Dit dus best wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef LookAtMe het volgende:
Het leven gaat ook niet om werken en opleiding. Al had ik gewild dat ik dat vroeger wel dacht, dan was ik nu niet zo'n niksnut geweest.
Werken, dat bevalt ook prima verder hoor maar toch jammer dat ik eigenlijk geen noemenswaardig diploma heb.quote:
Wat voor diploma?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:18 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Werken, dat bevalt ook prima verder hoor maar toch jammer dat ik eigenlijk geen noemenswaardig diploma heb.
Als je dat werkelijk vindt waarom ga je dan niet studeren?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:18 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Werken, dat bevalt ook prima verder hoor maar toch jammer dat ik eigenlijk geen noemenswaardig diploma heb.
Thuis studie ofzo?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je dat werkelijk vindt waarom ga je dan niet studeren?
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vol je agenda verder is.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij valt zoiets vies tegen,
En je moet ook wel die shit snappenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vol je agenda verder is.
Waarom? Ontspannen hoort er ook bij, anders heb je geen balans.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En sommige mensen worden ook daar voor gemaakt. Kan er alleen maar respect voor hebben als iemand bereid is de leuke dingen des levens te laten varen en met enorme toewijding voor hun werk inzetten.
Onzin.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Roken het volgende:
[..]
Helaas kunnen sommige mensen die al een full-time baan hebben niet meer op dinsdag of donderdag helemaal van het padje af gaan.
Wanneer iemand plezier en voldoening haalt uit zijn werk prima. LXIV heeft het echter over mensen die simpelweg niet hebben nagedacht over wat ze echt willen in het leven om er dan daarna (te) laat achter te komen dat ze eigenlijk nooit hebben gedaan wat ze leuk vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En sommige mensen worden ook daar voor gemaakt. Kan er alleen maar respect voor hebben als iemand bereid is de leuke dingen des levens te laten varen en met enorme toewijding voor hun werk inzetten.
Wie zegt dat die mensen per se hun intellectuele capaciteiten moeten/willen benutten tijdens hun werk?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:56 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een laffe tak. Bij ieder werk horen de minder leuke dingen en de leuke dingen. Daarvoor weglopen is gewoon triest. En intelligente mensen die buschauffeur worden kunnen hun intellectuele capaciteiten niet kwijt, waardoor ze ook ongelukkig worden. Je neemt toch ook geen domme vrouw alleen omdat ze je niet tegenspreekt?
quote:Christopher Michael Langan (born c. 1952) is an American autodidact with an IQ reported to be between 195 and 210.[1]He achieved a score of 47 out of 48 on Ronald K. Hoeflin's Mega Test which correlates to an IQ of around 190. He has been described as "the smartest man in America" by the media.[2] Langan has developed a "theory of the relationship between mind and reality" which he calls the "Cognitive-Theoretic Model of the Universe (CTMU)".[3][4]
[...]
He took a string of labor-intensive jobs, and by his mid-40s had been a construction worker, cowboy, forest service firefighter, farmhand, and, for over twenty years, a bouncer on Long Island. He says he developed a "double-life strategy": on one side a regular guy, doing his job and exchanging pleasantries, and on the other side coming home to perform equations in his head, working in isolation on his Cognitive-Theoretic Model of the Universe.[8]
http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langan
Wat versta je onder 'hard werken voor je zaak'?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:12 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
EN hard werken voor je zaak.
Als je niet begrijpt dat het discussies m.b.t. wat belangrijk is in het leven, drijfveren, doelen, etc, even buiten de primaire levensbehoeften om, zo subjectief zijn als het maar kan, dan betwijfel ik of het uberhaupt zin heeft met jou zo'n gesprek aan te gaan.quote:
Wat nou 'gemaakt'quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
dit dus. Die mensen die er op late leeftijd achterkomen kunnen zichzelf wel voor hun harsens slaan. En terecht. Gelukkig zijn er ook mensen die dit wel tijdig inzien en weten te consolideren. Als de situatie het toelaat overigens, want niet iedereen heeft die keus (en de wijsheid), helaas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij wordt dit meer bedoeld voor mensen die 60 uur per week werken en de rest van hun tijd in de file staan en er op hun 55-ste achterkomen dat ze nooit iets gedaan hebben wat ze leuk vonden.
Die keuze in Nederland gaat vaak dan om de 3e vakantie of het type auto wat je rijdt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:06 schreef Sosa het volgende:
Jezus wat een bullshit in dit topic. TS begrijpt blijkbaar echt niet waar om het gaat, met uitspraken als deze:
dit dus. Die mensen die er op late leeftijd achterkomen kunnen zichzelf wel voor hun harsens slaan. En terecht. Gelukkig zijn er ook mensen die dit wel tijdig inzien en weten te consolideren. Als de situatie het toelaat overigens, want niet iedereen heeft die keus (en de wijsheid), helaas.
inderdaad, ik snap dat echt niet. Zoiets zie je toch aankomen..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die keuze in Nederland gaat vaak dan om de 3e vakantie of het type auto wat je rijdt.
En hoeveel vrouwen zijn er niet die hun kinderen hun hele jeugd in de dagopvang hebben gehad en nu spijt hebben dat ze ze niet hebben zien opgroeien.
Op een gegeven moment zitten die mensen in zo'n flow dat ze er niet aan toe komen om eens bewust te worden en hun leven te aanschouwen. In die paar weken vakantie zijn ze zo uitgeput dat ze niet van hun strandbedje afkomen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:17 schreef Sosa het volgende:
[..]
inderdaad, ik snap dat echt niet. Zoiets zie je toch aankomen..
Genoeg stellen om mij heen die beide fulltime (+ de rest) werken, een tophypotheek hebben en iedere avond om 22u uitgeblust op de bank liggen om vervolgens in het weekend de standaard zaken af te werken. En 36u werken zit er niet in, want dat kan niet ivm de hoge bijtelling van de extra luxe lease autoVermoeiend.
True story.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef LookAtMe het volgende:
Het leven gaat ook niet om werken en opleiding. Al had ik gewild dat ik dat vroeger wel dacht, dan was ik nu niet zo'n niksnut geweest.
Waarom mijn man? Als ik toch tevreden ben met een niet al te duur huisje/appartement dat gewoon kan betalen met mijn werk, en mijn oude dag kan slijten? Waarom zou ik heel veel moeten werken om een Porsche te betalen en er later achter te komen dat ik er geen fuck aan heb.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het er alleen om gaat, maar dat het een zeer belangrijk deel vormt van iemands leven. Te belangrijk om falen hierin af te doen als irrelevant.
Niet iedereen wilt een hoge baan met hoge verantwoordelijkheden omdat je dan ook altijd daar moet zijn. Ik verdien liever gemiddeld of iets meer en werk 30 uur per week en leef eenvoudig zonder vakanties en dure wagens, dan dat ik me uit het zweet moet werken. Ik heb spiritualiteit daar zit veel meer in...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef cherishable het volgende:
Een topic gesponsord door de EO? Desalniettemin: zeer eens. Denk dat het te maken heeft met een ontbreken aan ambitie. Wat ik vooral enorm zielig vind voor die mensen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:06 schreef Sosa het volgende:
Wat nou 'gemaakt'Niemand wordt gemaakt om iets te doen of ergens te werken.
Mooi gesproken. Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:24 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
True story.
[..]
Waarom mijn man? Als ik toch tevreden ben met een niet al te duur huisje/appartement dat gewoon kan betalen met mijn werk, en mijn oude dag kan slijten? Waarom zou ik heel veel moeten werken om een Porsche te betalen en er later achter te komen dat ik er geen fuck aan heb.
[..]
Niet iedereen wilt een hoge baan met hoge verantwoordelijkheden omdat je dan ook altijd daar moet zijn. Ik verdien liever gemiddeld of iets meer en werk 30 uur per week en leef eenvoudig zonder vakanties en dure wagens, dan dat ik me uit het zweet moet werken. Ik heb spiritualiteit daar zit veel meer in...
Ik zou veel liever yoga lessen geven dan een hoge pief zijn bij een of ander bedrijf, met dat eerste zal ik stukken minder verdienen maar ik doe wel iedere dag dat wat ik wil doen met plezier. Ben ik dan minder dan een hoge pief? Die hoge pief zit wat op kantoor te stressen, en mensen te ontslaan ik leer mensen dan yoga en hoe ze rust in hun leven kunnen brengen.
Ja ja...
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:56 schreef Tomansss het volgende:
- heb jij zelf wel een bijbaantje waar je echt moet werken (dus niet bij paps op kantoor)?
ik ben op de wereld gezet om zo min mogelijk te werkenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Iets te vaak wordt deze zin mij door de strot geduwd. Aan iemands werk of opleiding kun je wel degelijk een deel van iemands karakter aflezen. Voor mij is het veel belangrijker wat iemand met zijn talenten doet. Niets mis met de buschauffeur of de putjesschepper, zolang dat is waarvoor zij op de wereld gezet zijn. Sterker nog, met sommigen van deze mensen is het nog een stuk prettiger communiceren dan een omhooggevallen hbo bedrijfskunde student of iets dergelijks. Al zal je er niet zo snel echt bevriend mee raken.
Maar toch worden dergelijke uitlatingen te vaak gebruikt om mensen die er niks van gebakken hebben, te rechtvaardigen. Iedereen heeft bepaalde kwaliteiten van zijne heer gekregen en karakter en mentaliteit bepaalt wat je ermee doet. En daarop mogen mensen elkaar best beoordelen. Ik zal niet snel iemand als 'minder' betitelen, in principe zijn we immers gelijkwaardig maar het moge duidelijk zijn dat je van succesvolle mensen meer leert.
Klacht: mensen die hun falen en lagere maatschappelijke positie wegwuiven door te beweren dat het niet om werk/opleiding gaat in het leven terwijl dat naast vriendschap/familie zo ongeveer datgene is wat iemands leven structuur geeft en iemands persoonlijkheid tot op zekere hoogte weergeeft.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik ben op de wereld gezet om zo min mogelijk te werken
Inderdaad. Je moet dan met je pittige-korte-haar-vrouw en je vmbo-koters op de bank zitten en Shownieuws kijken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als je dat op je 45e nog doet ben je sws loser
Het mooie is dat hij zelf zegt geweldige argumenten te hebben, maar in feite alles de wind in slaat wat de anderen aanhalen. Puberaal gebrabbel van deze ts die nog helemaal niet weet wat echt werken inhoud.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:56 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Mooi gesproken. Helemaal mee eens.
Maar TS ik heb nog geen antwoord op mijn vragen.
- heb jij zelf wel een bijbaantje waar je echt moet werken (dus niet bij paps op kantoor)?
- stel jij faalt wel en haalt niet jou dubbele master. Kan heel veel oorzaken voor zijn. Burnout, overleiden van een naaste, ziekte etc... aangezien jij in Winnen en Verliezen denkt en jij dan dus hebt verloren. Wat doe je dan? Maak je je zelf dan van kant?... En niet antwoorden het lukt me toch wel want ik zeg STEL.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij wordt dit meer bedoeld voor mensen die 60 uur per week werken en de rest van hun tijd in de file staan en er op hun 55-ste achterkomen dat ze nooit iets gedaan hebben wat ze leuk vonden.
Die feels...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef LookAtMe het volgende:
Eindbaas gespot, Woon je ook nog thuis zodat je ruim 500 euro per maand uitspaart?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:44 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben werkeloos, heb een wajong uitkering, dus volgens ts zijn theorie ben ik hiervoor gemaakt.
Ik vind het prima, voel mij er goed bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:52 schreef Torstein het volgende:
[..]
Eindbaas gespot, Woon je ook nog thuis zodat je ruim 500 euro per maand uitspaart?
Zou willen dat ik dat ook had, Maar ben gemaakt om te werkenWoon niet thuis gelukkig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
Daar wordt voor gespaard en aan gewerkt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je dat werkelijk vindt waarom ga je dan niet studeren?
jezus christus ben je nou echt zo dom en blind? kijk eens wat vaker in de spiegelquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:45 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ik heb wellicht controversiële opvattingen, maar ik ben zeker geen omhooggevallen bal nee. Ik kijk op niemand neer en in the end moet iedereen het inderdaad gewoon lekker zelf weten. Neemt niet weg dat je de acties van bepaalde mensen best negatief mag beoordelen.
- Af en toe wat dingen doen voor een uitzendbedrijf als ik krap zit. Verder studie en sociaal leven. Lijkt me gewoon normaal op je 21ste als aankomend vierdejaars student.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:56 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Mooi gesproken. Helemaal mee eens.
Maar TS ik heb nog geen antwoord op mijn vragen.
- stel jij faalt wel en haalt niet jou dubbele master. Kan heel veel oorzaken voor zijn. Burnout, overleiden van een naaste, ziekte etc... aangezien jij in Winnen en Verliezen denkt en jij dan dus hebt verloren. Wat doe je dan? Maak je je zelf dan van kant?... En niet antwoorden het lukt me toch wel want ik zeg STEL.
Zou het in onze maatschappij maar eens wat meer gaan om belonen van werk dat iemand verricht. De tendens van de laatste 10 jaar is dat dit steeds minder het geval is. Ik zie mensen hard zwoegen en elke dag van 8 tot 18 hard door werken voor simpel loon, en ik zie mensen met vermogen die vanuit hun tweede huis al 10 jaar niet meer werken toch meer verdienen door de extreem lage vermogensbelasting.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:41 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
- Af en toe wat dingen doen voor een uitzendbedrijf als ik krap zit. Verder studie en sociaal leven. Lijkt me gewoon normaal op je 21ste als aankomend vierdejaars student.
- Daar heb ik het helemaal niet over. Die mensen veroordeel ik helemaal niet. Weer pak je een uitzondering erbij terwijl die alleen maar de regel bevestigen.
Verder leven we hedentendage in een meritocratie --> Meritocratie[1](vrij vertaald: geregeerd door degenen die het verdienen) is een maatschappijmodel waarin de sociaal-economische positie van elk individu is gebaseerd op zijn of haar verdiensten (merites). Hierbij gaat het dus niet direct om de aanleg die men heeft, maar wat men met die aanleg doet.
Eigenlijk wat ik bedoel te zeggen. Twee dingen: 1. talent 2. benutten van dat talent. Jullie keuren met z'n allen dus de moderne maatschappij af..Maar ook niet geheel verwonderlijk met uitspraken als 'ik zit in een uitkering' en 'ik ben niet gemaakt iets te doen'.
Ook ondernemers hebben er gewoon hard voor moeten werken, maar door hun economische kennis te exploiteren zijn ze eerder binnen ja. Weer iemand die zijn talenten (economische kennis) optimaal heeft benut.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:51 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Zou het in onze maatschappij maar eens wat meer gaan om belonen van werk dat iemand verricht. De tendens van de laatste 10 jaar is dat dit steeds minder het geval is. Ik zie mensen hard zwoegen en elke dag van 8 tot 18 hard door werken voor simpel loon, en ik zie mensen met vermogen die vanuit hun tweede huis al 10 jaar niet meer werken toch meer verdienen door de extreem lage vermogensbelasting.
Wij stimuleren het hebben van vermogen, niet het verrichten van arbeid. Een pure focus op arbeid en presteren is dus een achterhaald principe uit de jaren 50/60 toen dat nog wel op ging. Over dertig jaar ga je waarschijnlijk zeggen "alsof het om vermogen gaat in het leven" om je nog steeds niet volledige gelukkige leven goed te praten tegenover je geslaagde tijdgenoten.
Erg positief beeld. Alleen blijkt dat het gros van het vermogen op dezelfde plek blijkt zitten, er is helemaal niet zoveel mobiliteit als jouw theorie doet vermoeden. Succesvolle ondernemers zijn ondernemers die al vermogen hadden. Er zijn er maar weinig die van van niks veel maken, en dat is al helemaal niet te voorspellen op basis van opleiding/talent.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:53 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ook ondernemers hebben er gewoon hard voor moeten werken, maar door hun economische kennis te exploiteren zijn ze eerder binnen ja. Weer iemand die zijn talenten (economische kennis) optimaal heeft benut.
Dit betwijfel ik. Werk is in toenemende mate de bron geworden van identiteit en zingeving. Niet voor niets blijven veel mensen die in een loterij veel geld hebben gewonnen, werken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
Sommige mensen doen net alsof werk hun grote roeping is, terwijl het gewoon gaat om brood op de plank. Maandelijks krijg je een salaris, in ruil voor het werk dat je doet. Zou je hetzelfde bedrag ook ontvangen zonder dat je ervoor moest werken, dan gingen heel veel mensen niet werken.
Dit inderdaad. Onlosmakelijk deel van je ontwikkeling.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik. Werk is in toenemende mate de bron geworden van identiteit en zingeving. Niet voor niets blijven veel mensen die in een loterij veel geld hebben gewonnen, werken.
Ligt wel aan het type werk. Maar zelfs laaggeschoold werk kan een bron zijn van zingeving, het gevoel nuttig bezig te zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:22 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Onlosmakelijk deel van je ontwikkeling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |