abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:40:04 #1
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_143413083
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toepasselijke plaatjes:





  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:44:07 #2
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143413240
Nee Royco, dat valt wel mee, en als dat eens het geval is, kan ik dat ook goed aangeven. Denk ook niet dat het aan haar ligt.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:44:41 #3
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_143413266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:44 schreef missbehavin het volgende:
Nee Royco, dat valt wel mee, en als dat eens het geval is, kan ik dat ook goed aangeven. Denk ook niet dat het aan haar ligt.
Ah ok, dat had ik destijds wel heel erg.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:52:18 #4
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143413525
Net als ik denk dat vriendje er geen bal van snapt, stuurt ie me dit:

I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143414176
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:52 schreef missbehavin het volgende:
Net als ik denk dat vriendje er geen bal van snapt, stuurt ie me dit:

[ afbeelding ]
En wat maak je er zelf van?
pi_143414241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:52 schreef missbehavin het volgende:
Net als ik denk dat vriendje er geen bal van snapt, stuurt ie me dit:

[ afbeelding ]
Ja, is een duidelijk verhaal over t gevecht wat je echt zelf moet voeren. Soms kunnen de mensen op de kant niet eens een hand toe steken, je bent uit hun bereik.

ik heb ervaren dat t ene moment het heel goed gaat en dat ik het gevoel heb dat therapie me veel heeft geholpen. Het andere moment dan zit ik weer in een herbeleving en dan had ik liever gehad dat die deur was dichtgebleven.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:23:24 #7
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143414635
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En wat maak je er zelf van?
Eh, ik begrijp je vraag niet?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143415541
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:23 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Eh, ik begrijp je vraag niet?
Nou, ik begrijp je post niet.

Je post dat je vriend jouw depressie niet begrijpt en daaronder een plaatje, maar is dat plaatje van internet geplukt? Heeft ie het bij jou door je brievenbus gedouwd (het lijkt wel gescand) en je geeft niet je mening erover alsof het voor zichzelf spreekt...alleen zie ik dat niet :P
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:53:47 #9
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143415658
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou, ik begrijp je post niet.

Je post dat je vriend jouw depressie niet begrijpt en daaronder een plaatje, maar is dat plaatje van internet geplukt? Heeft ie het bij jou door je brievenbus gedouwd (het lijkt wel gescand) en je geeft niet je mening erover alsof het voor zichzelf spreekt...alleen zie ik dat niet :P
Ach so.. Nee, hij stuurde me een link naar een bericht met dit plaatje op een forum, met er bij dat het hem deed denken aan mij en hoe hij soms vergeet hoe zwaar het voor me is. Vond ik erg lief van 'm.
Iets duidelijker? ;)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:54:31 #10
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143415682
Even offtopic.. man wat meuren puppyscheten toch :D
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143415746
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:53 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ach so.. Nee, hij stuurde me een link naar een bericht met dit plaatje op een forum, met er bij dat het hem deed denken aan mij en hoe hij soms vergeet hoe zwaar het voor me is. Vond ik erg lief van 'm.
Iets duidelijker? ;)
Ah zo! Ja totaal duidelijk :D

Dank u :D
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:57:40 #12
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143415794
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ah zo! Ja totaal duidelijk :D

Dank u :D
Ik kan soms wat vaag overkomen, ik weet het. Dan gaat mijn hoofd sneller dan de rest. Ofzo :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143415876
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:57 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik kan soms wat vaag overkomen, ik weet het. Dan gaat mijn hoofd sneller dan de rest. Ofzo :')
Herkenbaar :')

Alleen de laatste dagen is mn hoofd niet vooruit te branden _O-
pi_143417479
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:57 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik kan soms wat vaag overkomen, ik weet het. Dan gaat mijn hoofd sneller dan de rest. Ofzo :')
Dat heb ik op mn werk ook regelmatig....
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143424570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:36 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat het voor mij ook zo gaat werken. Morgen na enkele weken weer therapie, zo geen zin in ook.. Ik wilde eigenlijk opperen er mee op te houden, hoewel ik weet dat ze vast zal gaan steigeren...
Het werkt helaas niet zo voor iedereen. Maar ik hoop het ook voor je. Ik ga ook meestal met enorme tegenzin en het gevoel dat het allemaal zinloos is en dat ik er beter mee kan stoppen zodat iemand anders mijn plek in kan nemen. Maar toch is er af en toe nog wel hoop, daarom blijf ik ook gaan, plus dat ik iemand ben die geen beslissingen kan nemen.
Hoe lang ben je eigenlijk in therapie?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143427467
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is wel balen. Maar komt goed :*
Thanks. Viel uiteindelijk inderdaad mee. :)

Alleen heenweg lichtelijk paniek tijdens een verkeersopstopping waar de bus 10 min in vast zat :')
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:08:56 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143429595
Blegh wat was t een kutdag. tenminste zo voelde t. Terwijl t eig best meeviel, want na werktijd nog even met twee collegas wat wezen drinken.
Nu sociaal doen en proberen nieuwe vrienden/kennissen te maken. Ben zeer benieuwd :')
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:10:07 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143429642
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:30 schreef Lathiel het volgende:

[..]

Thanks. Viel uiteindelijk inderdaad mee. :)

Alleen heenweg lichtelijk paniek tijdens een verkeersopstopping waar de bus 10 min in vast zat :')
Goed om te horen!
Ja dat is altijd jammer. Je moet maar zo denken.. jij kan er niets aan veranderen en als t echt laat wordt, bel je gewoon even op om te zeggen dat je vertraging hebt. Snappen de mensen wel :)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:21:50 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143436016
Drie op een rij *O*
Maar t was zowaar gezsllig :o niet als in nieuwe potentiele vrienden, maar wel de hele avond gedanst O+
pi_143437082
En weer terug bij af.
Oh.
pi_143437300
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 03:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
En weer terug bij af.
Wat is er JR
(she/her)
pi_143437309
Sociale fobie dus normale dag weer alleen.
pi_143437316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 05:08 schreef hmmmmmmm het volgende:
Sociale fobie dus normale dag weer alleen.
Heb jij dat?
(she/her)
pi_143437321
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 05:14 schreef Fylax het volgende:

[..]

Heb jij dat?
Denk het ben bang voor mensen.
pi_143437322
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 05:16 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Denk het ben bang voor mensen.
Je zit toch niet te trollen he?
(she/her)
pi_143437324
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 05:16 schreef Fylax het volgende:

[..]

Je zit toch niet te trollen he?
Nee niet echt.
pi_143437331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 05:17 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee niet echt.
Kom ff dm-en
(she/her)
pi_143438815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:54 schreef missbehavin het volgende:
Even offtopic.. man wat meuren puppyscheten toch :D
Wil je dat niet zeggen...we hebben hier namelijk besloten dat er binnen nu en pak hem beet een half jaar een puppy komt O+
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:44:30 #29
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143438992
Right, so far so good hier. Tot nu toe lukt het allemaal goed. Ik dwing mezelf echt een beetje in het hier en nu te zijn, want ik wil genieten van mijn vakantie en niet constant lopen piekeren en het humeur van een koe hebben.

Her werkt opzich wel goed, deze manier. Elke keer als ik iets doe met mijn emoties uiten of iets betreffende mijn energiemanagement, dan schrijf ik dat op in de vorm van turven. Zo kan ik aan mezelf laten zien dat ik wel die lessen toepas en tegelijkertijd de rest van de tijd gewoon fucking genieten van wat ik doe. Ik zie potentieel in deze manier en ik hoop dat het lukt. :)
Ignorance is bliss
pi_143439217
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:44 schreef duracellkonijntje het volgende:
Right, so far so good hier. Tot nu toe lukt het allemaal goed. Ik dwing mezelf echt een beetje in het hier en nu te zijn, want ik wil genieten van mijn vakantie en niet constant lopen piekeren en het humeur van een koe hebben.

Her werkt opzich wel goed, deze manier. Elke keer als ik iets doe met mijn emoties uiten of iets betreffende mijn energiemanagement, dan schrijf ik dat op in de vorm van turven. Zo kan ik aan mezelf laten zien dat ik wel die lessen toepas en tegelijkertijd de rest van de tijd gewoon fucking genieten van wat ik doe. Ik zie potentieel in deze manier en ik hoop dat het lukt. :)
Koeien zijn juist goed voor je humeur hè...koe-knuffelen zorgt voor oa ontspanning ;)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:28:10 #31
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143439717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:34 schreef kvd het volgende:

[..]

Wil je dat niet zeggen...we hebben hier namelijk besloten dat er binnen nu en pak hem beet een half jaar een puppy komt O+
Oh geloof me, als het uit zo'n leuk ding als mijn pup komt (ja, ze IS de leukste :+) vergeef je het wel :D
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143439978
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:28 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oh geloof me, als het uit zo'n leuk ding als mijn pup komt (ja, ze IS de leukste :+) vergeef je het wel :D
De mijne ( :') ik heb hem nog niet eens) gaat ook nog eens flink snurken O+
Zie er nu al naar uit om zo'n ding te hebben rondlopen. Alhoewel het me nu wat nachten zonder slaap kost (het brein is overenthousiast en wil niet stoppen om erover na te denken)
pi_143440013
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:42 schreef kvd het volgende:

[..]

De mijne ( :') ik heb hem nog niet eens) gaat ook nog eens flink snurken O+
Zie er nu al naar uit om zo'n ding te hebben rondlopen. Alhoewel het me nu wat nachten zonder slaap kost (het brein is overenthousiast en wil niet stoppen om erover na te denken)
Wat voor soort hond krijg je? Wat is het merk? :P
pi_143440130
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:43 schreef Elvi het volgende:

[..]

Wat voor soort hond krijg je? Wat is het merk? :P
Een volvo ;)

Ik ga voor een mopshond. Klein, niet te druk, trouw, gezelschapshond en zo lelijk dat ie gewoon schattig is.

Voorlopig heb ik nog niks hoor. Heb iemand gemaild ban de rassenvereniging, maar die heeft nog niet teruggemaild. Zit nog even met een paar vraagjes die ik graag beantwoord zou willen zien. En dan is het een nestje afwachten. Maar het is wel serieus, ik ga de komende week mijn woonkamer al aanpassen voor de hond _O-
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:49:05 #35
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143440132
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:42 schreef kvd het volgende:

[..]

De mijne ( :') ik heb hem nog niet eens) gaat ook nog eens flink snurken O+
Zie er nu al naar uit om zo'n ding te hebben rondlopen. Alhoewel het me nu wat nachten zonder slaap kost (het brein is overenthousiast en wil niet stoppen om erover na te denken)
Hehe! Ja ik begrijp je hoor, ze maakt me zo blij O+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143440179
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:49 schreef kvd het volgende:

[..]

Een volvo ;)

Ik ga voor een mopshond. Klein, niet te druk, trouw, gezelschapshond en zo lelijk dat ie gewoon schattig is.

Voorlopig heb ik nog niks hoor. Heb iemand gemaild ban de rassenvereniging, maar die heeft nog niet teruggemaild. Zit nog even met een paar vraagjes die ik graag beantwoord zou willen zien. En dan is het een nestje afwachten. Maar het is wel serieus, ik ga de komende week mijn woonkamer al aanpassen voor de hond _O-
Dat is er toch 1 met die bolle ogen? Die zijn wel leuk ja... maar ik zou ze zelf niet nemen omdat ze vaak problemen hebben met de luchtwegen en die ogen kunnen er nog wel eens uitploppen :o :X
pi_143440247
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:51 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat is er toch 1 met die bolle ogen? Die zijn wel leuk ja... maar ik zou ze zelf niet nemen omdat ze vaak problemen hebben met de luchtwegen en die ogen kunnen er nog wel eens uitploppen :o :X
Klopt. En ja, die zaken hebben wat extra aandacht nodig. Maar zo heeft elk ras wel wat :@
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:01:58 #38
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143440368
Daarom hebben wij een mixje, die hebben minder vaak problemen wdb.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143440411
Ik lees met in de OP dat PTSS hier ook onder schuilt, dus als het mag zou ik graag mee posten (jullie raden waarschijnlijk direct wel waarom ;))
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143440523
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:55 schreef kvd het volgende:

[..]

Klopt. En ja, die zaken hebben wat extra aandacht nodig. Maar zo heeft elk ras wel wat :@
Ja sommige rassen zijn gewoon te ver doorgefokt en dan krijg je die problemen. Boston terrier heeft dat probleem met de ogen niet trouwens, en dat zijn ook wel leuke hondjes :P (ik heb gewoon iets met ogen :') dat gesnurk kan ik nog overheen komen maar ogen die eruit ploppen -O- nope :N )
pi_143440526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik lees met in de OP dat PTSS hier ook onder schuilt, dus als het mag zou ik graag mee posten (jullie raden waarschijnlijk direct wel waarom ;))
Nee, vertel? :P
pi_143440551
Zijn er hier ook mensen die de diagnose dysthyme stoornis hebben?
Het hoge woord is eruit, dat is dus wat ik heb. Naast een bekende paniekstoornis.
Je hoort het zo weinig, dat mensen dat hebben.. Ik heb dus ook heel weinig vergelijkingsmateriaal.
pi_143440612
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:10 schreef _Loki het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de diagnose dysthyme stoornis hebben?
Het hoge woord is eruit, dat is dus wat ik heb. Naast een bekende paniekstoornis.
Je hoort het zo weinig, dat mensen dat hebben.. Ik heb dus ook heel weinig vergelijkingsmateriaal.
Yep ik heb die diagnose. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of de dysthyme stoornis nog in mn dossier staat want heb er inmiddels zoveel gehad :') Het is iedere keer weer een verrassing waar ze nu weer mee komen.
pi_143440746
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Yep ik heb die diagnose. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of de dysthyme stoornis nog in mn dossier staat want heb er inmiddels zoveel gehad :') Het is iedere keer weer een verrassing waar ze nu weer mee komen.
Ha, er is bij mij ook al van alles voorbij gekomen. Hoe hebben ze bij jou die diagnose weten te stellen, op grond waarvan zeg maar?
pi_143440804
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:18 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ha, er is bij mij ook al van alles voorbij gekomen. Hoe hebben ze bij jou die diagnose weten te stellen, op grond waarvan zeg maar?
Ik heb echt geen idee. Ik heb alleen maar intake-gesprekken gehad (1, 2, soms 3) en op basis daarvan kwamen de diagnoses. Bij elke behandelaar weer een andere. Ik heb nog nooit een test gedaan.
pi_143441457
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:09 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja sommige rassen zijn gewoon te ver doorgefokt en dan krijg je die problemen. Boston terrier heeft dat probleem met de ogen niet trouwens, en dat zijn ook wel leuke hondjes :P (ik heb gewoon iets met ogen :') dat gesnurk kan ik nog overheen komen maar ogen die eruit ploppen -O- nope :N )
Die ploppende ogen ben ik nog nergens tegengekomen. Wel dat door de bolle ogen er uitgekeken moet worden voor takjes ed omdat anders het oog beschadigd kan raken.
pi_143442709
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:09 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee, vertel? :P
Nou... ze hebben me de stempel PTSS gegeven (en helaas heeft EMDR niet zo goed geholpen als ik had gehoopt) en ze vinden dat ik een paniekstoornis heb (al vind ik van niet, omdat ik inmiddels paniekaanvallen kan tegenhouden). Zodoende dus ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:27:43 #48
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143446124
Vanmorgen ging het weer bijna mis :{ . Het scheelde niet veel of ik had me gesneden.
Eerst al ruzie met een vriendin wat nogal stompzinnig was.
En daarna kreeg ik een zwaar lullige e-mail van iemand waarvan ik dacht dat ze een vriendin was. Maar nu blijkt dat ze nooit eerlijk tegen me is geweest en dat kwam er allemaal uit in die mail.
Kill me now.

Ik ga zo maar weer het huis uit om even wat afleiding te zoeken.
pi_143446763
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:27 schreef AdoraBelle het volgende:
Vanmorgen ging het weer bijna mis :{ . Het scheelde niet veel of ik had me gesneden.
Eerst al ruzie met een vriendin wat nogal stompzinnig was.
En daarna kreeg ik een zwaar lullige e-mail van iemand waarvan ik dacht dat ze een vriendin was. Maar nu blijkt dat ze nooit eerlijk tegen me is geweest en dat kwam er allemaal uit in die mail.
Kill me now.

Ik ga zo maar weer het huis uit om even wat afleiding te zoeken.
*knuffel* Wat een rottige situatie. Maar scheelde niet veel betekent dat het goed ging en daar mag je trots op zijn.
Succes met afleiding zoeken, :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:35:01 #50
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143450330
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

*knuffel* Wat een rottige situatie. Maar scheelde niet veel betekent dat het goed ging en daar mag je trots op zijn.
Succes met afleiding zoeken, :*
Dat is waar. Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu toch maar met die psych gebeld (ik durfde eerst niet zo goed ondanks dat veel vriendinnen zeiden dat ik moest bellen). En ze kunnen pas volgende week maandag zeggen of ik op korte termijn bij ze terecht kwam. Ik heb gezegd dat het al een paar keer bijna mis is gegaan, dus hopelijk wordt dat opgepakt.
Daarna heb ik even met m'n huisarts gebeld of ze me iets kon voorschrijven omdat ik bang was dat ik het weekend misschien niet door zou komen. Ze heeft me oxazepam voorgeschreven. Dat ga ik nu even ophalen.
pi_143451185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:35 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat is waar. Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu toch maar met die psych gebeld (ik durfde eerst niet zo goed ondanks dat veel vriendinnen zeiden dat ik moest bellen). En ze kunnen pas volgende week maandag zeggen of ik op korte termijn bij ze terecht kwam. Ik heb gezegd dat het al een paar keer bijna mis is gegaan, dus hopelijk wordt dat opgepakt.
Daarna heb ik even met m'n huisarts gebeld of ze me iets kon voorschrijven omdat ik bang was dat ik het weekend misschien niet door zou komen. Ze heeft me oxazepam voorgeschreven. Dat ga ik nu even ophalen.
Rustgevend, dat is goed :) Hoop dat je er een beetje doorheen komt.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143461251
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:02 schreef zomertje het volgende:

[..]

Rustgevend, dat is goed :) Hoop dat je er een beetje doorheen komt.
Ik ook je hebt onze steun van het FOK! forum.
pi_143465245
Ik heb een nieuw oppasadres en dat triggert mijn onzekerheid en wantrouwen echt enorm. Woensdag langs geweest en vanavond voor het eerst opgepast. Ik weet echt niet hoe ik me moet gedragen bij die ouders. :{
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:28 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oh geloof me, als het uit zo'n leuk ding als mijn pup komt (ja, ze IS de leukste :+) vergeef je het wel :D
Dat wilde ik ook zeggen :P
Nouhou, ik wil ook een hond :'( Een rasloze, die zijn uniek. Of een border collie of een golden retriever of een friese stabij O+ Geen kleintje i.i.g., die knuffelen niet zo lekker.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:10 schreef _Loki het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de diagnose dysthyme stoornis hebben?
Het hoge woord is eruit, dat is dus wat ik heb. Naast een bekende paniekstoornis.
Je hoort het zo weinig, dat mensen dat hebben.. Ik heb dus ook heel weinig vergelijkingsmateriaal.
Present. Naast andere dingen. Het komt redelijk vaak voor hoor.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143466684
Vandaag weer verslapen voor werk en niet op komen dagen. Hopen dat het morgen wel lukt en dat ik niet de zak krijg..
pi_143469784
Als je niks van je hebt laten horen dan zit dat er wel in op korte termijn.
pi_143471222
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 02:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je niks van je hebt laten horen dan zit dat er wel in op korte termijn.
Ligt een beetje aan je contract en baas.
pi_143471665
Zo meteen ga ik op vakantie :)! Alleen vorige maand was ik in Madrid en zat ik te hyperventileren in het vliegtuig (was een beetje bang) en had ik mijn eetstoornis mee :( ik hoop dat ik beide proberen thuis kan houden en alleen maar geniet :) ik ga mijn best doen en het komt vast goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:28:24 #58
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143473100
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:13 schreef gajonkohalen het volgende:
Vandaag weer verslapen voor werk en niet op komen dagen. Hopen dat het morgen wel lukt en dat ik niet de zak krijg..
Kun je niet meerdere wekkers zetten zodat je je niet verslaapt?

Ik kan me voorstellen dat ontslagen worden ook niet echt meehelpt voor hoe je je voelt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 07:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo meteen ga ik op vakantie :)! Alleen vorige maand was ik in Madrid en zat ik te hyperventileren in het vliegtuig (was een beetje bang) en had ik mijn eetstoornis mee :( ik hoop dat ik beide proberen thuis kan houden en alleen maar geniet :) ik ga mijn best doen en het komt vast goed
Goedzo meis! Positief denken :) .
pi_143473151
Pff ik werd hyperventilerend wakker. Goeiemorgen :')
pi_143473293
Gisteravond in de kroeg gezeten en t toch wel erg naar mn zin gehad. Lang geleden :) Vandaag maar even bijkomen dus, tot nu toe voel ik me nog best ok :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:47:23 #61
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143473394
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:31 schreef Elvi het volgende:
Pff ik werd hyperventilerend wakker. Goeiemorgen :')
Nare droom gehad? Of heb je dat wel vaker?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:41 schreef zomertje het volgende:
Gisteravond in de kroeg gezeten en t toch wel erg naar mn zin gehad. Lang geleden :) Vandaag maar even bijkomen dus, tot nu toe voel ik me nog best ok :)
Dat is mooi om te lezen. Fijn dat het zo goed met je gaat. Hopelijk blijft het zo :) .
pi_143473491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:47 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat is mooi om te lezen. Fijn dat het zo goed met je gaat. Hopelijk blijft het zo :) .
Ja, heb al een aantal best goede dagen gehad :) Daarvoor een minder goede week.

Ben jij al wat rustiger?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143473504
Ik heb gisteren een buslading stripjes met lorazepam gekregen. Iemand mee bekend hier? 2mg.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:26:14 #64
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143474157
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:52 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ja, heb al een aantal best goede dagen gehad :) Daarvoor een minder goede week.

Ben jij al wat rustiger?
Hopelijk blijft het zo :) .

Ja, ik ben al weer wat tot rust gekomen. Gisteravond zijn we met een aantal oud klasgenoten naar het nieuwe huis gaan kijken van één van hen. Daar hebben we toen een gezellige avond gehad en ik heb veel gelachen. Dus ik voel me nu wel wat beter dan eerst. Hopelijk blijft dat zo.
Na het weekend word ik dus gebeld door die psych over wanneer ik er terecht kan. En dan heb ik ook een afspraak met mijn huisarts over de medicatie en hoe het gaat.
pi_143474792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb gisteren een buslading stripjes met lorazepam gekregen. Iemand mee bekend hier? 2mg.
1 of 2,5mg? dat zijn de verkrijgbare dosis.

Lorazepam is erg verslavend en goed tegen angst. Bij voorkeur niet te lang gebruiken, want dan wordt t afkicken... Ik ben langer bezig geweest met afbouwen dan met het gebruik van dat middel zelf. Maar het werkte wel itt Oxazepam.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143476411
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:47 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nare droom gehad? Of heb je dat wel vaker?

Nee geen nare droom. Wel een aankomende verjaardag wat altijd reden is voor mij om een meltdown te hebben :')
pi_143476465
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb gisteren een buslading stripjes met lorazepam gekregen. Iemand mee bekend hier? 2mg.
Een buslading vol? Zo he...

Mijn strips zitten btw gewoon in een doosje, je krijgt (mag ik hopen) nooit losse strips mee zonder een etiketje oid.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:31:17 #68
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143476993
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb gisteren een buslading stripjes met lorazepam gekregen. Iemand mee bekend hier? 2mg.
Hoe dat zo?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:39:04 #69
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143477202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:35 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het werkt helaas niet zo voor iedereen. Maar ik hoop het ook voor je. Ik ga ook meestal met enorme tegenzin en het gevoel dat het allemaal zinloos is en dat ik er beter mee kan stoppen zodat iemand anders mijn plek in kan nemen. Maar toch is er af en toe nog wel hoop, daarom blijf ik ook gaan, plus dat ik iemand ben die geen beslissingen kan nemen.
Hoe lang ben je eigenlijk in therapie?
Ehm ja, goede vraag, het is overgelopen uit therapie met mijn zoon, en mijn geheugen is vreselijk.. ik gok een jaartje ofzo? Meds vanaf april ongeveer..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:16:29 #70
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143479613
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:07 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee geen nare droom. Wel een aankomende verjaardag wat altijd reden is voor mij om een meltdown te hebben :')
Is het ook een optie om niet te gaan? Of een dag later of eerder? Dat je net op die dat niet kunt? ;) .
pi_143479984
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:16 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Is het ook een optie om niet te gaan? Of een dag later of eerder? Dat je net op die dat niet kunt? ;) .
Het is mn eigen verjaardag :D

Sorry had duidelijker moeten zijn: ik ben over een paar weken jarig en dat is voor mij altijd reden tot meltdown want ik ben weer een jaar ouder en er is nog geen vooruitgang.
pi_143480123
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Een buslading vol? Zo he...

Mijn strips zitten btw gewoon in een doosje, je krijgt (mag ik hopen) nooit losse strips mee zonder een etiketje oid.
Ik kreeg losse strips mee in een doosje. Maar wel ontzettend veel. Als ik bijv. oxazepam krijg voorgeschreven kreeg ik er max. 5 per keer om maar wat te noemen. Nu heb ik 6 strips lorazepam.

De reden waarom is omdat een ontzettend close persoon naast me kanker heeft gekregen. En ik trek dat echt gruwelijke slecht.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_143482928
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kreeg losse strips mee in een doosje. Maar wel ontzettend veel. Als ik bijv. oxazepam krijg voorgeschreven kreeg ik er max. 5 per keer om maar wat te noemen. Nu heb ik 6 strips lorazepam.

De reden waarom is omdat een ontzettend close persoon naast me kanker heeft gekregen. En ik trek dat echt gruwelijke slecht.
Hoe gaat het met je dagelijkse leven? Lukken de bezigheden nog een beetje?
Ignorance is bliss
pi_143483109
Boedapest, wat een stad. Afgezien van gistermiddag gaat het de laatste dagen gewoon goed. Ik turf nu rustig elke actie die ik onderneem op het gebied van ontspanning (inbouwen) en het loslaten van emoties, zodat ik mezelf op de lange termijn kan laten zien dat ik me EN geen constant zorgen hoef te maken en tegelijkertijd wel mezelf wat (emotionele) ontspanning kan gunnen.

Inmiddels gaat het weer vrij goed en kan ik mijn dagelijks leventje enigszins zorgenvrij leven. Als er iets ergs in mijn leven gebeurd dan mogen er best zorgen en emoties zijn, afleiding of niet. Ik kan ze altijd uiten en meer kan ik niet doen. Nu nog even kappen met constant van het ergste uit gaan en niet mezelf zorgen aanpraten uit angst, want als iets me dwars zit dan merk ik dat vanzelf wel.

Geestelijk gezien vaar ik vrij aardig onder de vele alcohol en weinig slaap van de laatste dagen.
Ignorance is bliss
pi_143483124
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kreeg losse strips mee in een doosje. Maar wel ontzettend veel. Als ik bijv. oxazepam krijg voorgeschreven kreeg ik er max. 5 per keer om maar wat te noemen. Nu heb ik 6 strips lorazepam.

De reden waarom is omdat een ontzettend close persoon naast me kanker heeft gekregen. En ik trek dat echt gruwelijke slecht.
Ja, dat is natuurlijk slecht.
Sterkte :)
pi_143487347
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ehm ja, goede vraag, het is overgelopen uit therapie met mijn zoon, en mijn geheugen is vreselijk.. ik gok een jaartje ofzo? Meds vanaf april ongeveer..
Heb je wel het idee dat je er iets aan hebt gehad? Soms duurt het heel lang, of misschien is het niet de juiste soort therapie?
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:31 schreef Elvi het volgende:

[..]

Het is mn eigen verjaardag :D

Sorry had duidelijker moeten zijn: ik ben over een paar weken jarig en dat is voor mij altijd reden tot meltdown want ik ben weer een jaar ouder en er is nog geen vooruitgang.
Dus het gaat je niet om het vieren maar om het ouder worden? Daar ontkom je niet aan ... maar denk er eens over na, want waarschijnlijk zijn er wel dingen die nu beter gaan, al is het niet zoals je had gehoopt.
Ik ken dat, ook al ben ik bijna tien jaar jonger dan jij. Het gevoel dat ik mijn leven aan het vergooien ben, dat dingen er niet op vooruitgaan, dat ik oud ben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk slecht.
Sterkte :)
Dat is zeker vreemd.
Is het een huisarts die jou goed kent, elfling?

[ Bericht 8% gewijzigd door kuolema op 16-08-2014 19:44:31 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143491690
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:52 schreef missbehavin het volgende:
Net als ik denk dat vriendje er geen bal van snapt, stuurt ie me dit:

[ afbeelding ]
Deze… Zo herkenbaar O+
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:06:15 #78
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143492606
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:31 schreef Elvi het volgende:

[..]

Het is mn eigen verjaardag :D

Sorry had duidelijker moeten zijn: ik ben over een paar weken jarig en dat is voor mij altijd reden tot meltdown want ik ben weer een jaar ouder en er is nog geen vooruitgang.
Ah, op die manier.

Ik herken het wel... het ouder worden... vervelend is dat :{ . Ik zit er over te denken om te stoppen met ieder jaar wat bij m'n leeftijd op te tellen.

En ontopic: die medicijnen werken niet :{ .
pi_143492757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:06 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ah, op die manier.

Ik herken het wel... het ouder worden... vervelend is dat :{ . Ik zit er over te denken om te stoppen met ieder jaar wat bij m'n leeftijd op te tellen.

En ontopic: die medicijnen werken niet :{ .
Hoe oud ben jij dan?

Welke dosis heb je?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143492878
Oxazepam werkte bij mij ook niet. Net als temazepam en diazepam. 2 pilletjes in 1 keer?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143495178
Same here. Oxazepam, temazepam, flurazepam deden niets. Tenzij ik drie keer de voorgeschreven dosis nam of zo.

De meeste mensen krijgen van oxa 10 mg voorgeschreven, terwijl er ook pilletjes van 50 mg bestaan, dus het kan echt geen kwaad om er wat extra van te nemen als het niet werkt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143496558
Ik heb momenteel geen werk en moet stoppen met mijn medicijnen en mijn psycholoog omdat ik het niet meer kan betalen
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:55:31 #83
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143496849
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:12 schreef kuolema het volgende:
Same here. Oxazepam, temazepam, flurazepam deden niets. Tenzij ik drie keer de voorgeschreven dosis nam of zo.

De meeste mensen krijgen van oxa 10 mg voorgeschreven, terwijl er ook pilletjes van 50 mg bestaan, dus het kan echt geen kwaad om er wat extra van te nemen als het niet werkt.
3x oxa ^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:56:31 #84
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143496894
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij dan?

Welke dosis heb je?
Oxazepam, 10mg, 2x per dag 1 tablet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:13 schreef Californium het volgende:
Oxazepam werkte bij mij ook niet. Net als temazepam en diazepam. 2 pilletjes in 1 keer?
Komt wel op 2 pilletjes in 1 keer neer ja.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:12 schreef kuolema het volgende:
Same here. Oxazepam, temazepam, flurazepam deden niets. Tenzij ik drie keer de voorgeschreven dosis nam of zo.

De meeste mensen krijgen van oxa 10 mg voorgeschreven, terwijl er ook pilletjes van 50 mg bestaan, dus het kan echt geen kwaad om er wat extra van te nemen als het niet werkt.
Nouja, ik hoop dat ze me maandag iets anders kan voorschrijven dan. Ik heb nu 6 tabletjes gekregen voor het weekend. Misschien kan ik daar voor nu nog een paar van innemen anders.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:57:47 #85
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143496934
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:48 schreef maart78 het volgende:
Ik heb momenteel geen werk en moet stoppen met mijn medicijnen en mijn psycholoog omdat ik het niet meer kan betalen
Gvd! Dat is toch niet normaal meer? Waardeloos kutzorgstelsel!
Wat vreselijk klote voor je zeg!
Geen andere potjes beschikbaar? Gemeente? Familie? Pfff. Veel sterkte :*
(Ik weet echt even niet wat ik moet zeggen...)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_143498836
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:56 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oxazepam, 10mg, 2x per dag 1 tablet.

[..]

Komt wel op 2 pilletjes in 1 keer neer ja.

[..]

Nouja, ik hoop dat ze me maandag iets anders kan voorschrijven dan. Ik heb nu 6 tabletjes gekregen voor het weekend. Misschien kan ik daar voor nu nog een paar van innemen anders.
Nee, dat is niet hetzelfde. Je neemt de tweede namelijk pas nadat de eerste is uitgewerkt.
Probeer het eens met 2x2 pilletjes. Het wordt door artsen niet echt gewaardeerd als je zelf gaat experimenteren, maar dat doe ik zelf ook altijd en ik zeg dat het kan :P
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 17 augustus 2014 @ 08:10:21 #87
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143501309
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:00 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde. Je neemt de tweede namelijk pas nadat de eerste is uitgewerkt.
Probeer het eens met 2x2 pilletjes. Het wordt door artsen niet echt gewaardeerd als je zelf gaat experimenteren, maar dat doe ik zelf ook altijd en ik zeg dat het kan :P
Nouja bij mij werd 2x per dag 1x cyproteronacetaat al snel 1x per dag 2x, toen ik aangaf dat ik het onhandig vind om te onthouden. Ze zei dat ik gewoon 2 in één keer kon slikken en dat dat hetzelfde resultaat zou hebben.
Goed dat is dan wel een heel ander middel, maar vandaar mijn aanname.

Dan doe ik 2x 2 pilletjes nu. ik heb nog precies 4 over en morgenmiddag heb ik die afspraak met de huisarts.
pi_143501372
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 08:10 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nouja bij mij werd 2x per dag 1x cyproteronacetaat al snel 1x per dag 2x, toen ik aangaf dat ik het onhandig vind om te onthouden. Ze zei dat ik gewoon 2 in één keer kon slikken en dat dat hetzelfde resultaat zou hebben.
Goed dat is dan wel een heel ander middel, maar vandaar mijn aanname.

Dan doe ik 2x 2 pilletjes nu. ik heb nog precies 4 over en morgenmiddag heb ik die afspraak met de huisarts.
of 1x2 en vanavond 1, heb je nog 1 over voor morgenochtend :)

oxazepam deed ook weinig bij mij.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143501831
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:13 schreef Californium het volgende:
Oxazepam werkte bij mij ook niet. Net als temazepam en diazepam. 2 pilletjes in 1 keer?
Zonder het te willen adviseren...... Ik heb in periodes 150 mg voorgeschreven gekregen per dag, Dus van 3 x 10 zul je niet onmiddelijk dood neerstorten.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_143501848
Toch zou ik het altijd in overleg met je arts veranderingen maken in je therapie.
pi_143501880
quote:
4s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:33 schreef Gray het volgende:
Toch zou ik het altijd in overleg met je arts veranderingen maken in je therapie.
Mee eensch... ik doe t ook nooit op eigen houtje, ga liever gek stuiteren dan dat. Maar dat is mijn eigen hoofd :P
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143503099
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:36 schreef zomertje het volgende:

[..]

Mee eensch... ik doe t ook nooit op eigen houtje, ga liever gek stuiteren dan dat. Maar dat is mijn eigen hoofd :P
Ik weet dat ikzelf heel sterk kan reageren op nieuwe medicijnen, zoals een pijnstiller die ik onlangs gebruikte. In het verleden dit ook gezien met ritalin en concerta. Eerst kan het effect heel subtiel lijken, waardoor de werking onopvallend blijft, totdat ik het bijvoorbeeld niet meer gebruik. Dan merk ik plots de afwezigheid van de stof in m'n lijf, of zelfs afkickverschijnselen.

Maar zelfs zonder effecten moet je waakzaam zijn mbt de toxiciteit. Dat je hoofdpijn niet overgaat na een hoop paracetamol, wil niet zeggen dat je lever niet aan een grote hoeveelheid ten onder gaat.
pi_143505246
quote:
7s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik weet dat ikzelf heel sterk kan reageren op nieuwe medicijnen, zoals een pijnstiller die ik onlangs gebruikte. In het verleden dit ook gezien met ritalin en concerta. Eerst kan het effect heel subtiel lijken, waardoor de werking onopvallend blijft, totdat ik het bijvoorbeeld niet meer gebruik. Dan merk ik plots de afwezigheid van de stof in m'n lijf, of zelfs afkickverschijnselen.

Maar zelfs zonder effecten moet je waakzaam zijn mbt de toxiciteit. Dat je hoofdpijn niet overgaat na een hoop paracetamol, wil niet zeggen dat je lever niet aan een grote hoeveelheid ten onder gaat.
Bij mij werkt het dus vaak minder goed, dubbele dosis is soms wel handig ;) Maar zelf beslis ik dat nooit :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143505910
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:30 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zonder het te willen adviseren...... Ik heb in periodes 150 mg voorgeschreven gekregen per dag, Dus van 3 x 10 zul je niet onmiddelijk dood neerstorten.
Ik heb ze een tijdje voorgeschreven gekregen omdat ik door een fout van de huisarts geen opbouw periode had van mijn ad en ik gewoon niet kom slapen vanwege drukte in mijn hoofd. Probleem met al die dingen is dat ze je lichaam rustig maken terwijl bij mij het probleem in de hersenen zat. Volledig zinloos dus en na 1 recept van allen het maar gelaten zoals het was.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143505951
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:00 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde. Je neemt de tweede namelijk pas nadat de eerste is uitgewerkt.
Probeer het eens met 2x2 pilletjes. Het wordt door artsen niet echt gewaardeerd als je zelf gaat experimenteren, maar dat doe ik zelf ook altijd en ik zeg dat het kan :P
Dit
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143506010
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Gvd! Dat is toch niet normaal meer? Waardeloos kutzorgstelsel!
Wat vreselijk klote voor je zeg!
Geen andere potjes beschikbaar? Gemeente? Familie? Pfff. Veel sterkte :*
(Ik weet echt even niet wat ik moet zeggen...)
Dit kan haast niet in Nederland zijn want mijn medicijnen en psycholoog worden vergoed.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143507676
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Californium het volgende:

[..]

Dit kan haast niet in Nederland zijn want mijn medicijnen en psycholoog worden vergoed.
Mijn medicatie & pillen worden ook niet vergoed.

Je hebt gewoon keihard een psychologisch stempeltje nodig van de psycholoog ... dan gaan er plots wel deurtjes open. Maar dan ben je natuurlijk al vrij ver heen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_143509042
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mijn medicatie & pillen worden ook niet vergoed.

Je hebt gewoon keihard een psychologisch stempeltje nodig van de psycholoog ... dan gaan er plots wel deurtjes open. Maar dan ben je natuurlijk al vrij ver heen.
Dank je. Ik heb geen werk, zit in de ziektewet, maar alles wordt bij mij vergoed. En echt super ver heen ben ik niet.
pi_143509718
Nou inderdaad! Ik heb wel een stempel gekregen, maar ik had mijn medicijnen ver daarvoor al. En ik was heel erg ver heen ja, daarom heb ik hulp gezocht.

En dan heb ik het niet over slaap en kalmeringsmiddelen, die worden nooit vergoed.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:41:10 #100
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143509823
Ik hoop alleen maar dat ik er snel terecht kan. Want op deze manier gaat het niet meer, en ben ik bang dat ik mezelf wat aandoe. Ook al slik ik die kalmeringsmiddelen, ik voel me nog steeds zo :{ .
pi_143510320
probeer afleiding te zoeken. Probeer eruit te gaan. Probeer je er niet zo op te focussen. Neem een extra pilletje en bel met een vriendin.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143510400
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:41 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik hoop alleen maar dat ik er snel terecht kan. Want op deze manier gaat het niet meer, en ben ik bang dat ik mezelf wat aandoe. Ook al slik ik die kalmeringsmiddelen, ik voel me nog steeds zo :{ .
Iets met je handen doen helpt. Ik heb gepuzzeld, mozaiek gemaakt, tekenen doe ik nog steeds graag, enz. Door het bezig blijven kun je het een beetje onderdrukken. Er over praten kan soms ook helpen. Sterkte, t zuigt, ik ken het.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143510724
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:41 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik hoop alleen maar dat ik er snel terecht kan. Want op deze manier gaat het niet meer, en ben ik bang dat ik mezelf wat aandoe. Ook al slik ik die kalmeringsmiddelen, ik voel me nog steeds zo :{ .
Eens met bovenstaande mensen. Ik ben gaan breien en haken. Het tellen van steken kalmeert me wat, maakt me wat rustiger, ik moet me daarop focussen.
pi_143510827
Ik ging tekenen, schrijven. Ik heb friends gekeken! :D, rondjes wandelen, erover praten, lezen en dan echt proberen te focussen
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:09:08 #105
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143510828
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Californium het volgende:

[..]

Dit kan haast niet in Nederland zijn want mijn medicijnen en psycholoog worden vergoed.
Nou idd, helemaal nu sinds dit jaar de vergoeding uit de basisverzekering veranderd is. Geen maximaal aantal vergoede behandelingen meer bv.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:23:49 #106
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143511326
Bedankt voor het advies allemaal. Ik ga het maar eens proberen nu :) .
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:16:29 #107
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143515398
Ik ben net wakker :P Lag er vannacht om 3 uur in, blijkbaar had ik zoveel slaap nodig. Als ik niet naar de tijd had gekeken had ik nog wel verder willen slapen.
Maar morgen moet ik weer oppassen vanaf kwart voor 7 's ochtends, dus beter van niet.
En ik had weer een droom met een geweldig verhaal, iets met zombies. Waarom vergeet ik dat nou altijd :(
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 08:10 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nouja bij mij werd 2x per dag 1x cyproteronacetaat al snel 1x per dag 2x, toen ik aangaf dat ik het onhandig vind om te onthouden. Ze zei dat ik gewoon 2 in één keer kon slikken en dat dat hetzelfde resultaat zou hebben.
Goed dat is dan wel een heel ander middel, maar vandaar mijn aanname.

Dan doe ik 2x 2 pilletjes nu. ik heb nog precies 4 over en morgenmiddag heb ik die afspraak met de huisarts.
Medicijnen werken heel verschillend, dat kun je niet zo vergelijken.
Sterkte :*
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Californium het volgende:

[..]

Dit kan haast niet in Nederland zijn want mijn medicijnen en psycholoog worden vergoed.
Het gaat bij iedereen van het eigen risico af. Meestal is dat 350 euro per jaar. Mijn antidepressiva betaal ik dus, maar dat is maar een klein bedrag per keer.
En extra als je van dosering verandert (of een nieuw medicijn krijgt), vanwege de servicekosten :') Ik zou willen dat er een knopje was met 'skip intro', zodat ik niet naar dat nutteloze praatje van de apotheker hoef te luisteren, wat ik allemaal al weet (als fanatiek googler) en waar ik toch voor moet betalen.

quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:38 schreef Californium het volgende:
En dan heb ik het niet over slaap en kalmeringsmiddelen, die worden nooit vergoed.
Bij sommige indicaties wel. Bij mij werden ze vergoed.
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:41 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik hoop alleen maar dat ik er snel terecht kan. Want op deze manier gaat het niet meer, en ben ik bang dat ik mezelf wat aandoe. Ook al slik ik die kalmeringsmiddelen, ik voel me nog steeds zo :{ .
Ik vind dit altijd zo gek. Nooit gehad. Hoe kun je bang zijn om jezelf iets aan te doen? Als je het wilt omdat je het niet meer trekt, dan doe je het. En dan is dat goed. Ik hoop juist vaak dat ik me zo kut voel dat ik de moed heb om zelfmoord te plegen.
Als je het niet wilt, dan doe je het niet.
Waar ik vooral bang voor ben op zulke momenten, is voor de pijn, de ondraaglijke psychische pijn waarvan ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:17:41 #108
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143515449
Ik denk steeds dat Californium Gray is, omdat ik op de een of andere manier vind dat jullie ui's op elkaar lijken :P Heel irritant.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143515827
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het gaat bij iedereen van het eigen risico af. Meestal is dat 350 euro per jaar. Mijn antidepressiva betaal ik dus, maar dat is maar een klein bedrag per keer.
En extra als je van dosering verandert (of een nieuw medicijn krijgt), vanwege de servicekosten :') Ik zou willen dat er een knopje was met 'skip intro', zodat ik niet naar dat nutteloze praatje van de apotheker hoef te luisteren, wat ik allemaal al weet (als fanatiek googler) en waar ik toch voor moet betalen.

Ja Duh! Maar met 6 sessies ofzo was ik daar al doorheen! Het is megavervelend als je dat al niet meer kan betalen maar het ging erom dat je alles zelf moet betalen.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143515885
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:16 schreef kuolema het volgende:

Ik vind dit altijd zo gek. Nooit gehad. Hoe kun je bang zijn om jezelf iets aan te doen? Als je het wilt omdat je het niet meer trekt, dan doe je het. En dan is dat goed. Ik hoop juist vaak dat ik me zo kut voel dat ik de moed heb om zelfmoord te plegen.
Als je het niet wilt, dan doe je het niet.
Waar ik vooral bang voor ben op zulke momenten, is voor de pijn, de ondraaglijke psychische pijn waarvan ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan.
En dit :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:33:50 #111
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143516112
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:26 schreef Californium het volgende:

[..]

Ja Duh! Maar met 6 sessies ofzo was ik daar al doorheen! Het is megavervelend als je dat al niet meer kan betalen maar het ging erom dat je alles zelf moet betalen.
Het ging hierom:
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:48 schreef maart78 het volgende:
Ik heb momenteel geen werk en moet stoppen met mijn medicijnen en mijn psycholoog omdat ik het niet meer kan betalen
Het zou dus kunnen dat iemand die net zijn baan is kwijtgeraakt en geen financiële reserves heeft, geen psychologische hulp/medicijnen meer kan betalen.
Niemand heeft beweerd dat je álles zelf moet betalen. En het is dus ook niet zo dat alles gratis is.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143516967
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het ging hierom:

[..]

Het zou dus kunnen dat iemand die net zijn baan is kwijtgeraakt en geen financiële reserves heeft, geen psychologische hulp/medicijnen meer kan betalen.
Niemand heeft beweerd dat je álles zelf moet betalen. En het is dus ook niet zo dat alles gratis is.
Dat snap ik en dat heb ik ook nooit gezegd joh... ik reageerde vooral ook op de ' wat een kutzorgsysteem' enz. Maargoed. Er zijn nog veel meer andere vragen die ik heb enzo maar geen zin om de discussie verder aan te gaan.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:20:00 #113
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143518495
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:51 schreef Californium het volgende:

[..]

Dat snap ik en dat heb ik ook nooit gezegd joh... ik reageerde vooral ook op de ' wat een kutzorgsysteem' enz. Maargoed. Er zijn nog veel meer andere vragen die ik heb enzo maar geen zin om de discussie verder aan te gaan.
Het komt op me over alsof je je aangevallen voelt, dat was niet mijn bedoeling.

Ikzelf vind het zorgsysteem best goed. Het kost heel wat dus ik vind het niet gek dat je zo nu en dan ook een beetje zelf moet betalen naast je maandelijkse betalingen aan de zorgverzekering.

Overigens heb ik ook al een paar keer mijn zorgverzekering niet kunnen betalen en leen ik nu steeds geld van mijn ouders voor bijvoorbeeld mijn reiskosten naar de GGZ (60 euro per maand), omdat ik gewoon helemaal niets meer heb. Spaargeld ging op aan mijn studiekosten. Heel moeilijk want ik heb dit nog nooit gehad en ik vind het vreselijk om afhankelijk te zijn.
Ik hoop dus dat het gaat lukken om een Wajong aan te vragen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143519808
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:38 schreef Californium het volgende:
Nou inderdaad! Ik heb wel een stempel gekregen, maar ik had mijn medicijnen ver daarvoor al. En ik was heel erg ver heen ja, daarom heb ik hulp gezocht.

En dan heb ik het niet over slaap en kalmeringsmiddelen, die worden nooit vergoed.
jawel, maar dan moet de arts b4 of zo op het recept hebben geschreven. Dan worden slaap en kalmeringsmiddelen vergoed
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_143520076
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:49 schreef seasushi het volgende:

[..]

jawel, maar dan moet de arts b4 of zo op het recept hebben geschreven. Dan worden slaap en kalmeringsmiddelen vergoed
Nou volgens de menzis moet je dan een artsenverklaring hebben en dan nog was hetnniet zeker of het wel vergoed werd want de apotheek kon dan ook nog iets bepalen (wat raar is want wat mag die eigenlijk bepalen).
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:36:59 #116
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143522066
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Medicijnen werken heel verschillend, dat kun je niet zo vergelijken.
Sterkte :*
[quote]
Dankje :) .
[quote]0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo gek. Nooit gehad. Hoe kun je bang zijn om jezelf iets aan te doen? Als je het wilt omdat je het niet meer trekt, dan doe je het. En dan is dat goed. Ik hoop juist vaak dat ik me zo kut voel dat ik de moed heb om zelfmoord te plegen.
Als je het niet wilt, dan doe je het niet.
Waar ik vooral bang voor ben op zulke momenten, is voor de pijn, de ondraaglijke psychische pijn waarvan ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan.
Ik snap dat het lastig te begrijpen is. Maar het punt bij mij is dat ik op die momenten niet mezelf ben. Als ik gelukkig ben, en bij m'n volle verstand, dan is mezelf snijden of er een eind aan maken het laatste wat ik wil. Maar het zijn juist de momenten wanneer ik me ongelukkig voel omdat er geen vriendinnen bij me zijn of dat ik niks te doen heb. Op die momenten is het alsof er gedachten in mijn hoofd komen waar ik zelf geen controle over heb en die juist wel willen dat ik me ga snijden of zelfmoord ga plegen, zodat ik maar van die pijn af ben. En op dat soort momenten kan ik niet helder denken, en heb ik soms zelfs zoiets van: misschien is dat ook wel zo. Misschien moet ik het ook wel gewoon doen. Die gedachten zijn gewoon zo sterk dat het heel veel energie kost om er weerstand tegen te bieden.

Daarom zeg ik dat ik bang ben. Omdat ik nu bij mijn volle verstand ben. Maar ik niet weet hoe het gaat lopen en of ik dat straks nog ben. Het kan zomaar omslaan bij mij.

Ik hoop dat je het nu beter begrijpt. En zo niet, dan maar niet. Ik kom hier niet om mezelf te verdedigen. Ik vertel het alleen zoals ik het voel en ben compleet eerlijk over mijn gedachten.
pi_143522183
Ik heb een topic gemaakt in P&P speciaal voor OCD. Ik weet dat het bij Angst hoort maar voor mij is het overzichtelijker om te praten met mensen over Dwang.

R&P / Obsessive compulsive disorder/Dwangneurose
(she/her)
pi_143524123
Woensdag eindelijk naar het CGG. Ik ben blij dat het bijna zover is, maar ik ben ook wel bang. Schrik omdat ik niet goed weet hoe ik alles ga moeten uitleggen. Het is echt de eerste keer ooit voor mij maar ik ben al erg ver heen. Paar dagen geleden had ik zelfs geen angst meer voor zelfmoord. Meer nog, ik voelde me beter wetende dat ik die optie heb.

Probleem is, mijn ouders en thuissituatie zijn zowat de grootste trigger voor mijn problemen. Ik heb dringend nood aan een eigen plek, maar ik heb geen werk door mijn problemen. Een vicieuze cirkel...
pi_143528303
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:36 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik snap dat het lastig te begrijpen is. Maar het punt bij mij is dat ik op die momenten niet mezelf ben. Als ik gelukkig ben, en bij m'n volle verstand, dan is mezelf snijden of er een eind aan maken het laatste wat ik wil. Maar het zijn juist de momenten wanneer ik me ongelukkig voel omdat er geen vriendinnen bij me zijn of dat ik niks te doen heb. Op die momenten is het alsof er gedachten in mijn hoofd komen waar ik zelf geen controle over heb en die juist wel willen dat ik me ga snijden of zelfmoord ga plegen, zodat ik maar van die pijn af ben. En op dat soort momenten kan ik niet helder denken, en heb ik soms zelfs zoiets van: misschien is dat ook wel zo. Misschien moet ik het ook wel gewoon doen. Die gedachten zijn gewoon zo sterk dat het heel veel energie kost om er weerstand tegen te bieden.

Daarom zeg ik dat ik bang ben. Omdat ik nu bij mijn volle verstand ben. Maar ik niet weet hoe het gaat lopen en of ik dat straks nog ben. Het kan zomaar omslaan bij mij.

Ik hoop dat je het nu beter begrijpt. En zo niet, dan maar niet. Ik kom hier niet om mezelf te verdedigen. Ik vertel het alleen zoals ik het voel en ben compleet eerlijk over mijn gedachten.
Ik heb dit ook gehad, een hele periode. Bij mij komt dit op bij veel stress.

Kun je iets doen om uit de stress te komen? Jezelf zoveel mogelijk ontzien, rust nemen, zoveel slapen als je kan. Er over praten. En misschien betere kalmeringsmiddelen? Anti depressiva onderdrukt dit ook wel, alleen moet je die opbouwen en dat duurt een poosje.

Ik wil ook wel even kwijt dat het ook echt veel beter kan gaan, dus probeer ook te geloven dat het ooit weer over gaat.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143535653
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:36 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik snap dat het lastig te begrijpen is. Maar het punt bij mij is dat ik op die momenten niet mezelf ben. Als ik gelukkig ben, en bij m'n volle verstand, dan is mezelf snijden of er een eind aan maken het laatste wat ik wil. Maar het zijn juist de momenten wanneer ik me ongelukkig voel omdat er geen vriendinnen bij me zijn of dat ik niks te doen heb. Op die momenten is het alsof er gedachten in mijn hoofd komen waar ik zelf geen controle over heb en die juist wel willen dat ik me ga snijden of zelfmoord ga plegen, zodat ik maar van die pijn af ben. En op dat soort momenten kan ik niet helder denken, en heb ik soms zelfs zoiets van: misschien is dat ook wel zo. Misschien moet ik het ook wel gewoon doen. Die gedachten zijn gewoon zo sterk dat het heel veel energie kost om er weerstand tegen te bieden.

Daarom zeg ik dat ik bang ben. Omdat ik nu bij mijn volle verstand ben. Maar ik niet weet hoe het gaat lopen en of ik dat straks nog ben. Het kan zomaar omslaan bij mij.

Ik hoop dat je het nu beter begrijpt. En zo niet, dan maar niet. Ik kom hier niet om mezelf te verdedigen. Ik vertel het alleen zoals ik het voel en ben compleet eerlijk over mijn gedachten.
Wat jij zegt klinkt zo herkenbaar. Vooral de drang als ik erg gefrustreerd ben of mij erg kut voel over mijzelf. Om nog even in te haken op de angst om jezelf pijn te doen, persoonlijk gaat het bij mij niet zozeer om de kans dat ik te ver doorschiet, maar meer dat ik de volgende dag vaak spijt heb, de schaamte op komt zetten en mij veel zorgen ga maken over het verbergen van wonden/littekens. Helemaal als het warm en lekker weer is, of als ik mij moet omkleden in een publieke ruimte (kleedkamer, douches op festivals e.d.). De gedachte dat ik mn wonden/littekens niet kan verbergen is één van de weinige gedachtes die mij op zo'n moment kunnen tegenhouden.
pi_143536261
Ook hier klinkt het herkenbaar. Mijn probleem is vooral dat ik weken aan één stuk kan vastlopen met bepaalde gedachten. Die gedachten heb ik dan 24/7, elke minuut van de dag. Je past je aan aan die gedachten, je staat later op, je hebt meer angst en ook de eetlust is ferm verminderd.

Na een tijdje word ik dat dan gewoon, alsof ik het plotseling gewoon ben om zo depressief rond te lopen. Dan komt het zelfs zo ver dat zelfmoord niet meer angstig lijkt, maar plotseling mijn enige uitweg is. Ik ben dan plannen te maken als "als het volgende maand nog zo erg is, dan ga ik écht plannen maken" of "Ik ga NU een afspraak maken met de psychiater en als het niet betert, zie ik geen uitweg meer..."

Meestal duurt dit enkele weken, maar ik heb ook al gehad dat het slechts één week duurt, het verbetert en ik krijg weer hoop... maar dan gebeurt er plots iets of denk ik toevallig aan iets en ik val weer in het diepe dal.

Het ergst van al? Soms voel ik mij na vijf weken "hel depressie" plotseling terug normaal. Zomaar. Uit het niets. Ik kan terug normaal denken. Ik kan terug positief zijn. Ik kan terug dingen leuk vinden. Ik kan zelfs terug plannen maken. Angst raakt me niet meer en de gedachten die me voorheen tot hun slaaf maakten zijn plots niet meer erg. Dan heb ik zoiets van: "wat?" want dan begrijp ik het helemaal niet meer.
  maandag 18 augustus 2014 @ 00:51:01 #122
47102 Elvi
miemkwien
pi_143539222
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:36 schreef AdoraBelle het volgende:

Daarom zeg ik dat ik bang ben. Omdat ik nu bij mijn volle verstand ben. Maar ik niet weet hoe het gaat lopen en of ik dat straks nog ben. Het kan zomaar omslaan bij mij.

Dit is heel herkenbaar hoor :) Ik heb bijvoorbeeld ook een tijdje niet achter het stuur gezeten omdat ik niet kon garanderen dat ik niet ineens het stuur zou omgooien en tegen een boom zou rijden. Ik hield het inderdaad veilig voor mezelf, en dat was ook wat mn psych me elke week na afloop vroeg "ga je het volhouden deze week en kan je het veilig houden?".
  maandag 18 augustus 2014 @ 00:56:14 #123
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143539375
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 00:51 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dit is heel herkenbaar hoor :) Ik heb bijvoorbeeld ook een tijdje niet achter het stuur gezeten omdat ik niet kon garanderen dat ik niet ineens het stuur zou omgooien en tegen een boom zou rijden. Ik hield het inderdaad veilig voor mezelf, en dat was ook wat mn psych me elke week na afloop vroeg "ga je het volhouden deze week en kan je het veilig houden?".
Oh, zo herkenbaar. Ik heb ook telkens die neiging onder het rijden. Gelukkig kan ik dat nog aardig onderdrukken.
pi_143539525
Zalig, m'n psycholoog heeft een paar weken vakantie en heb nu alleen wat afspraken staan met een psychiater omdat ik ben begonnen met Ritalin. Hoef pas half september weer heen, best even fijn om wat minder met jezelf/je angsten bezig te zijn :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143539603
Ik weet niet of dit helemaal het goede topic is, maar dat zullen we wel zien.

Ik heb de afgelopen nachten (weer) last van angst en paniekaanvallen. Angst voor later (wat als m'n studie mislukt, wat als ik later geen baan kan vinden). Allemaal doemscenario's schieten door mijn hoofd heen. Soms maak ik me zo druk dat ik begin te hyperventileren en gewoon de hele nacht wakker lig.

Ik voel me ook vrij alleen dan 's nachts en ik wil de laatste tijd ook liever helemaal niet alleen zijn. Wel wil ik alleen beste vrienden zien en familie, de rest heb ik juist helemaal geen zin in.

Ik heb dit de afgelopen maanden wel vaker gehad, maar het wordt iedere steeds heftiger. Hier mensen die een beetje dezelfde problemen hebben?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_143539848
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 01:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik weet niet of dit helemaal het goede topic is, maar dat zullen we wel zien.

Ik heb de afgelopen nachten (weer) last van angst en paniekaanvallen. Angst voor later (wat als m'n studie mislukt, wat als ik later geen baan kan vinden). Allemaal doemscenario's schieten door mijn hoofd heen. Soms maak ik me zo druk dat ik begin te hyperventileren en gewoon de hele nacht wakker lig.

Ik voel me ook vrij alleen dan 's nachts en ik wil de laatste tijd ook liever helemaal niet alleen zijn. Wel wil ik alleen beste vrienden zien en familie, de rest heb ik juist helemaal geen zin in.

Ik heb dit de afgelopen maanden wel vaker gehad, maar het wordt iedere steeds heftiger. Hier mensen die een beetje dezelfde problemen hebben?
Tot vorig jaar had ik veel dezelfde klachten, ja. Allesbehalve prettig dat soort nachten, zeker als ze het grootste deel van de week zo gaan :r
Je kan overwegen om er eens een gesprek over te houden met je huisarts.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143540552
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 01:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik weet niet of dit helemaal het goede topic is, maar dat zullen we wel zien.

Ik heb de afgelopen nachten (weer) last van angst en paniekaanvallen. Angst voor later (wat als m'n studie mislukt, wat als ik later geen baan kan vinden). Allemaal doemscenario's schieten door mijn hoofd heen. Soms maak ik me zo druk dat ik begin te hyperventileren en gewoon de hele nacht wakker lig.

Ik voel me ook vrij alleen dan 's nachts en ik wil de laatste tijd ook liever helemaal niet alleen zijn. Wel wil ik alleen beste vrienden zien en familie, de rest heb ik juist helemaal geen zin in.

Ik heb dit de afgelopen maanden wel vaker gehad, maar het wordt iedere steeds heftiger. Hier mensen die een beetje dezelfde problemen hebben?
Probeer eens valeriaan te nemen voordat je gaat slapen.
pi_143545404
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 02:08 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Probeer eens valeriaan te nemen voordat je gaat slapen.
Gebruik ik al eens. Zulk sport momenten heeft het weinig zin. Binnenkort maar eens naar huisarts.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_143550112
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 01:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik weet niet of dit helemaal het goede topic is, maar dat zullen we wel zien.

Ik heb de afgelopen nachten (weer) last van angst en paniekaanvallen. Angst voor later (wat als m'n studie mislukt, wat als ik later geen baan kan vinden). Allemaal doemscenario's schieten door mijn hoofd heen. Soms maak ik me zo druk dat ik begin te hyperventileren en gewoon de hele nacht wakker lig.

Ik voel me ook vrij alleen dan 's nachts en ik wil de laatste tijd ook liever helemaal niet alleen zijn. Wel wil ik alleen beste vrienden zien en familie, de rest heb ik juist helemaal geen zin in.

Ik heb dit de afgelopen maanden wel vaker gehad, maar het wordt iedere steeds heftiger. Hier mensen die een beetje dezelfde problemen hebben?
Flink stuk maar dan ook een flink stuk wandelen, en tijdens deze wandeling daarover nadenken wat je nu schrijft. En zeker verstandig om even bij je huisarts langs te gaan.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:47:12 #130
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_143551350
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 01:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik weet niet of dit helemaal het goede topic is, maar dat zullen we wel zien.

Ik heb de afgelopen nachten (weer) last van angst en paniekaanvallen. Angst voor later (wat als m'n studie mislukt, wat als ik later geen baan kan vinden). Allemaal doemscenario's schieten door mijn hoofd heen. Soms maak ik me zo druk dat ik begin te hyperventileren en gewoon de hele nacht wakker lig.

Ik voel me ook vrij alleen dan 's nachts en ik wil de laatste tijd ook liever helemaal niet alleen zijn. Wel wil ik alleen beste vrienden zien en familie, de rest heb ik juist helemaal geen zin in.

Ik heb dit de afgelopen maanden wel vaker gehad, maar het wordt iedere steeds heftiger. Hier mensen die een beetje dezelfde problemen hebben?
Ik herken deze problemen heel goed. Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat afleiding zoeken helpt. Bijvoorbeeld even gaan lezen, of korte lichamelijke inspanning, opdrukken/kniebuigingen.

Wat vooral niet helpt is om er steeds over na te blijven denken. Het probleem is dat dit op zulke momenten bijna niet mogelijk is. Zelf heb ik het ook nog steeds niet onder controle. Het is een zeer frustrerend probleem dat je hele leven kan beïnvloeden.
Bedankt Hans.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:16:03 #131
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143552831
Ik ben nog niet gebeld door de psycholoog vandaag. Ik heb zo wel een afspraak met de huisarts vanwege die kalmeringsmiddelen. Hopelijk ga ik niet huilen bij haar.
pi_143553011
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:16 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik ben nog niet gebeld door de psycholoog vandaag. Ik heb zo wel een afspraak met de huisarts vanwege die kalmeringsmiddelen. Hopelijk ga ik niet huilen bij haar.
Huilen mag hoor...
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143553160
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:19 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Huilen mag hoor...
Dit. En misschien kan ze je helpen bij je aanvraag van de spoed bij de psycholoog. C
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:23:41 #134
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143553207
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:19 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Huilen mag hoor...
Ja, da's waar. Ik weet dat het mag. Maar het zit nog zo diep in me... die gedachte van "je mag niet huilen, huilen is niet mannelijk". Maarja, ik hoef nu helemaal niet meer mannelijk te zijn. En het wordt ook gewoon geaccepteerd als je huilt.
Alleen nu moet ik het nog accepteren.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 18 augustus 2014 @ 14:26:35 #135
319979 Fok-it
All is well
pi_143553320
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:23 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja, da's waar. Ik weet dat het mag. Maar het zit nog zo diep in me... die gedachte van "je mag niet huilen, huilen is niet mannelijk". Maarja, ik hoef nu helemaal niet meer mannelijk te zijn. En het wordt ook gewoon geaccepteerd als je huilt.
Alleen nu moet ik het nog accepteren.
:')
Want het is mannelijk als je niet huilt?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_143553352
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:23 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja, da's waar. Ik weet dat het mag. Maar het zit nog zo diep in me... die gedachte van "je mag niet huilen, huilen is niet mannelijk". Maarja, ik hoef nu helemaal niet meer mannelijk te zijn. En het wordt ook gewoon geaccepteerd als je huilt.
Alleen nu moet ik het nog accepteren.
mannen mogen ook huilen hoor, jank nog iedere dag :@

Effe de tokkie uithangen...

Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:44:40 #137
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143554008
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

:')
Want het is mannelijk als je niet huilt?
Dat is wel het beeld dat ik altijd had. Ook door mijn opvoeding. Dat mannen niet huilen.
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:05:32 #138
47102 Elvi
miemkwien
pi_143554814
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:44 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat is wel het beeld dat ik altijd had. Ook door mijn opvoeding. Dat mannen niet huilen.
Klein beetje offtopic, maar ik zag in je fobo staan dat je COD:BO2 speelde.Die je dat op de PS3? If so: DM me je ps-naam :P
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:27:14 #139
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143558039
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:05 schreef Elvi het volgende:

[..]

Klein beetje offtopic, maar ik zag in je fobo staan dat je COD:BO2 speelde.Die je dat op de PS3? If so: DM me je ps-naam :P
Hihi, geeft niet hoor. Sorry, ik speel op de PC. Nu ook Counter Strike: Global Offensive trouwens.

Ontopic: Ik ben weer terug van de huisarts. Ik heb behoorlijk gehuild en haar uitgelegd dat ik aan niets anders kan denken dan dat snijden. De enige lichtpuntjes in m'n leven zijn als m'n beste vriendinnen bij me zijn.
Ze heeft me nu Olanzapine voorgeschreven. Ik moet er 1 per dag slikken en ik heb er 15 stuks gekregen, met een recept voor nog een keer 15 stuks. Ik hoop dat ik aan deze pillen meer heb.
Ik ben alleen nog steeds niet door die psych gebeld, terwijl ze beloofd had dat ze me vandaag zou bellen. Het kan natuurlijk nog. En als ze niet belt, dan bel ik haar morgen maar.
pi_143558987
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Hihi, geeft niet hoor. Sorry, ik speel op de PC. Nu ook Counter Strike: Global Offensive trouwens.

Ontopic: Ik ben weer terug van de huisarts. Ik heb behoorlijk gehuild en haar uitgelegd dat ik aan niets anders kan denken dan dat snijden. De enige lichtpuntjes in m'n leven zijn als m'n beste vriendinnen bij me zijn.
Ze heeft me nu Olanzapine voorgeschreven. Ik moet er 1 per dag slikken en ik heb er 15 stuks gekregen, met een recept voor nog een keer 15 stuks. Ik hoop dat ik aan deze pillen meer heb.
Ik ben alleen nog steeds niet door die psych gebeld, terwijl ze beloofd had dat ze me vandaag zou bellen. Het kan natuurlijk nog. En als ze niet belt, dan bel ik haar morgen maar.
Als je iets in dit topic kwijt wil ben je welkom:
R&P / Snijden

Olanzapine is wel een paardenmiddel. Ik zit al jaren aan de hoogste dosering (om terugval te voorkomen). Positieve is dat je er enorm goed van gaat slapen.
pi_143560049
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:20 schreef kvd het volgende:

[..]

Dank je. Ik heb geen werk, zit in de ziektewet, maar alles wordt bij mij vergoed. En echt super ver heen ben ik niet.
"ver heen" kun je natuurlijk op 2 manieren interpreteren. Mijn interpretatie was dat je ver heen bent qua labels/hokjes & dus dat je vergoeding kunt krijgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_143561079
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

"ver heen" kun je natuurlijk op 2 manieren interpreteren. Mijn interpretatie was dat je ver heen bent qua labels/hokjes & dus dat je vergoeding kunt krijgen.
Wat dat betreft ben ik wel ver heen ja :')
pi_143570347
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:24 schreef Spatzmann het volgende:
Hebben hier meer mensen last van bepaalde bijwerkingen van de anti-depressiva? Ik slik lexapro en in het begin had ik een beetje diarree, maar de afgelopen week veel erger en de laatste 3 dagen zo erg dat ik het niet eens kan ophouden..Ik ben er nu een beetje klaar mee ;( Ik voel me al zo fucking kut en dan dit ook nog eens... Ik moet me gewoon verschonen soms :( :(

Er staat wel in de bijsluiter dat mensen met darm-aandoeiningen hier last van kunnen krijgen, maar zo erg... (mijn oorzaak van de depressie is ook 4 darmoperaties in de afgelopen 2 jaar, 10 spoedopnames in het ziekenhuis etc etc, met compleet gare darmen...)

Dit is gewoon niet te doen zo, ik verlies gewoon veel vocht, val super veel af en het is gewoon ongemakkelijk, kan nu zelfs in een goed uurtje heth uis niet uit omdat ik bang ben dat de diarree eruit komt lopen)..

GODVER. (sorry).
Vreemde zet van je psych, gezien je medische historie.
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:41:09 #144
47102 Elvi
miemkwien
pi_143570681
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:24 schreef Spatzmann het volgende:
Hebben hier meer mensen last van bepaalde bijwerkingen van de anti-depressiva? Ik slik lexapro en in het begin had ik een beetje diarree, maar de afgelopen week veel erger en de laatste 3 dagen zo erg dat ik het niet eens kan ophouden..Ik ben er nu een beetje klaar mee ;( Ik voel me al zo fucking kut en dan dit ook nog eens... Ik moet me gewoon verschonen soms :( :(

Er staat wel in de bijsluiter dat mensen met darm-aandoeiningen hier last van kunnen krijgen, maar zo erg... (mijn oorzaak van de depressie is ook 4 darmoperaties in de afgelopen 2 jaar, 10 spoedopnames in het ziekenhuis etc etc, met compleet gare darmen...)

Dit is gewoon niet te doen zo, ik verlies gewoon veel vocht, val super veel af en het is gewoon ongemakkelijk, kan nu zelfs in een goed uurtje heth uis niet uit omdat ik bang ben dat de diarree eruit komt lopen)..

GODVER. (sorry).
Dat is niet normaal. Huisartsenpost bellen en meteen stoppen. Normaal zou ik zeggen: overleg met je psych voor je stopt maar dit lijkt me gevaarlijk. Niet alleen vanwege uitdroging maar straks maak je je darmen helemaal kapot!
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:09:22 #145
47102 Elvi
miemkwien
pi_143571995
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:05 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik ben er woensdagochtend, dus dat kan ik meteen bespreken...De ellende is, nu na een maand beginnen de ad wel wt effect te krijgen grrr..

[edit]
Ik lees wel meer op het internet dat bij sommigen het dit effect heeft GRR. Misschien maar een andere proberen...Of alleen maar psychotherapie, maar dat is is alleen ook niet zo succesvol, maar misschien hier wel ivm dat het post-traumatische-stress is...Woensdag maar overleggen dus.
Weet je zeker dat je tot woensdagochtend durft te wachten? Zo lang diarree is echt niet goed.
pi_143578011
Moet altijd het vuile werk doen, al 10 jaar lang! Word er zo godverdomme moe van.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_143578132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 00:26 schreef ALDOBRANDINO het volgende:
Moet altijd het vuile werk doen, al 10 jaar lang! Word er zo godverdomme moe van.
Was ist los?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_143578279
Lamaar.

[ Bericht 98% gewijzigd door ALDOBRANDINO op 19-08-2014 01:07:00 ]
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:30:59 #149
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143586557
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:05 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik ben er woensdagochtend, dus dat kan ik meteen bespreken...De ellende is, nu na een maand beginnen de ad wel wt effect te krijgen grrr..

[edit]
Ik lees wel meer op het internet dat bij sommigen het dit effect heeft GRR. Misschien maar een andere proberen...Of alleen maar psychotherapie, maar dat is is alleen ook niet zo succesvol, maar misschien hier wel ivm dat het post-traumatische-stress is...Woensdag maar overleggen dus.
Heb het ook een beetje gehad bij mijn vorige medicatie. Niet zo erg als jij gelukkig.. Ms toch andere meds proberen?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143586588
Onweer... Daar helpt hier geen enkel middel tegen :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143586994
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

"ver heen" kun je natuurlijk op 2 manieren interpreteren. Mijn interpretatie was dat je ver heen bent qua labels/hokjes & dus dat je vergoeding kunt krijgen.
Heeft het gewoon niet allemaal te maken met het verwijzen naar en dan toekenning van medicatie door een psych? En hoeveelste lijn het is.

Hoeveelheid/sterkte van de pillen heeft er in ieder geval wel mee te maken. (mijn dokter schreef express meer aantallen voor omdat het dan goedkoper was. En laatst haalde ik voor mijn vriend medicatie op, die was qua sterkte omhoog gegaan, waardoor hij niks meer hoefde bij te leggen.)

ik hoop tenminste wel dat dit allemaal meespeelt, anders kom ik straks voor onaangename verrassingen te staan
pi_143587013
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:31 schreef minthy het volgende:
Onweer... Daar helpt hier geen enkel middel tegen :')
Waar? Ik wil knallen :@

Maar het moet nog wel even wachten want ik moet nog boodschappen doen :D
pi_143587191
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:31 schreef minthy het volgende:
Onweer... Daar helpt hier geen enkel middel tegen :')
Oh heerlijk!

Zeker met kletterende regen. O+
pi_143587229
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:45 schreef kvd het volgende:

[..]

Waar? Ik wil knallen :@

Maar het moet nog wel even wachten want ik moet nog boodschappen doen :D
Noord-Overijssel, het trekt nu richting de Duitse grens gelukkig! Je mag het komen halen O+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143587506
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:52 schreef minthy het volgende:

[..]

Noord-Overijssel, het trekt nu richting de Duitse grens gelukkig! Je mag het komen halen O+
Stuur maar richting Groningen. Over een uurtje ofzo :D
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:06:17 #156
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143587729
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:52 schreef minthy het volgende:

[..]

Noord-Overijssel, het trekt nu richting de Duitse grens gelukkig! Je mag het komen halen O+
Nuhuh, hou maar lekker in Overijssel O+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143587997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:06 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nuhuh, hou maar lekker in Overijssel O+
}:|
Eerlijk zullen we alles delen toch?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:22:29 #158
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143588319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:13 schreef kvd het volgende:

[..]

}:|
Eerlijk zullen we alles delen toch?
Ja maar ik hou zo van onweer!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143589748
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:22 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja maar ik hou zo van onweer!
ikke ook
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:56:36 #160
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143589814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:55 schreef kvd het volgende:

[..]

ikke ook
O+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143595883
Onweer. O+ Hier mag het van mij ook losbarsten.

Ik heb vandaag mijn stoute schoenen aangetrokken en om (ondersteunende) medicatie gevraagd. Ik ben die stemmingswisselingen zo spuugzat.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:26:42 #162
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143597148
Ik was vroeger echt doodsbang voor onweer, maar van het ene op het andere jaar vond ik het ineens fantastisch. Geeft een leuke sfeer of zo.

Vandaag ging het niet zo lekker bij therapie. Creatief gaat nog steeds niet. Dus was daar weer weggegaan. Ik was zo ontzettend boos, niet op iemand, zelfs niet op mezelf, maar gewoon boos in het algemeen. Dat heb ik op mezelf afgereageerd. Was alweer een tijdje geleden.

Morgen ga ik verder met afbouwen van citalopram naar 20 mg. Mirtazepine hou ik voor het slapen.

Ik heb volgende week een afspraak met een psychiater i.v.m. de resultaten van het onderzoek. Daar ben ik ook een beetje boos over, naar mijn idee wordt er veel te veel de nadruk gelegd op wantrouwen. Ik identificeer het echt totaal niet met mezelf.
Maar op de een of andere manier kan ik de therapeuten niet zeggen hoe ik erover denk.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:44:19 #163
285174 Evienne
never odd or even
pi_143597666
De wolkbreuk vannacht nabij mijn woonst zorgde er anders voor dat ik in 0.3 seconden voor het raam stond... De Russen, ze zijn er! :') Ik schrok me dood en denk dat de wijde omgeving rechtop in bed heeft gezeten. Zeker weten doe ik het niet want ik spreek niet zoveel mensen de laatste tijd. ;)

Maar da's gelijk een beetje mijn probleem, ik kan alleen maar doemscenario's zien, wat ik ook doe. Zelfs toen mijn paardje zojuist heel knus tegen me aan lag te soezen, kon ik de gedachte niet onderdrukken dat ze alleen maar zo lief bleef liggen omdat ze wel ziek moest zijn. Beetje jammer van het mooie moment.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:37:33 #164
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143599101
Het onweer is hier zojuist losgebarsten :P
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:44:57 #165
47102 Elvi
miemkwien
pi_143599346
Gotver... dan ben je 30 en ga je even een middag naar een vriendin toe, kom je thuis... heeft je moeder je kamer opgeruimd -O- Zo'n teringhekel aan. En ook echt alles verplaatst uiteraard. Ook de spullen die ik verstopt had zoals dagboeken, brieven van psycholoog en zorgverzekeraar... Liggen dus nu ergens anders.

Ik ben echt woedend. Ik hou het gewoon zelf bij maar dan is het weer niet naar haar zin ofzo (as always..). Ik baal ervan dat ik hier moet blijven wonen. Ze heeft niks gezegd over de papieren van mn behandeling maar het idee dat ze het nu misschien weet kan ik gewoon niet handelen. Ik heb nog niet goed op de nieuwe plek durven kijken.
pi_143599617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:44 schreef Elvi het volgende:
Gotver... dan ben je 30 en ga je even een middag naar een vriendin toe, kom je thuis... heeft je moeder je kamer opgeruimd -O- Zo'n teringhekel aan. En ook echt alles verplaatst uiteraard. Ook de spullen die ik verstopt had zoals dagboeken, brieven van psycholoog en zorgverzekeraar... Liggen dus nu ergens anders.

Ik ben echt woedend. Ik hou het gewoon zelf bij maar dan is het weer niet naar haar zin ofzo (as always..). Ik baal ervan dat ik hier moet blijven wonen. Ze heeft niks gezegd over de papieren van mn behandeling maar het idee dat ze het nu misschien weet kan ik gewoon niet handelen. Ik heb nog niet goed op de nieuwe plek durven kijken.
Had daar zelf zo'n ontzettende graftakke-hekel aan als mijn moeder dat deed :r
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:54:32 #167
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143599684
Oooh nee :( Dat vind ik ook echt niet kunnen. Het is vast goed bedoeld, maar kom op, je bent volwassen en dan gaat ze zomaar in jouw kamer aan jouw spullen zitten. Best wel schending van privacy ook.
Ik werd ook altijd woedend als mijn moeder (of wie dan ook) op mijn kamer was geweest. Maar dan begreep ze nog niet dat ik het niet waardeerde, want dan deed ze het later gewoon weer. Gelukkig woon ik nu bij mijn pa en die doet dat soort dingen niet.

Ik heb ook een tijd geheim moeten houden dat ik psychologische hulp had, dat is echt niet fijn.
Heb je nog wel eens overwogen om het toch te vertellen?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143599696
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:44 schreef Evienne het volgende:
De wolkbreuk vannacht nabij mijn woonst zorgde er anders voor dat ik in 0.3 seconden voor het raam stond... De Russen, ze zijn er! :') Ik schrok me dood en denk dat de wijde omgeving rechtop in bed heeft gezeten. Zeker weten doe ik het niet want ik spreek niet zoveel mensen de laatste tijd. ;)

Maar da's gelijk een beetje mijn probleem, ik kan alleen maar doemscenario's zien, wat ik ook doe. Zelfs toen mijn paardje zojuist heel knus tegen me aan lag te soezen, kon ik de gedachte niet onderdrukken dat ze alleen maar zo lief bleef liggen omdat ze wel ziek moest zijn. Beetje jammer van het mooie moment.
Dat heb ik ook wel eens gehad toen hij hier vlakbij insloeg. Dat geeft me toch een kanonschotknal...

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:44 schreef Elvi het volgende:
Gotver... dan ben je 30 en ga je even een middag naar een vriendin toe, kom je thuis... heeft je moeder je kamer opgeruimd -O- Zo'n teringhekel aan. En ook echt alles verplaatst uiteraard. Ook de spullen die ik verstopt had zoals dagboeken, brieven van psycholoog en zorgverzekeraar... Liggen dus nu ergens anders.

Ik ben echt woedend. Ik hou het gewoon zelf bij maar dan is het weer niet naar haar zin ofzo (as always..). Ik baal ervan dat ik hier moet blijven wonen. Ze heeft niks gezegd over de papieren van mn behandeling maar het idee dat ze het nu misschien weet kan ik gewoon niet handelen. Ik heb nog niet goed op de nieuwe plek durven kijken.
Dat zuigt, en je kan er zeker niet over praten met haar? Waarom moet je daar blijven wonen?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:57:29 #169
47102 Elvi
miemkwien
pi_143599793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:54 schreef kuolema het volgende:
Oooh nee :( Dat vind ik ook echt niet kunnen. Het is vast goed bedoeld, maar kom op, je bent volwassen en dan gaat ze zomaar in jouw kamer aan jouw spullen zitten. Best wel schending van privacy ook.
Ik werd ook altijd woedend als mijn moeder (of wie dan ook) op mijn kamer was geweest. Maar dan begreep ze nog niet dat ik het niet waardeerde, want dan deed ze het later gewoon weer. Gelukkig woon ik nu bij mijn pa en die doet dat soort dingen niet.

Ik heb ook een tijd geheim moeten houden dat ik psychologische hulp had, dat is echt niet fijn.
Heb je nog wel eens overwogen om het toch te vertellen?
Nee mn moeder vindt psychische klachten onzin... de mensen moeten maar gewoon normaal doen of bidden zodat God het kan oplossen :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:54 schreef zomertje het volgende:

Dat zuigt, en je kan er zeker niet over praten met haar? Waarom moet je daar blijven wonen?
Nee ik had al gezegd dat ik het niet fijn vind, maar ik moest niet zeuren want ik had het gewoon op haar manier moeten doen en nu deed ze het zelf maar :')
Ik moet daar blijven wonen omdat ik geen inkomen heb. Het lukt me niet om een nieuwe baan te vinden, en ik wil geen bijstand aanvragen omdat ik niet met de mensen van het UWV kan omgaan. Ik heb daar hele nare ervaringen mee.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:00:03 #170
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143599916
Denk je dat je aan haar zou kunnen merken of ze het weet?
Zou ze erover beginnen?
Dat geheimzinnige gedoe is echt zo kut :{
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143600227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:57 schreef Elvi het volgende:

Nee ik had al gezegd dat ik het niet fijn vind, maar ik moest niet zeuren want ik had het gewoon op haar manier moeten doen en nu deed ze het zelf maar :')
Ik moet daar blijven wonen omdat ik geen inkomen heb. Het lukt me niet om een nieuwe baan te vinden, en ik wil geen bijstand aanvragen omdat ik niet met de mensen van het UWV kan omgaan. Ik heb daar hele nare ervaringen mee.
Is er niemand die je kan helpen met bijstand aanvragen en t UWV, ik denk dat op jezelf gaan beter is voor je (geestelijke) gezondheid. Je bent tenslotte al 30.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:10:42 #172
47102 Elvi
miemkwien
pi_143600428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:06 schreef zomertje het volgende:

[..]

Is er niemand die je kan helpen met bijstand aanvragen en t UWV, ik denk dat op jezelf gaan beter is voor je (geestelijke) gezondheid. Je bent tenslotte al 30.
Nee ik had maatschappelijk werk al gevraagd maar die vonden dat ik het alleen afkan. Mn enige optie is gewoon om een baan te vinden en dat wil ik ook heel graag. Ik wil gewoon nuttig zijn.
pi_143602564
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:44 schreef Elvi het volgende:
Gotver... dan ben je 30 en ga je even een middag naar een vriendin toe, kom je thuis... heeft je moeder je kamer opgeruimd -O- Zo'n teringhekel aan. En ook echt alles verplaatst uiteraard. Ook de spullen die ik verstopt had zoals dagboeken, brieven van psycholoog en zorgverzekeraar... Liggen dus nu ergens anders.

Ik ben echt woedend. Ik hou het gewoon zelf bij maar dan is het weer niet naar haar zin ofzo (as always..). Ik baal ervan dat ik hier moet blijven wonen. Ze heeft niks gezegd over de papieren van mn behandeling maar het idee dat ze het nu misschien weet kan ik gewoon niet handelen. Ik heb nog niet goed op de nieuwe plek durven kijken.
Sowww...ik zou witheet zijn. 'Mijn' plek dus afblijven :(
pi_143615874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:44 schreef Elvi het volgende:
Gotver... dan ben je 30 en ga je even een middag naar een vriendin toe, kom je thuis... heeft je moeder je kamer opgeruimd -O- Zo'n teringhekel aan. En ook echt alles verplaatst uiteraard. Ook de spullen die ik verstopt had zoals dagboeken, brieven van psycholoog en zorgverzekeraar... Liggen dus nu ergens anders.

Ik ben echt woedend. Ik hou het gewoon zelf bij maar dan is het weer niet naar haar zin ofzo (as always..). Ik baal ervan dat ik hier moet blijven wonen. Ze heeft niks gezegd over de papieren van mn behandeling maar het idee dat ze het nu misschien weet kan ik gewoon niet handelen. Ik heb nog niet goed op de nieuwe plek durven kijken.
Waarom woon je nog thuis als je 30 bent?
pi_143616382
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:41 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Waarom woon je nog thuis als je 30 bent?
Staat in haar eerstopvolgende post.
pi_143618443
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:44 schreef Elvi het volgende:
Gotver... dan ben je 30 en ga je even een middag naar een vriendin toe, kom je thuis... heeft je moeder je kamer opgeruimd -O- Zo'n teringhekel aan. En ook echt alles verplaatst uiteraard. Ook de spullen die ik verstopt had zoals dagboeken, brieven van psycholoog en zorgverzekeraar... Liggen dus nu ergens anders.

Ik ben echt woedend. Ik hou het gewoon zelf bij maar dan is het weer niet naar haar zin ofzo (as always..). Ik baal ervan dat ik hier moet blijven wonen. Ze heeft niks gezegd over de papieren van mn behandeling maar het idee dat ze het nu misschien weet kan ik gewoon niet handelen. Ik heb nog niet goed op de nieuwe plek durven kijken.
Mijn moeder maakt zelf mijn kamer open als ik porno kijk ofzo totaal geen privacy soms.
Ik heb altijd een hekel aan als mijn moeder mijn raam open zet en het open laat staan tot in de nacht doet ze ook in de winter ga ik slapen is het fucking -5 in mijn kamer.
Heb geen kamer die opgeruimt moet worden :P heb ik nog niet een keer de afgelopen 5 jaar moeten doen.

Oh ja en echt irritant als ze spullen bijvoorbeeld mijn telefoon ergens anders neer legt en het dan ontkend nee ik heb hem niet gezien.
Ze bewaard ook alles bijvoorbeeld als ik bedorven spullen van 2 jaar oud uit de koelkast haal en ergens neer zet en zeg niet terug zetten want het is bedorven gooi het weg.
Zet ze de spullen weer terug in de koelkast 8)7
De hele garage ligt vol met spullen die verlopen etc zijn LOL ik maak een joghurtje open wil bijna eten en wat denk je?
Helemaal groen van de schimmel is maanden verlopen echt goor.
pi_143618571
Hoe gaan mensen hier de gedachten tegen dat niemand je echt mag? Ik probeer me bijvoorbeeld te vertellen dat:

- Vrienden zeggen dat andere zeggen dat ze niet verwacht hadden dat ik zo leuk was
- Dat ik, als ik voor de verandering eens een status update doe op Facebook, ik heel veel likes krijg
- Dat ik recent uitgekozen was voor een kamer met meerdere kandidaten
- Dat mensen in een bar me uitnodigen om wat ergens anders te gaan drinken, me willen helpen met het versieren van vrouwen, noem het maar.

Maar aan de andere kant staat eigenlijk voornamelijk het idee dat ik geen 'last' ben ik hun leven, maar dat ik net zo goed niet kan bestaan omdat ik ook niets toevoeg aan hun leven, terwijl ik dat wel probeer. Ook bij mijn 'vrienden', ze zeggen van niet, maar hun daden interpreteer ik anders. Ik heb het idee dat ze me zielig vinden. Als ik niks doe, hoor ik niks. Ik krijg daardoor die gedachte maar niet uit mijn hoofd, en omdat je er op let vind je steeds meer ervaringen die dit beeld enkel versterken, hoe rationeel ik het ook probeer te blijven bekijken. De waarde welke ik dan hecht aan het leven wordt er niet groter op, en is op dit moment ook niet erg groot. Waarom moet je blijven leven als je blijkbaar geen prettig persoon bent?

Lief/aardig != persoon waarmee je graag om wil gaan

Psycholoog draaide er toen een beetje om heen toen ik dit eigenlijk naar boven bracht, deed het snel als onzin af en dat dit niet waar is. Ik was toen iemand aan het daten, en ze gaf dat als tegenargument, dat ik dan toch wel een leuke jongen moet zijn. Maar dat is wat mij betreft helemaal geen relevante tegenargument, andere zaken spelen daar mee, vooral in de dating fase. Maar ik viel haar argumentatie toen eigenlijk niet echt aan, waar ik nu wat spijt van heb.
pi_143618960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 06:29 schreef Paganitzu het volgende:
Hoe gaan mensen hier de gedachten tegen dat niemand je echt mag? Ik probeer me bijvoorbeeld te vertellen dat:

- Vrienden zeggen dat andere zeggen dat ze niet verwacht hadden dat ik zo leuk was
- Dat ik, als ik voor de verandering eens een status update doe op Facebook, ik heel veel likes krijg
- Dat ik recent uitgekozen was voor een kamer met meerdere kandidaten
- Dat mensen in een bar me uitnodigen om wat ergens anders te gaan drinken, me willen helpen met het versieren van vrouwen, noem het maar.

Maar aan de andere kant staat eigenlijk voornamelijk het idee dat ik geen 'last' ben ik hun leven, maar dat ik net zo goed niet kan bestaan omdat ik ook niets toevoeg aan hun leven, terwijl ik dat wel probeer. Ook bij mijn 'vrienden', ze zeggen van niet, maar hun daden interpreteer ik anders. Ik heb het idee dat ze me zielig vinden. Als ik niks doe, hoor ik niks. Ik krijg daardoor die gedachte maar niet uit mijn hoofd, en omdat je er op let vind je steeds meer ervaringen die dit beeld enkel versterken, hoe rationeel ik het ook probeer te blijven bekijken. De waarde welke ik dan hecht aan het leven wordt er niet groter op, en is op dit moment ook niet erg groot. Waarom moet je blijven leven als je blijkbaar geen prettig persoon bent?

Lief/aardig != persoon waarmee je graag om wil gaan

Psycholoog draaide er toen een beetje om heen toen ik dit eigenlijk naar boven bracht, deed het snel als onzin af en dat dit niet waar is. Ik was toen iemand aan het daten, en ze gaf dat als tegenargument, dat ik dan toch wel een leuke jongen moet zijn. Maar dat is wat mij betreft helemaal geen relevante tegenargument, andere zaken spelen daar mee, vooral in de dating fase. Maar ik viel haar argumentatie toen eigenlijk niet echt aan, waar ik nu wat spijt van heb.
Het idee dat je anderen alleen tot last bent is ergens ontstaan. Dat zit in jouw hoofd en zo te lezen zijn er ook genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen. Ook al denk je van niet, dat is jouw beeld van de werkelijkheid.

Ben je vroeger vaak afgewezen? Geen vriendjes om te spelen? Zeiden je ouders dat ze van je hielden of waren die vooral met zichzelf bezig?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143619318
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 06:29 schreef Paganitzu het volgende:
Hoe gaan mensen hier de gedachten tegen dat niemand je echt mag? Ik probeer me bijvoorbeeld te vertellen dat:

- Vrienden zeggen dat andere zeggen dat ze niet verwacht hadden dat ik zo leuk was
- Dat ik, als ik voor de verandering eens een status update doe op Facebook, ik heel veel likes krijg
- Dat ik recent uitgekozen was voor een kamer met meerdere kandidaten
- Dat mensen in een bar me uitnodigen om wat ergens anders te gaan drinken, me willen helpen met het versieren van vrouwen, noem het maar.

Maar aan de andere kant staat eigenlijk voornamelijk het idee dat ik geen 'last' ben ik hun leven, maar dat ik net zo goed niet kan bestaan omdat ik ook niets toevoeg aan hun leven, terwijl ik dat wel probeer. Ook bij mijn 'vrienden', ze zeggen van niet, maar hun daden interpreteer ik anders. Ik heb het idee dat ze me zielig vinden. Als ik niks doe, hoor ik niks. Ik krijg daardoor die gedachte maar niet uit mijn hoofd, en omdat je er op let vind je steeds meer ervaringen die dit beeld enkel versterken, hoe rationeel ik het ook probeer te blijven bekijken. De waarde welke ik dan hecht aan het leven wordt er niet groter op, en is op dit moment ook niet erg groot. Waarom moet je blijven leven als je blijkbaar geen prettig persoon bent?

Lief/aardig != persoon waarmee je graag om wil gaan

Psycholoog draaide er toen een beetje om heen toen ik dit eigenlijk naar boven bracht, deed het snel als onzin af en dat dit niet waar is. Ik was toen iemand aan het daten, en ze gaf dat als tegenargument, dat ik dan toch wel een leuke jongen moet zijn. Maar dat is wat mij betreft helemaal geen relevante tegenargument, andere zaken spelen daar mee, vooral in de dating fase. Maar ik viel haar argumentatie toen eigenlijk niet echt aan, waar ik nu wat spijt van heb.
Herkenbaar. Helaas. Ik ben heel achterdochtig naar mensen en hun motieven en wat ze zeggen achter mijn rug om. Hoe ik daarmee omging: overwerken afleiding gevoelens negeren. Toen kwam ik mede hierdoor in depressie. Toen ben ik erachter gekomen hoeveel de mensen om me geven en ben ik iets minder achterdochtig geworden. Gelukkig neemt mijn psycholoog mij wel serieus en krijg ik therapie tegen sociale angststoornis. Die start deze week dus geen idee wat dat inhoudt.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:11:06 #180
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143620854
Zo herkenbaar, die gedachte. Altijd twijfelen aan of mensen me wel echt aardig vinden en of ze achter m'n rug om niet iets anders zeggen. Daar heb ik erg last van, en dat heeft ook wel voor behoorlijke ruzies gezorgd doordat ik dan ook ga invullen hoe iemand over mij denkt (negatief) en hoe die gene de dingen bedoelt die hij/zij zegt.
pi_143621921
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:41 schreef Californium het volgende:

[..]

Herkenbaar. Helaas. Ik ben heel achterdochtig naar mensen en hun motieven en wat ze zeggen achter mijn rug om. Hoe ik daarmee omging: overwerken afleiding gevoelens negeren. Toen kwam ik mede hierdoor in depressie. Toen ben ik erachter gekomen hoeveel de mensen om me geven en ben ik iets minder achterdochtig geworden. Gelukkig neemt mijn psycholoog mij wel serieus en krijg ik therapie tegen sociale angststoornis. Die start deze week dus geen idee wat dat inhoudt.
Ook herkenbaar al durf ik helemaal niet meer naar buiten en ben ik bang voor de meeste mensen inclusief postbode etc.
pi_143622613
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:01 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ook herkenbaar al durf ik helemaal niet meer naar buiten en ben ik bang voor de meeste mensen inclusief postbode etc.
Heb je wel hulp gezocht hiervoor? Want het klinkt niet fijn...

Hier vanochtend wakker geworden met herbelevingsachtige dingen en angst. Maar nu lijkt het al wat beter te gaan.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143622765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:29 schreef zomertje het volgende:

[..]

Heb je wel hulp gezocht hiervoor? Want het klinkt niet fijn...

Hier vanochtend wakker geworden met herbelevingsachtige dingen en angst. Maar nu lijkt het al wat beter te gaan.
Ja huisarts heeft me naar psycholoog verwezen maar daar ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat het geen zin had vond ik ik werd er niet veel beter van.
Nu durf ik ook niet meer naar de huisarts te gaan maar dat heb ik vaker gehad heeft me ook een lange tijd geduurd om daar naar toe te gaan eerst.

Weet niet of je dat bedoeld maar ik heb wel eens dat ik denk aan vroeger aan een of andere kut situatie en dan word ik best wel depressief net alsof ik dat dan beleef om dat moment.
Bijvoorbeeld ooit eens bijna een ongeluk gecreëerd omdat ik de verkeersregels niet ken en die reacties toen kreeg van automobilisten maar dat is te verwachten die hadden mij of iemand anders bijna geraakt.
Vaak krijg ik spontaan ineens herinneringen van de tijd dat ik erg gepest werd.
pi_143624040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:35 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja huisarts heeft me naar psycholoog verwezen maar daar ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat het geen zin had vond ik ik werd er niet veel beter van.
Nu durf ik ook niet meer naar de huisarts te gaan maar dat heb ik vaker gehad heeft me ook een lange tijd geduurd om daar naar toe te gaan eerst.

Weet niet of je dat bedoeld maar ik heb wel eens dat ik denk aan vroeger aan een of andere kut situatie en dan word ik best wel depressief net alsof ik dat dan beleef om dat moment.
Bijvoorbeeld ooit eens bijna een ongeluk gecreëerd omdat ik de verkeersregels niet ken en die reacties toen kreeg van automobilisten maar dat is te verwachten die hadden mij of iemand anders bijna geraakt.
Vaak krijg ik spontaan ineens herinneringen van de tijd dat ik erg gepest werd.
Klinkt als een niet passende psycholoog. Van sommigen kom je niet verder heb ik gemerkt. Maar ik heb er ook eens 1 gehad die in 2 sessies zoveel bereikte.

Ik lees ook: veel gepest. Dan leer je ook een negatief zelfbeeld aan, als ze je maar vaak genoeg afkeuren.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143624190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:22 schreef zomertje het volgende:

[..]

Klinkt als een niet passende psycholoog. Van sommigen kom je niet verder heb ik gemerkt. Maar ik heb er ook eens 1 gehad die in 2 sessies zoveel bereikte.

Ik lees ook: veel gepest. Dan leer je ook een negatief zelfbeeld aan, als ze je maar vaak genoeg afkeuren.
Ja best wel negatief zelfbeeld al leer ik wel wat beter mezelf te accepteren de laatste tijd.
pi_143626763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:27 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja best wel negatief zelfbeeld al leer ik wel wat beter mezelf te accepteren de laatste tijd.
Als je verstand het wil geloven dan volgt later je gevoel ook, zo zegt mijn peut.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143626926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:43 schreef zomertje het volgende:

[..]

Als je verstand het wil geloven dan volgt later je gevoel ook, zo zegt mijn peut.
Nou ik merk gewoon dat mensen niet zo positief tegen me zijn dus als ik naar buiten ga dan ben ik vaak zo weer binnen voor een jaar ofzo.
Dus dan is dat zelfvertrouwen of die acceptatie weer weg.
pi_143626980
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:47 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nou ik merk gewoon dat mensen niet zo positief tegen me zijn dus als ik naar buiten ga dan ben ik vaak zo weer binnen voor een jaar ofzo.
Dus dan is dat zelfvertrouwen of die acceptatie weer weg.
Maar grom je gelijk van je af of lach je eerst eens vriendelijk?
Zijn er in jouw buurt geen initiatieven om een beetje kennis te maken met anderen die dezelfde soort problemen hebben?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143627077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:49 schreef zomertje het volgende:

[..]

Maar grom je gelijk van je af of lach je eerst eens vriendelijk?
Zijn er in jouw buurt geen initiatieven om een beetje kennis te maken met anderen die dezelfde soort problemen hebben?
Nee volgens mij niet mijn psychiater zei ook dat ik ze nog nooit iemand had gezien met mijn problemen.
Ik kon wel een cursus volgen iets met sociale contacten maar daar waren alleen maar 50+ers.
pi_143627782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:52 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee volgens mij niet mijn psychiater zei ook dat ik ze nog nooit iemand had gezien met mijn problemen.
Ik kon wel een cursus volgen iets met sociale contacten maar daar waren alleen maar 50+ers.
Maar dat is toch geen bezwaar? :)
pi_143627835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dat is toch geen bezwaar? :)
Nou vond het een beetje veel wat ze voor de cursus vroegen maar goed nee klopt.
pi_143628553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:52 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee volgens mij niet mijn psychiater zei ook dat ik ze nog nooit iemand had gezien met mijn problemen.
Ik kon wel een cursus volgen iets met sociale contacten maar daar waren alleen maar 50+ers.
is er in jouw omgeving geen maatjesproject beschikbaar? Dan krijg je een maatje toegewezen ie wekelijks sociale dingen met je doet. Zo kun je samen met iemand stappen zetten om wat vaker de deur uit te komen en om je sociale vaardigheden te oefenen.
pi_143628803
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

is er in jouw omgeving geen maatjesproject beschikbaar? Dan krijg je een maatje toegewezen ie wekelijks sociale dingen met je doet. Zo kun je samen met iemand stappen zetten om wat vaker de deur uit te komen en om je sociale vaardigheden te oefenen.
Nou volgens mij is dat voor ouderen ofzo.
Ik denk ook niet dat het bij mij past.

Ik zit net zo'n promo filmpje het kijken zitten 2 meisjes te praten over hoe ze het werk doen en vinden 1 staat omgedraait want ze wil niet herkenbaar in beeld komen :')
Is wel een erg zielig promo filmpje en zo ervaar ik die hele vrijwilligerszorg ook hier in mijn stad is eigenlijk iets om je voor te schamen.

[ Bericht 21% gewijzigd door hmmmmmmm op 20-08-2014 14:59:46 ]
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:58:42 #194
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143629403
Het gaat nu even weer wat beter met me. Ik denk vanwege dat ik een nieuwe ID kaart en rijbewijs heb, waar dit keer een leuke foto op staat :) . En vanwege een date met een vriendin gisteren die in het echt nog veel leuker is dan via internet.

Ik kreeg gisteren ook een telefoontje... dat ik op 28 augustus terecht kan bij de psycholoog. Blijkbaar vinden ze het niet serieus genoeg ofzo? Ik snap het niet... ik ben toch duidelijk geweest over de urgentie? De enige lichtpuntjes in mijn leven zijn mijn vriendinnen wanneer ik met ze afspreek. Voor de rest voel ik me eigenlijk alleen maar ongelukkig en eenzaam. Behalve vandaag dan, ik ben nog aan het nagenieten.

[ Bericht 3% gewijzigd door AdoraBelle op 20-08-2014 15:10:36 ]
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:06:48 #195
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143629735
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:11 schreef AdoraBelle het volgende:
Zo herkenbaar, die gedachte. Altijd twijfelen aan of mensen me wel echt aardig vinden en of ze achter m'n rug om niet iets anders zeggen. Daar heb ik erg last van, en dat heeft ook wel voor behoorlijke ruzies gezorgd doordat ik dan ook ga invullen hoe iemand over mij denkt (negatief) en hoe die gene de dingen bedoelt die hij/zij zegt.
Oh ja, dat invullen doe ik ook. En altijd negatief natuurlijk :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:10:49 #196
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143629874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:06 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oh ja, dat invullen doe ik ook. En altijd negatief natuurlijk :')
Ja, precies!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:14:26 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143629993
ik heb niet zozeer de angst/twijfel dat ze achter mn rug om ouwehoeren. Maar wel standaard dat ik niet leuker ben dan een ander. En natuurlijk daar ook altijd wel de bevestiging van vind :')
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:18:10 #198
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143630124
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:14 schreef Cue_ het volgende:
ik heb niet zozeer de angst/twijfel dat ze achter mn rug om ouwehoeren. Maar wel standaard dat ik niet leuker ben dan een ander. En natuurlijk daar ook altijd wel de bevestiging van vind :')
Bij mij is het meer dat ik denk dat ze anders denken dan dat ze achter mijn rug praten.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143631443
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:43 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nou volgens mij is dat voor ouderen ofzo.
Ik denk ook niet dat het bij mij past.

Ik zit net zo'n promo filmpje het kijken zitten 2 meisjes te praten over hoe ze het werk doen en vinden 1 staat omgedraait want ze wil niet herkenbaar in beeld komen :')
Is wel een erg zielig promo filmpje en zo ervaar ik die hele vrijwilligerszorg ook hier in mijn stad is eigenlijk iets om je voor te schamen.
Maatjestrajecten zijn er voor mensen die om wat voor reden dan ook in een sociaal isolement zijn gekomen. Dat kunnen ouderen zijn, maar ook jongeren met (psychische) problematiek.

Je lijkt alle suggesties die worden gedaan af te wijzen. Je wilt niet naar de huisarts, niet naar de psycholoog, ook dit vind je niets. Zo komt het over alsof je helemaal niet geholpen wilt worden.

Je kunt het toch op zijn minst proberen. Pas dan ervaar je of het iets is voor je.
pi_143631606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Maatjestrajecten zijn er voor mensen die om wat voor reden dan ook in een sociaal isolement zijn gekomen. Dat kunnen ouderen zijn, maar ook jongeren met (psychische) problematiek.

Je lijkt alle suggesties die worden gedaan af te wijzen. Je wilt niet naar de huisarts, niet naar de psycholoog, ook dit vind je niets. Zo komt het over alsof je helemaal niet geholpen wilt worden.

Je kunt het toch op zijn minst proberen. Pas dan ervaar je of het iets is voor je.
Ik ben bang voor mensen en om naar buiten te gaan dus het is erg lastig.
En ja veel dingen zie ik niet zitten.
pi_143631747
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:55 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik ben bang voor mensen en om naar buiten te gaan dus het is erg lastig.
En ja veel dingen zie ik niet zitten.
Ik heb zelf straatvrees gehad dus ik weet hoe lastig het is. Helaas is de enige manier om het te overwinnen om het te doen. De deur uitgaan en jezelf exposen. Alleen dan leren je hersenen dat je angsten irrationeel zijn en vormen zich nieuwe banen zodat de angst minder wordt en uiteindelijk verdwijnt. Als je dat samen met iemand kan doen dan wordt de drempel lager.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:36:06 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143633376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:18 schreef missbehavin het volgende:

Bij mij is het meer dat ik denk dat ze anders denken dan dat ze achter mijn rug praten.
Anders denken als in? Anders denken dan...?
pi_143633803
Vanavond om 20:00 uur een aflevering over PTSS in "Doe even normaal".

[ Bericht 1% gewijzigd door minthy op 20-08-2014 16:53:01 ]
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:51:43 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143634066
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:45 schreef minthy het volgende:
PTTS
uhmm.. PTSS heb ik wel van gehoord, of ik ben het even vergeten
pi_143634101
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

uhmm.. PTSS heb ik wel van gehoord, of ik ben het even vergeten
Typfoutje :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143634421
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Het gaat nu even weer wat beter met me. Ik denk vanwege dat ik een nieuwe ID kaart en rijbewijs heb, waar dit keer een leuke foto op staat :) . En vanwege een date met een vriendin gisteren die in het echt nog veel leuker is dan via internet.

Ik kreeg gisteren ook een telefoontje... dat ik op 28 augustus terecht kan bij de psycholoog. Blijkbaar vinden ze het niet serieus genoeg ofzo? Ik snap het niet... ik ben toch duidelijk geweest over de urgentie? De enige lichtpuntjes in mijn leven zijn mijn vriendinnen wanneer ik met ze afspreek. Voor de rest voel ik me eigenlijk alleen maar ongelukkig en eenzaam. Behalve vandaag dan, ik ben nog aan het nagenieten.
koester die momenten dat je kan genieten, die zijn erg belangrijk :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143634439
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:45 schreef minthy het volgende:
Vanavond om 20:00 uur een aflevering over PTSS in "Doe even normaal".
Hmm. dat was gisteren hoor. Maar je kan hem vast terugkijken.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143634531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:01 schreef zomertje het volgende:

[..]

Hmm. dat was gisteren hoor. Maar je kan hem vast terugkijken.
Hahahaha, d'oh! _O-
pi_143634568
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Hahahaha, d'oh! _O-
Op de NPO :')
pi_143634859
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:14 schreef Cue_ het volgende:
ik heb niet zozeer de angst/twijfel dat ze achter mn rug om ouwehoeren. Maar wel standaard dat ik niet leuker ben dan een ander. En natuurlijk daar ook altijd wel de bevestiging van vind :')
Dit voornamelijk inderdaad. Verlies je daardoor ook de interesse/energie om mensen te ontmoeten of om zelfs met ze om te blijven gaan?

Zelfs dieren vinden me niet aardig, op weg naar werk weer eens ondergepoept door een duif. Derde keer al in 3 maanden! En recent ook nog eens ondergepist door een aap, en poep naar mijn hoofd gegooid gekregen door een aap. :'( :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:16:12 #211
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143634940
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:13 schreef Paganitzu het volgende:

Dit voornamelijk inderdaad. Verlies je daardoor ook de interesse/energie om mensen te ontmoeten of om zelfs met ze om te blijven gaan?

Zelfs dieren vinden me niet aardig, op weg naar werk weer eens ondergepoept door een duif. Derde keer al in 3 maanden! En recent ook nog eens ondergepist door een aap, en poep naar mijn hoofd gegooid gekregen door een aap. :'( :P
Waarom bevind je je dan ook onder apen :P En bij sommigen betekent het vast niet dat ze je niet aardig vinden ;)

Dat effect heeft het niet op mij. Eerder dat ik begrijp dat ze niet zo staan te springen om contact / af te spreken als dat ik dat eventueel heb.
pi_143634942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:13 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Dit voornamelijk inderdaad. Verlies je daardoor ook de interesse/energie om mensen te ontmoeten of om zelfs met ze om te blijven gaan?

Zelfs dieren vinden me niet aardig, op weg naar werk weer eens ondergepoept door een duif. Derde keer al in 3 maanden! En recent ook nog eens ondergepist door een aap, en poep naar mijn hoofd gegooid gekregen door een aap. :'( :P
Doen ze niet expres hoor, behalve als het meeuwen zijn.

Dieren zoeken mij juist op, terwijl ik niet bijzonder veel met ze op heb. Zo was ik van de winter bij een boer met 9 katten, en zaten we met z'n 3en aan tafel, mocht ik 9 katten van me af duwen de hele tijd. Pakte een van de andere personen zo'n kat bij zich, kwam het dier weer terug wanneer het losgelaten was.

Freakin weird man. :'(
pi_143634943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Het gaat nu even weer wat beter met me. Ik denk vanwege dat ik een nieuwe ID kaart en rijbewijs heb, waar dit keer een leuke foto op staat :) . En vanwege een date met een vriendin gisteren die in het echt nog veel leuker is dan via internet.

Ik kreeg gisteren ook een telefoontje... dat ik op 28 augustus terecht kan bij de psycholoog. Blijkbaar vinden ze het niet serieus genoeg ofzo? Ik snap het niet... ik ben toch duidelijk geweest over de urgentie? De enige lichtpuntjes in mijn leven zijn mijn vriendinnen wanneer ik met ze afspreek. Voor de rest voel ik me eigenlijk alleen maar ongelukkig en eenzaam. Behalve vandaag dan, ik ben nog aan het nagenieten.
28 augustus is volgende week. En ik wil je niet bang maken, maar zo'n gesprek is ook niet zaligmakend, het lost niet ineens alle problemen op. Je zult samen moeten zoeken naar de oorzaken en daar wat mee doen, en dat is een proces wat tijd nodig heeft. Voor de acute nood is dan toch misschien medicatie een goede oplossing.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143635629
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom bevind je je dan ook onder apen :P En bij sommigen betekent het vast niet dat ze je niet aardig vinden ;)

Dat effect heeft het niet op mij. Eerder dat ik begrijp dat ze niet zo staan te springen om contact / af te spreken als dat ik dat eventueel heb.
Wie weet is dat het wel, willen ze me zo graag dat ze mij als hun territorium opeisen :o

Dat heb ik ook wel, maar dat bevestigd dan wel weer het beeld dat ik ze me niet 'leuk' vinden om mee om te geen. Enkel niet een vervelend persoon als ze er mee om moeten gaan, of wanneer ze hulp nodig hebben of moeten klagen. En daardoor verlies ik weer de interesse om mensen te ontmoeten.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:40:39 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143635676
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:38 schreef Paganitzu het volgende:
En daardoor verlies ik weer de interesse om mensen te ontmoeten.
Dat heb ik dan wel weer.
Maar dat is meer omdat ik zelden mensen ontmoet waar het echt mee klikt. Dus zie ik het nut er niet meer van in om nieuwe mensen te ontmoeten als je ze naar een paar dagen/weken/maanden toch nooit meer spreekt :')
pi_143635732
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat heb ik dan wel weer.
Maar dat is meer omdat ik zelden mensen ontmoet waar het echt mee klikt. Dus zie ik het nut er niet meer van in om nieuwe mensen te ontmoeten als je ze naar een paar dagen/weken/maanden toch nooit meer spreekt :')
Dit is toch voor heel veel mensen zo?

Ikzelf ontmoet ook zelden mensen waarmee ik -echt- klik
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:43:26 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143635767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

Dit is toch voor heel veel mensen zo?

Ikzelf ontmoet ook zelden mensen waarmee ik -echt- klik
Geen idee. Zou goed kunnen hoor. Betekent nog niet dat het niet fucked up is ;)
pi_143635868
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee. Zou goed kunnen hoor. Betekent nog niet dat het niet fucked up is ;)
Oke, on second thought heb je daar wellicht gelijk in, maar zelf heb ik geaccepteerd dat dit zo is. Alleen noem ik het niet zo, voor mij is dit gewoon zoals het is.

Maar misschien dat jij er sneller een negatieve lading aan geeft omdat jij meer behoefde hebt aan sociale contacten dan ik (zelf heb ik die behoefde minder sterk dan de meesten, dus /care dat ik niet zoveel "klikkers" ontmoet :P )
pi_143635878
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:01 schreef zomertje het volgende:

[..]

Hmm. dat was gisteren hoor. Maar je kan hem vast terugkijken.
Euw... ;(

M'n werkgever gooide het vanmiddag op Twitter. Maar het was goed bedoeld enzulks :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:48:46 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143635920
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

Oke, on second thought heb je daar wellicht gelijk in, maar zelf heb ik geaccepteerd dat dit zo is. Alleen noem ik het niet zo, voor mij is dit gewoon zoals het is.

Maar misschien dat jij er sneller een negatieve lading aan geeft omdat jij meer behoefde hebt aan sociale contacten dan ik (zelf heb ik die behoefde minder sterk dan de meesten, dus /care dat ik niet zoveel "klikkers" ontmoet :P )
Ik mis het enorm (merk ik het laatste jaar/jaren) dus ja, ik merk nu vooral dat het een issue is.
als je die behoefte minder hebt, is het natuurlijk ook minder erg.
pi_143636090
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik mis het enorm (merk ik het laatste jaar/jaren) dus ja, ik merk nu vooral dat het een issue is.
als je die behoefte minder hebt, is het natuurlijk ook minder erg.
Exact. Wel jammer dat ik niet echt een oplossing voor je heb, behalve dan om de "klikkers" die je wel ontmoet, snel en correct te herkennen en vast te houden.

Tis trouwens niet dat ik ongezellig ben ofzo (oke, tijdens meets zoek ik zo nu en dan eventjes de eenzaamheid op :') ), maar ik trek de hele dag sociaal doen gewoon niet zo goed :')
En ik heb geleerd om mezelf prima te vermaken (al verveel ik me vandaag best wel wat meer dan gewoonlijk :') misschien moet ik mn moeder maar weer eens bellen ofzo :+ ).
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:55:22 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143636133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

Exact. Wel jammer dat ik niet echt een oplossing voor je heb, behalve dan om de "klikkers" die je wel ontmoet, snel en correct te herkennen en vast te houden.

Tis trouwens niet dat ik ongezellig ben ofzo (oke, tijdens meets zoek ik zo nu en dan eventjes de eenzaamheid op :') ), maar ik trek de hele dag sociaal doen gewoon niet zo goed :')
En ik heb geleerd om mezelf prima te vermaken (al verveel ik me vandaag best wel wat meer dan gewoonlijk :') misschien moet ik mn moeder maar weer eens bellen ofzo :+ ).
Ik doe m'n best :+

Dat is helemaal niet erg natuurlijk :)
pi_143636224
Zeg Cue, zou je misschien (je zal het ongetwijfelt al meermalen gezegd hebben, maar mijn brakke geheugen laat me een beetje in de steek :') ) een samenvatting kunnen geven wat er bij jou mis gaat wat sociale contacten betreft? Je kwam niet als onaardig persoon over (eigenlijk was je best wel zoals ik verwacht had), maar gek genoeg was je op de meet wel wat stiller dan ik van tevoren gedacht had :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:01:55 #224
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143636382
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zeg Cue, zou je misschien (je zal het ongetwijfelt al meermalen gezegd hebben, maar mijn brakke geheugen laat me een beetje in de steek :') ) een samenvatting kunnen geven wat er bij jou mis gaat wat sociale contacten betreft? Je kwam niet als onaardig persoon over (eigenlijk was je best wel zoals ik verwacht had), maar gek genoeg was je op de meet wel wat stiller dan ik van tevoren gedacht had :P
Uhm ik kan best sociaal zijn, maar ben onzeker/verlegen waardoor dit zeker niet altijd het geval is.
Ik doe weinig/vind weinig interessant waardoor ik zelf niet super veel te vertellen heb, maar ook dat ik weinig raakvlakken met personen heb. Daardoor ook dus die zeldzame klik met mensen.

Verder kan m'n humeur wel eens omslaan. Dat als ik even stil ben, of als ik merk dat anderen het gezellig(er) hebben met elkaar, ik me terug trek, waardoor ik dus nog stiller wordt of chagrijnig wordt, wat ook niet altijd helpt :+

Stoor/erger me nogal snel aan mensen, gedrag of uitingen of wat dan ook.

zoiets? :+
pi_143636531
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Uhm ik kan best sociaal zijn, maar ben onzeker/verlegen waardoor dit zeker niet altijd het geval is.
Ik doe weinig/vind weinig interessant waardoor ik zelf niet super veel te vertellen heb, maar ook dat ik weinig raakvlakken met personen heb. Daardoor ook dus die zeldzame klik met mensen.

Verder kan m'n humeur wel eens omslaan. Dat als ik even stil ben, of als ik merk dat anderen het gezellig(er) hebben met elkaar, ik me terug trek, waardoor ik dus nog stiller wordt of chagrijnig wordt, wat ook niet altijd helpt :+

Stoor/erger me nogal snel aan mensen, gedrag of uitingen of wat dan ook.

zoiets? :+
Duidelijk ^O^

Ehm, even denken hoor :P
pi_143636608
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Uhm ik kan best sociaal zijn, maar ben onzeker/verlegen waardoor dit zeker niet altijd het geval is.
Ik doe weinig/vind weinig interessant waardoor ik zelf niet super veel te vertellen heb, maar ook dat ik weinig raakvlakken met personen heb. Daardoor ook dus die zeldzame klik met mensen.

Verder kan m'n humeur wel eens omslaan. Dat als ik even stil ben, of als ik merk dat anderen het gezellig(er) hebben met elkaar, ik me terug trek, waardoor ik dus nog stiller wordt of chagrijnig wordt, wat ook niet altijd helpt :+

Stoor/erger me nogal snel aan mensen, gedrag of uitingen of wat dan ook.

zoiets? :+
Uhm, 2 dingen:

Waarover zou je onzeker moeten zijn? Want ik kon aan jou niks opmerken waarover je onzeker zou moeten zijn ;)

Als je zo weinig interessant vindt, over welke onderwerpen heb je het dan als je in de kroeg zit? :)
Of zit je dan als een ekte autist achter je borrel voor je uit te staren? :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:12:13 #227
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143636677
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Uhm, 2 dingen:

Waarover zou je onzeker moeten zijn? Want ik kon aan jou niks opmerken waarover je onzeker zou moeten zijn ;)

Als je zo weinig interessant vindt, over welke onderwerpen heb je het dan als je in de kroeg zit? :)
Of zit je dan als een ekte autist achter je borrel voor je uit te staren? :P
Genoeg dingen ;)

Pff geen idee. Ouwehoeren een heleboel, maar kan niet vertellen waarover het gaat. In ieder geval weinig intellectueels ofzo :+
Zelfde als met de meet, ook geen idee meer wat er toen allemaal besproken is. Je hebt het gewoon ergens over.
Maar vind dat toch wel net wat anders dan wanneer je gewoon met z'n tweeen op de bank zit ofzo. (niet altijd, uitzonderingen blabla :P )
pi_143636819
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Genoeg dingen ;)
Ik merkte er anders niks van :P
quote:
Pff geen idee. Ouwehoeren een heleboel, maar kan niet vertellen waarover het gaat. In ieder geval weinig intellectueels ofzo :+
Zelfde als met de meet, ook geen idee meer wat er toen allemaal besproken is. Je hebt het gewoon ergens over.
Maar vind dat toch wel net wat anders dan wanneer je gewoon met z'n tweeen op de bank zit ofzo. (niet altijd, uitzonderingen blabla :P )
Tis niet zo alsof ikzelf -altijd- iets intellectueels te bespreken heb :P
Vaak genoeg heb ik ook alleen maar zin om een beetje te ouwehoeren (vandaar dat ik geregeld in de slowchats te vinden ben :P ) niks mis mee dus :)

Phoeh, weet nog wel dat het o.a. over wespen ging :+
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:17:50 #229
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143636872
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik merkte er anders niks van :P
Gelukkig niet :)
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tis niet zo alsof ikzelf -altijd- iets intellectueels te bespreken heb :P
Vaak genoeg heb ik ook alleen maar zin om een beetje te ouwehoeren (vandaar dat ik geregeld in de slowchats te vinden ben :P )

Hoeft ook niet altijd he ;)

Maargoed, ik zie het allemaal wel :+
pi_143636970
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gelukkig niet :)
Ik denk veel anderen ook niet :P
quote:
[..]

Hoeft ook niet altijd he ;)

Maargoed, ik zie het allemaal wel :+
Vetgedrukte zie ik ook zo :P

Vroeger maakte ik me druk over...echt te-veel dingen. Tegenwoordig heb ik dat losgelaten. M'n uiterlijk? Meh, take it or leave it (al doe ik natuurlijk nog wel een beetje mn best als ik mensen verwacht te gaan zien :P ). Mensen met wie ik eerder een anti-klik heb? Laat ik gewoon links (of meer achter :P ) me liggen :)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:22:48 #231
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143637048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik denk veel anderen ook niet :P
Dat is alleen maar mooi. Betekent alleen niet dat het er dan niet zit :P
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
Vroeger maakte ik me druk over...echt te-veel dingen. Tegenwoordig heb ik dat losgelaten. M'n uiterlijk? Meh, take it or leave it (al doe ik natuurlijk nog wel een beetje mn best als ik mensen verwacht te gaan zien :P ). Mensen met wie ik eerder een anti-klik heb? Laat ik gewoon links (of meer achter :P ) me liggen
Mooi dat je dat kan :) Heb dat "take it or leave it" ook wel. Helaas heb ik dat met mezelf bij mezelf dan weer niet. Als in dat ik er zelf niet vrolijk van wordt. (blabla doe er dan wat aan blabla, ja ja i know :+ (niet aan jou gericht, disclaimer voor discussie))
pi_143637244
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is alleen maar mooi. Betekent alleen niet dat het er dan niet zit :P
Als niemand het ziet, wat is dan het belang erbij om er zelf "rekening" mee te houden? :)
quote:
[..]

Mooi dat je dat kan :) Heb dat "take it or leave it" ook wel. Helaas heb ik dat met mezelf bij mezelf dan weer niet. Als in dat ik er zelf niet vrolijk van wordt. (blabla doe er dan wat aan blabla, ja ja i know :+ (niet aan jou gericht, disclaimer voor discussie))
Ik heb ook wel dingen van mezelf waar ikzelf niet bepaald vrolijk van wordt, maar rot voel ik me daar ook niet (meer) bij. Misschien is het in mijn geval zo dat ik me er niet (meer) druk over maak vanwege mn medicatie? Zou zomaar kunnen :P
Maar denk dat ik me gewoon teveel druk heb gemaakt over mezelf in het verleden waardoor het nu een beetje de andere kant doorgeslagen is ofzo :+
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:30:52 #233
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143637318
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
Als niemand het ziet, wat is dan het belang erbij om er zelf "rekening" mee te houden? :)
Natuurlijk ziet iemand het wel eens. Of door verlegen/onzekerheid dat ik dingen niet durf die ik anders wel had gedaan/gezegd. Dan valt het misschien niet op, maar beteken niet dat het de situatie niet (negatief) kan beinvloeden.
quote:
Ik heb ook wel dingen van mezelf waar ikzelf niet bepaald vrolijk van wordt, maar rot voel ik me daar ook niet (meer) bij. Misschien is het in mijn geval zo dat ik me er niet (meer) druk over maak vanwege mn medicatie? Zou zomaar kunnen :P
Maar denk dat ik me gewoon teveel druk heb gemaakt over mezelf in het verleden waardoor het nu een beetje de andere kant doorgeslagen is ofzo :+
Hehe, dat zou zomaar kunnen ja :P
pi_143637398
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Natuurlijk ziet iemand het wel eens. Of door verlegen/onzekerheid dat ik dingen niet durf die ik anders wel had gedaan/gezegd. Dan valt het misschien niet op, maar beteken niet dat het de situatie niet (negatief) kan beinvloeden.

[..]

Hehe, dat zou zomaar kunnen ja :P
yolo? :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:33:46 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143637411
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

yolo? :P
Sometimes :+
pi_143637700
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Sometimes :+
Is leuk hoor :P

Alleen doe ik dat dan op een berekenende manier (al is de berekening soms wel erg kort _O- :P )
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:00:42 #237
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143638564
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Anders denken als in? Anders denken dan...?
Ik zeg het niet helemaal goed, ik bedoel meer dat ik snel denk dat mensen niet positief over me denken.. Lief zegt altijd dat ik verwacht dat mensen over me denken zoals ik over mezelf denk.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:02:28 #238
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143638649
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:00 schreef missbehavin het volgende:

Ik zeg het niet helemaal goed, ik bedoel meer dat ik snel denk dat mensen niet positief over me denken.. Lief zegt altijd dat ik verwacht dat mensen over me denken zoals ik over mezelf denk.
Aah op die manier. Hebben veel mensen (incl ik) ook last van. Beetje jezelf reflecteren op een ander als het ware.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:05:32 #239
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143638794
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Aah op die manier. Hebben veel mensen (incl ik) ook last van. Beetje jezelf reflecteren op een ander als het ware.
En ik ga alles over-analyseren, heel vermoeiend..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:13:06 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143639135
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:05 schreef missbehavin het volgende:

[..]

En ik ga alles over-analyseren, heel vermoeiend..
Dat helpt zelden tot nooit idd -O-
pi_143639172
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat helpt zelden tot nooit idd -O-
Je komt vaak toch op dezelfde of een minder leuke conclusie.
pi_143639918
quote:
9s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Euw... ;(

M'n werkgever gooide het vanmiddag op Twitter. Maar het was goed bedoeld enzulks :P
Je kunt die aflevering kijken op de site: http://www.npo.nl/doe-even-normaal/19-08-2014/VPWON_1227543
Lijst met afleveringen.
Vanavond gaat het over schizofrenie.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143640647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:28 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je kunt die aflevering kijken op de site: http://www.npo.nl/doe-even-normaal/19-08-2014/VPWON_1227543
Lijst met afleveringen.
Vanavond gaat het over schizofrenie.
Ik denk dat ik even pas dit keer, gisteren trok het gelijk een brok ellende los bij mij...
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143641087
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:28 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je kunt die aflevering kijken op de site: http://www.npo.nl/doe-even-normaal/19-08-2014/VPWON_1227543
Lijst met afleveringen.
Vanavond gaat het over schizofrenie.
Dank! Volgens mij kan ik het via m'n tv ook terugkijken, even uitzoeken hoe het moet.
Die over angststoornissen en depressie lijken me ook boeiend!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:44 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik denk dat ik even pas dit keer, gisteren trok het gelijk een brok ellende los bij mij...
Dat kan ik me heel erg goed voorstellen. Ik denk ook niet dat ik het moet gaan kijken als ik slechter in m'n vel zou zitten :X
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143641577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:28 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je kunt die aflevering kijken op de site: http://www.npo.nl/doe-even-normaal/19-08-2014/VPWON_1227543
Lijst met afleveringen.
Vanavond gaat het over schizofrenie.
Is die aflevering morgen nog terug te zien op internet. Want ik heb vanavond he-le-maal geen zin om de tv aan te zetten. :+
pi_143642817
Ik sta in de wachtlijst voor psycholoog.
(she/her)
pi_143643195
Misschien heb ik het hier al eerder gevraagd (m'n geheugen werkt niet meer goed, of bij vlagen), maar hoe kijken jullie aan tegen ervaringskundigheid?

Ik zit er serieus over na te denken om mijn ervaringen met het hebben van een angststoornis en ADHD en het gehad hebben van een depressie en een burnout in mijn werk in te gaan zetten. Niet zozeer om een soort van klaagwal te maken van de mensen die ik begeleid, maar meer om mijn kennis en ervaring te delen en zo misschien beter te kunnen helpen.
Daarbij wil ik ook collega's/teams meer inzicht geven in de stoornissen.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143643279
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:09 schreef Gewas het volgende:

[..]

Is die aflevering morgen nog terug te zien op internet. Want ik heb vanavond he-le-maal geen zin om de tv aan te zetten. :+
Ja, want die andere kun je nu ook nog kijken.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 20:52:31 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143643356
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:09 schreef Gewas het volgende:

[..]

Is die aflevering morgen nog terug te zien op internet. Want ik heb vanavond he-le-maal geen zin om de tv aan te zetten. :+
Natuurlijk. Vast nog wel een paar weken/maanden :Y
pi_143643375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:41 schreef Fylax het volgende:
Ik sta in de wachtlijst voor psycholoog.
Hebben ze je verteld hoe lang het ongeveer gaat duren?
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef minthy het volgende:
Misschien heb ik het hier al eerder gevraagd (m'n geheugen werkt niet meer goed, of bij vlagen), maar hoe kijken jullie aan tegen ervaringskundigheid?

Ik zit er serieus over na te denken om mijn ervaringen met het hebben van een angststoornis en ADHD en het gehad hebben van een depressie en een burnout in mijn werk in te gaan zetten. Niet zozeer om een soort van klaagwal te maken van de mensen die ik begeleid, maar meer om mijn kennis en ervaring te delen en zo misschien beter te kunnen helpen.
Daarbij wil ik ook collega's/teams meer inzicht geven in de stoornissen.
Dat lijkt me een heel goed initiatief!
Het kan heel veel betekenen voor anderen, het is toch anders dan een psycholoog.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143643434
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:53 schreef kuolema het volgende:
Hebben ze je verteld hoe lang het ongeveer gaat duren?
Nop..
(she/her)
pi_143643523
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:54 schreef Fylax het volgende:

[..]

Nop..
Bij wat voor instantie zit je? Want ik heb een keer een half jaar moeten wachten.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143643533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:55 schreef kuolema het volgende:

[..]

Bij wat voor instantie zit je? Want ik heb een keer een half jaar moeten wachten.
Hoe bedoel je instantie? de naam van waar ik heen moet?
(she/her)
pi_143643955
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:56 schreef Fylax het volgende:

[..]

Hoe bedoel je instantie? de naam van waar ik heen moet?
Of het een particulier is, of GGZ-instelling, eerste- of tweedelijns.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143643976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:05 schreef kuolema het volgende:

[..]

Of het een particulier is, of GGZ-instelling, eerste- of tweedelijns.
Specialistische GGZ ofzo
(she/her)
pi_143644089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:06 schreef Fylax het volgende:

[..]

Specialistische GGZ ofzo
Okee. Ik dacht dat de wachttijd misschien verschilt per soort maar als ik er zo over nadenk maakt dat niet uit.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143645346
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef minthy het volgende:
Misschien heb ik het hier al eerder gevraagd (m'n geheugen werkt niet meer goed, of bij vlagen), maar hoe kijken jullie aan tegen ervaringskundigheid?

Ik zit er serieus over na te denken om mijn ervaringen met het hebben van een angststoornis en ADHD en het gehad hebben van een depressie en een burnout in mijn werk in te gaan zetten. Niet zozeer om een soort van klaagwal te maken van de mensen die ik begeleid, maar meer om mijn kennis en ervaring te delen en zo misschien beter te kunnen helpen.
Daarbij wil ik ook collega's/teams meer inzicht geven in de stoornissen.
Ik ben zelf best wel een voorstander. En denk dat je van elkaar zo veel kan leren. Maar in welke vorm het gegoten moet worden, dat lijkt me dan weer lastig.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 21:52:05 #258
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143645854
Zo, weer terug in Nederland. Dit is wel even een dipje na 1.5 week de vetste tijd gehad te hebben. Rondreizen en in hostels zitten is definitief mijn ding! Mijn god wat is dat vet. :) Ik praat graag met alles en iedereen en in die hostels is het elke keer raak. Allemaal buitenlanders, lekker de stad verkennen, uitgaan, god wat was dit een vakantie. Even weer slikken nu ik weer terug ben in Nederland, maar al het leuke komt tot een eind.

De continue afleiding is ook wel lekker geweest. Het helpt me de nervositeit en zorgen veel beter los te laten. Ondanks dat ik wel merkte dat op de dagen waarop ik brak was en slecht geslapen had (en dat waren er veel) ik enorm veel de neiging had om te gaan piekeren. Ik realiseer me echter steeds meer hoe erg ik het zelf overdrijf. Ik kan me zorgen maken over dat ik me wellicht ergens zorgen over moet maken en ga me dan rot voelen. :') Als ik me ergens rot over voel dan merk ik dat wel en ik heb overal mijn uitlaatkleppen voor. Dan doe ik wat ik kan en voor de rest voel ik me maar zoals ik me voel. Het bijhouden van wat ik doe aan mijn energiemanagement en emotionele gesteldheid voelt wel fijn. Ik heb het gevoel dat dit me echt de mogelijkheid gaat geven om los te laten en toch het vertrouwen in mijn eigen kunnen te kweken. En anders zijn er altijd nog medicijnen en psychologen! ;)

Mijn moeder haar nieuwe kat is net overleden, 3 maanden na de andere. Dit heel toevallig net na een sterilisatie door de dierenarts. Haar kittens waren net de deur uit en nu moet ze weer een kat begraven. Het zijn kleine dingen, maar ik weet hoe gevoelig en toch nog labiel mijn moeder is en soms schieten die zorgen er weer in. Maar het is ondanks alles ook haar gevecht en zorgen zullen er altijd zijn. Ik kan met haar praten, er voor haar zijn en voor de rest moet ik die zorgen toch echt loslaten. Tenzij het echt concreet weer slecht met haar gaat kan ik me niet ook constant zorgen maken. Maarja, iets met old habits.

Zo, lang verhaal. Maar het was een tijdje geleden. Hoe is het met jullie hier? Iets gemist? :)
Ignorance is bliss
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:00:27 #259
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143646221
Hey duracel, goed om te horen dat je het zo leuk hebt gehad ^O^
pi_143646767
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef minthy het volgende:
Misschien heb ik het hier al eerder gevraagd (m'n geheugen werkt niet meer goed, of bij vlagen), maar hoe kijken jullie aan tegen ervaringskundigheid?

Ik zit er serieus over na te denken om mijn ervaringen met het hebben van een angststoornis en ADHD en het gehad hebben van een depressie en een burnout in mijn werk in te gaan zetten. Niet zozeer om een soort van klaagwal te maken van de mensen die ik begeleid, maar meer om mijn kennis en ervaring te delen en zo misschien beter te kunnen helpen.
Daarbij wil ik ook collega's/teams meer inzicht geven in de stoornissen.
Jij deed toch al iets met psychologie of maatschappelijk werk? Dan vind ik het wel een toevoeging en zou ik het zeker doen :)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:16:28 #261
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143646971
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef minthy het volgende:
Misschien heb ik het hier al eerder gevraagd (m'n geheugen werkt niet meer goed, of bij vlagen), maar hoe kijken jullie aan tegen ervaringskundigheid?

Ik zit er serieus over na te denken om mijn ervaringen met het hebben van een angststoornis en ADHD en het gehad hebben van een depressie en een burnout in mijn werk in te gaan zetten. Niet zozeer om een soort van klaagwal te maken van de mensen die ik begeleid, maar meer om mijn kennis en ervaring te delen en zo misschien beter te kunnen helpen.
Daarbij wil ik ook collega's/teams meer inzicht geven in de stoornissen.
Zou heel goed kunnen helpen, maar de vorm waarin je het zou doen lijkt me heel belangrijk. Zeker omdat het ook de andere kant op kan gaan slaan, dat ze je minder serieus faan nemen als ze ervan weten.
pi_143648436
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef minthy het volgende:
Misschien heb ik het hier al eerder gevraagd (m'n geheugen werkt niet meer goed, of bij vlagen), maar hoe kijken jullie aan tegen ervaringskundigheid?

Ik zit er serieus over na te denken om mijn ervaringen met het hebben van een angststoornis en ADHD en het gehad hebben van een depressie en een burnout in mijn werk in te gaan zetten. Niet zozeer om een soort van klaagwal te maken van de mensen die ik begeleid, maar meer om mijn kennis en ervaring te delen en zo misschien beter te kunnen helpen.
Daarbij wil ik ook collega's/teams meer inzicht geven in de stoornissen.
Doen! ^O^

Heb zelf hele goeie ervaringen met ervaringsdeskundigen :Y

Je moet alleen wel opletten dat je niet over je eigen grenzen gaat ;)
pi_143649459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:52 schreef duracellkonijntje het volgende:
Zo, weer terug in Nederland. Dit is wel even een dipje na 1.5 week de vetste tijd gehad te hebben. Rondreizen en in hostels zitten is definitief mijn ding! Mijn god wat is dat vet. :) Ik praat graag met alles en iedereen en in die hostels is het elke keer raak. Allemaal buitenlanders, lekker de stad verkennen, uitgaan, god wat was dit een vakantie. Even weer slikken nu ik weer terug ben in Nederland, maar al het leuke komt tot een eind.

De continue afleiding is ook wel lekker geweest. Het helpt me de nervositeit en zorgen veel beter los te laten. Ondanks dat ik wel merkte dat op de dagen waarop ik brak was en slecht geslapen had (en dat waren er veel) ik enorm veel de neiging had om te gaan piekeren. Ik realiseer me echter steeds meer hoe erg ik het zelf overdrijf. Ik kan me zorgen maken over dat ik me wellicht ergens zorgen over moet maken en ga me dan rot voelen. :') Als ik me ergens rot over voel dan merk ik dat wel en ik heb overal mijn uitlaatkleppen voor. Dan doe ik wat ik kan en voor de rest voel ik me maar zoals ik me voel. Het bijhouden van wat ik doe aan mijn energiemanagement en emotionele gesteldheid voelt wel fijn. Ik heb het gevoel dat dit me echt de mogelijkheid gaat geven om los te laten en toch het vertrouwen in mijn eigen kunnen te kweken. En anders zijn er altijd nog medicijnen en psychologen! ;)

Mijn moeder haar nieuwe kat is net overleden, 3 maanden na de andere. Dit heel toevallig net na een sterilisatie door de dierenarts. Haar kittens waren net de deur uit en nu moet ze weer een kat begraven. Het zijn kleine dingen, maar ik weet hoe gevoelig en toch nog labiel mijn moeder is en soms schieten die zorgen er weer in. Maar het is ondanks alles ook haar gevecht en zorgen zullen er altijd zijn. Ik kan met haar praten, er voor haar zijn en voor de rest moet ik die zorgen toch echt loslaten. Tenzij het echt concreet weer slecht met haar gaat kan ik me niet ook constant zorgen maken. Maarja, iets met old habits.

Zo, lang verhaal. Maar het was een tijdje geleden. Hoe is het met jullie hier? Iets gemist? :)
Leuk dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad :)

Iets gemist? Geen idee, dat wordt teruglezen dus :D :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:26:00 #264
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143650494
* AdoraBelle zucht.

Mensen die niet begrijpen dat mijn medicijnen veel invloed op me hebben en ik daardoor vaak vermoeid ben en weinig energie heb. En dan gaan doen alsof ik me aanstel terwijl ik me al zo rot voel.

Ik voelde me vandaag zo goed, maar nu zit ik er even helemaal doorheen ;( .
pi_143650885
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:26 schreef AdoraBelle het volgende:
* AdoraBelle zucht.

Mensen die niet begrijpen dat mijn medicijnen veel invloed op me hebben en ik daardoor vaak vermoeid ben en weinig energie heb. En dan gaan doen alsof ik me aanstel terwijl ik me al zo rot voel.

Ik voelde me vandaag zo goed, maar nu zit ik er even helemaal doorheen ;( .
Zorgen voor een goede nachtrust dus, morgen weer een dag :)
pi_143652663
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zorgen voor een goede nachtrust dus, morgen weer een dag :)
Dat, ja.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143652823
Dank jullie voor de reacties! _O_
Het gaat inderdaad even zoeken worden naar de vorm, zelf denk ik niet dat het handig is om te starten met de groep waarmee ik nu werk. Maar goed, het is een grote organisatie, kan vast op andere locaties of misschien is het mogelijk om iets op te zetten voor de hele organisatie. Toekomstmuziek :P

M'n werk was woonbegeleider (op een woonvoorziening en ambulant) maar zit er steeds meer over na te denken of het niet beter is om eens verder te kijken. Het werk is enorm veranderd door bezuinigingen en gaat nog veel verder afgebrokkeld worden qua begeleiding. Aangezien ik nog steeds niet volledig op loonwaarde werk is het imo nu het goede moment om eens rond te snuffelen naar mogelijkheden.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143656171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:50 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, want die andere kun je nu ook nog kijken.
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Natuurlijk. Vast nog wel een paar weken/maanden :Y
Heb hem gevonden. :)

http://www.npo.nl/doe-even-normaal/20-08-2014/VPWON_1227544

Zal het zo ook in het schizofrenie topic zetten.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:39:19 #269
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143658173
Vanmiddag gesprek met m'n manager over m'n toekomstvisie / opleidingsplan / etc. Totaal geen zin in, ook omdat zij heel goed wist altijd wat ze wou en erg gedreven is en ik dat eigenlijk totaal niet. En ik weet ook helemaal niet wat ik wil gaan doen of waar ik mezelf over een jaar zie :')
pi_143661601
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:39 schreef Cue_ het volgende:
Vanmiddag gesprek met m'n manager over m'n toekomstvisie / opleidingsplan / etc. Totaal geen zin in, ook omdat zij heel goed wist altijd wat ze wou en erg gedreven is en ik dat eigenlijk totaal niet. En ik weet ook helemaal niet wat ik wil gaan doen of waar ik mezelf over een jaar zie :')
Zet een glimlach op je gezicht, zeg alle standaard antwoorden en het komt wel goed :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:51:44 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143661688
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:49 schreef sitting_elfling het volgende:

Zet een glimlach op je gezicht, zeg alle standaard antwoorden en het komt wel goed :)
Wat is een standaard antwoord op "wat is mijn geambieerde rol" :?
Daar zijn geen standaard antwoorden op :N
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:52:42 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143661717
Hoe staat het eigenlijk met jouw jobjacht? Je had van alles lopen, maar nog niets toegezegd toch? Nu al wel besluit genomen?
pi_143662313
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat is een standaard antwoord op "wat is mijn geambieerde rol" :?
Daar zijn geen standaard antwoorden op :N
Ik wil na 5 jaar meer naar een specialistische rol, mij als specialist ontwikkelen.
Ik wil na 5 jaar toch meer naar een manager kant op.

Het is 1 van de 2, en believe me, ik heb dat riedeltje de afgelopen 3 maand al meer dan 10 keer moeten zeggen en tijdens voormalige werk stints was het exact hetzelfde.

Een eventuele 3e optie is altijd een horizontale beweging, andere baan binnen dezelfde werkgever?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_143662435
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:52 schreef Cue_ het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met jouw jobjacht? Je had van alles lopen, maar nog niets toegezegd toch? Nu al wel besluit genomen?
Ik heb gisteren een fantastisch interview gehad. Fingers crossed. Volgende week woensdag weer de laatste.

Ik ga van interview naar interview. Sommige weet ik het te schoppen tot de laatste ronde, laatst was het zelfs 2 over en werd ik het net niet. Ja, de manager had geen klik met je. Na 1 telefoon interview, 4 online toetsjes, 2 in house dagen, een presentatie en een laatste ronde interview met de manager en werknemer....
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:22:54 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143662695
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wil na 5 jaar meer naar een specialistische rol, mij als specialist ontwikkelen.
Ik wil na 5 jaar toch meer naar een manager kant op.

Het is 1 van de 2, en believe me, ik heb dat riedeltje de afgelopen 3 maand al meer dan 10 keer moeten zeggen en tijdens voormalige werk stints was het exact hetzelfde.

Een eventuele 3e optie is altijd een horizontale beweging, andere baan binnen dezelfde werkgever?
Zit wat in natuurlijk.

Alleen wil ik / ze dan vaak ook weten wat voor specialisatie enzo en hoe je dat dan gaat aanpakken :')
Die details zijn alleen zo killing vaak. Maargoed zie het wel. Al ontslaan ze me. Dan kijk ik wel weer verder :+
pi_143663407
De afgelopen twee dagen voelde ik me helemaal niet goed, maar nu heb ik weer even wat energie :)
Telefoontje gepleegd (wat ik doodeng vind) en straks even naar de kringloopwinkel, zodat ik er even uit ben.
Een weekend volgepland met oppassen in het vooruitzicht, zodat ik afleiding heb. Dus komt wel goed denk ik.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143670229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

[..]

Heb hem gevonden. :)

http://www.npo.nl/doe-even-normaal/20-08-2014/VPWON_1227544

Zal het zo ook in het schizofrenie topic zetten.
Ik vond die jongeman stiekem best een beetje leuk :@
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143670707
1e sociale fobie groep gehad. Was echt eng. En ben er helemaal van van mijn apropos.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143671279
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:20 schreef Californium het volgende:
1e sociale fobie groep gehad. Was echt eng. En ben er helemaal van van mijn apropos.
Dat gaat vast de volgende keer al makkelijker

Ik heb een te lange dag gehad, nu ben ik Grumpy Cat...
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143678307
Ik meld me hier ook. Heb sinds een paar jaren (sociale) angstklachten. Daarnaast vermoed ik dat ik depressief ben.
pi_143678332
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:30 schreef Angkor het volgende:
Ik meld me hier ook. Heb sinds een paar jaren (sociale) angstklachten. Daarnaast vermoed ik dat ik depressief ben.
Heb je al hulp gezocht?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143678404
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:30 schreef Californium het volgende:

[..]

Heb je al hulp gezocht?
Ja, twee gesprekken bij een psycholoog gehad. Wat ik opvallend vind: de meeste aandacht gaat naar de angst, het onderwerp depressie komt (te) weinig naar voren. Wellicht komt dat laatste nog.
pi_143678507
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:31 schreef Angkor het volgende:

[..]

Ja, twee gesprekken bij een psycholoog gehad. Wat ik opvallend vind: de meeste aandacht gaat naar de angst, het onderwerp depressie komt (te) weinig naar voren. Wellicht komt dat laatste nog.
Wat voor een kenmerken van depressie heb je? Heb je al een behandelplan?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_143678780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:34 schreef Californium het volgende:

[..]

Wat voor een kenmerken van depressie heb je? Heb je al een behandelplan?
Kenmerken: ik geniet bijna nergens meer van in het dagelijkse leven. Reizen is een passie, maar dat is 1/2 keer per jaar. Daarnaast zie ik de toekomst somber in, wat betreft meerdere (belangrijke) onderwerpen. Ik pieker (te) veel. Negatieve gedachten overheersen

Wat betreft het behandelplan: gesprek 1 was een intakegesprek. Vervolgens zijn we (voorzichtig) begonnen met cognitieve gedragstherapie. Ik ben hier eerlijk gezegd sceptisch over, maar moet dit uiteraard een eerlijke kans geven.
pi_143678999
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:39 schreef Angkor het volgende:

[..]

Kenmerken: ik geniet bijna nergens meer van in het dagelijkse leven. Reizen is een passie, maar dat is 1/2 keer per jaar. Daarnaast zie ik de toekomst somber in, wat betreft meerdere (belangrijke) onderwerpen. Ik pieker (te) veel. Negatieve gedachten overheersen

Wat betreft het behandelplan: gesprek 1 was een intakegesprek. Vervolgens zijn we (voorzichtig) begonnen met cognitieve gedragstherapie. Ik ben hier eerlijk gezegd sceptisch over, maar moet dit uiteraard een eerlijke kans geven.
Het kan goed zijn om de oorzaak van de depressie aan te pakken. Maar elke aanpak is weer anders denk ik. Succes en post hier maar mee :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143679086
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:39 schreef Angkor het volgende:

[..]

Kenmerken: ik geniet bijna nergens meer van in het dagelijkse leven.
Aanvulling: op minder goede dagen (en die heb ik helaas te veel naar mijn mening) speelt dit. Gelukkig zijn er ook nog dagen dat het prima gaat, ik energie heb en volop kan genieten.
pi_143679098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:44 schreef zomertje het volgende:

[..]

Het kan goed zijn om de oorzaak van de depressie aan te pakken. Maar elke aanpak is weer anders denk ik. Succes en post hier maar mee :)
Dat lijkt mij ook. Bedankt!
pi_143679682
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:47 schreef Angkor het volgende:

[..]

Aanvulling: op minder goede dagen (en die heb ik helaas te veel naar mijn mening) speelt dit. Gelukkig zijn er ook nog dagen dat het prima gaat, ik energie heb en volop kan genieten.
Dan ben je er nog op tijd bij gelukkig :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143679768
Waar ik deze week moeite mee heb: het omzetten van een negatieve gedachte naar een alternatieve, positieve gedachte. Ja, ik kan er een bedenken, maar het dringt totaal niet door. Die negatieve gedachte wint het als het ware van die positieve.
pi_143680045
quote:
13s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:04 schreef Angkor het volgende:
Waar ik deze week moeite mee heb: het omzetten van een negatieve gedachte naar een alternatieve, positieve gedachte. Ja, ik kan er een bedenken, maar het dringt totaal niet door. Die negatieve gedachte wint het als het ware van die positieve.
Dat herken ik wel ja. Ik heb daar andere methoden voor bedacht. Het is al goed als je ze herkent.

Je kan dus ook proberen je hoofd af te leiden door bijvoorbeeld: erover te praten als dat kan, iets anders gaan doen zodat je moet stoppen met denken zoals hier posten. Iets met je handen gaan doen, hobbymatig. Denk aan puzzelen, tekenen, schilderen, muziek maken, sporten, enz.

Wat ook werkt is die gedachte proberen vast te pakken en van alle kanten te bekijken, soms merk je dan hoe belachelijk hij is.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143680284
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:31 schreef Angkor het volgende:

[..]

Ja, twee gesprekken bij een psycholoog gehad. Wat ik opvallend vind: de meeste aandacht gaat naar de angst, het onderwerp depressie komt (te) weinig naar voren. Wellicht komt dat laatste nog.
Misschien is het een goed idee om dat te zeggen tegen je psycholoog. Het is jouw therapie, als jij wilt dat het meer over je somberheid moet gaan, kun je dat aangeven.
Want anders weet de psycholoog misschien niet wat voor rol het speelt.
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:29:10 #292
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_143681118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:20 schreef Californium het volgende:
1e sociale fobie groep gehad. Was echt eng. En ben er helemaal van van mijn apropos.
Nouja groepen zijn al best eng als je een sociale fobie heb, dus logisch. Dit soort dingen zijn vaak best eng, maar top dat je gegaan bent. Er zijn wel mensen die je snappen en dan zou ik persoonlijk erg prettig vinden. :)
Ignorance is bliss
pi_143682082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:14 schreef kuolema het volgende:

[..]

Misschien is het een goed idee om dat te zeggen tegen je psycholoog. Het is jouw therapie, als jij wilt dat het meer over je somberheid moet gaan, kun je dat aangeven.
Want anders weet de psycholoog misschien niet wat voor rol het speelt.
Ik vind het jammer dat een gesprek maar 45 minuten duurt. Veel komt naar mijn mening niet naar voren.

Zal het wat betreft die depressie de volgende keer nog benadrukken.
pi_143682183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:29 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Nouja groepen zijn al best eng als je een sociale fobie heb, dus logisch. Dit soort dingen zijn vaak best eng, maar top dat je gegaan bent. Er zijn wel mensen die je snappen en dan zou ik persoonlijk erg prettig vinden. :)
Ik heb ook groepstherapie en we helpen elkaar echt verder. Veel herkenning ook van de dingen die je in het dagelijks leven tegenkomt en hoe je daar dan goed mee om kan gaan.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143682234
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:10 schreef zomertje het volgende:

[..]

Dat herken ik wel ja. Ik heb daar andere methoden voor bedacht. Het is al goed als je ze herkent.

Je kan dus ook proberen je hoofd af te leiden door bijvoorbeeld: erover te praten als dat kan, iets anders gaan doen zodat je moet stoppen met denken zoals hier posten. Iets met je handen gaan doen, hobbymatig. Denk aan puzzelen, tekenen, schilderen, muziek maken, sporten, enz.

Wat ook werkt is die gedachte proberen vast te pakken en van alle kanten te bekijken, soms merk je dan hoe belachelijk hij is.
Dat afleiden moet ik inderdaad vaker gaan doen. Als ik voor mezelf weer eens faal op bijvoorbeeld sociaal gebied dan kan ik daar lang van balen. :') Op dit moment helpt het plannen van een nieuwe reis wel.
pi_143682391
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:47 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik heb ook groepstherapie en we helpen elkaar echt verder. Veel herkenning ook van de dingen die je in het dagelijks leven tegenkomt en hoe je daar dan goed mee om kan gaan.
Ik ook maar het helpt mij helemaal niet :')
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_143682447
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:51 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik ook maar het helpt mij helemaal niet :')
Ben jij wel helemaal open in wat je nou echt dwars zit? Dat is wel nodig, en ik zat er de eerste keer een potje te janken... tja, het is niet makkelijk, maar je kan er ook heel veel van leren is mijn ervaring. Maar dat hangt ook wel erg van je groep af natuurlijk.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_143682529
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:52 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ben jij wel helemaal open in wat je nou echt dwars zit? Dat is wel nodig, en ik zat er de eerste keer een potje te janken... tja, het is niet makkelijk, maar je kan er ook heel veel van leren is mijn ervaring. Maar dat hangt ook wel erg van je groep af natuurlijk.
Nee, niet helemaal. Ik heb wel eens wat verteld maar daar had ik daarna spijt van, ik heb er niets aan gehad en vind ook dat het de groepsgenoten niets aangaat.
Dus ik doe het ook wel zelf, maar ja.
Why are you wearing that stupid man suit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')