abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143178928
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:33 schreef Robuustheid het volgende:

http://www.liveleak.com/view?i=44e_1406655216

Filmpje is vorige week nog gemaakt....

Wat is er daar precies fake aan, mijn beste?
Jouw link gaat over executies, niet over slavenmarkten.
-
pi_143178942
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:25 schreef Buitendam het volgende:
De NAVO is te druk met Oekraine, anders was er nu wel enige vorm van interventie geweest.
Obama overweegt iig de Yezidi's eindelijk te helpen.
I´m back.
pi_143178987
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Obama overweegt iig de Yezidi's eindelijk te helpen.
Heb dit net in het Irak-topic gepost, over een kleine twee uurtjes weten we meer.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties komt vandaag om 23.30 uur (onze tijd) in spoedzitting bijeen om zich te buigen over de situatie in Irak. Dit is van diplomaten bij het hoofdkwartier van de volkerenorganisatie in New York vernomen. Frankrijk had op de vergadering aangedrongen vanwege de 'terroristische dreiging' in Irak.
-
pi_143179062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:37 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Heb dit net in het Irak-topic gepost, over een kleine twee uurtjes weten we meer.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties komt vandaag om 23.30 uur (onze tijd) in spoedzitting bijeen om zich te buigen over de situatie in Irak. Dit is van diplomaten bij het hoofdkwartier van de volkerenorganisatie in New York vernomen. Frankrijk had op de vergadering aangedrongen vanwege de 'terroristische dreiging' in Irak.
2 uur nog........
I´m back.
pi_143179231
Inside info: de VN gaat een tweet de wereld insturen waarbij ze ISIS vriendelijk doch dringend verzoeken om hun activiteiten te staken.

Althans dat was de strekking van de woorden tegen Israël, ik neem aan dat het nu niet veel anders zal zijn.
pi_143179286
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:42 schreef Ceberut het volgende:
Inside info: de VN gaat een tweet de wereld insturen waarbij ze ISIS vriendelijk doch dringend verzoeken om hun activiteiten te staken.

Althans dat was de strekking van de woorden tegen Israël, ik neem aan dat het nu niet veel anders zal zijn.
Hyprocriet.
I´m back.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:43:57 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143179314
quote:

Hopelijk komt er een resolutie, waarmee we kunnen ingrijpen. Als het moet zijn ze binnen 2 maanden weggebombardeerd.
The End Times are wild
pi_143179334
quote:

Ja daar zal ISIS wel naar luisteren :D
pi_143179704
Plaatje van onthoofd christelijk kind doet het niet bij mij.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143179784
Wel triest allemaal. Waarom word er niet ingegrepen?
Kan de VN ofzo hier niets aan doen?
#superniger2020
pi_143180019
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:53 schreef superniger het volgende:
Wel triest allemaal. Waarom word er niet ingegrepen?
Kan de VN ofzo hier niets aan doen?
Nou ja, Obama gaat wel wat doen voor die Yezidi's iig. Hopelijk althans, horen we binnen paar uur.
I´m back.
pi_143180054
Volgens de New York Times overweegt president Obama zijn luchtmacht boven Noord-Irak in te zetten om naar schatting 45.000 leden van niet-islamitische minderheden te hulp te komen. Nadat die voor oprukkende ISIS-troepen waren gevlucht, zitten die nu zonder voedsel of water vast in het Sinjar-gebergte.

Volgens de New York Times bespreekt Obama met zijn staf de mogelijkheden om hen te hulp te komen. Gedacht wordt aan luchtaanvallen op de ISIS-troepen aan de voet van het gebergte en het droppen van voedsel en geneesmiddelen voor de vluchtelingen.

Een woordvoerder van het Witte Huis zei tegen persbureau Reuters dat de problemen van Irak niet langs militaire weg opgelost kunnen worden.

Humanitaire ramp
Een regeringsfunctionaris zei tegen de krant dat een besluit snel wordt verwacht, omdat de situatie op een humanitaire ramp dreigt uit te lopen.

Tot dusver weigert de Amerikaanse regering tegen de ISIS-troepen in actie te komen, zolang premier Maliki niet is opgestapt. Volgens de Amerikanen staat de premier effectief optreden tegen ISIS in de weg, omdat hij er niet in slaagt een gezamenlijk front van sjiieten en soennieten tegen ISIS te vormen.

De afgelopen dagen heeft het Rode Kruis al wel hulp geboden aan de mensen die hun toevlucht hebben gezocht in de bergen van Sinjar. Door voedseldroppings konden volgens de hulporganisatie 6000 mensen worden voorzien van water, voedsel en medicijnen.

Nederland
De ontwikkelingen rond de vluchtelingen in Noord-Irak hebben ook de aandacht van de Nederlandse regering. In een brief aan de Tweede Kamer schrijft minister Timmermans van Buitenlandse Zaken dat de nood van de vluchtelingen bijzonder hoog is en onmiddellijke aandacht vereist. Het kabinet steunde daarom het verzoek van Frankrijk voor een spoedzitting van de VN-Veiligheidsraad.

Timmermans schrijft verder dat er geld genoeg is om de vluchtelingen van noodhulp te voorzien. Een oproep van de VN aan lidstaten om geld te storten heeft 200 miljoen dollar meer opgeleverd dan was gehoopt, mede door een bijdrage van 500 miljoen dollar van Saoedi-Arabië.

http://nos.nl/artikel/683(...)ctie-boven-irak.html
pi_143180310
Echt afschuwelijk. Direct ingrijpen lijkt me... Wat een gekken lopen er toch rond op deze aardbol.
pi_143181869
Nogmaals, fundamentalisten zoals Taliban, Al Qaida, Isid en andere van zulke groeperingen; zij volgen niet de Koran, maar sommige nep hadith die na de dood van de profeet zijn verzonnen als zijnde dat de profeet Mohammed dat gezegd zou hebben.

In feite zijn het gebruiken waar de profeet Mohammed erg op tegen was.
Deze nep hadith (overleveringen) die niet in de Koran staan zijn ook tegenstrijdig met de Koran.
Vrouwonvriendelijkheid, agressie zijn de grootste voorbeelden.

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

Fundamentalisten zijn niet oprecht
Fundamentalisten zijn agressief en zondaars
Fundamentalisten zijn vrouw onvriendelijk
Fundamentalisten zijn lichamelijk niet schoon
Fundamentalisten zijn beledigend
Fundamentalisten verdienen geld door het vertellen van de Godsdienst
Fundamentalisten vinden de Koran niet genoeg

MOSLIMS

Moslims zijn uiterst vriendelijk
Moslims zijn liefdevol en medelevend
Moslims waarderen vrouwen
Moslims zijn schoon
Moslims zeggen de mooiste woorden
Moslims vertellen het geloof omwille van onze Heer
Moslims gehoorzamen alleen de Koran

Volgens de site van nazaat van de profeet Mohammed, Harun Yahya (Adnan Oktar)

www.harunyahya.com
pi_143182150
ondertussen maken wij ons in NL druk over een paar ton fruit en groente die we niet naar Rusland mogen exporten :')
pi_143183028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toen al, na 2003, gingen er stemmen op die zeiden dat je Irak in drieën moest verdelen (soenni, sji, Koerdi). Ik denk dat dat de enige juiste oplossing was.
Maar ISIS is met name opgekomen door Syrië (en gek genoeg de Arabische lente), men had dat niet kunnen voorspellen, en nu is men opgezadeld met een destructieve kracht die zijn weerga niet kent.
Slecht plan. Koerden moet je geen eigen land geven.
#superniger2020
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:14:21 #268
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_143183467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:29 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik wist het al waar je op doelde. Daarom zei ik ook "gebaseerd op een hoax".

URBAN LEGEND
http://urbanlegends.about.com/library/bl_black_jack_pershing.htm
In die vorm is dat verhaal inderdaad een hoax, maar het bevat wel een kern van waarheid. Het Amerikaanse leger paste een wat minder radicale variant van die methode toe, die volgens Pershing ook enig effect had:
quote:
"These juramentado attacks were materially reduced in number by a practice the army had already adopted, one that Muhammadans held in abhorrence. The bodies were publicly buried in the same grave with a dead pig. It was not pleasant to take such measures, but the prospect of going to hell instead of heaven sometimes deterred the would-be assassins."

John J. Pershing, My Life before the World War, 1860--1917: A Memoir. Edited with an introduction by John T. Greenwood (2013)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:20:57 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143183787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:51 schreef superniger het volgende:
Plaatje van onthoofd christelijk kind doet het niet bij mij.
Ben blij.

Verder zijn de bombardementen begonnen, hoor ik zojuist!
The End Times are wild
pi_143184649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ben blij.

Verder zijn de bombardementen begonnen, hoor ik zojuist!
Ik hoop dat de ledematen al rijkelijk in het rondte vliegen, wat een kankerlijers. Bommen er op.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:45:01 #271
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143184790
Weer zijn het de Amerikanen die zich om het Iraakse volk bekommeren!

Waar blijven die humane Arabische landen nou?

Ik begrijp er niks van :?
pi_143184815
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik hoop dat de ledematen al rijkelijk in het rondte vliegen, wat een kankerlijers. Bommen er op.
De ISIS leden hebben een hoge sneuvelbereidheid.
I´m back.
pi_143184824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:45 schreef .Exe het volgende:

Klopt idd.
I´m back.
pi_143184891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:39 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Nogmaals, fundamentalisten zoals Taliban, Al Qaida, Isid en andere van zulke groeperingen; zij volgen niet de Koran, maar sommige nep hadith die na de dood van de profeet zijn verzonnen als zijnde dat de profeet Mohammed dat gezegd zou hebben.

Deze nep hadith (overleveringen) die niet in de Koran staan zijn ook tegenstrijdig met de Koran.

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

[ afbeelding ]

MOSLIMS

[ afbeelding ]

Moslims zijn schoon

www.harunyahya.com

Ik ben er het wel mee eens btw, Islam is wel anders idd. Iig anders bedoeld.
I´m back.
pi_143184940
quote:

Waarom helpen de omliggende arabische landen nou nooit? Wel kankeren op vs die zich overal mee bemoeit over het algemeen, maar midden oosten bied nooit een helpende hand.
pi_143184984
quote:

Arabische landen zijn niet humaan merendeels. Bang om iets verkeerd te zeggen en willen iedereen te vriend houden. Te schijterig.. daarom doen ze allemaal ook niets voor de burgers in Gaza ze willen ze ook niet opvangen, bang voor de westerse landen en wat ze daarvan gaan denken aangezien inde media word geschetst dat Palestijnen allemaal terroristen zijn.
pi_143185028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:39 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

[ afbeelding ]

MOSLIMS

[ afbeelding ]

Moslims zijn schoon

www.harunyahya.com

De quran en ahadith*
pi_143185070
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Waarom helpen de omliggende arabische landen nou nooit? Wel kankeren op vs die zich overal mee bemoeit over het algemeen, maar midden oosten bied nooit een helpende hand.
Nou ja, Egypte doet wel wat om cease fire tussen Israël en Palestijnen te bewerkstelligen. Over het algemeen doen ze idd geen reet. Alsof ze een klein hartje hebben voor ISIS idd.
I´m back.
pi_143185091
Walgelijk die foto's maar ik ga de realiteit niet ontkennen. Wat kunnen mensen elkaar aan doen... :'(.
pi_143185117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:52 schreef Lidlchips het volgende:
Walgelijk die foto's maar ik ga de realiteit niet ontkennen. Wat kunnen mensen elkaar aan doen... :'(.
Het is een abominatie.
I´m back.
pi_143185131
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik maar denken dat zowat iedereen wordt afgeslacht. Maar christenen hebben weer speciale aandacht nodig zie ik. Immers die zijn meer waard dan de rest.
Walgelijk ventje ben je met je chronische vooroordelen. Wie is hier nu de racist?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:56:58 #282
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143185285
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:49 schreef Crip het volgende:

[..]

Arabische landen zijn niet humaan merendeels. Bang om iets verkeerd te zeggen en willen iedereen te vriend houden. Te schijterig.. daarom doen ze allemaal ook niets voor de burgers in Gaza ze willen ze ook niet opvangen, bang voor de westerse landen en wat ze daarvan gaan denken aangezien inde media word geschetst dat Palestijnen allemaal terroristen zijn.
Onzin, iedereen weet dat niet alle Palestijnen terroristen zijn.
Als ik de beelden van Noord Irak zie dan heb ik de neiging om zelf te gaan bombarderen daar op kanker ISIS.
Waar is het gevoel van die Arabieren? ;(
pi_143185343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:56 schreef .Exe het volgende:

[..]

Onzin, iedereen weet dat niet alle Palestijnen terroristen zijn.
Als ik de beelden van Noord Irak zie dan heb ik de neiging om zelf te gaan bombarderen daar op kanker ISIS.
Waar is het gevoel van die Arabieren? ;(
Palestina vergelijken met IS.
Weet genoeg. :')
Hoiije
pi_143185383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:58 schreef Crip het volgende:

[..]

Hoiije
Maar waar is de medemenselijkheid dan?
I´m back.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 00:00:17 #285
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143185410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:58 schreef Crip het volgende:

[..]

Hoiije
Waar maak je dat uit op?
pi_143187314
Binnenkort ook te bestellen in de Schilderswijk.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 01:16:34 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143187497
quote:

het zal wat zijn als we de hulp van Iran moeten inschakelen in deze kwestie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 01:36:37 #289
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143187902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Daarmee doodt je ook de bevolking daar. Dat is pure onzin, dan kun je het net zo goed door ISIS laten doen! Als je dat bedoelt ben ik het helemaal met je eens.

Maar gaat jouw bloed dan niet koken als je die man ziet met het lichaam van zijn dochtertje, onthoofd en met het loombandje nog om, door een compleet imbeciele ISIS-aanhanger zonder enige reden? Een kind dat nog nooit iemand kwaad gedaan heeft en gewoon buiten aan het spelen was? Hoe ziek kun je zijn!! Als ik dat zie wil ik echt een bijl pakken en die ISIS-figuren tot aan de neuswortel de schedel splijten en daarna schijten op het karkas.
Voor de Irak invasie waren er al tussen de 400.000 en een miljoen dode Irakezen, voornamelijk kinderen door westerse sancties. De oorlog zelf had ook weer honderdduizenden slachtoffers. Ik ben van mening dat we na 2 pogingen, maar eens moeten stoppen met ingrijpen. Niet alleen halen we onze doelen toch niet, de kans is groot dat we meer kwaad dan goed doen.
pi_143188324
Vraag me niet af of het een hoax is zoals achteraf blijkt met die berichtgeving over besnijdenissen...
In de grote reguliere nieuwsbronnen zie ik er in ieder geval (nog) niks van terug.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 02:21:23 #291
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143188692
Die spoilers. :'(
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_143188803
Ongelofelijk dat het Iraaks leger van +-300.000 man en door Amerika geleverde tanks,wapens,etc,etc niet die paar duizend rebellen aan kunnen.

Die moslim landen lopen echt 100 jaar achter.
pi_143188889
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens de New York Times overweegt president Obama zijn luchtmacht boven Noord-Irak in te zetten om naar schatting 45.000 leden van niet-islamitische minderheden te hulp te komen. Nadat die voor oprukkende ISIS-troepen waren gevlucht, zitten die nu zonder voedsel of water vast in het Sinjar-gebergte.

Volgens de New York Times bespreekt Obama met zijn staf de mogelijkheden om hen te hulp te komen. Gedacht wordt aan luchtaanvallen op de ISIS-troepen aan de voet van het gebergte en het droppen van voedsel en geneesmiddelen voor de vluchtelingen.

Een woordvoerder van het Witte Huis zei tegen persbureau Reuters dat de problemen van Irak niet langs militaire weg opgelost kunnen worden.

Humanitaire ramp
Een regeringsfunctionaris zei tegen de krant dat een besluit snel wordt verwacht, omdat de situatie op een humanitaire ramp dreigt uit te lopen.

Tot dusver weigert de Amerikaanse regering tegen de ISIS-troepen in actie te komen, zolang premier Maliki niet is opgestapt. Volgens de Amerikanen staat de premier effectief optreden tegen ISIS in de weg, omdat hij er niet in slaagt een gezamenlijk front van sjiieten en soennieten tegen ISIS te vormen.

De afgelopen dagen heeft het Rode Kruis al wel hulp geboden aan de mensen die hun toevlucht hebben gezocht in de bergen van Sinjar. Door voedseldroppings konden volgens de hulporganisatie 6000 mensen worden voorzien van water, voedsel en medicijnen.

Nederland
De ontwikkelingen rond de vluchtelingen in Noord-Irak hebben ook de aandacht van de Nederlandse regering. In een brief aan de Tweede Kamer schrijft minister Timmermans van Buitenlandse Zaken dat de nood van de vluchtelingen bijzonder hoog is en onmiddellijke aandacht vereist. Het kabinet steunde daarom het verzoek van Frankrijk voor een spoedzitting van de VN-Veiligheidsraad.

Timmermans schrijft verder dat er geld genoeg is om de vluchtelingen van noodhulp te voorzien. Een oproep van de VN aan lidstaten om geld te storten heeft 200 miljoen dollar meer opgeleverd dan was gehoopt, mede door een bijdrage van 500 miljoen dollar van Saoedi-Arabië.

http://nos.nl/artikel/683(...)ctie-boven-irak.html
Jaja, de pedo-roof-profeet had het allemaal zo vriendelijk bedoelt. Lekker kinderen neuken land veroveren en een religie verzinnen. En dat is dan de heilige profeet :') :') :').

Verschil met Jezus is 180% een pacifist zonder vrouw zonder kinderen om zich toe te wijden aan zijn taak die stierf voor onze zonden. En helaas gedragen de christenen zich niet naar zijn even beeld. Maar het is nog altijd 100 keer beter dan een pedo-roof-profeet.

Waar Islam de overhand heeft zie je fundamentalisme en geen vooruitgang meer slechts enkele gebieden vormen de uitzondering.
pi_143189899
De propagande machine draait ... en draait en draait ... en vult de trog waar een ieder naar rent om te kunnen gillen "zie je nou, oeh wat zijn ze slecht ..."

ISIS is de rode loper voor de Amerikanen om Irak en contreien weer binnen te vallen; zal mij niets verbazen als de CIA daar een vinger in de pap heeft; net zoals de CIA ook jaren lang met de Taliban heeft "samengewerkt" en nog steeds doet.

... wij schijnen collectief een zeer kort geheugen te hebben :')
pi_143190209
quote:

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

[ afbeelding ]

MOSLIMS

[ afbeelding ]

Moslims zijn schoon

www.harunyahya.com

Ga jij ze het ff vertellen daar?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143190315
quote:

Kortom:

FUNDAMENTALISTEN

[ afbeelding ]

MOSLIMS

[ afbeelding ]

Moslims zijn schoon

www.harunyahya.com

Blijkbaar zijn de fundamentalisten het niet met je eens. Punt is, de Islam is een religie, waarbij het erg gemakkelijk is om (zeer) extremistisch te worden. Om de een of andere reden, is overal waar het islamitische geloof zijn intrede doet, binnen de kortste keren heibel. en dat komt voornamelijk omdat Moslims anderen hun geloof en leefwijzes opdringen, desnoods met geweld.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 08:25:33 #297
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_143190318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Alle afbeeldingen komen bovenaan het topic in de Topic Gallery te staan, ook uit spoilers. Links niet.
Ah, van die users die met hun brilletje boven op het scherm gedrukt zitten.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 08:28:07 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_143190349
Dat Amerika deze kankerbrengende hoerenkinderen tot pulp bombardere. Dat Iran hen daarbij helpe. Dood aan dit hondstuig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 08:32:57 #299
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143190406
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:28 schreef Ringo het volgende:
Dat Amerika deze kankerbrengende hoerenkinderen tot pulp bombardere. Dat Iran hen daarbij helpe. Dood aan dit hondstuig.
http://nos.nl/artikel/684019-obama-luchtaanvallen-op-isis.html

dat hier niet ontzettend hard word tegen opgetreden snap ik echt niet.
mee bekant vangde gin haas.
pi_143190981
De foto uit de OP werkt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')