abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143166496
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:30 schreef Neuroscience het volgende:
Daarom is het ook belangrijker voor het individu werk te doen dat gelukkig maakt, dan werk te doen dat bij je intellectuele capaciteiten past, TS ;)
Ja, en ik denk dat naarmate je meer intellectuele capaciteiten hebt, denkwerk je meer gelukkig maakt. Ken legio studenten die gestopt zijn met een studie en dan maar een jaar ongeschoold werk gaan doen. Die komen er vrijwel altijd snel genoeg achter hoe graag ze weer willen gaan studeren.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:35:41 #202
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143166544
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:18 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dit betwijfel ik. Werk is in toenemende mate de bron geworden van identiteit en zingeving. Niet voor niets blijven veel mensen die in een loterij veel geld hebben gewonnen, werken.
We kunnen het gerust geestelijke armoede noemen als je zonder werk.geen zin aan je leven weet te geven.
Moet je je ééns voorstellen dat toen we nog in holen woonden, een jager zou zeggen:"Nou er is genoeg vlees, het hele dorp heeft te vreten maar ik ga toch nog effe jagen want ik ben nog niet aan m'n uren deze week en ik weet eigenlijk niet goed wat anders zou moeten gaan doen
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:48:37 #203
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_143166949
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:22 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Onlosmakelijk deel van je ontwikkeling.
Er is je al meerdere malen uitgelegd dat dit soort zaken per persoon verschillen en dat er meerdere manieren zijn waarop iemand die dat wil zichzelf kan ontplooien.
Krekker is de bom!
pi_143167592
Dat is meer een reactie op kortzichtige kneuzen die opleiding/werk als enige belangrijke vinden om iemand te beoordelen (vaak omdat ze zelf niets anders hebben om trots op te zijn).

Maar in het geval mensen het gebruiken als excuus voor hun gebrek aan een beetje ambitie heb je wel gelijk.
pi_143168027
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:18 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dit betwijfel ik. Werk is in toenemende mate de bron geworden van identiteit en zingeving. Niet voor niets blijven veel mensen die in een loterij veel geld hebben gewonnen, werken.
Ik zou onmiddellijk stoppen. Niet omdat ik te lui ben om wat te doen, maar omdat ik dan zou gaan doen wat ik écht leuk vind.
pi_143168036
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef hoink581 het volgende:
Ok
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_143168517
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:44 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben werkeloos, heb een wajong uitkering, dus volgens ts zijn theorie ben ik hiervoor gemaakt.
Ik vind het prima, voel mij er goed bij :)
Ik heb ook Wajong (vanwege psychische problemen) en doe sinds een paar jaar vrijwilligerswerk bij een sportvereniging. Dat is echt het beste wat mij ooit is overkomen.

Snap niet waarom TS zich zo druk maakt om andere mensen.
pi_143168639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:41 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Verder leven we hedentendage in een meritocratie --> Meritocratie[1](vrij vertaald: geregeerd door degenen die het verdienen) is een maatschappijmodel waarin de sociaal-economische positie van elk individu is gebaseerd op zijn of haar verdiensten (merites).
  donderdag 7 augustus 2014 @ 19:54:25 #209
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_143174489

Linkdump, stukje cabaret. Vanaf 0:50 gaat het het over precies deze discussie :)

Geniaal, mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  donderdag 7 augustus 2014 @ 19:59:57 #210
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143174653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:54 schreef Joeri. het volgende:

Linkdump, stukje cabaret. Vanaf 0:50 gaat het het over precies deze discussie :)

Geniaal, mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
Tof!
Ik zeg dat toevallig ook altijd als ze vragen wat doe je tegenwoordig :)
pi_143175076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:39 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb ook Wajong (vanwege psychische problemen) en doe sinds een paar jaar vrijwilligerswerk bij een sportvereniging. Dat is echt het beste wat mij ooit is overkomen.

Snap niet waarom TS zich zo druk maakt om andere mensen.
Dit. Het is belangrijk dat je werkt om te leven, en niet leeft om te werken. Maar goed, een hele hoop mensen zijn tegenwoordig bijna geobsedeerd door geld, status, materialisme en succes. Wat uiteraard mag, maar totaal niet mijn ding is.

Ik vind het alleen jammer dat je tegenwoordig alleen nog maar beoordeeld word op wat je doet qua werk, en niet meer op wie je bent qua persoon.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_143175849
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:34 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Ja, en ik denk dat naarmate je meer intellectuele capaciteiten hebt, denkwerk je meer gelukkig maakt. Ken legio studenten die gestopt zijn met een studie en dan maar een jaar ongeschoold werk gaan doen. Die komen er vrijwel altijd snel genoeg achter hoe graag ze weer willen gaan studeren.
buiten je werk denk jij inderdaad niet, zo blijkt uit je berichten hier. maar dat geldt niet voor anderen.
pi_143182516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:28 schreef fightclubTyler het volgende:
Nadat je dood bent, ben je weg.
Dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')