niet hoe de wereld nu in elkaar zit.
En dan zijn die kabels nog steeds niet goed weggewerkt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een streepje voor bij melting
daarvoor moet ik wel 1x in de week onder zijn bureau
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:26 schreef Melting het volgende:
[..]
En dan zijn die kabels nog steeds niet goed weggewerkt.
Ik koop nog wel, en grappig genoeg vaker sinds ik eerst illegaal iets hoor. Maar ja dat mag niet meer, alleen ga ik tegenwoordig echt niet meer naar een platenzaak om een cd eerst te luisteren voordat ik hem aanschaf.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:26 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ik koop bijna niks meer
Maar dat is meer door hoe er is omgegaan met een inbraak waarbij al mijn cd's en bandjes gejat waren. "Jammer joh, maar die zie je nooit meer terug".
Als de politie al zo praat over dingen die je echt dierbaar zijn (was meer dan alleen de bandjes/cd's) dan wordt de derde vinger van links ineens heel dik en groot.
Echt nietquote:
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:29 schreef ToT het volgende:
Wat heeft dit met het weer te maken???
Oh SNEEUWwitje?
Dat was zo tof, in de cd winkel luisteren, naar huis, weer terug, nog een keer luisteren, mja @#$$@ weer naar huis, weer terug en luisteren en dan JA! DIE WIL IK!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik koop nog wel, en grappig genoeg vaker sinds ik eerst illegaal iets hoor. Maar ja dat mag niet meer, alleen ga ik tegenwoordig echt niet meer naar een platenzaak om een cd eerst te luisteren voordat ik hem aanschaf.
Zeg dan tegen Melting dat ie op moet schietenquote:
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, ook ik heb eens een 20 minuten durende video op YT gehad, als private gemarkeerd, door wél 6 mensen gezien. En kreeg een somatie om die te verwijderen omdat er op de achtergrond de muziek te horen was van een redelijk onbekende noorse of zweedse band
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
Ik ging meestal naar zo'n zaak, kocht hem, luisterde hem thuis en......... had spijt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:30 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Dat was zo tof, in de cd winkel luisteren, naar huis, weer terug, nog een keer luisteren, mja @#$$@ weer naar huis, weer terug en luisteren en dan JA! DIE WIL IK!
quote:
Bij deze nu dus wel.quote:
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:30 schreef Fogel het volgende:
[..]Fogeltje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
[..]Neu tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was toch géén Iron Maiden.
Iron Maiden zingt in het Engels dit kon ik echt niet verstaan
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
Je kan het vergetenquote:
Goede muziek!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:32 schreef Melting het volgende:
Zo... ben ik weer.![]()
Wat heeft ie nou weer aangezet.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je kan het vergeten
Zie de UI, Melting zit vast op het toilet
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:32 schreef Melting het volgende:
Zo... ben ik weer.![]()
Wat heeft ie nou weer aangezet?
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hee man!
Ook Maiden (fear of the dark, live in rio). En Lumsk volgens mij. Maar ik zou die video nog eens op moeten snorren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Neu toch
Het was toch géén Iron Maiden.
Iron Maiden zingt in het Engels dit kon ik echt niet verstaan
Laat ik het anders zeggen, als je zoveel geld hebt en jezelf 'misbruikt' voelt door een platenmaatschappij en zoiets leest, dan steek je toch de helpende hand toe?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:34 schreef Rafeiro het volgende:
Ach zelfs als Prince geleefd werd door zijn label heb ik geen medelijden. Ben je het er niet mee eens kan je met zoveel knaken wel "Toedels" zeggen.
Ligt helemaal aan het contrakt wat jij hebt getekend. Ik praat Prince niet goed maar ik weet wel dat zulke maatschappijen alles legaal hebben dicht getimmerd zodat hij niets kan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:34 schreef Rafeiro het volgende:
Ach zelfs als Prince geleefd werd door zijn label heb ik geen medelijden. Ben je het er niet mee eens kan je met zoveel knaken wel "Toedels" zeggen.
Of ik de e-mail, daar stond precies in wiens copyright ik schond. Lumsk is goed mogelijk.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ook Maiden (fear of the dark, live in rio). En Lumsk volgens mij. Maar ik zou die video nog eens op moeten snorren.
Weet jij wat er in zijn contract staat?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, als je zoveel geld hebt en jezelf 'misbruikt' voelt door een platenmaatschappij en zoiets leest, dan steek je toch de helpende hand toe?
Zie hoe nu over Prince (in ieder geval hier) gedacht wordt.
The purple Minneapolis midgetquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, als je zoveel geld hebt en jezelf 'misbruikt' voelt door een platenmaatschappij en zoiets leest, dan steek je toch de helpende hand toe?
Zie hoe nu over Prince (in ieder geval hier) gedacht wordt.
Neequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Weet jij wat er in zijn contract staat?
Kat!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:38 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
The purple Minneapolis midget
Katquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:38 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:38 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Hé Katquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:38 schreef dekatophetspek het volgende:
quote:
Yoyoquote:
Hoe gaat ie daar?quote:
Hé Muisquote:
Zijn gangetje. Alleen beetje pissig omdat ik maand na een deadline nog een afzegging kreeg van een band vanavond...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:40 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Hoe gaat ie daar?
Das minderquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:41 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Zijn gangetje. Alleen beetje pissig omdat ik maand na een deadline nog een afzegging kreeg van een band vanavond...
Mja maar als je als beginnend artiest een mega contract aangeboden krijgt, wat zou je dan doen?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:40 schreef Rafeiro het volgende:
Ben je nog beslissingsbekwaam als je bijna alles aan een platenmaatschappij overlaat?
Ethisch knelpunt, maar in mijn optiek ben je niet meer bekwaam wanneer je je lot in de handen van geldwolven legt.
Als ik als artiest ooit in het verleden in de USA zo'n wurgcontract getekend zou hebben dat ik zelfs niet als AFKAP of als Midget mag reageren zou ik zeker in dat land mijn rechten zien te zoeken via de Freedom of Speech, wat volgens mij in de grondwet staatquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:40 schreef Rafeiro het volgende:
Ben je nog beslissingsbekwaam als je bijna alles aan een platenmaatschappij overlaat?
Ethisch knelpunt, maar in mijn optiek ben je niet meer bekwaam wanneer je je lot in de handen van geldwolven legt.
Keihard zuipen en feestenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Mja maar als je als beginnend artiest een mega contract aangeboden krijgt, wat zou je dan doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |