abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143262397
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:03 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Het zit bij jou wel ongelofelijk diep he? :') Man man man... iedereen weet dat dat al die partijen corrupt zijn, KDP, PUK en andere politieke partijen in het Midden-Oosten. Dat is al heel lang zo. Als jij denkt dat alleen de KDP zo is is dat vreselijk naïef van jou.
PUK heeft toch al heel lang het oosten onder zich... En dat gebied is nu een paradijs? Ik zie geen verschil met Arbil. En toen Gorran opkwam werden die leden ook aangevallen door PUK-leden.
Nee, zit niet diep bij mij. En waar heb ik gezegd dat alleen KDP corrupt is? Ook heb ik nergens gezegd dat het onder PUK fantastisch is. Integendeel.
Gorran leden werden vooral aangevallen door PUK-leden.

Ga in op mijn stuk, weerleg mijn punten in plaats van over andere partijen of gevallen te praten die niks te maken hebben met de kwetsbaarheid van kdp peshmergas.
pi_143262653
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jij bent echt ziek om hier de eindverantwoordelijkheid voor de daden van IS neer te leggen. Totaal niet geschikt voor discussie jij. Je wil enkel je eigen propaganda uitkotsen over de rest.
Als er in Nederland een bomaanslag wordt gepleegd gaat Nederland toch ook kijken waar het fout is gegaan. Iemand is er verantwoordelijk voor dat Nederland ten alle tijde beschermd moet worden bomaanslagen. Als er een bomaanslag wordt gepleegd zal diegene zich moeten verantwoorden en aan ons regering en Nederlandse volk moeten uitleggen wat hij niet goed heeft gedaan en waar het fout is gegaan. Dit is hoe het werkt in de civilized wereld.
Is diegene verantwoordelijk voor de doden die door de bomaanslag zijn veroorzaakt? Nee, want hij heeft de bomaanslag niet gepleegd.

Hetzelfde dus ook met wat er in de Koerdische gebieden gebeurd. Barzani is verantwoordelijk voor de defensie van de Koerdische gebieden. Als er blunders worden gemaakt moet hij zich verantwoorden. Maar dit gebeurd niet.
Is barzani verantwoordelijk voor de onthoofdingen? Nee want hij snijdt hun keel niet door.

Is dit moeilijk te begrijpen? Volgens mij ben jij totaal niet geschikt voor logisch redeneren.

En over welke propaganda heb je het? Ik wijs gewoon iemand op zijn falen, in dit geval Barzani, waar ik in het verleden inging op het falen van Maliki.
pi_143262667
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Onmogelijk om met mensen als jij een discussie te voeren. Je reactie staat vol drogredenen.
En toch reageer je er niet op en kom je met zoiets :') ISIS heeft de Koerden aangevallen omdat ze ervan uitgingen dat de Koerden met Bagdad zouden gaan samenwerken. Het is gewoon een tactisch besluit in een oorlog. Geen religie aan te pas gekomen. En ISIS haat de Iraakse regering omdat die bondgenoot is van Iran en Syrië, die weer tegen ISIS vechten. Maar dit is voor jou te moeilijk dus: het is de schuld van de islam, van Marokko tot Indonesië :Y
pi_143262719
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:14 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

En toch reageer je er niet op en kom je met zoiets :') ISIS heeft de Koerden aangevallen omdat ze ervan uitgingen dat de Koerden met Bagdad zouden gaan samenwerken. Het is gewoon een tactisch besluit in een oorlog. Geen religie aan te pas gekomen. En ISIS haat de Iraakse regering omdat die bondgenoot is van Iran en Syrië, die weer tegen ISIS vechten. Maar dit is voor jou te moeilijk dus: het is de schuld van de islam, van Marokko tot Indonesië :Y
Geen religie aan te pas gekomen? _O-

Wat staat er op de vlag van ISIS?
pi_143262989
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:08 schreef Djibril het volgende:

[..]

Nee, zit niet diep bij mij. En waar heb ik gezegd dat alleen KDP corrupt is? Ook heb ik nergens gezegd dat het onder PUK fantastisch is. Integendeel.
Gorran leden werden vooral aangevallen door PUK-leden.

Ga in op mijn stuk, weerleg mijn punten in plaats van over andere partijen of gevallen te praten die niks te maken hebben met de kwetsbaarheid van kdp peshmergas.
Ik ga jouw punten niet weerleggen omdat je grotendeels wel gelijk hebt. Maar zoals hierboven werd gezegd, het is propaganda. De Koerdische regering (daar zit niet alleen de KDP in) heeft fouten gemaakt, klopt. Maar die tirade waarin lijkt alsof het allemaal de schuld van KDP is is bullshit. Het is de schuld van ISIS. Die gekken zijn de daders.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Geen religie aan te pas gekomen? _O-

Wat staat er op de vlag van ISIS?
Die vlag wordt al sinds 2003 gebruikt. Eerst door Al-Qaeda in Irak, vervolgens door ISIS en nu dus door IS. Ze vallen nu pas de Koerden aan omdat het ze tactisch uitkomt, niet omdat het religieus is.

Plus, die bullshit wat jij doet is gewoon 'framing'. Je wil die context eraan geven omdat jij als Nederlander hier zit en er niks van snapt of omdat jij dat gewoon wil. Dacht je dat die islamitische Koerden daar denken "de moslims komen ons aanvallen" terwijl zij zelf moslim zijn.
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:24:39 #231
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143262999
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee hoor, net zo min als met jouw broeders die nu Amerikaanse bommen happen. Misschien kun jij dat ook gaan doen!
waarom dan?
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:24:57 #232
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143263011
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:14 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

In eerste instantie heeft de IS de Koerden in Irak aangevallen omdat deze Mosul bestookten en ze de Mosuldam in handen wilden krijgen. Ten tweede wilden ze revanche na het jammerlijk falen om de Koerden in Syrië te verslaan en Kobane in te nemen. Dit zijn 2 belangrijke redenen geweest.
Say what?
pi_143263071
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Totaal niet geschikt voor discussie jij. Je wil enkel je eigen propaganda uitkotsen over de rest.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Onmogelijk om met mensen als jij een discussie te voeren. Je reactie staat vol drogredenen.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:14 schreef Djibril het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij totaal niet geschikt voor logisch redeneren.
:') _O-
pi_143263342
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

In eerste instantie heeft de IS de Koerden in Irak aangevallen omdat deze Mosul bestookten en ze de Mosuldam in handen wilden krijgen. Ten tweede wilden ze revanche na het jammerlijk falen om de Koerden in Syrië te verslaan en Kobane in te nemen. Dit zijn 2 belangrijke redenen geweest.
Klopt ook inderdaad. Het is veel complexer allemaal zoals altijd. De Koerden hadden ook stroom naar Mosul geblokkeerd om ISIS onder druk te zetten. Maar er zijn te veel debielen die willen roepen dat het de schuld is van de moslims, de Arabieren, de Koerden, de Amerikanen, ....... Het gaat ook hier om macht en belangen. Gelukkig zijn de Amerikanen en de Russen in Irak wel allebei tegen dezelfde groep (maar niet per se voor dezelfde groep), in tegenstelling tot in Syrië. Raar conflict.

Ik vraag me af hoe het gaat tussen de Koerden in Syrië en ISIS daar... te weinig gevolgd door wat er nu in Irak gebeurt.
pi_143263386
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef BluesRebel het volgende:

Die vlag wordt al sinds 2003 gebruikt. Eerst door Al-Qaeda in Irak, vervolgens door ISIS en nu dus door IS. Ze vallen nu pas de Koerden aan omdat het ze tactisch uitkomt, niet omdat het religieus is.
Maar wat staat er nu op de vlag die de ISLAMITISCHE staat voert?

quote:
Plus, die bullshit wat jij doet is gewoon 'framing'. Je wil die context eraan geven omdat jij als Nederlander hier zit en er niks van snapt of omdat jij dat gewoon wil. Dacht je dat die islamitische Koerden daar denken "de moslims komen ons aanvallen" terwijl zij zelf moslim zijn.
:') ______ !
pi_143263761
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ze willen een grote islamitische sharia staat stichten. Dat lijkt me de reden dat ze aanvallen. Niets meer, niets minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2014 15:42:24 ]
pi_143263808
Situatie bij Sinjar.

bron
I´m back.
pi_143264300
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar wat staat er nu op de vlag die de ISLAMITISCHE staat voert?

[..]

:') ______ !
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze willen een grote islamitische sharia staat stichten. Dat lijkt me de reden dat ze aanvallen. Niets meer, niets minder.
Ik weet wel wat daarop staat, maar de Scandinavische landen hebben ook allemaal een kruis in hun vlag. Is het dan ook een christelijke oorlog als zij in een oorlog terecht komen? En dan ga jij zeggen "ze doen het niet vanuit hun christelijke overtuiging", maar dat deed ISIS eerst ook niet. Al-Qaeda kwam naar Irak niet om een sharia staat te vestigen maar om Amerikanen te doden. Pas later werd dat het doel (in Irak, en toen Syrië in de problemen kwam werd dat daar ook een doel). Zij zijn net zo pragmatisch bezig als al die andere partijen daar. En ze werken nu samen met de Ba'athpartij, wat voor absolutie secularisatie is en geestelijke leiders vroeger gewoon vervolgde. Einde discussie, je bent te simpel voor woorden.
pi_143264325
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ampaign=Headliner.nl

"Meer dan 15.000 yezidi's gered uit bergen Irak"

"De aantallen variëren van 15.000 tot 30.000."

Het worden er steeds meer, wat een prachtig nieuws ! *O* _O_
pi_143264361
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:53 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]

Ik weet wel wat daarop staat, maar de Scandinavische landen hebben ook allemaal een kruis in hun vlag. Is het dan ook een christelijke oorlog als zij in een oorlog terecht komen? En dan ga jij zeggen "ze doen het niet vanuit hun christelijke overtuiging", maar dat deed ISIS eerst ook niet. Al-Qaeda kwam naar Irak niet om een sharia staat te vestigen maar om Amerikanen te doden. Pas later werd dat het doel (in Irak, en toen Syrië in de problemen kwam werd dat daar ook een doel). Zij zijn net zo pragmatisch bezig als al die andere partijen daar. En ze werken nu samen met de Ba'athpartij, wat voor absolutie secularisatie is en geestelijke leiders vroeger gewoon vervolgde. Einde discussie, je bent te simpel voor woorden.
:D
pi_143264478
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:53 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]

Jij bent het waarschijnlijk eens met Max Pam:
"Deze jihad heeft al heel wat levens gekost, maar vergis u niet. Al die vermoorde mensen, al die verkrachte vrouwen, al die kinderen die met een bomgordel naar de vijand zijn gestuurd, die hebben helemaal niets met de islam te maken. Zij vertegenwoordigen in geen enkel opzicht de islam."
http://www.volkskrant.nl/(...)niets-te-maken.dhtml
pi_143264516
Kunnen jullie deze discussie niet ergens anders voeren?
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:01:45 #243
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143264613
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In principe was er een soort akkoord tussen de IS en de Peshmerga dat ze elkaar niet zouden aanvallen. Uiteindelijk was dit een kwestie van tijd tot de IS of de Koerden zich mans genoeg voelden om toch in de aanval te gaan. Hypocriet natuurlijk, in Syrië leveren de Koerden al minimaal een jaar slag tegen ISIS, en aan de andere kant van de grens sluit je een soort akkoord.

Het uiteindelijke doel is inderdaad altijd het kalifaat uitbreiden
Say what?
pi_143264707
Het is heel duidelijk, wanneer er niemand opstaat die net zo meedogenloos als ISIS is gaat ISIS nooit verslagen worden.

We hebben echt een Mladic nodig.
pi_143265239
nog nieuws?
pi_143265241
pi_143265286
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:24 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

waarom dan?
hoe minder salafisten hoe beter natuurlijk
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:16:53 #248
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143265313
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hoe minder salafisten hoe beter natuurlijk
maar ik ben een aardige salafist.. help gewoon alle nederlanders
pi_143265378
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:59 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen jullie deze discussie niet ergens anders voeren?
Dit topic is al lang niet meer ''leuk'' of ''leerzaam'' als je begrijpt wat ik bedoel. Begint steeds meer en welles nietes discussie te worden en telkens off-topic.
pi_143265394
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:16 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

maar ik ben een aardige salafist.. help gewoon alle nederlanders
ja er waren vast ook aardige nazi's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')