Mijn enige ambitie is om zo weinig mogelijk moeite voor dingen te doen en ik zie niet in hoe het werk wat ik doe zou laten zien wat voor persoonlijkheid ik heb (het is compleet ander werk dan dat ik 10 jaar geleden deed) en al helemaal niet hoe dat structuur in mijn leven brengtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja. Maar dat werkt naar andere factoren in het leven. Ik heb zoveel mensen, waaronder goede vrienden, af zien zakken. Als slimme jongen onthaald, maar nu met moeite een hbo opleiding volgen. En niet alleen dat. Ook totaal stil gestaan in hun ontwikkeling. Praten nog precies zo als in VWO 5, terwijl je na een paar jaar toch wel mag verwachten dat je wat bij hebt geleerd. Sommige mensen blijven gewoon te lang in het verleden hangen en kijken niet naar de toekomst.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Praten nog precies zo als in VWO 5, terwijl je na een paar jaar toch wel mag verwachten dat je wat bij hebt geleerd.
Vanuit vwo naar HBO doorstromen is dus falen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja. Maar dat werkt naar andere factoren in het leven. Ik heb zoveel mensen, waaronder goede vrienden, af zien zakken. Als slimme jongen onthaald, maar nu met moeite een hbo opleiding volgen. En niet alleen dat. Ook totaal stil gestaan in hun ontwikkeling. Praten nog precies zo als in VWO 5, terwijl je na een paar jaar toch wel mag verwachten dat je wat bij hebt geleerd. Sommige mensen blijven gewoon te lang in het verleden hangen en kijken niet naar de toekomst.
Een zwakke persoonlijkheid klaarblijkelijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn enige ambitie is om zo weinig mogelijk moeite voor dingen te doen en ik zie niet in hoe het werk wat ik doe zou laten zien wat voor persoonlijkheid ik heb (het is compleet ander werk dan dat ik 10 jaar geleden deed) en al helemaal niet hoe dat structuur in mijn leven brengt
Ik leid overigens een zeer gelukkig leven
Nou, dat was misschien wel een slecht voorbeeld van mij ja. Ken inderdaad ook genoeg mensen die doelbewust voor het hbo kiezen. Maar jij bent zelf een slecht voorbeeld van wat ik bedoel: aan je motivatie te lezen heb jij over je keuze nagedacht, terwijl de mensen waar ik het over heb gewoon zijn afgezakt en doen alsof het een keuze is geweest.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:36 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Vanuit vwo naar HBO doorstromen is dus falen?
Je weet dat HBO meer gericht is op mensen die in de praktijk aan de slag willen en het WO een meer wetenschappelijke benadering heeft? En dat mensen die HBO doen dus misschien praktischer ingesteld zijn? (voorbeeld: ik ben ook van de uni naar het hbo gegaan omdat ik buiten wilde werken... ik voel me echter geen faal, ben nu juist opgeleid voor een richting waar mijn hart 100% achter staat en denk dat toch té weinig mensen dit nog kunnen zeggen!Maar idd, je krijgt heel veel gezeik over je heen als je besluit HBO te doen na de uni van mensen die zo denken als jij
).
Mijn cv?? Vmbo en een paar certificaten waar je niks aan hebtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Een zwakke persoonlijkheid klaarblijkelijk.
Tevens zou ik wel van iedereen hier nu willen weten hoe hun cv eruit ziet.
eerst anderen verwijten dat ze zwak zijn omdat ze discussies op de man gaan spelen en dan dit posten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
ze is geen slecht voorbeeld, zo zijn er zoveel die je nu allemaal over 'e'en kam scheertquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:41 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Nou, dat was misschien wel een slecht voorbeeld van mij ja. Ken inderdaad ook genoeg mensen die doelbewust voor het hbo kiezen. Maar jij bent zelf een slecht voorbeeld van wat ik bedoel: aan je motivatie te lezen heb jij over je keuze nagedacht, terwijl de mensen waar ik het over heb gewoon zijn afgezakt en doen alsof het een keuze is geweest.
Ik heb wellicht controversiële opvattingen, maar ik ben zeker geen omhooggevallen bal nee. Ik kijk op niemand neer en in the end moet iedereen het inderdaad gewoon lekker zelf weten. Neemt niet weg dat je de acties van bepaalde mensen best negatief mag beoordelen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:42 schreef Joeri. het volgende:
[..]
eerst anderen verwijten dat ze zwak zijn omdat ze discussies op de man gaan spelen en dan dit posten.
Tevens is het vrij opmerkelijk dat jij verbaasd was dat iemand jou arrogant noemde. Vind je ook niet
Je beweert in je o.p. dat het werk dat iemand doet z'n persoonlijkheid weergeeft. Je weet helemaal niet watvoor werk ik doe maar toch trek al je conclusie. Dat is natuurlijk wat vreemdquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:45 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik heb wellicht controversiële opvattingen, maar ik ben zeker geen omhooggevallen bal nee.
Dit inderdaad, tenzij je iemand goed kent kun je hier niet echt een oordeel over vellen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:44 schreef Joeri. het volgende:
[..]
ze is geen slecht voorbeeld, zo zijn er zoveel die je nu allemaal over 'e'en kam scheert
Ik ken je inderdaad niet, maar kom op, ''ik wil zo weinig mogelijk voor dingen doen'' klinkt toch behoorlijk zwak.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je beweert in je o.p. dat het werk dat iemand doet z'n persoonlijkheid weergeeft. Je weet helemaal niet watvoor werk ik doe maar toch trek al je conclusie. Dat is natuurlijk wat vreemd
Mag je me uitleggen waarom ik een zwakke persoonlijkheid zou hebben omdat ik zo weinig mogelijk moeite voor dingen wil doen. Ik ervaar juist dat het belangrijk is sterk in je schoenen te staan om dat vol te kunnen houden.
Nou, dat zal in jouw geval echt wel meevallen hoor.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:47 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dit inderdaad, tenzij je iemand goed kent kun je hier niet echt een oordeel over vellen.
Genoeg mensen die mij dus ook een complete faal vinden hoor. Ik ben er echter niet minder gelukkig om. Zij blijkbaar wel.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:53 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik ken je inderdaad niet, maar kom op, ''ik wil zo weinig mogelijk voor dingen doen'' klinkt toch behoorlijk zwak.
Ik noem het slim. Ik zie niet in waarom ik beter af zou zijn als hoe ik nu leef het gevolg zou zijn van keihard werken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:53 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik ken je inderdaad niet, maar kom op, ''ik wil zo weinig mogelijk voor dingen doen'' klinkt toch behoorlijk zwak.
Ik noem het dom/naïef. Niet inzien dat af en toe hard werken erbij hoort om iets te bereiken en de weg naar echt geluk niet per se een opeenhoping van zoveel mogelijk kortstondige genotjes is.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik noem het slim. Ik zie niet in waarom ik beter af zou zijn als hoe ik nu leef het gevolg zou zijn van keihard werken.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:05 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik noem het dom/naïef. Niet inzien dat af en toe hard werken erbij hoort om iets te bereiken en de weg naar echt geluk niet per se een opeenhoping van zoveel mogelijk kortstondige genotjes is.
Wat bedoel je dan met bereiken, hebben we het dan over materiële zaken en maatschappelijke positie?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:05 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik noem het dom/naïef. Niet inzien dat af en toe hard werken erbij hoort om iets te bereiken en de weg naar echt geluk niet per se een opeenhoping van zoveel mogelijk kortstondige genotjes is.
Hangt af van je persoonlijke definitie van geluk he... dat is voor iedereen natuurlijk anders.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:05 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:11 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Hangt af van je persoonlijke definitie van geluk he... dat is voor iedereen natuurlijk anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |