En sommige mensen worden ook daar voor gemaakt. Kan er alleen maar respect voor hebben als iemand bereid is de leuke dingen des levens te laten varen en met enorme toewijding voor hun werk inzetten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij wordt dit meer bedoeld voor mensen die 60 uur per week werken en de rest van hun tijd in de file staan en er op hun 55-ste achterkomen dat ze nooit iets gedaan hebben wat ze leuk vonden.
Ik zeg ook niet dat het er alleen om gaat, maar dat het een zeer belangrijk deel vormt van iemands leven. Te belangrijk om falen hierin af te doen als irrelevant.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef LookAtMe het volgende:
Het leven gaat ook niet om werken en opleiding. Al had ik gewild dat ik dat vroeger wel dacht, dan was ik nu niet zo'n niksnut geweest.
Dit ja, voor je een carrièretijger wordt, mag je er best een paar jaartjes flink op los feesten. Best belangrijk ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef Roken het volgende:
Alles draait om 'balans' wanneer het om werken/opleiding en vrienden/familie gaat. Ik zit bijvoorbeeld vier dagen in de week op kantoor maar sta wel met mijn vriendjes en vriendinnetjes te springen op festivals of uitgaansgelegenheden. Mijn leven is totaal zonder stress.
Carrière en feesten gaat makkelijk samen hoorquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dit ja, voor je een carrièretijger wordt, mag je er best een paar jaartjes flink op los feesten. Best belangrijk ook.
Op je 45ste sta je nog op een dindsdagavond tot 6 uur 's ochtends sloten bier weg te hakken en dronken jongens te tongen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:12 schreef BuffaloJill het volgende:
[..]
Carrière en feesten gaat makkelijk samen hoor
Ok, dinsdags niet dan. Daar gaat m'n balans.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:13 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Op je 45ste sta je nog op een dindsdagavond tot 6 uur 's ochtends sloten bier weg te hakken en dronken jongens te tongen?
Op zaterdagen uitgaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:17 schreef BuffaloJill het volgende:
[..]
Ok, dinsdags niet dan. Daar gaat m'n balans.
als je dat op je 45e nog doet ben je sws loserquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:13 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Op je 45ste sta je nog op een dindsdagavond tot 6 uur 's ochtends sloten bier weg te hakken en dronken jongens te tongen?
Ach, niks mis met geile festivalmilfs.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als je dat op je 45e nog doet ben je sws loser
Boerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:19 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Op zaterdagen uitgaan.Boeren die naar de stad komen.
Dit.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef LookAtMe het volgende:
Het leven gaat ook niet om werken en opleiding. Al had ik gewild dat ik dat vroeger wel dacht, dan was ik nu niet zo'n niksnut geweest.
Dinsdagen en donderdagen sowieso leukste.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:22 schreef BuffaloJill het volgende:
[..]
Boerer zijn nog meer dagen te verdelen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef LookAtMe het volgende:
Helaas kunnen sommige mensen die al een full-time baan hebben niet meer op dinsdag of donderdag helemaal van het padje af gaan. Daarom laten wij het 'beest' in ons los zodra het vrijdag of zaterdag is. De eckte eckte clowns in das club zijn dan aanwezig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:24 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dinsdagen en donderdagen sowieso leukste.
Gelukkig studeer ik nog wel een jaartje of 3 maar de onregelmaat is nu juist leuk. Gewoon dingen als op een maandagmiddag om een uur of 4 beginnen op een balkonnetje in iemands studentenkot om vervolgens de klok rond te zuipen en de meest rare dingen mee te maken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Roken het volgende:
[..]
Helaas kunnen sommige mensen die al een full-time baan hebben niet meer op dinsdag of donderdag helemaal van het padje af gaan. Daarom laten wij het 'beest' in ons los zodra het vrijdag of zaterdag is. De eckte eckte clowns in das club zijn dan aanwezig.
De meeste rare dingen maak ik nog steeds mee. Wees dus maar gerust.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Gelukkig studeer ik nog wel een jaartje of 3 maar de onregelmaat is nu juist leuk. Gewoon dingen als op een maandagmiddag om een uur of 4 beginnen op een balkonnetje in iemands studentenkot om vervolgens de klok rond te zuipen en de meest rare dingen mee te maken.Dat ga ik wel missen denk ik.
Zielig voor? 'Zielig van' zul je eerder bedoelen. Denk dat het ermee te maken heeft om niet de moeilijke dingen willen doorstaan op de weg naar de top.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef cherishable het volgende:
Een topic gesponsord door de EO? Desalniettemin: zeer eens. Denk dat het te maken heeft met een ontbreken aan ambitie. Wat ik vooral enorm zielig vind voor die mensen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En sommige mensen worden ook daar voor gemaakt. Kan er alleen maar respect voor hebben als iemand bereid is de leuke dingen des levens te laten varen en met enorme toewijding voor hun werk inzetten.
Zou ook kunnen. Al is die top steeds moeilijker te bereiken wanneer je opgroeit in een slecht milieu.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:36 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Zielig voor? 'Zielig van' zul je eerder bedoelen. Denk dat het ermee te maken heeft om niet de moeilijke dingen willen doorstaan op de weg naar de top.
En genoeg leeftijdsgenoten? Als ik in een kroeg sta en zie dat iedereen om me heen jaren jonger is, voel ik me zo triest.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:35 schreef Roken het volgende:
[..]
De meeste rare dingen maak ik nog steeds mee. Wees dus maar gerust.
Lul niet zo uit je nek.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef cherishable het volgende:
Een topic gesponsord door de EO? Desalniettemin: zeer eens. Denk dat het te maken heeft met een ontbreken aan ambitie. Wat ik vooral enorm zielig vind voor die mensen.
Steeds moeilijker? Steeds minder moeilijk in deze moderne samenleving, al is de klassenmaatschappij nog zeker geen verleden tijd. Met rijke en gestudeerde ouders gaat het wel makkelijker ja, maar iedereen heeft tegenwoordig recht op een paar jaar stufi en daarnaast kun je ook nog prima 10 of 20 uur per week werken naast een wo-studie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef cherishable het volgende:
[..]
Zou ook kunnen. Al is die top steeds moeilijker te bereiken wanneer je opgroeit in een slecht milieu.
Genoeg leeftijdsgenoten. Ik ben nog niet eens dertig. Dus, ja. 'Winning'.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:38 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En genoeg leeftijdsgenoten? Als ik in een kroeg sta en zie dat iedereen om me heen jaren jonger is, voel ik me zo triest.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:41 schreef Le_Professeur het volgende:
Jij bent zelf ook gewoon een twintiger die nog bezig is met studeren en denkt helemaal goed bezig te zijn.
Mensen doen maar wat, zo ook jij. Maar of hetgeen dat de meeste mensen doen het juiste is? Nee, daar valt niets over te zeggen. Door jou keuzes leg jij je ook bepaalde restricties op.
Stel jij vertrekt naar een andere plek en bouwt daar wat op, wanneer dat geweldig uitpakt is dat op dat moment de juiste keuze voor jou geweest, terwijl je dat niet zou hebben gehad als je de meute achterna zou hebben gelopen.
Absoluut. Maar ik ga er vanuit dat mensen bepaalde normen en waarden meekrijgen van de mensen die ze opvoeden. Als ambitie en opleiding en slagen in het leven niet belangrijk zijn tijdens je opvoeding zal je als mens waarschijnlijk minder waarde hechten aan deze dingen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:40 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Steeds moeilijker? Steeds minder moeilijk in deze moderne samenleving, al is de klassenmaatschappij nog zeker geen verleden tijd. Met rijke en gestudeerde ouders gaat het wel makkelijker ja, maar iedereen heeft tegenwoordig recht op een paar jaar stufi en daarnaast kun je ook nog prima 10 of 20 uur per week werken naast een wo-studie.
Genoeg workaholics op deze wereld. Ik ga ook liever voor een gezonde combinatie van studie en sociaal leven, maar niet iedereen is 'gemaakt' om alleen maar een beetje te chillen. Sommigen worden daar juist ongelukkig van. Van nietsdoen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Right, mensen worden daar voor gemakat.
En dan gaan ze dood en hebben ze een kutleven gehad en niemand die ze nog zal herinneren. Dan beter een goed leven hebben en gelukkig zijn en buschauffeur worden als dat je gelukkig maakt. Dan praat ik wel met die buschauffeur over zijn passies en praten we over de zin van het leven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En sommige mensen worden ook daar voor gemaakt. Kan er alleen maar respect voor hebben als iemand bereid is de leuke dingen des levens te laten varen en met enorme toewijding voor hun werk inzetten.
Dat is waar. Ik krijg dan weer vaak een whatsappje van m'n pa als ik bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends het laatst online was. Is ie weer bezorgd dat ik geen reet uitvoer.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:42 schreef cherishable het volgende:
[..]
Absoluut. Maar ik ga er vanuit dat mensen bepaalde normen en waarden meekrijgen van de mensen die ze opvoeden. Als ambitie en opleiding en slagen in het leven niet belangrijk zijn tijdens je opvoeding zal je als mens waarschijnlijk minder waarde hechten aan deze dingen.
Sommige mensen worden ongelukkig van werken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:43 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Genoeg workaholics op deze wereld. Ik ga ook liever voor een gezonde combinatie van studie en sociaal leven, maar niet iedereen is 'gemaakt' om alleen maar een beetje te chillen. Sommigen worden daar juist ongelukkig van. Van nietsdoen.
Je beweert medelijden te hebben op basis van een aanname. Verder leven we in een egoïstische maatschappij waar compassie met de minder bedeelden of geslaagden in het leven over het algemeen steeds verder te zoeken is maar jij bent zo anders dat je zelfs voor het ontbreken van ambitie je medeleven uit de kast haalt. Geloof je het zelf?quote:
Je wordt niet op de één of andere dag een workaholic, chef. Voor veel mensen is dat ook een manier om niets anders te hoeven doen of denken. Het is niet per definitie zo dat die mensen gelukkig zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:43 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Genoeg workaholics op deze wereld. Ik ga ook liever voor een gezonde combinatie van studie en sociaal leven, maar niet iedereen is 'gemaakt' om alleen maar een beetje te chillen. Sommigen worden daar juist ongelukkig van. Van nietsdoen.
Zoals ik al zei, niks mis met de buschauffeur. Maar denk niet dat je met de buschauffeur zo snel een diep gesprek voert waarbij je beiden op 1 lijn zit. Daar is ie, ietwat bot gezegd, dikwijls niet intelligent genoeg voor. Maar goed, ik zal de buschauffeur net zo aardig groeten als een CEO.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:44 schreef Californium het volgende:
[..]
En dan gaan ze dood en hebben ze een kutleven gehad en niemand die ze nog zal herinneren. Dan beter een goed leven hebben en gelukkig zijn en buschauffeur worden als dat je gelukkig maakt. Dan praat ik wel met die buschauffeur over zijn passies en praten we over de zin van het leven.
Oh gut. Ik zie dat je me na 1 geplaatste post kent. Mijn hemel! Zien we jou binnenkort in een nieuw programma over helderzienden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je beweert medelijden te hebben op basis van een aanname. Verder leven we in een egoïstische maatschappij waar compassie met de minder bedeelden of geslaagden in het leven over het algemeen steeds verder te zoeken is maar jij bent zo anders dat je zelfs voor het ontbreken van ambitie je medeleven uit de kast haalt. Geloof je het zelf?
Zo beoordeel je iemand natuurlijk wel erg oppervlakkig. Wie zegt dat die buschauffeur niet wat verder gaat dan het oppervlakkige? Misschien doet hij wel iets onder zijn niveau omdat hij zonder stress en verplichtingen zijn geld wil verdienen. Weet jij veel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:48 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, niks mis met de buschauffeur. Maar denk niet dat je met de buschauffeur zo snel een diep gesprek voert waarbij je beiden op 1 lijn zit. Daar is ie, ietwat bot gezegd, dikwijls niet intelligent genoeg voor. Maar goed, ik zal de buschauffeur net zo aardig groeten als een CEO.
En er zijn ook mensen die hun werk daadwerkelijk leuk vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:48 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Je wordt niet op de één of andere dag een workaholic, chef. Voor veel mensen is dat ook een manier om niets anders te hoeven doen of denken. Het is niet per definitie zo dat die mensen gelukkig zijn.
Wat versta jij onder chillen? Beetje bankhangen en bier zuipen, dat doet niemand. Iedereen heeft wel een bepaalde bezigheid waar hij passie voor kent. Dan is op dat voor die mensen ook een doel.
Of het zinvol is voor hen, dat kunnen wij niet beoordelen, maar je kan niet zomaar stellen dat alles dat niets met hobby/werk te maken heeft direct onderschikt is. Juist dat maakt het leven beperkt.
Een inkomen is enkel nodig om te kunnen leven, zo zijn er ook zat mensen die puur werken om in leven te blijven en leuke dingen te kunnen doen, maar wanneer zij veel geld zou willen hebben het liefst zouden stoppen, of dat in ieder geval zouden willen beperken.
In mijn optiek zijn de 'levensloze' mensen juist die mensen die buiten werk en studie niets hebben. Mensen die zich niet kunnen vermaken wanneer ze mogen doen met de tijd wat ze willen.
Ik hoef je hiervoor niet te kennen. Ik reken je af op een uitspraak die je hier doet die niet meer is dan pretentieus gezwetsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Oh gut. Ik zie dat je me na 1 geplaatste post kent. Mijn hemel! Zien we jou binnenkort in een nieuw programma over helderzienden?
Oh, natuurlijk, maar dat zou nooit het enige moeten zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:52 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En er zijn ook mensen die hun werk daadwerkelijk leuk vinden.
Dan is het gewoon een laffe tak. Bij ieder werk horen de minder leuke dingen en de leuke dingen. Daarvoor weglopen is gewoon triest. En intelligente mensen die buschauffeur worden kunnen hun intellectuele capaciteiten niet kwijt, waardoor ze ook ongelukkig worden. Je neemt toch ook geen domme vrouw alleen omdat ze je niet tegenspreekt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:51 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Zo beoordeel je iemand natuurlijk wel erg oppervlakkig. Wie zegt dat die buschauffeur niet wat verder gaat dan het oppervlakkige? Misschien doet hij wel iets onder zijn niveau omdat hij zonder stress en verplichtingen zijn geld wil verdienen. Weet jij veel.
Omdat het werk het enige is waar jij je ei kwijt zou moeten? Een laffe tak omdat hij kiest voor hetgeen waar hij gelukkig van wordt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:56 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een laffe tak. Bij ieder werk horen de minder leuke dingen en de leuke dingen. Daarvoor weglopen is gewoon triest. En intelligente mensen die buschauffeur worden kunnen hun intellectuele capaciteiten niet kwijt, waardoor ze ook ongelukkig worden. Je neemt toch ook geen domme vrouw alleen omdat ze je niet tegenspreekt?
Je weet toch niet waar die man zich verder mee bezig houdt. Misschien leest hij alle grote filosofen in z'n vrije tijd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:56 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een laffe tak. Bij ieder werk horen de minder leuke dingen en de leuke dingen. Daarvoor weglopen is gewoon triest. En intelligente mensen die buschauffeur worden kunnen hun intellectuele capaciteiten niet kwijt, waardoor ze ook ongelukkig worden. Je neemt toch ook geen domme vrouw alleen omdat ze je niet tegenspreekt?
Ik hoef je hiervoor niet te kennen. Ik reken je af op een uitspraak die je hier doet die niet meer is dan pretentieus gezwetsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
[qoute]Oh gut. Ik zie dat je me na 1 geplaatste post kent. Mijn hemel! Zien we jou binnenkort in een nieuw programma over helderzienden?
Ja, ik geloof daar gewoon niet zo in. Intelligente mensen kunnen hun ei nooit kwijt in louter fysiek werk. Over mensen als jou gaat de klacht, dingen goedpraten door met de grootste onzin aan te komen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:57 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Omdat het werk het enige is waar jij je ei kwijt zou moeten? Een laffe tak omdat hij kiest voor hetgeen waar hij gelukkig van wordt?
Jij oordeelt veel, bepaald snel en bent kortzichtig.
Dit is onzin. Als je periodes in je leven hebt waarbij je nadenkt over het leven en besluit om je in je leven te vermaken ipv je dood te werken vind ik dat een moedige beslissing om van de standaarden en de verwachting af te stappen. Je leeft maar 1 keer. Enjoy it!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:56 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Fysiek werk? En dat slaat op?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:01 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja, ik geloof daar gewoon niet zo in. Intelligente mensen kunnen hun ei nooit kwijt in louter fysiek werk. Over mensen als jou gaat de klacht, dingen goedpraten door met de grootste onzin aan te komen.
Want iedereen zwetst hier pretentieus? Hou toch op man. Ik heb met niemand medelijden. Het lijkt me gewoon oprecht sneu om geen ambitie te hebben in het leven, waar leef je dan als mens naar toe? Ik heb juist een enorme hekel aan uitkering trekkers. Feit is, dat TS hier ten eerste spreekt over mensen die wel degelijk hard werken voor onze maatschappij, maar waarvoor opleiding niet vreselijk belangrijk is. Wat fijn is, want, zoals eerder gezegd: zonder buschauffeurs, vuilnismannen en plantsoenschoffellaars is het moeilijk vertoeven hier. Wat ik aankaart is het feit dat wanneer je opgroeit zonder een grote ambitie, omdat je vader of je moeder of je opa het ook altijd heeft kunnen redden zonder opleiding en ze dat ook veelvuldig verkondigen, jij als persoon ook zeer waarschijnlijk niet snel de intentie zal hebben om filosofie, geneeskunde of bedrijfskunde te gaan studeren aan de universiteit, omdat je hebt meegekregen dat je het ook prima kunt redden met je handjes, zonder papiertje. Daarnaast zei ik ook al dat ik het EENS was met TS over de overige klootviolen: die gebruiken juist die mensen om hun leven mooier te maken dan het is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:59 schreef cherishable het volgende:
[..]
Ik hoef je hiervoor niet te kennen. Ik reken je af op een uitspraak die je hier doet die niet meer is dan pretentieus gezwets
Zoals?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:07 schreef the-eye het volgende:
Jij je zin. Je hebt geen medelijden maar je vindt het zielig en sneu voor mensen.
Verder is het wel grappig dat je mij helderziende noemt terwijl jezelf allerlei aannames doet.
Denk dat het te maken heeft met een ontbreken aan ambitie. Wat ik vooral enorm zielig vind voor die mensen.quote:
Nogmaals, ik geef duidelijk aan dat ik het DENK. Ik zeg niet dat het zo IS. Hiermee doe ik geen aanname.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Denk dat het te maken heeft met een ontbreken aan ambitie. Wat ik vooral enorm zielig vind voor die mensen.
Wat ik aankaart is het feit dat wanneer je opgroeit zonder een grote ambitie, omdat je vader of je moeder of je opa het ook altijd heeft kunnen redden zonder opleiding en ze dat ook veelvuldig verkondigen, jij als persoon ook zeer waarschijnlijk niet snel de intentie zal hebben om filosofie, geneeskunde of bedrijfskunde te gaan studeren aan de universiteit, omdat je hebt meegekregen dat je het ook prima kunt redden met je handjes, zonder papiertje
Die mensen ontkennen ook gewoon om het leven uit de weg te gaan en lekker makkelijk te leven. Terwijl het leven juist bestaat uit de pretjes EN hard werken voor je zaak. Onzin dat dat gelukkige mensen zijn. Ik heb genoeg gefrustreerde buschauffeurs meegemaakt en minder gefrustreerde hoogopgeleiden. Welk slag zoekt in de weekenden juist de vuist in de kroeg op? Juist, procentueel gezien de bouwvakkers etc. Hetgeen natuurlijk allemaal voortkomt uit frustratie. Bij studenten zie ik juist veel vaker dat ze ECHT aan het genieten zijn wanneer ze zich in uitgaansgelegenheden bevinden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:04 schreef Californium het volgende:
[..]
Dit is onzin. Als je periodes in je leven hebt waarbij je nadenkt over het leven en besluit om je in je leven te vermaken ipv je dood te werken vind ik dat een moedige beslissing om van de standaarden en de verwachting af te stappen. Je leeft maar 1 keer. Enjoy it!
Betekent "aanname" niet: wat je denkt of vindt zonder het zeker te weten?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:12 schreef cherishable het volgende:
[..]
Nogmaals, ik geef duidelijk aan dat ik het DENK. Ik zeg niet dat het zo IS. Hiermee doe ik geen aanname.
Heb je even de betekenis opgezocht op google jochie? Hulde. In dit geval, jij je zin. Ik doe aannames, ben een naar mens, heb teveel medelijden met deze wereld en snap nergens iets van.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Betekent "aanname" niet: Wat je denkt of vindt zonder het zeker te weten?
Nou, nou.. zo streng hoef je nu ook weer niet voor jezelf te zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:16 schreef cherishable het volgende:
[..]
Heb je even de betekenis opgezocht op google jochie? Hulde. In dit geval, jij je zin. Ik doe aannames, ben een naar mens, heb teveel medelijden met deze wereld en snap nergens iets van.
Even een paar dingen.quote:Klacht: mensen die hun falen en lagere maatschappelijke positie wegwuiven door te beweren dat het niet om werk/opleiding gaat in het leven terwijl dat naast vriendschap/familie zo ongeveer datgene is wat iemands leven structuur geeft en iemands persoonlijkheid tot op zekere hoogte weergeeft.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar wat jij noemt heeft vaak meer met ijdelheid en haantjesgedrag te maken. Niet zozeer met oprechte toewijding.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja, soms had ik best gewenst iets minder intelligent te zijn. Snel geneigd zijn probleemgericht te denken, het met veel mensen niet eens zijn etc. Maar dan ben ik toch weer blij dat ik over een gezonde portie hersens bezit, omdat je daarmee over het algemeen de wereld naar je hand kunt zetten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:21 schreef Californium het volgende:
Tja. Ik ben het eens met le_professeur. Hoe weet jij of die buschauffeurs ongelukkig zijn en die studenten gelukkig? Je weet dat dingen als agressie enzo vaak te maken en al gevormd zijn tijdens de zwangerschap en jeugd ( bijv mannen met een hoog testosteron zijn vaker agressief) en de wat minder intelligente mensen die ik ken zijn vaker juist gelukkiger omdat zich juist niet druk maken om dit soort dingen en er niet over nadenken. Gewoon lekker leven. Prima toch. En heb vaak genoeg goede gesprekken gehad met heel slimme mensen die in hun werk geen uitdaging hebben maar wel waardering krijgen of genoeg vrije tijd hebben om bij hun kinderen te kunnen zijn. Gelukkig zijn. Jij hebt hier zoveel frustratie om dat ik denk dat jij de minst Gelukkige bent van allemaal.
Prima dat jij het leukt hebt in de betonindustrie hoor.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:21 schreef Werkman het volgende:
[..]
Even een paar dingen.
1. Voor de duidelijkheid, ik ben dus een dertiger die al 20 jaar werkt in de beton industrie.
2. Mijn loopbaan heb ik bewust gekozen omdat ik al van jongs af aan een voorliefde heb voor ambachtelijke vakken en dol ben op de geur van vet, olie en andere industriële producten en een kantoorbaan me niet trekt.
3. Ik heb mijzelf nog nooit gezien als iemand die ''gefaald'' heeft en heb aldus ook geen excuus nodig om te verantwoorden wat ik doe.
4. Ik ga liever met mensen van mijn ''eigen soort'' om omdat die makkelijker in de omgang zijn en minder kieskeurig zonder kapsones.
5. Tot slot voel ik me tegen over jouw of wie dan ook niks minder aangezien we allemaal stinken als we op de pot zitten.
Mensen die mij benaderen met de etiketten ''lagere maatschappelijke positie'' kunnen gewoon doorlopen en worden door mij totaal genegeerd.
6. Ik vind jouw maar een balgerig ventje, zo eentje die ik in real life altijd omver loop als ze onverschillig in de weg staan en zogenaamd ''belangrijk'' met hun telefoon bezig zijn.![]()
Ben jij maar lekker een kakker, ik blijf lekker Sjonnie.
Probleem is dat je vandaag niet meer zoveel hebt aan een diploma. Iedereen heeft er eentje.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:40 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Steeds moeilijker? Steeds minder moeilijk in deze moderne samenleving, al is de klassenmaatschappij nog zeker geen verleden tijd. Met rijke en gestudeerde ouders gaat het wel makkelijker ja, maar iedereen heeft tegenwoordig recht op een paar jaar stufi en daarnaast kun je ook nog prima 10 of 20 uur per week werken naast een wo-studie.
Of gewoon extra-curriculaire activiteiten tijdens je studententijd of gewoon hoge cijfers of echt creatieve denkbeelden. Tuurlijk neemt een bedrijf liever een persoon met 8'en en twee studies aan of iemand die op z'n 21ste al stage liep bij Rabobank. Daarbij begint iedereen laag en bepalen je kwaliteiten het eindstation.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:36 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Probleem is dat je vandaag niet meer zoveel hebt aan een diploma. Iedereen heeft er eentje.
Dan moet je ofwel een tikkeltje geluk hebben, ofwel de juiste contacten (lees: baantje via paps).
Eens indien je "vuile spelletjes spelen" ook als kwaliteit ziet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:41 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Of gewoon extra-curriculaire activiteiten tijdens je studententijd of gewoon hoge cijfers of echt creatieve denkbeelden. Tuurlijk neemt een bedrijf liever een persoon met 8'en en twee studies aan of iemand die op z'n 21ste al stage liep bij Rabobank. Daarbij begint iedereen laag en bepalen je kwaliteiten het eindstation.
Jij lijkt me echt een persoon die van uit huis uit meekrijgt te moeten presteren. Jou ouders zouden een mbo te min vinden. En de buschauffeur is maar een gefaald persoon. Ik hoop dat je op een keer gigantisch op je bek gaat en dan weer met beide benen op de grond staat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik krijg dan weer vaak een whatsappje van m'n pa als ik bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends het laatst online was. Is ie weer bezorgd dat ik geen reet uitvoer.
Het is dan ook njet meer dan jouw waarheid.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:59 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Ja en natuurlijk word je hier weer voor arrogante lul versleten. Het enige wat ik doe is in feite de 'waarheid' te benaderen, maar dat is blijkbaar voor sommigen hier een schop tegen het zere been.
Inhoudelijke argumenten zijn bij sommige personen ver te zoeken. Iets wat ik wel doe. Maar ja, zo gaat dat, kunnen ze het inhoudelijk niet winnen, wordt er op de persoon gespeeld.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is dan ook njet meer dan jouw waarheid.
Dat je ambitie belangrijk vindt voor jezelf kan ik begrijpen. Het is vaak alles of niets. Dan natuurlijk liever alles en meedoen met de rat race.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:59 schreef cherishable het volgende:
Het lijkt me gewoon oprecht sneu om geen ambitie te hebben in het leven, waar leef je dan als mens naar toe? Ik heb juist een enorme hekel aan uitkering trekkers.
Nee, natuurlijk is er geen correlatie tussen intelligentie en geluk. Maar intelligentie kan wel bijdragen datgene te bereiken wat je graag wilt. Persoonlijkheid is net zo belangrijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:07 schreef katindeboom het volgende:
Hoe zijn academici overigens levenswijzer? Er is geen correlatie tussen intelligentie en geluk.
Wel tussen studie en autisme, kijkend naar de gemiddelde masterstudent.
Het is jouw waarheid. Dit is hoe jij denkt dat het hoort. Dit is hoe jij het waarschijnlijk geleerd hebt. Kan ook komen door de kringen waar je mee omgaat. En ik heb je nooit uit gemaakt voor arrogante lul.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:03 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Inhoudelijke argumenten zijn bij sommige personen ver te zoeken. Iets wat ik wel doe. Maar ja, zo gaat dat, kunnen ze het inhoudelijk niet winnen, wordt er op de persoon gespeeld.
Dat gedeelte ben ik wel met je eens. Laaggeschoolden krijgen vaak eerder een kind. En op je 21e al een kind vind ik ook achterlijk. Dat kan op je 30e of later ook nog wel.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:12 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
maar waar Johnny en Desiree op hun 21ste hun eerste kind al uitgepoept hebben, staan veel studenten op een dinsdagavond lekker te feesten. Om even in cliches te blijven praten.
Ik kijk ook niet zomaar neer op mensen, zeker niet door mensen in hokjes te plaatsen, maar ik mag wel graag enige ambitie uitspreken. Verder zijn degenen die geen kuddedieren zijn, juist degenen die de top bereiken. En top is multi-interpertabel, dat hangt niet per se af van hoeveel nullen je op je bankrekening hebt staan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:13 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Het is jouw waarheid. Dit is hoe jij denkt dat het hoort. Dit is hoe jij het waarschijnlijk geleerd hebt. Kan ook komen door de kringen waar je mee omgaat. En ik heb je nooit uit gemaakt voor arrogante lul.
Ik hoef niet een grotere woning te hebben dan mijn buurman. Of een duurdere auto. Daar gaat het allemaal niet om.
Ik kijk op niemand neer en niemand is minder dan mij.
Mocht ik een jaar of 40 zijn en ik zou werkloos raken dan lijkt het me altijd nog mooi om conciërge te worden. Lekker slap ouwehoeren met he collegas. En nietde stress hebben die de docenten wel hebben. En dat je minder verdiend? Boeiend als je maar kan doen waar je gelukkig van wordt.
Ik zie soms sochtends op utrecht centraal al die hordes mensen rennen naar hun trein helemaal gestressed en dan denk ik wat zijn we toch ook kudde dieren.
Klopt. En "de top" bereiken is ook weer relatief. Ik heb wel ontzettend veel respect voor jonge ondernemers maar de types "bedrijfseconomie en commerciele economie" weet ik niet wat ik moet vinden. Echt een opleiding wat interessant "klinkt".quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:16 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik kijk ook niet zomaar neer op mensen, zeker niet door mensen in hokjes te plaatsen, maar ik mag wel graag enige ambitie uitspreken. Verder zijn degenen die geen kuddedieren zijn, juist degenen die de top bereiken. En top is multi-interpertabel, dat hangt niet per se af van hoeveel nullen je op je bankrekening hebt staan.
Ach, bij die opleidingen zit ook gewoon veel kortzichtig kuddevol. Studeren dat omdat het zo hoort. Niet omdat ze het zo leuk vinden. Maar dat is bij Kunstgeschiedenis o.i.d. niet anders. Daar zitten juist de types die denken dat ze zooo anders zijn en daarom interessant zijn, maar tegelijkertijd niet in de gaten dat ze zich ook gewoon achteloos conformeren aan een bepaalde groepscultuur.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:21 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Klopt. En "de top" bereiken is ook weer relatief. Ik heb wel ontzettend veel respect voor jonge ondernemers maar de types "bedrijfseconomie en commerciele economie" weet ik niet wat ik moet vinden. Echt een opleiding wat interessant "klinkt".
Helemaal mee eens. Maar ik denk dat het per persoon en opvoeding verschilt. Ik kan ook veel beter optrekken met de Jan en Peter's dan de Frederique-Jan en de Boudewijn-Pieter'squote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:26 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ach, bij die opleidingen zit ook gewoon veel kortzichtig kuddevol. Studeren dat omdat het zo hoort. Niet omdat ze het zo leuk vinden. Maar dat is bij Kunstgeschiedenis o.i.d. niet anders. Daar zitten juist de types die denken dat ze zooo anders zijn en daarom interessant zijn, maar tegelijkertijd niet in de gaten dat ze zich ook gewoon achteloos conformeren aan een bepaalde groepscultuur.
Ik probeer persoonlijk mensen niet zo in te delen in groepen, kijk liever individueel. Ook onder de Floris-Jans van deze wereld heb je heel chille mensen zitten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:32 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar ik denk dat het per persoon en opvoeding verschilt. Ik kan ook veel beter optrekken met de Jan en Peter's dan de Frederique-Jan en de Boudewijn-Pieter's
Ha ha, raar hèquote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:59 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Ja en natuurlijk word je hier weer voor arrogante lul versleten. Het enige wat ik doe is in feite de 'waarheid' te benaderen
Nee, niks geen 'Punt.'. Het verbaast me dat er zoveel FOK!kers tegen mij ingaan, of eigenlijk ook niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:43 schreef Joeri. het volgende:
[..]
Ha ha, raar hè
Kan je trouwens ook niks afleiden aan het feit dat de meeste - ouderen mensen met wellicht wat meer levenservaring - het niet geheel met jou eens zijn? Wellicht kijken andere mensen anders tegen het leven aan. Punt.
Ja maar de ene na de andere studie verneuken is wel iets anders dan iemand die bewust kiest om buschauffeur te worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nee, niks geen 'Punt.'. Het verbaast me dat er zoveel FOK!kers tegen mij ingaan, of eigenlijk ook niet.In het echte leven wordt een jongen die de ene na de andere studie heeft verneukt, niet serieus genomen en belachelijk gemaakt.
Nee, idd, want buschauffeurs hebben natuurlijk geen sociale vaardigheden en al helemaal geen vriendenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef feyenoordfan92 het volgende:Al zal je er niet zo snel echt bevriend mee raken.
Ja maar waar denk jij dat onder de buschauffeurs die qua intelligentie onder zijn niveau werkt meer van zijn: zij die er bewust voor gekozen hebben of zij die het gewoon flink verneukt hebben? Dus vergeef het me als ik dat argument wat zwakjes vind.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:48 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Ja maar de ene na de andere studie verneuken is wel iets anders dan iemand die bewust kiest om buschauffeur te worden.
"in het echte leven". Lol, alleen al denken dat je als student volledig inzicht hebtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:46 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nee, niks geen 'Punt.'. Het verbaast me dat er zoveel FOK!kers tegen mij ingaan, of eigenlijk ook niet.In het echte leven wordt een jongen die de ene na de andere studie heeft verneukt, niet serieus genomen en belachelijk gemaakt.
Deze gast überhaupt, opnieuw een bevestiging van de indoctrinatie. Of aardig gezegd, zijn opvoeding en omgevingquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:49 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Nee, idd, want buschauffeurs hebben natuurlijk geen sociale vaardigheden en al helemaal geen vrienden
Kortzichtig ja? Aardige staaltje projectie hier, aangezien jullie hier te kortzichtig zijn om de harde waarheid dat er in het leven winners en losers zijn, te onderkennen. Zelfde geldt voor aannames; jullie nemen wel aan dat ik een arrogante lul ben zonder levenservaring etc. Ik heb tevens nergens gezegd dat buschauffeurs per se losers zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:59 schreef blondetrien het volgende:
TS, ik denk dat jij je eerst eens mag gaan verdiepen in de mensen om je heen.Net alleen je eerste post gelezen, nu eens door dit topic heen gelezen. Sorry dat ik het zeg, maar op basis van je schrijven lijk je me een heel kortzichtig persoon. Ga met mensen praten, zie wat hun beweegredenen zijn. Stop met al die assumpties. Sta open voor anderen voordat je een oordeel velt - of vel je oordeel en geef die persoon een kans het tegendeel te bewijzen. Hoeveel buschauffeurs, putjesscheppers, etc. ken je écht (écht)?
Zat me eigenlijk net af te vragen of ik nou serieus zit te reageren op een troll.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:03 schreef Joeri. het volgende:
[..]
Deze gast überhaupt, opnieuw een bevestiging van de indoctrinatie. Of aardig gezegd, zijn opvoeding en omgeving
Ik heb ook alles terug gelezen en zoals eerder genoemd je redeneert als een puber. Heb je zelf trouwens wel een bijbaan? Waar je echt moet werken(dus niet bij paps op kantoor).quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:51 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja maar waar denk jij dat onder de buschauffeurs die qua intelligentie onder zijn niveau werkt meer van zijn: zij die er bewust voor gekozen hebben of zij die het gewoon flink verneukt hebben? Dus vergeef het me als ik dat argument wat zwakjes vind.
Leuk voor ze dat ze dat kunnen maar ben niet zo kwetsbaar voor verbale oorlogsvoering.quote:Maar dat 'omver lopen' zal wel meevallen, aangezien mensen met een aardige portie intelligentie jou in het denkproces drie stappen vooruit zijn en dus precies weten hoe ze je verbaal kunnen slopen.
Dat jij überhaupt denkt dat het leven een wedstrijd is. Als je zo blijft denken zou je nooit echt kunnen genieten want je zal altijd op willen boksen tegen de mensen die het nog weer beter hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:05 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Kortzichtig ja? Aardige staaltje projectie hier, aangezien jullie hier te kortzichtig zijn om de harde waarheid dat er in het leven winners en losers zijn, te onderkennen. Zelfde geldt voor aannames; jullie nemen wel aan dat ik een arrogante lul ben zonder levenservaring etc. Ik heb tevens nergens gezegd dat buschauffeurs per se losers zijn.
Nee hoor, ik zeg niet dat je een arrogante lul bent. Ik zeg dat ik je schrijven gelezen heb, en dat je me op basis daarvan kortzichtig lijkt. Dat is heel wat anders, dat snap je zelf ook wel neem ik aan. Wij hebben op dit moment niks anders om op te oordelen dan je schrijven hèquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:05 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Kortzichtig ja? Aardige staaltje projectie hier, aangezien jullie hier te kortzichtig zijn om de harde waarheid dat er in het leven winners en losers zijn, te onderkennen. Zelfde geldt voor aannames; jullie nemen wel aan dat ik een arrogante lul ben zonder levenservaring etc. Ik heb tevens nergens gezegd dat buschauffeurs per se losers zijn.
Lijkt mij dat mijn capaciteiten er zijn om mij te dienen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:13 schreef blondetrien het volgende:
Hoe beoordeel je in 's hemelsnaam of iemand zijn capaciteiten heeft benut, TS?
kan hem dat wat schelen wat anderen denkenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:14 schreef Tomansss het volgende:
Dat had je al eerder verteld. Je weet hoe de mensen hier in dit topic overit onderwerp denken. Die staan loodrecht tegen over die van jou. Nu kan je wel bijdehand gaan doen en je mening willen doordrammen maar dat heeft geen nut.
Ja, dat is dus inderdaad het deel dat ik ook absoluut niet snap. Wat zou het ons in 's hemelsnaam boeien wat voor capaciteiten een ander gebruikt? Ik ben wel heel benieuwd naar een duidelijke uitleg over dit specifieke puntje TS. Al zullen we het misschien nooit eens worden want ik lijk hier lijnrecht tegenover te staan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:15 schreef Werkman het volgende:
[..]
Lijkt mij dat mijn capaciteiten er zijn om mij te dienen.
En aangezien ik gelukkig ben voor wie moet ik het dan anders doen?
Ik heb toch echt zo'n hekel aan mensen die dat voor een ander uitmaken...
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:14 schreef Tomansss het volgende:
Dat had je al eerder verteld. Je weet hoe de mensen hier in dit topic overit onderwerp denken. Die staan looloodrecht tegen over die van jou. Nu kan je wel bijdehand gaan doen en je mening willen doordrammen maar dat heeft geen nut.
Ik hoor al een paar keer dat het aan m'n omgeving ligt etc. Dat kan wel kloppen in die zin dat ik vanuit huis heb meegekregen dat je hard moet werken voor je zaak en het leven naast pieken ook dalen kent etc. Lijkt me wederom niet zo'n gekke gedachte. Wat ik bedoel te zeggen dat mensen hun falen niet moeten afschuiven, maar eerder moeten erkennen dat ze gefaald hebben om vervolgens de weg omhoog proberen te zoeken. Niemand in deze maatschappij zit te wachten op vol zelfmedelijden zittende mensen die het keer op keer verneukt hebben. (studies verneukt, uitkering etc.) En helaas bestaan dat soort mensen genoeg.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:13 schreef blondetrien het volgende:
Hoe beoordeel je in 's hemelsnaam of iemand zijn capaciteiten heeft benut, TS?
Nu inééns gaat het over mensen die vol zelfmedelijden zitten?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:20 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
[..]
Ik hoor al een paar keer dat het aan m'n omgeving ligt etc. Dat kan wel kloppen in die zin dat ik vanuit huis heb meegekregen dat je hard moet werken voor je zaak en het leven naast pieken ook dalen kent etc. Lijkt me wederom niet zo'n gekke gedachte. Wat ik bedoel te zeggen dat mensen hun falen niet moeten afschuiven, maar eerder moeten erkennen dat ze gefaald hebben om vervolgens de weg omhoog proberen te zoeken. Niemand in deze maatschappij zit te wachten op vol zelfmedelijden zittende mensen die het keer op keer verneukt hebben. (studies verneukt, uitkering etc.) En helaas bestaan dat soort mensen genoeg.
En wat betekent precies dat ''falen'' in jouw optiek?quote:Wat ik bedoel te zeggen dat mensen hun falen niet moeten afschuiven, maar eerder moeten erkennen dat ze gefaald hebben om vervolgens de weg omhoog proberen te zoeken. Niemand in deze maatschappij zit te wachten op vol zelfmedelijden zittende mensen die het keer op keer verneukt hebben. (studies verneukt, uitkering etc.) En helaas bestaan dat soort mensen genoeg.
Nou, omdat ik een mentaliteit heb dat ik per se die twee masters wil hebben, gaat dat ook geheid lukken. En ja, ook ik heb in mijn puberjaren de luie zak uitgehangen. Voorbeeld: in VWO 5 stond ik op de helft van het jaar 2 '3'en, 2 4'en en 2 5'en. Toch ben ik gewoon over gegaan, terwijl velen van mijn klasgenoten die er veel beter voorstonden toen zijn blijven zitten. Geen leraar of medeleerling die me vooraf een stuiver had gegeven.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:19 schreef Tomansss het volgende:
Nog een ding. Stel alles gaat niet zo rozekleurig zoals jij had verwacht. En je hebt je dubbele master niet gehaald en geen topbaan. Wat doe je dan? Aangezien jij in Winnen en Verliezen denkt. Maak je je zelf dan van kant?....
Dit is voor mij een totaal ander verhaal dan je eerder opschreef (je had het niet over mensen die constant liepen te klagen dat ze geklaagd hadden), maar toch mis ik de nuance nog een beetje. Want wie ben jij om te stellen dat iemand tegen beter kunnen in gefaald heeft?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:20 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
[..]
Ik hoor al een paar keer dat het aan m'n omgeving ligt etc. Dat kan wel kloppen in die zin dat ik vanuit huis heb meegekregen dat je hard moet werken voor je zaak en het leven naast pieken ook dalen kent etc. Lijkt me wederom niet zo'n gekke gedachte. Wat ik bedoel te zeggen dat mensen hun falen niet moeten afschuiven, maar eerder moeten erkennen dat ze gefaald hebben om vervolgens de weg omhoog proberen te zoeken. Niemand in deze maatschappij zit te wachten op vol zelfmedelijden zittende mensen die het keer op keer verneukt hebben. (studies verneukt, uitkering etc.) En helaas bestaan dat soort mensen genoeg.
Dus voor jou hangt falen/niet falen af van toonbare papiertjes en geldelijk gewin?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:23 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nou, omdat ik een mentaliteit heb dat ik per se die twee masters wil hebben, gaat dat ook geheid lukken. En ja, ook ik heb in mijn puberjaren de luie zak uitgehangen. Voorbeeld: in VWO 5 stond ik op de helft van het jaar 2 '3'en, 2 4'en en 2 5'en. Toch ben ik gewoon over gegaan, terwijl velen van mijn klasgenoten die er veel beter voorstonden toen zijn blijven zitten. Geen leraar of medeleerling die me vooraf een stuiver had gegeven.
Ik heb het niet over 'tegen beter kunnen in', maar mensen die er niks voor gedaan hebben en nu de zaak met slappe lulverhalen proberen recht te breien.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:25 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dit is voor mij een totaal ander verhaal dan je eerder opschreef (je had het niet over mensen die constant liepen te klagen dat ze geklaagd hadden), maar toch mis ik de nuance nog een beetje. Want wie ben jij om te stellen dat iemand tegen beter kunnen in gefaald heeft?
Dat slappe lulverhaal is dan de bewering dat het niet om werk of opleiding gaat in het leven?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:26 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over 'tegen beter kunnen in', maar mensen die er niks voor gedaan hebben en nu de zaak met slappe lulverhalen proberen recht te breien.
Oh, je bedoeld die waterpijpgasten en dergelijke die de hele dag in de koffieshop zitten te jammeren over hun ''valse'' docenten van vroeger die ze ''veel te hard'' hebben aangepakt?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:26 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over 'tegen beter kunnen in', maar mensen die er niks voor gedaan hebben en nu de zaak met slappe lulverhalen proberen recht te breien.
Waar ken je deze mensen van?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:29 schreef Werkman het volgende:
[..]
Oh, je bedoeld die waterpijpgasten en dergelijke die de hele dag in de koffieshop zitten te jammeren over hun ''valse'' docenten van vroeger die ze ''veel te hard'' hebben aangepakt?
Nouja, als dat zo is, en ze zijn gelukkig, dan hebben deze mensen toch eigenlijk al bewezen dat het voor hun daar inderdaad niet om gaat? Wat is zelfs dan het probleem?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat slappe lulverhaal is dan de bewering dat het niet om werk of opleiding gaat in het leven?
Ja. Maar dat werkt naar andere factoren in het leven. Ik heb zoveel mensen, waaronder goede vrienden, af zien zakken. Als slimme jongen onthaald, maar nu met moeite een hbo opleiding volgen. En niet alleen dat. Ook totaal stil gestaan in hun ontwikkeling. Praten nog precies zo als in VWO 5, terwijl je na een paar jaar toch wel mag verwachten dat je wat bij hebt geleerd. Sommige mensen blijven gewoon te lang in het verleden hangen en kijken niet naar de toekomst.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat slappe lulverhaal is dan de bewering dat het niet om werk of opleiding gaat in het leven?
Komen op mijn werk wel eens over de vloer als ze weer eens verplicht worden door de sociale dienst.quote:
Mijn enige ambitie is om zo weinig mogelijk moeite voor dingen te doen en ik zie niet in hoe het werk wat ik doe zou laten zien wat voor persoonlijkheid ik heb (het is compleet ander werk dan dat ik 10 jaar geleden deed) en al helemaal niet hoe dat structuur in mijn leven brengtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja. Maar dat werkt naar andere factoren in het leven. Ik heb zoveel mensen, waaronder goede vrienden, af zien zakken. Als slimme jongen onthaald, maar nu met moeite een hbo opleiding volgen. En niet alleen dat. Ook totaal stil gestaan in hun ontwikkeling. Praten nog precies zo als in VWO 5, terwijl je na een paar jaar toch wel mag verwachten dat je wat bij hebt geleerd. Sommige mensen blijven gewoon te lang in het verleden hangen en kijken niet naar de toekomst.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Praten nog precies zo als in VWO 5, terwijl je na een paar jaar toch wel mag verwachten dat je wat bij hebt geleerd.
Vanuit vwo naar HBO doorstromen is dus falen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja. Maar dat werkt naar andere factoren in het leven. Ik heb zoveel mensen, waaronder goede vrienden, af zien zakken. Als slimme jongen onthaald, maar nu met moeite een hbo opleiding volgen. En niet alleen dat. Ook totaal stil gestaan in hun ontwikkeling. Praten nog precies zo als in VWO 5, terwijl je na een paar jaar toch wel mag verwachten dat je wat bij hebt geleerd. Sommige mensen blijven gewoon te lang in het verleden hangen en kijken niet naar de toekomst.
Een zwakke persoonlijkheid klaarblijkelijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn enige ambitie is om zo weinig mogelijk moeite voor dingen te doen en ik zie niet in hoe het werk wat ik doe zou laten zien wat voor persoonlijkheid ik heb (het is compleet ander werk dan dat ik 10 jaar geleden deed) en al helemaal niet hoe dat structuur in mijn leven brengt
Ik leid overigens een zeer gelukkig leven
Nou, dat was misschien wel een slecht voorbeeld van mij ja. Ken inderdaad ook genoeg mensen die doelbewust voor het hbo kiezen. Maar jij bent zelf een slecht voorbeeld van wat ik bedoel: aan je motivatie te lezen heb jij over je keuze nagedacht, terwijl de mensen waar ik het over heb gewoon zijn afgezakt en doen alsof het een keuze is geweest.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:36 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Vanuit vwo naar HBO doorstromen is dus falen?
Je weet dat HBO meer gericht is op mensen die in de praktijk aan de slag willen en het WO een meer wetenschappelijke benadering heeft? En dat mensen die HBO doen dus misschien praktischer ingesteld zijn? (voorbeeld: ik ben ook van de uni naar het hbo gegaan omdat ik buiten wilde werken... ik voel me echter geen faal, ben nu juist opgeleid voor een richting waar mijn hart 100% achter staat en denk dat toch té weinig mensen dit nog kunnen zeggen!Maar idd, je krijgt heel veel gezeik over je heen als je besluit HBO te doen na de uni van mensen die zo denken als jij
).
Mijn cv?? Vmbo en een paar certificaten waar je niks aan hebtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Een zwakke persoonlijkheid klaarblijkelijk.
Tevens zou ik wel van iedereen hier nu willen weten hoe hun cv eruit ziet.
eerst anderen verwijten dat ze zwak zijn omdat ze discussies op de man gaan spelen en dan dit posten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
ze is geen slecht voorbeeld, zo zijn er zoveel die je nu allemaal over 'e'en kam scheertquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:41 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nou, dat was misschien wel een slecht voorbeeld van mij ja. Ken inderdaad ook genoeg mensen die doelbewust voor het hbo kiezen. Maar jij bent zelf een slecht voorbeeld van wat ik bedoel: aan je motivatie te lezen heb jij over je keuze nagedacht, terwijl de mensen waar ik het over heb gewoon zijn afgezakt en doen alsof het een keuze is geweest.
Ik heb wellicht controversiële opvattingen, maar ik ben zeker geen omhooggevallen bal nee. Ik kijk op niemand neer en in the end moet iedereen het inderdaad gewoon lekker zelf weten. Neemt niet weg dat je de acties van bepaalde mensen best negatief mag beoordelen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:42 schreef Joeri. het volgende:
[..]
eerst anderen verwijten dat ze zwak zijn omdat ze discussies op de man gaan spelen en dan dit posten.
Tevens is het vrij opmerkelijk dat jij verbaasd was dat iemand jou arrogant noemde. Vind je ook niet
Je beweert in je o.p. dat het werk dat iemand doet z'n persoonlijkheid weergeeft. Je weet helemaal niet watvoor werk ik doe maar toch trek al je conclusie. Dat is natuurlijk wat vreemdquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:45 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik heb wellicht controversiële opvattingen, maar ik ben zeker geen omhooggevallen bal nee.
Dit inderdaad, tenzij je iemand goed kent kun je hier niet echt een oordeel over vellen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:44 schreef Joeri. het volgende:
[..]
ze is geen slecht voorbeeld, zo zijn er zoveel die je nu allemaal over 'e'en kam scheert
Ik ken je inderdaad niet, maar kom op, ''ik wil zo weinig mogelijk voor dingen doen'' klinkt toch behoorlijk zwak.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je beweert in je o.p. dat het werk dat iemand doet z'n persoonlijkheid weergeeft. Je weet helemaal niet watvoor werk ik doe maar toch trek al je conclusie. Dat is natuurlijk wat vreemd
Mag je me uitleggen waarom ik een zwakke persoonlijkheid zou hebben omdat ik zo weinig mogelijk moeite voor dingen wil doen. Ik ervaar juist dat het belangrijk is sterk in je schoenen te staan om dat vol te kunnen houden.
Nou, dat zal in jouw geval echt wel meevallen hoor.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:47 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dit inderdaad, tenzij je iemand goed kent kun je hier niet echt een oordeel over vellen.
Genoeg mensen die mij dus ook een complete faal vinden hoor. Ik ben er echter niet minder gelukkig om. Zij blijkbaar wel.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:53 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik ken je inderdaad niet, maar kom op, ''ik wil zo weinig mogelijk voor dingen doen'' klinkt toch behoorlijk zwak.
Ik noem het slim. Ik zie niet in waarom ik beter af zou zijn als hoe ik nu leef het gevolg zou zijn van keihard werken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:53 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik ken je inderdaad niet, maar kom op, ''ik wil zo weinig mogelijk voor dingen doen'' klinkt toch behoorlijk zwak.
Ik noem het dom/naïef. Niet inzien dat af en toe hard werken erbij hoort om iets te bereiken en de weg naar echt geluk niet per se een opeenhoping van zoveel mogelijk kortstondige genotjes is.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik noem het slim. Ik zie niet in waarom ik beter af zou zijn als hoe ik nu leef het gevolg zou zijn van keihard werken.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:05 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik noem het dom/naïef. Niet inzien dat af en toe hard werken erbij hoort om iets te bereiken en de weg naar echt geluk niet per se een opeenhoping van zoveel mogelijk kortstondige genotjes is.
Wat bedoel je dan met bereiken, hebben we het dan over materiële zaken en maatschappelijke positie?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:05 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik noem het dom/naïef. Niet inzien dat af en toe hard werken erbij hoort om iets te bereiken en de weg naar echt geluk niet per se een opeenhoping van zoveel mogelijk kortstondige genotjes is.
Hangt af van je persoonlijke definitie van geluk he... dat is voor iedereen natuurlijk anders.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:05 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:11 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Hangt af van je persoonlijke definitie van geluk he... dat is voor iedereen natuurlijk anders.
Dit dus best wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef LookAtMe het volgende:
Werken, dat bevalt ook prima verder hoor maar toch jammer dat ik eigenlijk geen noemenswaardig diploma heb.quote:
Wat voor diploma?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:18 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Werken, dat bevalt ook prima verder hoor maar toch jammer dat ik eigenlijk geen noemenswaardig diploma heb.
Als je dat werkelijk vindt waarom ga je dan niet studeren?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:18 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Werken, dat bevalt ook prima verder hoor maar toch jammer dat ik eigenlijk geen noemenswaardig diploma heb.
Thuis studie ofzo?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je dat werkelijk vindt waarom ga je dan niet studeren?
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vol je agenda verder is.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij valt zoiets vies tegen,
En je moet ook wel die shit snappenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vol je agenda verder is.
Waarom? Ontspannen hoort er ook bij, anders heb je geen balans.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Roken het volgende:
[..]
Helaas kunnen sommige mensen die al een full-time baan hebben niet meer op dinsdag of donderdag helemaal van het padje af gaan.
Wanneer iemand plezier en voldoening haalt uit zijn werk prima. LXIV heeft het echter over mensen die simpelweg niet hebben nagedacht over wat ze echt willen in het leven om er dan daarna (te) laat achter te komen dat ze eigenlijk nooit hebben gedaan wat ze leuk vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die mensen per se hun intellectuele capaciteiten moeten/willen benutten tijdens hun werk?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:56 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
quote:Christopher Michael Langan (born c. 1952) is an American autodidact with an IQ reported to be between 195 and 210.[1]He achieved a score of 47 out of 48 on Ronald K. Hoeflin's Mega Test which correlates to an IQ of around 190. He has been described as "the smartest man in America" by the media.[2] Langan has developed a "theory of the relationship between mind and reality" which he calls the "Cognitive-Theoretic Model of the Universe (CTMU)".[3][4]
[...]
He took a string of labor-intensive jobs, and by his mid-40s had been a construction worker, cowboy, forest service firefighter, farmhand, and, for over twenty years, a bouncer on Long Island. He says he developed a "double-life strategy": on one side a regular guy, doing his job and exchanging pleasantries, and on the other side coming home to perform equations in his head, working in isolation on his Cognitive-Theoretic Model of the Universe.[8]
http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langan
Wat versta je onder 'hard werken voor je zaak'?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:12 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
EN hard werken voor je zaak.
Als je niet begrijpt dat het discussies m.b.t. wat belangrijk is in het leven, drijfveren, doelen, etc, even buiten de primaire levensbehoeften om, zo subjectief zijn als het maar kan, dan betwijfel ik of het uberhaupt zin heeft met jou zo'n gesprek aan te gaan.quote:
Wat nou 'gemaakt'quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
dit dus. Die mensen die er op late leeftijd achterkomen kunnen zichzelf wel voor hun harsens slaan. En terecht. Gelukkig zijn er ook mensen die dit wel tijdig inzien en weten te consolideren. Als de situatie het toelaat overigens, want niet iedereen heeft die keus (en de wijsheid), helaas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij wordt dit meer bedoeld voor mensen die 60 uur per week werken en de rest van hun tijd in de file staan en er op hun 55-ste achterkomen dat ze nooit iets gedaan hebben wat ze leuk vonden.
Die keuze in Nederland gaat vaak dan om de 3e vakantie of het type auto wat je rijdt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:06 schreef Sosa het volgende:
Jezus wat een bullshit in dit topic. TS begrijpt blijkbaar echt niet waar om het gaat, met uitspraken als deze:
dit dus. Die mensen die er op late leeftijd achterkomen kunnen zichzelf wel voor hun harsens slaan. En terecht. Gelukkig zijn er ook mensen die dit wel tijdig inzien en weten te consolideren. Als de situatie het toelaat overigens, want niet iedereen heeft die keus (en de wijsheid), helaas.
inderdaad, ik snap dat echt niet. Zoiets zie je toch aankomen..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die keuze in Nederland gaat vaak dan om de 3e vakantie of het type auto wat je rijdt.
En hoeveel vrouwen zijn er niet die hun kinderen hun hele jeugd in de dagopvang hebben gehad en nu spijt hebben dat ze ze niet hebben zien opgroeien.
Op een gegeven moment zitten die mensen in zo'n flow dat ze er niet aan toe komen om eens bewust te worden en hun leven te aanschouwen. In die paar weken vakantie zijn ze zo uitgeput dat ze niet van hun strandbedje afkomen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:17 schreef Sosa het volgende:
[..]
inderdaad, ik snap dat echt niet. Zoiets zie je toch aankomen..
Genoeg stellen om mij heen die beide fulltime (+ de rest) werken, een tophypotheek hebben en iedere avond om 22u uitgeblust op de bank liggen om vervolgens in het weekend de standaard zaken af te werken. En 36u werken zit er niet in, want dat kan niet ivm de hoge bijtelling van de extra luxe lease autoVermoeiend.
True story.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef LookAtMe het volgende:
Waarom mijn man? Als ik toch tevreden ben met een niet al te duur huisje/appartement dat gewoon kan betalen met mijn werk, en mijn oude dag kan slijten? Waarom zou ik heel veel moeten werken om een Porsche te betalen en er later achter te komen dat ik er geen fuck aan heb.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het er alleen om gaat, maar dat het een zeer belangrijk deel vormt van iemands leven. Te belangrijk om falen hierin af te doen als irrelevant.
Niet iedereen wilt een hoge baan met hoge verantwoordelijkheden omdat je dan ook altijd daar moet zijn. Ik verdien liever gemiddeld of iets meer en werk 30 uur per week en leef eenvoudig zonder vakanties en dure wagens, dan dat ik me uit het zweet moet werken. Ik heb spiritualiteit daar zit veel meer in...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef cherishable het volgende:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:06 schreef Sosa het volgende:
Wat nou 'gemaakt'Niemand wordt gemaakt om iets te doen of ergens te werken.
Mooi gesproken. Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:24 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
True story.
[..]
Waarom mijn man? Als ik toch tevreden ben met een niet al te duur huisje/appartement dat gewoon kan betalen met mijn werk, en mijn oude dag kan slijten? Waarom zou ik heel veel moeten werken om een Porsche te betalen en er later achter te komen dat ik er geen fuck aan heb.
[..]
Niet iedereen wilt een hoge baan met hoge verantwoordelijkheden omdat je dan ook altijd daar moet zijn. Ik verdien liever gemiddeld of iets meer en werk 30 uur per week en leef eenvoudig zonder vakanties en dure wagens, dan dat ik me uit het zweet moet werken. Ik heb spiritualiteit daar zit veel meer in...
Ik zou veel liever yoga lessen geven dan een hoge pief zijn bij een of ander bedrijf, met dat eerste zal ik stukken minder verdienen maar ik doe wel iedere dag dat wat ik wil doen met plezier. Ben ik dan minder dan een hoge pief? Die hoge pief zit wat op kantoor te stressen, en mensen te ontslaan ik leer mensen dan yoga en hoe ze rust in hun leven kunnen brengen.
Ja ja...
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:56 schreef Tomansss het volgende:
- heb jij zelf wel een bijbaantje waar je echt moet werken (dus niet bij paps op kantoor)?
ik ben op de wereld gezet om zo min mogelijk te werkenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Iets te vaak wordt deze zin mij door de strot geduwd. Aan iemands werk of opleiding kun je wel degelijk een deel van iemands karakter aflezen. Voor mij is het veel belangrijker wat iemand met zijn talenten doet. Niets mis met de buschauffeur of de putjesschepper, zolang dat is waarvoor zij op de wereld gezet zijn. Sterker nog, met sommigen van deze mensen is het nog een stuk prettiger communiceren dan een omhooggevallen hbo bedrijfskunde student of iets dergelijks. Al zal je er niet zo snel echt bevriend mee raken.
Maar toch worden dergelijke uitlatingen te vaak gebruikt om mensen die er niks van gebakken hebben, te rechtvaardigen. Iedereen heeft bepaalde kwaliteiten van zijne heer gekregen en karakter en mentaliteit bepaalt wat je ermee doet. En daarop mogen mensen elkaar best beoordelen. Ik zal niet snel iemand als 'minder' betitelen, in principe zijn we immers gelijkwaardig maar het moge duidelijk zijn dat je van succesvolle mensen meer leert.
Klacht: mensen die hun falen en lagere maatschappelijke positie wegwuiven door te beweren dat het niet om werk/opleiding gaat in het leven terwijl dat naast vriendschap/familie zo ongeveer datgene is wat iemands leven structuur geeft en iemands persoonlijkheid tot op zekere hoogte weergeeft.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik ben op de wereld gezet om zo min mogelijk te werken
Inderdaad. Je moet dan met je pittige-korte-haar-vrouw en je vmbo-koters op de bank zitten en Shownieuws kijken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als je dat op je 45e nog doet ben je sws loser
Het mooie is dat hij zelf zegt geweldige argumenten te hebben, maar in feite alles de wind in slaat wat de anderen aanhalen. Puberaal gebrabbel van deze ts die nog helemaal niet weet wat echt werken inhoud.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:56 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Mooi gesproken. Helemaal mee eens.
Maar TS ik heb nog geen antwoord op mijn vragen.
- heb jij zelf wel een bijbaantje waar je echt moet werken (dus niet bij paps op kantoor)?
- stel jij faalt wel en haalt niet jou dubbele master. Kan heel veel oorzaken voor zijn. Burnout, overleiden van een naaste, ziekte etc... aangezien jij in Winnen en Verliezen denkt en jij dan dus hebt verloren. Wat doe je dan? Maak je je zelf dan van kant?... En niet antwoorden het lukt me toch wel want ik zeg STEL.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef LXIV het volgende:
Die feels...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef LookAtMe het volgende:
Eindbaas gespot, Woon je ook nog thuis zodat je ruim 500 euro per maand uitspaart?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:44 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben werkeloos, heb een wajong uitkering, dus volgens ts zijn theorie ben ik hiervoor gemaakt.
Ik vind het prima, voel mij er goed bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:52 schreef Torstein het volgende:
[..]
Eindbaas gespot, Woon je ook nog thuis zodat je ruim 500 euro per maand uitspaart?
Zou willen dat ik dat ook had, Maar ben gemaakt om te werkenWoon niet thuis gelukkig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
Daar wordt voor gespaard en aan gewerkt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je dat werkelijk vindt waarom ga je dan niet studeren?
jezus christus ben je nou echt zo dom en blind? kijk eens wat vaker in de spiegelquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:45 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik heb wellicht controversiële opvattingen, maar ik ben zeker geen omhooggevallen bal nee. Ik kijk op niemand neer en in the end moet iedereen het inderdaad gewoon lekker zelf weten. Neemt niet weg dat je de acties van bepaalde mensen best negatief mag beoordelen.
- Af en toe wat dingen doen voor een uitzendbedrijf als ik krap zit. Verder studie en sociaal leven. Lijkt me gewoon normaal op je 21ste als aankomend vierdejaars student.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:56 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Mooi gesproken. Helemaal mee eens.
Maar TS ik heb nog geen antwoord op mijn vragen.
- stel jij faalt wel en haalt niet jou dubbele master. Kan heel veel oorzaken voor zijn. Burnout, overleiden van een naaste, ziekte etc... aangezien jij in Winnen en Verliezen denkt en jij dan dus hebt verloren. Wat doe je dan? Maak je je zelf dan van kant?... En niet antwoorden het lukt me toch wel want ik zeg STEL.
Zou het in onze maatschappij maar eens wat meer gaan om belonen van werk dat iemand verricht. De tendens van de laatste 10 jaar is dat dit steeds minder het geval is. Ik zie mensen hard zwoegen en elke dag van 8 tot 18 hard door werken voor simpel loon, en ik zie mensen met vermogen die vanuit hun tweede huis al 10 jaar niet meer werken toch meer verdienen door de extreem lage vermogensbelasting.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:41 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
- Af en toe wat dingen doen voor een uitzendbedrijf als ik krap zit. Verder studie en sociaal leven. Lijkt me gewoon normaal op je 21ste als aankomend vierdejaars student.
- Daar heb ik het helemaal niet over. Die mensen veroordeel ik helemaal niet. Weer pak je een uitzondering erbij terwijl die alleen maar de regel bevestigen.
Verder leven we hedentendage in een meritocratie --> Meritocratie[1](vrij vertaald: geregeerd door degenen die het verdienen) is een maatschappijmodel waarin de sociaal-economische positie van elk individu is gebaseerd op zijn of haar verdiensten (merites). Hierbij gaat het dus niet direct om de aanleg die men heeft, maar wat men met die aanleg doet.
Eigenlijk wat ik bedoel te zeggen. Twee dingen: 1. talent 2. benutten van dat talent. Jullie keuren met z'n allen dus de moderne maatschappij af..Maar ook niet geheel verwonderlijk met uitspraken als 'ik zit in een uitkering' en 'ik ben niet gemaakt iets te doen'.
Ook ondernemers hebben er gewoon hard voor moeten werken, maar door hun economische kennis te exploiteren zijn ze eerder binnen ja. Weer iemand die zijn talenten (economische kennis) optimaal heeft benut.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:51 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Zou het in onze maatschappij maar eens wat meer gaan om belonen van werk dat iemand verricht. De tendens van de laatste 10 jaar is dat dit steeds minder het geval is. Ik zie mensen hard zwoegen en elke dag van 8 tot 18 hard door werken voor simpel loon, en ik zie mensen met vermogen die vanuit hun tweede huis al 10 jaar niet meer werken toch meer verdienen door de extreem lage vermogensbelasting.
Wij stimuleren het hebben van vermogen, niet het verrichten van arbeid. Een pure focus op arbeid en presteren is dus een achterhaald principe uit de jaren 50/60 toen dat nog wel op ging. Over dertig jaar ga je waarschijnlijk zeggen "alsof het om vermogen gaat in het leven" om je nog steeds niet volledige gelukkige leven goed te praten tegenover je geslaagde tijdgenoten.
Erg positief beeld. Alleen blijkt dat het gros van het vermogen op dezelfde plek blijkt zitten, er is helemaal niet zoveel mobiliteit als jouw theorie doet vermoeden. Succesvolle ondernemers zijn ondernemers die al vermogen hadden. Er zijn er maar weinig die van van niks veel maken, en dat is al helemaal niet te voorspellen op basis van opleiding/talent.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:53 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ook ondernemers hebben er gewoon hard voor moeten werken, maar door hun economische kennis te exploiteren zijn ze eerder binnen ja. Weer iemand die zijn talenten (economische kennis) optimaal heeft benut.
Dit betwijfel ik. Werk is in toenemende mate de bron geworden van identiteit en zingeving. Niet voor niets blijven veel mensen die in een loterij veel geld hebben gewonnen, werken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
Sommige mensen doen net alsof werk hun grote roeping is, terwijl het gewoon gaat om brood op de plank. Maandelijks krijg je een salaris, in ruil voor het werk dat je doet. Zou je hetzelfde bedrag ook ontvangen zonder dat je ervoor moest werken, dan gingen heel veel mensen niet werken.
Dit inderdaad. Onlosmakelijk deel van je ontwikkeling.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik. Werk is in toenemende mate de bron geworden van identiteit en zingeving. Niet voor niets blijven veel mensen die in een loterij veel geld hebben gewonnen, werken.
Ligt wel aan het type werk. Maar zelfs laaggeschoold werk kan een bron zijn van zingeving, het gevoel nuttig bezig te zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:22 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Onlosmakelijk deel van je ontwikkeling.
Ja, en ik denk dat naarmate je meer intellectuele capaciteiten hebt, denkwerk je meer gelukkig maakt. Ken legio studenten die gestopt zijn met een studie en dan maar een jaar ongeschoold werk gaan doen. Die komen er vrijwel altijd snel genoeg achter hoe graag ze weer willen gaan studeren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:30 schreef Neuroscience het volgende:
Daarom is het ook belangrijker voor het individu werk te doen dat gelukkig maakt, dan werk te doen dat bij je intellectuele capaciteiten past, TS
We kunnen het gerust geestelijke armoede noemen als je zonder werk.geen zin aan je leven weet te geven.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik. Werk is in toenemende mate de bron geworden van identiteit en zingeving. Niet voor niets blijven veel mensen die in een loterij veel geld hebben gewonnen, werken.
Er is je al meerdere malen uitgelegd dat dit soort zaken per persoon verschillen en dat er meerdere manieren zijn waarop iemand die dat wil zichzelf kan ontplooien.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:22 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Onlosmakelijk deel van je ontwikkeling.
Ik zou onmiddellijk stoppen. Niet omdat ik te lui ben om wat te doen, maar omdat ik dan zou gaan doen wat ik écht leuk vind.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik heb ook Wajong (vanwege psychische problemen) en doe sinds een paar jaar vrijwilligerswerk bij een sportvereniging. Dat is echt het beste wat mij ooit is overkomen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:44 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben werkeloos, heb een wajong uitkering, dus volgens ts zijn theorie ben ik hiervoor gemaakt.
Ik vind het prima, voel mij er goed bij
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:41 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Verder leven we hedentendage in een meritocratie --> Meritocratie[1](vrij vertaald: geregeerd door degenen die het verdienen) is een maatschappijmodel waarin de sociaal-economische positie van elk individu is gebaseerd op zijn of haar verdiensten (merites).
Tof!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:54 schreef Joeri. het volgende:
Linkdump, stukje cabaret. Vanaf 0:50 gaat het het over precies deze discussie![]()
Geniaal, mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
Dit. Het is belangrijk dat je werkt om te leven, en niet leeft om te werken. Maar goed, een hele hoop mensen zijn tegenwoordig bijna geobsedeerd door geld, status, materialisme en succes. Wat uiteraard mag, maar totaal niet mijn ding is.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:39 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb ook Wajong (vanwege psychische problemen) en doe sinds een paar jaar vrijwilligerswerk bij een sportvereniging. Dat is echt het beste wat mij ooit is overkomen.
Snap niet waarom TS zich zo druk maakt om andere mensen.
buiten je werk denk jij inderdaad niet, zo blijkt uit je berichten hier. maar dat geldt niet voor anderen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:34 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja, en ik denk dat naarmate je meer intellectuele capaciteiten hebt, denkwerk je meer gelukkig maakt. Ken legio studenten die gestopt zijn met een studie en dan maar een jaar ongeschoold werk gaan doen. Die komen er vrijwel altijd snel genoeg achter hoe graag ze weer willen gaan studeren.
Dit.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:28 schreef fightclubTyler het volgende:
Nadat je dood bent, ben je weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |