Uiteraard niet, maar het bewijst wel dat ISIS de islam eigenlijk vrij weinig boeit.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:46 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om; denk je dat de berbers in Marokko destijds oprecht Moslim zijn geworden of de Serven in oost-europa destijd (Otomaans rijk)... Of de Polen in de tijd van de Teutonen vanuitzichzelf christen zijn geworden?

Amerika is niet meer zo afhankelijk van buitenlands olie; schalie(gas)revolutie zorgt hiervoor. Dus laten we dat fabeltje gelijk de wereld uit helpen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:49 schreef theunderdog het volgende:
http://www.newrepublic.co(...)&utm_campaign=buffer
Het gaat allemaal om olie.

Niet afhankelijk, maar het kan nooit kwaad.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:50 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Amerika is niet meer zo afhankelijk van buitenlands olie; schalie(gas)revolutie zorgt hiervoor. Dus laten we dat fabeltje gelijk de wereld uit helpen.

Het zal wel. Het belang van de VS komt (dit keer) overeen met die van de Koerden, en daar kan ik alleen maar blij om zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet afhankelijk, maar het kan nooit kwaad.
Ik zeg niet dat het perse de olie is, maar denken dat de VS dit puur doet voor die trieste mensen op die bergen is wel erg naïef.
VS doet simpelweg niets zonder eigenbelang.

De VS heeft heel lang niets gedaan tegen ISIS, simpelweg omdat onstabiliteit in andere landen in hun voordeel kan werken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:54 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Het zal wel. Het belang van de VS komt (dit keer) overeen met die van de Koerden, en daar kan ik alleen maar blij om zijn.

VS haar belangen komen overeen met elk ander groep zowat op dit moment. De standpunten daarentegen (o.a onafhankelijkheid) verschillen sterk.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:54 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Het zal wel. Het belang van de VS komt (dit keer) overeen met die van de Koerden, en daar kan ik alleen maar blij om zijn.

Vandaar dat ik (dit keer) erbij typtequote:Op zondag 10 augustus 2014 17:56 schreef lDDQD het volgende:
[..]
VS haar belangen komen overeen met elk ander groep zowat op dit moment. De standpunten daarentegen (o.a onafhankelijkheid) verschillen sterk.

Uiteraard, zolang er veel ISIS dode zijn en de minderheden bescherming krijgen ben ik blij.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:58 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Vandaar dat ik (dit keer) erbij typteIk beweer niet dat de VS altijd een engel is wat betreft hun buitenland politiek, maar in dit geval keur ik de acties goed.

Dat is gewoon niet waar. USA heeft niets tegen ISIS gedaan om Maliki onder druk te zetten. Maliki is zich tot een dictator aan het ontwikkelen en de grootste schuld voor het succes van ISIS in Irak is Maliki's marginalisatie van Soenni.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS heeft heel lang niets gedaan tegen ISIS, simpelweg omdat onstabiliteit in andere landen in hun voordeel kan werken.
Of dacht jij nu echt dat ze het niet wisten dat de wapens wel eens bij ISIS kunnen komen als je gematigde rebellen in zo'n land als Syrië / Irak gaat steunen? Dat wisten ze donders goed.
Alles gebeurt met een rede.

Dat eerste is inderdaad waar.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:25 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. USA heeft niets tegen ISIS gedaan om Maliki onder druk te zetten. Maliki is zich tot een dictator aan het ontwikkelen en de grootste schuld voor het succes van ISIS in Irak is Maliki's marginalisatie van Soenni.
Maliki's aftreden was eerder zelfs als conditie neergezet voor USA air support. Helaas is Maliki gebleven en door die Yazidi situatie heeft de USA nu geen andere keus dan air supoort geven anyway.

Jij wilt ze dood laten gaan??quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:26 schreef theunderdog het volgende:
Maar dat laatste is wel onzinnig, ze doen het echt niet omdat ze die mensen op die berg zo zielig vinden hoor.

1: Nee.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jij wilt ze dood laten gaan??
De meisjes verkocht als sexslaaf en de oude vrouwen leven begraven
Er zijn meer mesen die dat zeggen

nou dan is het dus heel goed wat de USA doet ??quote:

Nee! Het is in eigen belang van de VS dus dan is de actie per definitie duivels. Want het redden van 50+ k mensen uit de bergen is opeens duivels als je het uit eigen belang doet. Alleen altruistisch gedrag is goed volgens TUD.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan is het dus heel goed wat de USA doet ??

mafjoekelquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:44 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nee! Het is in eigen belang van de VS dus dan is de actie per definitie duivels. Want het redden van 50+ k mensen uit de bergen is opeens duivels als je het uit eigen belang doet. Alleen altruistisch gedrag is goed volgens TUD.

Wat doe jij nu hysterisch dan?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:44 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nee! Het is in eigen belang van de VS dus dan is de actie per definitie duivels. Want het redden van 50+ k mensen uit de bergen is opeens duivels als je het uit eigen belang doet. Alleen altruistisch gedrag is goed volgens TUD.

Sarcastisch eerder, maar goed. Jij moet eens stoppen om achter alles een andere reden te zoeken als deze niet overeenkomt met de officieel uitgesproken reden, vind ik.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat doe jij nu hysterisch dan?

Ik was sarcastisch fyi. Ik keur het goed wat de USA doet. Was enkel een impersonatie van theunderdog.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mafjoekel
En mensen dood maken en afslachten en vrouwen verkopen is prima
Het is in het voordeel van de USA om ze elkaar te laten afslachten zodat ze snel Iran aan gaan vallen

Volgens mij begrijp jij mij volledig verkeerd. Ik zeg nergens dat ik het niet goed vind wat de VS nu doet, zolang die mensen op die berg en al die Yezidi,s in die dorpen geholpen worden ben ik blij.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:04 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Sarcastisch eerder, maar goed. Jij moet eens stoppen om achter alles een andere reden te zoeken als deze niet overeenkomt met de officieel uitgesproken reden, vind ik.

Beetje flauw wel, alsof ik het niet verschrikkelijk vind voor die mensen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:05 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik was sarcastisch fyi. Ik keur het goed wat de USA doet. Was enkel een impersonatie van theunderdog.

Blijf dan tenminste bij je standpunt.... Draaikont! Nog geen drie dagen geleden stond je hier nog te zanikken dat de VS zich hier ab-so-luut niet mee moesten bemoeien.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij mij volledig verkeerd. Ik zeg nergens dat ik het niet goed vind wat de VS nu doet, zolang die mensen op die berg en al die Yezidi,s in die dorpen geholpen worden ben ik blij.
Ik zeg alleen dat mensen nu niet de VS als morele-helden moeten zien. Ze doen alles uit eigenbelang, ofja beter gezegd: ze doen niets dat negatief voor hen kan zijn.

Ik vind nog steeds dat de VS zich er niet mee had moeten bemoeien hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:10 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Blijf dan tenminste bij je standpunt.... Draaikont! Nog geen drie dagen geleden stond je hier nog te zanikken dat de VS zich hier ab-so-luut niet mee moesten bemoeien.
Ik weet dat je het verschrikkelijk vindt, maar uit je reacties van VS acties lijk je anders te beweren. En wat betreft VS; ik heb nooit beweerd dat het morele helden zijn. Ik ben enkel blij dat ze eindelijk eens ingrijpen. Was het Frankrijk, dan zou ik voor hen juichen. Elke actie voor de Koerden verwelkom ik.

Kortom, je had die yezidi's liever zien sterven, want realistisch gezien zou de Peshmerga en/of PKK(/YPG) niet de yezidi's kunnen bevoorraden of bevrijden zonder VS luchtaanvallen en lucht bevoorraadingen...quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds dat de VS zich er niet mee had moeten bemoeien hoor.

Dit is allemaal uitstel van executie.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Kortom, je had die yezidi's liever zien sterven, want realistisch gezien zou de Peshmerga en/of PKK(/YPG) niet de yezidi's kunnen bevoorraden of bevrijden zonder VS luchtaanvallen en lucht bevoorraadingen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |