abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143260861
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb dat gemist kennelijk :@
Dit dus:

En dat doen ze dus op begrafenissen van gesneuvelde Amerikaanse militairen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_143260873
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

rusland, die heeft de wapens te verkopen die ze nodig hebben
:') Ze gaan echt geen terroristen steunen die hun eigen bondgenoten aanvallen. Zowel Syrië als Iran (en daarmee ook Irak) zijn bondgenoten van Rusland.
pi_143260876
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

Dat vind ik altijd zo kansloos in de hele discussie :')

Delen van de wereld staan in vuur en vlam door toedoen van islamitisch extremisme. Of is dit niet waar en lieg ik? Nou... welke conclusie kun je dan trekken?
De conclusie islam is slecht, is simplistisch.
-
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2014 @ 14:31:29 #204
230491 Zith
pls tip
pi_143260934
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Men zegt bewijzen te hebben, als dat zo is zullen die wel snel vrijgegeven worden lijkt me... Dit is er ook zo eentje: 'Honderden yezidi-vrouwen gevangengenomen door IS'. Als je jezelf zo'n vroom ventje vindt, dan kun je dit toch niet goedkeuren, laat staan eraan meedoen?
Als het echt is dan komen de ISIS zelf wel met de video's online. ITT andere groepen willen ze juist niets verbergen van wat ze doen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_143260938
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

een mix van beelden uit verschillende plekken zijn dit, waarvan sommigen oud
Maar nog steeds gruwelijk :{
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:31:47 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143260946
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:30 schreef oksel12 het volgende:

[..]

:') Ze gaan echt geen terroristen steunen die hun eigen bondgenoten aanvallen. Zowel Syrië als Iran (en daarmee ook Irak) zijn bondgenoten van Rusland.
Rusland heeft geen bondgenoten , iedereen die wapens koopt is welkom

die verkopen hun wapens aan iedereen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143260948
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit dus:

[ afbeelding ]

En dat doen ze dus op begrafenissen van gesneuvelde Amerikaanse militairen.
:|W
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_143260985
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:30 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg: "Islam is gevaarlijk".
pi_143261013
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

:|W
Het is natuurlijk niet te vergelijken met de ranzigheid die Is uithaald, maar komt uit hetzelfde demente afvoerputje vind ik. Als je dit doet uit naam van je God, dan ben je gewoon van het padje af.
pi_143261025
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat zeg ik niet. Ik zeg: "Islam is gevaarlijk".
En wat doe je vervolgens met die conclusie?
-
pi_143261074
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:33 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Discussie voeren op internet met figuren als jij.
pi_143261086
Gwer is bevrijdt
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143261101
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

een mix van beelden uit verschillende plekken zijn dit, waarvan sommigen oud
Klopt, zat net even verder te zoeken my bad.
pi_143261170
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:33 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik hoop dat moslims eens openlijk tot dezelfde conclusie zouden komen. Maar dat is te veel gevraagd, denk ik.
I´m back.
pi_143261178
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:30 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nou ja, minder simplistisch dan de bewering dat de islam goed is, tenzij je de talloze van islamitisch geweld 'goed' wenst te noemen.
pi_143261210
http://rudaw.net/english/onair/tv/live franse minister van buitenlandse zaken en barzani samen!!!
pi_143261257
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

okee ik zie dat je die Koerd van alles kwalijk neemt maar dat kon je Wilhelmina ook doen; punt dat ik wil maken is dat je die personen niet als eindverantwoordelijke kan zien voor de acties van IS / nazi's.
Zoals ik al zei: barzani had 23 jaar de tijd om een democratische Koerdische staat te maken met een functionerende regering, functionerede gezondheids zorg, functionerende infrastructuur, ent. En vooral in de midden oosten moet je een goed functionerende leger hebben. Dit heeft hij niet voor elkaar kunnen krijgen in 23 jaar tijd.

Waarom?
Hij verrijkt zichzelf en zijn clan. Een ieder die een tegengeluid maakt wordt omgebracht. Ook journalisten. Denk aan de jonge journalist Serdasht die een column schreef waarin hij zei dat als hij met de dochter van barzani zou trouwen zijn leven fantastisch zou worden omdat hij dan bij de elite hoort. Een week later wordt hij dood gevonden en aan zijn lichaam kon je zien dat hij gemarteld was.
Hewler wat nu de hoofdstad is van KRG was geen kdp stronghold. Pas na 1995 met hulp van saddam hussein heeft hij de andere politieke partij PUK eruit getrapt.

Meest recente bewijs van zijn corruptie: KRG ambtenaren wachten al maanden op hun salaris, maar de zoon van barzani heeft wel het geld om een huis te kopen in North Virginia voor 10 miljoen dollar.

Michael Rubin(professor, die vroeger bij Amerikaanse leger werkte als adviseur voor Irak) schrijft vaak genoeg kritische artikelen over barzani. Recent pleit hij voor het bewapenen van YPG(Koerden in syrie) omdat die wel binnen 3 jaar een leger hebben kunnen opzetten die zowel tegen isis kan vechten als tegen de assad regime. In 23 jaar tijd heeft barzani geen leger kunnen opbouwen die tegen isis kon vechten. Terwijl PUK wel een legermacht heeft kunnen opbouwen die dat wel hebben kunnen doen.
pi_143261316
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:40 schreef Djibril het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: barzani had 23 jaar de tijd om een democratische Koerdische staat te maken met een functionerende regering, functionerede gezondheids zorg, functionerende infrastructuur, ent. En vooral in de midden oosten moet je een goed functionerende leger hebben. Dit heeft hij niet voor elkaar kunnen krijgen in 23 jaar tijd.

Waarom?
Hij verrijkt zichzelf en zijn clan. Een ieder die een tegengeluid maakt wordt omgebracht. Ook journalisten. Denk aan de jonge journalist Serdasht die een column schreef waarin hij zei dat als hij met de dochter van barzani zou trouwen zijn leven fantastisch zou worden omdat hij dan bij de elite hoort. Een week later wordt hij dood gevonden en aan zijn lichaam kon je zien dat hij gemarteld was.
Hewler wat nu de hoofdstad is van KRG was geen kdp stronghold. Pas na 1995 met hulp van saddam hussein heeft hij de andere politieke partij PUK eruit getrapt.

Meest recente bewijs van zijn corruptie: KRG ambtenaren wachten al maanden op hun salaris, maar de zoon van barzani heeft wel het geld om een huis te kopen in North Virginia voor 10 miljoen dollar.

Michael Rubin(professor, die vroeger bij Amerikaanse leger werkte als adviseur voor Irak) schrijft vaak genoeg kritische artikelen over barzani. Recent pleit hij voor het bewapenen van YPG(Koerden in syrie) omdat die wel binnen 3 jaar een leger hebben kunnen opzetten die zowel tegen isis kan vechten als tegen de assad regime. In 23 jaar tijd heeft barzani geen leger kunnen opbouwen die tegen isis kon vechten. Terwijl PUK wel een legermacht heeft kunnen opbouwen die dat wel hebben kunnen doen.
:/
pi_143261726
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zijn ook ongelovige die slechte dingen doen dus ..
Dat praat het helemaal goed.
pi_143262098
nog wat interessants gebeurt??
pi_143262182
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

inmiddels al genoeg homo's in NL die hun stad uit zijn gevlucht naar aanleiding van moslimterreur. De middelen van de moslims zijm hier niet heel extreem vergeleken met het MO, maar de denkwijze is hetzelfde.
De Joden hebben eerder vast ook zo gedacht over christenen. Dat betekent niet dat alle christenen ook maar iets ermee te maken hadden. Als jij wil dat alleen moslims die homo's verjagen worden aangepakt, dan roep je dat. Voor mij doet religie / afkomst er niet toe.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo kansloos in de hele discussie :')

Delen van de wereld staan in vuur en vlam door toedoen van islamitisch extremisme. Of is dit niet waar en lieg ik? Nou... welke conclusie kun je dan trekken?
En dus is de islam de oorzaak? Het zijn juist moslims die nu tegen ISIS vechten en Al-Qaeda, de Taliban, ISIS enzo hebben veel meer moslims dan andere groepen gedood. Als het voor en door de islam was dan sloten de de meeste Irakezen, Syriërs en Koerden zich wil aan, maar dat is het niet en is het ook nooit geweest.

Sowieso snap ik niet waarom je zegt dat delen van de wereld NU in vuur en vlam staan en dan een link zoekt met de islam. De wereld bestaat niet nog maar 20 jaar. Hoe zit het met al die gruweldaden in en door Europa, eeuwenlang. Ook allemaal de schuld van de islam? Sommige Europeanen hebben zich lange tijd onmenselijk gedragen en daardoor zijn steeds meer 'regels' ontstaan, door te leren van de fouten. In het Midden-Oosten zal dat ook zo gaan en zal het ook heel lang duren.
quote:

[..]

Waarom?

Het zit bij jou wel ongelofelijk diep he? :') Man man man... iedereen weet dat dat al die partijen corrupt zijn, KDP, PUK en andere politieke partijen in het Midden-Oosten. Dat is al heel lang zo. Als jij denkt dat alleen de KDP zo is is dat vreselijk naïef van jou.
PUK heeft toch al heel lang het oosten onder zich... En dat gebied is nu een paradijs? Ik zie geen verschil met Arbil. En toen Gorran opkwam werden die leden ook aangevallen door PUK-leden.
pi_143262192
niks? :(
pi_143262255
quote:

[..]

Waarom?

jij bent echt ziek om hier de eindverantwoordelijkheid voor de daden van IS neer te leggen. Totaal niet geschikt voor discussie jij. Je wil enkel je eigen propaganda uitkotsen over de rest.
pi_143262275
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:03 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

De Joden hebben eerder vast ook zo gedacht over christenen. Dat betekent niet dat alle christenen ook maar iets ermee te maken hadden. Als jij wil dat alleen moslims die homo's verjagen worden aangepakt, dan roep je dat. Voor mij doet religie / afkomst er niet toe.

[..]

En dus is de islam de oorzaak? Het zijn juist moslims die nu tegen ISIS vechten en Al-Qaeda, de Taliban, ISIS enzo hebben veel meer moslims dan andere groepen gedood. Als het voor en door de islam was dan sloten de de meeste Irakezen, Syriërs en Koerden zich wil aan, maar dat is het niet en is het ook nooit geweest.

Sowieso snap ik niet waarom je zegt dat delen van de wereld NU in vuur en vlam staan en dan een link zoekt met de islam. De wereld bestaat niet nog maar 20 jaar. Hoe zit het met al die gruweldaden in en door Europa, eeuwenlang. Ook allemaal de schuld van de islam? Sommige Europeanen hebben zich lange tijd onmenselijk gedragen en daardoor zijn steeds meer 'regels' ontstaan, door te leren van de fouten. In het Midden-Oosten zal dat ook zo gaan en zal het ook heel lang duren.

Onmogelijk om met mensen als jij een discussie te voeren. Je reactie staat vol drogredenen.
pi_143262341
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:01 schreef scarymovie123 het volgende:
nog wat interessants gebeurt??
Gwer herover door de Koerden. ISIS lijkt flinke tikken te krijgen in Kirkuk en Mosul (maar nog niet genoeg gezocht naar of dit klopt). Ook zoiets gehoord over Makhmour. En er komen heel veel vluchtelingen Zakho binnen. Extreem veel. Al 2 dagen non-stop.
pi_143262397
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:03 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Het zit bij jou wel ongelofelijk diep he? :') Man man man... iedereen weet dat dat al die partijen corrupt zijn, KDP, PUK en andere politieke partijen in het Midden-Oosten. Dat is al heel lang zo. Als jij denkt dat alleen de KDP zo is is dat vreselijk naïef van jou.
PUK heeft toch al heel lang het oosten onder zich... En dat gebied is nu een paradijs? Ik zie geen verschil met Arbil. En toen Gorran opkwam werden die leden ook aangevallen door PUK-leden.
Nee, zit niet diep bij mij. En waar heb ik gezegd dat alleen KDP corrupt is? Ook heb ik nergens gezegd dat het onder PUK fantastisch is. Integendeel.
Gorran leden werden vooral aangevallen door PUK-leden.

Ga in op mijn stuk, weerleg mijn punten in plaats van over andere partijen of gevallen te praten die niks te maken hebben met de kwetsbaarheid van kdp peshmergas.
pi_143262653
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jij bent echt ziek om hier de eindverantwoordelijkheid voor de daden van IS neer te leggen. Totaal niet geschikt voor discussie jij. Je wil enkel je eigen propaganda uitkotsen over de rest.
Als er in Nederland een bomaanslag wordt gepleegd gaat Nederland toch ook kijken waar het fout is gegaan. Iemand is er verantwoordelijk voor dat Nederland ten alle tijde beschermd moet worden bomaanslagen. Als er een bomaanslag wordt gepleegd zal diegene zich moeten verantwoorden en aan ons regering en Nederlandse volk moeten uitleggen wat hij niet goed heeft gedaan en waar het fout is gegaan. Dit is hoe het werkt in de civilized wereld.
Is diegene verantwoordelijk voor de doden die door de bomaanslag zijn veroorzaakt? Nee, want hij heeft de bomaanslag niet gepleegd.

Hetzelfde dus ook met wat er in de Koerdische gebieden gebeurd. Barzani is verantwoordelijk voor de defensie van de Koerdische gebieden. Als er blunders worden gemaakt moet hij zich verantwoorden. Maar dit gebeurd niet.
Is barzani verantwoordelijk voor de onthoofdingen? Nee want hij snijdt hun keel niet door.

Is dit moeilijk te begrijpen? Volgens mij ben jij totaal niet geschikt voor logisch redeneren.

En over welke propaganda heb je het? Ik wijs gewoon iemand op zijn falen, in dit geval Barzani, waar ik in het verleden inging op het falen van Maliki.
pi_143262667
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Onmogelijk om met mensen als jij een discussie te voeren. Je reactie staat vol drogredenen.
En toch reageer je er niet op en kom je met zoiets :') ISIS heeft de Koerden aangevallen omdat ze ervan uitgingen dat de Koerden met Bagdad zouden gaan samenwerken. Het is gewoon een tactisch besluit in een oorlog. Geen religie aan te pas gekomen. En ISIS haat de Iraakse regering omdat die bondgenoot is van Iran en Syrië, die weer tegen ISIS vechten. Maar dit is voor jou te moeilijk dus: het is de schuld van de islam, van Marokko tot Indonesië :Y
pi_143262719
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:14 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

En toch reageer je er niet op en kom je met zoiets :') ISIS heeft de Koerden aangevallen omdat ze ervan uitgingen dat de Koerden met Bagdad zouden gaan samenwerken. Het is gewoon een tactisch besluit in een oorlog. Geen religie aan te pas gekomen. En ISIS haat de Iraakse regering omdat die bondgenoot is van Iran en Syrië, die weer tegen ISIS vechten. Maar dit is voor jou te moeilijk dus: het is de schuld van de islam, van Marokko tot Indonesië :Y
Geen religie aan te pas gekomen? _O-

Wat staat er op de vlag van ISIS?
pi_143262989
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:08 schreef Djibril het volgende:

[..]

Nee, zit niet diep bij mij. En waar heb ik gezegd dat alleen KDP corrupt is? Ook heb ik nergens gezegd dat het onder PUK fantastisch is. Integendeel.
Gorran leden werden vooral aangevallen door PUK-leden.

Ga in op mijn stuk, weerleg mijn punten in plaats van over andere partijen of gevallen te praten die niks te maken hebben met de kwetsbaarheid van kdp peshmergas.
Ik ga jouw punten niet weerleggen omdat je grotendeels wel gelijk hebt. Maar zoals hierboven werd gezegd, het is propaganda. De Koerdische regering (daar zit niet alleen de KDP in) heeft fouten gemaakt, klopt. Maar die tirade waarin lijkt alsof het allemaal de schuld van KDP is is bullshit. Het is de schuld van ISIS. Die gekken zijn de daders.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Geen religie aan te pas gekomen? _O-

Wat staat er op de vlag van ISIS?
Die vlag wordt al sinds 2003 gebruikt. Eerst door Al-Qaeda in Irak, vervolgens door ISIS en nu dus door IS. Ze vallen nu pas de Koerden aan omdat het ze tactisch uitkomt, niet omdat het religieus is.

Plus, die bullshit wat jij doet is gewoon 'framing'. Je wil die context eraan geven omdat jij als Nederlander hier zit en er niks van snapt of omdat jij dat gewoon wil. Dacht je dat die islamitische Koerden daar denken "de moslims komen ons aanvallen" terwijl zij zelf moslim zijn.
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:24:39 #231
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143262999
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee hoor, net zo min als met jouw broeders die nu Amerikaanse bommen happen. Misschien kun jij dat ook gaan doen!
waarom dan?
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:24:57 #232
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143263011
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:14 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

In eerste instantie heeft de IS de Koerden in Irak aangevallen omdat deze Mosul bestookten en ze de Mosuldam in handen wilden krijgen. Ten tweede wilden ze revanche na het jammerlijk falen om de Koerden in Syrië te verslaan en Kobane in te nemen. Dit zijn 2 belangrijke redenen geweest.
Say what?
pi_143263071
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Totaal niet geschikt voor discussie jij. Je wil enkel je eigen propaganda uitkotsen over de rest.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:14 schreef Djibril het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij totaal niet geschikt voor logisch redeneren.
:') _O-
pi_143263342
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

In eerste instantie heeft de IS de Koerden in Irak aangevallen omdat deze Mosul bestookten en ze de Mosuldam in handen wilden krijgen. Ten tweede wilden ze revanche na het jammerlijk falen om de Koerden in Syrië te verslaan en Kobane in te nemen. Dit zijn 2 belangrijke redenen geweest.
Klopt ook inderdaad. Het is veel complexer allemaal zoals altijd. De Koerden hadden ook stroom naar Mosul geblokkeerd om ISIS onder druk te zetten. Maar er zijn te veel debielen die willen roepen dat het de schuld is van de moslims, de Arabieren, de Koerden, de Amerikanen, ....... Het gaat ook hier om macht en belangen. Gelukkig zijn de Amerikanen en de Russen in Irak wel allebei tegen dezelfde groep (maar niet per se voor dezelfde groep), in tegenstelling tot in Syrië. Raar conflict.

Ik vraag me af hoe het gaat tussen de Koerden in Syrië en ISIS daar... te weinig gevolgd door wat er nu in Irak gebeurt.
pi_143263386
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef BluesRebel het volgende:

Die vlag wordt al sinds 2003 gebruikt. Eerst door Al-Qaeda in Irak, vervolgens door ISIS en nu dus door IS. Ze vallen nu pas de Koerden aan omdat het ze tactisch uitkomt, niet omdat het religieus is.
Maar wat staat er nu op de vlag die de ISLAMITISCHE staat voert?

quote:
Plus, die bullshit wat jij doet is gewoon 'framing'. Je wil die context eraan geven omdat jij als Nederlander hier zit en er niks van snapt of omdat jij dat gewoon wil. Dacht je dat die islamitische Koerden daar denken "de moslims komen ons aanvallen" terwijl zij zelf moslim zijn.
:') ______ !
pi_143263761
quote:

[..]

Ze willen een grote islamitische sharia staat stichten. Dat lijkt me de reden dat ze aanvallen. Niets meer, niets minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2014 15:42:24 ]
pi_143263808
Situatie bij Sinjar.

bron
I´m back.
pi_143264300
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar wat staat er nu op de vlag die de ISLAMITISCHE staat voert?

[..]

:') ______ !
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze willen een grote islamitische sharia staat stichten. Dat lijkt me de reden dat ze aanvallen. Niets meer, niets minder.
Ik weet wel wat daarop staat, maar de Scandinavische landen hebben ook allemaal een kruis in hun vlag. Is het dan ook een christelijke oorlog als zij in een oorlog terecht komen? En dan ga jij zeggen "ze doen het niet vanuit hun christelijke overtuiging", maar dat deed ISIS eerst ook niet. Al-Qaeda kwam naar Irak niet om een sharia staat te vestigen maar om Amerikanen te doden. Pas later werd dat het doel (in Irak, en toen Syrië in de problemen kwam werd dat daar ook een doel). Zij zijn net zo pragmatisch bezig als al die andere partijen daar. En ze werken nu samen met de Ba'athpartij, wat voor absolutie secularisatie is en geestelijke leiders vroeger gewoon vervolgde. Einde discussie, je bent te simpel voor woorden.
pi_143264325
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ampaign=Headliner.nl

"Meer dan 15.000 yezidi's gered uit bergen Irak"

"De aantallen variëren van 15.000 tot 30.000."

Het worden er steeds meer, wat een prachtig nieuws ! *O* _O_
pi_143264361
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:53 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]

Ik weet wel wat daarop staat, maar de Scandinavische landen hebben ook allemaal een kruis in hun vlag. Is het dan ook een christelijke oorlog als zij in een oorlog terecht komen? En dan ga jij zeggen "ze doen het niet vanuit hun christelijke overtuiging", maar dat deed ISIS eerst ook niet. Al-Qaeda kwam naar Irak niet om een sharia staat te vestigen maar om Amerikanen te doden. Pas later werd dat het doel (in Irak, en toen Syrië in de problemen kwam werd dat daar ook een doel). Zij zijn net zo pragmatisch bezig als al die andere partijen daar. En ze werken nu samen met de Ba'athpartij, wat voor absolutie secularisatie is en geestelijke leiders vroeger gewoon vervolgde. Einde discussie, je bent te simpel voor woorden.
:D
pi_143264478
quote:

[..]

[..]

Jij bent het waarschijnlijk eens met Max Pam:
"Deze jihad heeft al heel wat levens gekost, maar vergis u niet. Al die vermoorde mensen, al die verkrachte vrouwen, al die kinderen die met een bomgordel naar de vijand zijn gestuurd, die hebben helemaal niets met de islam te maken. Zij vertegenwoordigen in geen enkel opzicht de islam."
http://www.volkskrant.nl/(...)niets-te-maken.dhtml
pi_143264516
Kunnen jullie deze discussie niet ergens anders voeren?
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:01:45 #243
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143264613
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In principe was er een soort akkoord tussen de IS en de Peshmerga dat ze elkaar niet zouden aanvallen. Uiteindelijk was dit een kwestie van tijd tot de IS of de Koerden zich mans genoeg voelden om toch in de aanval te gaan. Hypocriet natuurlijk, in Syrië leveren de Koerden al minimaal een jaar slag tegen ISIS, en aan de andere kant van de grens sluit je een soort akkoord.

Het uiteindelijke doel is inderdaad altijd het kalifaat uitbreiden
Say what?
pi_143264707
Het is heel duidelijk, wanneer er niemand opstaat die net zo meedogenloos als ISIS is gaat ISIS nooit verslagen worden.

We hebben echt een Mladic nodig.
pi_143265239
nog nieuws?
pi_143265241
pi_143265286
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

waarom dan?
hoe minder salafisten hoe beter natuurlijk
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:16:53 #248
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143265313
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hoe minder salafisten hoe beter natuurlijk
maar ik ben een aardige salafist.. help gewoon alle nederlanders
pi_143265378
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:59 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen jullie deze discussie niet ergens anders voeren?
Dit topic is al lang niet meer ''leuk'' of ''leerzaam'' als je begrijpt wat ik bedoel. Begint steeds meer en welles nietes discussie te worden en telkens off-topic.
pi_143265394
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:16 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

maar ik ben een aardige salafist.. help gewoon alle nederlanders
ja er waren vast ook aardige nazi's
pi_143265434
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:18 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Dit topic is al lang niet meer ''leuk'' of ''leerzaam'' als je begrijpt wat ik bedoel. Begint steeds meer en welles nietes discussie te worden en telkens off-topic.
Beetje welles en nietes is niet zo erg, maar praten over of de islam het kwaad is of niet is totaal offtopic.
pi_143265490
Zie hier nieuwe beelden hoe de Peshmerga met 2 hummers voorzichtig Makhmur inrijdt om te kijken of IS erop reageert. Blijft stil aan de overkant..

pi_143265517
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jij bent het waarschijnlijk eens met Max Pam:
"Deze jihad heeft al heel wat levens gekost, maar vergis u niet. Al die vermoorde mensen, al die verkrachte vrouwen, al die kinderen die met een bomgordel naar de vijand zijn gestuurd, die hebben helemaal niets met de islam te maken. Zij vertegenwoordigen in geen enkel opzicht de islam."
http://www.volkskrant.nl/(...)niets-te-maken.dhtml
Door zijn sarcasme ziet hij niet eens dat hij een goed punt maakt en die verder negeert:
quote:
Eigenlijk heeft het optreden van Boko Haram niets met religie te maken. Het gaat hier om culturele en etnische tegenstellingen: tegen onderwijs voor meisjes, tegen het dragen van spijkerbroeken en tegen wat zij als 'buitenlanders' beschouwen.
Dit is mijn probleem met mensen die zeggen dat het de schuld van de islam is. Ten eerste is de islam niet zo eenzijdig. In heel veel landen en gebieden waar moslims wonen krijgen meisjes wel gewoon onderwijs. En in Turkije en Noord-Irak zie ik ze ook met spijkerbroeken lopen. Irak was 40 jaar geleden ontzettend vooruitstrevend wat zulke dingen betreft en is dat nu veel minder. En er zijn nu relatief echt niet meer moslims dan toen. De mensen bepalen het zelf. Zie de grote verschillen tussen moslims in Nederland.
Dit brengt mij bij mijn tweede punt. De islam is een religie/ideologie/whatever, het kan niet schuldig of onschuldig zijn aan iets. Het zijn woorden en het heeft geen daden. De mensen die zich moslim noemen doen iets goeds of iets verkeerds, zoals binnen elke groep. Met generaliseren los je helemaal niks op.

En ik kap nu inderdaad met deze discussie.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:15 schreef scarymovie123 het volgende:
nog nieuws?
https://twitter.com/RudawEnglish
pi_143265543
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:20 schreef nokialumia het volgende:
Zie hier nieuwe beelden hoe de Peshmerga met 2 hummers voorzichtig Makhmur inrijdt om te kijken of IS erop reageert. Blijft stil aan de overkant..

RudawEnglish twitterde op zondag 10-08-2014 om 16:09:19 #Rudaw Exclusive: #Peshmerga forces regain effective control of #Makhmour area #ISIS #US... http://t.co/NLhDGIO40x reageer retweet
Dus dat is wel nu veroverd? Na Gwer?
pi_143266183
Nog meer beelden, duidelijk strijd (in Jalawla):

http://rudaw.net/sorani/kurdistan/1008201422
pi_143266524
Ik heb het gevoel dat de sjiitische milities zich nogal afzijdig houden, is dit waar? en waardoor komt dit?

Wachten ze soms af totdat ISIS echt op sjiitisch grondgebied komt?
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:45:19 #257
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143266562
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:36 schreef BluesRebel het volgende:
Nog meer beelden, duidelijk strijd (in Jalawla):

http://rudaw.net/sorani/kurdistan/1008201422
Vette shit, je ziet de PKK'ers er gewoon tussen lopen. Dat had ik niet verwacht deze samenwerking.
Say what?
pi_143267243
:D
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:01:00 #259
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143267299
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:45 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Vette shit, je ziet de PKK'ers er gewoon tussen lopen. Dat had ik niet verwacht deze samenwerking.
Hoe ze die RPG afvuren :D
pi_143267532
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:45 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat verschil? :P

Wel ernstig dat zo veel vechten zonder een kogelvrije vest :{

En veel respect voor die journalisten altijd _O_
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:12:50 #261
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143267821
quote:

[..]

Waarom?

:')

PUK en PDK zijn 1 pot nat. Allebei zo corrupt als wat.
pi_143268084
Update van mijn tante vanuit Zakho (waar al 2 dagen een gigantische toestroom van vluchtelingen is): elk gebouw wat als opvang kan dienen zit wel vol nu. De straten zijn ook erg druk, alsof de stad ineens enorm gegroeid is. Mensen worden nu doorgestuurd naar andere steden en kampen worden opgezet. En een "wijksoudste" gaat langs huizen om te vertellen wanneer het hun beurt is om te koken voor de vluchtelingen in hun wijk.
pi_143268146
quote:

[..]

[..]

Allah akbar op de vlag en verplicht religieus onderwijs is zeker geen absoluut secularisme.
pi_143268154
Ik hoor ook dat de mensen in Erbil zelf wapens kopen om te vechten tegen ISIS. Zijn er mensen hier die dat kunnen beamen? (het liefst met een bron).
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:21:44 #265
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143268184
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:19 schreef BluesRebel het volgende:
Update van mijn tante vanuit Zakho (waar al 2 dagen een gigantische toestroom van vluchtelingen is): elk gebouw wat als opvang kan dienen zit wel vol nu. De straten zijn ook erg druk, alsof de stad ineens enorm gegroeid is. Mensen worden nu doorgestuurd naar andere steden en kampen worden opgezet. En een "wijksoudste" gaat langs huizen om te vertellen wanneer het hun beurt is om te koken voor de vluchtelingen in hun wijk.
Niet handig dat daar zoveel worden opgevangen, ze moeten het meer spreiden.
pi_143268190
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:20 schreef theunderdog het volgende:
Ik hoor ook dat de mensen in Erbil zelf wapens kopen om te vechten tegen ISIS. Zijn er mensen hier die dat kunnen beamen? (het liefst met een bron).
typ in google: Arbil Weapons Kurds Isis Reuters.
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:23:26 #267
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143268252
quote:
Ik had een video gezien waarin een Koerd uit Duitsland vrijwillig de Peshmerga ging steunen en zelf wapens en kogels en kleding heeft gekocht.

Volgens mij was dat uit een VICE-reportage, not sure. Gebeurt wel, maar weet niet op wat voor schaal.
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:26:17 #268
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143268363
quote:

[..]

Hun officiële verklaring was dat de banden tussen Erbil en Baghdad beter werden.
pi_143268656
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:20 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Allah akbar op de vlag en verplicht religieus onderwijs is zeker geen absoluut secularisme.
Dat hebben ze pas in de jaren 90 op de vlag gezet terwijl ze in de jaren 60 al aan de macht waren gekomen. Weer uit pragmatische en niet religieuze overwegingen; heel veel religieuze (sjiitische) leiders werden vervolgd. Van religieus onderwijs weet ik niks.
quote:
RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 22:47:19 Hundreds of volunteers from different areas of #Kurdistan join the Peshmerga forces against #IS. http://t.co/RWKMTw78kt reageer retweet
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:21 schreef Che_ het volgende:

[..]

Niet handig dat daar zoveel worden opgevangen, ze moeten het meer spreiden.
Ze komen daar aan he, via de grens met Syrië. Denk dat de stad heel erg is verrast. Maar hopelijk komt het goed. VN en Rode Halve Maan zijn al bezig.
pi_143268854
http://www.dailymail.co.u(...)-today-kill-you.html

"'Become Muslims by noon today... or we kill all of you'

Wat willen die ISIS lui hier nu mee bereiken? ze weten toch dat die zogenaamde bekering nooit oprecht gaat zijn, maar puur gebaseerd op angst?
pi_143268927
http://www.christianpost.(...)ldean-leader-124594/

"They Are 'Killing Every Christian They See,' Says Chaldean Leader"
pi_143269103
Jezus, die McCain ..............
pi_143269160
Vooral dit:

"It's not that the peshmerga forces are scared or not willing to fight," Zebari said, referring to the Kurdish militia. "They are coming at us with armored Humvees and we're throwing these AK-47 bullets at them. It doesn't do anything. At some point you run out of bullets."
pi_143269204
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:37 schreef theunderdog het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)-today-kill-you.html

"'Become Muslims by noon today... or we kill all of you'

Wat willen die ISIS lui hier nu mee bereiken? ze weten toch dat die zogenaamde bekering nooit oprecht gaat zijn, maar puur gebaseerd op angst?
Daar gaat het niet om; denk je dat de berbers in Marokko destijds oprecht Moslim zijn geworden of de Serven in oost-europa destijd (Otomaans rijk)... Of de Polen in de tijd van de Teutonen vanuitzichzelf christen zijn geworden?
pi_143269254
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:46 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om; denk je dat de berbers in Marokko destijds oprecht Moslim zijn geworden of de Serven in oost-europa destijd (Otomaans rijk)... Of de Polen in de tijd van de Teutonen vanuitzichzelf christen zijn geworden?
Uiteraard niet, maar het bewijst wel dat ISIS de islam eigenlijk vrij weinig boeit.

Ze willen gewoon hun doel bereiken, en that,s it.
pi_143269326
quote:
Amerika is niet meer zo afhankelijk van buitenlands olie; schalie(gas)revolutie zorgt hiervoor. Dus laten we dat fabeltje gelijk de wereld uit helpen. :)
pi_143269376
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:50 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Amerika is niet meer zo afhankelijk van buitenlands olie; schalie(gas)revolutie zorgt hiervoor. Dus laten we dat fabeltje gelijk de wereld uit helpen. :)
Niet afhankelijk, maar het kan nooit kwaad.

Ik zeg niet dat het perse de olie is, maar denken dat de VS dit puur doet voor die trieste mensen op die bergen is wel erg naïef.

VS doet simpelweg niets zonder eigenbelang.
pi_143269419
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet afhankelijk, maar het kan nooit kwaad.

Ik zeg niet dat het perse de olie is, maar denken dat de VS dit puur doet voor die trieste mensen op die bergen is wel erg naïef.

VS doet simpelweg niets zonder eigenbelang.
Het zal wel. Het belang van de VS komt (dit keer) overeen met die van de Koerden, en daar kan ik alleen maar blij om zijn.
pi_143269482
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:54 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Het zal wel. Het belang van de VS komt (dit keer) overeen met die van de Koerden, en daar kan ik alleen maar blij om zijn.
De VS heeft heel lang niets gedaan tegen ISIS, simpelweg omdat onstabiliteit in andere landen in hun voordeel kan werken.

Of dacht jij nu echt dat ze het niet wisten dat de wapens wel eens bij ISIS kunnen komen als je gematigde rebellen in zo'n land als Syrië / Irak gaat steunen? Dat wisten ze donders goed.

Alles gebeurt met een rede.
pi_143269486
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:54 schreef kurd0w het volgende:

[..]

VS haar belangen komen overeen met elk ander groep zowat op dit moment. De standpunten daarentegen (o.a onafhankelijkheid) verschillen sterk.
DolphinScreensaver.exe
pi_143269564
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:56 schreef lDDQD het volgende:

[..]

VS haar belangen komen overeen met elk ander groep zowat op dit moment. De standpunten daarentegen (o.a onafhankelijkheid) verschillen sterk.
Vandaar dat ik (dit keer) erbij typte :) Ik beweer niet dat de VS altijd een engel is wat betreft hun buitenland politiek, maar in dit geval keur ik de acties goed.
pi_143269975
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:58 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Vandaar dat ik (dit keer) erbij typte :) Ik beweer niet dat de VS altijd een engel is wat betreft hun buitenland politiek, maar in dit geval keur ik de acties goed.
Uiteraard, zolang er veel ISIS dode zijn en de minderheden bescherming krijgen ben ik blij.
pi_143270472
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De VS heeft heel lang niets gedaan tegen ISIS, simpelweg omdat onstabiliteit in andere landen in hun voordeel kan werken.

Of dacht jij nu echt dat ze het niet wisten dat de wapens wel eens bij ISIS kunnen komen als je gematigde rebellen in zo'n land als Syrië / Irak gaat steunen? Dat wisten ze donders goed.

Alles gebeurt met een rede.
Dat is gewoon niet waar. USA heeft niets tegen ISIS gedaan om Maliki onder druk te zetten. Maliki is zich tot een dictator aan het ontwikkelen en de grootste schuld voor het succes van ISIS in Irak is Maliki's marginalisatie van Soenni.

Maliki's aftreden was eerder zelfs als conditie neergezet voor USA air support. Helaas is Maliki gebleven en door die Yazidi situatie heeft de USA nu geen andere keus dan air support geven anyway.
pi_143270523
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:25 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. USA heeft niets tegen ISIS gedaan om Maliki onder druk te zetten. Maliki is zich tot een dictator aan het ontwikkelen en de grootste schuld voor het succes van ISIS in Irak is Maliki's marginalisatie van Soenni.

Maliki's aftreden was eerder zelfs als conditie neergezet voor USA air support. Helaas is Maliki gebleven en door die Yazidi situatie heeft de USA nu geen andere keus dan air supoort geven anyway.
Dat eerste is inderdaad waar.

Maar dat laatste is wel onzinnig, ze doen het echt niet omdat ze die mensen op die berg zo zielig vinden hoor.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:29:32 #287
323876 michaelmoore
pi_143270617
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:26 schreef theunderdog het volgende:

Maar dat laatste is wel onzinnig, ze doen het echt niet omdat ze die mensen op die berg zo zielig vinden hoor.
Jij wilt ze dood laten gaan??
De meisjes verkocht als sexslaaf en de oude vrouwen leven begraven

Er zijn meer mesen die dat zeggen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143270646
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jij wilt ze dood laten gaan??
De meisjes verkocht als sexslaaf en de oude vrouwen leven begraven

Er zijn meer mesen die dat zeggen
1: Nee.

2: Daarvoor is geen bewijs.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:41:27 #289
323876 michaelmoore
pi_143270973
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Nee.

nou dan is het dus heel goed wat de USA doet ??
pi_143271098
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dan is het dus heel goed wat de USA doet ??
Nee! Het is in eigen belang van de VS dus dan is de actie per definitie duivels. Want het redden van 50+ k mensen uit de bergen is opeens duivels als je het uit eigen belang doet. Alleen altruistisch gedrag is goed volgens TUD. :')
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:54:26 #291
323876 michaelmoore
pi_143271423
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:44 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Nee! Het is in eigen belang van de VS dus dan is de actie per definitie duivels. Want het redden van 50+ k mensen uit de bergen is opeens duivels als je het uit eigen belang doet. Alleen altruistisch gedrag is goed volgens TUD. :')
mafjoekel

En mensen dood maken en afslachten en vrouwen verkopen is prima

Het is in het voordeel van de USA om ze elkaar te laten afslachten zodat ze snel Iran aan gaan vallen
pi_143271461
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:44 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Wat doe jij nu hysterisch dan?
pi_143271845
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat doe jij nu hysterisch dan?
Sarcastisch eerder, maar goed. Jij moet eens stoppen om achter alles een andere reden te zoeken als deze niet overeenkomt met de officieel uitgesproken reden, vind ik.
pi_143271874
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mafjoekel

En mensen dood maken en afslachten en vrouwen verkopen is prima

Het is in het voordeel van de USA om ze elkaar te laten afslachten zodat ze snel Iran aan gaan vallen
Ik was sarcastisch fyi. Ik keur het goed wat de USA doet. Was enkel een impersonatie van theunderdog. :)
pi_143271920
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:04 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Sarcastisch eerder, maar goed. Jij moet eens stoppen om achter alles een andere reden te zoeken als deze niet overeenkomt met de officieel uitgesproken reden, vind ik.
Volgens mij begrijp jij mij volledig verkeerd. Ik zeg nergens dat ik het niet goed vind wat de VS nu doet, zolang die mensen op die berg en al die Yezidi,s in die dorpen geholpen worden ben ik blij.

Ik zeg alleen dat mensen nu niet de VS als morele-helden moeten zien. Ze doen alles uit eigenbelang, ofja beter gezegd: ze doen niets dat negatief voor hen kan zijn.
pi_143271946
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:05 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch fyi. Ik keur het goed wat de USA doet. Was enkel een impersonatie van theunderdog. :)
Beetje flauw wel, alsof ik het niet verschrikkelijk vind voor die mensen.
pi_143272084
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij mij volledig verkeerd. Ik zeg nergens dat ik het niet goed vind wat de VS nu doet, zolang die mensen op die berg en al die Yezidi,s in die dorpen geholpen worden ben ik blij.

Ik zeg alleen dat mensen nu niet de VS als morele-helden moeten zien. Ze doen alles uit eigenbelang, ofja beter gezegd: ze doen niets dat negatief voor hen kan zijn.
Blijf dan tenminste bij je standpunt.... Draaikont! Nog geen drie dagen geleden stond je hier nog te zanikken dat de VS zich hier ab-so-luut niet mee moesten bemoeien.

Ik weet dat je het verschrikkelijk vindt, maar uit je reacties van VS acties lijk je anders te beweren. En wat betreft VS; ik heb nooit beweerd dat het morele helden zijn. Ik ben enkel blij dat ze eindelijk eens ingrijpen. Was het Frankrijk, dan zou ik voor hen juichen. Elke actie voor de Koerden verwelkom ik.
pi_143272122
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:10 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Blijf dan tenminste bij je standpunt.... Draaikont! Nog geen drie dagen geleden stond je hier nog te zanikken dat de VS zich hier ab-so-luut niet mee moesten bemoeien.

Ik weet dat je het verschrikkelijk vindt, maar uit je reacties van VS acties lijk je anders te beweren. En wat betreft VS; ik heb nooit beweerd dat het morele helden zijn. Ik ben enkel blij dat ze eindelijk eens ingrijpen. Was het Frankrijk, dan zou ik voor hen juichen. Elke actie voor de Koerden verwelkom ik.
Ik vind nog steeds dat de VS zich er niet mee had moeten bemoeien hoor.
pi_143272241
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind nog steeds dat de VS zich er niet mee had moeten bemoeien hoor.
Kortom, je had die yezidi's liever zien sterven, want realistisch gezien zou de Peshmerga en/of PKK(/YPG) niet de yezidi's kunnen bevoorraden of bevrijden zonder VS luchtaanvallen en lucht bevoorraadingen...
pi_143272277
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Kortom, je had die yezidi's liever zien sterven, want realistisch gezien zou de Peshmerga en/of PKK(/YPG) niet de yezidi's kunnen bevoorraden of bevrijden zonder VS luchtaanvallen en lucht bevoorraadingen...
Dit is allemaal uitstel van executie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')