abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143265434
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:18 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Dit topic is al lang niet meer ''leuk'' of ''leerzaam'' als je begrijpt wat ik bedoel. Begint steeds meer en welles nietes discussie te worden en telkens off-topic.
Beetje welles en nietes is niet zo erg, maar praten over of de islam het kwaad is of niet is totaal offtopic.
pi_143265490
Zie hier nieuwe beelden hoe de Peshmerga met 2 hummers voorzichtig Makhmur inrijdt om te kijken of IS erop reageert. Blijft stil aan de overkant..

pi_143265517
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jij bent het waarschijnlijk eens met Max Pam:
"Deze jihad heeft al heel wat levens gekost, maar vergis u niet. Al die vermoorde mensen, al die verkrachte vrouwen, al die kinderen die met een bomgordel naar de vijand zijn gestuurd, die hebben helemaal niets met de islam te maken. Zij vertegenwoordigen in geen enkel opzicht de islam."
http://www.volkskrant.nl/(...)niets-te-maken.dhtml
Door zijn sarcasme ziet hij niet eens dat hij een goed punt maakt en die verder negeert:
quote:
Eigenlijk heeft het optreden van Boko Haram niets met religie te maken. Het gaat hier om culturele en etnische tegenstellingen: tegen onderwijs voor meisjes, tegen het dragen van spijkerbroeken en tegen wat zij als 'buitenlanders' beschouwen.
Dit is mijn probleem met mensen die zeggen dat het de schuld van de islam is. Ten eerste is de islam niet zo eenzijdig. In heel veel landen en gebieden waar moslims wonen krijgen meisjes wel gewoon onderwijs. En in Turkije en Noord-Irak zie ik ze ook met spijkerbroeken lopen. Irak was 40 jaar geleden ontzettend vooruitstrevend wat zulke dingen betreft en is dat nu veel minder. En er zijn nu relatief echt niet meer moslims dan toen. De mensen bepalen het zelf. Zie de grote verschillen tussen moslims in Nederland.
Dit brengt mij bij mijn tweede punt. De islam is een religie/ideologie/whatever, het kan niet schuldig of onschuldig zijn aan iets. Het zijn woorden en het heeft geen daden. De mensen die zich moslim noemen doen iets goeds of iets verkeerds, zoals binnen elke groep. Met generaliseren los je helemaal niks op.

En ik kap nu inderdaad met deze discussie.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:15 schreef scarymovie123 het volgende:
nog nieuws?
https://twitter.com/RudawEnglish
pi_143265543
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:20 schreef nokialumia het volgende:
Zie hier nieuwe beelden hoe de Peshmerga met 2 hummers voorzichtig Makhmur inrijdt om te kijken of IS erop reageert. Blijft stil aan de overkant..

RudawEnglish twitterde op zondag 10-08-2014 om 16:09:19 #Rudaw Exclusive: #Peshmerga forces regain effective control of #Makhmour area #ISIS #US... http://t.co/NLhDGIO40x reageer retweet
Dus dat is wel nu veroverd? Na Gwer?
pi_143266183
Nog meer beelden, duidelijk strijd (in Jalawla):

http://rudaw.net/sorani/kurdistan/1008201422
pi_143266524
Ik heb het gevoel dat de sjiitische milities zich nogal afzijdig houden, is dit waar? en waardoor komt dit?

Wachten ze soms af totdat ISIS echt op sjiitisch grondgebied komt?
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:45:19 #257
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143266562
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:36 schreef BluesRebel het volgende:
Nog meer beelden, duidelijk strijd (in Jalawla):

http://rudaw.net/sorani/kurdistan/1008201422
Vette shit, je ziet de PKK'ers er gewoon tussen lopen. Dat had ik niet verwacht deze samenwerking.
Say what?
pi_143267243
:D
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:01:00 #259
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143267299
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:45 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Vette shit, je ziet de PKK'ers er gewoon tussen lopen. Dat had ik niet verwacht deze samenwerking.
Hoe ze die RPG afvuren :D
pi_143267532
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:45 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat verschil? :P

Wel ernstig dat zo veel vechten zonder een kogelvrije vest :{

En veel respect voor die journalisten altijd _O_
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:12:50 #261
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143267821
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:40 schreef Djibril het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: barzani had 23 jaar de tijd om een democratische Koerdische staat te maken met een functionerende regering, functionerede gezondheids zorg, functionerende infrastructuur, ent. En vooral in de midden oosten moet je een goed functionerende leger hebben. Dit heeft hij niet voor elkaar kunnen krijgen in 23 jaar tijd.

Waarom?
Hij verrijkt zichzelf en zijn clan. Een ieder die een tegengeluid maakt wordt omgebracht. Ook journalisten. Denk aan de jonge journalist Serdasht die een column schreef waarin hij zei dat als hij met de dochter van barzani zou trouwen zijn leven fantastisch zou worden omdat hij dan bij de elite hoort. Een week later wordt hij dood gevonden en aan zijn lichaam kon je zien dat hij gemarteld was.
Hewler wat nu de hoofdstad is van KRG was geen kdp stronghold. Pas na 1995 met hulp van saddam hussein heeft hij de andere politieke partij PUK eruit getrapt.

Meest recente bewijs van zijn corruptie: KRG ambtenaren wachten al maanden op hun salaris, maar de zoon van barzani heeft wel het geld om een huis te kopen in North Virginia voor 10 miljoen dollar.

Michael Rubin(professor, die vroeger bij Amerikaanse leger werkte als adviseur voor Irak) schrijft vaak genoeg kritische artikelen over barzani. Recent pleit hij voor het bewapenen van YPG(Koerden in syrie) omdat die wel binnen 3 jaar een leger hebben kunnen opzetten die zowel tegen isis kan vechten als tegen de assad regime. In 23 jaar tijd heeft barzani geen leger kunnen opbouwen die tegen isis kon vechten. Terwijl PUK wel een legermacht heeft kunnen opbouwen die dat wel hebben kunnen doen.
:')

PUK en PDK zijn 1 pot nat. Allebei zo corrupt als wat.
pi_143268084
Update van mijn tante vanuit Zakho (waar al 2 dagen een gigantische toestroom van vluchtelingen is): elk gebouw wat als opvang kan dienen zit wel vol nu. De straten zijn ook erg druk, alsof de stad ineens enorm gegroeid is. Mensen worden nu doorgestuurd naar andere steden en kampen worden opgezet. En een "wijksoudste" gaat langs huizen om te vertellen wanneer het hun beurt is om te koken voor de vluchtelingen in hun wijk.
pi_143268146
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:53 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]

Ik weet wel wat daarop staat, maar de Scandinavische landen hebben ook allemaal een kruis in hun vlag. Is het dan ook een christelijke oorlog als zij in een oorlog terecht komen? En dan ga jij zeggen "ze doen het niet vanuit hun christelijke overtuiging", maar dat deed ISIS eerst ook niet. Al-Qaeda kwam naar Irak niet om een sharia staat te vestigen maar om Amerikanen te doden. Pas later werd dat het doel (in Irak, en toen Syrië in de problemen kwam werd dat daar ook een doel). Zij zijn net zo pragmatisch bezig als al die andere partijen daar. En ze werken nu samen met de Ba'athpartij, wat voor absolutie secularisatie is en geestelijke leiders vroeger gewoon vervolgde. Einde discussie, je bent te simpel voor woorden.
Allah akbar op de vlag en verplicht religieus onderwijs is zeker geen absoluut secularisme.
pi_143268154
Ik hoor ook dat de mensen in Erbil zelf wapens kopen om te vechten tegen ISIS. Zijn er mensen hier die dat kunnen beamen? (het liefst met een bron).
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:21:44 #265
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143268184
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:19 schreef BluesRebel het volgende:
Update van mijn tante vanuit Zakho (waar al 2 dagen een gigantische toestroom van vluchtelingen is): elk gebouw wat als opvang kan dienen zit wel vol nu. De straten zijn ook erg druk, alsof de stad ineens enorm gegroeid is. Mensen worden nu doorgestuurd naar andere steden en kampen worden opgezet. En een "wijksoudste" gaat langs huizen om te vertellen wanneer het hun beurt is om te koken voor de vluchtelingen in hun wijk.
Niet handig dat daar zoveel worden opgevangen, ze moeten het meer spreiden.
pi_143268190
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:20 schreef theunderdog het volgende:
Ik hoor ook dat de mensen in Erbil zelf wapens kopen om te vechten tegen ISIS. Zijn er mensen hier die dat kunnen beamen? (het liefst met een bron).
typ in google: Arbil Weapons Kurds Isis Reuters.
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:23:26 #267
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143268252
quote:
Ik had een video gezien waarin een Koerd uit Duitsland vrijwillig de Peshmerga ging steunen en zelf wapens en kogels en kleding heeft gekocht.

Volgens mij was dat uit een VICE-reportage, not sure. Gebeurt wel, maar weet niet op wat voor schaal.
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:26:17 #268
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143268363
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

In eerste instantie heeft de IS de Koerden in Irak aangevallen omdat deze Mosul bestookten en ze de Mosuldam in handen wilden krijgen. Ten tweede wilden ze revanche na het jammerlijk falen om de Koerden in Syrië te verslaan en Kobane in te nemen. Dit zijn 2 belangrijke redenen geweest.
Hun officiële verklaring was dat de banden tussen Erbil en Baghdad beter werden.
pi_143268656
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:20 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Allah akbar op de vlag en verplicht religieus onderwijs is zeker geen absoluut secularisme.
Dat hebben ze pas in de jaren 90 op de vlag gezet terwijl ze in de jaren 60 al aan de macht waren gekomen. Weer uit pragmatische en niet religieuze overwegingen; heel veel religieuze (sjiitische) leiders werden vervolgd. Van religieus onderwijs weet ik niks.
quote:
RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 22:47:19 Hundreds of volunteers from different areas of #Kurdistan join the Peshmerga forces against #IS. http://t.co/RWKMTw78kt reageer retweet
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:21 schreef Che_ het volgende:

[..]

Niet handig dat daar zoveel worden opgevangen, ze moeten het meer spreiden.
Ze komen daar aan he, via de grens met Syrië. Denk dat de stad heel erg is verrast. Maar hopelijk komt het goed. VN en Rode Halve Maan zijn al bezig.
pi_143268854
http://www.dailymail.co.u(...)-today-kill-you.html

"'Become Muslims by noon today... or we kill all of you'

Wat willen die ISIS lui hier nu mee bereiken? ze weten toch dat die zogenaamde bekering nooit oprecht gaat zijn, maar puur gebaseerd op angst?
pi_143268927
http://www.christianpost.(...)ldean-leader-124594/

"They Are 'Killing Every Christian They See,' Says Chaldean Leader"
pi_143269103
Jezus, die McCain ..............
pi_143269160
Vooral dit:

"It's not that the peshmerga forces are scared or not willing to fight," Zebari said, referring to the Kurdish militia. "They are coming at us with armored Humvees and we're throwing these AK-47 bullets at them. It doesn't do anything. At some point you run out of bullets."
pi_143269204
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:37 schreef theunderdog het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)-today-kill-you.html

"'Become Muslims by noon today... or we kill all of you'

Wat willen die ISIS lui hier nu mee bereiken? ze weten toch dat die zogenaamde bekering nooit oprecht gaat zijn, maar puur gebaseerd op angst?
Daar gaat het niet om; denk je dat de berbers in Marokko destijds oprecht Moslim zijn geworden of de Serven in oost-europa destijd (Otomaans rijk)... Of de Polen in de tijd van de Teutonen vanuitzichzelf christen zijn geworden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')