wat is de vraag?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh ja, en dat jij het niet veel vindt?
Ja doe maarquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is de vraag?
ik vind dat er gezien de afschuwelijke hoeveelheid munitie die er hier op een dichtbevolkt gebied zijn afgevuurd er heel weinig slachtoffers zijn gevallen
dat lijkt mij interessant want als je de oorzaak weet kun je een aantal conclusies trekken
maar ik wil ook wel gaan huilen over het leed van al die arme mensen natuurlijk als je dat liever hebt
Hoeveel doden schat men dat er inmiddels gevallen zijn in het conflict in Oekraine, maidan protesten en MH17 inbegrepen? Nog geen 2000 dacht ik.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:24 schreef sp3c het volgende:
toch valt 2000 doden nog wel mee gezien het geweld van de afgelopen maand
veldslagje bij Chora in afghanistan kostte naar schatting 200 levens om maar wat te noemen
beter dan de meesten gok ikquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kan je je wel enigszins inleven hoe het is voor die mensen daar ?
Kinderachtig dit. Als ik een foto zie van een dood kindje, doet mij dat iets.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kan je je wel enigszins inleven hoe het is voor die mensen daar ?
Oh had ik het toch goedquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Het is de verontwaardigDe wereld en niet verontwaardigTe.
Ja! Doe eens!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar ik wil ook wel gaan huilen over het leed van al die arme mensen natuurlijk als je dat liever hebt
Dat zeg ik toch niet. Hij zegt dat het hem persoonlijk niet boeidquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kinderachtig dit. Als ik een foto zie van een dood kindje, doet mij dat iets.
Maar verder heeft dit conflict totaal geen invloed op mijn functioneren of wat dan ook.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Hij zegt dat het hem persoonlijk niet boeid t
Okequote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
beter dan de meesten gok ik
doet er alleen niet zo heel veel toe, dat oorlog kut is weet je al vanaf de basisschool neem ik aan, daar valt niet echt een discussie over te voeren
2quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:24 schreef sp3c het volgende:
toch valt 2000 doden nog wel mee gezien het geweld van de afgelopen maand
veldslagje bij Chora in afghanistan kostte naar schatting 200 levens om maar wat te noemen
Wat niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Hij zegt dat het hem persoonlijk niet boeid
Dat zei die erna ja . Wat hap jij nou de hele tijd.....quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat niet?
Als hij een foto ziet van een dood kindje, dan doet hem dat wel degelijk iets.
?quote:
Zwaktebod.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat niet?
Als hij een foto ziet van een dood kindje, dan doet hem dat wel degelijk iets.
Ik hap wanneer ik wil meid, zeker wanneer je iets doms zegt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zei die erna ja . Wat hap jij nou de hele tijd.....
Keep it cool.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hap wanneer ik wil meid, zeker wanneer je iets doms zegt.
Trololololololoquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hap wanneer ik wil meid, zeker wanneer je iets doms zegt.
owzoquote:
Klopt, maar ergens snap ik de reactie van Yasmin enzo ook wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
owzo
ik vind het echt apart, ben best benieuwd waar het verschil inzit
zijn de palestijnen de Israeli's te slim af?
richten de Israeli's meer op de infrastructuur?
kan vanalles zijn
ja daar wil ik best in meegaan maar daarvoor zit ik niet in dit soort topics eerlijk gezegdquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar ergens snap ik de reactie van Yasmin enzo ook wel.
Het is strikt gezien weinig, maar nog steeds teveel.
Het is ook beetje raar om conflicten met elkaar te gaan vergelijken. Voor die mensen daar maakt het het niet minder erg als er ergens anders meer slachtoffers zijn gevallen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar ergens snap ik de reactie van Yasmin enzo ook wel.
Het is strikt gezien weinig, maar nog steeds teveel.
Misschien zaten ze wel allemaal in de tunnels die niet gevonden zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
owzo
ik vind het echt apart, ben best benieuwd waar het verschil inzit
zijn de palestijnen de Israeli's te slim af?
richten de Israeli's meer op de infrastructuur?
kan vanalles zijn
nee maar er worden een heleboel dingen geroepen over de intensiteit en de proportionaliteit van de Israelische acties en als je daar iets zinnigs over wilt zeggen dan moet je ze wel in een bepaald perspectief plaatsenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is ook beetje raar om conflicten met elkaar te gaan vergelijken. Voor die mensen daar maakt het het niet minder erg als er ergens anders meer slachtoffers zijn gevallen.
kan ook, wie het weet mag het zeggen wmbquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien zaten ze wel allemaal in de tunnels die niet gevonden zijn
Alleen al als je intensiteit vergelijkt met die van de aanvallen vanuit Gaza kan je al stellen dat ze te extreem zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee maar er worden een heleboel dingen geroepen over de intensiteit en de proportionaliteit van de Israelische acties en als je daar iets zinnigs over wilt zeggen dan moet je ze wel in een bepaald perspectief plaatsen
simpelweg roepen dat het zo grof is en dat de grenzen steeds verder weg lijken te schuiven omdat op dat ene youtube filmpje een hele straat werd platgegooid is te gemakkelijk
Het aantal burgerslachtoffers valt reuze mee , voor zo,n drukbevolkt gebied.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is ook beetje raar om conflicten met elkaar te gaan vergelijken. Voor die mensen daar maakt het het niet minder erg als er ergens anders meer slachtoffers zijn gevallen.
nee dat kan nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Alleen al als je intensiteit vergelijkt met die van de aanvallen vanuit Gaza kan je al stellen dat ze te extreem zijn
zijn toch geen vergelijkbare situaties?quote:
Nou Israël heeft dit toch gerechtvaardigd door in het begin te zeggen dat het zelfverdediging was, omdat Hamas maar de hele tijd aanviel. Als het zelfverdediging was hadden ze met een gelijke niveau terug moeten reageren. Dat hebben ze niet gedaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn toch geen vergelijkbare situaties?
Hamas schiet raketten en mortieren, Israel valt aan met vliegtuigen en tanks
de vraag hoe ver Israel dan kan gaan als reactie op die dingen kun je niet beantwoorden met 'ze schieten er maar een paar' want het internationaal recht heeft hier simpelweg geen regels voor
dan moet je kijken naar hoe anderen op dit soort zaken reageren
je kunt in een discussie over die nederzettingen ook niet reageren met 'jamaar de palestijnen hebben veel meer huizen, wat zeuren ze nou?????'
Voor een drukbevolkt gebied die zo groot is als Texel?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef meth1745 het volgende:
Het aantal Belgische slachtoffers in WO1 wordt op 6000 geschat. Dat is de geschiedenis ingegaan als "the rape of Belgium".
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Rape_of_Belgium
Dan lijken 2000 doden op twee weken me niet weinig.
tijdens het Duitse bombardement op Rotterdam vielen 1000 dodenquote:Op [quote]
[b]Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef meth1745 het volgende:
Het aantal Belgische slachtoffers in WO1 wordt op 6000 geschat. Dat is de geschiedenis ingegaan als "the rape of Belgium".
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Rape_of_Belgium
Dan lijken 2000 doden op twee weken me niet weinig.
nee dat moet helemaal nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou Israël heeft dit toch gerechtvaardigd door in het begin te zeggen dat het zelfverdediging was, omdat Hamas maar de hele tijd aanviel. Als het zelfverdediging was hadden ze met een gelijke niveau terug moeten reageren. Dat hebben ze niet gedaan.
Dan is het geen zelfverdediging toch ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat moet helemaal niet
je wil zo hard terugslaan dat de vijand het eens uit zijn hoofd laat om het nog eens te proberen maar het hoofd in kwestie is nogal hard
waarom niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan is het geen zelfverdediging toch ?
Noodweerexces :quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
voor mijn part noem je het noodweerexces maar wmb is zelfverdediging sowieso een term die beide partijen al een jaar of 40 niet meer mogen gebruiken
Noodweerexces. Omg. Gebruik geen termen waarvan je de definitie niet kent. Noodweerexces is in een noodweersituatie vanwege een hevige gemoedstoestand een disproportionele reactie geven. Dat is als je een inbreker op heterdaad betrapt en tijdens de schermutseling net teveel klappen geeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
voor mijn part noem je het noodweerexces maar wmb is zelfverdediging sowieso een term die beide partijen al een jaar of 40 niet meer mogen gebruiken
ja want er zat een week niets tussen van beide kampen voor Israel haar plannetje uit begon te voeren??quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Noodweerexces. Omg. Gebruik geen termen waarvan je de definitie niet kent. Noodweerexces is in een noodweersituatie vanwege een hevige gemoedstoestand een disproportionele reactie geven. Dat is als je een inbreker op heterdaad betrapt en tijdens de schermutseling net teveel klappen geeft.
Dat kan je nooit, maar dan ook nooit vergelijken met koudbloedige raketaanvallen waarvan voorafgaand aan het afvuren alle risico's ingecalculeerd zijn.
Dus als ik een poging doe om jou te slaan, mag jij eerst een week lang plannen maken om mij te vermoorden, vervolgens je plannen uitvoeren, waarbij je naast mij ook mijn familie vermoord en dan kan jij nog steeds een beroep op noodweerexces doen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou het is ook niet zo dat als ze niet hadden gereageerd Hamas ze op dat moment van de kaart had geveegd toch ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:25 schreef sp3c het volgende:
niet dat ik de reactie echt disproportioneel vind overigens
Dat is wel hun doel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou het is ook niet zo dat als ze niet hadden gereageerd Hamas ze op dat moment van de kaart had geveegd toch ?
Dus?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar we weten allemaal wel en zij zelf ook dat ze dat niet gaat lukken.
Jaaaaa maar de vraag was of het wel een gepaste reactie was gezien de kans dat Hamas Israël van de kaart veegt ..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Je mag je toch beschermen tegenover een terreur organisatie die je van de kaart wil vegen?
De reactie van Israel was in mijn ogen niet disproportioneel nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jaaaaa maar de vraag was of het wel een gepaste reactie was gezien de kans dat Hamas Israël van de kaart veegt ..
okquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Ceberut het volgende:
De Israëli's zijn ontoerekeningsvatbaar wegens hun geestelijke toestand. Subsidiair is er afwezigheid van alle schuld. Hoe konden de Israëli's weten dat er in Gaza ook burgers aanwezig waren? Daarnaast hebben ze flyers gedropt en mensen telefonisch gewaarschuwd. Eigenlijk hebben alle Palestijnen gewoon zelfmoord gepleegd. Als er dan al een straf volgt, dan moet dus matiging volgen.
stel je niet aanquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Ceberut het volgende:
De Israëli's zijn ontoerekeningsvatbaar wegens hun geestelijke toestand. Subsidiair is er afwezigheid van alle schuld. Hoe konden de Israëli's weten dat er in Gaza ook burgers aanwezig waren? Daarnaast hebben ze flyers gedropt en mensen telefonisch gewaarschuwd. Eigenlijk hebben alle Palestijnen gewoon zelfmoord gepleegd. Als er dan al een straf volgt, dan moet dus matiging volgen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De reactie van Israel was in mijn ogen niet disproportioneel nee.
De reactie kan überhaupt niet disproportioneel zijn, aangezien zij het uitverkoren volk zijn. Alles wat zij doen is proportioneel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De reactie van Israel was in mijn ogen niet disproportioneel nee.
Tenzij er sprake is van noodweerexces.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Ik ga maar ff met je mee:
Stel jij bent 2.10. En ik ben 1..55 en fysiek veel zwakker. Tis duidelijk dat ik geen schijn van kans maak om jou iets serieus aan te doen. Ik roep ook dat ik je ga vermoorden en intens haat. Dan is het niet gepast van jou om mij vervolgens helemaal de tyfus in te trappen. Toch ?
Ik bedoel wel uiteraard.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Stel jij bent 2.10. En ik ben 1..55 en fysiek veel zwakker. Tis duidelijk dat ik geen schijn van kans maak om jou iets serieus aan te doen. Ik roep ook dat ik je ga vermoorden en intens haat. Dan is het niet gepast van jou om mij vervolgens helemaal de tyfus in te trappen. Toch ?
Ja maar die is er niet aangezien ik niet in staat ben om hem serieus te verwonden vanwege mijn lengte en gebrek aan kracht.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:34 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tenzij er sprake is van noodweerexces.
wat als je ook actief probeert me te vermoorden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
GAhahahquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat als je ook actief probeert me te vermoorden?
schop ik je helemaal de tyfus in zogezegd, ik ga niet af zitten wachten of je een kans maakt ofzo
GAHAHAhaahAquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef sp3c het volgende:
dan beroep ik me gewoon op noodweerexcess, ook als je kindje daarbij gewond raakt omdat je die toevallig op je rug had hangen toen je probeerde me te vermoorden met je aardappelschilmes
maar je hebt wel wapens, geen hele goede en je weet niet hoe je ermee om moet gaan maar tochquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
GAhahah
Als het een feit is , dat ik geen schijn van kans maak om je te vermoorden. Ik heb verder geen messen of wapens. Alleen mijn eigen lichaam. En ik geef je alleen een paar tikjes. Ik hang niet om je nek ofzo. Dan kan je mij toch niet de tyfus in schoppen ?
Je vergeet alleen dat er doden vallen. Ook aan de Israëlische kant.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
GAhahah
Als het een feit is , dat ik geen schijn van kans maak om je te vermoorden. Ik heb verder geen messen of wapens. Alleen mijn eigen lichaam. En ik geef je alleen een paar tikjes. Ik hang niet om je nek ofzo. Dan kan je mij toch niet de tyfus in schoppen ?
GAHAhhaAAaweaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
GAHAHAhaahA
Ik zeg net dat ik geen messen heb, Dus ook geen aardappelschilmesje.
Ik heb geen wapens. Mijn wapens zijn vrij nutteloze tikjes , die behalve misschien een kleine rood plekje achter laten geen schade toe brengenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar je hebt wel wapens, geen hele goede en je weet niet hoe je ermee om moet gaan maar toch
ik neem gewoon het zekere voor het onzekere want het is gewoon geen prettig idee dat iemand me probeert te vermoorden
Had wel een puntquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:39 schreef sp3c het volgende:
ik ga slapen, dit is te kinderachtig GahaehahGHAwaja
Ja, wat is het, 30 tegenover 2000. Uitmuntend voorbeeld van disproportionaliteit.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:38 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat er doden vallen. Ook aan de Israëlische kant.
GhaHGAHAheayayayayayaHAquote:
Het is duidelijk dat hoe graag Hamas het ook wilt ze geen schijn van kans maken om Israël van de kaart te vegen.quote:
dat doet er niet toe, een raket is een wapen en het afvuren ervan is een act of warquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat hoe graag Hamas het ook wilt ze geen schijn van kans maken om Israël van de kaart te vegen.
Een act of war geeft geen vrijbrief om dan maar te doen en te laten wat je wil. Belachelijke stellingname.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doet er niet toe, een raket is een wapen en het afvuren ervan is een act of war
dan moet je niet miepen als het ineens oorlog is in je achtertuin
Oorlog? Het was toch noodweerexces?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doet er niet toe, een raket is een wapen en het afvuren ervan is een act of war
dan moet je niet miepen als het ineens oorlog is in je achtertuin
nee het was oorlogquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oorlog? Het was toch noodweerexces?
dat staat er ook niet, belachelijke reactiequote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een act of war geeft geen vrijbrief om dan maar te doen en te laten wat je wil. Belachelijke stellingname.
dan is het ineens geen oorlog meer denk je?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het was zelfverdediging volgens de Israeli's
Volgens mij weet je zelf niet wat je schrijft. Heb je weer te diep in het glaasje gekeken?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat staat er ook niet, belachelijke reactie
potsierlijk noem ik het
Nja dat kan er idd van komen. Maar was de intentie oorlog of zelfverdediging ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan is het ineens geen oorlog meer denk je?
och gut we gaan alweer op de persoonlijke tourquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Volgens mij weet je zelf niet wat je schrijft. Heb je weer te diep in het glaasje gekeken?
als je jezelf verdedigd met tanks en gevechtsvliegtuigen dan IS het oorlogquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat kan er idd van komen. Maar was de intentie oorlog of zelfverdediging ?
Neeeeeeeeeeeee zelfverdediging heeft een bepaalde niveau van reactie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je jezelf verdedigd met tanks en gevechtsvliegtuigen dan IS het oorlog
waar heb je het in vredesnaam over?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeeee zelfverdediging heeft een bepaalde niveau van reactie.
zwaktebodje maar ok, we houden het erop dat je het niet goed hebt gelezenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Mwah, ik sla wel over als je het niet erg vindt. Zo boeiend was het niet wat je schreef.
zelfverdedigingquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat Israël zei om dit te rechtvaardigen?
Das nou mijn hele punt. Was het wel zelfverdediging ? Was de kans om weg gevaagd wel zo groot dat dit kon ? Deze reactie ?quote:
dat doet er niet toequote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Das nou mijn hele punt. Was het wel zelfverdediging ? Was de kans om weg gevaagd wel zo groot dat dit kon ? Deze reactie ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |